Konusunu Oylayın.: Hakkında azap hükmü kesinleşmiş kimseyi sonuçta ateşi boylayacak olanı sen mi kurtaracaksın! Zümer Suresi, 19 Bu ay

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Hakkında azap hükmü kesinleşmiş kimseyi sonuçta ateşi boylayacak olanı sen mi kurtaracaksın! Zümer Suresi, 19 Bu ay
  1. 04.Haziran.2011, 06:04
    1
    Misafir

    Hakkında azap hükmü kesinleşmiş kimseyi sonuçta ateşi boylayacak olanı sen mi kurtaracaksın! Zümer Suresi, 19 Bu ay






    Hakkında azap hükmü kesinleşmiş kimseyi sonuçta ateşi boylayacak olanı sen mi kurtaracaksın! Zümer Suresi, 19 Bu ay Mumsema "Hakkında azap hükmü kesinleşmiş kimseyi, sonuçta ateşi boylayacak olanı sen mi kurtaracaksın!" (Zümer Suresi, 19) Bu ayete göre şefaati nasıl anlamak gerekir?


  2. 04.Haziran.2011, 06:04
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    "Hakkında azap hükmü kesinleşmiş kimseyi, sonuçta ateşi boylayacak olanı sen mi kurtaracaksın!" (Zümer Suresi, 19) Bu ayete göre şefaati nasıl anlamak gerekir?


    Benzer Konular

    - Rüyada zümer suresi görmek

    - Zümer Süresi nedir? Zümer süresi hakkında bilgi

    - Zümer Suresi ile ilgili hadisler

    - Benzer olanı ve farklı olanı bulma

    - Sadaka verdiğimizde neden az olanı yada adi kötü işe yaramaz olanı seçeriz?

  3. 04.Haziran.2011, 07:07
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,810
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: "Hakkında azap hükmü kesinleşmiş kimseyi, sonuçta ateşi boylayacak olanı sen mi kurtaracaksın!" (Zümer Suresi, 19




    Değerli kardeşimiz;



    Zümer Suresi, 19. Ayet: "Hakkında azap hükmü kesinleşmiş kimseyi, sonuçta ateşi boylayacak olanı sen mi kurtaracaksın!"

    Ayetin Açıklaması:

    "Hakkında azap hükmü kesinleşmiş kimse" tefsirlerde genellikle inkarcı tutumu nedeniyle azabı hak etmiş kişi olarak açıklanmış; âyet, "Kim azabı hak ederse artık o kişi ateşe atılacak ve senin onu kurtarman da mümkün olmayacaktır" şeklinde yorumlanmıştır. (bk. Diyanet Tefsiri, Kur’an Yolu: IV/532.)
    İbn Abbas dedi ki: Bu buyrukla Ebu Leheb'i, onun çocuklarını ve Peygam­ber (sav)'ın aşiretinden olup iman etmekten geri kalan kimseleri kastetmek­tedir. Yüce Allah burada: "Sen mi" buyruğuyla soruyu ikinci defa tekrarla­ması, ifadenin uzunluğundan dolayı olup te'kid olmak üzere tekrarlanmış­tır. (bk. İmam Kurtubi, el-Camiu li Ahkâmi’l-Kur’an, Buruc Yayınları: 15/156-157)
    Resûlullah (a.s.) Efendimiz, amcası Ebû Leheb ve benzeri önemli ki­şilerin İslâm'a girmelerini çok arzu ediyor ve bunu sık sık hatırından ge­çiriyordu. Oysa Cenâb-ı Hak, çok önceden yanılmayan ilmiyle sözü edilen kimselerin her şeye rağmen imân etmiyeceklerini tesbit etmiş bulunuyor­du. O halde Hz. Peygamber'in (a.s.) bu husustaki ısrarlı arzusunun bir ya­rarı olmayacaktı. Zira gerek Ebû Leheb, gerekse aynı paralelde olan ileri gelenler kendi kaderlerini kendi elleriyle çizmiş bulunuyorlardı. İlâhî ilmin yanılması, hatâ yapması söz konusu olamazdı. O bakımdan ilgili âyetle Cenâb-ı Hak, Peygamber'e (a.s.) tebliğ ve irşad görevini hatırlatmakta ve doğru yola eriştirmenin Allah'a ait olduğunu bildirmektedir.

    Aklını, idrâkini, hakkı arayıp bulma doğrultusunda kullanmayıp onu nefsinin, bencilliğinin emrine terkeden sapıklar ölmeden önce cehennem­deki yerlerini hazırlamış ve orayı hakketmişlerdi. Ölünceye kadar dönüş yapmayacakları kesinlik kazanmıştı. O takdirde ateşte olan (olacak) kim­seyi kurtarmak mümkün müdür?

    Böylece kaderin önemli bir yanı açıklanarak mü'minlere bilgi verilmek­te ve şüpheler giderilmektedir. (bk. Celal Yıldırım, İlmin Işığında Asrın Kur’an Tefsiri, Anadolu Yayınları: 10/5225.)


  4. 04.Haziran.2011, 07:07
    2
    Editör



    Değerli kardeşimiz;



    Zümer Suresi, 19. Ayet: "Hakkında azap hükmü kesinleşmiş kimseyi, sonuçta ateşi boylayacak olanı sen mi kurtaracaksın!"

    Ayetin Açıklaması:

    "Hakkında azap hükmü kesinleşmiş kimse" tefsirlerde genellikle inkarcı tutumu nedeniyle azabı hak etmiş kişi olarak açıklanmış; âyet, "Kim azabı hak ederse artık o kişi ateşe atılacak ve senin onu kurtarman da mümkün olmayacaktır" şeklinde yorumlanmıştır. (bk. Diyanet Tefsiri, Kur’an Yolu: IV/532.)
    İbn Abbas dedi ki: Bu buyrukla Ebu Leheb'i, onun çocuklarını ve Peygam­ber (sav)'ın aşiretinden olup iman etmekten geri kalan kimseleri kastetmek­tedir. Yüce Allah burada: "Sen mi" buyruğuyla soruyu ikinci defa tekrarla­ması, ifadenin uzunluğundan dolayı olup te'kid olmak üzere tekrarlanmış­tır. (bk. İmam Kurtubi, el-Camiu li Ahkâmi’l-Kur’an, Buruc Yayınları: 15/156-157)
    Resûlullah (a.s.) Efendimiz, amcası Ebû Leheb ve benzeri önemli ki­şilerin İslâm'a girmelerini çok arzu ediyor ve bunu sık sık hatırından ge­çiriyordu. Oysa Cenâb-ı Hak, çok önceden yanılmayan ilmiyle sözü edilen kimselerin her şeye rağmen imân etmiyeceklerini tesbit etmiş bulunuyor­du. O halde Hz. Peygamber'in (a.s.) bu husustaki ısrarlı arzusunun bir ya­rarı olmayacaktı. Zira gerek Ebû Leheb, gerekse aynı paralelde olan ileri gelenler kendi kaderlerini kendi elleriyle çizmiş bulunuyorlardı. İlâhî ilmin yanılması, hatâ yapması söz konusu olamazdı. O bakımdan ilgili âyetle Cenâb-ı Hak, Peygamber'e (a.s.) tebliğ ve irşad görevini hatırlatmakta ve doğru yola eriştirmenin Allah'a ait olduğunu bildirmektedir.

    Aklını, idrâkini, hakkı arayıp bulma doğrultusunda kullanmayıp onu nefsinin, bencilliğinin emrine terkeden sapıklar ölmeden önce cehennem­deki yerlerini hazırlamış ve orayı hakketmişlerdi. Ölünceye kadar dönüş yapmayacakları kesinlik kazanmıştı. O takdirde ateşte olan (olacak) kim­seyi kurtarmak mümkün müdür?

    Böylece kaderin önemli bir yanı açıklanarak mü'minlere bilgi verilmek­te ve şüpheler giderilmektedir. (bk. Celal Yıldırım, İlmin Işığında Asrın Kur’an Tefsiri, Anadolu Yayınları: 10/5225.)





+ Yorum Gönder