Konusunu Oylayın.: Boşanma Ve Âlimlere Hakaretle İlgili Sözler.

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Boşanma Ve Âlimlere Hakaretle İlgili Sözler.
  1. 12.Mart.2011, 07:56
    1
    Misafir

    Boşanma Ve Âlimlere Hakaretle İlgili Sözler.






    Boşanma Ve Âlimlere Hakaretle İlgili Sözler. Mumsema Boşanma Ve Âlimlere Hakaretle İlgili Sözler ve anlamlı sözler paylaşabilir misiniz ?


  2. 12.Mart.2011, 07:56
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 12.Mart.2011, 10:58
    2
    Muhammed
    الله اكبر

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Haziran.2010
    Üye No: 76755
    Mesaj Sayısı: 7,671
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Yaş: 27
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: Boşanma Ve Âlimlere Hakaretle İlgili Sözler.




    Boşanma Ve Âlimlere Hakaretle İlgili Sözler.


    “El-Muhît” adlı kitapta şöyle deniliyor: “Talak malak tanımam çocuğun anası evde olmalıdır derse ister talak vaki olsun ister ol*masın kâfir olur. Çünkü bu sözü ile haram ve helâl tanımadığını ifade etmiş olur.” Yine bir kadın: “Âlim koca üzerine Allah'ın laneti olsun” derse kâfir olur. Çünkü bu söz ile Şeriata hakaret etmiştir. Yine bir kimse bir âlime hakaret maksadı ile: “Âlimcik derse kâfir olur.”
    İmam Fadlî kitabını bir yere bırakıp giden bir din âlimine; “Testereni burada bırakıp gittin” diyen kişinin küfre varması dola*yısıyla öldürülmesini emr etmiştir. Çünkü o kimse bu sözü ile şeriat ilmini öğretmeyi bir sanat öğretmeğe benzetmiş dolayısıyla “Şeriat” küçük düşürmüştür. Biz burada şeriat ilmî kaydını; koyduk çünkü şeriat ilmi ile ilgili bulunmayan mantık ve felsefe gibi kitaplar hak*kında hüküm bu şekilde değildir.”
    Yine “EI-Muhît” adlı kitapta yazıldığına göre bir din âlimi kitaplarını bir dükkâna koyup gitmiş sonra bu dükkâna uğrayınca dük*kân sahibi alay için; testereni burada unuttun demiş buna karşılık o âlim: Dükkânına testere değil dini kitap bıraktım demiş dükkân sahibi de: “Dülger ustası testere ile tahtayı keser sizler ise kitaplarla insanların boğazını kesiyorsunuz yahut insanların hakkını kesiyorsunuz demiş. O âlim bu durumu İmam Muhammed b. Fadl'a şikâyet etmiş ve İmam Fadl o dükkân sahibinin öldürülmesini em*retmiş. Çünkü dükkân sahibi şeriatla alay ettiği için kâfir olmuştu.
    “Tetimme” adlı kitapta şöyle deniliyor: “Bir kimse şeriata ya*hut şeriat için lüzumlu ve şeriattan ayrılmaz önemli meselelere ha*karet ederse küçük görürse kâfir olur. Teyemmüm eden kişiye gü*len insan da kâfir olur. Yine helâl haram tanımam diyen kimse kâfir olur. Bilmemek mânasında bu sözü kullanırsa o takdirde kâfir olmaz.
    “El-Muhît” adlı kitapta zikredildiğine göre bir kimse ilmî bir meseleden bahseden yahut sahih bir hadisi rivayet eden bir din âli*mine bu bir şey değildir derse kâfir olur. Yahut bu söz ne işe ya*rar? Bize para lâzım çünkü bugün itibar parayadır? derse kâfir olur. Çünkü bu söz:
    “Üstünlük Allah'ın Rasûlünün ve bütün müminlerindir.” [576] âyetiyle.
    “Allah'ın sözü en yüksektir.” [577] âyetlerine karşı gelmektedir.



  4. 12.Mart.2011, 10:58
    2
    Muhammed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    الله اكبر



    Boşanma Ve Âlimlere Hakaretle İlgili Sözler.


    “El-Muhît” adlı kitapta şöyle deniliyor: “Talak malak tanımam çocuğun anası evde olmalıdır derse ister talak vaki olsun ister ol*masın kâfir olur. Çünkü bu sözü ile haram ve helâl tanımadığını ifade etmiş olur.” Yine bir kadın: “Âlim koca üzerine Allah'ın laneti olsun” derse kâfir olur. Çünkü bu söz ile Şeriata hakaret etmiştir. Yine bir kimse bir âlime hakaret maksadı ile: “Âlimcik derse kâfir olur.”
    İmam Fadlî kitabını bir yere bırakıp giden bir din âlimine; “Testereni burada bırakıp gittin” diyen kişinin küfre varması dola*yısıyla öldürülmesini emr etmiştir. Çünkü o kimse bu sözü ile şeriat ilmini öğretmeyi bir sanat öğretmeğe benzetmiş dolayısıyla “Şeriat” küçük düşürmüştür. Biz burada şeriat ilmî kaydını; koyduk çünkü şeriat ilmi ile ilgili bulunmayan mantık ve felsefe gibi kitaplar hak*kında hüküm bu şekilde değildir.”
    Yine “EI-Muhît” adlı kitapta yazıldığına göre bir din âlimi kitaplarını bir dükkâna koyup gitmiş sonra bu dükkâna uğrayınca dük*kân sahibi alay için; testereni burada unuttun demiş buna karşılık o âlim: Dükkânına testere değil dini kitap bıraktım demiş dükkân sahibi de: “Dülger ustası testere ile tahtayı keser sizler ise kitaplarla insanların boğazını kesiyorsunuz yahut insanların hakkını kesiyorsunuz demiş. O âlim bu durumu İmam Muhammed b. Fadl'a şikâyet etmiş ve İmam Fadl o dükkân sahibinin öldürülmesini em*retmiş. Çünkü dükkân sahibi şeriatla alay ettiği için kâfir olmuştu.
    “Tetimme” adlı kitapta şöyle deniliyor: “Bir kimse şeriata ya*hut şeriat için lüzumlu ve şeriattan ayrılmaz önemli meselelere ha*karet ederse küçük görürse kâfir olur. Teyemmüm eden kişiye gü*len insan da kâfir olur. Yine helâl haram tanımam diyen kimse kâfir olur. Bilmemek mânasında bu sözü kullanırsa o takdirde kâfir olmaz.
    “El-Muhît” adlı kitapta zikredildiğine göre bir kimse ilmî bir meseleden bahseden yahut sahih bir hadisi rivayet eden bir din âli*mine bu bir şey değildir derse kâfir olur. Yahut bu söz ne işe ya*rar? Bize para lâzım çünkü bugün itibar parayadır? derse kâfir olur. Çünkü bu söz:
    “Üstünlük Allah'ın Rasûlünün ve bütün müminlerindir.” [576] âyetiyle.
    “Allah'ın sözü en yüksektir.” [577] âyetlerine karşı gelmektedir.






+ Yorum Gönder