Konusunu Oylayın.: Haşr süresi ile ilgili hadis

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Haşr süresi ile ilgili hadis
  1. 06.Mart.2012, 19:17
    1
    Misafir

    Haşr süresi ile ilgili hadis






    Haşr süresi ile ilgili hadis Mumsema Haşr süresi ile ilgili hadislere ihtiyacım var sağolun çok etkileyicidi yazanı alkışlamak istiyorum bravo


  2. 06.Mart.2012, 19:17
    1
    irem kaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    irem kaya
    Misafir



  3. 06.Mart.2012, 19:25
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: haşr süresi ile ilgili hadis




    Haşr Suresi'nin tamamı veya sadece son üç, dört ve altı ayeti ile ilgili hadisi şerifler bulunmaktadır:

    “Kim sabah kalkarken üç defa ‘Eûzü billâhi’s-Semî’ıl-Alîmi mine’ş-Şeytânirracîm = Allah’ın rahmetinden kovulmuş olan şeytandan, işiten ve bilen Allah’a sığınırım’ der ve Haşir Sûresi'nin sonundan üç âyet okursa, Allah o kimseye akşama kadar duâ ve istiğfar etmek üzere yetmiş bin melek vazifelendirir. O günde ölürse şehid olarak ölür. Kim geceye girerken okursa o da aynı dereceye ulaşır.” (Tirmizî, Fedâilü`l-Kur`ân 22, Mevakıt 65; Müsned, 5/26)

    Rivayetlerin çoğunda son üç ayetten bahsedilmekle beraber,surenin son dört ayeti kasdedilerek"Levenzelnâ`dan aşağısı" diyen rivayetler olduğu gibi, sadece "Haşr Sûresi'nin sonu" şeklinde ayet sayısı bildirilmeyen rivayetler de vardır. (bk. Kurtubî, ilgili ayetlerin tefsiri)

    Diğer taraftan, "Ism-i A`zam, Haşr Sûresinin son altı ayetindedir." rivayeti de vardır. (Suyuti, ed-Dürrü l-Mensûr, 8/121; Alûsî, ilgili ayetlerin tefsiri)

    Dikkat çeken bir nokta da, rivayetlerde bu ayetlerin sabah ve akşam namazlarını müteakip okunacağına dair bir açıklığın bulunmamasıdır. Sabah ve akşam denmiş, ama sabah ve akşamın neresinde okunacağı söylenmemiştir. Bunun sabah ve akşam namazlarının bitiminden sonraya alınması, alimlerimizce belli bir yer tesbitiyle, düzenli okunmalarını sağlamak için olmalıdır.

    Sabah ve akşam namazlarından sonra, Haşr Suresi'nin son beş ayetinin okunmasına dair bir rivayet bulamadık. Ancak son üç ayetten önce okunan ayetlerde, cennetliklerle cehennemliklerin bir olmadığı ve Kur'an-ı Kerim'in azametini anlatması açısından ve insanı tefekkür etmeye teşvik etmesinden dolayı okunmasında fayda vardır.

    Hem Kur'an-ı Kerim'in her harfine en az on sevap verilmektedir. Böylece elde edilen sevap sayısı daha da artmış olacaktır.

    Namazlardan sonra Kur'an-ı Kerim'den her hangi bir ayet de okunabilir. Ancak rivayetlerde bildirilen ayet ve surelerin okunması daha faziletlidir.

    Diğer taraftan, Abdullah b. Mes'ud (r.a.) Hazretlerinin, "Kur'ân'ın indirilişinin asıl amacı, onu yalnız okumak değil, gereğince amel etmektir." (bk. Elmalılı, Hak Dini, Haşr Suresi tefsirinin sonu) şeklindeki sözünü de unutmamak gerekir. Onun için her derde şifa olan bu âyetlerden maksat, sayılamayacak kadar faydasının yanında, Kur'an'ın verdiği bilgi ile bezenip Allah korkusu ile dolarak"Ey insanlar Allah'tan korkun ve kişi, yarın için ne (yapıp) gönderdiğine baksın..."(Haşr, 59/18) âyeti gereğince yarın için hazırlanmaktır. Çünkü yarın insan O, Azîz ve Hakîm'in huzurunda imtihana çekilecektir.
    S.İslmyt




  4. 06.Mart.2012, 19:25
    2
    Silent and lonely rains



    Haşr Suresi'nin tamamı veya sadece son üç, dört ve altı ayeti ile ilgili hadisi şerifler bulunmaktadır:

    “Kim sabah kalkarken üç defa ‘Eûzü billâhi’s-Semî’ıl-Alîmi mine’ş-Şeytânirracîm = Allah’ın rahmetinden kovulmuş olan şeytandan, işiten ve bilen Allah’a sığınırım’ der ve Haşir Sûresi'nin sonundan üç âyet okursa, Allah o kimseye akşama kadar duâ ve istiğfar etmek üzere yetmiş bin melek vazifelendirir. O günde ölürse şehid olarak ölür. Kim geceye girerken okursa o da aynı dereceye ulaşır.” (Tirmizî, Fedâilü`l-Kur`ân 22, Mevakıt 65; Müsned, 5/26)

    Rivayetlerin çoğunda son üç ayetten bahsedilmekle beraber,surenin son dört ayeti kasdedilerek"Levenzelnâ`dan aşağısı" diyen rivayetler olduğu gibi, sadece "Haşr Sûresi'nin sonu" şeklinde ayet sayısı bildirilmeyen rivayetler de vardır. (bk. Kurtubî, ilgili ayetlerin tefsiri)

    Diğer taraftan, "Ism-i A`zam, Haşr Sûresinin son altı ayetindedir." rivayeti de vardır. (Suyuti, ed-Dürrü l-Mensûr, 8/121; Alûsî, ilgili ayetlerin tefsiri)

    Dikkat çeken bir nokta da, rivayetlerde bu ayetlerin sabah ve akşam namazlarını müteakip okunacağına dair bir açıklığın bulunmamasıdır. Sabah ve akşam denmiş, ama sabah ve akşamın neresinde okunacağı söylenmemiştir. Bunun sabah ve akşam namazlarının bitiminden sonraya alınması, alimlerimizce belli bir yer tesbitiyle, düzenli okunmalarını sağlamak için olmalıdır.

    Sabah ve akşam namazlarından sonra, Haşr Suresi'nin son beş ayetinin okunmasına dair bir rivayet bulamadık. Ancak son üç ayetten önce okunan ayetlerde, cennetliklerle cehennemliklerin bir olmadığı ve Kur'an-ı Kerim'in azametini anlatması açısından ve insanı tefekkür etmeye teşvik etmesinden dolayı okunmasında fayda vardır.

    Hem Kur'an-ı Kerim'in her harfine en az on sevap verilmektedir. Böylece elde edilen sevap sayısı daha da artmış olacaktır.

    Namazlardan sonra Kur'an-ı Kerim'den her hangi bir ayet de okunabilir. Ancak rivayetlerde bildirilen ayet ve surelerin okunması daha faziletlidir.

    Diğer taraftan, Abdullah b. Mes'ud (r.a.) Hazretlerinin, "Kur'ân'ın indirilişinin asıl amacı, onu yalnız okumak değil, gereğince amel etmektir." (bk. Elmalılı, Hak Dini, Haşr Suresi tefsirinin sonu) şeklindeki sözünü de unutmamak gerekir. Onun için her derde şifa olan bu âyetlerden maksat, sayılamayacak kadar faydasının yanında, Kur'an'ın verdiği bilgi ile bezenip Allah korkusu ile dolarak"Ey insanlar Allah'tan korkun ve kişi, yarın için ne (yapıp) gönderdiğine baksın..."(Haşr, 59/18) âyeti gereğince yarın için hazırlanmaktır. Çünkü yarın insan O, Azîz ve Hakîm'in huzurunda imtihana çekilecektir.
    S.İslmyt







+ Yorum Gönder