Konusunu Oylayın.: Şeriatla İlgili Küfür Sözleri

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Şeriatla İlgili Küfür Sözleri
  1. 12.Mart.2011, 07:54
    1
    Misafir

    Şeriatla İlgili Küfür Sözleri






    Şeriatla İlgili Küfür Sözleri Mumsema Şeriatla İlgili Küfür Sözleri hakkında bilgiler içeren sözler paylaşabilir misiniz ?


  2. 12.Mart.2011, 07:54
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 12.Mart.2011, 11:14
    2
    Muhammed
    الله اكبر

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Haziran.2010
    Üye No: 76755
    Mesaj Sayısı: 7,671
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Yaş: 27
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: Şeriatla İlgili Küfür Sözleri




    Şeriatla İlgili Küfür Sözleri.


    Yine “Zahîriyye” adlı fetva kitabında: “Parası olmayanın bir dir*hem değeri yoktur diyen kişinin kâfir olduğu yazılmaktadır. Çün*kü bu ibare âlime salih kullara da müminlere de diğerlerine de şamildir. Ancak bu söz ile ben sadece dünya ehlini kasdettim derse o zaman kâfir olmaz. Yine bir kimse: ömrümün sonuna kadar ilim ile meşgul olmayacağım çünkü ilim beşikten mezara kadardır derse kâfir olur. Bu sözü söyleyen şeriata ait bütün bilgileri reddettiği için kâfir olur. Çünkü bu ilimler içinde farz-ı ayn olanlar da vardır. Yi*ne bir kimse: Falan kimse kıble olsa o tarafa yönelmezdim derse kâ*fir olur. Çünkü bu kimse îblis gibi olmuştur.İblis de Âdem'e secde etmekten kaçtığı için kâfir olmuştu. Bir kimse Allah'ın iyi kulların*dan birine: Seninle karşılaşmak bana domuz ile karşılaşmak gibi ge*liyor derse kâfir olmasından korkulur. Bundan kasıt o kişi ile ken*disi arasından herhangi bir hasımlık bulunmadığı zamanki durum*dur. Yine bir kimse: “Gel beraber gidip şeriata danışalım” derse öte*ki kişi de “Gitmem” derse kâfir olur. Çünkü şeriatı reddetmiş oluyor. Fakat adamı defetmek için söylerse kâfir olmaz. Gel beraber kadı*ya gidelim dese de gitmese kâfir olmaz. Çünkü kadıya gitmemek şeriata gitmemek demek değildir. Zira kadı çok kerre şeriatın dı*şındaki hükümlerle de hükmeder. Yine bir kimse: “Şeriat ve ben*zeri müesseselerin bana bir faydası yoktur bana şeriatın hükmü geç*mez” derse kâfir olur.
    “Zahıriyye” adlı kitapta yazıldığına göre bir kimse: “Parayı al*dığım zaman şeriat nenle idi?” derse kâfir olur. Fakat hasmını azar*lamak maksadı ile bu ve benzeri sözleri söyler ve şimdiye kadar ne*den bu hakkı istemedin demek isterse o takdirde kâfir olmaz.”
    “El-Muhît” adlı kitapta yazıldığına göre bir kimsenin yanında şeriattan bahsedilse ve bilerek bu söze karşı gelirse yahut hakaret için çirkin bir ses çıkarsa yahut bu şeriat kötüdür derse kâfir olur.”
    Rivayet edildiğine göre Halife Memun zamanında bir kimseye bir dokumacıyı öldürmenin hükmünden sorulmuş bu kişi de cevap olarak: “Genç ve taze bir cariye ödemesi gerekir” cevabını vermiş bunu duyan Halife Memun bu cevabı verenin boynunu vurdurmuş ve bu söz şeriatla alay etmektir şeriatla alay etmekse küfürdür de*miş.”
    Rivayet edildiğine göre Timur bir gün çok üzülmüş ve kimsenin sorduğu soruya cevap vermemiş. Bu arada Onun fıkracıların*dan biri huzuruna girip güldürmek için şöyle bir fıkra anlatmış: Fa*lan memleketin kadısının huzuruna girdim. Ramazan ayı başlamıştı. Hakime dedim ki: Falanca Ramazan orucunu yedi. Benim şahitlerim vardır. Kadı da şöyle cevap verdi: Keşki namazı yese de ondan kurtulsak. Emiri güldürmek için söylediği bu söz karşısında Timur o fıkracıya dinî meseleden başka güldürecek bir şey bulamadınız mı? diyerek bu fıkracının boynunun vurulmasını emredip bu noktada çok sert davrandı İslâm'a saygı gösterenlere Allah rahmet eyle*sin.”



  4. 12.Mart.2011, 11:14
    2
    Muhammed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    الله اكبر



    Şeriatla İlgili Küfür Sözleri.


    Yine “Zahîriyye” adlı fetva kitabında: “Parası olmayanın bir dir*hem değeri yoktur diyen kişinin kâfir olduğu yazılmaktadır. Çün*kü bu ibare âlime salih kullara da müminlere de diğerlerine de şamildir. Ancak bu söz ile ben sadece dünya ehlini kasdettim derse o zaman kâfir olmaz. Yine bir kimse: ömrümün sonuna kadar ilim ile meşgul olmayacağım çünkü ilim beşikten mezara kadardır derse kâfir olur. Bu sözü söyleyen şeriata ait bütün bilgileri reddettiği için kâfir olur. Çünkü bu ilimler içinde farz-ı ayn olanlar da vardır. Yi*ne bir kimse: Falan kimse kıble olsa o tarafa yönelmezdim derse kâ*fir olur. Çünkü bu kimse îblis gibi olmuştur.İblis de Âdem'e secde etmekten kaçtığı için kâfir olmuştu. Bir kimse Allah'ın iyi kulların*dan birine: Seninle karşılaşmak bana domuz ile karşılaşmak gibi ge*liyor derse kâfir olmasından korkulur. Bundan kasıt o kişi ile ken*disi arasından herhangi bir hasımlık bulunmadığı zamanki durum*dur. Yine bir kimse: “Gel beraber gidip şeriata danışalım” derse öte*ki kişi de “Gitmem” derse kâfir olur. Çünkü şeriatı reddetmiş oluyor. Fakat adamı defetmek için söylerse kâfir olmaz. Gel beraber kadı*ya gidelim dese de gitmese kâfir olmaz. Çünkü kadıya gitmemek şeriata gitmemek demek değildir. Zira kadı çok kerre şeriatın dı*şındaki hükümlerle de hükmeder. Yine bir kimse: “Şeriat ve ben*zeri müesseselerin bana bir faydası yoktur bana şeriatın hükmü geç*mez” derse kâfir olur.
    “Zahıriyye” adlı kitapta yazıldığına göre bir kimse: “Parayı al*dığım zaman şeriat nenle idi?” derse kâfir olur. Fakat hasmını azar*lamak maksadı ile bu ve benzeri sözleri söyler ve şimdiye kadar ne*den bu hakkı istemedin demek isterse o takdirde kâfir olmaz.”
    “El-Muhît” adlı kitapta yazıldığına göre bir kimsenin yanında şeriattan bahsedilse ve bilerek bu söze karşı gelirse yahut hakaret için çirkin bir ses çıkarsa yahut bu şeriat kötüdür derse kâfir olur.”
    Rivayet edildiğine göre Halife Memun zamanında bir kimseye bir dokumacıyı öldürmenin hükmünden sorulmuş bu kişi de cevap olarak: “Genç ve taze bir cariye ödemesi gerekir” cevabını vermiş bunu duyan Halife Memun bu cevabı verenin boynunu vurdurmuş ve bu söz şeriatla alay etmektir şeriatla alay etmekse küfürdür de*miş.”
    Rivayet edildiğine göre Timur bir gün çok üzülmüş ve kimsenin sorduğu soruya cevap vermemiş. Bu arada Onun fıkracıların*dan biri huzuruna girip güldürmek için şöyle bir fıkra anlatmış: Fa*lan memleketin kadısının huzuruna girdim. Ramazan ayı başlamıştı. Hakime dedim ki: Falanca Ramazan orucunu yedi. Benim şahitlerim vardır. Kadı da şöyle cevap verdi: Keşki namazı yese de ondan kurtulsak. Emiri güldürmek için söylediği bu söz karşısında Timur o fıkracıya dinî meseleden başka güldürecek bir şey bulamadınız mı? diyerek bu fıkracının boynunun vurulmasını emredip bu noktada çok sert davrandı İslâm'a saygı gösterenlere Allah rahmet eyle*sin.”






+ Yorum Gönder