Konusunu Oylayın.: Kaza Namazları Hakkında

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Kaza Namazları Hakkında
  1. 25.Eylül.2009, 17:00
    1
    babireyyan
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Eylül.2009
    Üye No: 57369
    Mesaj Sayısı: 35
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 26

    Kaza Namazları Hakkında






    Kaza Namazları Hakkında Mumsema Selamun aleyküm

    ben de kaza namazlarımı kılmaya başladım fakat öğlen namazını kılmayı unuttum kılıcam dedim ama misafir gelince dalıp unuttum sonra ikindi ezanı okundu ikindi ezanında önce öğlenin 4 rekatlık farzının kazasını kılmaya niyet ettim kıldım .sonra ikindi namazını kıldım ikindi namazından sonra niyet ettim Allah rızası için geçmişte kılmadıgım ikindi namazının 4rekatlık farzının kazasını kılmaya dedim doğru mu yaptım yanlış mı bilmiyorum bilen cevaplayabilir mi yani unuttum bilmeden oldu yani herkes ikindi namazını 8rekat kılarken ben 12 rekat kıldım kazası da dahil

    günah oldu mu


  2. 25.Eylül.2009, 17:00
    1
    babireyyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    Selamun aleyküm

    ben de kaza namazlarımı kılmaya başladım fakat öğlen namazını kılmayı unuttum kılıcam dedim ama misafir gelince dalıp unuttum sonra ikindi ezanı okundu ikindi ezanında önce öğlenin 4 rekatlık farzının kazasını kılmaya niyet ettim kıldım .sonra ikindi namazını kıldım ikindi namazından sonra niyet ettim Allah rızası için geçmişte kılmadıgım ikindi namazının 4rekatlık farzının kazasını kılmaya dedim doğru mu yaptım yanlış mı bilmiyorum bilen cevaplayabilir mi yani unuttum bilmeden oldu yani herkes ikindi namazını 8rekat kılarken ben 12 rekat kıldım kazası da dahil

    günah oldu mu


    Benzer Konular

    - Kaza namazları önceliği hakkında

    - Kaza namazı olanın sünnet namazları kılması hakkında

    - Kaza namazları olan bir insan namazları nasıl kılmalı?

    - Kaza namazları hakkında sorum

    - Sünnetler ve Kaza Namazları Hakkında Mezheplerin Görüşleri

  3. 25.Eylül.2009, 17:04
    2
    imamhatipli42
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 3,569
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51

    --->: Kaza Namazları Hakkında




    Alıntı
    ikindi ezanında önce
    ikindi ezanından sonra olacak galiba daha sağlıklı bir cevap verebiliriz.


  4. 25.Eylül.2009, 17:04
    2
    Özel Üye



    Alıntı
    ikindi ezanında önce
    ikindi ezanından sonra olacak galiba daha sağlıklı bir cevap verebiliriz.


  5. 25.Eylül.2009, 17:07
    3
    babireyyan
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Eylül.2009
    Üye No: 57369
    Mesaj Sayısı: 35
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 26

    --->: Kaza Namazları Hakkında

    peki böle kılmak günah mı mesela şöle yapsam olmaz mı bilen kardeşler cevaplarsa

    mesela sabah namazının kazasını öğlen ezanında... öğlenin kazasını ikindi ezanında ...ikindinin kazasını akşam ezanında ...akşamın kazasını yatsıda kılsam (


  6. 25.Eylül.2009, 17:07
    3
    babireyyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    peki böle kılmak günah mı mesela şöle yapsam olmaz mı bilen kardeşler cevaplarsa

    mesela sabah namazının kazasını öğlen ezanında... öğlenin kazasını ikindi ezanında ...ikindinin kazasını akşam ezanında ...akşamın kazasını yatsıda kılsam (


  7. 25.Eylül.2009, 17:22
    4
    imamhatipli42
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 3,569
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51

    --->: Kaza Namazları Hakkında

    Kardeşim kaza namazını kılmanın vakti yoktur yalnız bir namaz vakti girdiğinde önce vaktin namazını kılın ondan sonra kaza namazı kılmaya devam edin.


  8. 25.Eylül.2009, 17:22
    4
    Özel Üye
    Kardeşim kaza namazını kılmanın vakti yoktur yalnız bir namaz vakti girdiğinde önce vaktin namazını kılın ondan sonra kaza namazı kılmaya devam edin.


  9. 25.Eylül.2009, 17:26
    5
    babireyyan
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Eylül.2009
    Üye No: 57369
    Mesaj Sayısı: 35
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 26

    --->: Kaza Namazları Hakkında

    Allah razı olsun çooook teşekkür ederim


  10. 25.Eylül.2009, 17:26
    5
    babireyyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Allah razı olsun çooook teşekkür ederim


  11. 25.Eylül.2009, 17:54
    6
    babireyyan
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Eylül.2009
    Üye No: 57369
    Mesaj Sayısı: 35
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 26

    --->: Kaza Namazları Hakkında

    kardeşim ben anlamadım

    Kaza namazlarını mümkün mertebe geciktirmemek, her ne sûretle ve sebeple olursa olsun, vaktinde kılınmayan bir namazı ilk fırsatta kaza etmek farzdır. Kaza namazı borcunun çok olması, yeni kazaları da meçhulde bırakmayı gerektirmez.

    Kaza namazı kılmanın hiçbir şekilde belirli bir vakti, saati ve şekli yoktur. Üç kerahet vaktinin dışında her vakitte, her şartta, her durumda, her vaktin kaza namazı kılınabilir. Hatta Şafiîlere göre kerahet vakitlerinde de kaza namazı kılınabilir. Yani kişi müsait olunca her vakit, her türlü kaza namazı kılmak için en eşref ve en mümtaz vakittir. Vakit namazından önce dilediği vaktin kazası kılınabileceği gibi; vakit namazı kılındıktan sonra da dilediği vaktin kazası kılınabilir. Bir defada bir günlük veya birkaç günlük namazın kazası da kılınabilir



    Bir defada bir günlük veya birkaç günlük namazın kazası da kılınabilir diyor anlamadım nasıl kısaca anlatır mısınız


  12. 25.Eylül.2009, 17:54
    6
    babireyyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    kardeşim ben anlamadım

    Kaza namazlarını mümkün mertebe geciktirmemek, her ne sûretle ve sebeple olursa olsun, vaktinde kılınmayan bir namazı ilk fırsatta kaza etmek farzdır. Kaza namazı borcunun çok olması, yeni kazaları da meçhulde bırakmayı gerektirmez.

    Kaza namazı kılmanın hiçbir şekilde belirli bir vakti, saati ve şekli yoktur. Üç kerahet vaktinin dışında her vakitte, her şartta, her durumda, her vaktin kaza namazı kılınabilir. Hatta Şafiîlere göre kerahet vakitlerinde de kaza namazı kılınabilir. Yani kişi müsait olunca her vakit, her türlü kaza namazı kılmak için en eşref ve en mümtaz vakittir. Vakit namazından önce dilediği vaktin kazası kılınabileceği gibi; vakit namazı kılındıktan sonra da dilediği vaktin kazası kılınabilir. Bir defada bir günlük veya birkaç günlük namazın kazası da kılınabilir



    Bir defada bir günlük veya birkaç günlük namazın kazası da kılınabilir diyor anlamadım nasıl kısaca anlatır mısınız


  13. 15.Nisan.2011, 18:50
    7
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,332
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Cevap: Kaza Namazları Hakkında

    Kaza namazı hakkında

    Bilerek ya da bilmeyerek, geçerli veya geçersiz nedenlerle vaktinde eda edilemeyen namazların kazası çok sorulan sorular arasında Ali Bulaç´ın tabiriyle "medya vaizlerinin" -ki ben buna ´okumuş´ sıfatını ilave etmek isterim- yanı sıra dinî yaşayışlarının göstergesi ile samimiyetlerinden şüphe etmediğimiz bazı ağızların da "kaza namazı yoktur" deyip diğerleri ile aynı çizgide buluşmaları kafaları karıştıran temel faktör Şahsen bu konu ile alakalı soruların çokluğunu buna bağlıyorum
    Kaza namazı vardır-yoktur müzakeresine girmeden önce, namazın bir Müslüman için ne ifade ettiğinin, aksine ihtimal vermeyecek netlikte zihinlerde ve kalplerde yerleşmesi lazım Hz Peygamber (sas ) hassasiyeti bir kenara, bir sahabe, tabiin ya da ulema ve süleha ölçüsünde bunun idrakine varılsa bu türlü soruları gerektirecek yaşantı olmaz hiçbirimizin hayatında Diyelim ki oldu; bu defa da kaza namazı var mıdır soru ve cevabı ile vakit geçirileceğine, herkes namazlarının kazasını kılmaya durur O halde mesele kaza namazının varlığı-yokluğundan ziyade, namaz şuurunda, namaz hakikatinin vicdanlarda yer etmesinde düğümleniyor
    Günümüz insanının birçoğu hayatının belli bir dönemine kadar namaz gibi günde beş defa tekrarlanan ve dıştan bakıldığında külfet gibi gözüken bir ibadetten kısmen uzak bir hayat yaşıyor Cuma, bayram, mübarek gecelerde ancak namaz ile irtibata geçiyor veya cenaze, doğum ve hastalık gibi şükrü veya Rabb `imin yardımına en çok ihtiyaç duyulan beşerî hallerde namazı hatırlıyor Sonra yaş kemale erip, ecelinin ayak seslerini duyunca, kabir kapısının kendisi için de açıldığını hissedince, başta namaz olmak üzere ibadet hayatını daha derinden yaşamaya başlıyor Fakat bu defa -şahsa göre değişir- mazide kalan 10-20-30 yıllık kılınmayan namaz gerçeği ile yüz yüze geliyor İşte `kaza namazı var mıdır` sorusu burada kendini gösteriyor Yoksa zaten ibadet hayatına devam eden bir insanın uyuma, hastalık, unutma gibi sebeplerle kılamadığı üç-beş vaktin kazasından sanırım kimse bahsetmiyor
    Kur`an`da açık, sarih ve net kaza namazı, onun bir yükümlülük olduğundan bahseden ayet yoktur Sünnete gelince lihikmetin yani ihtimal ümmetine örnek olması sebebiyle Efendimiz `in iki defa uyuma, bir defa da Hendek Savaşı `nda 4 rekatlık namaz kılacak vakit dahi olsa cepheyi terk edecek bir zaman bulamaması nedeniyle kazaya kalmış namazı vardır Allah Rasulü (sas ), hepsinde de hemen namazlarının kazasını kılmıştır Bu delilleri değerlendiren mezhep alimleri ise kaza namazının gerekliliğinden dem vurmuş, müzakerelerini kaza borcu olan nafile kılabilir mi-kılamaz mı sorusu üzerinde yoğunlaştırmışlardır Dikkat edin, müzakereye konu olan -betahsis tartışma demiyorum- kaza namazının meşruiyeti değil, kaza borcu olanın revatip sünnetler dahil nafile kılıp-kılamayacağı ile alakalıdır
    İbni Teymiyye ve talebesi İKayyim el-Cevziyye `nin "kasten terk edilen namazın kazası yoktur" görüşlerinin, İslam `da kaza namazı yoktur görüşüne delil olarak gösterilmesi yanlış bir yaklaşımdır Çünkü ne Efendimiz `in (sas ) hayatında ne de sahabede kasten terk edilen bir namaz örneği yoktur Günümüzde kaza namazı var mıdır sorusunu soranların namazı terki kasdî değil, ihmal, tembellik, namaz alışkanlığı, yanlış yorumladıkları meşguliyet ve başta söylediğimiz namaz şuurunun yokluğu faktörlerine dayalıdır
    İslam `ın cahiliyyeye yani İslam öncesi hayata ait yanlışlıkları, hataları silip süpürmesi, Hak katında sorguya tabi olmaması ile alakalı hadisin kaza namazlarının yokluğuna delil olarak kullanılması da tekellüflü bir tevildir Bu, doğuştan Müslüman, İslamî bir terbiye almış, belli bir dönem namaz, oruç gibi ibadetleri kesintili de olsa devam ettiren Müslüman`ı, önceki hayatında müşrik, kâfir veya Hıristiyan , Yahudi , Budist başka bir dine mensup insanla eşdeğer tutma demektir Başka bir ifadeyle, İslam gayrimüslim birisini ibadetle mükellef tutmamakta, içki, kumar, zina dahil İslam `a göre haram amellerinden dolayı hesaba çekmemektedir Hadiste anlatılan kişiler bunlardır
    Sonuç; kaza namazının varlığından ziyade kaza namazı olan nafile namaz kılmalı mıdır, bunu konuşsak daha isabetli bir iş yapmış oluruz
    Ahmet Kurucan
    KAYNAK : Zaman


  14. 15.Nisan.2011, 18:50
    7
    Moderatör
    Kaza namazı hakkında

    Bilerek ya da bilmeyerek, geçerli veya geçersiz nedenlerle vaktinde eda edilemeyen namazların kazası çok sorulan sorular arasında Ali Bulaç´ın tabiriyle "medya vaizlerinin" -ki ben buna ´okumuş´ sıfatını ilave etmek isterim- yanı sıra dinî yaşayışlarının göstergesi ile samimiyetlerinden şüphe etmediğimiz bazı ağızların da "kaza namazı yoktur" deyip diğerleri ile aynı çizgide buluşmaları kafaları karıştıran temel faktör Şahsen bu konu ile alakalı soruların çokluğunu buna bağlıyorum
    Kaza namazı vardır-yoktur müzakeresine girmeden önce, namazın bir Müslüman için ne ifade ettiğinin, aksine ihtimal vermeyecek netlikte zihinlerde ve kalplerde yerleşmesi lazım Hz Peygamber (sas ) hassasiyeti bir kenara, bir sahabe, tabiin ya da ulema ve süleha ölçüsünde bunun idrakine varılsa bu türlü soruları gerektirecek yaşantı olmaz hiçbirimizin hayatında Diyelim ki oldu; bu defa da kaza namazı var mıdır soru ve cevabı ile vakit geçirileceğine, herkes namazlarının kazasını kılmaya durur O halde mesele kaza namazının varlığı-yokluğundan ziyade, namaz şuurunda, namaz hakikatinin vicdanlarda yer etmesinde düğümleniyor
    Günümüz insanının birçoğu hayatının belli bir dönemine kadar namaz gibi günde beş defa tekrarlanan ve dıştan bakıldığında külfet gibi gözüken bir ibadetten kısmen uzak bir hayat yaşıyor Cuma, bayram, mübarek gecelerde ancak namaz ile irtibata geçiyor veya cenaze, doğum ve hastalık gibi şükrü veya Rabb `imin yardımına en çok ihtiyaç duyulan beşerî hallerde namazı hatırlıyor Sonra yaş kemale erip, ecelinin ayak seslerini duyunca, kabir kapısının kendisi için de açıldığını hissedince, başta namaz olmak üzere ibadet hayatını daha derinden yaşamaya başlıyor Fakat bu defa -şahsa göre değişir- mazide kalan 10-20-30 yıllık kılınmayan namaz gerçeği ile yüz yüze geliyor İşte `kaza namazı var mıdır` sorusu burada kendini gösteriyor Yoksa zaten ibadet hayatına devam eden bir insanın uyuma, hastalık, unutma gibi sebeplerle kılamadığı üç-beş vaktin kazasından sanırım kimse bahsetmiyor
    Kur`an`da açık, sarih ve net kaza namazı, onun bir yükümlülük olduğundan bahseden ayet yoktur Sünnete gelince lihikmetin yani ihtimal ümmetine örnek olması sebebiyle Efendimiz `in iki defa uyuma, bir defa da Hendek Savaşı `nda 4 rekatlık namaz kılacak vakit dahi olsa cepheyi terk edecek bir zaman bulamaması nedeniyle kazaya kalmış namazı vardır Allah Rasulü (sas ), hepsinde de hemen namazlarının kazasını kılmıştır Bu delilleri değerlendiren mezhep alimleri ise kaza namazının gerekliliğinden dem vurmuş, müzakerelerini kaza borcu olan nafile kılabilir mi-kılamaz mı sorusu üzerinde yoğunlaştırmışlardır Dikkat edin, müzakereye konu olan -betahsis tartışma demiyorum- kaza namazının meşruiyeti değil, kaza borcu olanın revatip sünnetler dahil nafile kılıp-kılamayacağı ile alakalıdır
    İbni Teymiyye ve talebesi İKayyim el-Cevziyye `nin "kasten terk edilen namazın kazası yoktur" görüşlerinin, İslam `da kaza namazı yoktur görüşüne delil olarak gösterilmesi yanlış bir yaklaşımdır Çünkü ne Efendimiz `in (sas ) hayatında ne de sahabede kasten terk edilen bir namaz örneği yoktur Günümüzde kaza namazı var mıdır sorusunu soranların namazı terki kasdî değil, ihmal, tembellik, namaz alışkanlığı, yanlış yorumladıkları meşguliyet ve başta söylediğimiz namaz şuurunun yokluğu faktörlerine dayalıdır
    İslam `ın cahiliyyeye yani İslam öncesi hayata ait yanlışlıkları, hataları silip süpürmesi, Hak katında sorguya tabi olmaması ile alakalı hadisin kaza namazlarının yokluğuna delil olarak kullanılması da tekellüflü bir tevildir Bu, doğuştan Müslüman, İslamî bir terbiye almış, belli bir dönem namaz, oruç gibi ibadetleri kesintili de olsa devam ettiren Müslüman`ı, önceki hayatında müşrik, kâfir veya Hıristiyan , Yahudi , Budist başka bir dine mensup insanla eşdeğer tutma demektir Başka bir ifadeyle, İslam gayrimüslim birisini ibadetle mükellef tutmamakta, içki, kumar, zina dahil İslam `a göre haram amellerinden dolayı hesaba çekmemektedir Hadiste anlatılan kişiler bunlardır
    Sonuç; kaza namazının varlığından ziyade kaza namazı olan nafile namaz kılmalı mıdır, bunu konuşsak daha isabetli bir iş yapmış oluruz
    Ahmet Kurucan
    KAYNAK : Zaman





+ Yorum Gönder