Konusunu Oylayın.: Kabristanda Kur'an-ı Kerim okumak bidat mi? bayanlar kabristanda Kur'an okuyabilir mi

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Kabristanda Kur'an-ı Kerim okumak bidat mi? bayanlar kabristanda Kur'an okuyabilir mi
  1. 16.Ağustos.2009, 21:35
    1
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Kabristanda Kur'an-ı Kerim okumak bidat mi? bayanlar kabristanda Kur'an okuyabilir mi






    Kabristanda Kur'an-ı Kerim okumak bidat mi? bayanlar kabristanda Kur'an okuyabilir mi Mumsema Selamüm Aleyküm Hocam verdiğiniz bilgilerle bizleri irşad ediyorsunuz Allah c.c. razı olsun benimde sizden istirhamım olacak. Kabristanda Kur'an-ı Kerim okumak bidatmidir? çünkü bu çok tartışılır oldu. bayanlar kabristanda Kur'an okuyabilirlermi?
    Hatim yaparken sessiz okuma olurmu? (bazen ortam musait olmuyor)
    sessiz okuyunca mahreçler tam çıkmıyor (geçerli olurmu?)
    Bizleri aydınlatırsanız çok seviniriz şimdiden Allah razı olsun


  2. 16.Ağustos.2009, 21:35
    1
    Silent and lonely rains



    Selamüm Aleyküm Hocam verdiğiniz bilgilerle bizleri irşad ediyorsunuz Allah c.c. razı olsun benimde sizden istirhamım olacak. Kabristanda Kur'an-ı Kerim okumak bidatmidir? çünkü bu çok tartışılır oldu. bayanlar kabristanda Kur'an okuyabilirlermi?
    Hatim yaparken sessiz okuma olurmu? (bazen ortam musait olmuyor)
    sessiz okuyunca mahreçler tam çıkmıyor (geçerli olurmu?)
    Bizleri aydınlatırsanız çok seviniriz şimdiden Allah razı olsun


    Benzer Konular

    - Bayanlar adet döneminde KURAN okuyabilir mi?

    - Bayanlar Ezan Ve Kamet Okuyabilir mi?

    - Kabristanda namaz kılmanın hükmü nedir?

    - Kabristanda imam ölü için nasıl dua eder?Özel bir dua şekli varmıdır?

    - Kabristanda Kur'an okumak sünnet değil midir?

  3. 16.Ağustos.2009, 22:57
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,670
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    --->: Kabristanda Kur'an-ı Kerim okumak bidat mi? bayanlar kabristanda Kur'an okuyabi




    Alıntı


    Selamüm Aleyküm Hocam verdiğiniz bilgilerle bizleri irşad ediyorsunuz Allah c.c. razı olsun benimde sizden istirhamım olacak. Kabristanda Kur'an-ı Kerim okumak bidatmidir? çünkü bu çok tartışılır oldu. bayanlar kabristanda Kur'an okuyabilirlermi?
    Hatim yaparken sessiz okuma olurmu? (bazen ortam musait olmuyor)
    sessiz okuyunca mahreçler tam çıkmıyor (geçerli olurmu?)
    Bizleri aydınlatırsanız çok seviniriz şimdiden Allah razı olsun
    ve aleykumusselam ve rahetullah.
    Kabristanda Kur'an okumak hakkında bir hadise rastlanmamış ve asrı saadette olsun sahabeler devrinde olsun böyle bir bilgi yoktur.
    okunan Kur'anın sevabı gider bu isterse evde okunsun isterse başka yerde... bunda şüphe yok.
    burdada tartışması olmuştu: Kabristanda Kur'an okumak sünnet değil midir

    ==================================

    Peygamberimiz (sas) mezar başında Kur'an okumuş mudur? Mezarlıkta Kur'an okumak bidat midir?

    - Hz. Peygamber (a.s.m)’in herhangi bir mezarda Kur’an okuduğuna dair bir bilgiye rastlayamadık.

    - Mezarda Kur’an okumak -günah getiren ve dalalet anlamına gelen- bir bidat değildir. Sözlük anlamı itibariyle bidat dense dahi, “biday-ı hasene” türündendir. Çünkü, Kur’an okumaktan hasıl olan sevabın ölünün ruhuna ulaşacağı hususu, cumhur-u ulemanın ittifak ettiği bir konudur. Bu konuda en çekingen davranan Şafiiler de vefat edenin ardından okunan Kur’an sevabının ona ulaşacağını kabul ederler.(bk. Nevevî, el-Mecmu, 15/521-522).

    - İanetu’talibin adlı eserde “Kim her Cuma günü anne-babasını veya onlardan birinin kabrini ziyaret eder ve yanlarında Yasin Suresini okursa, okuduğu ayet ve harflerin sayısı kadar günahları bağışlanır.” mealinde bir hadis rivayet edilmiştir.(bk. İanetu’talibin, 2/162-1418/1997- Hadis için ayrıca bk. Kenzu’l-Ummal, h. No:45486 ).

    - Aynı eserde, Şafiilerin bu konudaki görüşleri şöyle özetlenmiştir: “Kur’an okunduğu zaman bizzat ölü olan kimse niyet edilirse veya okumanın ardından dua yapılırsa, yahut da ölünün kabri başında okunursa, sevabı kesin olarak gider.”(a.g.e, 3/259).

    - El-Ala b. el-Leclac çocuklarına şu vasiyeti yapmıştır: “Öldüğüm zaman beni kabre/lahde koyun, ardından “Bismillahi ve ala milleti Resulillah” deyin, sonra üzerime hafif hafif toprak atın ve başımın yanında Bakara Suresi'nin baş kısmı (ilk beş ayeti) ile son kısmını (Amenerresulü) okuyun. Abdullah b. Ömer’in bundan hoşlandığını görmüştüm.”(bk. Kenzu’l-Ummal, h. No: 42921).
    Sorularla İslamiyet


  4. 16.Ağustos.2009, 22:57
    2
    Moderatör



    Alıntı


    Selamüm Aleyküm Hocam verdiğiniz bilgilerle bizleri irşad ediyorsunuz Allah c.c. razı olsun benimde sizden istirhamım olacak. Kabristanda Kur'an-ı Kerim okumak bidatmidir? çünkü bu çok tartışılır oldu. bayanlar kabristanda Kur'an okuyabilirlermi?
    Hatim yaparken sessiz okuma olurmu? (bazen ortam musait olmuyor)
    sessiz okuyunca mahreçler tam çıkmıyor (geçerli olurmu?)
    Bizleri aydınlatırsanız çok seviniriz şimdiden Allah razı olsun
    ve aleykumusselam ve rahetullah.
    Kabristanda Kur'an okumak hakkında bir hadise rastlanmamış ve asrı saadette olsun sahabeler devrinde olsun böyle bir bilgi yoktur.
    okunan Kur'anın sevabı gider bu isterse evde okunsun isterse başka yerde... bunda şüphe yok.
    burdada tartışması olmuştu: Kabristanda Kur'an okumak sünnet değil midir

    ==================================

    Peygamberimiz (sas) mezar başında Kur'an okumuş mudur? Mezarlıkta Kur'an okumak bidat midir?

    - Hz. Peygamber (a.s.m)’in herhangi bir mezarda Kur’an okuduğuna dair bir bilgiye rastlayamadık.

    - Mezarda Kur’an okumak -günah getiren ve dalalet anlamına gelen- bir bidat değildir. Sözlük anlamı itibariyle bidat dense dahi, “biday-ı hasene” türündendir. Çünkü, Kur’an okumaktan hasıl olan sevabın ölünün ruhuna ulaşacağı hususu, cumhur-u ulemanın ittifak ettiği bir konudur. Bu konuda en çekingen davranan Şafiiler de vefat edenin ardından okunan Kur’an sevabının ona ulaşacağını kabul ederler.(bk. Nevevî, el-Mecmu, 15/521-522).

    - İanetu’talibin adlı eserde “Kim her Cuma günü anne-babasını veya onlardan birinin kabrini ziyaret eder ve yanlarında Yasin Suresini okursa, okuduğu ayet ve harflerin sayısı kadar günahları bağışlanır.” mealinde bir hadis rivayet edilmiştir.(bk. İanetu’talibin, 2/162-1418/1997- Hadis için ayrıca bk. Kenzu’l-Ummal, h. No:45486 ).

    - Aynı eserde, Şafiilerin bu konudaki görüşleri şöyle özetlenmiştir: “Kur’an okunduğu zaman bizzat ölü olan kimse niyet edilirse veya okumanın ardından dua yapılırsa, yahut da ölünün kabri başında okunursa, sevabı kesin olarak gider.”(a.g.e, 3/259).

    - El-Ala b. el-Leclac çocuklarına şu vasiyeti yapmıştır: “Öldüğüm zaman beni kabre/lahde koyun, ardından “Bismillahi ve ala milleti Resulillah” deyin, sonra üzerime hafif hafif toprak atın ve başımın yanında Bakara Suresi'nin baş kısmı (ilk beş ayeti) ile son kısmını (Amenerresulü) okuyun. Abdullah b. Ömer’in bundan hoşlandığını görmüştüm.”(bk. Kenzu’l-Ummal, h. No: 42921).
    Sorularla İslamiyet


  5. 16.Ağustos.2009, 23:05
    3
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,670
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    --->: Kabristanda Kur'an-ı Kerim okumak bidat mi? bayanlar kabristanda Kur'an okuyabi

    Mezar Başında Kur'an Okumak

    Bu görüş -doğru olsa bile- ölünün mezarı başında Kur'an okumanın müstahab (özendirilecek bir hareket) sayılmasını gerektirmez. Çünkü eğer mezar başında Kur'an okumanın şeriatımızda yeri (meşru) olsaydı, mutlaka Peygamberimiz bunu ümmetine bildirirdi

    Çünkü bu davranış bir bakıma yararlı olsa bile, zararı ve sakıncası daha baskındır. Tıpkı orada kılınacak namaz gibi. Ayrıca ölü için dua etmek, ona mağfiret dilemek ve onun adına sadaka vermek gibi ibadetler, kendisine bundan daha büyük sevap kazandırıcı hareketlerdir. Hem de bu hareketleri ölü adına yapmak şeriata uygundur, hiç bir yönden sakıncalı değildir. Bundan dolayıdır ki, hiç bir alim, düzenli aralıklarla mezar başına giderek orada Kur'an okumanın müstahab olduğunu söylemiş değildir. Zira Peygamberimizin bu hareketi ümmetine meşru kılmadığı, dinimizin kesin bilgileri arasındadır

    Fakat “mezarlıkta Kur'an okumak, mekruh mudur, yoksa değil midir?” meselesi alimler arasında tartışmalıdır. Bu mesele meşhurdur ve bu konuda İmam-ı Ahmed'den nakledilen üç ayrı rivayet vardır

    1 - Bu rivayetlerin birincisine göre mezar başlarında Kur'an okumanın hiç bir sakıncası yoktur. Bu rivayet Ebu Bekir Hilâl ile Hanbelî'nin yakın dönemli taraftarları tarafından tercih edilmiştir. Bunlar bu rivayetin İmam-ı Ahmed'den gelen son rivayet olduğunu söylemişlerdir. Ayrıca Ebu Hanife taraftan bir gurup alimin de böyle düşündüğü belirtilmiştir. Bu görüşü savunanlar, daha çok Abdullah b. Ömer'in öldüğü zaman toprağa verilince, mezarı başında Bakara suresinin başının ve sonunun okunmasını vasiyyet ettiği rivayetine dayanmışlardır.


    Müellif, M. El-Fetava, c. 24, s. 317. Beyhaki bu haberi Abdurrahman b. El-Ala b. El-Leccac, babasına dayandırarak İbn Ömer'in kabir başında Kur'an okumayı müstehap gördüğüne işaret etmektedir. Bkz. b. Beyhaki, Sünen El-Kübra, c. 4, s. 56, 57 Mezar başında Kur'an okuma ile ilgili hadisler. Öte yandan Nevevî şöyle diyor. “Beyhakî'nin süneninde “hasen” bir senedle nakledildiğine göre İbn Ömer ölü defnedildikten sonra Bakara suresinin başı ve sonunun okunmasını müstehap sayardı. Feth El-Rabbânî, cüz. 4, s. 194

    Muhacirlerden olan bir sahabiden nakledildiğine göre de, bu sahabi ölümünden sonra mezarı başında Bakara suresinin tümünün okunmasını istemiştir


    2 - Bu konudaki rivayetlerin ikincisine göre mezarlıklarda Kur'an okumak mekruhtur. Hatta bu görüşü savunan alimler arasında eğer cenaze namazı mezarlıkta kılınırsa, orada Fatiha suresi okunup okunamayacağı meselesi bile tartışma konusu olmuştur. Bu meselede İmam-ı Ahmed'den gelen iki zıt rivayet vardır

    Anlatmakta olduğumuz görüş, çoğu arkadaşlarının İmam-ı Ahmed'e mal ettikleri görüştür. Abdülvehhab Verrak ve Ebu Bekir Muruzî gibi İmam'ın çağdaşı olan yakın arkadaşları da bu düşüncededirler. Bu görüş, aralarında Ebu Hanife, Malik ve Haşim b. Beşir gibi klâsik ilk kuşak alimlerinin çoğunluğunun da görüşüdür. Şafiî'nin bu mesele ile ilgili bize ulaşan hiç bir sözü yoktur. Çünkü bu hareket ona göre aslında bid'attır. İmam-ı Malik ise bu mesele ile ilgili olarak:

    “ilk müslümanlardan hiç birinin böyle yaptığını görmüş veya işitmiş değilim” demiştir. Bundan açıkça anlıyoruz ki, ne sahabiler ve nede onların bağlıları (tabiin) bu hareketi yapmıyorlardı

    3 - Bu mesele ile ilgili üçüncü rivayete göre, ölüyü toprağa verirken mezarı başında Kur'an okumanın hiç bir sakıncası yoktur. Nitekim sahabilerden Abdullah b. Ömer ile muhacirlerden bir zat bu yolda yakınlarına vasiyet etmişlerdir. Fakat ölüyü toprağa verdikten daha sonra mezar başında Kur'an okumaya gelince -belirli aralıklarla mezarlığı ziyaret edip ölü başında Kur'an okumayı adet edinenlerin yaptıkları gibi- bu hareket mekruhtur. İlk nesil müslümanlarından (selefden) her hangi bir kimsenin böyle yaptığını belirten hiç bir belge elimizde yoktur

    Bu rivayet belki de diğer ikisinden daha kuvvetlidir. Çünkü dayandığı deliller tutarlı ve bağdaşıktır. Mezar başında Kur'an okumayı mekruh sayanların bir kısmı bu hareketi, özellikle orada Kur'an okuma amacı güdülmemiş olduğu takdirde de mekruh görmüşlerdir. Meselâ Ahmed İbn Hanbel, mezarlıkta kılınacak cenaze namazı sırasında da Kur'an okunmasını yasaklamıştır. Tıpkı mezarlıkta namaz kılma meselesinde olduğu gibi. Bilmemiz gerekir ki, namaz kılarken okunan Kur'an, mezar başında okunmuş Kur'an gibi sayılamaz. Bununla birlikte özellikle mezar için yapılan hareketlerle oradayken dolaylı ve bağlı olarak yapılan hareketler arasındaki farkı ayırdetmek daha önce değindiğimiz gibi değildir
    bu bilgiler alıntıdır


  6. 16.Ağustos.2009, 23:05
    3
    Moderatör
    Mezar Başında Kur'an Okumak

    Bu görüş -doğru olsa bile- ölünün mezarı başında Kur'an okumanın müstahab (özendirilecek bir hareket) sayılmasını gerektirmez. Çünkü eğer mezar başında Kur'an okumanın şeriatımızda yeri (meşru) olsaydı, mutlaka Peygamberimiz bunu ümmetine bildirirdi

    Çünkü bu davranış bir bakıma yararlı olsa bile, zararı ve sakıncası daha baskındır. Tıpkı orada kılınacak namaz gibi. Ayrıca ölü için dua etmek, ona mağfiret dilemek ve onun adına sadaka vermek gibi ibadetler, kendisine bundan daha büyük sevap kazandırıcı hareketlerdir. Hem de bu hareketleri ölü adına yapmak şeriata uygundur, hiç bir yönden sakıncalı değildir. Bundan dolayıdır ki, hiç bir alim, düzenli aralıklarla mezar başına giderek orada Kur'an okumanın müstahab olduğunu söylemiş değildir. Zira Peygamberimizin bu hareketi ümmetine meşru kılmadığı, dinimizin kesin bilgileri arasındadır

    Fakat “mezarlıkta Kur'an okumak, mekruh mudur, yoksa değil midir?” meselesi alimler arasında tartışmalıdır. Bu mesele meşhurdur ve bu konuda İmam-ı Ahmed'den nakledilen üç ayrı rivayet vardır

    1 - Bu rivayetlerin birincisine göre mezar başlarında Kur'an okumanın hiç bir sakıncası yoktur. Bu rivayet Ebu Bekir Hilâl ile Hanbelî'nin yakın dönemli taraftarları tarafından tercih edilmiştir. Bunlar bu rivayetin İmam-ı Ahmed'den gelen son rivayet olduğunu söylemişlerdir. Ayrıca Ebu Hanife taraftan bir gurup alimin de böyle düşündüğü belirtilmiştir. Bu görüşü savunanlar, daha çok Abdullah b. Ömer'in öldüğü zaman toprağa verilince, mezarı başında Bakara suresinin başının ve sonunun okunmasını vasiyyet ettiği rivayetine dayanmışlardır.


    Müellif, M. El-Fetava, c. 24, s. 317. Beyhaki bu haberi Abdurrahman b. El-Ala b. El-Leccac, babasına dayandırarak İbn Ömer'in kabir başında Kur'an okumayı müstehap gördüğüne işaret etmektedir. Bkz. b. Beyhaki, Sünen El-Kübra, c. 4, s. 56, 57 Mezar başında Kur'an okuma ile ilgili hadisler. Öte yandan Nevevî şöyle diyor. “Beyhakî'nin süneninde “hasen” bir senedle nakledildiğine göre İbn Ömer ölü defnedildikten sonra Bakara suresinin başı ve sonunun okunmasını müstehap sayardı. Feth El-Rabbânî, cüz. 4, s. 194

    Muhacirlerden olan bir sahabiden nakledildiğine göre de, bu sahabi ölümünden sonra mezarı başında Bakara suresinin tümünün okunmasını istemiştir


    2 - Bu konudaki rivayetlerin ikincisine göre mezarlıklarda Kur'an okumak mekruhtur. Hatta bu görüşü savunan alimler arasında eğer cenaze namazı mezarlıkta kılınırsa, orada Fatiha suresi okunup okunamayacağı meselesi bile tartışma konusu olmuştur. Bu meselede İmam-ı Ahmed'den gelen iki zıt rivayet vardır

    Anlatmakta olduğumuz görüş, çoğu arkadaşlarının İmam-ı Ahmed'e mal ettikleri görüştür. Abdülvehhab Verrak ve Ebu Bekir Muruzî gibi İmam'ın çağdaşı olan yakın arkadaşları da bu düşüncededirler. Bu görüş, aralarında Ebu Hanife, Malik ve Haşim b. Beşir gibi klâsik ilk kuşak alimlerinin çoğunluğunun da görüşüdür. Şafiî'nin bu mesele ile ilgili bize ulaşan hiç bir sözü yoktur. Çünkü bu hareket ona göre aslında bid'attır. İmam-ı Malik ise bu mesele ile ilgili olarak:

    “ilk müslümanlardan hiç birinin böyle yaptığını görmüş veya işitmiş değilim” demiştir. Bundan açıkça anlıyoruz ki, ne sahabiler ve nede onların bağlıları (tabiin) bu hareketi yapmıyorlardı

    3 - Bu mesele ile ilgili üçüncü rivayete göre, ölüyü toprağa verirken mezarı başında Kur'an okumanın hiç bir sakıncası yoktur. Nitekim sahabilerden Abdullah b. Ömer ile muhacirlerden bir zat bu yolda yakınlarına vasiyet etmişlerdir. Fakat ölüyü toprağa verdikten daha sonra mezar başında Kur'an okumaya gelince -belirli aralıklarla mezarlığı ziyaret edip ölü başında Kur'an okumayı adet edinenlerin yaptıkları gibi- bu hareket mekruhtur. İlk nesil müslümanlarından (selefden) her hangi bir kimsenin böyle yaptığını belirten hiç bir belge elimizde yoktur

    Bu rivayet belki de diğer ikisinden daha kuvvetlidir. Çünkü dayandığı deliller tutarlı ve bağdaşıktır. Mezar başında Kur'an okumayı mekruh sayanların bir kısmı bu hareketi, özellikle orada Kur'an okuma amacı güdülmemiş olduğu takdirde de mekruh görmüşlerdir. Meselâ Ahmed İbn Hanbel, mezarlıkta kılınacak cenaze namazı sırasında da Kur'an okunmasını yasaklamıştır. Tıpkı mezarlıkta namaz kılma meselesinde olduğu gibi. Bilmemiz gerekir ki, namaz kılarken okunan Kur'an, mezar başında okunmuş Kur'an gibi sayılamaz. Bununla birlikte özellikle mezar için yapılan hareketlerle oradayken dolaylı ve bağlı olarak yapılan hareketler arasındaki farkı ayırdetmek daha önce değindiğimiz gibi değildir
    bu bilgiler alıntıdır


  7. 16.Ağustos.2009, 23:23
    4
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    --->: Kabristanda Kur'an-ı Kerim okumak bidat mi? bayanlar kabristanda Kur'an okuyabi

    Selamün Aleyküm Hocam ALLAH c.c razı olsun sizlerden. Detaylı bir şekilde çok güzel açıklamışsınız Hocam birde sessiz kur'an-ı Kerim okuma ile ilgili sorum olmuştu onuda cevaplarsanız minnettar olurum hakkınızı tekrar helal edin


  8. 16.Ağustos.2009, 23:23
    4
    Silent and lonely rains
    Selamün Aleyküm Hocam ALLAH c.c razı olsun sizlerden. Detaylı bir şekilde çok güzel açıklamışsınız Hocam birde sessiz kur'an-ı Kerim okuma ile ilgili sorum olmuştu onuda cevaplarsanız minnettar olurum hakkınızı tekrar helal edin


  9. 17.Ağustos.2009, 15:49
    5
    muhasebeci
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Mart.2009
    Üye No: 47186
    Mesaj Sayısı: 204
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 35

    --->: Kabristanda Kur'an-ı Kerim okumak bidat mi? bayanlar kabristanda Kur'an okuyabi

    arkadaşım ben bu konuda cevap verecek kadar bilgi sahibi bir insan değilim
    ama sanki biraz düşünsek bazı soruların cevabınıda bulucaz..
    sesiz kuran okuman niye kabul olmasın tabiyki olur.hangi aklı başında hoca bu soruya hayır okuma diyebilir.hiç okumamaktan kat vekat iyidir.
    meseal ben hatime başladım bırak mahlaçı bazen harf yanlışı bile yapıyorum.yinede ben kuranı bu şekilde hatim edicem.bu şekilde öğrenicem yanlışşız yapmayı.kim çıkıp sen okuma bak yanlış okuyosun diyebilir.böyle diyen olursada inanma hikaye insandır o
    bide bi kez mezarlıkta gördüm sosyetik bi cenazeydi imam aileye siz gidin son nefesini verdimcem kuran okuyup falan tarzında bi cümle kurdu bi sürüde para istedi.böyle yalancı imam hocalarada kanmayalım.
    akıllı insan işi değil bu


  10. 17.Ağustos.2009, 15:49
    5
    muhasebeci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    arkadaşım ben bu konuda cevap verecek kadar bilgi sahibi bir insan değilim
    ama sanki biraz düşünsek bazı soruların cevabınıda bulucaz..
    sesiz kuran okuman niye kabul olmasın tabiyki olur.hangi aklı başında hoca bu soruya hayır okuma diyebilir.hiç okumamaktan kat vekat iyidir.
    meseal ben hatime başladım bırak mahlaçı bazen harf yanlışı bile yapıyorum.yinede ben kuranı bu şekilde hatim edicem.bu şekilde öğrenicem yanlışşız yapmayı.kim çıkıp sen okuma bak yanlış okuyosun diyebilir.böyle diyen olursada inanma hikaye insandır o
    bide bi kez mezarlıkta gördüm sosyetik bi cenazeydi imam aileye siz gidin son nefesini verdimcem kuran okuyup falan tarzında bi cümle kurdu bi sürüde para istedi.böyle yalancı imam hocalarada kanmayalım.
    akıllı insan işi değil bu


  11. 17.Ağustos.2009, 16:54
    6
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    --->: Kabristanda Kur'an-ı Kerim okumak bidat mi? bayanlar kabristanda Kur'an okuyabi

    Allah razı olsun Muhasebeci kardeş içim bir nebze olsun rahatladı Allah c.c hepimizin amellerini kabul etsin


  12. 17.Ağustos.2009, 16:54
    6
    Silent and lonely rains
    Allah razı olsun Muhasebeci kardeş içim bir nebze olsun rahatladı Allah c.c hepimizin amellerini kabul etsin


  13. 17.Ağustos.2009, 17:26
    7
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    --->: Kabristanda Kur'an-ı Kerim okumak bidat mi? bayanlar kabristanda Kur'an okuyabi

    Alıntı
    Selamün Aleyküm Hocam ALLAH c.c razı olsun sizlerden. Detaylı bir şekilde çok güzel açıklamışsınız Hocam birde sessiz kur'an-ı Kerim okuma ile ilgili sorum olmuştu onuda cevaplarsanız minnettar olurum hakkınızı tekrar helal edin
    ve aleykumusselam ve rahmetullah.
    Kur'anı Kerim okurken sevap alabilmenin şartı, en az kendi sesini duyacak miktarda yükseltmektir.
    içinden okuyan sadece Kur'ana bakma sevabı alır.
    Allaha emanet ol



  14. 17.Ağustos.2009, 17:26
    7
    Administrator
    Alıntı
    Selamün Aleyküm Hocam ALLAH c.c razı olsun sizlerden. Detaylı bir şekilde çok güzel açıklamışsınız Hocam birde sessiz kur'an-ı Kerim okuma ile ilgili sorum olmuştu onuda cevaplarsanız minnettar olurum hakkınızı tekrar helal edin
    ve aleykumusselam ve rahmetullah.
    Kur'anı Kerim okurken sevap alabilmenin şartı, en az kendi sesini duyacak miktarda yükseltmektir.
    içinden okuyan sadece Kur'ana bakma sevabı alır.
    Allaha emanet ol



  15. 19.Aralık.2010, 15:08
    8
    aziz83
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Ağustos.2010
    Üye No: 78582
    Mesaj Sayısı: 754
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Yanıt: Kabristanda Kur'an-ı Kerim okumak bidat mi? bayanlar kabristanda Kur'an okuyabilir mi

    Okunabilir kardeşim hiçbir mahsuru yoktur...

    İmam-ı Gazalî Hazretleri şöyle buyurur:
    "Mezarlıkta ölülere Kur'ân-ı Kerîm okumakta bir mahzur yoktur." (Ölüm Kabir Kıyamet)


    "Resulullah (sav), "Kuranın kalbi Yâsîn'dir. Bir kimse onu Allah'ı ve ahiret gününü murat ederek okursa Allah onu affeder. Onu ölülerinize okuyunuz." (Tirmizi)

    ''...Yâsin'i ölülerinizin üzerine okuyunuz." (Müsned, 5:26)

    Hz. Ebû Bekir'in (r.a.) rivayet ettiği şu hadis-i şerif de meseleyi açıklığa kavuşturmaktadır:
    "Kim babasının veya anasının veya bunlardan birisinin kabrini Cuma günü ziyaret ederek orada Yasin Sûresini okursa, Allah kabir sahibini bağışlar." (İbni Mace Tercemesi, 4:274)

    "Bir kimse mezarlığa girer de onbir kez "İhlâs" sûresini okur ve sevabını onlara (ölülere) hediye ederse Cenab-ı Allah, orada gömülü bulunanlar sayısınca kendisine hasenat yazar" (Nesei)

    "Sahabe âlimlerinden Abdullah bin Ömer, ölülerin ruhuna Bakara Sûresinden okunamasını tavsiye ederdi." (Beyhaki)

    "Cuma günleri anne babasının ya da onlardan birinin kabirierini ziyaret ederek başlarında Yasin okuyan kimseye Allah, okuduğu her harfe mukabil mağfiret ihsan eder" buyrulmuştur." (Gazalî, Deylemî'den naklen)

    "Muhammed b. Ahmed-i Mervezî anlatıyor: İmam Ahmed b. Hanbel'den işittim, diyordu ki: "Mezarlığa girdiğiniz zaman Fâtiha'yı, Felâk ve Nas sûrelerini ve ihlâs sûresini okuyunuz, sevabını da mezarlıkta yatanlara bağışlayınız; çünkü okuduklarınızın sevabı onlara ulaşmaktadır." (Ölüm Kabir Kıyamet)


  16. 19.Aralık.2010, 15:08
    8
    aziz83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Okunabilir kardeşim hiçbir mahsuru yoktur...

    İmam-ı Gazalî Hazretleri şöyle buyurur:
    "Mezarlıkta ölülere Kur'ân-ı Kerîm okumakta bir mahzur yoktur." (Ölüm Kabir Kıyamet)


    "Resulullah (sav), "Kuranın kalbi Yâsîn'dir. Bir kimse onu Allah'ı ve ahiret gününü murat ederek okursa Allah onu affeder. Onu ölülerinize okuyunuz." (Tirmizi)

    ''...Yâsin'i ölülerinizin üzerine okuyunuz." (Müsned, 5:26)

    Hz. Ebû Bekir'in (r.a.) rivayet ettiği şu hadis-i şerif de meseleyi açıklığa kavuşturmaktadır:
    "Kim babasının veya anasının veya bunlardan birisinin kabrini Cuma günü ziyaret ederek orada Yasin Sûresini okursa, Allah kabir sahibini bağışlar." (İbni Mace Tercemesi, 4:274)

    "Bir kimse mezarlığa girer de onbir kez "İhlâs" sûresini okur ve sevabını onlara (ölülere) hediye ederse Cenab-ı Allah, orada gömülü bulunanlar sayısınca kendisine hasenat yazar" (Nesei)

    "Sahabe âlimlerinden Abdullah bin Ömer, ölülerin ruhuna Bakara Sûresinden okunamasını tavsiye ederdi." (Beyhaki)

    "Cuma günleri anne babasının ya da onlardan birinin kabirierini ziyaret ederek başlarında Yasin okuyan kimseye Allah, okuduğu her harfe mukabil mağfiret ihsan eder" buyrulmuştur." (Gazalî, Deylemî'den naklen)

    "Muhammed b. Ahmed-i Mervezî anlatıyor: İmam Ahmed b. Hanbel'den işittim, diyordu ki: "Mezarlığa girdiğiniz zaman Fâtiha'yı, Felâk ve Nas sûrelerini ve ihlâs sûresini okuyunuz, sevabını da mezarlıkta yatanlara bağışlayınız; çünkü okuduklarınızın sevabı onlara ulaşmaktadır." (Ölüm Kabir Kıyamet)





+ Yorum Gönder