Konusunu Oylayın.: Gusül Nedir? Guslü Gerektiren Haller nelerdir?

5 üzerinden 4.88 | Toplam : 8 kişi
Gusül Nedir? Guslü Gerektiren Haller nelerdir?
  1. 06.Aralık.2008, 22:26
    1
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,307
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Gusül Nedir? Guslü Gerektiren Haller nelerdir?






    Gusül Nedir? Guslü Gerektiren Haller nelerdir? Mumsema
    Gusül ve Guslü Gerektiren Haller

    Gasl, yıkamak demektir. Gusül ve iğtisal da, yıkanma anlamını taşır. Din deyiminde gusül: Bütün bedenin yıkanmasıdır, boy abdesti alınmasıdır. Buna taharet-i kübra (büyük temizlik) denir. Böyle bir temizliği gerektiren hal cünüblüktür. Ayrıca kadınların hayız ve nifas kanlanmn sona ermesidir. Cünüblük hali ise, aşağıda açıklanacağı üzere, şehvetle meninin atılmasından ve cinsel ilişkiden meydana gelir.
    Şehvetle yerinden ayrılan ve şehvetle dışarıya atılan bir meniden dolayı gusletmek gerekir. Şehvetle yerinden ayrılıp, şehvet kesildikten sonra dışarıya atılan meniden dolayı da, İmam Azam ile İmam Muhammed'e göre, gusletmek gerekir. Fakat İmam Ebû Yusuf'a göre gusül gerekmez.

    Rüyada şehvetle ayrılan bir meninin şehvet kesildikten sonra dışarıya akıtılmasını sağlamak için tenasül organını tutmak ve sonra dışarıya akıtmakta, misafir ve soğukta bulunanlar için İmam Ebu Yusuf görüşünü seçmekte kolaylık vardır. Bu yönden bu görüşün tercih edilmesini uygun görenler vardır.

    Bakmak ve dokunmak suretiyle şehvetle gelen meniden dolayı da gusletmek gerekir.

    Cinsel ilişki halinde sünnet yerinin veya o kadar bir kısmın duhulü ile, bulüğ çağına ermiş erkek ve kadının gusl etmeleri gerekir. Meninin gelip gelmemesine bakılmaz. Bunlardan yalnız biri büluğ çağına ermiş ise, sadece ona gusül gerekir, diğerine gerekmez. Ancak büluğ çağına yaklaşmış bir devrede ise, yıkanmadan namaz kılmasına izin verilmez. Namaza devam için taharette tedbirli olmak lâzımdır. Bu ve buna benzer hangi haller olursa olsun ihtiyat olan yol gusletmek suretiyle şüpheli hallerden sakınmaktır.

    Uykudan uyanan kimse, yatağında, çamaşırında veya bedeninde bir yaşlık görünce bakılır: Eğer rüyada cinsel ilişkide bulunduğunu hatırlıyorsa, gusletmesi gerekir. Yaşlığın meni olup olmamasında şüpheye düşmesi bir önem taşımaz. Ancak ihtilâm olduğunu hatırlamadığı takdirde, yaşlığın mahiyetinin ne olduğu üzerinde durulmaz ve gusül gerekmez. Çünkü akıntımn şehvetle geldiği bilinmemektedir. Bu mesele İmam Ebu Yusuf'a göredir. İmam Azam ile İmam Muhammed'e göre, gelen akıntının mezi olduğunu anlıyorsa, gusl etmesi gerekmez. Fakat meni olduğunu biliyor veya şübheye kapılıyorsa, gusletmesi gerekir. İhtiyata uygun olan da budur. Onun için fetva buna göredir.

    Yatağından uyanıp kalkan kimse, ihtilâm olduğunu hatırladığı halde, tenasül organında bir yaşlık görse gusletmesi gerekir. Ayakta veya oturduğu yerde uyuyan kimse, uyanıp da bu organında bir yaşlık görse, bakılır: Eğer bu yaşlığın meni olduğuna kanaatı varsa veya uyumadan önce bu organı hareketsiz bir halde idi ise, gusletmesi gerekir. Fakat böyle bir kanaatı yoksa ve tenasül organı da önceden uyanık durumda idi ise, gusletmesi gerekmez. Bulunan yaşlığın mezi olduğuna hükmedilir. Çünkü organın uyanık olması, mezinin çıkmasına sebeb olur.

    Sarhoş veya bayılmış olan bir kimse uykusundan uyanıp da, kendisinde meni bulacak olsa, gusletmesi gerekir. Mezi bulacak olsa yıkanması gerekmez.

    İdrarını yaparken, tenasül organı uyanık olduğu halde meni gelse, yıkanması gerekir. Organ uyanık olmayınca, gusletmek gerekmez, çünkü uyanıklık şehvetin bulunmasına delildir.

    Bir erkek veya bir kadın rüyada ihtilâm olsa da, meni dışarıya çıkmış olmasa, yıkanmak gerekmez. İmam Muhammed'e göre, böyle bir kadının ihtiyat olarak yıkanması gerekir. Çünkü kadından çıkacak bir sıvının yine ona dönmesi ihtimali vardır.

    İhtilam olan veya cinsel ilişkide bulunan bir kimse, idrarını yapmadan veya çokça yürümeden veya yatıp uyumadan yıkansa da, sonra kendisinden meninin arta kalan kısmı çıkacak olsa, ikinci kez yıkanması gerekir. Fakat idrarını yaptıktan veya epeyce yürüdükten veya uyuduktan sonra şehvetsiz olarak gelecek meni guslü gerektirmez. Çünkü bu durumda o meni, yerinden, şehvet olmaksızın ayrılmış bulunur. Yine bir kadından, yıkandıktan sonra, kocasının menisi çıkacak olsa, tekrar gusletmesi gerekmez.

    Bir yatakta yatıp uyuyan iki kimse, uyandıkları zaman ihtilâm olduklarını hatırlamayarak yatakta meni gibi bir yaşlık görseler veya kurumuş meni görüp de o yatakta kendilerinden önce başka bir kimse yatmış olsa bu durumda meninin kime ait olduğu bilinmese, her ikisinin de ihtiyaten yıkanması gerekir.

    Şehvet olmayıp da döğülmeden, ağır bir yük kaldırmadan ve yüksek bir yerden düşmeden dolayı meni gelmesiyle gusül gerekmez.
    (İmam Şafiî'ye göre bu hallerde de gusül gerekir.)

    Yerinden şehvetle ayrılan bir meni, bedenin dışına veya dış hükmünde olan yere çıkmadıkça gusül gerekmez.
    Bakire bir kızın bekâretini yok etmemek sureti ile yapılan bir ilişkide meni gelmeyince gusül gerekmez; çünkü bekâret, sünnet yerine kadar duhule engel olmuş demektir.

    Cünüblük, hayız veya nefselik (loğusalık) halinde iken, gayrimüslim bir kadın veya gayrimüslim bir erkek ihtida etse, gusletmesi farz olur. Hayız veya nefseliği son bulmuş olsa da, yıkanmamış bulunsa, yine gusül gerekir. Fakat yıkanmış bulunan veya henüz cünüplük, hayız ve nefselik haline düşmemiş olan erkek veya kadın gayri müslim ihtida etse, yıkanması mendub olur.


  2. 06.Aralık.2008, 22:26
    1
    Moderatör



    Gusül ve Guslü Gerektiren Haller

    Gasl, yıkamak demektir. Gusül ve iğtisal da, yıkanma anlamını taşır. Din deyiminde gusül: Bütün bedenin yıkanmasıdır, boy abdesti alınmasıdır. Buna taharet-i kübra (büyük temizlik) denir. Böyle bir temizliği gerektiren hal cünüblüktür. Ayrıca kadınların hayız ve nifas kanlanmn sona ermesidir. Cünüblük hali ise, aşağıda açıklanacağı üzere, şehvetle meninin atılmasından ve cinsel ilişkiden meydana gelir.
    Şehvetle yerinden ayrılan ve şehvetle dışarıya atılan bir meniden dolayı gusletmek gerekir. Şehvetle yerinden ayrılıp, şehvet kesildikten sonra dışarıya atılan meniden dolayı da, İmam Azam ile İmam Muhammed'e göre, gusletmek gerekir. Fakat İmam Ebû Yusuf'a göre gusül gerekmez.

    Rüyada şehvetle ayrılan bir meninin şehvet kesildikten sonra dışarıya akıtılmasını sağlamak için tenasül organını tutmak ve sonra dışarıya akıtmakta, misafir ve soğukta bulunanlar için İmam Ebu Yusuf görüşünü seçmekte kolaylık vardır. Bu yönden bu görüşün tercih edilmesini uygun görenler vardır.

    Bakmak ve dokunmak suretiyle şehvetle gelen meniden dolayı da gusletmek gerekir.

    Cinsel ilişki halinde sünnet yerinin veya o kadar bir kısmın duhulü ile, bulüğ çağına ermiş erkek ve kadının gusl etmeleri gerekir. Meninin gelip gelmemesine bakılmaz. Bunlardan yalnız biri büluğ çağına ermiş ise, sadece ona gusül gerekir, diğerine gerekmez. Ancak büluğ çağına yaklaşmış bir devrede ise, yıkanmadan namaz kılmasına izin verilmez. Namaza devam için taharette tedbirli olmak lâzımdır. Bu ve buna benzer hangi haller olursa olsun ihtiyat olan yol gusletmek suretiyle şüpheli hallerden sakınmaktır.

    Uykudan uyanan kimse, yatağında, çamaşırında veya bedeninde bir yaşlık görünce bakılır: Eğer rüyada cinsel ilişkide bulunduğunu hatırlıyorsa, gusletmesi gerekir. Yaşlığın meni olup olmamasında şüpheye düşmesi bir önem taşımaz. Ancak ihtilâm olduğunu hatırlamadığı takdirde, yaşlığın mahiyetinin ne olduğu üzerinde durulmaz ve gusül gerekmez. Çünkü akıntımn şehvetle geldiği bilinmemektedir. Bu mesele İmam Ebu Yusuf'a göredir. İmam Azam ile İmam Muhammed'e göre, gelen akıntının mezi olduğunu anlıyorsa, gusl etmesi gerekmez. Fakat meni olduğunu biliyor veya şübheye kapılıyorsa, gusletmesi gerekir. İhtiyata uygun olan da budur. Onun için fetva buna göredir.

    Yatağından uyanıp kalkan kimse, ihtilâm olduğunu hatırladığı halde, tenasül organında bir yaşlık görse gusletmesi gerekir. Ayakta veya oturduğu yerde uyuyan kimse, uyanıp da bu organında bir yaşlık görse, bakılır: Eğer bu yaşlığın meni olduğuna kanaatı varsa veya uyumadan önce bu organı hareketsiz bir halde idi ise, gusletmesi gerekir. Fakat böyle bir kanaatı yoksa ve tenasül organı da önceden uyanık durumda idi ise, gusletmesi gerekmez. Bulunan yaşlığın mezi olduğuna hükmedilir. Çünkü organın uyanık olması, mezinin çıkmasına sebeb olur.

    Sarhoş veya bayılmış olan bir kimse uykusundan uyanıp da, kendisinde meni bulacak olsa, gusletmesi gerekir. Mezi bulacak olsa yıkanması gerekmez.

    İdrarını yaparken, tenasül organı uyanık olduğu halde meni gelse, yıkanması gerekir. Organ uyanık olmayınca, gusletmek gerekmez, çünkü uyanıklık şehvetin bulunmasına delildir.

    Bir erkek veya bir kadın rüyada ihtilâm olsa da, meni dışarıya çıkmış olmasa, yıkanmak gerekmez. İmam Muhammed'e göre, böyle bir kadının ihtiyat olarak yıkanması gerekir. Çünkü kadından çıkacak bir sıvının yine ona dönmesi ihtimali vardır.

    İhtilam olan veya cinsel ilişkide bulunan bir kimse, idrarını yapmadan veya çokça yürümeden veya yatıp uyumadan yıkansa da, sonra kendisinden meninin arta kalan kısmı çıkacak olsa, ikinci kez yıkanması gerekir. Fakat idrarını yaptıktan veya epeyce yürüdükten veya uyuduktan sonra şehvetsiz olarak gelecek meni guslü gerektirmez. Çünkü bu durumda o meni, yerinden, şehvet olmaksızın ayrılmış bulunur. Yine bir kadından, yıkandıktan sonra, kocasının menisi çıkacak olsa, tekrar gusletmesi gerekmez.

    Bir yatakta yatıp uyuyan iki kimse, uyandıkları zaman ihtilâm olduklarını hatırlamayarak yatakta meni gibi bir yaşlık görseler veya kurumuş meni görüp de o yatakta kendilerinden önce başka bir kimse yatmış olsa bu durumda meninin kime ait olduğu bilinmese, her ikisinin de ihtiyaten yıkanması gerekir.

    Şehvet olmayıp da döğülmeden, ağır bir yük kaldırmadan ve yüksek bir yerden düşmeden dolayı meni gelmesiyle gusül gerekmez.
    (İmam Şafiî'ye göre bu hallerde de gusül gerekir.)

    Yerinden şehvetle ayrılan bir meni, bedenin dışına veya dış hükmünde olan yere çıkmadıkça gusül gerekmez.
    Bakire bir kızın bekâretini yok etmemek sureti ile yapılan bir ilişkide meni gelmeyince gusül gerekmez; çünkü bekâret, sünnet yerine kadar duhule engel olmuş demektir.

    Cünüblük, hayız veya nefselik (loğusalık) halinde iken, gayrimüslim bir kadın veya gayrimüslim bir erkek ihtida etse, gusletmesi farz olur. Hayız veya nefseliği son bulmuş olsa da, yıkanmamış bulunsa, yine gusül gerekir. Fakat yıkanmış bulunan veya henüz cünüplük, hayız ve nefselik haline düşmemiş olan erkek veya kadın gayri müslim ihtida etse, yıkanması mendub olur.

  3. 05.Mart.2010, 23:23
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 30,000
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 340
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    --->: Gusül Nedir? Guslü Gerektiren Haller nelerdir?




    Gusül Nedir? Guslü Gerektiren Haller nelerdir?
    Alıntı
    Guslü Gerektiren Haller:


    1. Cinsel ilişkide bulunmak:Meni gelmese bile erkekle kadının cinsel organları birbirine kavuşursa gusül gerekir.

    Resulullah (s.a.v.) bu konuda şöyle buyurmaktadır: "Kadının ve erkeğin sünnet mahalleri birbirine dokunur da kertik kaybolursa gusül, lazım gelir. "(1)


    2. İhtilam olmak: Erkek veya kadından uyku ya da uyanıklık halindeyken şehvetle meninin çıkması da guslü gerektirir. Resulullah (s.a.v.)'a: "Bir kimse elbisesinde ıslaklık bulsa, ancak ihtilam olduğunu hatırlamasa yıkanması gerekir mi?" diye soruldu. Resulullah (s.a.v.): "Evet gerekir" diye cevapladı. Sonra ihtilam olduğunu görüp de yaşlık göremeyen kimseden soruldu. Resulullah (s.a.v.): "Ona gusül gerekmez" dedi.."(2)


    (1) Buhârî, Gusl 28; Müslim, Hayz 87; Ebu Dâvud, Taharet 84; Nesâî, Taharet 129; Ibn Ma'ce, Taharet 111; Muvatta, Taharet 71


    (2) Ebu Dâvud, Taharet 95; Tirmizî, Taharet 82



  4. 05.Mart.2010, 23:23
    2
    Moderatör



    Gusül Nedir? Guslü Gerektiren Haller nelerdir?
    Alıntı
    Guslü Gerektiren Haller:


    1. Cinsel ilişkide bulunmak:Meni gelmese bile erkekle kadının cinsel organları birbirine kavuşursa gusül gerekir.

    Resulullah (s.a.v.) bu konuda şöyle buyurmaktadır: "Kadının ve erkeğin sünnet mahalleri birbirine dokunur da kertik kaybolursa gusül, lazım gelir. "(1)


    2. İhtilam olmak: Erkek veya kadından uyku ya da uyanıklık halindeyken şehvetle meninin çıkması da guslü gerektirir. Resulullah (s.a.v.)'a: "Bir kimse elbisesinde ıslaklık bulsa, ancak ihtilam olduğunu hatırlamasa yıkanması gerekir mi?" diye soruldu. Resulullah (s.a.v.): "Evet gerekir" diye cevapladı. Sonra ihtilam olduğunu görüp de yaşlık göremeyen kimseden soruldu. Resulullah (s.a.v.): "Ona gusül gerekmez" dedi.."(2)


    (1) Buhârî, Gusl 28; Müslim, Hayz 87; Ebu Dâvud, Taharet 84; Nesâî, Taharet 129; Ibn Ma'ce, Taharet 111; Muvatta, Taharet 71


    (2) Ebu Dâvud, Taharet 95; Tirmizî, Taharet 82


  5. 11.Ocak.2011, 18:57
    3
    Muhammed
    الله اكبر

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Haziran.2010
    Üye No: 76755
    Mesaj Sayısı: 7,668
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Yaş: 28
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Yanıt: Guslü Gerektiren Haller

    Şakird:
    Guslü Gerektiren Haller


    Guslü gerektiren haller altıdır. Bunlardan üçü hem kadın hem erkekler için müşterektir. Bunlar:

    Cinsel birleşme, meninin gelmesi ve ölüm. Üçü de sadece kadınlara aittir. Bunlar da: Hayız, nifas ve doğumdur.

    Gusül, lugatta bir şeyin üzerine .suyun dökülmesi demektir.

    Guslün şer´i manası ise belirli bir niyetle bütün bedeni suyla yıkamak­tır. Gusül, şu ayet-i kerimelerle meşru kılınmıştır:

    "Eğer cünüp iseniz temizlenin." (Maide: 5/6)

    "Ey Muhammedi Sana kadınların ay başı hali hakkında sorarlar; de ki, o bir ezadır. Aybaşı halinde iken kadınlardan el çekin, temizlenmeleri­ne kadar onlara yaklaşmayın. Temizlendikleri zaman, Allah´ın size emret­tiği yoldan yaklaşın. Allah şüphesiz daima tevbe edenleri ve temizlenenle­ri sever." (Bakara: 2/222)




    Kadın Ve Erkek İçin Müşterek Görülen Haller


    Hem kadın hem de erkekler için müşterek görülen üç şey şunlardır:

    1- Cinsel yaklaşma halinde meni gelmese dahi erkeğin sünnet mahalli­nin veya o kadar kısmın dahil olması; insan, hayvan, ölü veya diri olma­sında fark yoktur, gusletmek gerekir.

    Delili. Peygamberimiz (s.a.v.)´in şu hadis-i şerifidir: "İki sünnet yeri birleştiğinde gusül vacip olur."[1]

    2- Meninin lezzetli veya lezzetsiz olarak herhangi bir durumda çıkma­sı.

    Meni üç özelliği ile bilinir:

    a) Mevce mevce atılarak çıkması, lezzet hasıl olması.

    b) Kendisine mahsus bir kokusu olması. Bu koku, hamur veya yaş hur­manın tomurcuğu veya kurumuş yumurtanın beyazının kokusunu andırır.

    Eğer kişi bir şeyde meni mi yoksa mezi mi diye şüpheye düşerse mu­hayyerdir. İsterse meni diye hükmeder ve yıkanır, isterse mezi diye hük­meder, sadece onu yıkar ve abdest alır. Eğer elbisesinde kurumuş bir me­ni görürse gusletmesi gerekir. O elbisesinde meni vaki oluşu ile onun için kanaat hasıl ettiği zamandan itibaren kıldığı namazları kaza eder. [2]

    Uykuda veya uyanık halde olsun, kadın ve erkekten meninin çıkması guslü gerektirir. Bütün fakihlerin görüşü budur. Çünkü Ebu Said´in riva­yet ettiği hadise göre; Resulullah (s.a.v.) şöyle buyurur:

    "Gusül etmek sudan gerekir (meninin çıkmasından gerekir)." [3]

    Ümmü Seleme şöyle rivayet eder: Ümmü Süleym peygamberin yanı­na geldi ve : ´Ya Resulallah Allah Teala hakkı söylemekten çekinmez. Kadın ihtilam olduğu zaman gusl etmesi gerekir mi?´ diye sordu."

    Resulullah (s.a.v.): "Evet su (meni) gelirse gerekir" [4] buyurdu.

    Burada çok kere meydana gelen bazı durumlar vardır.

    Açıklanması gerektiği için bunları biraz açıklayalım:

    a- Meni şehvetsiz olarak, hastalık veya soğukluk sebebiyle çıkarsa gusül gerekmez. Hz. Ali (r.a.) rivayet ettiği hadis-i şerife göre Resu­lullah (s.a.v.) kendisine şöyle buyurdu:

    "...meni şiddetle çıktığı zaman yıkan." [5]

    b- İhtilam olunduğu zaman meni gelmezse, gusül gerekmez. Bu konuda Ümrnü Seleme hadisinde Resulullah (s.a.v.)´e;

    -Kadın ihtilam olduğu zaman gusül gerekir mi? sorusuna;

    "Evet, meni gelirse gerekir." demiştir.

    c- Uykudan uyandığı zaman, bir yaşlık görüp ihtilam olduğunu hatırlamaz ama kesin olarak meni olduğunu anlarsa gusletmesi gere­kir.

    d- Şehvet anında meninin geldiğini hisseder, zekerini tutarak meninin gelmesini engellerse, gusletmesi gerekmez. Çünkü Resulul-lah (s.a.v.) gusletmeyi meninin görülmesi şartına bağlamıştır.

    e- Elbisesinde meni görüp ne zaman çıktığını bilmezse bu durumda namaz kılmışsa son uykudan itibaren kalktığı namazlarını iade etmesi la­zım gelir.

    3- Ölüm.

    Bir müslümanın ölmesi durumu. Ölümünden dolayı ölen müslümanı yıkamak gerekir. Ümmü Atiyye şöyle rivayet eder: ´Hz. peygamberin kı­zını yıkamakla meşgul olurken: "Kızımı su ve sidr ile üç kere yıkayın."[6] buyurdu.

    Kâfir, İslam´a girdiğinde de gusletmesi gerekir.

    Kâfir, müslüman olduğu zaman yıkanması gerekir. Burda, kafirin daha önce cünüp olma ihtimali varsa gusleder. Öyle bir durumun olmadığı ke­sinlikle biliniyorsa o zaman gusletmesi sünnettir.

    Bulûğ çağına gelen kimseden 4 çeşit su gelir:

    Bunlar; idrar, meni, mezi ve vedidir.

    İdrar, sidiktir.

    Meni, yukarıda gerektiği şekilde açıklandı.

    Mezi, kadınla oynamak veya şehvetle dokunmak gibi hallerde erkeğin tenasül uzvundan çıkan yapışkan, renksiz sudur.

    Vedi ise, genelde küçük abdest bozulduktan sonra çıkan beyazımsı bir sudur.
    --------------------------------------------------------------------------------
    [1] Buharı, 278, Müslim 3 13
    [2] İânetut´Talıbin, 1168
    [3] Müslim, 243; Ebu Davud, 217
    [4] Buharı, 278, Müslim, 313
    [5] Ebu Davud - Taharet b. 203
    [6] Müslim, 939

    Şakird:
    Sadece Kadınlara Ait Olan Haller


    Sadece kadınlara ait olan üçü de şunlardır:

    1- Hayız (aybaşı hali, adet görmek) : Hayız kanı kesilince gusül etmek gerekir. Hz. Aişe´den şöyle rivayet edilmiştir: Hz. Peygamber Fatıma bin-ti Ebu Hubeyş´e: "Hayız görmeye başladığında namazı bırak. Hayız ke­sildikten sonra yıkan ve namazım kıl." [1] buyurdu.

    2- Nifas (lohusalık hali): Nifastan kesilen kadının gusletmesi gerekir.

    3- Çocuk doğurmak: Kan gelmese veya devam etmese dahi, kadının yine de gusletmesi gerekir. Bunları biraz açıklayalım:
    --------------------------------------------------------------------------------
    [1] Bulun i, 3/3

    Şakird:
    Hayız (Aybaşı Hali, Adet Kanı):


    Hayız, Belirli vekillerde ka­dının tenasül uzvundan gelen tabii bir kandır.Kız çocuklar en az dokuz yaşında baliğa olup hayız olmaya yani adet görmeye başlarlar. [1]

    Hayız yaşının sonu yoktur. Kadın hayat kaydı üzere oldukça hayız ol­ması mümkündür. Fakat hayızdan kesilme yaşı ekseriya 62 yaşından son­radır. [2]

    Hayızın en az müddeti kesilmemek üzere bir gün bir gecedir. En fazla hayız müddeti arada kesilse dahi geceleri ile birlikle on beş gündür. [3]

    Kadınların genel olarak hayız süresi 6-7 gündür. Tabi bu rakam kimi kadınlar için az veya çok olabilir. Azı bir günün altına düşmese. çoğu da 15 günü geçmese bu kanama süresinde kadın hayızlidır.

    İki hayız arasındaki temizlik müddeti en az 15 gündür. Temizlik süre­sinin çoğu için bir had yoktur. Ne kadar fazla olsa olabilir.
    --------------------------------------------------------------------------------
    [1] E! Enrar İt A´ma/ı! Ebrar, 1144
    [2] Kıtabul Fıkh Ala Mezalubıl Erbaa, II127
    [3] El Eııvar !ı A´mali! Ebrar, 1144

    Şakird:
    Nifas (Lohusalık Hali):


    Çocuk doğurduktan sonra boşalan ra­himden akan kandır. Bu kanın en az müddeti bir an, en çok müddeti 60 gündür. Ekseriya görülen müddet 40 gündür. Hamileliğin en az müddeti 6 ay, ekseriya olan müddeti 9 aydır. En çok gebelik müddeti 4 seneye kadar da çıkabilir.





    Çocuk Doğurmak:


    Kan gelmese dahi kadının doğum yapmasıy­la gusletmesi gerekir. Genelde doğum yapan kadından doğumdan sonra bir süre kan gelir. İşte bu kanın kesilmesiyle (yukarıda Nifas bahsinde geçti) gusletmesi gerektiği gibi, doğumdan hemen sonra kan gelmese de gusletmek gerekir.

    İstihaza:

    Yukarıda tarif edilen hayız ve nifas kanının özelliklerini taşımayıp daha değişik durumlarda gelen kandır. Böyle bir durumda olan kadın abdestini alır her türlü ibadetini yapar helallisine yaklaşabilir.[1]
    ----------
    [1] İânetur-Talıbm, 1171


  6. 11.Ocak.2011, 18:57
    3
    الله اكبر
    Şakird:
    Guslü Gerektiren Haller


    Guslü gerektiren haller altıdır. Bunlardan üçü hem kadın hem erkekler için müşterektir. Bunlar:

    Cinsel birleşme, meninin gelmesi ve ölüm. Üçü de sadece kadınlara aittir. Bunlar da: Hayız, nifas ve doğumdur.

    Gusül, lugatta bir şeyin üzerine .suyun dökülmesi demektir.

    Guslün şer´i manası ise belirli bir niyetle bütün bedeni suyla yıkamak­tır. Gusül, şu ayet-i kerimelerle meşru kılınmıştır:

    "Eğer cünüp iseniz temizlenin." (Maide: 5/6)

    "Ey Muhammedi Sana kadınların ay başı hali hakkında sorarlar; de ki, o bir ezadır. Aybaşı halinde iken kadınlardan el çekin, temizlenmeleri­ne kadar onlara yaklaşmayın. Temizlendikleri zaman, Allah´ın size emret­tiği yoldan yaklaşın. Allah şüphesiz daima tevbe edenleri ve temizlenenle­ri sever." (Bakara: 2/222)




    Kadın Ve Erkek İçin Müşterek Görülen Haller


    Hem kadın hem de erkekler için müşterek görülen üç şey şunlardır:

    1- Cinsel yaklaşma halinde meni gelmese dahi erkeğin sünnet mahalli­nin veya o kadar kısmın dahil olması; insan, hayvan, ölü veya diri olma­sında fark yoktur, gusletmek gerekir.

    Delili. Peygamberimiz (s.a.v.)´in şu hadis-i şerifidir: "İki sünnet yeri birleştiğinde gusül vacip olur."[1]

    2- Meninin lezzetli veya lezzetsiz olarak herhangi bir durumda çıkma­sı.

    Meni üç özelliği ile bilinir:

    a) Mevce mevce atılarak çıkması, lezzet hasıl olması.

    b) Kendisine mahsus bir kokusu olması. Bu koku, hamur veya yaş hur­manın tomurcuğu veya kurumuş yumurtanın beyazının kokusunu andırır.

    Eğer kişi bir şeyde meni mi yoksa mezi mi diye şüpheye düşerse mu­hayyerdir. İsterse meni diye hükmeder ve yıkanır, isterse mezi diye hük­meder, sadece onu yıkar ve abdest alır. Eğer elbisesinde kurumuş bir me­ni görürse gusletmesi gerekir. O elbisesinde meni vaki oluşu ile onun için kanaat hasıl ettiği zamandan itibaren kıldığı namazları kaza eder. [2]

    Uykuda veya uyanık halde olsun, kadın ve erkekten meninin çıkması guslü gerektirir. Bütün fakihlerin görüşü budur. Çünkü Ebu Said´in riva­yet ettiği hadise göre; Resulullah (s.a.v.) şöyle buyurur:

    "Gusül etmek sudan gerekir (meninin çıkmasından gerekir)." [3]

    Ümmü Seleme şöyle rivayet eder: Ümmü Süleym peygamberin yanı­na geldi ve : ´Ya Resulallah Allah Teala hakkı söylemekten çekinmez. Kadın ihtilam olduğu zaman gusl etmesi gerekir mi?´ diye sordu."

    Resulullah (s.a.v.): "Evet su (meni) gelirse gerekir" [4] buyurdu.

    Burada çok kere meydana gelen bazı durumlar vardır.

    Açıklanması gerektiği için bunları biraz açıklayalım:

    a- Meni şehvetsiz olarak, hastalık veya soğukluk sebebiyle çıkarsa gusül gerekmez. Hz. Ali (r.a.) rivayet ettiği hadis-i şerife göre Resu­lullah (s.a.v.) kendisine şöyle buyurdu:

    "...meni şiddetle çıktığı zaman yıkan." [5]

    b- İhtilam olunduğu zaman meni gelmezse, gusül gerekmez. Bu konuda Ümrnü Seleme hadisinde Resulullah (s.a.v.)´e;

    -Kadın ihtilam olduğu zaman gusül gerekir mi? sorusuna;

    "Evet, meni gelirse gerekir." demiştir.

    c- Uykudan uyandığı zaman, bir yaşlık görüp ihtilam olduğunu hatırlamaz ama kesin olarak meni olduğunu anlarsa gusletmesi gere­kir.

    d- Şehvet anında meninin geldiğini hisseder, zekerini tutarak meninin gelmesini engellerse, gusletmesi gerekmez. Çünkü Resulul-lah (s.a.v.) gusletmeyi meninin görülmesi şartına bağlamıştır.

    e- Elbisesinde meni görüp ne zaman çıktığını bilmezse bu durumda namaz kılmışsa son uykudan itibaren kalktığı namazlarını iade etmesi la­zım gelir.

    3- Ölüm.

    Bir müslümanın ölmesi durumu. Ölümünden dolayı ölen müslümanı yıkamak gerekir. Ümmü Atiyye şöyle rivayet eder: ´Hz. peygamberin kı­zını yıkamakla meşgul olurken: "Kızımı su ve sidr ile üç kere yıkayın."[6] buyurdu.

    Kâfir, İslam´a girdiğinde de gusletmesi gerekir.

    Kâfir, müslüman olduğu zaman yıkanması gerekir. Burda, kafirin daha önce cünüp olma ihtimali varsa gusleder. Öyle bir durumun olmadığı ke­sinlikle biliniyorsa o zaman gusletmesi sünnettir.

    Bulûğ çağına gelen kimseden 4 çeşit su gelir:

    Bunlar; idrar, meni, mezi ve vedidir.

    İdrar, sidiktir.

    Meni, yukarıda gerektiği şekilde açıklandı.

    Mezi, kadınla oynamak veya şehvetle dokunmak gibi hallerde erkeğin tenasül uzvundan çıkan yapışkan, renksiz sudur.

    Vedi ise, genelde küçük abdest bozulduktan sonra çıkan beyazımsı bir sudur.
    --------------------------------------------------------------------------------
    [1] Buharı, 278, Müslim 3 13
    [2] İânetut´Talıbin, 1168
    [3] Müslim, 243; Ebu Davud, 217
    [4] Buharı, 278, Müslim, 313
    [5] Ebu Davud - Taharet b. 203
    [6] Müslim, 939

    Şakird:
    Sadece Kadınlara Ait Olan Haller


    Sadece kadınlara ait olan üçü de şunlardır:

    1- Hayız (aybaşı hali, adet görmek) : Hayız kanı kesilince gusül etmek gerekir. Hz. Aişe´den şöyle rivayet edilmiştir: Hz. Peygamber Fatıma bin-ti Ebu Hubeyş´e: "Hayız görmeye başladığında namazı bırak. Hayız ke­sildikten sonra yıkan ve namazım kıl." [1] buyurdu.

    2- Nifas (lohusalık hali): Nifastan kesilen kadının gusletmesi gerekir.

    3- Çocuk doğurmak: Kan gelmese veya devam etmese dahi, kadının yine de gusletmesi gerekir. Bunları biraz açıklayalım:
    --------------------------------------------------------------------------------
    [1] Bulun i, 3/3

    Şakird:
    Hayız (Aybaşı Hali, Adet Kanı):


    Hayız, Belirli vekillerde ka­dının tenasül uzvundan gelen tabii bir kandır.Kız çocuklar en az dokuz yaşında baliğa olup hayız olmaya yani adet görmeye başlarlar. [1]

    Hayız yaşının sonu yoktur. Kadın hayat kaydı üzere oldukça hayız ol­ması mümkündür. Fakat hayızdan kesilme yaşı ekseriya 62 yaşından son­radır. [2]

    Hayızın en az müddeti kesilmemek üzere bir gün bir gecedir. En fazla hayız müddeti arada kesilse dahi geceleri ile birlikle on beş gündür. [3]

    Kadınların genel olarak hayız süresi 6-7 gündür. Tabi bu rakam kimi kadınlar için az veya çok olabilir. Azı bir günün altına düşmese. çoğu da 15 günü geçmese bu kanama süresinde kadın hayızlidır.

    İki hayız arasındaki temizlik müddeti en az 15 gündür. Temizlik süre­sinin çoğu için bir had yoktur. Ne kadar fazla olsa olabilir.
    --------------------------------------------------------------------------------
    [1] E! Enrar İt A´ma/ı! Ebrar, 1144
    [2] Kıtabul Fıkh Ala Mezalubıl Erbaa, II127
    [3] El Eııvar !ı A´mali! Ebrar, 1144

    Şakird:
    Nifas (Lohusalık Hali):


    Çocuk doğurduktan sonra boşalan ra­himden akan kandır. Bu kanın en az müddeti bir an, en çok müddeti 60 gündür. Ekseriya görülen müddet 40 gündür. Hamileliğin en az müddeti 6 ay, ekseriya olan müddeti 9 aydır. En çok gebelik müddeti 4 seneye kadar da çıkabilir.





    Çocuk Doğurmak:


    Kan gelmese dahi kadının doğum yapmasıy­la gusletmesi gerekir. Genelde doğum yapan kadından doğumdan sonra bir süre kan gelir. İşte bu kanın kesilmesiyle (yukarıda Nifas bahsinde geçti) gusletmesi gerektiği gibi, doğumdan hemen sonra kan gelmese de gusletmek gerekir.

    İstihaza:

    Yukarıda tarif edilen hayız ve nifas kanının özelliklerini taşımayıp daha değişik durumlarda gelen kandır. Böyle bir durumda olan kadın abdestini alır her türlü ibadetini yapar helallisine yaklaşabilir.[1]
    ----------
    [1] İânetur-Talıbm, 1171

  7. 04.Mart.2011, 17:01
    4
    imamhatipli42
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 3,558
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51

    Cevap: Gusül Nedir? Guslü Gerektiren Haller nelerdir?

    Alıntı
    selamünaleyküm arkadaslar ben tam anlamiylan ihtilam oldugumu hatirlamiyorum ama beyaz bir sey gördüm donumda

    ordamisiniz abiler

    ve aleykumusselam ve rahmetullah kardeş rüyada ihtilam olup olmadığını tam hatırlamayan kişi çamaşırında ıslaklık görürse gusletmesi gerekir.

    Not : Her yere sorularını yazmana gerek yok görüldüğü zaman cevaplanacaktır. Vaktimizi senin sorularını cevaplamakla değil rastgele sağa sola yazdığın mesajları silmekle harcıyoruz.


  8. 04.Mart.2011, 17:01
    4
    Özel Üye
    Alıntı
    selamünaleyküm arkadaslar ben tam anlamiylan ihtilam oldugumu hatirlamiyorum ama beyaz bir sey gördüm donumda

    ordamisiniz abiler

    ve aleykumusselam ve rahmetullah kardeş rüyada ihtilam olup olmadığını tam hatırlamayan kişi çamaşırında ıslaklık görürse gusletmesi gerekir.

    Not : Her yere sorularını yazmana gerek yok görüldüğü zaman cevaplanacaktır. Vaktimizi senin sorularını cevaplamakla değil rastgele sağa sola yazdığın mesajları silmekle harcıyoruz.

  9. 04.Mart.2011, 21:00
    5
    Selam12
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2011
    Üye No: 85052
    Mesaj Sayısı: 13
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Gusül Nedir? Guslü Gerektiren Haller nelerdir?

    selamünaleyküm ben sünnet yerimi yikarken biraz orasini elledim sonradanda sehvetlendim , sonra bi daha tuvalete idrarimi yaparken renksiz yapiskan gibi bir sey ilk basinda cikdi bu menimi?


  10. 04.Mart.2011, 21:00
    5
    Selam12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    selamünaleyküm ben sünnet yerimi yikarken biraz orasini elledim sonradanda sehvetlendim , sonra bi daha tuvalete idrarimi yaparken renksiz yapiskan gibi bir sey ilk basinda cikdi bu menimi?

  11. 13.Eylül.2011, 12:10
    6
    DangeR
    bir mum ışığı

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Mart.2011
    Üye No: 85439
    Mesaj Sayısı: 1,037
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 11
    Yaş: 30

    Guslü Gerektiren Ve Gerektirmeyen Haller: ile ilgili hadisler

    Guslü Gerektiren Ve Gerektirmeyen Haller:

    Müslüman Olan Kafirin Gusletmesi:

    188 أَخْبَرَنَا عَمْرُو بْنُ عَلِيٍّ قَالَ حَدَّثَنَا يَحْيَى قَالَ حَدَّثَنَا سُفْيَانُ عَنْ الْأَغَرِّ وَهوَ ابْنُ الصَّبَّاحِ عَنْ خَلِيفَةَ بْنِ حُصَيْنٍ عَنْ قَيْسِ بْنِ عَاصِمٍ أَنَّهُ أَسْلَمَ فَأَمَرَهُ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنْ يَغْتَسِلَ بِمَاءٍ وَسِدْرٍ

    188- Kays b. Asım anlatıyor: Müslüman olduğum zaman Rasulullah bana gusletmemi emretti.

    تَقْدِيمُ غُسْلِ الْكَافِرِ إِذَا أَرَادَ أَنْ يُسْلِمَ

    128) Müslüman Olmak Isteyen Bir Kimsenin Önce Gusletmesi:


    189 أَخْبَرَنَا قُتَيْبَةُ قَالَ حَدَّثَنَا اللَّيْثُ عَنْ سَعِيدِ بْنِ أَبِي سَعِيدٍ أَنَّهُ سَمِعَ أَبَا هُرَيْرَةَ يَقُولُ إِنَّ ثُمَامَةَ بْنَ أُثَالٍ الْحَنَفِيَّ انْطَلَقَ إِلَى نَجْلٍ قَرِيبٍ مِنْ الْمَسْجِدِ فَاغْتَسَلَ ثُمَّ دَخَلَ الْمَسْجِدَ فَقَالَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَأَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ يَا مُحَمَّدُ وَاللَّهِ مَا كَانَ عَلَى الْأَرْضِ وَجْهٌ أَبْغَضَ إِلَيَّ مِنْ وَجْهِكَ فَقَدْ أَصْبَحَ وَجْهُكَ أَحَبَّ الْوُجُوهِ كُلِّهَا إِلَيَّ وَإِنَّ خَيْلَكَ أَخَذَتْنِي وَأَنَا أُرِيدُ الْعُمْرَةَ فَمَاذَا تَرَى فَبَشَّرَهُ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَأَمَرَهُ أَنْ يَعْتَمِرَ مُخْتَصَرٌ

    189- Ebu Hureyre anlatıyor: Sümame b. Üsal el-Hanefi, mescidin yakınındaki suya gidip guslettikten sonra mescide girdi ve: “Allah’tan başka ibadete layık ilah olmadığına, Muhammed’in O’nun kulu ve rasulü olduğuna şehadet ederim. Ya Muhammed, yemin ederim ki yeryüzünde en nefret ettiğim yüz, senin yüzündü. Fakat şimdi senin yüzünü, bütün yüzlerden daha fazla sever oldum. Umre yapmak istiyordum. Bir süvarin beni yakaladı, bana mani oldu. Ne buyurursun?” dedi. Rasulullah (s.a.v.) onu müjdeledi ve umre yapmasını emretti.

    الْغُسْلُ مِنْ مُوَارَاةِ الْمُشْرِكِ

    129) Müşrik’i Defedenin Gusletmesi:


    190 أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْمُثَنَّى عَنْ مُحَمَّدٍ قَالَ حَدَّثَنِي شُعْبَةُ عَنْ أَبِي إِسْحَقَ قَالَ سَمِعْتُ نَاجِيَةَ بْنَ كَعْبٍ عَنْ عَلِيٍّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ أَنَّهُ أَتَى النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَقَالَ إِنَّ أَبَا طَالِبٍ مَاتَ فَقَالَ اذْهَبْ فَوَارِهِ قَالَ إِنَّهُ مَاتَ مُشْرِكًا قَالَ اذْهَبْ فَوَارِهِ فَلَمَّا وَارَيْتُهُ رَجَعْتُ إِلَيْهِ فَقَالَ لِي اغْتَسِلْ

    190- Ali (r.a.) anlatıyor: Rasulullah’a geldim ve:
    “Ebu Talib öldü.” dedim.
    “Git onu defnet.” buyurdu.
    “Ama o müşrik olarak öldü.” dedim.
    “Git onu defnet.” buyurdu.
    Ebu Talib’i defnedip yanına döndüğüm zaman da Rasulullah bana:
    “Yıkan.” buyurdu.

    بَاب وُجُوبِ الْغُسْلِ إِذَا الْتَقَى الْخِتَانَانِ

    130) Cinsi Yaklaşmadan Sonra Guslün Vacip Oluşu:


    191 أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ الْأَعْلَى قَالَ حَدَّثَنَا خَالِدٌ قَالَ حَدَّثَنَا شُعْبَةُ عَنْ قَتَادَةَ قَالَ سَمِعْتُ الْحَسَنَ يُحَدِّثُ عَنْ أَبِي رَافِعٍ عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ إِذَا جَلَسَ بَيْنَ شُعَبِهَا الْأَرْبَعِ ثُمَّ اجْتَهَدَ فَقَدْ وَجَبَ الْغُسْلُ

    191- Ebu Hureyre’den Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurdu:
    “Bir erkek hanımının dört şubesi (kol ve bacakları) arasına oturur ve sonra (cinsi münasebet için) çalışırsa gusletmesi vaciptir.”

    192 أَخْبَرَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ يَعْقُوبَ بْنِ إِسْحَقَ الْجَوْزَجَانِيُّ قَالَ حَدَّثَنِي عَبْدُ اللَّهِ بْنُ يُوسُفَ قَالَ حَدَّثَنَا عِيسَى بْنُ يُونُسَ قَالَ حَدَّثَنَا أَشْعَثُ بْنُ عَبْدِ الْمَلِكِ عَنْ ابْنِ سِيرِينَ عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ إِذَا قَعَدَ بَيْنَ شُعَبِهَا الْأَرْبَعِ ثُمَّ اجْتَهَدَ فَقَدْ وَجَبَ الْغُسْلُ قَالَ أَبُو عَبْد الرَّحْمَنِ هَذَا خَطَأٌ وَالصَّوَابُ أَشْعَثُ عَنْ الْحَسَنِ عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ وَقَدْ رَوَى الْحَدِيثَ عَنْ شُعْبَةَ النَّضْرُ بْنُ شُمَيْلٍ وَغَيْرُهُ كَمَا رَوَاهُ خَالِدٌ

    192- Ebu Hureyre’den Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurdu:
    “Bir erkek hanımının dört şubesi (kol ve bacakları) arasına oturur ve sonra (cinsi münasebet için) çalışırsa gusletmesi vaciptir.”

    الْغُسْلُ مِنْ الْمَنِيِّ


  12. 13.Eylül.2011, 12:10
    6
    DangeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    bir mum ışığı
    Guslü Gerektiren Ve Gerektirmeyen Haller:

    Müslüman Olan Kafirin Gusletmesi:

    188 أَخْبَرَنَا عَمْرُو بْنُ عَلِيٍّ قَالَ حَدَّثَنَا يَحْيَى قَالَ حَدَّثَنَا سُفْيَانُ عَنْ الْأَغَرِّ وَهوَ ابْنُ الصَّبَّاحِ عَنْ خَلِيفَةَ بْنِ حُصَيْنٍ عَنْ قَيْسِ بْنِ عَاصِمٍ أَنَّهُ أَسْلَمَ فَأَمَرَهُ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنْ يَغْتَسِلَ بِمَاءٍ وَسِدْرٍ

    188- Kays b. Asım anlatıyor: Müslüman olduğum zaman Rasulullah bana gusletmemi emretti.

    تَقْدِيمُ غُسْلِ الْكَافِرِ إِذَا أَرَادَ أَنْ يُسْلِمَ

    128) Müslüman Olmak Isteyen Bir Kimsenin Önce Gusletmesi:


    189 أَخْبَرَنَا قُتَيْبَةُ قَالَ حَدَّثَنَا اللَّيْثُ عَنْ سَعِيدِ بْنِ أَبِي سَعِيدٍ أَنَّهُ سَمِعَ أَبَا هُرَيْرَةَ يَقُولُ إِنَّ ثُمَامَةَ بْنَ أُثَالٍ الْحَنَفِيَّ انْطَلَقَ إِلَى نَجْلٍ قَرِيبٍ مِنْ الْمَسْجِدِ فَاغْتَسَلَ ثُمَّ دَخَلَ الْمَسْجِدَ فَقَالَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَأَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ يَا مُحَمَّدُ وَاللَّهِ مَا كَانَ عَلَى الْأَرْضِ وَجْهٌ أَبْغَضَ إِلَيَّ مِنْ وَجْهِكَ فَقَدْ أَصْبَحَ وَجْهُكَ أَحَبَّ الْوُجُوهِ كُلِّهَا إِلَيَّ وَإِنَّ خَيْلَكَ أَخَذَتْنِي وَأَنَا أُرِيدُ الْعُمْرَةَ فَمَاذَا تَرَى فَبَشَّرَهُ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَأَمَرَهُ أَنْ يَعْتَمِرَ مُخْتَصَرٌ

    189- Ebu Hureyre anlatıyor: Sümame b. Üsal el-Hanefi, mescidin yakınındaki suya gidip guslettikten sonra mescide girdi ve: “Allah’tan başka ibadete layık ilah olmadığına, Muhammed’in O’nun kulu ve rasulü olduğuna şehadet ederim. Ya Muhammed, yemin ederim ki yeryüzünde en nefret ettiğim yüz, senin yüzündü. Fakat şimdi senin yüzünü, bütün yüzlerden daha fazla sever oldum. Umre yapmak istiyordum. Bir süvarin beni yakaladı, bana mani oldu. Ne buyurursun?” dedi. Rasulullah (s.a.v.) onu müjdeledi ve umre yapmasını emretti.

    الْغُسْلُ مِنْ مُوَارَاةِ الْمُشْرِكِ

    129) Müşrik’i Defedenin Gusletmesi:


    190 أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْمُثَنَّى عَنْ مُحَمَّدٍ قَالَ حَدَّثَنِي شُعْبَةُ عَنْ أَبِي إِسْحَقَ قَالَ سَمِعْتُ نَاجِيَةَ بْنَ كَعْبٍ عَنْ عَلِيٍّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ أَنَّهُ أَتَى النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَقَالَ إِنَّ أَبَا طَالِبٍ مَاتَ فَقَالَ اذْهَبْ فَوَارِهِ قَالَ إِنَّهُ مَاتَ مُشْرِكًا قَالَ اذْهَبْ فَوَارِهِ فَلَمَّا وَارَيْتُهُ رَجَعْتُ إِلَيْهِ فَقَالَ لِي اغْتَسِلْ

    190- Ali (r.a.) anlatıyor: Rasulullah’a geldim ve:
    “Ebu Talib öldü.” dedim.
    “Git onu defnet.” buyurdu.
    “Ama o müşrik olarak öldü.” dedim.
    “Git onu defnet.” buyurdu.
    Ebu Talib’i defnedip yanına döndüğüm zaman da Rasulullah bana:
    “Yıkan.” buyurdu.

    بَاب وُجُوبِ الْغُسْلِ إِذَا الْتَقَى الْخِتَانَانِ

    130) Cinsi Yaklaşmadan Sonra Guslün Vacip Oluşu:


    191 أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ الْأَعْلَى قَالَ حَدَّثَنَا خَالِدٌ قَالَ حَدَّثَنَا شُعْبَةُ عَنْ قَتَادَةَ قَالَ سَمِعْتُ الْحَسَنَ يُحَدِّثُ عَنْ أَبِي رَافِعٍ عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ إِذَا جَلَسَ بَيْنَ شُعَبِهَا الْأَرْبَعِ ثُمَّ اجْتَهَدَ فَقَدْ وَجَبَ الْغُسْلُ

    191- Ebu Hureyre’den Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurdu:
    “Bir erkek hanımının dört şubesi (kol ve bacakları) arasına oturur ve sonra (cinsi münasebet için) çalışırsa gusletmesi vaciptir.”

    192 أَخْبَرَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ يَعْقُوبَ بْنِ إِسْحَقَ الْجَوْزَجَانِيُّ قَالَ حَدَّثَنِي عَبْدُ اللَّهِ بْنُ يُوسُفَ قَالَ حَدَّثَنَا عِيسَى بْنُ يُونُسَ قَالَ حَدَّثَنَا أَشْعَثُ بْنُ عَبْدِ الْمَلِكِ عَنْ ابْنِ سِيرِينَ عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ إِذَا قَعَدَ بَيْنَ شُعَبِهَا الْأَرْبَعِ ثُمَّ اجْتَهَدَ فَقَدْ وَجَبَ الْغُسْلُ قَالَ أَبُو عَبْد الرَّحْمَنِ هَذَا خَطَأٌ وَالصَّوَابُ أَشْعَثُ عَنْ الْحَسَنِ عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ وَقَدْ رَوَى الْحَدِيثَ عَنْ شُعْبَةَ النَّضْرُ بْنُ شُمَيْلٍ وَغَيْرُهُ كَمَا رَوَاهُ خَالِدٌ

    192- Ebu Hureyre’den Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurdu:
    “Bir erkek hanımının dört şubesi (kol ve bacakları) arasına oturur ve sonra (cinsi münasebet için) çalışırsa gusletmesi vaciptir.”

    الْغُسْلُ مِنْ الْمَنِيِّ

  13. 24.Kasım.2013, 02:19
    7
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,307
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Cevap: Guslü Gerektiren Haller

    Guslü İcap Ettiren Şeyler kısaca:


    1- Şehvetle ve dalgalı atmak üzere meninin erkek \fe kadından gel-i

    2- Meni akmaksızın erkek ve kadının sünnet yerlerinin birbirine girmesi,

    3- Hayız ve doğum (kanı) dır.


  14. 24.Kasım.2013, 02:19
    7
    Moderatör
    Guslü İcap Ettiren Şeyler kısaca:


    1- Şehvetle ve dalgalı atmak üzere meninin erkek \fe kadından gel-i

    2- Meni akmaksızın erkek ve kadının sünnet yerlerinin birbirine girmesi,

    3- Hayız ve doğum (kanı) dır.

  15. 03.Nisan.2016, 21:47
    8
    Misafir

    Cevap: Gusül Nedir? Guslü Gerektiren Haller nelerdir?

    Selamun aleykum bn gusül aliyorum ama sonra bir akinti geliyor ama zevk yok gusul alman gerekirmi


  16. 03.Nisan.2016, 21:47
    8
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Selamun aleykum bn gusül aliyorum ama sonra bir akinti geliyor ama zevk yok gusul alman gerekirmi

  17. 05.Nisan.2016, 01:10
    9
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,307
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Cevap: Gusül Nedir? Guslü Gerektiren Haller nelerdir?

    Alıntı
    akinti geliyor ama zevk yok gusul alman gerekirmi
    Kalan meni çıkmış olabilir.
    Yıkanmadan evvel idrar yapın veya az yürüyün, sonra çıkan akıntı meni bile olsa gusül gerekmez.


  18. 05.Nisan.2016, 01:10
    9
    Moderatör
    Alıntı
    akinti geliyor ama zevk yok gusul alman gerekirmi
    Kalan meni çıkmış olabilir.
    Yıkanmadan evvel idrar yapın veya az yürüyün, sonra çıkan akıntı meni bile olsa gusül gerekmez.




+ Yorum Gönder