Konusunu Oylayın.: Benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var ne yapmalıyım

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var ne yapmalıyım
  1. 02.Ekim.2009, 00:45
    37
    abdullah biri
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ağustos.2009
    Üye No: 52197
    Mesaj Sayısı: 215
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 49

    --->: benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var lütfen cevaplarmısınız?

    reklam


    --->: benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var lütfen cevaplarmısınız? ile ilgili yazı Mumsema.org
    geri vitesi kiraya verdim . hep aynı yerde takılmış gidiyorsun ilk yazılanı oku. adam gibi bilgi yazdım. sen kendince muhasebeni yap.işine gelmiyorsa kafana göre takıl. soruya soruyla karşılık verme


  2. 02.Ekim.2009, 00:45
    37
    reklam


    geri vitesi kiraya verdim . hep aynı yerde takılmış gidiyorsun ilk yazılanı oku. adam gibi bilgi yazdım. sen kendince muhasebeni yap.işine gelmiyorsa kafana göre takıl. soruya soruyla karşılık verme


  3. 02.Ekim.2009, 01:09
    38
    kurşun&kalem
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Ekim.2009
    Üye No: 58101
    Mesaj Sayısı: 29
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var lütfen cevaplarmısınız?

    reklam


    Alıntı
    burada doğruyu yapalım derken yanlışı doğurmayalım sünneti farzlaştırmayalım sünnet olan rekatler kılnması gereken rekatlerdir sayısız sevabı vardırancak bizim gerçek mesul tutulacağımız sorguya çekileceğimiz namazlar farz olan rekatlerdendirsünnetlerden deyil
    Değerli kardeşim dinimiz akıl değil nakil dinidir. Nakil dini olmasına rağmen akla yatkın tek dindir Elhamdülillah?

    Mantık yürüterek konuyu sürdürerek haklı çıkma ısrarı bizim kazancımız değil kaybımız olur?!

    Alıntı
    burada doğruyu yapalım derken yanlışı doğurmayalım
    Kimse farz ile nafilelerin yerini değiştirmiyor bundan Rabbi tealaya sığınırız!
    Lakin sizden din kardeşiniz olarak istirhamım bu soruyu kalbiniz ile başbaşa kaldığınızda bir de kendinize yöneltiniz lütfen!



    Milyarlık arabaları milyonluk lastikleri yürütür.

    Asrin idrakine ne oluyorki 1400 senedir KİTABI, SÜNNETİ, İCMAİ ÜMMETİ ile uyugulanarak gelen namaz şekli rekatlardan nakli delili olmayan akli delillerle hali kılınmaya çalışılıyor?!

    Şimdi bu fikir sahiplerine soruyorum;mademki namaz sadece farz dan ibaret neden namaz içindeki sünnetleride terkedilmiyor?

    Neden Allah Resül'ü masiyetten ve suale çekilmekten masum iken ayakları şişinceye kadar namaz kılardı?


    'De ki, eğer Allah'ı seviyorsanız bana uyunuz ki, Allah da sizi sevsin.' (Al–i İmran Suresi:31)

    'Andolsun, sizin için, Allah'ı ve ahiret gününü umanlar ve Allah'ı çokça zikredenler için Allah'ın Resûlü’nde güzel bir örnek vardır.' (Ahzab 21)

    'Haberiniz olsun ' bana Kitap (Kur'an) ve onun kadar başkası (Sünnet) verilmiştir. Haberiniz olsun, koltuğuna kurulmuş karnı tok birilerinin şöyle diyeceği gün yakındır: 'Size Kur'an yeter, helal nevinden onda ne varsa onları helal bilin, haram nevinden onda ne varsa onları da haram kabul edin.' Böyle diyenden sakının.' (Kütüb–i Sitte, c/16, sh:359)


    Allah Resul'u ve sahabesi ibadetten arta kalan vakitlerini dünya işleriyle meşgul olurken, günümüz müslümanlığı dünya işlerinden arta kalan vakitlerinden kalan vaktini ibadete ayırıyor.
    Hal böyleyken ibadet için ayrılan vakit farzları yerine getirmekten ibretttir mantığı ile sünnetleri terk etmek neredece insaflı olur?!

    Sözümü kıymetli üstadımız Ömer Nasuhinin şu ibretli nasihatıyla bitiriyorum;
    Kaza namazları ile uğraşmak, nafile namazları ile uğraşmaktan daha iyi ve daha önemlidir. Fakat farz namazların müekked olsun olmasın, sünnetleri bundan müstesnadır. Bu sünnetleri terk ederek bunların yerine kazaya niyet edilmesi daha iyi değildir. Bu niyetlere niyet edilmesi evlâdır. Hatta kuşluk ve tesbih namazları gibi, haklarında nakıl bulunan nafile namazlar da böyledir. Bunlara da böyle nafile olarak niyet etmek evlâdır. Çünkü bu sünnetler, farz namazları tamamlar, bunların yerine getirilmesi mümkün değildir. Kaza namazlarının ise, muayyen vakitleri olmadığı için onların her zaman yerine getirilmesi mümkündür.

    Bununla beraber namazları kazaya bırakmak günahtır. Bu günahdan mümkün olduğu kadar kurtulmak için sünnetleri feda etmek uygun olmaz. Böyle bir günahı işleyen kimsenin fazla ibadet ederek Allah'ın bağışlamasına sığınması gerekirken, hakkında Peygamber şefaatinin tecelli etmesine vesile olacak bir takım sünnet ve nafileleri terk etmek nasıl uygun olabilir? Hem bir kısım vakit namazlarını kazaya bırakmak, hem de diğer bir kısım vakit namazlarını, kendilerini tamamlayan sünnetlerden ayırmak iki kat kusur olmaz mı? Buna aykırı olan bazı nakiller geçerli değildir. Bunlar kabul edilen fetvaya aykırıdır. Hem sünnetleri, hem de kaza namazlarını kılmaya elverişli vakit bulamadıklarını iddia edenler bulunursa, bunlar insaflı bir iddiada bulunmuş sayılmazlar. Boşuna yere en kıymetli zamanlarını harcayan insanlar, bilmem böyle bir iddiaya nasıl kalkışabilirler?

    (Kaza Namazları ve Eda ile Kazanın Farkları bölümü)


  4. 02.Ekim.2009, 01:09
    38
    reklam


    Alıntı
    burada doğruyu yapalım derken yanlışı doğurmayalım sünneti farzlaştırmayalım sünnet olan rekatler kılnması gereken rekatlerdir sayısız sevabı vardırancak bizim gerçek mesul tutulacağımız sorguya çekileceğimiz namazlar farz olan rekatlerdendirsünnetlerden deyil
    Değerli kardeşim dinimiz akıl değil nakil dinidir. Nakil dini olmasına rağmen akla yatkın tek dindir Elhamdülillah?

    Mantık yürüterek konuyu sürdürerek haklı çıkma ısrarı bizim kazancımız değil kaybımız olur?!

    Alıntı
    burada doğruyu yapalım derken yanlışı doğurmayalım
    Kimse farz ile nafilelerin yerini değiştirmiyor bundan Rabbi tealaya sığınırız!
    Lakin sizden din kardeşiniz olarak istirhamım bu soruyu kalbiniz ile başbaşa kaldığınızda bir de kendinize yöneltiniz lütfen!



    Milyarlık arabaları milyonluk lastikleri yürütür.

    Asrin idrakine ne oluyorki 1400 senedir KİTABI, SÜNNETİ, İCMAİ ÜMMETİ ile uyugulanarak gelen namaz şekli rekatlardan nakli delili olmayan akli delillerle hali kılınmaya çalışılıyor?!

    Şimdi bu fikir sahiplerine soruyorum;mademki namaz sadece farz dan ibaret neden namaz içindeki sünnetleride terkedilmiyor?

    Neden Allah Resül'ü masiyetten ve suale çekilmekten masum iken ayakları şişinceye kadar namaz kılardı?


    'De ki, eğer Allah'ı seviyorsanız bana uyunuz ki, Allah da sizi sevsin.' (Al–i İmran Suresi:31)

    'Andolsun, sizin için, Allah'ı ve ahiret gününü umanlar ve Allah'ı çokça zikredenler için Allah'ın Resûlü’nde güzel bir örnek vardır.' (Ahzab 21)

    'Haberiniz olsun ' bana Kitap (Kur'an) ve onun kadar başkası (Sünnet) verilmiştir. Haberiniz olsun, koltuğuna kurulmuş karnı tok birilerinin şöyle diyeceği gün yakındır: 'Size Kur'an yeter, helal nevinden onda ne varsa onları helal bilin, haram nevinden onda ne varsa onları da haram kabul edin.' Böyle diyenden sakının.' (Kütüb–i Sitte, c/16, sh:359)


    Allah Resul'u ve sahabesi ibadetten arta kalan vakitlerini dünya işleriyle meşgul olurken, günümüz müslümanlığı dünya işlerinden arta kalan vakitlerinden kalan vaktini ibadete ayırıyor.
    Hal böyleyken ibadet için ayrılan vakit farzları yerine getirmekten ibretttir mantığı ile sünnetleri terk etmek neredece insaflı olur?!

    Sözümü kıymetli üstadımız Ömer Nasuhinin şu ibretli nasihatıyla bitiriyorum;
    Kaza namazları ile uğraşmak, nafile namazları ile uğraşmaktan daha iyi ve daha önemlidir. Fakat farz namazların müekked olsun olmasın, sünnetleri bundan müstesnadır. Bu sünnetleri terk ederek bunların yerine kazaya niyet edilmesi daha iyi değildir. Bu niyetlere niyet edilmesi evlâdır. Hatta kuşluk ve tesbih namazları gibi, haklarında nakıl bulunan nafile namazlar da böyledir. Bunlara da böyle nafile olarak niyet etmek evlâdır. Çünkü bu sünnetler, farz namazları tamamlar, bunların yerine getirilmesi mümkün değildir. Kaza namazlarının ise, muayyen vakitleri olmadığı için onların her zaman yerine getirilmesi mümkündür.

    Bununla beraber namazları kazaya bırakmak günahtır. Bu günahdan mümkün olduğu kadar kurtulmak için sünnetleri feda etmek uygun olmaz. Böyle bir günahı işleyen kimsenin fazla ibadet ederek Allah'ın bağışlamasına sığınması gerekirken, hakkında Peygamber şefaatinin tecelli etmesine vesile olacak bir takım sünnet ve nafileleri terk etmek nasıl uygun olabilir? Hem bir kısım vakit namazlarını kazaya bırakmak, hem de diğer bir kısım vakit namazlarını, kendilerini tamamlayan sünnetlerden ayırmak iki kat kusur olmaz mı? Buna aykırı olan bazı nakiller geçerli değildir. Bunlar kabul edilen fetvaya aykırıdır. Hem sünnetleri, hem de kaza namazlarını kılmaya elverişli vakit bulamadıklarını iddia edenler bulunursa, bunlar insaflı bir iddiada bulunmuş sayılmazlar. Boşuna yere en kıymetli zamanlarını harcayan insanlar, bilmem böyle bir iddiaya nasıl kalkışabilirler?

    (Kaza Namazları ve Eda ile Kazanın Farkları bölümü)


  5. 02.Ekim.2009, 01:16
    39
    abdullah biri
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ağustos.2009
    Üye No: 52197
    Mesaj Sayısı: 215
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 49

    --->: benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var lütfen cevaplarmısınız?

    sevgili kurşun kalem kardeşim ayet meali veya hadis şerif meali öne sürmedik ki olur bu insanlar yanlışlıkla inkar yoluna girip yanlış manaya çekip günaha girmelerine sebeb olmak istemedik.
    öğrenmek istemeyene bir şey öğretilmez o ilme ve yazılanlara yazık olur yoksa

    selam ve dua ile


  6. 02.Ekim.2009, 01:16
    39
    sevgili kurşun kalem kardeşim ayet meali veya hadis şerif meali öne sürmedik ki olur bu insanlar yanlışlıkla inkar yoluna girip yanlış manaya çekip günaha girmelerine sebeb olmak istemedik.
    öğrenmek istemeyene bir şey öğretilmez o ilme ve yazılanlara yazık olur yoksa

    selam ve dua ile


  7. 02.Ekim.2009, 01:30
    40
    kurşun&kalem
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Ekim.2009
    Üye No: 58101
    Mesaj Sayısı: 29
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var lütfen cevaplarmısınız?

    Değerli Abdullah kardeşim..
    Ayet ve Hadis meali konuyu mantık cümlelerinden çıkarmak içindi.
    Konu farz bir ibadet, emir yeri Kitab-ı Kerimde detayı ile uygulanır şekli Resül'ün <a.s.> sünnetinde...
    Hal böyle olunca delillerde Kitab ve sünnetten olması kaçınılmazdır ve eklenecek çok olmasına karşın bir iki tanesiyle ittifa ettik..
    Sizin görüşünüzüde saygı duyuyor ve teşekkür ediyorum...


  8. 02.Ekim.2009, 01:30
    40
    Değerli Abdullah kardeşim..
    Ayet ve Hadis meali konuyu mantık cümlelerinden çıkarmak içindi.
    Konu farz bir ibadet, emir yeri Kitab-ı Kerimde detayı ile uygulanır şekli Resül'ün <a.s.> sünnetinde...
    Hal böyle olunca delillerde Kitab ve sünnetten olması kaçınılmazdır ve eklenecek çok olmasına karşın bir iki tanesiyle ittifa ettik..
    Sizin görüşünüzüde saygı duyuyor ve teşekkür ediyorum...


  9. 02.Ekim.2009, 03:20
    41
    sinop57
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2009
    Üye No: 49074
    Mesaj Sayısı: 6
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: benim yaklaşık 10 yıllık namaz borcum var lütfen cevaplarmısınız?

    ""Kaza namazları ile uğraşmak, nafile namazları ile uğraşmaktan daha iyi ve daha önemlidir. Fakat farz namazların müekked olsun olmasın, sünnetleri bundan müstesnadır. Bu sünnetleri terk ederek bunların yerine kazaya niyet edilmesi daha iyi değildir. ""

    aradığım cevap sanırım buydu.teşekkür ederim cevaplayan herkese.hakkınızı helal edin


  10. 02.Ekim.2009, 03:20
    41
    sinop57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    ""Kaza namazları ile uğraşmak, nafile namazları ile uğraşmaktan daha iyi ve daha önemlidir. Fakat farz namazların müekked olsun olmasın, sünnetleri bundan müstesnadır. Bu sünnetleri terk ederek bunların yerine kazaya niyet edilmesi daha iyi değildir. ""

    aradığım cevap sanırım buydu.teşekkür ederim cevaplayan herkese.hakkınızı helal edin





+ Yorum Gönder
Git İlk 34