Konusunu Oylayın.: Fatiha suresi Besmele ile başlayıp hep dua ile gidiyor, Allah hiç besmele çeker mi? Arapça metinde o

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Fatiha suresi Besmele ile başlayıp hep dua ile gidiyor, Allah hiç besmele çeker mi? Arapça metinde o
  1. 04.Haziran.2010, 21:02
    1
    Misafir

    Fatiha suresi Besmele ile başlayıp hep dua ile gidiyor, Allah hiç besmele çeker mi? Arapça metinde o






    Fatiha suresi Besmele ile başlayıp hep dua ile gidiyor, Allah hiç besmele çeker mi? Arapça metinde o Mumsema Fatiha suresi Besmele ile başlayıp hep dua ile gidiyor, Allah hiç besmele çeker mi?
    Arapça metinde olmayan Saffat 164-166’da melekler ifadesini, bazı ayetlerin başında, deki, söyle, gibi sözleri sanki insan söylüyor?


  2. 04.Haziran.2010, 21:02
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Fatiha suresi Besmele ile başlayıp hep dua ile gidiyor, Allah hiç besmele çeker mi?
    Arapça metinde olmayan Saffat 164-166’da melekler ifadesini, bazı ayetlerin başında, deki, söyle, gibi sözleri sanki insan söylüyor?


    Benzer Konular

    - Güncel Tefsir 01 (Video): Prof. Dr. Orhan Çeker: Euzu Besmele Tefsiri

    - Fatiha suresi kaç ayettir? Besmele bu surenin ilk ayeti midir?

    - Besmele arapca besmele yazilişi

    - Biz besmele çektigimizde şeytana ne oluyorda kaçıp gidiyor?

    - Namazda Besmele: Namazda imama uyduğumuzda Sübhaneke den sonra Euzu Besmele veya her kıyama kalktığı

  3. 04.Haziran.2010, 23:39
    2
    meçhul_100
    ˙·٠• FiLiSTiN•٠·˙

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Mayıs.2007
    Üye No: 626
    Mesaj Sayısı: 2,162
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Yaş: 29
    Bulunduğu yer: Diyar-ı Sivas

    --->: Fatiha suresi Besmele ile başlayıp hep dua ile gidiyor, Allah hiç besmele çeker mi? Arapça met




    Evvela, Kur’an’ın ilk inen ayeti “Yaratan Allah’ın adıyla oku” mealindedir. Burada “Oku” emri, Allah’ın elçisi Hz. Muhammed’e hitaptır. Bu emir bütün Kur’an’ı kapsamaktadır,. Dolayısıyla, Kur’an’da –başında açıkça “İkra=oku” veya “Kul=söyle” sözcüklerinin bulunmadığı bütün ayetlerin ve surelerin başında zımnen var kabul edilmektedir. Buna göre, Fatiha’nın başında yer alan “Rahman ve Rahîm olan Allah’ın adıyla” mealindeki Besmelenin başında da “İkra=Oku” veya “Kul=Söyle” sözcüğü hep vardır. Bunu ilmî bir ifadeyle aktarmak gerekirse,“İkra=Oku” veya “Kul=Söyle” sözcüğü, “Kur’an’ın bütün ayet ve surelerinin başında ya melfuzdur(açıkça zikredilmiştir) veya melhuzdur (zımnen vardır).

    İkincisi, İmam Şafii gibi bazı alimlere göre, fatihanın başındaki Besmele sureden bir ayet olmakla beraber, İslam alimlerinin büyük çoğunluğuna göre, diğer surelerin başında olduğu gibi, Fatiha suresinin başındaki Besmele de sureden bir ayet değil, teberrüken yer almıştır.

    Bu melhuz olan “oku/söyle” sözcüğü, Fatihanın bütün ayetlerinde de geçerlidir. Zaten surenin başında “Oku!” veya “Söyle!” denilmişse bunun bütün sure için geçerli olduğu hususunda tereddüt etmemek gerekir. Örneğin; Enam 6/19. ayetin başında “Kul=söyle, de ki) kelimesi açıkça kullanılmıştır. Kehf, 18/110’da “Kul=söyle, de ki" kelimesi açıkça kullanılmıştır.

    Kur’an’ın –kırktan fazla olan- mucizevî yönlerinin başında, ifadelerindeki Îcazıdır/çok veciz ifadeler kullanmasıdır, ince münasebet ipçikleriyle birbirinden uzak görülen ayetler arasında bir bağlantı kurmasıdır. Saffat/37. surenin 164-166. ayetlerinde de belagatın bu îcaz sanatı söz konusudur. Dikkat edilirse ilgili suresin 149. ayetinde melekleri Allah’ın kızları olarak görenlere “istifham-ı inkârî” denilen karşı soruyla bir azarlama üslubu söz konusudur. 150. ayette ise “melaike=melekler” açıkça söz konusu edilmiştir. Ve bu muhteva 166. ayete kadar farklı yoğunlukta ince bir münasebet zinciri içerisinde terennüm edilmiştir. Bu konu çok ciddi bir ihtisas mevzuudur.


    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör



  4. 04.Haziran.2010, 23:39
    2
    ˙·٠• FiLiSTiN•٠·˙



    Evvela, Kur’an’ın ilk inen ayeti “Yaratan Allah’ın adıyla oku” mealindedir. Burada “Oku” emri, Allah’ın elçisi Hz. Muhammed’e hitaptır. Bu emir bütün Kur’an’ı kapsamaktadır,. Dolayısıyla, Kur’an’da –başında açıkça “İkra=oku” veya “Kul=söyle” sözcüklerinin bulunmadığı bütün ayetlerin ve surelerin başında zımnen var kabul edilmektedir. Buna göre, Fatiha’nın başında yer alan “Rahman ve Rahîm olan Allah’ın adıyla” mealindeki Besmelenin başında da “İkra=Oku” veya “Kul=Söyle” sözcüğü hep vardır. Bunu ilmî bir ifadeyle aktarmak gerekirse,“İkra=Oku” veya “Kul=Söyle” sözcüğü, “Kur’an’ın bütün ayet ve surelerinin başında ya melfuzdur(açıkça zikredilmiştir) veya melhuzdur (zımnen vardır).

    İkincisi, İmam Şafii gibi bazı alimlere göre, fatihanın başındaki Besmele sureden bir ayet olmakla beraber, İslam alimlerinin büyük çoğunluğuna göre, diğer surelerin başında olduğu gibi, Fatiha suresinin başındaki Besmele de sureden bir ayet değil, teberrüken yer almıştır.

    Bu melhuz olan “oku/söyle” sözcüğü, Fatihanın bütün ayetlerinde de geçerlidir. Zaten surenin başında “Oku!” veya “Söyle!” denilmişse bunun bütün sure için geçerli olduğu hususunda tereddüt etmemek gerekir. Örneğin; Enam 6/19. ayetin başında “Kul=söyle, de ki) kelimesi açıkça kullanılmıştır. Kehf, 18/110’da “Kul=söyle, de ki" kelimesi açıkça kullanılmıştır.

    Kur’an’ın –kırktan fazla olan- mucizevî yönlerinin başında, ifadelerindeki Îcazıdır/çok veciz ifadeler kullanmasıdır, ince münasebet ipçikleriyle birbirinden uzak görülen ayetler arasında bir bağlantı kurmasıdır. Saffat/37. surenin 164-166. ayetlerinde de belagatın bu îcaz sanatı söz konusudur. Dikkat edilirse ilgili suresin 149. ayetinde melekleri Allah’ın kızları olarak görenlere “istifham-ı inkârî” denilen karşı soruyla bir azarlama üslubu söz konusudur. 150. ayette ise “melaike=melekler” açıkça söz konusu edilmiştir. Ve bu muhteva 166. ayete kadar farklı yoğunlukta ince bir münasebet zinciri içerisinde terennüm edilmiştir. Bu konu çok ciddi bir ihtisas mevzuudur.


    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör






+ Yorum Gönder