Konusunu Oylayın.: Namazla İlgili Küfür Sözleri.

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Namazla İlgili Küfür Sözleri.
  1. 12.Mart.2011, 07:56
    1
    Misafir

    Namazla İlgili Küfür Sözleri.






    Namazla İlgili Küfür Sözleri. Mumsema Namazla İlgili Küfür Sözleri hakkında bilgiler içeren sözler paylaşabilir misiniz ?


  2. 12.Mart.2011, 07:56
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 12.Mart.2011, 11:21
    2
    Muhammed
    الله اكبر

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Haziran.2010
    Üye No: 76755
    Mesaj Sayısı: 7,671
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Yaş: 27
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: Namazla İlgili Küfür Sözleri.




    Namazla İlgili Küfür Sözleri.


    Yine bir kimse sabah namazını kılsa ve farsça olarak “Sabah namazcığımı yahut sabahcık namazını kıldım” derse yahut zalim bir idarecinin emrini yerine getirircesine: “Borcumu ödedim” derse kâfir olur.
    Bir kimse “Vallahi namaz kılmayacağım Kur'an okumayaca*ğım” yahut “Bunları yaparsam kaltaban olayım” derse yahut Al*lah'ın emrini kendi nefsine göre şiddetli zor ve güç görürse yahut çok uzun kabul ederse yahut: “Allah malımı noksanlaştırdı ben de onun hakkını eksiltiyorum namaz kılmıyorum gibi sözler sarfederse yine kâfir olur. Doğrusu birinci durumda kâfir olmaması son durumda da kâfir olmasıdır. Çünkü Allah'a karşı gelmek içten küfür alâmetidir. Namaz kılmayacağına dair yemin etmekse böyle değildir. Allah'a karşı itaatta bir nevi muhalefet mânasını taşımakla beraber yine de Allah'a saygıdan haber verir. Bu söz sahibini imandan çı*karmaz.”
    “El-Hülâsa” adlı kitapta şöyle deniliyor “Bir kimse Allah bana on vakit namaz kılmayı emretseydi kılmazdım dese; yahut kıble bu tarafa doğru tâyin edilmiş olsa namaz kılmazdım dese kâfir olur. Çünkü bu düşünce Allah'ın emirlerine aykırıdır. İblis'in:
    “Kuru balçıktan yarattığın bir beşere secde etmem.” [575] demesi gi*bidir. Şeytan ancak Allah'a karşı geldiği için kâfir olmuştur. Secde etmeyi terk ettiği için değil. Eğer böyle olmasaydı bir yasağı irtikâb etmekte Âdem aleyhisselâm gibi olurdu.
    “Zahîriyye” fetvasında şöyle denilmiştir: “Yahut bir köle; ben namaz kılmayacağım zira sevabı efendinindir derse yine kâfir olur. Çünkü kendisine Allah'ın sevap vermeyeceğine inanmıştır. Bu*nunla beraber sevabı olsa da olmasa da efendisine mutlak itaatta bulunması mecburîdir. Aslında kölenin de sevabı vardır efendisi sebeb olduğu için ona da sevap vardır. Allah'ın hazinesi geniştir.
    İmam Fahreddin er-Râzî diyor ki; bir kimse Allah'ın Cennetine tama ederek ibadet etse yahut Cehennem ateşinden korkarak ibadet etse öyle ki Cennet veya Cehennem yaratılmasaydı Allah'a ibadet et*memek inancında bulunsa kâfir olur. Çünkü Allah'a zatına olan saygıdan ve rızasını istemekten dolayı ibadet edilir. Bir kimse ço*ğunluğun yaptığı gibi sadece Ramazan'da namaz kılıp bu kıldıkla*rım fazla bile gelir. Zira her namaz yetmiş katı ile kabul edilecek*tir derse kâfir olur.
    Yine bir kimseye namaz kıl denilse ve bu kimse: Senin emrin ile namaz kılmam” dese kâfir olur. Çünkü bu Allah'ın emrine karşı gelmektir. Arkadaşı ise ona Allah'ın emrini hatırlatmıştır. Yahut bir kimse namazın farz olduğuna inanmasa yine kâfir olur. Yahut bir kimse insanlar bizim için kılıyor dese yine kâfir olur. Çünkü bu inançla namazın herkese değil de bazılarına farz olduğuna inanmış oluyor. Beş vakit namazı cenaze namazı gibi kabul ediyor.
    “Fevz'ün-Necât” adlı kitapta yazıldığına göre bir kimse. “Na*maz kılmam çünkü karım ve çocuğum yoktur” derse kâfir olur. Zira bu inançla namazın yalnız evlilere ve çocuk sahiplerine farz olduğuna inanmış olur. Yahut Allah'a karşı gelmiş olur.”
    “Fetâvâ-i Zahîriyye”de şöyle bir fetva yer almaktadır: Bir kimse bu namaz ne kadar çoktur bundan canım sıkılıyor. Yahut usandım derse kâfir olur. «El Cevahir» adlı kitapta şöyle deniliyor.- Bir kimse namazdan doydum yahut bana zor geliyor derse kâfir olur. Yahut; bu emri kim kolaylaştırabilir? Kim çıkarabilir? derse Allah'ın ken*disine gücünün yettiğinden fazla yük yüklediği inancı olduğu için kâfir olur. Çünkü Allah Teâlâ şöyle buyuruyor. “Allah hiç bir kim*seye gücünün yettiğinden fazlasını teklif etmez.” Yahut bir kimse: Ramazan'a kadar bekleyeceğim derse kâfir olur. Zira bu inanç da namazın Ramazan dışında farz olmadığı inancına sebeptir. Yahut namazın Ramazan dışında kendinden affedildiği inancını doğurur. Yahut: Bir kimse akıllı kişiler yapamıyacakları işin altına girmez*ler yahut: ben imtihan altına girmem derse kâfir olur. Çünkü bu söz kötülükler kötülük de imtihana tâbi tutulmak mânasını taşı*makla beraber taatı da bir imtihan saymaktır.



  4. 12.Mart.2011, 11:21
    2
    Muhammed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    الله اكبر



    Namazla İlgili Küfür Sözleri.


    Yine bir kimse sabah namazını kılsa ve farsça olarak “Sabah namazcığımı yahut sabahcık namazını kıldım” derse yahut zalim bir idarecinin emrini yerine getirircesine: “Borcumu ödedim” derse kâfir olur.
    Bir kimse “Vallahi namaz kılmayacağım Kur'an okumayaca*ğım” yahut “Bunları yaparsam kaltaban olayım” derse yahut Al*lah'ın emrini kendi nefsine göre şiddetli zor ve güç görürse yahut çok uzun kabul ederse yahut: “Allah malımı noksanlaştırdı ben de onun hakkını eksiltiyorum namaz kılmıyorum gibi sözler sarfederse yine kâfir olur. Doğrusu birinci durumda kâfir olmaması son durumda da kâfir olmasıdır. Çünkü Allah'a karşı gelmek içten küfür alâmetidir. Namaz kılmayacağına dair yemin etmekse böyle değildir. Allah'a karşı itaatta bir nevi muhalefet mânasını taşımakla beraber yine de Allah'a saygıdan haber verir. Bu söz sahibini imandan çı*karmaz.”
    “El-Hülâsa” adlı kitapta şöyle deniliyor “Bir kimse Allah bana on vakit namaz kılmayı emretseydi kılmazdım dese; yahut kıble bu tarafa doğru tâyin edilmiş olsa namaz kılmazdım dese kâfir olur. Çünkü bu düşünce Allah'ın emirlerine aykırıdır. İblis'in:
    “Kuru balçıktan yarattığın bir beşere secde etmem.” [575] demesi gi*bidir. Şeytan ancak Allah'a karşı geldiği için kâfir olmuştur. Secde etmeyi terk ettiği için değil. Eğer böyle olmasaydı bir yasağı irtikâb etmekte Âdem aleyhisselâm gibi olurdu.
    “Zahîriyye” fetvasında şöyle denilmiştir: “Yahut bir köle; ben namaz kılmayacağım zira sevabı efendinindir derse yine kâfir olur. Çünkü kendisine Allah'ın sevap vermeyeceğine inanmıştır. Bu*nunla beraber sevabı olsa da olmasa da efendisine mutlak itaatta bulunması mecburîdir. Aslında kölenin de sevabı vardır efendisi sebeb olduğu için ona da sevap vardır. Allah'ın hazinesi geniştir.
    İmam Fahreddin er-Râzî diyor ki; bir kimse Allah'ın Cennetine tama ederek ibadet etse yahut Cehennem ateşinden korkarak ibadet etse öyle ki Cennet veya Cehennem yaratılmasaydı Allah'a ibadet et*memek inancında bulunsa kâfir olur. Çünkü Allah'a zatına olan saygıdan ve rızasını istemekten dolayı ibadet edilir. Bir kimse ço*ğunluğun yaptığı gibi sadece Ramazan'da namaz kılıp bu kıldıkla*rım fazla bile gelir. Zira her namaz yetmiş katı ile kabul edilecek*tir derse kâfir olur.
    Yine bir kimseye namaz kıl denilse ve bu kimse: Senin emrin ile namaz kılmam” dese kâfir olur. Çünkü bu Allah'ın emrine karşı gelmektir. Arkadaşı ise ona Allah'ın emrini hatırlatmıştır. Yahut bir kimse namazın farz olduğuna inanmasa yine kâfir olur. Yahut bir kimse insanlar bizim için kılıyor dese yine kâfir olur. Çünkü bu inançla namazın herkese değil de bazılarına farz olduğuna inanmış oluyor. Beş vakit namazı cenaze namazı gibi kabul ediyor.
    “Fevz'ün-Necât” adlı kitapta yazıldığına göre bir kimse. “Na*maz kılmam çünkü karım ve çocuğum yoktur” derse kâfir olur. Zira bu inançla namazın yalnız evlilere ve çocuk sahiplerine farz olduğuna inanmış olur. Yahut Allah'a karşı gelmiş olur.”
    “Fetâvâ-i Zahîriyye”de şöyle bir fetva yer almaktadır: Bir kimse bu namaz ne kadar çoktur bundan canım sıkılıyor. Yahut usandım derse kâfir olur. «El Cevahir» adlı kitapta şöyle deniliyor.- Bir kimse namazdan doydum yahut bana zor geliyor derse kâfir olur. Yahut; bu emri kim kolaylaştırabilir? Kim çıkarabilir? derse Allah'ın ken*disine gücünün yettiğinden fazla yük yüklediği inancı olduğu için kâfir olur. Çünkü Allah Teâlâ şöyle buyuruyor. “Allah hiç bir kim*seye gücünün yettiğinden fazlasını teklif etmez.” Yahut bir kimse: Ramazan'a kadar bekleyeceğim derse kâfir olur. Zira bu inanç da namazın Ramazan dışında farz olmadığı inancına sebeptir. Yahut namazın Ramazan dışında kendinden affedildiği inancını doğurur. Yahut: Bir kimse akıllı kişiler yapamıyacakları işin altına girmez*ler yahut: ben imtihan altına girmem derse kâfir olur. Çünkü bu söz kötülükler kötülük de imtihana tâbi tutulmak mânasını taşı*makla beraber taatı da bir imtihan saymaktır.






+ Yorum Gönder