+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 SonuncuSonuncu
İslamda Kuran ve Tecvit İle ilgili Kategorisinden Kuranda duraklama işaretleri / Secavend Konusununa Bakıyorsunuz..
  1. @hmet
    Üye
    Reklam

    Kuranda duraklama işaretleri / Secavend

    Reklam





    Kuranda duraklama işaretleri / Secavend Mumsema Kuranı Kerim Duraklama-secavent

    Kur’an-ı Kerim'de,önemli ve bilmemiz gereken duraklari , kelimelerin üstünde ve altında bazı işaretler bulunur ki bunlara "secavend (duraklama)" adı verilir.

    işaretlerimiz şunlardır



    م Mim: Muhakkak durmalıdır. Durmak vâcib, geçmek haramdır. Durulmayıp geçilirse anlam bozulur.

    ط Tı: Durmak gerekir.

    ج Cim: Geçmek de durmak da câizdir fakat durmak daha iyidir.

    ز Ze: Geçmek de durmak da câizdir fakat geçmek daha iyidir.

    ق Gaf: Geçmek de durmak da câizdir fakat geçmek daha iyidir.

    لا Lâmelif: Durulmaz! Bulunan yerde durulursa, önceki kelime ile birlikte tekrar okunur. Âyet-i kerime sonunda durunca, tekrar edilmez.

    قف Gıf: Durmak daha iyidir.

    ص Sad: Durmakta mahzur yoktur.

    صلي Sad-Lam-Ya: Geçmek daha iyidir.

    صلح Sad-Lam-Ha: Geçmek de durmak da câizdir.

    ع Ayn: Bazı âyet-i kerimelerin sonunda bulunur. Namazda okunursa bu işaret bulunan yerde rukûya gitmek iyi olur.

    ك Kef: Kezalik demektir. Kendisinden önce hangi secavent geçmişse, bu da öyle demektir.

    3nokta.jpgÜç nokta: Bu üç noktanın birisinde durulur. Eğer üzerinde üç nokta bulunan birinci kelimede durulursa, üç nokta olan ikinci kelimede durulmaz. Birinci kelimede durulmamışsa, ikincide durulur. Her ikisinde de durmamak veya her ikisinde de durmak câiz değildir. Örnek: Kadr sûresi sonu


    Kelime Altında Bulunanlar

    قصر Kasr: Bu kelimenin bulunduğu yerler kısa okunur.

    مد Med: Bu kelimenin bulunduğu yerler uzun okunur.

    سكته Sekte: Bu kelimenin yazıldığı yerde, kısa bir zaman nefes alınmadan durulur. Durulmadan geçilirse, anlamı bozulur. Kur’an-ı kerimde dört yerde sekte vardır.

    ادغام İdgam: Kelimenin yazıldığı gibi değil de, idgam ile okunur. Kelimelerin altında yazılı olan idgam, Kur’an-ı kerimde, yalnız Hud suresi 42. âyetinde vardır. Burada, (İrkeb me’anâ) yazılır ise de, (İrkemme’anâ) okunur.

    س Sin: Sad harfinin altına yazıldığı yerlerde "sad" harfi "sin" gibi okunur.


    اماله İmale:Yalnız Hud suresinin 41. âyetinde geçer. Mecrahâ kelimesinin altında imâle yazar. Buradaki ra harfi, üstünden esreye doğru meyillendirilerek okunur. Mecrihâ diye okunmaz. Okunuşunu, bilen birisinden öğrenmek gerekir.


    تسهيل Teshil: Kolaylaştırmak demektir. Birbirini takip eden iki hemzeden ikincisi, "elif" ile "he" sesi arasında yumuşak olarak okunur.





  2. Misafir

    Cevap: kuranda duraklama işaretleri / Secavend


    Reklam


    güzel bilgi verdiniz. sayfanızda bana da yer verdiğiniz için teşekkürrler

  3. @hmet
    Üye
    kurandaki durak işaretleri

    kuranda duraklama isaretleri secavend.gif

  4. Misafir
    güzel sıte öneririm çok yardımcı oldu

  5. Misafir
    Gerçekten çok güzel bir site çok işime yaradı sağ olun.

  6. Misafir
    Allah razı olsun çok gerekli bilgiler var

  7. Misafir
    Her keze öneririm harika bir siteee

  8. @hmet
    Üye
    secavend harfleri, kurandaki durak işaretleri

    SECÂVEND

    (سجاوند)

    Tilâvet sırasında mâna açısından vakfetmenin gerekli veya isabetsiz olduğu yerleri belirtmek üzere konan işaretlere verilen isim

    (bk. MUSHAF).

  9. Misafir
    Allah hayrını kabul eder inşallah hazırlayan ve okuyanların

  10. Misafir
    Cok tesekkurler Kur'an kursu odevimdi secavend

  11. Misafir
    ALLAH u teala hepimize kurani okuyup anlamayi nasip eder insallah

  12. Şema
    Moderatör

    Reklam


    Kur’an-ı Kerim’deki Bazı Tecvid İşaretleri

    Kuranda Vakıf, Kuran okurken her hangi bir kelime sonunda durmak nefes almak ve okumaya devam etmektir.
    Vakıf işaretleri, ayetlerin ortasında veya sonundaki kelimeler üzerinde konan vakıf işaretlerine denir-secavend de denir.
    MİM Lazım vakf durmak gerekir anlam bozulur.
    TA Mutlak vakıf, durmak için şartlar uygundur.
    Cim Caiz vakıf, durulması daha uygundur
    ZE mücevvez vakıf geçilmesi daha uygundur
    Sad Murahhas vakıf nefes yetmezse
    La, lamelif, mana yönünden birbirine bağlı olan yerde olur
    KIF ayetin anlamı açısından durmak daha uygundur
    KAF durulabilir veya geçilebilir geçmek daha uygundur
    AYN ayetlerin sonunda bulunur
    Kaf, kendinden önceki vakıf işareti hükmü taşır
    Muaneke vakfı, bir birine yakın yerlerde konulan 3 noktadan ibarettir.

+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 SonuncuSonuncu