Konusunu Oylayın.: Fil süresinin tefsirini yazarmısınız

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Fil süresinin tefsirini yazarmısınız
  1. 02.Kasım.2010, 22:14
    1
    Misafir

    Fil süresinin tefsirini yazarmısınız






    Fil süresinin tefsirini yazarmısınız Mumsema Fil suresinin tefsiri var mı bana fil süresinin çevirisi hakkında bilgiler paylaşabilir misiniz ?


  2. 02.Kasım.2010, 22:14
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 02.Kasım.2010, 23:16
    2
    hutoğlu
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Ekim.2010
    Üye No: 79445
    Mesaj Sayısı: 104
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 41
    Bulunduğu yer: istanbul

    --->: Fil süresinin tefsirini yazarmısınız




    Habibim Rabbinin fil sahiplerine nasıl muamele ettiğini görmedinmi
    O bunların bütün planlarını boşa çıkarmadımı
    O bunların üzerine sürü sürü kuşlar gönderdi.onlar bunların üzerine pişmiş kerpiçten taşlar atıyorlardı derken ALLAH onları yenik ekin yaprağı gibi yapıverdi


  4. 02.Kasım.2010, 23:16
    2
    Devamlı Üye



    Habibim Rabbinin fil sahiplerine nasıl muamele ettiğini görmedinmi
    O bunların bütün planlarını boşa çıkarmadımı
    O bunların üzerine sürü sürü kuşlar gönderdi.onlar bunların üzerine pişmiş kerpiçten taşlar atıyorlardı derken ALLAH onları yenik ekin yaprağı gibi yapıverdi


  5. 03.Kasım.2010, 00:49
    3
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    --->: Fil süresinin tefsirini yazarmısınız

    her yerde bulamayacağın bir kitaptan kısmi bir tefsir paylaşayım

    “Görmedin mi Rabbin ne yaptı fil yaranlarına” [2125]

    Soru 1: Âyette neden arkadaş anlamına gelen ashap ifadesi tercih edilmiştir? Oysa sahip anlamına gelen erbab, müllâk ifadeleri de kullanılabilirdi.

    Cevap: Ashap, arkadaş, yaran, mizaç ve ahlakta benzeyen kimseler anlamına gelir. Bu nedenle Resülullah (s.a.v.)' e arkadaş olanlara sahabi denilmiştir. Fillerle beraber Ka'be'yi yıkmaya gelenler, mizaç kabalık ve bilinçsizlikte fillere benzeyip hatta onlardan daha aşağı ve kaba bir durumda bulunduklarından, kendilerine fil arkadaş ve yaranları anlamına gelen Ashabü'l fil ifadesi kullanılmıştır. [2126]

    İşkâl 1: Resülullah, Fil olayı'ndan 50 gün sonra dünyaya geldiği halde kendilerine görmedin mi diye hitap edilmesi.

    Cevap: Allah Teâla, âyette görmedin mi buyururken, görme her mümin için süreklidir, demektir. Zira buradaki “Görme”, büyük bir mucizeyi görmedir. Kişinin gördüğü nasıl zihnine yerleşiyorsa, bu olayın da zihinlere yerleşmesini istiyor. Mümin şunu canlı olarak görecek ve yaşayacak. Zalim ne kadar güçlü olursa olsun, ister Ebrehe ve ordusu olsun, Allah'ın mümine yardım edeceğini görecektir. [2127]

    [2125] Fil: 105/1.

    [2126] Râzî, Tefsir: 11/290.

    [2127] Bkz: Şa'râvî, Kur'an Mucizesi: s. 117.

    Abdulcelil Candan'ın Kur'an Okurken Akla Takılan Ayetler isimli kitabından alıntıdır.


  6. 03.Kasım.2010, 00:49
    3
    âb ü kil
    her yerde bulamayacağın bir kitaptan kısmi bir tefsir paylaşayım

    “Görmedin mi Rabbin ne yaptı fil yaranlarına” [2125]

    Soru 1: Âyette neden arkadaş anlamına gelen ashap ifadesi tercih edilmiştir? Oysa sahip anlamına gelen erbab, müllâk ifadeleri de kullanılabilirdi.

    Cevap: Ashap, arkadaş, yaran, mizaç ve ahlakta benzeyen kimseler anlamına gelir. Bu nedenle Resülullah (s.a.v.)' e arkadaş olanlara sahabi denilmiştir. Fillerle beraber Ka'be'yi yıkmaya gelenler, mizaç kabalık ve bilinçsizlikte fillere benzeyip hatta onlardan daha aşağı ve kaba bir durumda bulunduklarından, kendilerine fil arkadaş ve yaranları anlamına gelen Ashabü'l fil ifadesi kullanılmıştır. [2126]

    İşkâl 1: Resülullah, Fil olayı'ndan 50 gün sonra dünyaya geldiği halde kendilerine görmedin mi diye hitap edilmesi.

    Cevap: Allah Teâla, âyette görmedin mi buyururken, görme her mümin için süreklidir, demektir. Zira buradaki “Görme”, büyük bir mucizeyi görmedir. Kişinin gördüğü nasıl zihnine yerleşiyorsa, bu olayın da zihinlere yerleşmesini istiyor. Mümin şunu canlı olarak görecek ve yaşayacak. Zalim ne kadar güçlü olursa olsun, ister Ebrehe ve ordusu olsun, Allah'ın mümine yardım edeceğini görecektir. [2127]

    [2125] Fil: 105/1.

    [2126] Râzî, Tefsir: 11/290.

    [2127] Bkz: Şa'râvî, Kur'an Mucizesi: s. 117.

    Abdulcelil Candan'ın Kur'an Okurken Akla Takılan Ayetler isimli kitabından alıntıdır.





+ Yorum Gönder