Konusunu Oylayın.: Tebbet süresinde ebu leheb karısı dünyada iken cehennemlik oldular neden?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Tebbet süresinde ebu leheb karısı dünyada iken cehennemlik oldular neden?
  1. 08.Ocak.2013, 21:23
    1
    Misafir

    Tebbet süresinde ebu leheb karısı dünyada iken cehennemlik oldular neden?






    Tebbet süresinde ebu leheb karısı dünyada iken cehennemlik oldular neden? Mumsema Tebbet süresinde ebu leheb karısı dünyada iken cehennemlik oldular neden?


  2. 08.Ocak.2013, 21:23
    1
    AHMETT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    AHMETT
    Misafir



  3. 12.Ocak.2013, 12:45
    2
    Fetva Meclisi
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 6
    Mesaj Sayısı: 9,482
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 102

    Cevap: Tebbet süresinde ebu leheb karısı dünyada iken cehennemlik oldular neden?





    ebu leheb ve karısı

    "Ebu Leheb'in iki eli kurusun! Kurudu da." İki eli helak olsun, hüsran*da olsun, batsın, cümlesinden mecazdır. Bu da ona helak ve hüsran için bedduadır. Sonra da: "Kurudu da." dedi. Yani, helaki gerçekten meydana geldi. Allah'tan ona ait bir haberdir bu. Dünya ve ahiretini kaybetmiştir. Ebu Leheb, Peygamber (s.a.)'in amcasıdır. İsmi: Abdüluzza b. Abdülmutta-lib'tir. Rasulullah (s.a.)'a ve dinine çok eziyet ediyor, kin ve küçümseme besliyordu.
    Sonra Allah Tealâ Ebu Leheb'in halini haber verdi:
    "Ona ne malı, ne kazandığı fayda verdi." Kıyamet günü, topladığı ma*lı elde ettiği kârları, şöhreti ve çocukları onu koruyamaz. Bunlar onu, Ra*sulullah (s.a.)'a şiddetli düşmanlığı ve insanları iman yolundan alıkoyması nedeni ile gelecek helaki Allah'ın inecek olan azabını defetmede işe yara*mazlar. Çünkü o, Peygamber (s.a.)'in ardından gezer, bir şey söyleyince ya*lanlardı.
    İmam Ahmed, Beni'd-Deyl'den Rabia b. Abbad'dan rivayet etti. Rasu-lullah'ı (s.a.) cahiliyede Zi'1-Mecaz çarşısında gördüm. "Ey İnsanlar! Lâilâ-he illallah deyin kurtulun." diyordu. İnsanlar etrafına toplanmışlardı. Ar*kasında şaşı ve saçı iki örgülü bir adam vardı. İnanmayın, o sapmış bir ya*lancıdır, diyordu. Gittiği yerde onu izliyordu. Kim olduğunu sordum. Bu amcası Ebu Leheb'tir, dediler.
    Mal ile kazanç arasında ise şu fark vardır: Mal sermaye, kazanç da kârdır.
    Sonra da Allah Tealâ gelecekteki cezasını zikretti:
    "Alevli bir ateşe girecek o." Yakılıp tutuşturulmuş alevli cehennem ate*şinin hararetini tadacaktır. Veya, cildini yakacak olan cehennem ateşinin alevlerinde azap edilecektir. Ebu Hayyan şöyle diyor: Ayetteki "sin" istik*bal içindir. Zaman geçecek olsa bile, tahakkuku muhakkaktır. Bu kesin bir tehdittir.
    "Karısı da. Odun hamalı olarak!" Karısı da tutuşmuş ateşe girecektir O Ümmü Cemil Erva b. Harb'tir. Ebu Süfyan'ın kardeşidir. Dikenleri topla*yıp gece vakti Peygamber (s.a.)'in yoluna serpiştiriyordu. Şöyle de denil*miştir: Bu onun gerçek dışı sözleri yayması, laf getirip götürmesindendir. Bu gibi insanlar için "Aralarında odun taşıyan." deyimi kullanılırdı. Yani. aralarında ateş tutuşturuyor, belâ çıkarıyor. Çoğunluğun görüşü budur.
    Ebu Hayyan: Zahir olan ise odunlar koymasındandır. Peygamber (s.a.) ve ashabının yoluna onlara eziyet etmek için dikenli odun taşıyordu. Bu nedenle kınanıp odun hamalı olarak anılmıştır.
    "Boynunda bükülmüş bir ip de olduğu halde." Boynunda ateş lifinden bükülmüş ip olduğu halde, Allah onu cehennem ateşi ile azapta olduğu halde tasvir ederken, dünyada nemime halinde iken veya diken demetini taşıyıp boynuna bağladığı sonra da Peygamber (s.a.)'in yoluna attığını tas*vir etmektedir. Zira her mücrim, cürmündeki haline benzer bir azap ile ce*zalandırılır. Allah Tealâ onu tahkir için, ona ve eşine eziyet olsun diye ba*sit bir odun hamalı olarak tasvir etti.
    Ümmü Cemil bu sureyi duyunca Ebu Bekire geldi. Mescidde Rasulul-lah (s.a.) ile beraberdi. Elinde bir taşla: Bana gelen habere göre arkadaşın bana sataşmış, onu şöyle edeceğim, böyle edeceğim, dedi. Allah Tealâ ona Rasulullah'ı (s.a.) göstermedi. Rivayet edildiğine göre Ebu Bekir ona: Be*nimle kimseyi görüyor musun? dedi. O da: Alay mı ediyorsun, senden baş*kasını görmüyorum, dedi.
    Zahir olan birinci manadır. Said b. Müseyyeb diyor ki: Ümmü Cemil'in kıymetli bir gerdanlığı vardı. Lat ve Uzza'ya yemin ederim ki bunu Mu-hammed'in düşmanlığı uğruna harcayacağım, dedi. Allah boynuna ateşten bir ip koydu.



  4. 12.Ocak.2013, 12:45
    2
    Moderatör




    ebu leheb ve karısı

    "Ebu Leheb'in iki eli kurusun! Kurudu da." İki eli helak olsun, hüsran*da olsun, batsın, cümlesinden mecazdır. Bu da ona helak ve hüsran için bedduadır. Sonra da: "Kurudu da." dedi. Yani, helaki gerçekten meydana geldi. Allah'tan ona ait bir haberdir bu. Dünya ve ahiretini kaybetmiştir. Ebu Leheb, Peygamber (s.a.)'in amcasıdır. İsmi: Abdüluzza b. Abdülmutta-lib'tir. Rasulullah (s.a.)'a ve dinine çok eziyet ediyor, kin ve küçümseme besliyordu.
    Sonra Allah Tealâ Ebu Leheb'in halini haber verdi:
    "Ona ne malı, ne kazandığı fayda verdi." Kıyamet günü, topladığı ma*lı elde ettiği kârları, şöhreti ve çocukları onu koruyamaz. Bunlar onu, Ra*sulullah (s.a.)'a şiddetli düşmanlığı ve insanları iman yolundan alıkoyması nedeni ile gelecek helaki Allah'ın inecek olan azabını defetmede işe yara*mazlar. Çünkü o, Peygamber (s.a.)'in ardından gezer, bir şey söyleyince ya*lanlardı.
    İmam Ahmed, Beni'd-Deyl'den Rabia b. Abbad'dan rivayet etti. Rasu-lullah'ı (s.a.) cahiliyede Zi'1-Mecaz çarşısında gördüm. "Ey İnsanlar! Lâilâ-he illallah deyin kurtulun." diyordu. İnsanlar etrafına toplanmışlardı. Ar*kasında şaşı ve saçı iki örgülü bir adam vardı. İnanmayın, o sapmış bir ya*lancıdır, diyordu. Gittiği yerde onu izliyordu. Kim olduğunu sordum. Bu amcası Ebu Leheb'tir, dediler.
    Mal ile kazanç arasında ise şu fark vardır: Mal sermaye, kazanç da kârdır.
    Sonra da Allah Tealâ gelecekteki cezasını zikretti:
    "Alevli bir ateşe girecek o." Yakılıp tutuşturulmuş alevli cehennem ate*şinin hararetini tadacaktır. Veya, cildini yakacak olan cehennem ateşinin alevlerinde azap edilecektir. Ebu Hayyan şöyle diyor: Ayetteki "sin" istik*bal içindir. Zaman geçecek olsa bile, tahakkuku muhakkaktır. Bu kesin bir tehdittir.
    "Karısı da. Odun hamalı olarak!" Karısı da tutuşmuş ateşe girecektir O Ümmü Cemil Erva b. Harb'tir. Ebu Süfyan'ın kardeşidir. Dikenleri topla*yıp gece vakti Peygamber (s.a.)'in yoluna serpiştiriyordu. Şöyle de denil*miştir: Bu onun gerçek dışı sözleri yayması, laf getirip götürmesindendir. Bu gibi insanlar için "Aralarında odun taşıyan." deyimi kullanılırdı. Yani. aralarında ateş tutuşturuyor, belâ çıkarıyor. Çoğunluğun görüşü budur.
    Ebu Hayyan: Zahir olan ise odunlar koymasındandır. Peygamber (s.a.) ve ashabının yoluna onlara eziyet etmek için dikenli odun taşıyordu. Bu nedenle kınanıp odun hamalı olarak anılmıştır.
    "Boynunda bükülmüş bir ip de olduğu halde." Boynunda ateş lifinden bükülmüş ip olduğu halde, Allah onu cehennem ateşi ile azapta olduğu halde tasvir ederken, dünyada nemime halinde iken veya diken demetini taşıyıp boynuna bağladığı sonra da Peygamber (s.a.)'in yoluna attığını tas*vir etmektedir. Zira her mücrim, cürmündeki haline benzer bir azap ile ce*zalandırılır. Allah Tealâ onu tahkir için, ona ve eşine eziyet olsun diye ba*sit bir odun hamalı olarak tasvir etti.
    Ümmü Cemil bu sureyi duyunca Ebu Bekire geldi. Mescidde Rasulul-lah (s.a.) ile beraberdi. Elinde bir taşla: Bana gelen habere göre arkadaşın bana sataşmış, onu şöyle edeceğim, böyle edeceğim, dedi. Allah Tealâ ona Rasulullah'ı (s.a.) göstermedi. Rivayet edildiğine göre Ebu Bekir ona: Be*nimle kimseyi görüyor musun? dedi. O da: Alay mı ediyorsun, senden baş*kasını görmüyorum, dedi.
    Zahir olan birinci manadır. Said b. Müseyyeb diyor ki: Ümmü Cemil'in kıymetli bir gerdanlığı vardı. Lat ve Uzza'ya yemin ederim ki bunu Mu-hammed'in düşmanlığı uğruna harcayacağım, dedi. Allah boynuna ateşten bir ip koydu.



  5. 12.Ocak.2013, 13:31
    3
    İLİMCİK
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Haziran.2012
    Üye No: 96623
    Mesaj Sayısı: 419
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: Tebbet süresinde ebu leheb karısı dünyada iken cehennemlik oldular neden?

    Allah ezelidir, zamandan ve mekandan ve bütün noksan sıfatlardan münezzehtir....Bütün kainat ezelden ebede onun huzurunda ve nazar-ı müşahedesinde ve kabza-i tasarrufundadır..Allah bütün zamanları ve mekanları bir anda görür ve ezelden ebede kadar her şey onun ilmindedir...Madem Allahın ezeli ilmi vardır..Elbette insanların cüzi iradelerini nasıl kullanacaklarını ve çalışmalarını, niyetlerini de görür ve billir ve onlara ona göre bir kader ve akibet tayin eder..

    İşte Cenab-ı Hak, bütün ömürleri boyunca ebucehil ve karısının cüzi iradelerini iman ve hidayet için değil, küfür ve şirk için kullanacaklarını gördüğü ve bildiği için onların müdhiş akibetleri haber veriyor..

    Elhasıl, Cenab-ı Hak ezeli ilmi ile Ebuleheb ve karısının cüzi iradelerine nazar edip, onların iman etmeyeceklerini biliyor..Kendi kesbleriyle ve serbest iradeleriyle küfrü seçtikleri için de cehennemi hakkediyorlar..Hülasa, Allah bildiği için cehennemlik olmuyorlar..Onlar cehennemi hakkettikleri için Allah biliyor.


  6. 12.Ocak.2013, 13:31
    3
    İLİMCİK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Allah ezelidir, zamandan ve mekandan ve bütün noksan sıfatlardan münezzehtir....Bütün kainat ezelden ebede onun huzurunda ve nazar-ı müşahedesinde ve kabza-i tasarrufundadır..Allah bütün zamanları ve mekanları bir anda görür ve ezelden ebede kadar her şey onun ilmindedir...Madem Allahın ezeli ilmi vardır..Elbette insanların cüzi iradelerini nasıl kullanacaklarını ve çalışmalarını, niyetlerini de görür ve billir ve onlara ona göre bir kader ve akibet tayin eder..

    İşte Cenab-ı Hak, bütün ömürleri boyunca ebucehil ve karısının cüzi iradelerini iman ve hidayet için değil, küfür ve şirk için kullanacaklarını gördüğü ve bildiği için onların müdhiş akibetleri haber veriyor..

    Elhasıl, Cenab-ı Hak ezeli ilmi ile Ebuleheb ve karısının cüzi iradelerine nazar edip, onların iman etmeyeceklerini biliyor..Kendi kesbleriyle ve serbest iradeleriyle küfrü seçtikleri için de cehennemi hakkediyorlar..Hülasa, Allah bildiği için cehennemlik olmuyorlar..Onlar cehennemi hakkettikleri için Allah biliyor.





+ Yorum Gönder