Konusunu Oylayın.: Allahın geleceği bildiğini anlatan ayetler ve hadisler nelerdir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Allahın geleceği bildiğini anlatan ayetler ve hadisler nelerdir?
  1. 06.Ocak.2013, 16:49
    1
    Misafir

    Allahın geleceği bildiğini anlatan ayetler ve hadisler nelerdir?






    Allahın geleceği bildiğini anlatan ayetler ve hadisler nelerdir? Mumsema Allahın geleceği bildiğini anlatan ayetler ve hadisler nelerdir?


  2. 07.Ocak.2013, 01:33
    2
    Yetim
    Hadimul Müslimin

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Ocak.2007
    Üye No: 9
    Mesaj Sayısı: 1,994
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 22
    Bulunduğu yer: Hadimul Müslimin

    Cevap: Allahın geleceği bildiğini anlatan ayetler ve hadisler nelerdir?




    Bu Allah'ın vadettiğidir. Allah vadinden caymaz; fakat insanların çoğu bilmezler. (Rum 36)

    ...Allah, vadinden asla dönmez. (Ra’d 31)

    Rabbimizin yukarıdaki ilâhi beyanlarını tekrar tekrar okuyalım ve şu gerçeği anlayalım:

    “Allah bir konuda bir vaadde bulunmuşsa, mutlaka o vaadini gerçekleştirecektir.”

    Çünkü vaadinde durmamak ya yalancılıktan ya da acizlikten kaynaklanır. Mutlak Kudret sahibi ve Sonsuz Doğru olan Rabbimiz, bu sıfatları gereği “vaadinde asla hilaf etmez.” Yani Rabbimiz kesinlikle yalan söylemez.”

    Kur’an’ın bu temel hükmünden yola çıktığımızda, aşağıdaki ayetlerde Rabbimizin kesinlikle yalan söylemediğini mutlak bir şekilde anlarız:

    “…Bu, muhakkak ki Allah’ın, göklerde ne var, yerde ne varsa bildiğini ve şübhesiz Allah’ın, herşeyi hakkıyla bilici olduğunu (sizin de) bilmeniz içindir.” (Maide 97)

    “Allah, her dişinin neye gebe kalacağını ve rahimlerin neyi eksiltip, neyi ziyâde edeceğini bilir. Çünki O’nun katında her şey (kader olarak yazılı) bir ölçü iledir.” (Rad 8)

    Hatırla ki Rabbin meleklere: Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım, dedi. Onlar: Bizler hamdinle seni tesbih ve seni takdis edip dururken, yeryüzünde fesat çıkaracak, orada kan dökecek insanı mı halife kılıyorsun? dediler. Allah da onlara: Sizin bilemiyeceğinizi herhalde ben bilirim, dedi. (Bakara 30)

    “…Allah'tan korkun. Bilesiniz ki Allah, her şeyi bilir” (Bakara 231)

    “Kıyamet vakti hakkındaki bilgi, ancak Allah'ın katındadır. Yağmuru O yağdırır, rahimlerde olanı O bilir. Hiç kimse yarın ne kazanacağını bilemez. Yine hiç kimse nerede öleceğini bilemez. Şüphesiz Allah, her şeyi bilendir, her şeyden haberdardır. (Lokman 34)

    Yukarıdaki ayetler ve daha onlarcası ortaya koymaktadır ki, “Allah her şeyi bilir!”

    Her şey kavramının genişliğini ortaya koymak için şunu söylesek yeter sanırım: “Her şeyin dışında hiçbir şey yoktur!”

    Kur’ân-ı Kerim ise “lâ raybe fih” yani içinde hiçbir şüphe bulunmayan kelam-ı ezeli olduğuna göre, Kur’an’da her ne belirtiliyorsa şüphesiz kesinlikle doğrudur.

    Her şeyi bildiğini tekrar tekrar ifade eden Allah’ın, kulların gelecekte yapacaklarını bilemediğini iddia eden kişi açıkça, “Allah vaadinde hilaf etmiştir” yani haşa “Allah yalan söylemiştir” demektedir.

    Kaldı ki Allah’ı zaman, mekan gibi “mahluk” boyutların içine hapsetmek, çok açık bir akıl tutulmasını gösterir.

    Allah’ın geleceği bilemeyeceği iddiası, Allah, mahlukları için yarattığı sınırlarla sınırlıdır demek kadar hakikat dışı bir sözdür.

    Kur’an’da kendisini “Evvel”, “Ahir”, “Zahir”, “Bâtın” olarak tanıtan bir Allah’ın 1400 yıl sonra bile geçmiş, gelecek, uzay, uzam gibi sınırlamalarla mukayyed olmadığını anlayamayanların olduğunu görmek çok acıdır.


    Oğuz Düzgün



  3. 07.Ocak.2013, 01:33
    2
    Hadimul Müslimin



    Bu Allah'ın vadettiğidir. Allah vadinden caymaz; fakat insanların çoğu bilmezler. (Rum 36)

    ...Allah, vadinden asla dönmez. (Ra’d 31)

    Rabbimizin yukarıdaki ilâhi beyanlarını tekrar tekrar okuyalım ve şu gerçeği anlayalım:

    “Allah bir konuda bir vaadde bulunmuşsa, mutlaka o vaadini gerçekleştirecektir.”

    Çünkü vaadinde durmamak ya yalancılıktan ya da acizlikten kaynaklanır. Mutlak Kudret sahibi ve Sonsuz Doğru olan Rabbimiz, bu sıfatları gereği “vaadinde asla hilaf etmez.” Yani Rabbimiz kesinlikle yalan söylemez.”

    Kur’an’ın bu temel hükmünden yola çıktığımızda, aşağıdaki ayetlerde Rabbimizin kesinlikle yalan söylemediğini mutlak bir şekilde anlarız:

    “…Bu, muhakkak ki Allah’ın, göklerde ne var, yerde ne varsa bildiğini ve şübhesiz Allah’ın, herşeyi hakkıyla bilici olduğunu (sizin de) bilmeniz içindir.” (Maide 97)

    “Allah, her dişinin neye gebe kalacağını ve rahimlerin neyi eksiltip, neyi ziyâde edeceğini bilir. Çünki O’nun katında her şey (kader olarak yazılı) bir ölçü iledir.” (Rad 8)

    Hatırla ki Rabbin meleklere: Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım, dedi. Onlar: Bizler hamdinle seni tesbih ve seni takdis edip dururken, yeryüzünde fesat çıkaracak, orada kan dökecek insanı mı halife kılıyorsun? dediler. Allah da onlara: Sizin bilemiyeceğinizi herhalde ben bilirim, dedi. (Bakara 30)

    “…Allah'tan korkun. Bilesiniz ki Allah, her şeyi bilir” (Bakara 231)

    “Kıyamet vakti hakkındaki bilgi, ancak Allah'ın katındadır. Yağmuru O yağdırır, rahimlerde olanı O bilir. Hiç kimse yarın ne kazanacağını bilemez. Yine hiç kimse nerede öleceğini bilemez. Şüphesiz Allah, her şeyi bilendir, her şeyden haberdardır. (Lokman 34)

    Yukarıdaki ayetler ve daha onlarcası ortaya koymaktadır ki, “Allah her şeyi bilir!”

    Her şey kavramının genişliğini ortaya koymak için şunu söylesek yeter sanırım: “Her şeyin dışında hiçbir şey yoktur!”

    Kur’ân-ı Kerim ise “lâ raybe fih” yani içinde hiçbir şüphe bulunmayan kelam-ı ezeli olduğuna göre, Kur’an’da her ne belirtiliyorsa şüphesiz kesinlikle doğrudur.

    Her şeyi bildiğini tekrar tekrar ifade eden Allah’ın, kulların gelecekte yapacaklarını bilemediğini iddia eden kişi açıkça, “Allah vaadinde hilaf etmiştir” yani haşa “Allah yalan söylemiştir” demektedir.

    Kaldı ki Allah’ı zaman, mekan gibi “mahluk” boyutların içine hapsetmek, çok açık bir akıl tutulmasını gösterir.

    Allah’ın geleceği bilemeyeceği iddiası, Allah, mahlukları için yarattığı sınırlarla sınırlıdır demek kadar hakikat dışı bir sözdür.

    Kur’an’da kendisini “Evvel”, “Ahir”, “Zahir”, “Bâtın” olarak tanıtan bir Allah’ın 1400 yıl sonra bile geçmiş, gelecek, uzay, uzam gibi sınırlamalarla mukayyed olmadığını anlayamayanların olduğunu görmek çok acıdır.


    Oğuz Düzgün



  4. 09.Eylül.2013, 23:39
    3
    Misafir

    Cevap: Allahın geleceği bildiğini anlatan ayetler ve hadisler nelerdir?

    yokluk yokluk değilmidir gerek fiil gerekse vucut (nesne) yokluk yokluktur . yokluktan varlık alemine taşıyan ona vicut halk eden nasın olurda yarattığı fiili bilmez...Takdir ettiğini bilir etmediğini bilmez demek nasıl bir aşağılamadır.Allah zamandan mekandan munezzeh değilmi? Bir hadise zaman ve mekan birlesip şartlar oluşunca meydana gelir. Burada Allahın bilmesi için zamanı beklemesi onu zamana mahkum bırakmak değilmi? Oysa o bunlardan münezzehtir..Hayat ve vicut sıfatıyla zamandan nünezzeh olup ilim sıfatıyla zamana mahkum olduğunu söylemek çelişki değilmi . Biz neden namazlarda sübhanallah sübhanerabbiyel azim sübhane rabbiyelala diyoruz. Bu tarifle o sübhan olamaz tenzih edilemez bu bir eksikliktir.Çok merak ediyorum bu itikadde olanlar ruku ve secdelerinde hangi tesbihatı okuyorlar


  5. 09.Eylül.2013, 23:39
    3
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    yokluk yokluk değilmidir gerek fiil gerekse vucut (nesne) yokluk yokluktur . yokluktan varlık alemine taşıyan ona vicut halk eden nasın olurda yarattığı fiili bilmez...Takdir ettiğini bilir etmediğini bilmez demek nasıl bir aşağılamadır.Allah zamandan mekandan munezzeh değilmi? Bir hadise zaman ve mekan birlesip şartlar oluşunca meydana gelir. Burada Allahın bilmesi için zamanı beklemesi onu zamana mahkum bırakmak değilmi? Oysa o bunlardan münezzehtir..Hayat ve vicut sıfatıyla zamandan nünezzeh olup ilim sıfatıyla zamana mahkum olduğunu söylemek çelişki değilmi . Biz neden namazlarda sübhanallah sübhanerabbiyel azim sübhane rabbiyelala diyoruz. Bu tarifle o sübhan olamaz tenzih edilemez bu bir eksikliktir.Çok merak ediyorum bu itikadde olanlar ruku ve secdelerinde hangi tesbihatı okuyorlar





+ Yorum Gönder