+ Yorum Gönder
Soru ve Cevaplar ve Sizden gelen sorular Kategorisinden Aşure günü aşure ayında aşure yapmak zorunda mıyız? Konusununa Bakıyorsunuz..
  1. sevgiii
    Devamlı Üye
    Reklam

    Aşure günü aşure ayında aşure yapmak zorunda mıyız?

    Reklam





    Aşure günü aşure ayında aşure yapmak zorunda mıyız? Mumsema s.a.
    aşure ayında aşure yapmak zorundamıyız.ille aşure değilde başka ne varsa evde ondan ikram etsek olurmu.aşure yapmanın dağıtmanın anlamı nedir? s.a.





  2. mumsema
    aydınlatmaya devam...

    --->: aşure günü aşure ayında aşure yapmak zorundamıyız?


    Reklam


    ve aleykumusselam ve rahmetullah.
    Aşure günü, Aşure tatlısı yapmak bir gelenektir, dini bir kural değildir.
    __________________________
    AŞÛRÂ NEDİR?
    AŞURE GÜNÜ

    Kamerî ayların ilki olan Muharrem'in onuncu günü. Âşûre günü adını alan bu günde oruç tutulurdu. Âşûre orucu denen bu oruç, İslâm'dan önce Araplar'ca bilinirdi. Âşûre kelimesinin İbrânice aşûr'dan geldiği ve o günde Araplar'ın oruç tuttuğu dikkate alınırsa, kelimenin bütün Sâmî diller arasında ortak bir kelime olduğu anlaşılır. (Buhârî, es-Savm, 1; Umdetü'l-Kârî fi Şerhi Sahîhi'l-Buhârî, V, 351) Bu kelime Yahudîler'de büyük keffâret günü için kullanılmıştır. (Tevrat, Levililer, 16, 29 vd.) Hz. Peygamber Medîne'ye geldiği zaman Yahudiler'in Âşûre günü oruç tuttuklarını gördü ve bunun ne orucu olduğunu sordu. Cevap olarak şöyle dediler:
    "Bugün, iyi bir gündür. Allah, İsrailoğulları'nı Firavun'un zulmünden bugün kurtarmıştır. Musa (a.s.) Allah'a şükür için bugünde oruç tutmuştur. Biz de tutarız dediler. Hz. Peygamber; "Biz Musa'nın sünnetine sizden daha yakınız, dedi ve o gün oruç tuttu ve ashabına da tutmalarını emir buyurdu. " (Buhârî, es-Savm, 69; Tecrîd-i Sarih, VI, 308, 309)
    Hz. Âişe'den nakledilen şu hadiste, Allah Resulu'nun Mekke döneminde de aşûre orucu tuttuğu anlaşılır.
    "Cahiliye devrinde Kureyş, Âşûre gününde oruç tutardı. Hicretten önce Hz. Peygamber de aşûre orucu tutardı. Medine'ye hicret ettikten sonra bu oruca devam etti. Ashabına da tutmalarını emretti. Ertesi yıl, Ramazan orucu farz kılınınca, aşûre günü orucunu bıraktı, isteyen bu orucu tuttu, dileyen de bıraktı" (Buhârî, es-Savm, 69; Tecrîd-i Sarîh, VI, 307, 308).
    İslâm bilginleri aşûre orucunun vacip değil, sünnet olduğunda görüş birliği etmişlerdir. Yalnız İslâm'ın başlangıcındaki hükmü konusunda, Ebû Hanîfe vacip derken, İmam Şâfiî müekked bir sünnet olduğunu söylemiştir. Ramazan orucu farz kılındıktan sonra, bu oruç müstehap olmuştur. Ayrıca Yahudiler'e benzememek için Muharrem'in 9,10 ve 11'nci günlerinde oruç tutmak güzel görülmüştür.
    Bugün bütün sünnî müslümanlarda Muharrem'in 10'u oruç günü kabul edilirken, bazı tarihi sebeplerden dolayı da mukaddes sayılır. Özellikle Hz. Nûh'un gemisinin bugünde tufandan kurtulup Cudi dağının tepesine oturduğunu anlatan söylentiler önemlidir.
    Âşûre adlı tatlının menşei de buna dayanır. Gemidekiler o günü kutlamak istemişler ve geminin ambarında arta kalan erzakı karıştırıp bir aş pişirmişler. İşte aşûre pişirme âdeti buradan kalmıştır. Yine Âdem (a.s.)'in tövbesinin bugünde kabul edildiği, Hz. İbrahim'in bugünde ateşten kurtulduğu, Hz. Yakub'un, oğlu Hz. Yusuf'a bugünde kavuştuğu kaynaklarda kaydedilen rivayetler arasındadır.
    Şiîler Hz. Hüseyin'in Kerbelâ'da şehit edildiği gün olan on Muharrem'i matem günü sayarlar ve Muharrem'in biri ile onu arasında gülmez, et yemez, yeni elbise giymez, yeni bir işe başlamazlar. On Muharrem dövünme ve yas günüdür. Sonra yas bitti mi aşûre törenleri başlar.
    Âşûre günü sürme çekmek, gusül etmek, kına yakmak, büyükleri, âlimleri, hastaları ziyaret etmek, yetimlerin başını okşamak, hububât ve tatlı pişirmek, İhlâs suresini okumak, sevinmek ve bugünü ayrı bir gün olarak kutlamak İslâm'da olmayan bir davranıştır. Bu konuda Hz. Peygamber (s.a.s.)'den gelen ne sahîh ve ne de zayıf bir hadîs vardır. Hadîs diye rivayet edilen bazı sözler tamamen uydurmadır. Sahabeden ve dört mezhep imamından vb. kimselerden de bir rivayet olmadığı gibi, muteber kitapların hiçbirinde de buna dair bir haber yoktur. (İbn Teymiye, Mecmûu'l-Fetâvâ, Kahire 1326, II, 48; es-Subki, el-Menhel, Kahire 1393, X, 209) O hâlde bugünde böyle bir tatlı pişirip yakınlara ve komşulara dağıtmak tamamen bid'at ve İslâmî olmayan bir örftür.
    Şamil İA


  3. find
    Devamlı Üye
    aşure bir gelenektir

  4. nurya
    Devamlı Üye
    yapıp dağıtılan aşureler sayesinde hediyeleşmiş oluyoruz ikramlar sayesinde komşuluk yakınlık oluyor tabiki aşure sevenler için bu geçerli sevmeyenlerde vardır aşureyi onlarda kendileri bilir

  5. islamyolu
    Emekli
    "Her kim aşura gününde ailesine ve ev halkına ikramda bulunursa Cenab-ı Hak da senenin tamamında onun rızkına bereket ve genişlik ihsan eder."(et-Tergîb ve'l-Terhİb 2/116)

  6. @hmet
    Üye
    Aşure günü aileye güzel yiyecekler alınması sünnettir ama aşure yapmak bir gelenektir/şart değildir.

  7. Misafir
    aşure bir rivayete göre hz Muhammed'in torunu hz Hüseyin Yezid tarafından şehit edildikten sonra Şölen gibi kutlamak için aşure yaptırıp dağıttığı söylenir. Muharremde aşure yapmak her ne kadar Hz nuhun gemiden kurtuluşu gibi yapılıyor dense de hoş görülmemektedir.

  8. Hoca
    erimeye devam...
    yapıp dağıtılan aşureler sayesinde hediyeleşmiş oluyoruz ikramlar sayesinde komşuluk yakınlık oluyor tabiki aşure sevenler için bu geçerli sevmeyenlerde vardır aşureyi onlarda kendileri bilir
    Aşure her zaman yapılabilir ama özellikle neden aşure günü yani muharremin onuncu günü?
    aşure bir rivayete göre hz Muhammed'in torunu hz Hüseyin Yezid tarafından şehit edildikten sonra Şölen gibi kutlamak için aşure yaptırıp dağıttığı söylenir. .
    bu şianın uydurmasıdır.
    ta islamdan önce bu vardı ve devam etti.
    bu çook eski bir gelenektir.
    Bazı şiiler, Hz. Hüseyinin şehadetinden dolayı aşure yapılıp seviniliyor demeleri bir iftiradır, bu kadar insanın vebalinden kurtulamazlar.

  9. musab
    Hadis Öğrencisi
    hiç bir mümin hz.hüseyin şehit edildi diye tatlı yapıp sevinemez.zaten öyle birisi ben görmedim.ama zaten hz.hüseyinin muharrem 10 da şehit edildiğini bilen kaç kişi var.çevremdekilerden bilen yokki.bana soruyorlar aşure ayı girdi mi diye.millet aşure ayı diye bir şey uydurmuş gidiyor.muharrem 10 da yapılacak en güzel şey hadiste geçtiğine göre o gün eve fazla çeşit yemek yapmak ya da alışveriş yapmak.ve muharrem 9 ,10 ya 10,11 de oruca niyet etmek.millet aşure yapıyor ama muharremin rastgele bir gününde.bu nasıl ibadet olacak size soruyorum

  10. Selefi
    Emekli


    EhliSünnet Alimimiz İbni Kesir diyorum el bidaye ven nihaye diyorum 8.cilt 6.bölüm diyorum başkada bişey demiyorum..

  11. Rose_love
    Üye
    Selamun Aleykum, Muharemmin 10. Gunu asure dagitmak mekruhmu ozaman? Ben sadece asure yapmaya heveslendim, asure gunu diye de biliyoruz yapip yakinlarina dagitayim diye dusundum, paylasmak mutlu olmak mutlu etmek icin sadece. Yapmam uygun mudur?

  12. Misafir

    Reklam


    Yorumları okuyunca ya sabır hali geldi. Hangi düşünceyle başlamış olursa olsun, kaynayan kazandaki aşı paylaşmanın nesi kötü. Yok caiz mi, yok sünnet mi, yok illa o gün mü dağıtılacak. Şu vahşi dünyada adet haline gelmiş güzel bir şey bence.

+ Yorum Gönder
aşureyi kimler yapmalı,  aşure yapmak farzmı,  aşure kimler yapmalı,  aşure farz mıdır,  asureyi kimler yapmali,  asureyi kimler yapar,  aşure pişirmek farzmı