Konusunu Oylayın.: Yasin suresi hızlıca okunur mu

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Yasin suresi hızlıca okunur mu
  1. 17.Nisan.2012, 17:43
    1
    Misafir

    Yasin suresi hızlıca okunur mu






    Yasin suresi hızlıca okunur mu Mumsema yasin suresini okurken imamlar hocalar gibi uzatmak mı gerek hızlı okumak günah mıdır ,, mekke imamlarını dinliyorum çok uzatarar okuyorlar biz de mi öyle uzunca okumalıyız,,,


  2. 17.Nisan.2012, 17:43
    1
    özlemgizem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    özlemgizem
    Misafir



    yasin suresini okurken imamlar hocalar gibi uzatmak mı gerek hızlı okumak günah mıdır ,, mekke imamlarını dinliyorum çok uzatarar okuyorlar biz de mi öyle uzunca okumalıyız,,,


    Benzer Konular

    - Yasin suresi kimin için okunur?

    - Yasin suresi niçin okunur?

    - Yasin Suresi Kime Okunur ?

    - Yasin Suresi Ne Zaman Okunur?

    - Ölülere Yasin Suresi Okunur mu?

  3. 18.Nisan.2012, 00:41
    2
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: yasin suresi hızlıca okunur mu




    ben abartılı uzun okuyuşların yanlış olduğunu zannediyorum
    bu şekilde Kur'an'ı anlamak imkansız oluyor
    sen kabe imamları gibi okumaya bak kardeşim


  4. 18.Nisan.2012, 00:41
    2
    âb ü kil



    ben abartılı uzun okuyuşların yanlış olduğunu zannediyorum
    bu şekilde Kur'an'ı anlamak imkansız oluyor
    sen kabe imamları gibi okumaya bak kardeşim


  5. 18.Nisan.2012, 17:55
    3
    Ercan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2011
    Üye No: 88468
    Mesaj Sayısı: 3,121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 33
    Bulunduğu yer: Gaziantep

    Cevap: yasin suresi hızlıca okunur mu

    Kendi anlayacağınız şekilde okuyunuz.


  6. 18.Nisan.2012, 17:55
    3
    Devamlı Üye
    Kendi anlayacağınız şekilde okuyunuz.


  7. 18.Nisan.2012, 18:04
    4
    Misafir

    Cevap: yasin suresi hızlıca okunur mu

    din kültürü öğretmenimizin söylediğine göre kelimeler anlaşıldığı sürece bir sorun yokmuş


  8. 18.Nisan.2012, 18:04
    4
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    din kültürü öğretmenimizin söylediğine göre kelimeler anlaşıldığı sürece bir sorun yokmuş


  9. 18.Nisan.2012, 18:18
    5
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: yasin suresi hızlıca okunur mu

    Kur'an,ın okunuş şekilleri

    Kıraat imamları, Kur’an-ı Kerim’in üç tarzda okunabileceğini
    söylemişlerdir:

    1- TAHKİK:
    Diğer bir adı: Tertil’dir. En ağır okuyuş
    tur. Bu
    tarzda tilavet olunurken, her bir harfin hakkı tam olarak verilir. Medd-i
    tabiiler birer, diğer fer’i meddler dörder elif miktarı uzatılır. Şedde ve
    gunneler, izah edilen miktarınca yapılır. Fakat bu hususta ifrata kaçarak
    harekeleri uzatmak, tahrik (sakin harfe hareke vermek), iskan harekeli
    harfi sakin kılmak) ve harflerin arasında sekte yapmak gibi bir takım
    hatalar yapılmamalıdır.

    2- HADR:
    Tecvid kaidelerine uymak şartıyla, Kur’an-ı
    Kerim’in
    en süratli Okunuş tarzıdır. Bu durumda sadece sür’at artar. Fakat hiçbir

    şekilde tecvid kaideleri ihmal edilemez. Medler asgariye indirilir. Medd-i
    tabii ve medd-i munfasıllar birer elif; medd-i muttasıllar ikişer elif ve
    medd-i lazımlar dörder elif -bir rivayette iki buçuk elif- miktarı çekilir.
    Meddleri bu ölçülerden aşağı düşürmek caiz değildir. Tahrimen
    mekruhtur. Kelimeler birbirine karıştırılmaz, harflerin mahreç ve sıfatları

    terk edilmez. Çünkü bu şekilde, yani harfleri birbirine karıştırarak tecvid
    kaidelerini ihlal ederek okumak hezreme=tahlit olur ki kesinlikle caiz
    değildir, haramdır.
    Memleketimizde hatim indirilirken ve teravih namazı kıldırılırken hadr usulü tercih edilmektedir. Fakat bir çok tecvid
    kaideleri ihmal edilmekte ve manevi mesuliyet altına girilmektedir. Vakf
    edilen yerde az da olsa nefes almak lazımdır. Çünkü, vakf edilen
    yerde nefes almadan durup tekrar devam edilirse, sekte meydana
    gelmiş olur. Bundan kaçınmak lâzımdır.


    Kur’an-ı Kerim’de ne kadar. ( هَؤُلاَءِ ) varsa, Hadr kıraaatında
    bunların ha’sı bir elif, la’sı iki elif miktarı medd edilir. Görünüşte her ne
    kadar ikisi de medd-i muttasıl ise de, aslında ( هَا ) sı medd-i muttasıl


    değildir. Çünkü ( هَا ) ayrı ( اُولاَءِ ) ayrı bir kelimedir. Dolayısıyla bu kısı
    m
    medd-i munfasıl olur. Nedense bir kelime ( هَؤُلاَء ) şeklinde yazılmıştır.
    Binaenaleyh İmam Asım ve medleri bir elif çeken imamlar bu şekilde
    medd ederler.

    3- TEDVİR: Tahkik ile hadr arasında orta bir okuyuşun adıdır. Bu
    tarzda ki okuyuşta tecvid hükümleri orta tempolu bir nispette icra olunur.
    Mesela: Muttasıl ve munfasıl meddler iki buçuk-üç elif, medd-i lâzım
    dört elif miktarı uzatılır. Mahreçler ve harflerin sıfatları katiyyen ihlal
    edilemez.
    Bu kıraat tarzlarından Hadr: Teravih namazlarında ve üstad
    huzurunda hafızlar ders okurken, tedvir: Diğer namazlarda ve mukabele
    okunurken, tahkîk ise: Aşrı şerif okurken, öğretim ve alıştırmada tercih
    edilir. Fakat bu üç türlü okuyuşu birbirine karıştırmamalıdır.
    raata,hangi okuyuşla başlanılmış ise onunla da bitirilmelidir.

    Bu üç okuyuş tarzının dışında bir de caiz olmayan bir okuyuş
    daha
    vardır ki, buna herzeme denir. Bu okuyuşta harfler, kelimeler birbirine

    karışır, okuyuş bozuluır. Kur’an-ı Kerim’i, bu şekilde okumak haramdır.




  10. 18.Nisan.2012, 18:18
    5
    Silent and lonely rains
    Kur'an,ın okunuş şekilleri

    Kıraat imamları, Kur’an-ı Kerim’in üç tarzda okunabileceğini
    söylemişlerdir:

    1- TAHKİK:
    Diğer bir adı: Tertil’dir. En ağır okuyuş
    tur. Bu
    tarzda tilavet olunurken, her bir harfin hakkı tam olarak verilir. Medd-i
    tabiiler birer, diğer fer’i meddler dörder elif miktarı uzatılır. Şedde ve
    gunneler, izah edilen miktarınca yapılır. Fakat bu hususta ifrata kaçarak
    harekeleri uzatmak, tahrik (sakin harfe hareke vermek), iskan harekeli
    harfi sakin kılmak) ve harflerin arasında sekte yapmak gibi bir takım
    hatalar yapılmamalıdır.

    2- HADR:
    Tecvid kaidelerine uymak şartıyla, Kur’an-ı
    Kerim’in
    en süratli Okunuş tarzıdır. Bu durumda sadece sür’at artar. Fakat hiçbir

    şekilde tecvid kaideleri ihmal edilemez. Medler asgariye indirilir. Medd-i
    tabii ve medd-i munfasıllar birer elif; medd-i muttasıllar ikişer elif ve
    medd-i lazımlar dörder elif -bir rivayette iki buçuk elif- miktarı çekilir.
    Meddleri bu ölçülerden aşağı düşürmek caiz değildir. Tahrimen
    mekruhtur. Kelimeler birbirine karıştırılmaz, harflerin mahreç ve sıfatları

    terk edilmez. Çünkü bu şekilde, yani harfleri birbirine karıştırarak tecvid
    kaidelerini ihlal ederek okumak hezreme=tahlit olur ki kesinlikle caiz
    değildir, haramdır.
    Memleketimizde hatim indirilirken ve teravih namazı kıldırılırken hadr usulü tercih edilmektedir. Fakat bir çok tecvid
    kaideleri ihmal edilmekte ve manevi mesuliyet altına girilmektedir. Vakf
    edilen yerde az da olsa nefes almak lazımdır. Çünkü, vakf edilen
    yerde nefes almadan durup tekrar devam edilirse, sekte meydana
    gelmiş olur. Bundan kaçınmak lâzımdır.


    Kur’an-ı Kerim’de ne kadar. ( هَؤُلاَءِ ) varsa, Hadr kıraaatında
    bunların ha’sı bir elif, la’sı iki elif miktarı medd edilir. Görünüşte her ne
    kadar ikisi de medd-i muttasıl ise de, aslında ( هَا ) sı medd-i muttasıl


    değildir. Çünkü ( هَا ) ayrı ( اُولاَءِ ) ayrı bir kelimedir. Dolayısıyla bu kısı
    m
    medd-i munfasıl olur. Nedense bir kelime ( هَؤُلاَء ) şeklinde yazılmıştır.
    Binaenaleyh İmam Asım ve medleri bir elif çeken imamlar bu şekilde
    medd ederler.

    3- TEDVİR: Tahkik ile hadr arasında orta bir okuyuşun adıdır. Bu
    tarzda ki okuyuşta tecvid hükümleri orta tempolu bir nispette icra olunur.
    Mesela: Muttasıl ve munfasıl meddler iki buçuk-üç elif, medd-i lâzım
    dört elif miktarı uzatılır. Mahreçler ve harflerin sıfatları katiyyen ihlal
    edilemez.
    Bu kıraat tarzlarından Hadr: Teravih namazlarında ve üstad
    huzurunda hafızlar ders okurken, tedvir: Diğer namazlarda ve mukabele
    okunurken, tahkîk ise: Aşrı şerif okurken, öğretim ve alıştırmada tercih
    edilir. Fakat bu üç türlü okuyuşu birbirine karıştırmamalıdır.
    raata,hangi okuyuşla başlanılmış ise onunla da bitirilmelidir.

    Bu üç okuyuş tarzının dışında bir de caiz olmayan bir okuyuş
    daha
    vardır ki, buna herzeme denir. Bu okuyuşta harfler, kelimeler birbirine

    karışır, okuyuş bozuluır. Kur’an-ı Kerim’i, bu şekilde okumak haramdır.







+ Yorum Gönder