Konusunu Oylayın.: Bakara suresinin 62.ayetinde sebebi nuzulu (salmanı farasi hazretleriyle ilişkisi nedir?)

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Bakara suresinin 62.ayetinde sebebi nuzulu (salmanı farasi hazretleriyle ilişkisi nedir?)
  1. 05.Ocak.2010, 20:58
    1
    Misafir

    Bakara suresinin 62.ayetinde sebebi nuzulu (salmanı farasi hazretleriyle ilişkisi nedir?)






    Bakara suresinin 62.ayetinde sebebi nuzulu (salmanı farasi hazretleriyle ilişkisi nedir?) Mumsema sebebi nuzulunda salmanı farasi hazretleriyle ilişkisi nedir ?


  2. 05.Ocak.2010, 20:58
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 05.Ocak.2010, 21:39
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    --->: bakara suresinin 62.ayetinde sebebi nuzulu




    إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالنَّصَارَى وَالصَّابِئِينَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحًا فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ (62

    62) Muhakkak iman edenler, yahudiler, hristiyanlar ve sabiilerden her kim Allah'a ve ahiret gününe iman edip salih amel işlerse, onların Rabbleri katında ecirleri vardır. Onlar için korku yoktur ve onlar üzülecek de değillerdir.


    62) Mücahid dedi ki: “Selman Rasulullah’a kilise ashabının durumunu anlatınca buyurdu ki: “Onlar cehennemdedir.” Selman dedi ki: “Bu yüzden yeryüzü bana kapkaranlık kesildi. Nihayet bu ayet inince sanki üzerimden bir dağ kalktı.” (Mürsel hadistir. İbn Cerir: 1/256; Hakim, Müstedrek: 3/599-602; Suyuti, Esbab-ı Nüzul Lübab-ı Nükul; Vahidi, Esbab-ı Nüzul)
    Suddi dedi ki: “Selman Rasulullah’a gelince kendi halkının ibadetlerinden ve dini yorumlarından haber vermeğe başladı ve dedi ki: “Ey Allah’ın Rasulü onlar namaz kılıyorlardı, oruç tutuyorlardı. Sana inanıyorlardı ve senin rasul olarak gönderildiğine şahidlik ediyorlardı.” Selman övmeyi bitirince Rasulullah şöyle buyurdu: “Ey Selman, onlar cehennem ehlindendir.” Bunun üzerine bu ayet indi. (Mürsel hadistir. İbn Cerir: 1/254; İbn Ebi Hatim; Suyuti, Esbab-ı Nüzul Lübab-ı Nükul; Vahidi, Esbab-ı Nüzul)
    Suddi dedi ki: “Bu ayet Selman-ı Farisi’nin arkadaşları hakkında nazil olmuştur. (İbn Cerir: 1/254; İbn Ebi Hatim; Suyuti, Esbab-ı Nüzul Lübab-ı Nükul)
    İbn Mesud, Rasulullah’ın bir grup ashabından rivayetle dedi ki: “Bu ayet Selman-ı Farisi hakkında nazil olmuştur. O, Cündeysabur ahalisinin eşrafındandı. Bu ayetin devamı ise Yahudiler hakkında nazil olmuştur.” (Vahidi, Esbab-ı Nüzul)



  4. 05.Ocak.2010, 21:39
    2
    Moderatör



    إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالنَّصَارَى وَالصَّابِئِينَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحًا فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ (62

    62) Muhakkak iman edenler, yahudiler, hristiyanlar ve sabiilerden her kim Allah'a ve ahiret gününe iman edip salih amel işlerse, onların Rabbleri katında ecirleri vardır. Onlar için korku yoktur ve onlar üzülecek de değillerdir.


    62) Mücahid dedi ki: “Selman Rasulullah’a kilise ashabının durumunu anlatınca buyurdu ki: “Onlar cehennemdedir.” Selman dedi ki: “Bu yüzden yeryüzü bana kapkaranlık kesildi. Nihayet bu ayet inince sanki üzerimden bir dağ kalktı.” (Mürsel hadistir. İbn Cerir: 1/256; Hakim, Müstedrek: 3/599-602; Suyuti, Esbab-ı Nüzul Lübab-ı Nükul; Vahidi, Esbab-ı Nüzul)
    Suddi dedi ki: “Selman Rasulullah’a gelince kendi halkının ibadetlerinden ve dini yorumlarından haber vermeğe başladı ve dedi ki: “Ey Allah’ın Rasulü onlar namaz kılıyorlardı, oruç tutuyorlardı. Sana inanıyorlardı ve senin rasul olarak gönderildiğine şahidlik ediyorlardı.” Selman övmeyi bitirince Rasulullah şöyle buyurdu: “Ey Selman, onlar cehennem ehlindendir.” Bunun üzerine bu ayet indi. (Mürsel hadistir. İbn Cerir: 1/254; İbn Ebi Hatim; Suyuti, Esbab-ı Nüzul Lübab-ı Nükul; Vahidi, Esbab-ı Nüzul)
    Suddi dedi ki: “Bu ayet Selman-ı Farisi’nin arkadaşları hakkında nazil olmuştur. (İbn Cerir: 1/254; İbn Ebi Hatim; Suyuti, Esbab-ı Nüzul Lübab-ı Nükul)
    İbn Mesud, Rasulullah’ın bir grup ashabından rivayetle dedi ki: “Bu ayet Selman-ı Farisi hakkında nazil olmuştur. O, Cündeysabur ahalisinin eşrafındandı. Bu ayetin devamı ise Yahudiler hakkında nazil olmuştur.” (Vahidi, Esbab-ı Nüzul)






+ Yorum Gönder