Konusunu Oylayın.: bakara suresi186 ayet kulların sana beni sorduğunda devamı ve anlamı

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
bakara suresi186 ayet kulların sana beni sorduğunda devamı ve anlamı
  1. 22.Mart.2012, 16:07
    1
    Misafir

    bakara suresi186 ayet kulların sana beni sorduğunda devamı ve anlamı

  2. 22.Mart.2012, 19:03
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: (bakara suresi,186.ayet.) kulların sana beni sorduğunda devamı ve anlamı




    وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْيَسْتَجِيبُواْ لِي وَلْيُؤْمِنُواْ بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ


    Ve izâ seeleke ıbâdî annî fe innî karîb(karîbun) ucîbu da’veted dâi izâ deâni, fel yestecîbû lî vel yu’minû bî leallehum yerşudûn(yerşudûne).


    Kullarım sana, beni sorduğunda (söyle onlara): Ben çok yakınım.
    Bana dua ettiği vakit dua edenin dileğine karşılık veririm. O halde (kullarım da) benim davetime uysunlar
    ve bana inansınlar ki doğru yolu bulalar.


    Diyanet vakfı


    ---------------------------


    Allah-ü Teala Bakara süresi, 186. Ayette, sayfa 27de, Kullarım sana beni sorduğu vakit, (söyle onlara) Ben çok yakınım. Bana dua ettiği vakit dua edenin dileğine karşılık veririm. O halde kullarım da benim davetime uysunlar ve bana inansınlar ki doğru yolu bulabilsinler.
    Gerçekten dua bir silaha benzer. Silah kuşanan içindir. Silahın kuvvetli olması sadece yeterli değildir. Ne zaman silah sağlam, kullanan el sağlam, hedef belli, ortada hiçbir engel yok, bu durumda isabet etmemesi, mümkün değildir. Şartlar eksik olunca, istenilen hedefe varmak güçleşecektir. Dua da bir silah misalidir. Duanın kabul olabilmesi içinde, bazı şartların yerine getirilmesi gerekir. Bunlar şunlardır

    a) İstikamet Kulun duasının kabul olabilmesi için kul Allahın dinini Onun ve Resülünün benimsedikleri çerçevede yaşaması gerekir.

    Azim Dua ederken kul talebinde azimli olmalıdır. Ya Rabbi, ben filan şeyi talep ediyorum, şeklinde isteğinde tevazu göstererek ısrarcı olmalıdır.

    c) Uygun vakit Dua edilecek zamanın uygun bir vakitte yapılması, duaların kabul gördüğü zamana tekabül

    ettirilmesi.Duaların kabul edildiği vakitler nelerdir?

    Duaların kabul olduğu vakitleri Peygamberimiz (sav) çeşitli hadisi şerifleriyle bildirmiştir.Bu vakitler

    a) Gecenin üçte birinden sonraki zaman.
    Ezanla kamet arasındaki zaman.
    c) Secde halinde bulunduğumuz an.
    d) Başımıza gelen bir musibet veya bir sıkıntı anımızda.
    e) Oruçlu olan kimselerin, iftar etmeleri sırasında.
    f) Yola çıkılınca yolculuk sırasında.
    g) Cuma namazı vaktinin içinde olduğumuz sırada.
    h) Allahın anıldığı meclislere katıldığımız sırada.
    i) Kalbimizden gelen bir yalvarış duygusu sırasında.
    j) Dua edersem, duam kesin kabul olacak duygusunun hissedildiği bir anda.

    Duanın kabul olmasını engelleyen unsurlar nelerdir?

    a) Masiyetler Allah-ü Tealanın yapın dediklerini yapmayıp, başkalarına da yaptırmamak, yapmayın dediklerini yaparak, başkalarına da teşvik etmek. Bunu yapan kimse, Allaha isyan eden, yani baş kaldırandır.
    Haramlar Yapılması, kullanılması, içilmesi, yenilmesi vb. şeylerin yasak oldukları halde işlenmesi.
    c) Günahlar İnsanların bilerek veya bilmeden yapmış oldukları haramlar. (Tövbe edilmemişse)
    d) Acelecilik Yapılan duanın neticesinin hemen beklentisinde olmak.
    e) Aşırıcılık Dua ederken aşırıcı olmamalıdır. Aşırı taleplerden kaçınmak gerekir.
    f) Gafillik Müslüman dua ederken neyi, nasıl, niçin talep ettiğinin bilincinde olmalıdır.
    Görüldüğü gibi İslam dini, duaların kabul olması için şartlar koyduğu gibi, kabul olmasını engelleyen şartları da belirtmiştir.
    Allah-ü Teala kullarıyla her zaman yakın olmak, onların niyazlarını, temennilerini, ihtiyaçlarını kendi
    ağızlarından duymak istemektedir.
    Hadisi Şerifte Kim Allah-ü Tealadan bir şey istemez ise Allah-ü Teala ona kızar.(İbn. Mace)
    Arap şairi şiirinde Allah-ü Tealanın kullarının duasına bakışını şöyle seslendirir. Allah-ü Teala kendisinden bir şey istenilmeyince kızar. Adem oğlu ise, kendisinden bir şey istenilince kızar.
    Hadisi Şerifte Dua ibadetin özüdür. (Tirmizi) Duanın ibadetin özü olması demek
    a) Allah-ü Teala Bana dua edin. Emrinin yerine getirilmesi.
    Allah-ü Tealaya yalvarışla ancak başarının sırrının çözülebileceği gerçeği anlaşılmalıdır. Böyle oluncada kullar bütün dileklerini elde etmek için, başka vasıtalar aramaksızın direk Allaha yaklaşacak, sadece ve sadece Ondan yardım isteyecektir.
    DUA HAKKINDA BAZI HADİSİ ŞERİFLER.
    Duadan daha güzel Allah-ü Tealaya ikram edilecek hiçbir şey yoktur. (Tirmizi, İbn. Mace)
    Ezanla ikamet arasında yapılan dua geri çevrilmez.(Nisai)
    Muhakkak ki Rabbınız cömert ve ayıplayıcıdır. Kulu, kendisine elini kaldırdığı zaman kulunun elini boş çevirmeyi ayıplar.Tirmizi, Ebu Davut)
    Resülüllah (sav) dua etmek için ellerini uzattığında ellerini yüzüne sürmeden ellerini toplamazdı. (Tirmizi, Ebu Davut, İbn. Mace)
    Hadisi Şerifte Allah-ü Tealaya dua edin. Onun fazlından isteyin. Çünkü Allah-ü kendisinden istenilmesini sever.(Tirmizi)

    DUANIN ADAPLARI NELERDİR?

    a) Duanın yolculuk sırasında yapılması.
    Hadisi Şerifte Üç duanın kabul olmaması için hiç bir şüphe yoktur. Bunlar mazlumun duası, yolcunun duası ve babanın çocuğuna yaptığı duadır. Yolculuğun süresi ne kadar artarsa, sıkıntıların artmasıyla beraber duaların kabulü da artar.
    Dua ederken eski elbiselere bürünüp Allahın karşısında acziyetimizi ifade eder şekilde bir halle bulunmak. c) Elleri semaya gök yüzüne doğru kaldırmak.
    d) Kıble yönüne dönmek.
    e) Sesi dua anında mümkün mertebe azaltmak.
    f) Sadece ve sadece içten gelerek, direk olarak Allahı düşünerek, Ondan bekleyerek, Ona sığınarak dua etmek.
    g) Duayı bolca tekrarlamak. Allah-ü Tealanın gücüne, kudretine, rububiyyetine sığınmak.
    h) Duaya başlarken Ona hamdederek, övgü ve senalarla başlamak, Resülüne selat ve selam getirmek.
    i) Duanın bitiminde Amin kabul et Allahım demek.
    Dualar hemen kabul edilir mi?Duaların kabul edilmesi durumu Allah-ü Tealanın hemen, icabetiyle olabilir. Duanın cevabının gecikmesiyle olabilir.Ahirete bırakılabilir. İstenilen talebin daha hayırlısı verilebilir. Talebin hayırlı olmaması ihtimaliyle dua, kabul olmayabilir. Dua edenin Allaha karşı sabrı, güvenci, itimadı ölçülmüş olabileceği ihtimaliyle kulun itikadı, imtihandan geçirilmiş olabilir.
    İbrahim Etheme göre Duanın kabul edilmeme sebepleri İbrahim Ethem hazretleri bir gün Basra çarşısında dolaşırken kendisine şöyle bir sual yöneltilir. Ey Üstad ! Allah-ü Teala K.Kerimde Ban dua edin duanızı kabul edeyim.Buyurmaktadır. Bizler dua ediyoruz dualarımız kabul olmuyor. Bunun hikmeti nedir? İbrahim Ethem onlara, şöyle cevap verir. Çünkü sizin kalpleriniz şu on şeyden mahrumdur.
    1) Siz Allah-ü Tealayı tanıdınız, onun sizdeki hakkını vermediniz. (İbadetlerinizi terk ettiniz.)
    2) Siz K.Kerimi okudunuz, onunla amel etmediniz. (Kuranı Kerimi sadece süsleyip rafa kaldırdınız.)
    3) Siz Peygamber (sav)i sevdiğinizi iddia ettiniz, Onun sünnetlerini terk ettiniz.
    4) Siz şeytanın düşmanınız olduğunu söylediniz, sonra onun yolunu takip ettiniz.
    5) Siz Cennete aşık olduğunuzu söylediniz, ulaşmak için çapalamadınız.
    6) Siz Cehennemden korktuğunuzu söylediniz, fakat ondan kaçma yolları aramadınız.
    7) Siz ölümün hak olduğunu söylediniz, fakat ölüme hiç hazırlanmadınız.
    Siz insanların ayıplarını gördünüz, fakat kendi ayıplarınızı hiç görmediniz.
    9) Siz Allah-ü Tealanın size verdiği nimetlerden yediniz, içtiniz, karşılığında şükretmediniz.
    10) Siz ölülerinizi mezara kendi ellerinizle defnettiniz, fakat onlardan hiç ibret almadınız. Bu haldeyken Allah-ü Teala sizin dualarınızı nasıl kabul etsin?

    ALLAH-Ü TEALAYA DUA ETMEK NASIL BİR ANLAM İFADE EDER.

    Alimler bu konuda, şu manalardan bahsederler.
    a) Allah-ü Teala zengindir. Fakir olan bir ilahtan yardım istenmez.
    Allah-ü Teala işitir. İşitmeyen bir ilahtan nasıl niyazda bulunulabilir.
    c) Allah-ü Teala cömerttir. Cimri olan bir ilahtan nasıl dilekte bulunulur.
    d) Allah-ü Teala acıyandır. Merhameti olmayan bir ilahtan nasıl yardım istenebilir.
    e) Allah-ü Teala her şeyi kadirdir. Her şeye gücü yetmeyen bir ilaha nasıl güvenilir.
    f) Allah-ü Tealanın rızası ve sevmesi vardır. Rızası ve sevmesi olmayan bir ilah nasıl dilediğini verecektir.

    İşte, Allah-ü Teala, dualardan dilediğini seçerek kabul eder. Dilediğini kabul etmez.
    Öyle olmamış olsaydı her dileyenin duası kabul olurdu. Dua hem yalvarış, hem ibadet,
    hem de Allah-ü Tealayı hakkıyla tanıma fırsatıdır.Birbirimize dua etmeği ihmal etmeyelim.
    Birbirimize gıyabımızda dualar edelim.

    alıntı..


  3. 22.Mart.2012, 19:03
    2
    Silent and lonely rains



    وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْيَسْتَجِيبُواْ لِي وَلْيُؤْمِنُواْ بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ


    Ve izâ seeleke ıbâdî annî fe innî karîb(karîbun) ucîbu da’veted dâi izâ deâni, fel yestecîbû lî vel yu’minû bî leallehum yerşudûn(yerşudûne).


    Kullarım sana, beni sorduğunda (söyle onlara): Ben çok yakınım.
    Bana dua ettiği vakit dua edenin dileğine karşılık veririm. O halde (kullarım da) benim davetime uysunlar
    ve bana inansınlar ki doğru yolu bulalar.


    Diyanet vakfı


    ---------------------------


    Allah-ü Teala Bakara süresi, 186. Ayette, sayfa 27de, Kullarım sana beni sorduğu vakit, (söyle onlara) Ben çok yakınım. Bana dua ettiği vakit dua edenin dileğine karşılık veririm. O halde kullarım da benim davetime uysunlar ve bana inansınlar ki doğru yolu bulabilsinler.
    Gerçekten dua bir silaha benzer. Silah kuşanan içindir. Silahın kuvvetli olması sadece yeterli değildir. Ne zaman silah sağlam, kullanan el sağlam, hedef belli, ortada hiçbir engel yok, bu durumda isabet etmemesi, mümkün değildir. Şartlar eksik olunca, istenilen hedefe varmak güçleşecektir. Dua da bir silah misalidir. Duanın kabul olabilmesi içinde, bazı şartların yerine getirilmesi gerekir. Bunlar şunlardır

    a) İstikamet Kulun duasının kabul olabilmesi için kul Allahın dinini Onun ve Resülünün benimsedikleri çerçevede yaşaması gerekir.

    Azim Dua ederken kul talebinde azimli olmalıdır. Ya Rabbi, ben filan şeyi talep ediyorum, şeklinde isteğinde tevazu göstererek ısrarcı olmalıdır.

    c) Uygun vakit Dua edilecek zamanın uygun bir vakitte yapılması, duaların kabul gördüğü zamana tekabül

    ettirilmesi.Duaların kabul edildiği vakitler nelerdir?

    Duaların kabul olduğu vakitleri Peygamberimiz (sav) çeşitli hadisi şerifleriyle bildirmiştir.Bu vakitler

    a) Gecenin üçte birinden sonraki zaman.
    Ezanla kamet arasındaki zaman.
    c) Secde halinde bulunduğumuz an.
    d) Başımıza gelen bir musibet veya bir sıkıntı anımızda.
    e) Oruçlu olan kimselerin, iftar etmeleri sırasında.
    f) Yola çıkılınca yolculuk sırasında.
    g) Cuma namazı vaktinin içinde olduğumuz sırada.
    h) Allahın anıldığı meclislere katıldığımız sırada.
    i) Kalbimizden gelen bir yalvarış duygusu sırasında.
    j) Dua edersem, duam kesin kabul olacak duygusunun hissedildiği bir anda.

    Duanın kabul olmasını engelleyen unsurlar nelerdir?

    a) Masiyetler Allah-ü Tealanın yapın dediklerini yapmayıp, başkalarına da yaptırmamak, yapmayın dediklerini yaparak, başkalarına da teşvik etmek. Bunu yapan kimse, Allaha isyan eden, yani baş kaldırandır.
    Haramlar Yapılması, kullanılması, içilmesi, yenilmesi vb. şeylerin yasak oldukları halde işlenmesi.
    c) Günahlar İnsanların bilerek veya bilmeden yapmış oldukları haramlar. (Tövbe edilmemişse)
    d) Acelecilik Yapılan duanın neticesinin hemen beklentisinde olmak.
    e) Aşırıcılık Dua ederken aşırıcı olmamalıdır. Aşırı taleplerden kaçınmak gerekir.
    f) Gafillik Müslüman dua ederken neyi, nasıl, niçin talep ettiğinin bilincinde olmalıdır.
    Görüldüğü gibi İslam dini, duaların kabul olması için şartlar koyduğu gibi, kabul olmasını engelleyen şartları da belirtmiştir.
    Allah-ü Teala kullarıyla her zaman yakın olmak, onların niyazlarını, temennilerini, ihtiyaçlarını kendi
    ağızlarından duymak istemektedir.
    Hadisi Şerifte Kim Allah-ü Tealadan bir şey istemez ise Allah-ü Teala ona kızar.(İbn. Mace)
    Arap şairi şiirinde Allah-ü Tealanın kullarının duasına bakışını şöyle seslendirir. Allah-ü Teala kendisinden bir şey istenilmeyince kızar. Adem oğlu ise, kendisinden bir şey istenilince kızar.
    Hadisi Şerifte Dua ibadetin özüdür. (Tirmizi) Duanın ibadetin özü olması demek
    a) Allah-ü Teala Bana dua edin. Emrinin yerine getirilmesi.
    Allah-ü Tealaya yalvarışla ancak başarının sırrının çözülebileceği gerçeği anlaşılmalıdır. Böyle oluncada kullar bütün dileklerini elde etmek için, başka vasıtalar aramaksızın direk Allaha yaklaşacak, sadece ve sadece Ondan yardım isteyecektir.
    DUA HAKKINDA BAZI HADİSİ ŞERİFLER.
    Duadan daha güzel Allah-ü Tealaya ikram edilecek hiçbir şey yoktur. (Tirmizi, İbn. Mace)
    Ezanla ikamet arasında yapılan dua geri çevrilmez.(Nisai)
    Muhakkak ki Rabbınız cömert ve ayıplayıcıdır. Kulu, kendisine elini kaldırdığı zaman kulunun elini boş çevirmeyi ayıplar.Tirmizi, Ebu Davut)
    Resülüllah (sav) dua etmek için ellerini uzattığında ellerini yüzüne sürmeden ellerini toplamazdı. (Tirmizi, Ebu Davut, İbn. Mace)
    Hadisi Şerifte Allah-ü Tealaya dua edin. Onun fazlından isteyin. Çünkü Allah-ü kendisinden istenilmesini sever.(Tirmizi)

    DUANIN ADAPLARI NELERDİR?

    a) Duanın yolculuk sırasında yapılması.
    Hadisi Şerifte Üç duanın kabul olmaması için hiç bir şüphe yoktur. Bunlar mazlumun duası, yolcunun duası ve babanın çocuğuna yaptığı duadır. Yolculuğun süresi ne kadar artarsa, sıkıntıların artmasıyla beraber duaların kabulü da artar.
    Dua ederken eski elbiselere bürünüp Allahın karşısında acziyetimizi ifade eder şekilde bir halle bulunmak. c) Elleri semaya gök yüzüne doğru kaldırmak.
    d) Kıble yönüne dönmek.
    e) Sesi dua anında mümkün mertebe azaltmak.
    f) Sadece ve sadece içten gelerek, direk olarak Allahı düşünerek, Ondan bekleyerek, Ona sığınarak dua etmek.
    g) Duayı bolca tekrarlamak. Allah-ü Tealanın gücüne, kudretine, rububiyyetine sığınmak.
    h) Duaya başlarken Ona hamdederek, övgü ve senalarla başlamak, Resülüne selat ve selam getirmek.
    i) Duanın bitiminde Amin kabul et Allahım demek.
    Dualar hemen kabul edilir mi?Duaların kabul edilmesi durumu Allah-ü Tealanın hemen, icabetiyle olabilir. Duanın cevabının gecikmesiyle olabilir.Ahirete bırakılabilir. İstenilen talebin daha hayırlısı verilebilir. Talebin hayırlı olmaması ihtimaliyle dua, kabul olmayabilir. Dua edenin Allaha karşı sabrı, güvenci, itimadı ölçülmüş olabileceği ihtimaliyle kulun itikadı, imtihandan geçirilmiş olabilir.
    İbrahim Etheme göre Duanın kabul edilmeme sebepleri İbrahim Ethem hazretleri bir gün Basra çarşısında dolaşırken kendisine şöyle bir sual yöneltilir. Ey Üstad ! Allah-ü Teala K.Kerimde Ban dua edin duanızı kabul edeyim.Buyurmaktadır. Bizler dua ediyoruz dualarımız kabul olmuyor. Bunun hikmeti nedir? İbrahim Ethem onlara, şöyle cevap verir. Çünkü sizin kalpleriniz şu on şeyden mahrumdur.
    1) Siz Allah-ü Tealayı tanıdınız, onun sizdeki hakkını vermediniz. (İbadetlerinizi terk ettiniz.)
    2) Siz K.Kerimi okudunuz, onunla amel etmediniz. (Kuranı Kerimi sadece süsleyip rafa kaldırdınız.)
    3) Siz Peygamber (sav)i sevdiğinizi iddia ettiniz, Onun sünnetlerini terk ettiniz.
    4) Siz şeytanın düşmanınız olduğunu söylediniz, sonra onun yolunu takip ettiniz.
    5) Siz Cennete aşık olduğunuzu söylediniz, ulaşmak için çapalamadınız.
    6) Siz Cehennemden korktuğunuzu söylediniz, fakat ondan kaçma yolları aramadınız.
    7) Siz ölümün hak olduğunu söylediniz, fakat ölüme hiç hazırlanmadınız.
    Siz insanların ayıplarını gördünüz, fakat kendi ayıplarınızı hiç görmediniz.
    9) Siz Allah-ü Tealanın size verdiği nimetlerden yediniz, içtiniz, karşılığında şükretmediniz.
    10) Siz ölülerinizi mezara kendi ellerinizle defnettiniz, fakat onlardan hiç ibret almadınız. Bu haldeyken Allah-ü Teala sizin dualarınızı nasıl kabul etsin?

    ALLAH-Ü TEALAYA DUA ETMEK NASIL BİR ANLAM İFADE EDER.

    Alimler bu konuda, şu manalardan bahsederler.
    a) Allah-ü Teala zengindir. Fakir olan bir ilahtan yardım istenmez.
    Allah-ü Teala işitir. İşitmeyen bir ilahtan nasıl niyazda bulunulabilir.
    c) Allah-ü Teala cömerttir. Cimri olan bir ilahtan nasıl dilekte bulunulur.
    d) Allah-ü Teala acıyandır. Merhameti olmayan bir ilahtan nasıl yardım istenebilir.
    e) Allah-ü Teala her şeyi kadirdir. Her şeye gücü yetmeyen bir ilaha nasıl güvenilir.
    f) Allah-ü Tealanın rızası ve sevmesi vardır. Rızası ve sevmesi olmayan bir ilah nasıl dilediğini verecektir.

    İşte, Allah-ü Teala, dualardan dilediğini seçerek kabul eder. Dilediğini kabul etmez.
    Öyle olmamış olsaydı her dileyenin duası kabul olurdu. Dua hem yalvarış, hem ibadet,
    hem de Allah-ü Tealayı hakkıyla tanıma fırsatıdır.Birbirimize dua etmeği ihmal etmeyelim.
    Birbirimize gıyabımızda dualar edelim.

    alıntı..





+ Yorum Gönder