Konusunu Oylayın.: Sünnet Namaz

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Sünnet Namaz
  1. 10.Eylül.2009, 00:54
    1
    mrtcvk
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Eylül.2009
    Üye No: 53739
    Mesaj Sayısı: 199
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Sünnet Namaz






    Sünnet Namaz Mumsema Bu soru birisinden alınmıştır..

    Hayırlı Ramazanlar arkadaşlar.
    Size bir sorum olacak.13 yaşından beri namazı kılıyorum.Fakat sürekli kılamıyordum.Ara ara bırakıyordum.Fakat ergenlik çağına girince sürekli kılmaya başladım ve 14.5 yaşından 16 yaşına kadar sürekli kıldım.Şükür süreklilik sorununu aştım.Sorum şu, namaza başladığımdan beri bir türlü sünnetleri kılmak istemiyorum,bazen kendime söz veriyorum,başlıyorum ama 1 hafta geçmeden bırakıyorum.Nasıl çözmem gerektiğini bilmiyorum.
    Bir de namazda elimden geldiğince kendimi sadece namaza ve Allah(c.c.)'a odaklamaya çalışıyorum fakat arada aklım başka yerlere yaşıyor.Mesela okul, geleceğim vs.
    Bu iki konuda sizlere danışmak istedim.Şimdiden Allah razı olsun...


    Bu cevap bu soruya verilmiştir..Yardımcı olmak için bu konuyu açtım..İnşallah yararlı olur...
    1- Bazı kimseler Peygamber efendimizin zaman zaman bazı sünnetleri kılmadığını örnek göstererek bizlerin de kılmamasının sünnet olacağını söylüyorlar.

    Peygamber efendimizin hayatı bizim için örnektir. Sahabeler Onu takip ederler ve yaptığı her şeyi de yapmaya çalışırlardı. Ancak Peygamber efendimiz bazı durumlarda, farz olarak anlaşılmasın diye yaptığı bazı şeyleri terk ederdi.

    Nitekim O, teravih namazını Peygamberimizle beraber kılmak için sabaha kadar mescitte bekleyenlere şöyle buyurur: “Bunun farz olarak anlaşılma endişesiyle teravih namazını kıldırmadım.”

    İşte onun her davranışı örnek alındığı için farz olmayan bazı ibadetleri zaman zaman terk ederdi..

    Şimdi bizlerin böyle bir örnek olma özelliği olmadığına göre namazımızı niye terk edelim. Bununla beraber kılmayanlar sadece sevaptan mahrum kalırlar.

    Ayrıca örnek alacaksak sabahlara kadar göz yaşlarıyla hasırı ıslanacak kadar secdede ağlayan ve ayakları şişecek kadar namaz kılan Peygamberimizin bu yönünü alalım.

    Onun bütün yönlerini örnek alırsak ve her sünnetine tam bir model olabilirsek o zaman arada bir ikindi namazının sünnetini de terk edebiliriz, diyelim. Yoksa yüzlerce sünnetin terk edildiği asrımızda inşallah bu yaptıklarımız onların yerine kefaret olabilir anlayışı ve niyetiyle bütün sünnetleri devamlı kılmamız gerektiğini düşünüyoruz.

    2- Beş vakit namazdan önce ve sonra kılınan nâfilelerin bir kısmı sünnet-i müekkede, bir kısmı da sünnet-i gayr-ı müekkededir. İkinci kısma aynı zamanda müstehap ve mendup da denir. Bu nâfileler içinde en kuvvetli sünnet olan sabah namazından önce kılınan iki rekâttır. Bundan sonraki sünnetler efdaliyet sırasına göre şöyle zikredilmektedir:

    Akşam namazının iki rekât sünneti, öğlenin farzından sonra kılınan iki rekât sün sünnet ve yatsının farzından önce kılınan dört rekâtlık ilk sünnet.

    Bu sünnetlerin kılınmasını teşvik eden Peygamber Efendimiz (a.s.m.) bazılarının terki halinde de ikaz edici beyanlarda bulunmuşlardır. Meselâ sabah namazının sünneti hakkında, “Atın çiftesine maruz kalsanız da bu sünneti terk etmeyin” tarzında ikazda bulunmaktadır.

    Peygamber Efendimiz öğle namazının ilk sünneti hakkında, “Öğle namazının farzından önce dert rekâtı terk eden kimse şefaatime nâil olmaz” buyurmuştur.

    Hakkında ikazlar bulunan sünnetler müekked sünnetlerdir. Peygamber Efendimiz bu namazları hep kılmışlardır. Fakat aynı şeyler ikindi namazının sünneti ve yatsı namazının ilk sünneti için vâki değildir.

    İkindi namazının sünnetinin kılınması hakkında Peygamber Efendimizin teşvik edici mübarek sözleri mevcuttur.

    Fakat diğer sünnetlerde olduğu gibi, ikindi namazının sünnetinin terki halinde bir ikaz bulunmamaktadır.. Zaten ikindi namazının sünneti ile yatsı namazının ilk dört rekâtlık sünneti menduptur. Sünnet-i gayr-ı müekkede ve müstehap olarak da bilinen mendup, Peygamber Efendimizin ibadet maksadıyla ara sıra yaptığı, bazan yapıp, bazan terk ettiği işleridir. Sevabı çok olup işlenmesi teşvik edildiğinden de mendup denmiştir.

    Peygamber Efendimizin (a.s.m.) ikindi ve yatsının sünnetini kılış şekline gelince; Ebû Dâvud’ta rivayet edilen bir hadis-i şerife göre, Resul-i Ekrem Efendimiz ikindinin sünnetini dört rekât kılar, her iki rekâtın arasını da selâmla ayırırdı. Yine Hazret-i Âişe’nin rivayetine göre, “Resul-i Ekrem (a.s.m.) yatsının farzından önce dört rekât, farzından sonra da dört rekât kılar, sonra yatarlardı.”

    Peygamberimizin (a.s.m.) ikindi namazının sünnetini sadece iki rekât kıldığına dair rivayetler de mevcuttur. Neseî’nin Hz. Ali’den rivayetine göre, “Resulullah (a.s.m.) ikindi namazının farzından önce iki rekât kılardı.”

    Bu hadislere göre, ikindi ve yatsı namazından önce dörder rekât kılmak menduptur. Sevabı ve fazileti yüksek bir ibadettir. İmam Muhammed, ikindiden önce ve yatsıdan sonra kılınan sünnetlerde iki rekâtla dört rekât arasında serbest kalmıştır. Yani ikindi namazının sünneti iki rekât olarak da kılınabilir. Fakat Hanefi mezhebinin diğer imamları dört kılmayı efdal görmüşlerdir.

    Muhît isimli fıkıh kitabında yer aldığına göre Peygamber Efendimiz, ikindinin sünneti ile yatsının ilk dört rekât sünnetini devamlı olarak kılmamışlardır. Bazan dört kılmış, bazan iki kılmış, bazan da terk etmiş, hiç tkılmamışlardır. Buna göre sevabı hatırı için her zaman kılmak mümkündür. Fakat gerek vaktin müsait olduğu, gerekse müsaadesizliği zamanında hem ikindinin, hem de yatsının ilk sünnetini kılmamak insana bir mes’uliyet getirmez. Kılmayan günaha girmez, mes’ul olmaz. PEygamberimiz her zaman kılmadığı için, “kıllamak da tarirî sünnet” olarak kabul edilebilir. Bununla beraber 4-5 dakikalık bir zamanı da böyle sevaplı bir sünnet için her zaman ayırabiliriz, kılabiliriz.
    Böylece sahabey-i kiram onun farz olmadığını ve yapılırsa çok sevabı olacağını ancak yapılmazsa haram olmayacağını anlamış olurlardı Sadece teşvik bulunmaktadır



  2. 10.Eylül.2009, 00:54
    1
    Devamlı Üye



    Bu soru birisinden alınmıştır..

    Hayırlı Ramazanlar arkadaşlar.
    Size bir sorum olacak.13 yaşından beri namazı kılıyorum.Fakat sürekli kılamıyordum.Ara ara bırakıyordum.Fakat ergenlik çağına girince sürekli kılmaya başladım ve 14.5 yaşından 16 yaşına kadar sürekli kıldım.Şükür süreklilik sorununu aştım.Sorum şu, namaza başladığımdan beri bir türlü sünnetleri kılmak istemiyorum,bazen kendime söz veriyorum,başlıyorum ama 1 hafta geçmeden bırakıyorum.Nasıl çözmem gerektiğini bilmiyorum.
    Bir de namazda elimden geldiğince kendimi sadece namaza ve Allah(c.c.)'a odaklamaya çalışıyorum fakat arada aklım başka yerlere yaşıyor.Mesela okul, geleceğim vs.
    Bu iki konuda sizlere danışmak istedim.Şimdiden Allah razı olsun...


    Bu cevap bu soruya verilmiştir..Yardımcı olmak için bu konuyu açtım..İnşallah yararlı olur...
    1- Bazı kimseler Peygamber efendimizin zaman zaman bazı sünnetleri kılmadığını örnek göstererek bizlerin de kılmamasının sünnet olacağını söylüyorlar.

    Peygamber efendimizin hayatı bizim için örnektir. Sahabeler Onu takip ederler ve yaptığı her şeyi de yapmaya çalışırlardı. Ancak Peygamber efendimiz bazı durumlarda, farz olarak anlaşılmasın diye yaptığı bazı şeyleri terk ederdi.

    Nitekim O, teravih namazını Peygamberimizle beraber kılmak için sabaha kadar mescitte bekleyenlere şöyle buyurur: “Bunun farz olarak anlaşılma endişesiyle teravih namazını kıldırmadım.”

    İşte onun her davranışı örnek alındığı için farz olmayan bazı ibadetleri zaman zaman terk ederdi..

    Şimdi bizlerin böyle bir örnek olma özelliği olmadığına göre namazımızı niye terk edelim. Bununla beraber kılmayanlar sadece sevaptan mahrum kalırlar.

    Ayrıca örnek alacaksak sabahlara kadar göz yaşlarıyla hasırı ıslanacak kadar secdede ağlayan ve ayakları şişecek kadar namaz kılan Peygamberimizin bu yönünü alalım.

    Onun bütün yönlerini örnek alırsak ve her sünnetine tam bir model olabilirsek o zaman arada bir ikindi namazının sünnetini de terk edebiliriz, diyelim. Yoksa yüzlerce sünnetin terk edildiği asrımızda inşallah bu yaptıklarımız onların yerine kefaret olabilir anlayışı ve niyetiyle bütün sünnetleri devamlı kılmamız gerektiğini düşünüyoruz.

    2- Beş vakit namazdan önce ve sonra kılınan nâfilelerin bir kısmı sünnet-i müekkede, bir kısmı da sünnet-i gayr-ı müekkededir. İkinci kısma aynı zamanda müstehap ve mendup da denir. Bu nâfileler içinde en kuvvetli sünnet olan sabah namazından önce kılınan iki rekâttır. Bundan sonraki sünnetler efdaliyet sırasına göre şöyle zikredilmektedir:

    Akşam namazının iki rekât sünneti, öğlenin farzından sonra kılınan iki rekât sün sünnet ve yatsının farzından önce kılınan dört rekâtlık ilk sünnet.

    Bu sünnetlerin kılınmasını teşvik eden Peygamber Efendimiz (a.s.m.) bazılarının terki halinde de ikaz edici beyanlarda bulunmuşlardır. Meselâ sabah namazının sünneti hakkında, “Atın çiftesine maruz kalsanız da bu sünneti terk etmeyin” tarzında ikazda bulunmaktadır.

    Peygamber Efendimiz öğle namazının ilk sünneti hakkında, “Öğle namazının farzından önce dert rekâtı terk eden kimse şefaatime nâil olmaz” buyurmuştur.

    Hakkında ikazlar bulunan sünnetler müekked sünnetlerdir. Peygamber Efendimiz bu namazları hep kılmışlardır. Fakat aynı şeyler ikindi namazının sünneti ve yatsı namazının ilk sünneti için vâki değildir.

    İkindi namazının sünnetinin kılınması hakkında Peygamber Efendimizin teşvik edici mübarek sözleri mevcuttur.

    Fakat diğer sünnetlerde olduğu gibi, ikindi namazının sünnetinin terki halinde bir ikaz bulunmamaktadır.. Zaten ikindi namazının sünneti ile yatsı namazının ilk dört rekâtlık sünneti menduptur. Sünnet-i gayr-ı müekkede ve müstehap olarak da bilinen mendup, Peygamber Efendimizin ibadet maksadıyla ara sıra yaptığı, bazan yapıp, bazan terk ettiği işleridir. Sevabı çok olup işlenmesi teşvik edildiğinden de mendup denmiştir.

    Peygamber Efendimizin (a.s.m.) ikindi ve yatsının sünnetini kılış şekline gelince; Ebû Dâvud’ta rivayet edilen bir hadis-i şerife göre, Resul-i Ekrem Efendimiz ikindinin sünnetini dört rekât kılar, her iki rekâtın arasını da selâmla ayırırdı. Yine Hazret-i Âişe’nin rivayetine göre, “Resul-i Ekrem (a.s.m.) yatsının farzından önce dört rekât, farzından sonra da dört rekât kılar, sonra yatarlardı.”

    Peygamberimizin (a.s.m.) ikindi namazının sünnetini sadece iki rekât kıldığına dair rivayetler de mevcuttur. Neseî’nin Hz. Ali’den rivayetine göre, “Resulullah (a.s.m.) ikindi namazının farzından önce iki rekât kılardı.”

    Bu hadislere göre, ikindi ve yatsı namazından önce dörder rekât kılmak menduptur. Sevabı ve fazileti yüksek bir ibadettir. İmam Muhammed, ikindiden önce ve yatsıdan sonra kılınan sünnetlerde iki rekâtla dört rekât arasında serbest kalmıştır. Yani ikindi namazının sünneti iki rekât olarak da kılınabilir. Fakat Hanefi mezhebinin diğer imamları dört kılmayı efdal görmüşlerdir.

    Muhît isimli fıkıh kitabında yer aldığına göre Peygamber Efendimiz, ikindinin sünneti ile yatsının ilk dört rekât sünnetini devamlı olarak kılmamışlardır. Bazan dört kılmış, bazan iki kılmış, bazan da terk etmiş, hiç tkılmamışlardır. Buna göre sevabı hatırı için her zaman kılmak mümkündür. Fakat gerek vaktin müsait olduğu, gerekse müsaadesizliği zamanında hem ikindinin, hem de yatsının ilk sünnetini kılmamak insana bir mes’uliyet getirmez. Kılmayan günaha girmez, mes’ul olmaz. PEygamberimiz her zaman kılmadığı için, “kıllamak da tarirî sünnet” olarak kabul edilebilir. Bununla beraber 4-5 dakikalık bir zamanı da böyle sevaplı bir sünnet için her zaman ayırabiliriz, kılabiliriz.
    Böylece sahabey-i kiram onun farz olmadığını ve yapılırsa çok sevabı olacağını ancak yapılmazsa haram olmayacağını anlamış olurlardı Sadece teşvik bulunmaktadır



    Benzer Konular

    - Sünnet,Hatalı Sünnet, Erkekte Yenidoğanda Çocukta Sünnet

    - Çorapsız namaz kılmak sünnet mi ?

    - Sünnet namaz ne demek?

    - Sünnet Psikolojisi ve Çocuk: İdeal Sünnet Yaşı, Sünnet Travmatik

    - Sünnet namaz hangisidir?

  3. 04.Ocak.2010, 00:54
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,652
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    --->: Sünnet Namaz




    Alıntı
    Bu soru birisinden alınmıştır..

    Hayırlı Ramazanlar arkadaşlar.
    Size bir sorum olacak.13 yaşından beri namazı kılıyorum.Fakat sürekli kılamıyordum.Ara ara bırakıyordum.Fakat ergenlik çağına girince sürekli kılmaya başladım ve 14.5 yaşından 16 yaşına kadar sürekli kıldım.Şükür süreklilik sorununu aştım.Sorum şu, namaza başladığımdan beri bir türlü sünnetleri kılmak istemiyorum,bazen kendime söz veriyorum,başlıyorum ama 1 hafta geçmeden bırakıyorum.Nasıl çözmem gerektiğini bilmiyorum.
    Bir de namazda elimden geldiğince kendimi sadece namaza ve Allah(c.c.)'a odaklamaya çalışıyorum fakat arada aklım başka yerlere yaşıyor.Mesela okul, geleceğim vs.
    Bu iki konuda sizlere danışmak istedim.Şimdiden Allah razı olsun...
    edebi terkeden sünneten, sünneti terkeden farzdan, farzı terkeden imandan olur.
    Kişi Günaha daldıkça ibadetten soğur.



  4. 04.Ocak.2010, 00:54
    2
    Moderatör



    Alıntı
    Bu soru birisinden alınmıştır..

    Hayırlı Ramazanlar arkadaşlar.
    Size bir sorum olacak.13 yaşından beri namazı kılıyorum.Fakat sürekli kılamıyordum.Ara ara bırakıyordum.Fakat ergenlik çağına girince sürekli kılmaya başladım ve 14.5 yaşından 16 yaşına kadar sürekli kıldım.Şükür süreklilik sorununu aştım.Sorum şu, namaza başladığımdan beri bir türlü sünnetleri kılmak istemiyorum,bazen kendime söz veriyorum,başlıyorum ama 1 hafta geçmeden bırakıyorum.Nasıl çözmem gerektiğini bilmiyorum.
    Bir de namazda elimden geldiğince kendimi sadece namaza ve Allah(c.c.)'a odaklamaya çalışıyorum fakat arada aklım başka yerlere yaşıyor.Mesela okul, geleceğim vs.
    Bu iki konuda sizlere danışmak istedim.Şimdiden Allah razı olsun...
    edebi terkeden sünneten, sünneti terkeden farzdan, farzı terkeden imandan olur.
    Kişi Günaha daldıkça ibadetten soğur.



  5. 04.Ocak.2010, 00:59
    3
    Fetva Meclisi
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 6
    Mesaj Sayısı: 9,482
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 102

    --->: Sünnet Namaz

    Alıntı
    edebi terkeden sünneten, sünneti terkeden farzdan, farzı terkeden imandan olur
    hocam sanırım bu söz Abdullah bin mubareke aittir. çok doğru bir söz.
    kardeş edebe riatyet et ve günahlardan uzakdur ki sana sünnetler sevimli gelsin.


  6. 04.Ocak.2010, 00:59
    3
    Moderatör
    Alıntı
    edebi terkeden sünneten, sünneti terkeden farzdan, farzı terkeden imandan olur
    hocam sanırım bu söz Abdullah bin mubareke aittir. çok doğru bir söz.
    kardeş edebe riatyet et ve günahlardan uzakdur ki sana sünnetler sevimli gelsin.





+ Yorum Gönder