Konusunu Oylayın.: Namaz a başlamayı düşünüyorum ama bir sorun var

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Namaz a başlamayı düşünüyorum ama bir sorun var
  1. 03.Aralık.2009, 17:46
    1
    ordeall
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Kasım.2009
    Üye No: 66427
    Mesaj Sayısı: 444
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 25

    Namaz a başlamayı düşünüyorum ama bir sorun var






    Namaz a başlamayı düşünüyorum ama bir sorun var Mumsema başlıkta söyledigim gibi namaza başlamayı düşünüyorum en azından şu dünya da bize namazdan aşka hiç birşey hayırlı gelmez ancak benim çalıştıgım yerde namaz kılma yeri yok arkadas ufak bir teknik sevisimiz var ama wc de orda bir çok insan orada namaz kılınmaz diyor dogruluk payı vardır çünkü namazınızı temiz yerde kılın deniyor.benim çalıştıgım yerde kimse namaz kılmaz ama ben başlamayı düşünüyorum cami bize aşagı yukarı 2 km falan ben desem ki ben namaz kılmaya gidiyorum eminimki izin vermezler bir çogunuz kesin şunu diceklerdir ya sen bi sorda ondan sonra buraya konu aç ben onların nasıl biri oldugunu biliyorum ki izin vermezler diyorm ben dükkan a bakıyorum adamlar bana demezler ki olum namaz vakitlerinde dükkanı kapa camiye git diye şöyle birşey yapsam olurmu mesela ezan 5 vakittir ben sabah namazını kılsam geriye kalan dört vaktide işten geldikten sonra kaza yapsam olurmu dicektim
    birde 4 vakit namazını kaza yapıcakda aynı abdest ile yapabilirmiyim yoksa namazı bitirdikten sonra abdest tekrar almalımıyım


  2. 03.Aralık.2009, 17:46
    1
    ordeall - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli



    başlıkta söyledigim gibi namaza başlamayı düşünüyorum en azından şu dünya da bize namazdan aşka hiç birşey hayırlı gelmez ancak benim çalıştıgım yerde namaz kılma yeri yok arkadas ufak bir teknik sevisimiz var ama wc de orda bir çok insan orada namaz kılınmaz diyor dogruluk payı vardır çünkü namazınızı temiz yerde kılın deniyor.benim çalıştıgım yerde kimse namaz kılmaz ama ben başlamayı düşünüyorum cami bize aşagı yukarı 2 km falan ben desem ki ben namaz kılmaya gidiyorum eminimki izin vermezler bir çogunuz kesin şunu diceklerdir ya sen bi sorda ondan sonra buraya konu aç ben onların nasıl biri oldugunu biliyorum ki izin vermezler diyorm ben dükkan a bakıyorum adamlar bana demezler ki olum namaz vakitlerinde dükkanı kapa camiye git diye şöyle birşey yapsam olurmu mesela ezan 5 vakittir ben sabah namazını kılsam geriye kalan dört vaktide işten geldikten sonra kaza yapsam olurmu dicektim
    birde 4 vakit namazını kaza yapıcakda aynı abdest ile yapabilirmiyim yoksa namazı bitirdikten sonra abdest tekrar almalımıyım


    Benzer Konular

    - Namaz kılarken kötü şeyler düşünüyorum...

    - Namaza başlamayı düşünüyodum

    - Umreye gitmeyi düşünüyorum ama bir sorun var ?

    - Namaz abdesti ile ilgii sorun

    - Namaz kılarken bir sorun ortaya çıkıyor

  3. 03.Aralık.2009, 17:53
    2
    ^^SiNeM^^
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Kasım.2009
    Üye No: 63326
    Mesaj Sayısı: 812
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 27

    --->: namaz a başlamayı düşünüyorum ama bir sorun var




    kardeşim orda yer açamazmısın namaz kılmak için zaten fazla vaktini almıyor.Bende çalışıyorum ve namazımı iş yerinde kılıyorum.burdaki insanlarda izin verecek tiplere benzemiyorlardı fakat sormanda hiçbir sakınca yok.Ben sordum ve patronum beni çok şaşırttı seccade bile getiirdi bana.
    Sen elinden geleni yap.Bizim dinimiz niyet dinidir.Ameller niyetlere göre yazılır.Senin bunu niyet etmen bile çok şeyi gösteriyor.
    Allah yardımcın olsun kardeşim.


  4. 03.Aralık.2009, 17:53
    2
    Devamlı Üye



    kardeşim orda yer açamazmısın namaz kılmak için zaten fazla vaktini almıyor.Bende çalışıyorum ve namazımı iş yerinde kılıyorum.burdaki insanlarda izin verecek tiplere benzemiyorlardı fakat sormanda hiçbir sakınca yok.Ben sordum ve patronum beni çok şaşırttı seccade bile getiirdi bana.
    Sen elinden geleni yap.Bizim dinimiz niyet dinidir.Ameller niyetlere göre yazılır.Senin bunu niyet etmen bile çok şeyi gösteriyor.
    Allah yardımcın olsun kardeşim.


  5. 03.Aralık.2009, 18:01
    3
    ordeall
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Kasım.2009
    Üye No: 66427
    Mesaj Sayısı: 444
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 25

    --->: namaz a başlamayı düşünüyorum ama bir sorun var

    sağolasın sinem arkadasım ama benim bi umudum yok genede sormakta fayda var diye düşünüyorum ama ya izin vermezlerse dedigim şeyi yapmam da bir sakınca varmı


  6. 03.Aralık.2009, 18:01
    3
    ordeall - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    sağolasın sinem arkadasım ama benim bi umudum yok genede sormakta fayda var diye düşünüyorum ama ya izin vermezlerse dedigim şeyi yapmam da bir sakınca varmı


  7. 03.Aralık.2009, 18:08
    4
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,581
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    --->: namaz a başlamayı düşünüyorum ama bir sorun var

    Alıntı
    ezan 5 vakittir ben sabah namazını kılsam geriye kalan dört vaktide işten geldikten sonra kaza yapsam olurmu dicektim
    birde 4 vakit namazını kaza yapıcakda aynı abdest ile yapabilirmiyim yoksa namazı bitirdikten sonra abdest tekrar almalımıyım
    Allah namazı meretiği gibi, namazı vakitlerinde kılmakda bir emirdir.
    bir namazı kaçırmak önemli bir sebep olmadığı sürece büyük günahtır.
    namazlarını vakitlerinde kılman gerekir. bunun yolunuda bul kardeş.
    sen iste Allah sana mutlaka bir kapı açacaktır emin ol.


  8. 03.Aralık.2009, 18:08
    4
    Moderatör
    Alıntı
    ezan 5 vakittir ben sabah namazını kılsam geriye kalan dört vaktide işten geldikten sonra kaza yapsam olurmu dicektim
    birde 4 vakit namazını kaza yapıcakda aynı abdest ile yapabilirmiyim yoksa namazı bitirdikten sonra abdest tekrar almalımıyım
    Allah namazı meretiği gibi, namazı vakitlerinde kılmakda bir emirdir.
    bir namazı kaçırmak önemli bir sebep olmadığı sürece büyük günahtır.
    namazlarını vakitlerinde kılman gerekir. bunun yolunuda bul kardeş.
    sen iste Allah sana mutlaka bir kapı açacaktır emin ol.


  9. 03.Aralık.2009, 18:11
    5
    ^^SiNeM^^
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Kasım.2009
    Üye No: 63326
    Mesaj Sayısı: 812
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 27

    --->: namaz a başlamayı düşünüyorum ama bir sorun var

    Namaz, dinimizde en temel ibadetlerden biri kabul edilir. Dolayısıyla, namazın terki için, dinimizde hiçbir mazeret yoktur. Geciktirilmesi (kazaya bırakılabilmesi) için dinin meşru saydığı mazeret ise, unutma ve uyku gibi şuur dışı haller ile o anda (vakti içinde) eda edebilme imkanının bulunmayışından ibarettir.
    İş koşulları ve ortamları gereği namazlarını vakitlerinde kılamayacak olanların, namazlarını kazaya bırakmaması, cem' ederek eda etmeleri/kılmaları gerekir. Zira Peygamberimiz( sav) namazlarını genelde vaktinde kılmasına rağmen, bazı özel durumlarda da birleştirerek/cem' ederek kılmıştır.
    Cem‘, "İki namazı birleştirmek" anlamına gelen bir tâbir olup öğle ile ikindi namazlarının öğle veya ikinde vaktinde; akşam ile yatsı namazlarının akşam veya yatsı vaktinde birlikte kılınmasını ifâde eder.
    Pek çok sahih hadis; özellikle yolcu iken (seferî) öğle ile ikindi, akşam ile yatsı namazlarının birleştirilerek kılınabileceğini öngörmektedir. İbn Abbâs, "Rasulullah (s.a.v) Tebûk seferinde öğle ile ikindi, akşam ile yatsı namazlarını birleştirerek kıldı" demiştir. (Müslim, Salâtü'l-Müsâfirîn, 51, 53) Başka bir hadiste de, Rasulullah (asv)'ın Medine'de (yolcu olmadığı), korku ve yağmur bulunmadığı halde öğle ile ikindi, akşam ile yatsı namazlarını birleştirerek kıldığı rivayet edilmiştir. (Müslim, Salâtü'l-Musafirîn, 54)
    Bu itibarla, öğle ile ikindi ve akşam ile yatsı namazları, alışkanlık haline getirilmemek ve geçerli bir mazerete dayanmak kaydıyla, hem takdim hem de tehir biçiminde (birini diğerinin vaktinde) cem edilerek bir arada kılınabilir.
    Namazları birleştirerek kılacak kişi, cem etmeye niyet ederek, bu namazları peş peşe ve sırasına göre kılar; iki farz arasındaki sünnetleri kılmaz. Şayet cem-i takdim yapılacak ve mesela öğle ile ikindi, öğlenin vaktinde kılınacaksa, öğlen namazına başlarken cem yapmaya; şayet cem-i tehirde yapılacak ve mesela akşam ile yatsı, yatsının vaktinde kılınacak ise, akşam namazının vakti içerisinde cem yapmaya niyet etmek gerekir. Aksi takdirde namazı vaktinden sonraya ertelemiş olur ki bu haramdır.
    Buna göre, örneğin akşam ile yatsı cem-i tehir yapılarak yatsı vaktinde (dinlenme veya yemek molasında ) kılınacaksa, uygulaması şöyledir: Yatsı vakti girip ezan okunduktan sonra kamet getirilerek ve cem' yapmaya niyet edilerek ilk önce akşam namazı kılınır. Selam verdikten sonra ezan okunmadan ve ikinci kamet getirilmeden veya istenirse getirilerek yatsının farzı kılınır. Buna "Cem-i tehir" denir. Bundan sonra yatsının son sünneti kılınabilir. Daha sonra vitir namazı kılınır. Cem' yapılırken, iki namazın ara vermeksizin peşi peşine ve tertibe (sıraya) uyularak kılınması gerekir.
    Kısaca, hiçbir namazınızı kazaya bırakmamaya özen gösteriniz. Namazlarınızı vaktinde kılamayacaksanız, cem' ederek kılmaya niyet ediniz. Cem edilerek kılınan namazın daha sonra vakti içinde bir daha kılınmasına gerek yoktur.




  10. 03.Aralık.2009, 18:11
    5
    Devamlı Üye
    Namaz, dinimizde en temel ibadetlerden biri kabul edilir. Dolayısıyla, namazın terki için, dinimizde hiçbir mazeret yoktur. Geciktirilmesi (kazaya bırakılabilmesi) için dinin meşru saydığı mazeret ise, unutma ve uyku gibi şuur dışı haller ile o anda (vakti içinde) eda edebilme imkanının bulunmayışından ibarettir.
    İş koşulları ve ortamları gereği namazlarını vakitlerinde kılamayacak olanların, namazlarını kazaya bırakmaması, cem' ederek eda etmeleri/kılmaları gerekir. Zira Peygamberimiz( sav) namazlarını genelde vaktinde kılmasına rağmen, bazı özel durumlarda da birleştirerek/cem' ederek kılmıştır.
    Cem‘, "İki namazı birleştirmek" anlamına gelen bir tâbir olup öğle ile ikindi namazlarının öğle veya ikinde vaktinde; akşam ile yatsı namazlarının akşam veya yatsı vaktinde birlikte kılınmasını ifâde eder.
    Pek çok sahih hadis; özellikle yolcu iken (seferî) öğle ile ikindi, akşam ile yatsı namazlarının birleştirilerek kılınabileceğini öngörmektedir. İbn Abbâs, "Rasulullah (s.a.v) Tebûk seferinde öğle ile ikindi, akşam ile yatsı namazlarını birleştirerek kıldı" demiştir. (Müslim, Salâtü'l-Müsâfirîn, 51, 53) Başka bir hadiste de, Rasulullah (asv)'ın Medine'de (yolcu olmadığı), korku ve yağmur bulunmadığı halde öğle ile ikindi, akşam ile yatsı namazlarını birleştirerek kıldığı rivayet edilmiştir. (Müslim, Salâtü'l-Musafirîn, 54)
    Bu itibarla, öğle ile ikindi ve akşam ile yatsı namazları, alışkanlık haline getirilmemek ve geçerli bir mazerete dayanmak kaydıyla, hem takdim hem de tehir biçiminde (birini diğerinin vaktinde) cem edilerek bir arada kılınabilir.
    Namazları birleştirerek kılacak kişi, cem etmeye niyet ederek, bu namazları peş peşe ve sırasına göre kılar; iki farz arasındaki sünnetleri kılmaz. Şayet cem-i takdim yapılacak ve mesela öğle ile ikindi, öğlenin vaktinde kılınacaksa, öğlen namazına başlarken cem yapmaya; şayet cem-i tehirde yapılacak ve mesela akşam ile yatsı, yatsının vaktinde kılınacak ise, akşam namazının vakti içerisinde cem yapmaya niyet etmek gerekir. Aksi takdirde namazı vaktinden sonraya ertelemiş olur ki bu haramdır.
    Buna göre, örneğin akşam ile yatsı cem-i tehir yapılarak yatsı vaktinde (dinlenme veya yemek molasında ) kılınacaksa, uygulaması şöyledir: Yatsı vakti girip ezan okunduktan sonra kamet getirilerek ve cem' yapmaya niyet edilerek ilk önce akşam namazı kılınır. Selam verdikten sonra ezan okunmadan ve ikinci kamet getirilmeden veya istenirse getirilerek yatsının farzı kılınır. Buna "Cem-i tehir" denir. Bundan sonra yatsının son sünneti kılınabilir. Daha sonra vitir namazı kılınır. Cem' yapılırken, iki namazın ara vermeksizin peşi peşine ve tertibe (sıraya) uyularak kılınması gerekir.
    Kısaca, hiçbir namazınızı kazaya bırakmamaya özen gösteriniz. Namazlarınızı vaktinde kılamayacaksanız, cem' ederek kılmaya niyet ediniz. Cem edilerek kılınan namazın daha sonra vakti içinde bir daha kılınmasına gerek yoktur.




  11. 04.Aralık.2009, 21:49
    6
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    --->: namaz a başlamayı düşünüyorum ama bir sorun var

    Alıntı
    İş koşulları ve ortamları gereği namazlarını vakitlerinde kılamayacak olanların, namazlarını kazaya bırakmaması, cem' ederek eda etmeleri/kılmaları gerekir. Zira Peygamberimiz( sav) namazlarını genelde vaktinde kılmasına rağmen, bazı özel durumlarda da birleştirerek/cem' ederek kılmıştır.
    kardeş bu tavsiyen iyide iki mezhebe göre sadece seferde geçerlidir. (hanefi ve şafii)

    bütün kardeşlere tavsiyem işe girmeden evvel patronunuzla anlaşma yapın..
    şayet anlaşma yapmadan işe başmlamışsanız onu ikna etmeye çalışın. ikna olmuyorsa bu işe devam edin ama bu arada daha hayırlı bir iş ortamını bulmak için çaba gösterin.
    Allah yardımcınız olsun.



  12. 04.Aralık.2009, 21:49
    6
    Administrator
    Alıntı
    İş koşulları ve ortamları gereği namazlarını vakitlerinde kılamayacak olanların, namazlarını kazaya bırakmaması, cem' ederek eda etmeleri/kılmaları gerekir. Zira Peygamberimiz( sav) namazlarını genelde vaktinde kılmasına rağmen, bazı özel durumlarda da birleştirerek/cem' ederek kılmıştır.
    kardeş bu tavsiyen iyide iki mezhebe göre sadece seferde geçerlidir. (hanefi ve şafii)

    bütün kardeşlere tavsiyem işe girmeden evvel patronunuzla anlaşma yapın..
    şayet anlaşma yapmadan işe başmlamışsanız onu ikna etmeye çalışın. ikna olmuyorsa bu işe devam edin ama bu arada daha hayırlı bir iş ortamını bulmak için çaba gösterin.
    Allah yardımcınız olsun.



  13. 05.Aralık.2009, 08:19
    7
    talha b ubeydullah
    Devamlı Üye

    Üyelik Tarihi: 15.Mart.2008
    Üye No: 12710
    Mesaj Sayısı: 82
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Bulunduğu yer: istanbul

    --->: namaz a başlamayı düşünüyorum ama bir sorun var

    Alıntı
    Namaz, dinimizde en temel ibadetlerden biri kabul edilir. Dolayısıyla, namazın terki için, dinimizde hiçbir mazeret yoktur. Geciktirilmesi (kazaya bırakılabilmesi) için dinin meşru saydığı mazeret ise, unutma ve uyku gibi şuur dışı haller ile o anda (vakti içinde) eda edebilme imkanının bulunmayışından ibarettir.
    İş koşulları ve ortamları gereği namazlarını vakitlerinde kılamayacak olanların, namazlarını kazaya bırakmaması, cem' ederek eda etmeleri/kılmaları gerekir. Zira Peygamberimiz( sav) namazlarını genelde vaktinde kılmasına rağmen, bazı özel durumlarda da birleştirerek/cem' ederek kılmıştır.
    Cem‘, "İki namazı birleştirmek" anlamına gelen bir tâbir olup öğle ile ikindi namazlarının öğle veya ikinde vaktinde; akşam ile yatsı namazlarının akşam veya yatsı vaktinde birlikte kılınmasını ifâde eder.
    Pek çok sahih hadis; özellikle yolcu iken (seferî) öğle ile ikindi, akşam ile yatsı namazlarının birleştirilerek kılınabileceğini öngörmektedir. İbn Abbâs, "Rasulullah (s.a.v) Tebûk seferinde öğle ile ikindi, akşam ile yatsı namazlarını birleştirerek kıldı" demiştir. (Müslim, Salâtü'l-Müsâfirîn, 51, 53) Başka bir hadiste de, Rasulullah (asv)'ın Medine'de (yolcu olmadığı), korku ve yağmur bulunmadığı halde öğle ile ikindi, akşam ile yatsı namazlarını birleştirerek kıldığı rivayet edilmiştir. (Müslim, Salâtü'l-Musafirîn, 54)
    Bu itibarla, öğle ile ikindi ve akşam ile yatsı namazları, alışkanlık haline getirilmemek ve geçerli bir mazerete dayanmak kaydıyla, hem takdim hem de tehir biçiminde (birini diğerinin vaktinde) cem edilerek bir arada kılınabilir.
    Namazları birleştirerek kılacak kişi, cem etmeye niyet ederek, bu namazları peş peşe ve sırasına göre kılar; iki farz arasındaki sünnetleri kılmaz. Şayet cem-i takdim yapılacak ve mesela öğle ile ikindi, öğlenin vaktinde kılınacaksa, öğlen namazına başlarken cem yapmaya; şayet cem-i tehirde yapılacak ve mesela akşam ile yatsı, yatsının vaktinde kılınacak ise, akşam namazının vakti içerisinde cem yapmaya niyet etmek gerekir. Aksi takdirde namazı vaktinden sonraya ertelemiş olur ki bu haramdır.
    Buna göre, örneğin akşam ile yatsı cem-i tehir yapılarak yatsı vaktinde (dinlenme veya yemek molasında ) kılınacaksa, uygulaması şöyledir: Yatsı vakti girip ezan okunduktan sonra kamet getirilerek ve cem' yapmaya niyet edilerek ilk önce akşam namazı kılınır. Selam verdikten sonra ezan okunmadan ve ikinci kamet getirilmeden veya istenirse getirilerek yatsının farzı kılınır. Buna "Cem-i tehir" denir. Bundan sonra yatsının son sünneti kılınabilir. Daha sonra vitir namazı kılınır. Cem' yapılırken, iki namazın ara vermeksizin peşi peşine ve tertibe (sıraya) uyularak kılınması gerekir.
    Kısaca, hiçbir namazınızı kazaya bırakmamaya özen gösteriniz. Namazlarınızı vaktinde kılamayacaksanız, cem' ederek kılmaya niyet ediniz. Cem edilerek kılınan namazın daha sonra vakti içinde bir daha kılınmasına gerek yoktur.
    katılıyorum kardeşime
    bu şekilde kılablirsin hiç kılmamaktan iyidir...selametle..



  14. 05.Aralık.2009, 08:19
    7
    Devamlı Üye
    Alıntı
    Namaz, dinimizde en temel ibadetlerden biri kabul edilir. Dolayısıyla, namazın terki için, dinimizde hiçbir mazeret yoktur. Geciktirilmesi (kazaya bırakılabilmesi) için dinin meşru saydığı mazeret ise, unutma ve uyku gibi şuur dışı haller ile o anda (vakti içinde) eda edebilme imkanının bulunmayışından ibarettir.
    İş koşulları ve ortamları gereği namazlarını vakitlerinde kılamayacak olanların, namazlarını kazaya bırakmaması, cem' ederek eda etmeleri/kılmaları gerekir. Zira Peygamberimiz( sav) namazlarını genelde vaktinde kılmasına rağmen, bazı özel durumlarda da birleştirerek/cem' ederek kılmıştır.
    Cem‘, "İki namazı birleştirmek" anlamına gelen bir tâbir olup öğle ile ikindi namazlarının öğle veya ikinde vaktinde; akşam ile yatsı namazlarının akşam veya yatsı vaktinde birlikte kılınmasını ifâde eder.
    Pek çok sahih hadis; özellikle yolcu iken (seferî) öğle ile ikindi, akşam ile yatsı namazlarının birleştirilerek kılınabileceğini öngörmektedir. İbn Abbâs, "Rasulullah (s.a.v) Tebûk seferinde öğle ile ikindi, akşam ile yatsı namazlarını birleştirerek kıldı" demiştir. (Müslim, Salâtü'l-Müsâfirîn, 51, 53) Başka bir hadiste de, Rasulullah (asv)'ın Medine'de (yolcu olmadığı), korku ve yağmur bulunmadığı halde öğle ile ikindi, akşam ile yatsı namazlarını birleştirerek kıldığı rivayet edilmiştir. (Müslim, Salâtü'l-Musafirîn, 54)
    Bu itibarla, öğle ile ikindi ve akşam ile yatsı namazları, alışkanlık haline getirilmemek ve geçerli bir mazerete dayanmak kaydıyla, hem takdim hem de tehir biçiminde (birini diğerinin vaktinde) cem edilerek bir arada kılınabilir.
    Namazları birleştirerek kılacak kişi, cem etmeye niyet ederek, bu namazları peş peşe ve sırasına göre kılar; iki farz arasındaki sünnetleri kılmaz. Şayet cem-i takdim yapılacak ve mesela öğle ile ikindi, öğlenin vaktinde kılınacaksa, öğlen namazına başlarken cem yapmaya; şayet cem-i tehirde yapılacak ve mesela akşam ile yatsı, yatsının vaktinde kılınacak ise, akşam namazının vakti içerisinde cem yapmaya niyet etmek gerekir. Aksi takdirde namazı vaktinden sonraya ertelemiş olur ki bu haramdır.
    Buna göre, örneğin akşam ile yatsı cem-i tehir yapılarak yatsı vaktinde (dinlenme veya yemek molasında ) kılınacaksa, uygulaması şöyledir: Yatsı vakti girip ezan okunduktan sonra kamet getirilerek ve cem' yapmaya niyet edilerek ilk önce akşam namazı kılınır. Selam verdikten sonra ezan okunmadan ve ikinci kamet getirilmeden veya istenirse getirilerek yatsının farzı kılınır. Buna "Cem-i tehir" denir. Bundan sonra yatsının son sünneti kılınabilir. Daha sonra vitir namazı kılınır. Cem' yapılırken, iki namazın ara vermeksizin peşi peşine ve tertibe (sıraya) uyularak kılınması gerekir.
    Kısaca, hiçbir namazınızı kazaya bırakmamaya özen gösteriniz. Namazlarınızı vaktinde kılamayacaksanız, cem' ederek kılmaya niyet ediniz. Cem edilerek kılınan namazın daha sonra vakti içinde bir daha kılınmasına gerek yoktur.
    katılıyorum kardeşime
    bu şekilde kılablirsin hiç kılmamaktan iyidir...selametle..






+ Yorum Gönder