Konusunu Oylayın.: Peygamber efendimizin, örtünme konusunda bir hadisi varmış. örtü hadisi hangisi?

5 üzerinden 4.03 | Toplam : 29 kişi
Peygamber efendimizin, örtünme konusunda bir hadisi varmış. örtü hadisi hangisi?
  1. 27.Şubat.2015, 03:13
    13
    halilcan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Temmuz.2014
    Üye No: 104101
    Mesaj Sayısı: 390
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4

    Cevap: Peygamber efendimizin, örtünme konusunda bir hadisi varmış. örtü hadisi hangisi?

    reklam


    Cevap: Peygamber efendimizin, örtünme konusunda bir hadisi varmış. örtü hadisi hangisi? isimli yazı www.Mumsema.comCevap: Peygamber efendimizin, örtünme konusunda bir hadisi varmış. örtü hadisi hangisi?
    ayetleri ve hadisleri okuyup kafaya göre yorumlamamak lazım.


    LİNK VERMEK YASAKTIR


  2. 27.Şubat.2015, 03:13
    13
    halilcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    reklam


    ayetleri ve hadisleri okuyup kafaya göre yorumlamamak lazım.


    LİNK VERMEK YASAKTIR


  3. 05.Mayıs.2015, 15:39
    14
    Misafir

    Cevap: Peygamber efendimizin, örtünme konusunda bir hadisi varmış. örtü hadisi hangisi?

    reklam


    ben saç topuzumu hörgüç şeklinde yapmıyordum ama çevremdekiler durmadan topuzumu eleştirdiler o yüzden bende artık topuzuma tülbent sarıyorum ama çok büyük olmuyor günah mı?*??


  4. 05.Mayıs.2015, 15:39
    14
    edrf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    edrf
    Misafir
    reklam


    ben saç topuzumu hörgüç şeklinde yapmıyordum ama çevremdekiler durmadan topuzumu eleştirdiler o yüzden bende artık topuzuma tülbent sarıyorum ama çok büyük olmuyor günah mı?*??


  5. 08.Haziran.2015, 21:48
    15
    Misafir

    Cevap: Peygamber efendimizin, örtünme konusunda bir hadisi varmış. örtü hadisi hangisi?

    Ben yillardir namaza başlamak istiyordum ama bir turlu niyetimi yerinegetirmedim ve en sonunda uc haziran günü kapanarak Allaha yonelmeye basladim o gün arkadaslarimin yanina gittim normalde kapali biri olmadigimdan evdede giyinebilecegim teseddurlu fazla kitafet yoktu. Cevreden bakilinca perisan gorunur sekilde disari ciktim ama teseddurluydum ve arkadaslarimin yanina gittigimde yorumlari pek ic acici olmadi su bahsettiginiz tepeden topuz konusunda tartistik hic birimizde gunah oldugunu bilmiyoruz tabi neyse bana tepeden toplamasini ogrettiler yapmasini pek sevmesemde beceremesemde dort bes gun oyle gezdim ve en dogruyu bulmak icin herkesten yorum aliyordum bugun bi kapali arkadadimla daha konustum sen nasil yapiyorsun tepedenmi topluyorsun boylemi yapilmasi gerekiyor gibisine ve sağolsun ki arkadasim bunun dogru olmadigini ve hadislerde aciklandigini bana soyledi bende bugün baktim aradtirdim sizin burdaki paylasimlarinizdan dogruyu tam olarak ogrendim. ALLAH HEPINIZDEN RAZI OLSUN.


  6. 08.Haziran.2015, 21:48
    15
    enis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    enis
    Misafir
    Ben yillardir namaza başlamak istiyordum ama bir turlu niyetimi yerinegetirmedim ve en sonunda uc haziran günü kapanarak Allaha yonelmeye basladim o gün arkadaslarimin yanina gittim normalde kapali biri olmadigimdan evdede giyinebilecegim teseddurlu fazla kitafet yoktu. Cevreden bakilinca perisan gorunur sekilde disari ciktim ama teseddurluydum ve arkadaslarimin yanina gittigimde yorumlari pek ic acici olmadi su bahsettiginiz tepeden topuz konusunda tartistik hic birimizde gunah oldugunu bilmiyoruz tabi neyse bana tepeden toplamasini ogrettiler yapmasini pek sevmesemde beceremesemde dort bes gun oyle gezdim ve en dogruyu bulmak icin herkesten yorum aliyordum bugun bi kapali arkadadimla daha konustum sen nasil yapiyorsun tepedenmi topluyorsun boylemi yapilmasi gerekiyor gibisine ve sağolsun ki arkadasim bunun dogru olmadigini ve hadislerde aciklandigini bana soyledi bende bugün baktim aradtirdim sizin burdaki paylasimlarinizdan dogruyu tam olarak ogrendim. ALLAH HEPINIZDEN RAZI OLSUN.


  7. 01.Kasım.2015, 20:26
    16
    Misafir

    Cevap: Peygamber efendimizin, örtünme konusunda bir hadisi varmış. örtü hadisi hangisi?

    Hocam benim ortume karsi cikiyorlar.ben ne yapiyom bu durumda cok denedum ama bacarmadim.


  8. 01.Kasım.2015, 20:26
    16
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Hocam benim ortume karsi cikiyorlar.ben ne yapiyom bu durumda cok denedum ama bacarmadim.


  9. 30.Nisan.2016, 13:01
    17
    Misafir

    Cevap: Peygamber efendimizin, örtünme konusunda bir hadisi varmış. örtü hadisi hangisi?

    Sayın misafir;
    Lütfen hadisler hakkında öyle düşünmeyin. Birincisi hadis ravilerinin hadis nakletme hakkındaki titizliklerini bilseniz böyle düşünmezdiniz. İkincisi bahsettiğiniz hadis Sahihi Müslim'de geçiyor. Sapık fırkalar bile Müslimdeki hadisleri inkar edemiyor.
    Kaldı ki, Sahihi Müslim ve Sahihi Buhari şöyle dursun; Hz. Muhammed s.a.v. sahih ve zayıf bütün hadislerle amel etmemiz gerektiğini yine bir hadisi şerifinde belirtmiştir. Ben zayıf hadisleri kabul etmem diyen birisi Ehli Sünnet çizgisinden ayrılmıştır.

    Ey Müslüman Bayanlar kendinizi seviyorsanız;
    Allah c.c ve Resulü'nün s.a.v. istediği gibi örtünün. Dar elbise ve deve hörgücünden kaçının.
    Allahu Teala perdeyi kaldırırdı ve Muhammed aleyhi salatu selam günümüzdeki her şeyi görürdü.
    Yoksa deve hörgücü ve giyinmiş çıplaklığı nereden bilecekti. Nitekim o zamanki islam alimleri, hadis ravileri imam Müslim ve imam Buhari bu hadisi kitaplarına yazarken bile hadisi anlayamamışlar. Demişler ki bir insan nasıl hem giyinmiş hem çıplak olabilir.
    Ama 2000 li yıllardaki alimler baş örtülü olup da dar giyinen, pantolon giyinen kadınları görünce o zaman anlamışlar giyinmiş çıplaklığı.


  10. 30.Nisan.2016, 13:01
    17
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Sayın misafir;
    Lütfen hadisler hakkında öyle düşünmeyin. Birincisi hadis ravilerinin hadis nakletme hakkındaki titizliklerini bilseniz böyle düşünmezdiniz. İkincisi bahsettiğiniz hadis Sahihi Müslim'de geçiyor. Sapık fırkalar bile Müslimdeki hadisleri inkar edemiyor.
    Kaldı ki, Sahihi Müslim ve Sahihi Buhari şöyle dursun; Hz. Muhammed s.a.v. sahih ve zayıf bütün hadislerle amel etmemiz gerektiğini yine bir hadisi şerifinde belirtmiştir. Ben zayıf hadisleri kabul etmem diyen birisi Ehli Sünnet çizgisinden ayrılmıştır.

    Ey Müslüman Bayanlar kendinizi seviyorsanız;
    Allah c.c ve Resulü'nün s.a.v. istediği gibi örtünün. Dar elbise ve deve hörgücünden kaçının.
    Allahu Teala perdeyi kaldırırdı ve Muhammed aleyhi salatu selam günümüzdeki her şeyi görürdü.
    Yoksa deve hörgücü ve giyinmiş çıplaklığı nereden bilecekti. Nitekim o zamanki islam alimleri, hadis ravileri imam Müslim ve imam Buhari bu hadisi kitaplarına yazarken bile hadisi anlayamamışlar. Demişler ki bir insan nasıl hem giyinmiş hem çıplak olabilir.
    Ama 2000 li yıllardaki alimler baş örtülü olup da dar giyinen, pantolon giyinen kadınları görünce o zaman anlamışlar giyinmiş çıplaklığı.


  11. 10.Haziran.2016, 11:23
    18
    Misafir

    Cevap: Peygamber efendimizin, örtünme konusunda bir hadisi varmış. örtü hadisi hangisi?

    “Ümmetimin son dönemlerinde bir takım adamlar olacaktır. Erkekler gibi eğerlerin (bineklerin) üzerine binip cami kapılarına ineceklerdir. Hanımları ise giyinik uryandır, (giyinik çıplaktır), başları üzerinde arık deve hörgücü gibisi vardır. Onalara lanet edin. Zira onlar lanet olunmuşlardır.”*(Ahmet b.Hambel - müsned nr.6786, Ibn-i Hibban sahih nr:5655-7347)


  12. 10.Haziran.2016, 11:23
    18
    kayitsiz uye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    kayitsiz uye
    Misafir
    “Ümmetimin son dönemlerinde bir takım adamlar olacaktır. Erkekler gibi eğerlerin (bineklerin) üzerine binip cami kapılarına ineceklerdir. Hanımları ise giyinik uryandır, (giyinik çıplaktır), başları üzerinde arık deve hörgücü gibisi vardır. Onalara lanet edin. Zira onlar lanet olunmuşlardır.”*(Ahmet b.Hambel - müsned nr.6786, Ibn-i Hibban sahih nr:5655-7347)


  13. 12.Temmuz.2016, 23:32
    19
    Misafir

    Cevap: Peygamber efendimizin, örtünme konusunda bir hadisi varmış. örtü hadisi hangisi?

    Allah sizlerden razi olur insAllah.cok guzel anlatmişsiniz hadisleri.bilmediklerimide Allahin izniyle ve sizin vasitanizla ogrendim tesekkur ederim


  14. 12.Temmuz.2016, 23:32
    19
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Allah sizlerden razi olur insAllah.cok guzel anlatmişsiniz hadisleri.bilmediklerimide Allahin izniyle ve sizin vasitanizla ogrendim tesekkur ederim


  15. 20.Eylül.2016, 22:13
    20
    Misafir

    Yorum: Peygamber efendimizin, örtünme konusunda bir hadisi varmış. örtü hadisi hangisi?

    Selamın aleyküm AHZAB SURESİ AYET: 59
    "Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlanna (bir ihtiyaç için dışan çıktıklannda) örtülerini üzerlerine almalarını söyle. Onlann tanınmaması ve inciltilmemesi için en elverişli olan budur."*Aslinda bu ayetten sonra insanlarin onu bunu soyleyip yeni seyler cikarmasina hic bir gerek yok ayat acik ve net ayeti iyi okumak gerek ve ayetin şerhini okumak gerek. Zaten ayette taninmamak gerektiyini soyluyor eee sizler yuzunuz acik olarak disari cikarsaniz herkes sizi tanir demek neymiss herkes ayeti iyi okuyacak ce ayette yuzun tamamininda kapatilmasi ve taninmamasi gerektiyini acik acik bildirmistir bizi yaratip bizi yoneten Allah. Burda hadîsin (cennetin kokusunu dahi alamayacaklardan kasıt olayın büyüklüğü vurgulanıyor yani Allah emretmiştir Resul size bunu açıklamış ve sizi böyle bir amel den nehyetmistir artık siz bunun aksini yaparsanız elbette allah bunun karşılığı olarak dilerse size azap eder dilerse bağışlar Allah merhamet sahibi oldugu gibi allahin gazabida var bunuda unutmamak gerek. Emir ortada dileyen bunu uygular dileyen allahın emrine aşı olup yüz çevirir. Kalkıpta ben buna inanmıyorum hadis şöyle oldu böyle oldu demeyin hadis allah resulunun allahtan aldığı vahilerdir yani allah Resulü hiç bir şeyi boş yere söylemez tıpkı bu ayette olduğu gibi. Onun her sözü Vahi iledir Necim 3.4 yani ve şunu da eklemek isterim hayatında şirk ve küfür olmayan herkes cennete girecektir. Ancak şirkin küfrün dışında kalan günahları allahın dilemesine kalmıştır allah dilerse azap eder dilerse bağışlar. Kim allaha şirk koşarsa onun varacağı yer ateştir. Şüphesiz Allah kendisine şirk koşulan asla bağışlamaz bunun dışındaki günahları dilediyinde bağışlar (Nisa 48.116) kim Allaha şirk koşarsa allah ona cenneti haram kılmıştır varacağı yer ateştir. (Maide-72)
    Küfredip kafir olarak ölenlere allah asla bagislamayacaktir (Ali İmran 91)


  16. 20.Eylül.2016, 22:13
    20
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Selamın aleyküm AHZAB SURESİ AYET: 59
    "Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlanna (bir ihtiyaç için dışan çıktıklannda) örtülerini üzerlerine almalarını söyle. Onlann tanınmaması ve inciltilmemesi için en elverişli olan budur."*Aslinda bu ayetten sonra insanlarin onu bunu soyleyip yeni seyler cikarmasina hic bir gerek yok ayat acik ve net ayeti iyi okumak gerek ve ayetin şerhini okumak gerek. Zaten ayette taninmamak gerektiyini soyluyor eee sizler yuzunuz acik olarak disari cikarsaniz herkes sizi tanir demek neymiss herkes ayeti iyi okuyacak ce ayette yuzun tamamininda kapatilmasi ve taninmamasi gerektiyini acik acik bildirmistir bizi yaratip bizi yoneten Allah. Burda hadîsin (cennetin kokusunu dahi alamayacaklardan kasıt olayın büyüklüğü vurgulanıyor yani Allah emretmiştir Resul size bunu açıklamış ve sizi böyle bir amel den nehyetmistir artık siz bunun aksini yaparsanız elbette allah bunun karşılığı olarak dilerse size azap eder dilerse bağışlar Allah merhamet sahibi oldugu gibi allahin gazabida var bunuda unutmamak gerek. Emir ortada dileyen bunu uygular dileyen allahın emrine aşı olup yüz çevirir. Kalkıpta ben buna inanmıyorum hadis şöyle oldu böyle oldu demeyin hadis allah resulunun allahtan aldığı vahilerdir yani allah Resulü hiç bir şeyi boş yere söylemez tıpkı bu ayette olduğu gibi. Onun her sözü Vahi iledir Necim 3.4 yani ve şunu da eklemek isterim hayatında şirk ve küfür olmayan herkes cennete girecektir. Ancak şirkin küfrün dışında kalan günahları allahın dilemesine kalmıştır allah dilerse azap eder dilerse bağışlar. Kim allaha şirk koşarsa onun varacağı yer ateştir. Şüphesiz Allah kendisine şirk koşulan asla bağışlamaz bunun dışındaki günahları dilediyinde bağışlar (Nisa 48.116) kim Allaha şirk koşarsa allah ona cenneti haram kılmıştır varacağı yer ateştir. (Maide-72)
    Küfredip kafir olarak ölenlere allah asla bagislamayacaktir (Ali İmran 91)


  17. 31.Ocak.2017, 22:00
    21
    Şem'a
    YÖNETİCİ

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Mayıs.2007
    Üye No: 677
    Mesaj Sayısı: 2,903
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 31
    Bulunduğu yer: dünya

    Yorum: Peygamber efendimizin, örtünme konusunda bir hadisi varmış. örtü hadisi hangisi?

    Tesettürle ilgili ayetler:

    "Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin hanımlarına söyle, dışarı çıkarken üstlerine cilbablarını alsınlar. Bu, onların tanınmasını ve bundan dolayı incitilmemelerini sağlar. Allah, Gafûrdur, Rahîmdir." (Ahzab, 33/59).

    "Mümin kadınlara da şöyle: Gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. Zinet yerlerini açmasınlar. Bunlardan kendiliğinden görünen kısmı müstesnadır. Baş örtülerini yakalarının üstüne koysunlar. Zinet yerlerini kendi kocalarından, babalarından, kocalarının babalarından, oğullarından, kocalarının oğullarından, kendi erkek kardeşlerinden, kendi kardeşlerinin oğullarından, kız kardeşlerinin oğullarından, kendi kadınlarından, kölelerinden, erkeklik duygusu kalmayan hizmetçilerden veya henüz kadınların gizli yerlerine muttali olmayan çocuklardan başkasına göstermesinler. Gizleyecekleri zinetleri bilinsin diye ayaklarını da vurmasınlar. Ey müminler! Hepiniz Allah'a tövbe edin. Böylece korktuğunuzdan emin umduğunuza nail olasınız." (Nûr, 24/31).

    "Ay halinden kesilmiş ve evlenme için ümidi kalmamış olan yaşlı kadınlar zinet yerlerini erkeklere göstermemek şartıyla dış elbiselerini bırakmalarında onlar için bir günah yoktur. Bununla birlikte yine de sakınmaları kendileri için daha hayırlıdır." (Nûr, 24/60).


    Tesettürle ilgili hadisler:

    Umeys’in kızı Esma’dan nakledildi. Dediki:

    Resulüllah (s.a.v) bir gün Hz. Aişe (r.anha)’nın evine girdi. Kızkardeşi Esma yanında idi. Üzerinde vücudunun hertarafını örten ve yenleri geniş bir elbise vardı. Resulüllah (s.a.v) onu görünce kalkıp dışarı çıktı. Hz. Aişe (r.anha) kızkardeşine “buradan uzaklaş Resulüllah (s.a.v) sende hoşlanmadığı bir şey gördü” dedi. Hz. Esma uzaklaştı arkasından Resulüllah (s.a.v) içeriye girdi.Hz. Aişe (r.anha) niçin kalkıp gittiğini sordu. Resulüllah (s.a.v) de elbisesinin yenini sadece parmakları görünecek şekilde ellerinin üzerine çekerek şöyle cevap verdi:

    “Kızkardeşini görmedin mi? Müslüman bir kadın şurasından başkasını gösteremez." (Mecmeu’zzevâid nr:4168)
    Bu hadis-i şerif’ten Hz. Esma’nın giydiği elbisenin bedenini örttüğünü, fakat kollarında açıklık olduğunu bunun üzerine Resulüllah (s.a.v) bu kıyafetinden hoşlanmadığını, ellerinin üstünün parmaklara kadarda örtünmesi gerektiğini islam alimleri anlamışlardır ve de böyle ifade etmişlerdir.

    Usame b.Zeyd (r.a) nakletti. Dedi ki:

    “Resulüllah (s.a.v) Dihye’tül- Kelbi’nin kendisine hediye ettiği mısır kumaşlarından sık dokunmuş bir elbiseyi bana giydirdi, ben de onu hanımıma giydirdim. Resulüllah (s.a.v) daha sonra bana sordu: ne oldu Mısırdan gelen elbiseyi giymiyorsun? Dedim ki, ey Allah’ın Resulü ben onu hanımıma giydirdim. Resulüllah (s.a.v) buyurdu ki, altına pijama türünden bir şey giymesini ona emreyle. Çünkü ben o elbisenin kemiklerinin hacmini belli etmesinden korkuyorum.” (Ahmet b. Hambel)
    Ibn-i Abbas (r.anhuma)’dan dediki:

    “Resulüllah (s.a.v) kadınlardan erkeklere benzeyenlere, erkeklereden de kadınlara benzeyenlere lanet etti.” (Buhari nr:5751, ebu Davut nr:4098, Ahmet b.Hambel nr:3149, Nesei nr:9161)
    “Ümmetimin son dönemlerinde bir takım adamlar olacaktır. Erkekler gibi eğerlerin (bineklerin) üzerine binip cami kapılarına ineceklerdir. Hanımları ise giyinik uryandır, (giyinik çıplaktır), başları üzerinde arık deve hörgücü gibisi vardır. Onalara lanet edin. Zira onlar lanet olunmuşlardır.” (Ahmet b.Hambel - müsned nr.6786, Ibn-i Hibban sahih nr:5655-7347)
    Hz. Âişe'den rivâyete göre, bir gün Hz. Ebû Bekir'in kızı Esmâ ince bir elbise ile Allah Resulunun huzuruna girmişti. Resulullah (s.a.s) ondan yüz çevirdi ve şöyle buyurdu:

    "Ey Esma! Şüphesiz kadın erginlik çagına ulaşınca, onun şu ve şu yerlerinden başkasının görünmesi uygun değildir." Hz. Peygamber bunu söylerken yüzüne ve avuçlarına işaret etmişti." (Ebu Davûd, Libâs, 31). "Allah Teâlâ ergin kadının namazını başörtüsüz kabul etmez" (İbn Mâce, Tahâre, 132; Tirmizî, Salât, 160; Ahmed b. Hanbel, IV, 151, 218, 259).
    "Erkeğin avret yeri göbeği ile diz kapağı arasıdır." (Ahmed b. Hanbel, II/187). "Diz kapağı avret yerindendir." (Zeylai, Nasbu'r-Raye, I, 297).
    Sahih-i Müslim'de Ebû Hüreyre (r.a.} tarafından bir rivayette Peygamberimiz (s.a.s), giyindiği halde açık olan, yani ince ve şeffaf elbise ile dolaşan kadınların Cehennemlik olduklarını, Cennetin kokusunu bile alamayacaklarını bildirirler. (Müslim, Libas.-125.)

    Harbın oğlu Züheyr bana anlattı: Bize Cerir Sehl’den o da babasından o da Ebu Hureyre (r.a)’den nakletti. Ebu Hureyre (r.a) dedi ki:Resulüllah (s.a.v) şöyle buyurdu:

    "Ateşlik iki sınıf insan ki ben onları henüz görmedim. Yanlarında sığır kuyruğu gibi kamcılar olup insanları onlarla döven topluluk ve biri de bir takım kadınlar topluluğudur ki bunlar giyinik, çıplaktırlar. Görenleri yoldan saptıran ve kendileri de haktan sapanlardır. Başları bir tarafa sarkan deve hörgücü gibi olacaktır. Bunlar cennete giremiyecekler. Kokusu şu kadar, şu kadar yürüme mesafesinden alındığı halde, bunlar cennetin kokusunu da bulup alamıyacaklardır." (Müslim - sahih bab: libas ve’l- zineh hadis nr.3971)
    Alkame bin Ebi Alkame annesinin şöyle dediğini rivayet eder:

    "Abdurrahman'ın kızı Hafsa'nın başında, saçını gösterecek şekilde ince bir başörtüsü olduğu halde Hz. Âişe'nin huzuruna girdi. Hz. Âişe başından örtüsünü alarak ikiye katladı, kalınlaştırdı." (Muvatta', Libas:4)
    Hz. Ömer (r.a.) ise, cam gibi şeffaf olmasa da, giyindiği zaman altını iyice belli eden elbisenin kadınlara giydirilmemesi hususunda mü'minlere ikazda bulunmuştur. (Beyhakî. Sünen, 2:235)

    İmam Serahsî bu nakilden sonra, kadının giydiği elbise çok ince de olsa yine aynı hükmü taşır, şeklinde bir açıklama getirir. Daha sonra da, "Giyindiği halde açık" olan mealindeki hadisi kaydeder ve şöyle der: "Bu çeşit bir elbise şebeke (ağ) gibidir, örtünmeyi temin etmez. Bunun için yabancı erkeklerin bu şekilde giyinmiş bir kadına bakması helâl olmaz." (el-Mebsût, 10:155)

    "Kadın örtülmesi gereken avrettir. Dışarı çıktığı zaman şeytan ona gözünü diker." (Tirmizî, Radâ, 18).
    Hz. Âişe (R.anhâ)'dan nakledilen;

    "Allah Teâlâ erginlik çağına ulaşan kadının namazını başörtüsüz kabul etmez." (İbn Mace, Tahâre, 132; Tirmizî, Salât, 160) hadisi saçları da kapsamına alır.
    Hz. Âişe (r. anhâ) ilk başörtüsü uygulamasını şöyle anlatır:

    "Allah ilk muhâcir kadınlara rahmet etsin onlar; "Baş örtülerini yakalarının üstüne taksınlar..." (en-Nûr, 24/31) ayeti inince, etekliklerini kesip bunlardan başörtüsü yaptılar."
    Yine Safiyye binti Şeybe şöyle anlatır: "Biz Âişe ile birlikte idik. Kureyş kadınlarından ve onların üstünlüklerinden söz ettik. Hz. Âîşe dedi ki:

    "Şüphesiz Kureyş kadınlarının birtakım üstünlükleri vardır. Ancak ben, Allah'a yemin olsun ki, Allah'ın kitabını daha çok tasdik eden ve bu kitaba daha kuvvetle inanan Ensar kadınlarından daha faziletlisini görmedim. Nitekim Nûr sûresinde "Kadınlar başörtülerini yakalarının üstüne taksınlar..." ayeti inince, onların erkekleri bu ayetleri okuyarak eve döndüler. Bu erkekler eşlerine, kız, kız kardeş ve hısımlarına bunları okudular. Bu kadınlardan her biri etek kumaşlarından, Allah'ın kitabını tasdik ve ona iman ederek başörtüsü hazırladılar. Ertesi sabah, Hz. Peygamberin arkasında başörtüleriyle sabah namazına durdular. Sanki onların başları üstünde kargalar vardı." (Buharî, Tefsîru Sûre, 29/12; İbn Kesîr, Muhtasar, M. Alî, es-Sâbûnî, 7. Baskı, Beyrut 1402/1981, II/600).



  18. 31.Ocak.2017, 22:00
    21
    YÖNETİCİ
    Tesettürle ilgili ayetler:

    "Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin hanımlarına söyle, dışarı çıkarken üstlerine cilbablarını alsınlar. Bu, onların tanınmasını ve bundan dolayı incitilmemelerini sağlar. Allah, Gafûrdur, Rahîmdir." (Ahzab, 33/59).

    "Mümin kadınlara da şöyle: Gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. Zinet yerlerini açmasınlar. Bunlardan kendiliğinden görünen kısmı müstesnadır. Baş örtülerini yakalarının üstüne koysunlar. Zinet yerlerini kendi kocalarından, babalarından, kocalarının babalarından, oğullarından, kocalarının oğullarından, kendi erkek kardeşlerinden, kendi kardeşlerinin oğullarından, kız kardeşlerinin oğullarından, kendi kadınlarından, kölelerinden, erkeklik duygusu kalmayan hizmetçilerden veya henüz kadınların gizli yerlerine muttali olmayan çocuklardan başkasına göstermesinler. Gizleyecekleri zinetleri bilinsin diye ayaklarını da vurmasınlar. Ey müminler! Hepiniz Allah'a tövbe edin. Böylece korktuğunuzdan emin umduğunuza nail olasınız." (Nûr, 24/31).

    "Ay halinden kesilmiş ve evlenme için ümidi kalmamış olan yaşlı kadınlar zinet yerlerini erkeklere göstermemek şartıyla dış elbiselerini bırakmalarında onlar için bir günah yoktur. Bununla birlikte yine de sakınmaları kendileri için daha hayırlıdır." (Nûr, 24/60).


    Tesettürle ilgili hadisler:

    Umeys’in kızı Esma’dan nakledildi. Dediki:

    Resulüllah (s.a.v) bir gün Hz. Aişe (r.anha)’nın evine girdi. Kızkardeşi Esma yanında idi. Üzerinde vücudunun hertarafını örten ve yenleri geniş bir elbise vardı. Resulüllah (s.a.v) onu görünce kalkıp dışarı çıktı. Hz. Aişe (r.anha) kızkardeşine “buradan uzaklaş Resulüllah (s.a.v) sende hoşlanmadığı bir şey gördü” dedi. Hz. Esma uzaklaştı arkasından Resulüllah (s.a.v) içeriye girdi.Hz. Aişe (r.anha) niçin kalkıp gittiğini sordu. Resulüllah (s.a.v) de elbisesinin yenini sadece parmakları görünecek şekilde ellerinin üzerine çekerek şöyle cevap verdi:

    “Kızkardeşini görmedin mi? Müslüman bir kadın şurasından başkasını gösteremez." (Mecmeu’zzevâid nr:4168)
    Bu hadis-i şerif’ten Hz. Esma’nın giydiği elbisenin bedenini örttüğünü, fakat kollarında açıklık olduğunu bunun üzerine Resulüllah (s.a.v) bu kıyafetinden hoşlanmadığını, ellerinin üstünün parmaklara kadarda örtünmesi gerektiğini islam alimleri anlamışlardır ve de böyle ifade etmişlerdir.

    Usame b.Zeyd (r.a) nakletti. Dedi ki:

    “Resulüllah (s.a.v) Dihye’tül- Kelbi’nin kendisine hediye ettiği mısır kumaşlarından sık dokunmuş bir elbiseyi bana giydirdi, ben de onu hanımıma giydirdim. Resulüllah (s.a.v) daha sonra bana sordu: ne oldu Mısırdan gelen elbiseyi giymiyorsun? Dedim ki, ey Allah’ın Resulü ben onu hanımıma giydirdim. Resulüllah (s.a.v) buyurdu ki, altına pijama türünden bir şey giymesini ona emreyle. Çünkü ben o elbisenin kemiklerinin hacmini belli etmesinden korkuyorum.” (Ahmet b. Hambel)
    Ibn-i Abbas (r.anhuma)’dan dediki:

    “Resulüllah (s.a.v) kadınlardan erkeklere benzeyenlere, erkeklereden de kadınlara benzeyenlere lanet etti.” (Buhari nr:5751, ebu Davut nr:4098, Ahmet b.Hambel nr:3149, Nesei nr:9161)
    “Ümmetimin son dönemlerinde bir takım adamlar olacaktır. Erkekler gibi eğerlerin (bineklerin) üzerine binip cami kapılarına ineceklerdir. Hanımları ise giyinik uryandır, (giyinik çıplaktır), başları üzerinde arık deve hörgücü gibisi vardır. Onalara lanet edin. Zira onlar lanet olunmuşlardır.” (Ahmet b.Hambel - müsned nr.6786, Ibn-i Hibban sahih nr:5655-7347)
    Hz. Âişe'den rivâyete göre, bir gün Hz. Ebû Bekir'in kızı Esmâ ince bir elbise ile Allah Resulunun huzuruna girmişti. Resulullah (s.a.s) ondan yüz çevirdi ve şöyle buyurdu:

    "Ey Esma! Şüphesiz kadın erginlik çagına ulaşınca, onun şu ve şu yerlerinden başkasının görünmesi uygun değildir." Hz. Peygamber bunu söylerken yüzüne ve avuçlarına işaret etmişti." (Ebu Davûd, Libâs, 31). "Allah Teâlâ ergin kadının namazını başörtüsüz kabul etmez" (İbn Mâce, Tahâre, 132; Tirmizî, Salât, 160; Ahmed b. Hanbel, IV, 151, 218, 259).
    "Erkeğin avret yeri göbeği ile diz kapağı arasıdır." (Ahmed b. Hanbel, II/187). "Diz kapağı avret yerindendir." (Zeylai, Nasbu'r-Raye, I, 297).
    Sahih-i Müslim'de Ebû Hüreyre (r.a.} tarafından bir rivayette Peygamberimiz (s.a.s), giyindiği halde açık olan, yani ince ve şeffaf elbise ile dolaşan kadınların Cehennemlik olduklarını, Cennetin kokusunu bile alamayacaklarını bildirirler. (Müslim, Libas.-125.)

    Harbın oğlu Züheyr bana anlattı: Bize Cerir Sehl’den o da babasından o da Ebu Hureyre (r.a)’den nakletti. Ebu Hureyre (r.a) dedi ki:Resulüllah (s.a.v) şöyle buyurdu:

    "Ateşlik iki sınıf insan ki ben onları henüz görmedim. Yanlarında sığır kuyruğu gibi kamcılar olup insanları onlarla döven topluluk ve biri de bir takım kadınlar topluluğudur ki bunlar giyinik, çıplaktırlar. Görenleri yoldan saptıran ve kendileri de haktan sapanlardır. Başları bir tarafa sarkan deve hörgücü gibi olacaktır. Bunlar cennete giremiyecekler. Kokusu şu kadar, şu kadar yürüme mesafesinden alındığı halde, bunlar cennetin kokusunu da bulup alamıyacaklardır." (Müslim - sahih bab: libas ve’l- zineh hadis nr.3971)
    Alkame bin Ebi Alkame annesinin şöyle dediğini rivayet eder:

    "Abdurrahman'ın kızı Hafsa'nın başında, saçını gösterecek şekilde ince bir başörtüsü olduğu halde Hz. Âişe'nin huzuruna girdi. Hz. Âişe başından örtüsünü alarak ikiye katladı, kalınlaştırdı." (Muvatta', Libas:4)
    Hz. Ömer (r.a.) ise, cam gibi şeffaf olmasa da, giyindiği zaman altını iyice belli eden elbisenin kadınlara giydirilmemesi hususunda mü'minlere ikazda bulunmuştur. (Beyhakî. Sünen, 2:235)

    İmam Serahsî bu nakilden sonra, kadının giydiği elbise çok ince de olsa yine aynı hükmü taşır, şeklinde bir açıklama getirir. Daha sonra da, "Giyindiği halde açık" olan mealindeki hadisi kaydeder ve şöyle der: "Bu çeşit bir elbise şebeke (ağ) gibidir, örtünmeyi temin etmez. Bunun için yabancı erkeklerin bu şekilde giyinmiş bir kadına bakması helâl olmaz." (el-Mebsût, 10:155)

    "Kadın örtülmesi gereken avrettir. Dışarı çıktığı zaman şeytan ona gözünü diker." (Tirmizî, Radâ, 18).
    Hz. Âişe (R.anhâ)'dan nakledilen;

    "Allah Teâlâ erginlik çağına ulaşan kadının namazını başörtüsüz kabul etmez." (İbn Mace, Tahâre, 132; Tirmizî, Salât, 160) hadisi saçları da kapsamına alır.
    Hz. Âişe (r. anhâ) ilk başörtüsü uygulamasını şöyle anlatır:

    "Allah ilk muhâcir kadınlara rahmet etsin onlar; "Baş örtülerini yakalarının üstüne taksınlar..." (en-Nûr, 24/31) ayeti inince, etekliklerini kesip bunlardan başörtüsü yaptılar."
    Yine Safiyye binti Şeybe şöyle anlatır: "Biz Âişe ile birlikte idik. Kureyş kadınlarından ve onların üstünlüklerinden söz ettik. Hz. Âîşe dedi ki:

    "Şüphesiz Kureyş kadınlarının birtakım üstünlükleri vardır. Ancak ben, Allah'a yemin olsun ki, Allah'ın kitabını daha çok tasdik eden ve bu kitaba daha kuvvetle inanan Ensar kadınlarından daha faziletlisini görmedim. Nitekim Nûr sûresinde "Kadınlar başörtülerini yakalarının üstüne taksınlar..." ayeti inince, onların erkekleri bu ayetleri okuyarak eve döndüler. Bu erkekler eşlerine, kız, kız kardeş ve hısımlarına bunları okudular. Bu kadınlardan her biri etek kumaşlarından, Allah'ın kitabını tasdik ve ona iman ederek başörtüsü hazırladılar. Ertesi sabah, Hz. Peygamberin arkasında başörtüleriyle sabah namazına durdular. Sanki onların başları üstünde kargalar vardı." (Buharî, Tefsîru Sûre, 29/12; İbn Kesîr, Muhtasar, M. Alî, es-Sâbûnî, 7. Baskı, Beyrut 1402/1981, II/600).



  19. 07.Şubat.2017, 21:56
    22
    Misafir

    Yorum: Peygamber efendimizin, örtünme konusunda bir hadisi varmış. örtü hadisi hangisi?

    Yüce rabbimizin ismine hürmeten "Allah" olarak yazarsanız daha güzel olur diye düşünüyorum. Allah, özel bir isimdir ve ilk harfi büyük yazılır. Yazınızı baştan sona kadar okursanız bu hatayı defalarca yapmış olduğunuzu görürsünüz. Cümle içinde geçen sıradan bir kelime değildir o. Biraz dikkat lütfen...


  20. 07.Şubat.2017, 21:56
    22
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Yüce rabbimizin ismine hürmeten "Allah" olarak yazarsanız daha güzel olur diye düşünüyorum. Allah, özel bir isimdir ve ilk harfi büyük yazılır. Yazınızı baştan sona kadar okursanız bu hatayı defalarca yapmış olduğunuzu görürsünüz. Cümle içinde geçen sıradan bir kelime değildir o. Biraz dikkat lütfen...





+ Yorum Gönder
Git İlk 12