Konusunu Oylayın.: Tebbet suresi ne zaman indi?

5 üzerinden 4.60 | Toplam : 5 kişi
Tebbet suresi ne zaman indi?
  1. 31.Ocak.2013, 01:14
    1
    Misafir

    Tebbet suresi ne zaman indi?






    Tebbet suresi ne zaman indi? Mumsema Tebbet suresi ne zaman indi Tebbet suresinin ne vakit nazil olduğu hakkında bilgi verir misiniz ?


  2. 31.Ocak.2013, 01:14
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Tebbet suresi ne zaman indi Tebbet suresinin ne vakit nazil olduğu hakkında bilgi verir misiniz ?


    Benzer Konular

    - Tebbet suresi ne zaman okunur?

    - Tebbet suresi ne zaman nazil oldu?

    - Felak suresi ne zaman indi?

    - Tebbet süresi ne zaman indi?

    - Kuran ne zaman indi

  3. 31.Ocak.2013, 18:07
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,652
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: tebbet suresi ne zaman indi?




    Tebbet, "kurusun" manasına bedduadır. Ebu Leheb hakkında inmiştir. Zira o, eziyet etmek kasdıyla Resûlullah'ın yoluna gizlice diken koymuş, bu işte kendisine karısı da yardım etmişti. Sûre, "Mesed sûresi" diye de anılır. Fâtiha sûresinden sonra Mekke'de inmiştir, 5 (beş) âyettir. (Bir rivayete göre Şuarâ sûresinin 124. âyeti gereğince Efendimiz yakın akrabasını çağırarak, onları İslâm'a dâvet etmişti. Amcası Ebû Leheb galiz sözler sarfederek, "Bizi bunun için mi çağırdın?" demişti. Bunun üzerine bu sûre indi.)


  4. 31.Ocak.2013, 18:07
    2
    Moderatör



    Tebbet, "kurusun" manasına bedduadır. Ebu Leheb hakkında inmiştir. Zira o, eziyet etmek kasdıyla Resûlullah'ın yoluna gizlice diken koymuş, bu işte kendisine karısı da yardım etmişti. Sûre, "Mesed sûresi" diye de anılır. Fâtiha sûresinden sonra Mekke'de inmiştir, 5 (beş) âyettir. (Bir rivayete göre Şuarâ sûresinin 124. âyeti gereğince Efendimiz yakın akrabasını çağırarak, onları İslâm'a dâvet etmişti. Amcası Ebû Leheb galiz sözler sarfederek, "Bizi bunun için mi çağırdın?" demişti. Bunun üzerine bu sûre indi.)


  5. 27.Şubat.2015, 20:24
    3
    Misafir

    Cevap: tebbet suresi ne zaman indi?

    Mekkede inmiştir. Ebu Lehebin yaptığı zulümler üzerine Ebu Lehebin eli kurusun şeklinde inmiştir.


  6. 27.Şubat.2015, 20:24
    3
    ayşe giriş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    ayşe giriş
    Misafir
    Mekkede inmiştir. Ebu Lehebin yaptığı zulümler üzerine Ebu Lehebin eli kurusun şeklinde inmiştir.


  7. 06.Mayıs.2016, 23:26
    4
    Şem'a
    YÖNETİCİ

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Mayıs.2007
    Üye No: 677
    Mesaj Sayısı: 2,903
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 31
    Bulunduğu yer: dünya

    Cevap: Tebbet suresi ne zaman indi?

    Tebbet suresi Mekke şehrinde tahminen Peygamberliğin ilk beş yılında indirildi (Tarih olarak kesin olmamakla birlikte miladi 616 )

    Mekke döneminde indiği konusunda ittifak olan bu sure Peygamber (s.a.)'in amcası Ebu Leheb Abdüluzza b. Abdülmuttalib'in ve eşi Ebu Süf-yan'm kardeşi Ümmü Cemil Erva b. Harb b. Ümeyye'nin sonlarından söz etmektedir. O son da, Allah ve Rasulü (s.a.)'nün düşmanı Ebu Leheb'in Peygamber (s.a.)'e aşırı düşmanlığı ve eziyeti, insanların iman yolunu tıka*ması nedeni ile dünyada helak olma ve ahirette de cehenneme girmedir.

    Hanımı da bu cezada onun ortağıdır. Çünkü küfür ve inkârında, ina*dında eşinin yardımcısı idi. Kıyamette de cehennem ateşi azabında onun*la ortak olacaklardır


  8. 06.Mayıs.2016, 23:26
    4
    YÖNETİCİ
    Tebbet suresi Mekke şehrinde tahminen Peygamberliğin ilk beş yılında indirildi (Tarih olarak kesin olmamakla birlikte miladi 616 )

    Mekke döneminde indiği konusunda ittifak olan bu sure Peygamber (s.a.)'in amcası Ebu Leheb Abdüluzza b. Abdülmuttalib'in ve eşi Ebu Süf-yan'm kardeşi Ümmü Cemil Erva b. Harb b. Ümeyye'nin sonlarından söz etmektedir. O son da, Allah ve Rasulü (s.a.)'nün düşmanı Ebu Leheb'in Peygamber (s.a.)'e aşırı düşmanlığı ve eziyeti, insanların iman yolunu tıka*ması nedeni ile dünyada helak olma ve ahirette de cehenneme girmedir.

    Hanımı da bu cezada onun ortağıdır. Çünkü küfür ve inkârında, ina*dında eşinin yardımcısı idi. Kıyamette de cehennem ateşi azabında onun*la ortak olacaklardır


  9. 24.Kasım.2017, 13:56
    5
    Misafir

    Yorum: Tebbet suresi ne zaman indi?

    TEBBET/MESED SURESİ:

    Mevcut meallerde bulunan TEBBET suresinin meali hatalıdır,doğrusu aşağıdaki gibidir.

    تَبَّتْ يَدَا أَبِي لَهَبٍ وَتَبَّ ﴿١

    1: Ebu Lehebin (halk arasında fitne ve fesat ateşini ve islama düşmanlığı körükleyenin) her iki eli (her iki eliyle elde ettiği kazancı,maddi ve manevi gücü) helak oldu ve kendisi de.

    مَا أَغْنَى عَنْهُ مَالُهُ وَمَا كَسَبَ ﴿٢

    2: Ne malı ne de kazandığı onu (helak olmaktan ve ölümden) kurtaramadı.

    سَيَصْلَى نَارًا ذَاتَ لَهَبٍ ﴿٣

    3: (Ahirette de) alevli bir ateşe yaslanacaktır.

    وَامْرَأَتُهُ حَمَّالَةَ الْحَطَبِ ﴿٤

    4: Ve fitne ve fesad ateşi körükleyen/iğrenç söylentileri taşıyan karısı da.

    فِي جِيدِهَا حَبْلٌ مِّن مَّسَدٍ ﴿٥

    5: Boynunda boncuktan bir gerdanlık bulunduğu halde.

    (Bu ayette, islama karşı iğrenç sözleri taşıyan,fitne ve fesad ateşini yakan ve boynundaki çok değerli gerdanlığı da hz. Muhammed ve islamın aleyhine harcayacağına dair Lat ve Uzza gibi putlarla yemin eden,Ebu Leheb’in karısı da dünyada iken boynundaki bu gerdanlık ahirette ateşe dönmüş olarak boynunda olacaktır.deniliyor.) deniliyor.
    Aşağıda gösterdiğim tefsir metinlerinde de durum bu şekilde anlatılıyor. Yani odun taşıyıcılığı vs.mecezdır,teşbihtir.

    قال قتادة : قلادة من ودع وقال الحسن : كانت خرزات في عنقها [ فاخرة ] وقال سعيد بن المسيب : كانت لها قلادة في عنقها فاخرة ، فقالت : لأنفقنها في عداوة محمد - صلى الله عليه وسلم – (تفسير البغوي )
    وقال قتادة : "حبل من مسد": قلادة من ودع، قال ابن المسيب : كانت لها قلادة فاخرة فقالت: لأنفقنها على عداوة محمد.
    قال القاضي أبو محمد رحمه الله:
    فإنما عبر عن قلادتها بحبل من مسد على جهة التفاؤل لها، وذكر تبرجها في هذا السعي الخبيث (تفسير ابن عطية )
    وقال قتادة : هو قلادة من ودع كانت لها .
    قال الحسن : إنما كان خرزا في عنقها .
    وقال سعيد بن المسيب : كانت لها قلادة فاخرة من جوهر ، فقالت : واللات والعزى لأنفقنها في عداوة محمد ، فيكون ذلك عذابا في جسدها يوم القيامة .( تفسير فتح القدير

    وقصارى أمرها - إنها في تكليف نفسها المشقة الفادحة، للإفساد بين الناس وإيقاد نيران العداوة بينهم، بمنزلة حاملة الحطب التي في عنقها حبل خشن تشدّ به ما تحمله إلى عنقها حين تستقلّ به، وهذه أبشع صورة تظهر بها امرأة تحمل الحطب وهي على تلك الحال. (تفسير المراغي)

    Not:

    1-Ebu Leheb’in her iki eli ‘’ KURUSUN ‘’ şeklindeki meal tamamen yanlıştır, çünkü (تبت ) ‘’Tebbet’’ geçmiş fiil kipi olup,beddua ile (işnşa cümlesiyle) hiçbir ilgisi yoktur.

    2-Yüce Allah’ın beddua yapmaya ihtiyacı mı var,haşa aciz midir ki,Ebu Leheb gibi birine beddua etsin? yüce Allah kimden Ebu Lehebin her iki elinin kurutmasını istiyecek? Haşa Allah tan başka bir güç mü vardır ki Ebu Leheb için beddua yapıyor?

    3-Eğer beddua şeklinde olsaydı (تبت ) ‘’Tebbet’’ geçmiş fiil kipi şeklinde değil,belki ( تبا) ‘’ TEBBEN’’ yani masdır kipi olarak gelmesi gerekirdi,geçmiş fiil kipi olarak değil.

    4-Bunun anlamı kurumak da değil,belki ‘’helak olmak,yok olmak ve ölmektir’’. Burada geçmiş fiil kipi geldiği için bu surenin Ebu Leheb’in ölümünden sonra indiğini de göstermektedir.

    5-Bu ayetin ‘’ Ebu Leheb’’ hz.peygambere beddua ettikten sonra hemen inmiştir diyen İbni Abbas ve Ebu Hureyre’nin rivayetleri de doğru olması mümkün değildir. Çünkü İbni Abbas hicretten bir veya üç sene önce dünyaya gelmiştir,(619 ms.) yani Tebbet suresi indiğinde İbni Abbas henüz dünyaya gelmemişti,belki bu olaydan 3-4 sene sonra dünyaya gelmiştir.Çünkü bu sure Peygamberliğin ilk beş yılında indirildi (Tarih olarak kesin olmamakla birlikte miladi 616 )
    Bu nedenle İbni Abbas’a dayandırılan rivayet uydurmadan başka bir şey değildir,çünkü henüz doğmamış olan biri doğumundan seneler önce meydana gelen bir olayı bizzat anlatamaz,ancak birinden duyduğunu anlatabilir,oysa rivayete göre ibni Abbas bu olayı gendi gözüyle görmüş gibi bizzat anlatmaktadır. (Halbuki o zaman İbni Abbas r.a. dünyaya gelmemişti,bu nasıl olur?)

    6-Ebu Hureyre’de başkasından değil bizzat kendisi anlatıyor,halbu ki Ebu Hureyre Mekkeli değil,belki Medineli olup,hicretin son 2-3.yıllarında müslüman olmuştur,yani Mekke döneminde hz peygamberi bile hiç görmemiş,hz. Peygamber Medineye hicret edince de yine müslüman değildi,belki hicretin 7.yılında,yani hz.peygamberin vefatından 2 sene 9 ay önce müslüman olmuştur,peki böyle bir kişi Mekke de inen Tebbet suresinin sebebi nuzulundaki hadiseyi bizzat nasıl anlatabilir?

    Ayrıca bütün yıllarını hz. peygamberle geçiren ve yanından hiç ayrılmayan hz.Ebu Bekir,hz.Ömer,hz. Osman,hz.Ali ve hz.Bilal gibiler neden bu tür olayları ve hz.peygamberin hadislerini anlatmıyorlar da, sadece 2 yıl 9 ay hz.peygamberi gören Ebu Hureyre neredeyse her şeyi kendisi anlatıyor,bu mümkün mü? Demek ki,Ebu Hureyre’nin de bu kadar hadis rivayet etmesi mümkün değil,olsa lasa ona dayandırılan rivayetlerin çoğu da uydurmadır.

    Özetle,kur’an’ı kerim de beddua şeklinde hiçbir ayet yoktur,belki bazı ayetleri beddua şekline çeviren yanlış meal,tefsir ve yorumlardır. Zira Allah’ın biz aciz kullar gibi beddua etmeye ihtiyacı yoktur,o dilediğin de hüküm ve karar verir,her heşeye güç yetendir, neden beddua etsin???

    Selam ve dua ile.


  10. 24.Kasım.2017, 13:56
    5
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    TEBBET/MESED SURESİ:

    Mevcut meallerde bulunan TEBBET suresinin meali hatalıdır,doğrusu aşağıdaki gibidir.

    تَبَّتْ يَدَا أَبِي لَهَبٍ وَتَبَّ ﴿١

    1: Ebu Lehebin (halk arasında fitne ve fesat ateşini ve islama düşmanlığı körükleyenin) her iki eli (her iki eliyle elde ettiği kazancı,maddi ve manevi gücü) helak oldu ve kendisi de.

    مَا أَغْنَى عَنْهُ مَالُهُ وَمَا كَسَبَ ﴿٢

    2: Ne malı ne de kazandığı onu (helak olmaktan ve ölümden) kurtaramadı.

    سَيَصْلَى نَارًا ذَاتَ لَهَبٍ ﴿٣

    3: (Ahirette de) alevli bir ateşe yaslanacaktır.

    وَامْرَأَتُهُ حَمَّالَةَ الْحَطَبِ ﴿٤

    4: Ve fitne ve fesad ateşi körükleyen/iğrenç söylentileri taşıyan karısı da.

    فِي جِيدِهَا حَبْلٌ مِّن مَّسَدٍ ﴿٥

    5: Boynunda boncuktan bir gerdanlık bulunduğu halde.

    (Bu ayette, islama karşı iğrenç sözleri taşıyan,fitne ve fesad ateşini yakan ve boynundaki çok değerli gerdanlığı da hz. Muhammed ve islamın aleyhine harcayacağına dair Lat ve Uzza gibi putlarla yemin eden,Ebu Leheb’in karısı da dünyada iken boynundaki bu gerdanlık ahirette ateşe dönmüş olarak boynunda olacaktır.deniliyor.) deniliyor.
    Aşağıda gösterdiğim tefsir metinlerinde de durum bu şekilde anlatılıyor. Yani odun taşıyıcılığı vs.mecezdır,teşbihtir.

    قال قتادة : قلادة من ودع وقال الحسن : كانت خرزات في عنقها [ فاخرة ] وقال سعيد بن المسيب : كانت لها قلادة في عنقها فاخرة ، فقالت : لأنفقنها في عداوة محمد - صلى الله عليه وسلم – (تفسير البغوي )
    وقال قتادة : "حبل من مسد": قلادة من ودع، قال ابن المسيب : كانت لها قلادة فاخرة فقالت: لأنفقنها على عداوة محمد.
    قال القاضي أبو محمد رحمه الله:
    فإنما عبر عن قلادتها بحبل من مسد على جهة التفاؤل لها، وذكر تبرجها في هذا السعي الخبيث (تفسير ابن عطية )
    وقال قتادة : هو قلادة من ودع كانت لها .
    قال الحسن : إنما كان خرزا في عنقها .
    وقال سعيد بن المسيب : كانت لها قلادة فاخرة من جوهر ، فقالت : واللات والعزى لأنفقنها في عداوة محمد ، فيكون ذلك عذابا في جسدها يوم القيامة .( تفسير فتح القدير

    وقصارى أمرها - إنها في تكليف نفسها المشقة الفادحة، للإفساد بين الناس وإيقاد نيران العداوة بينهم، بمنزلة حاملة الحطب التي في عنقها حبل خشن تشدّ به ما تحمله إلى عنقها حين تستقلّ به، وهذه أبشع صورة تظهر بها امرأة تحمل الحطب وهي على تلك الحال. (تفسير المراغي)

    Not:

    1-Ebu Leheb’in her iki eli ‘’ KURUSUN ‘’ şeklindeki meal tamamen yanlıştır, çünkü (تبت ) ‘’Tebbet’’ geçmiş fiil kipi olup,beddua ile (işnşa cümlesiyle) hiçbir ilgisi yoktur.

    2-Yüce Allah’ın beddua yapmaya ihtiyacı mı var,haşa aciz midir ki,Ebu Leheb gibi birine beddua etsin? yüce Allah kimden Ebu Lehebin her iki elinin kurutmasını istiyecek? Haşa Allah tan başka bir güç mü vardır ki Ebu Leheb için beddua yapıyor?

    3-Eğer beddua şeklinde olsaydı (تبت ) ‘’Tebbet’’ geçmiş fiil kipi şeklinde değil,belki ( تبا) ‘’ TEBBEN’’ yani masdır kipi olarak gelmesi gerekirdi,geçmiş fiil kipi olarak değil.

    4-Bunun anlamı kurumak da değil,belki ‘’helak olmak,yok olmak ve ölmektir’’. Burada geçmiş fiil kipi geldiği için bu surenin Ebu Leheb’in ölümünden sonra indiğini de göstermektedir.

    5-Bu ayetin ‘’ Ebu Leheb’’ hz.peygambere beddua ettikten sonra hemen inmiştir diyen İbni Abbas ve Ebu Hureyre’nin rivayetleri de doğru olması mümkün değildir. Çünkü İbni Abbas hicretten bir veya üç sene önce dünyaya gelmiştir,(619 ms.) yani Tebbet suresi indiğinde İbni Abbas henüz dünyaya gelmemişti,belki bu olaydan 3-4 sene sonra dünyaya gelmiştir.Çünkü bu sure Peygamberliğin ilk beş yılında indirildi (Tarih olarak kesin olmamakla birlikte miladi 616 )
    Bu nedenle İbni Abbas’a dayandırılan rivayet uydurmadan başka bir şey değildir,çünkü henüz doğmamış olan biri doğumundan seneler önce meydana gelen bir olayı bizzat anlatamaz,ancak birinden duyduğunu anlatabilir,oysa rivayete göre ibni Abbas bu olayı gendi gözüyle görmüş gibi bizzat anlatmaktadır. (Halbuki o zaman İbni Abbas r.a. dünyaya gelmemişti,bu nasıl olur?)

    6-Ebu Hureyre’de başkasından değil bizzat kendisi anlatıyor,halbu ki Ebu Hureyre Mekkeli değil,belki Medineli olup,hicretin son 2-3.yıllarında müslüman olmuştur,yani Mekke döneminde hz peygamberi bile hiç görmemiş,hz. Peygamber Medineye hicret edince de yine müslüman değildi,belki hicretin 7.yılında,yani hz.peygamberin vefatından 2 sene 9 ay önce müslüman olmuştur,peki böyle bir kişi Mekke de inen Tebbet suresinin sebebi nuzulundaki hadiseyi bizzat nasıl anlatabilir?

    Ayrıca bütün yıllarını hz. peygamberle geçiren ve yanından hiç ayrılmayan hz.Ebu Bekir,hz.Ömer,hz. Osman,hz.Ali ve hz.Bilal gibiler neden bu tür olayları ve hz.peygamberin hadislerini anlatmıyorlar da, sadece 2 yıl 9 ay hz.peygamberi gören Ebu Hureyre neredeyse her şeyi kendisi anlatıyor,bu mümkün mü? Demek ki,Ebu Hureyre’nin de bu kadar hadis rivayet etmesi mümkün değil,olsa lasa ona dayandırılan rivayetlerin çoğu da uydurmadır.

    Özetle,kur’an’ı kerim de beddua şeklinde hiçbir ayet yoktur,belki bazı ayetleri beddua şekline çeviren yanlış meal,tefsir ve yorumlardır. Zira Allah’ın biz aciz kullar gibi beddua etmeye ihtiyacı yoktur,o dilediğin de hüküm ve karar verir,her heşeye güç yetendir, neden beddua etsin???

    Selam ve dua ile.


  11. 26.Kasım.2017, 10:41
    6
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,652
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Yorum: Tebbet suresi ne zaman indi?

    Alıntı
    Demek ki,Ebu Hureyre’nin de bu kadar hadis rivayet etmesi mümkün değil,olsa lasa ona dayandırılan rivayetlerin çoğu da uydurmadır.
    Hadisler ebu hureyrenin kendi sözleri bile olsa siz sapmışların sözlerine tercih ederiz!!!

    Tebbet süresinin anlamı konusunda ittifak edilen mana/meal şudur:

    Rahmân ve Rahîm (olan) Allah'ın adıyla.
    1. Ebu Leheb'in iki eli kurusun! Kurudu da.
    2. Malı ve kazandıkları ona fayda vermedi.
    3. O, alevli bir ateşte yanacak.
    4. Odun taşıyıcı olarak karısı da (ateşe girecek).
    5. Ve boynunda hurma lifinden bükülmüş bir ip olduğu halde.



  12. 26.Kasım.2017, 10:41
    6
    Moderatör
    Alıntı
    Demek ki,Ebu Hureyre’nin de bu kadar hadis rivayet etmesi mümkün değil,olsa lasa ona dayandırılan rivayetlerin çoğu da uydurmadır.
    Hadisler ebu hureyrenin kendi sözleri bile olsa siz sapmışların sözlerine tercih ederiz!!!

    Tebbet süresinin anlamı konusunda ittifak edilen mana/meal şudur:

    Rahmân ve Rahîm (olan) Allah'ın adıyla.
    1. Ebu Leheb'in iki eli kurusun! Kurudu da.
    2. Malı ve kazandıkları ona fayda vermedi.
    3. O, alevli bir ateşte yanacak.
    4. Odun taşıyıcı olarak karısı da (ateşe girecek).
    5. Ve boynunda hurma lifinden bükülmüş bir ip olduğu halde.






+ Yorum Gönder