Konusunu Oylayın.: Peygamberimiz'in haram kılma yetkisi var mıdır? "Peygamberin haram kıldığını, Allah da haram kılmıştır" sözü hadis midir

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Peygamberimiz'in haram kılma yetkisi var mıdır? "Peygamberin haram kıldığını, Allah da haram kılmıştır" sözü hadis midir
  1. 25.Kasım.2010, 13:37
    1
    Misafir

    Peygamberimiz'in haram kılma yetkisi var mıdır? "Peygamberin haram kıldığını, Allah da haram kılmıştır" sözü hadis midir






    Peygamberimiz'in haram kılma yetkisi var mıdır? "Peygamberin haram kıldığını, Allah da haram kılmıştır" sözü hadis midir Mumsema Peygamberimiz'in haram kılma yetkisi var mıdır? "Peygamberin haram kıldığını, Allah da haram kılmıştır" sözü hadis midir?


  2. 25.Kasım.2010, 14:38
    2
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Sünnetin bağlayıcılığı, örnek alınması ve kaynağının vahiy olup olmadığı konusunda bilgi verir misiniz?




    Peygamberimiz (asv)'in haram kılma yetkisi var mıdır? "Peygamberin haram kıldığını, Allah da haram kılmıştır." sözü hadis midir?

    Hadisin meali şöyledir:

    "Bana, Kur’ân-ı Kerim ve onun bir misli (hüccet olmada eş değer bir benzeri) daha verilmiştir. Karnı tok vaziyette koltuğunda oturarak, "Sadece şu Kur’ân'a sarılınız; içinde helal olarak gördüğünüz şeyleri helal sayın, haram olarak gördüğünüzü de haram kabul edin." diyecek bazı kimselerin gelmesi yakınlaşmıştır. Şüphesiz Allah Resûlünün haram kıldığı şey, Allah’ın haram kılması demektir." (Musned:4/130-133, Tirmizi, İlm, 2660 nolu hadis.)
    Aynı muhtevaya sahip bir başka hadis de Mikdâm b. Ma'dîkerib (radıyallahu anh) tarafından rivayet edilmiştir. (Ebu Dâvud, Sünne, 6, (4604); Tirmizî, İlm, 60, (2666); İbnu Mace, Mukaddime 2, (12).)
    “Onlar ki, ellerindeki Tevrat ve İncil’de yazılı bulunan o elçiye, o ümmi peygambere uyarlar. O ki kendilerine iyiliği emreder, onları kötülükten men eder; onlara temiz ve hoş şeyleri helal, pis ve çirkin şeyleri haram kılar….” (A’raf, 7/157)
    “Kendilerine kitap verilenlerden Allah’a ve Ahiret gününe iman etmeyen, Allah’ın ve Resulünün haram kıldığını haram saymayan ve hak dini din edinmeyenlerle, ezilip büzülüp kendi elleriyle cizye verinceye kadar savaşın.” (Tevbe, 9/29)
    Bu ayetlerde Peygamberimiz'in (a.s.m.) haram kılma yetkisi açıkça görülmektedir.

    İkinci ayette "Allah’ın haram kıldığı..." denildikten sonra, Resülünün haram kıldığı da ayrıca belirtilmiştir. Bu nedenle her ikisini de sadece Allah’ın haram kıldığı ayetler olarak sınırlamak yanlış olur. Allah’ın haram kılması ayetlerle olduğuna göre, Resülünün haram kılması bundan ayrı olmalıdır. Ancak Resülünün haram kılması da Allah’ın izni iledir.
    ______________


  3. 25.Kasım.2010, 14:38
    2
    Administrator



    Peygamberimiz (asv)'in haram kılma yetkisi var mıdır? "Peygamberin haram kıldığını, Allah da haram kılmıştır." sözü hadis midir?

    Hadisin meali şöyledir:

    "Bana, Kur’ân-ı Kerim ve onun bir misli (hüccet olmada eş değer bir benzeri) daha verilmiştir. Karnı tok vaziyette koltuğunda oturarak, "Sadece şu Kur’ân'a sarılınız; içinde helal olarak gördüğünüz şeyleri helal sayın, haram olarak gördüğünüzü de haram kabul edin." diyecek bazı kimselerin gelmesi yakınlaşmıştır. Şüphesiz Allah Resûlünün haram kıldığı şey, Allah’ın haram kılması demektir." (Musned:4/130-133, Tirmizi, İlm, 2660 nolu hadis.)
    Aynı muhtevaya sahip bir başka hadis de Mikdâm b. Ma'dîkerib (radıyallahu anh) tarafından rivayet edilmiştir. (Ebu Dâvud, Sünne, 6, (4604); Tirmizî, İlm, 60, (2666); İbnu Mace, Mukaddime 2, (12).)
    “Onlar ki, ellerindeki Tevrat ve İncil’de yazılı bulunan o elçiye, o ümmi peygambere uyarlar. O ki kendilerine iyiliği emreder, onları kötülükten men eder; onlara temiz ve hoş şeyleri helal, pis ve çirkin şeyleri haram kılar….” (A’raf, 7/157)
    “Kendilerine kitap verilenlerden Allah’a ve Ahiret gününe iman etmeyen, Allah’ın ve Resulünün haram kıldığını haram saymayan ve hak dini din edinmeyenlerle, ezilip büzülüp kendi elleriyle cizye verinceye kadar savaşın.” (Tevbe, 9/29)
    Bu ayetlerde Peygamberimiz'in (a.s.m.) haram kılma yetkisi açıkça görülmektedir.

    İkinci ayette "Allah’ın haram kıldığı..." denildikten sonra, Resülünün haram kıldığı da ayrıca belirtilmiştir. Bu nedenle her ikisini de sadece Allah’ın haram kıldığı ayetler olarak sınırlamak yanlış olur. Allah’ın haram kılması ayetlerle olduğuna göre, Resülünün haram kılması bundan ayrı olmalıdır. Ancak Resülünün haram kılması da Allah’ın izni iledir.
    ______________


  4. 08.Şubat.2011, 07:29
    3
    Galus
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 13
    Mesaj Sayısı: 4,820
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: Peygamberimiz'in haram kılma yetkisi var mıdır? "Peygamberin haram kıldığını, Allah da haram kılmıştır" sözü hadi

    evet bu hadistir ve sahihtir.
    Allah razı olsun hocam


  5. 08.Şubat.2011, 07:29
    3
    Özel Üye
    evet bu hadistir ve sahihtir.
    Allah razı olsun hocam


  6. 19.Kasım.2017, 16:37
    4
    Misafir

    Yorum: Peygamberimiz'in haram kılma yetkisi var mıdır? "Peygamberin haram kıldığını, Allah da haram kılmıştır" sözü hadis midir

    İslâm dininde farz / haram ve helâl hususlar sadece Allah’a aittir. Hz.Muhammed (sav) Allah adına, O’nun emrini icra eden haram veya helâl diyebilir. Hz.Muhammed (sav) peygamber olarak had / hârâm ve helâl / farz hususunda hiçbir yetkiye sahip değildir. Sadece Allah adına icra yetkisine sahiptir. Bu hususta Kûr’an-ı Kerim’de mevcut ayetler ile lafzen mensuh ayetler dediğimiz Kûr’an-ı Kerim dışında bırakılan ayetlerde farz / haram ve helal / had hususundaki beyanların tamamı Allah’ın hükmüdür. Nitekim Necm sûresinde “o heva ve hevesinden iş yapmaz” ayeti ile Tahrim sûresinde “Ey rasûlüm Allah’ın sana helâl kıldığı şeyi neden kendine haram kılarsın” buyurarak, haram ve helalde tek hüküm sahibinin Allah olduğunu, Hz.Muhammed’in (sav) Allah namına icra ettiğini göstermektedir.
    Mâide 33. ayette ise devlet başkanına dair had cezalarındaki insiyatif ele alınmaktadır. Hz.Muhammed (sav) devlet başkanı olarak ülkenin güvenliği ve refahı adına had cezaları koyabilir.
    Kısacası Hz.Muhammed’in (sav) peygamber olarak, din adına farz / haram ve helal / had belirleme hakkı yoktur. Zira Allah mülkünde tektir! Hiçbir şirke müsaade etmez. Hz.Muhammed (sav) Allah’ın hükmünü Allah namına icra eder. Fakat devlet başkanı olarak ülkenin refahı / harb / vergi vs hususunda devlet başkanı olarak Hz.Muhammed’in (sav) yetkisi vardır. Bu ikisini karıştırmamak gerekir. Harb ve cizye devlet hukukuna ait olarak devlet başkanı sıfatıyla Hz.Muhammed (sav) dile getirilir.


  7. 19.Kasım.2017, 16:37
    4
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    İslâm dininde farz / haram ve helâl hususlar sadece Allah’a aittir. Hz.Muhammed (sav) Allah adına, O’nun emrini icra eden haram veya helâl diyebilir. Hz.Muhammed (sav) peygamber olarak had / hârâm ve helâl / farz hususunda hiçbir yetkiye sahip değildir. Sadece Allah adına icra yetkisine sahiptir. Bu hususta Kûr’an-ı Kerim’de mevcut ayetler ile lafzen mensuh ayetler dediğimiz Kûr’an-ı Kerim dışında bırakılan ayetlerde farz / haram ve helal / had hususundaki beyanların tamamı Allah’ın hükmüdür. Nitekim Necm sûresinde “o heva ve hevesinden iş yapmaz” ayeti ile Tahrim sûresinde “Ey rasûlüm Allah’ın sana helâl kıldığı şeyi neden kendine haram kılarsın” buyurarak, haram ve helalde tek hüküm sahibinin Allah olduğunu, Hz.Muhammed’in (sav) Allah namına icra ettiğini göstermektedir.
    Mâide 33. ayette ise devlet başkanına dair had cezalarındaki insiyatif ele alınmaktadır. Hz.Muhammed (sav) devlet başkanı olarak ülkenin güvenliği ve refahı adına had cezaları koyabilir.
    Kısacası Hz.Muhammed’in (sav) peygamber olarak, din adına farz / haram ve helal / had belirleme hakkı yoktur. Zira Allah mülkünde tektir! Hiçbir şirke müsaade etmez. Hz.Muhammed (sav) Allah’ın hükmünü Allah namına icra eder. Fakat devlet başkanı olarak ülkenin refahı / harb / vergi vs hususunda devlet başkanı olarak Hz.Muhammed’in (sav) yetkisi vardır. Bu ikisini karıştırmamak gerekir. Harb ve cizye devlet hukukuna ait olarak devlet başkanı sıfatıyla Hz.Muhammed (sav) dile getirilir.





+ Yorum Gönder