+ Yorum Gönder
Soru ve Cevaplar ve Sizden gelen sorular Kategorisinden Ağda yaptırmak günah mı Konusununa Bakıyorsunuz..
  1. babireyyan
    Üye
    Reklam

    Ağda yaptırmak günah mı

    Reklam





    Ağda yaptırmak günah mı Mumsema selamun aleyküm ;

    Pek çok arkadaşım var ama bunlar kuaföre ağda yaptırmaya gidiyorlar bayan ağdacıya günah mı acaba afederseniz ama avret yerlerini ağdacı bayana aldırıyorlarmış günah mı yazarken utandım ama merak ediyorum





  2. Sedanur
    Sedanur

    --->: Bayanlarla İlgili Bir Soru


    Reklam


    ve aleykumusselam ve rahmetullah

    Bayanların bayanlara karşı mahremiyeti şöyledir:
    Kadının kadına karşı örtmesi gereken yerler göbekle diz kapağı arasıdır. Bunun dışında kalan yerlere hem cinsinin bakması mümkün ve caizdir. Ancak, gayrimüslim kadınlar bundan istisna edilmiştir. Onların mümin kadınları bu derece tesettürsüz görmesi sakıncalı sayılmıştır. Bu durumda bir bayanın ağdacıya gidip mahrem yerlerini açması caiz değildir.

    Sorularla İslamiyet Editör

  3. babireyyan
    Üye
    Allah razı olsun caiz demek doğrudur demek değil mi yapılması uygundur demek demi

  4. Sedanur
    Sedanur
    Allah razı olsun caiz demek doğrudur demek değil mi yapılması uygundur demek demi
    Rabbim cümlemizden razı olsun caiz uygundur, caiz değil ise uygun değildir



    Kadın ve erkekte örtünmesi gereken yerlere avret denir. Dört çeşit avret vardır:

    l - Erkeğin erkeğe nisbetle avreti,
    2- Kadının kadına nisbetle avreti,
    3- Erkeğin kadına nisbetle avreti,
    4- Kadının erkeğe nisbetle avreti,

    Erkeğin erkeğe nisbetle avreti: Diz ile göbeğin arasıdır. Diz ile göbeğin arasındaki yerlere bakmak haramdır. Cumhuru ulemaya göre böyledir. Malikîlerin bazılarına göre baldır avret değildir.

    Kadının kadına nisbetle avreti, yine diz ile göbeğin arasıdır. Ne hamamda ne başka yerde diz ile göbeğin arasındaki kısma bakmakcaiz değildir.

    Erkeğin kadına nisbetle avreti-ise; mahremi olduğu takdirde yine diz ile göbeğin arasıdır. Na mahrem, yani yabancı ise kimi diz ile göbeğin arası, kimi bütün vücudu avrettir, diyor. Şafiî mezhebi bu görüştedir. Yani nasıl erkeğin kadına bakması haram ise kadının da erkeğe bakması haramdır. Kadının erkeğe nisbetle avreti ise Şafiî ve
    Hanbeli'ye göre "yüz ve el dahil bütün vücut avrettir." Hanefi ve Malikî mezheblerine göre ise yüz ve el müstesna bütün vücut avrettir. Avret olan yerlere bakmak haram olduğu gibi mes etmek yani dokunmak da haramdır. Doğum ve tedavi gibi bir zaruret varsa ihtiyaç nisbetinde müsamaha edilir.

    Cenab-ı Hak her insanı ayrı bir güzellikte yaratmıştır. Birlik mührünün açıkça okunduğu insan simasındaki güzellik, fıtrî ve tabiî olanıdır. Bunu muhafaza etmek, sahip olduğu özellik ve güzelliklere şükredip, Allah'ın uygun görüp ihsan ettiği kadarına razı olmak kulluğun bir derecesi ve işaretidir.

    Bunun için hayatî ve zarurî bir maslahat yoksa, vücutta bulunan mevcut durumu değiştirmeye gitmemek lâzımdır. Çünkü böyle rast gele yapılan bir tasarruf insanı ağır bir mes'uliyet altına sokabilir.

    Bir zaruret yokken insan bedeni üzerinde yapılan değişiklikleri şiddetle yasaklayan Peygamberimiz (a.s.m.), başına ilâve saç takana, cildine dövme yapana ve yaptırana, güzelleştirmek maksadıyla dişini inceltip seyrekleştirene, kaş ve kirpiklerini yolan kadınlara, Allah'ın yarattıklarını değiştirdikleri için ilahi rahmetten uzak kalmış olacaklarını bildirmiş ve ikazda bulunmuştur.

    Fıkıh alimleri bu hadisten hareket ederek yüzünde sakal ve bıyık biten kadının onları gidermesinin caiz olacağını; ancak kaşları inceltmenin, tabi şeklinden çıkarmanın, kirpikleri düzeltmenin veya takma kirpik kullanmanın caiz olmadığını belirtirler. Çünkü diş, kaş ve kirpik birer aza mesabesindedir. Aslında olmayıp sonradan biten yüzdeki kıllar ise bu sınıfa girmediğinden, kadının bunları gidermesin de bir mahzur görülmemektedir. Aynı şekilde kadının bacağındaki kılları gidermesinde de bir mahzur yoktur. Çünkü bu kaş gibi bir uzuv mesabesin de değildir.

    Fıkıh kitaplarına baktığımızda şu hükmü görmekteyiz:
    – Kadını çirkinleştiren yüzdeki tüyler alınır. Erkeklerde görülen sakal, bıyık gibi şeylerin kadınlarda görülmesi halinde; alınması câizdir.

    “İbn-i Âbidin, sakal ve bıyığın kadında fıtrat olmadığını, bu sebeple (eğer çıkarsa) kesilmesinin (müstehab) olacağını beyan etmiştir!
    Bu kılları gidermenin en uygun yolu tıraş olmak değil, ağda, pudra veya benzeri tıbbî şeylerle yolmaktır.” ( Kadın İlmihali, Mürşide Uysal, s. 370)

    Anlaşılan odur ki, dindar hanımın kendini beyine karşı cazip duruma getirmesi müstehabdır. Beyini yabancıların cazibesinden korumuş olma hikmeti de vardır bunda.

    Ahmed Şahin
    Halil GÜNENÇ, Günümüz Meselelerine Fetvalar II. 167

  5. Misafir
    Evlenmeden önce birini sevmek ve zorla evlendikten sonra ona karşı hisler beslemesi resimlerine veya onu görmek için çabalamak günah midir

  6. arifselim
    Yönetici
    Artık evlendikten sonra bu düşünceleri aklından silmeye çalışmalısın. Yuvanı etkileyecek davranışlarda bulunmak doğru değildir belkide bunlar seni haramlara sokabilir.

  7. Misafir
    artık sen evlenmiş ve yeni bir hayata adım atmışın bu tarz düşüncelerden bir an önce uzaklaşmalısın aile saadetin için Allah yardımcın olsun

  8. Misafir
    Rüyalanmış bi insan bu durumdan habersiz bi şekilde namaz kıldırmışsa arkadaki cemaatin namazı kabul olur mu kaza mı yapması gerekir?

  9. arifselim
    Yönetici
    Bilmeden böyle bir duruma düşen kişi sadece kendisi o namazını kaza eder. Namaz kıldırdığı kimselere söylemesine gerek yoktur. İmamlık yapacak adamın abdest ve gusül konularında çok hassas olması gerekir.

  10. Misafir
    Akıntım çok geliyor. Ölçüsü nedir. Her vakit abdest alıyorum. Daha yeni abdest almışken hemen akıntı geliyor. Ne yapmam lazim

  11. arifselim
    Yönetici
    Akıntı bir namaz vakti boyunca devam etmelidir. Namazını kılabilecek kadar sana zaman kalmıyorsa o zaman özür abdesti ile namazlarını akıntı gelse bile kılabilirsin. Ve her vakit için yeni bir abdest alman yeterli olur.

+ Yorum Gönder
kuaförde ağda yaptırmak günah mı,  ağda yaptırmak günah mı,  başkasına ağda yaptırmak günah mı,  agda yaptirmak gunah mi,  ağda yaptırmak günah mı diyanet,  kuaföre ağda yaptırmak günah mı,  baskasina agda yaptirmak gunahmi