Konusunu Oylayın.: Kabir ziyareti esnasında Peygamberimiz (sav) Kuran okumuş mudur?

5 üzerinden 4.50 | Toplam : 10 kişi
Kabir ziyareti esnasında Peygamberimiz (sav) Kuran okumuş mudur?
  1. 09.Temmuz.2009, 16:37
    1
    hasan hüseyin
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Eylül.2008
    Üye No: 32503
    Mesaj Sayısı: 15
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 47

    Kabir ziyareti esnasında Peygamberimiz (sav) Kuran okumuş mudur?






    Kabir ziyareti esnasında Peygamberimiz (sav) Kuran okumuş mudur? Mumsema Selamun aleyküm kardeşlerim,öğrenmek istediğim konu şu,peygamberimiz (S.A.V) kabir ziyeretini tavsiye etmiş ve kendisi de bunu bizzat defaten yapmıştır,lakin bu ziyaretler esnasında kuran-ı kerim okuyup okumadığı ile ilgili rivayet hadis var mı?


  2. 09.Temmuz.2009, 16:37
    1



    Selamun aleyküm kardeşlerim,öğrenmek istediğim konu şu,peygamberimiz (S.A.V) kabir ziyeretini tavsiye etmiş ve kendisi de bunu bizzat defaten yapmıştır,lakin bu ziyaretler esnasında kuran-ı kerim okuyup okumadığı ile ilgili rivayet hadis var mı?


    Benzer Konular

    - Adetli iken kabir ziyareti olur mu ve kuran okunur mu?

    - Bayram günü kabir ziyareti yapmak uygun mudur?

    - Kuran ve sünnet ışığında kabir ziyareti

    - Kabir Ziyaretinde okunacak dua (Kabir ziyareti nasıl yapılmalıdır?)

    - Kabir ziyareti esnasında ziyaret ettiğimiz ruh bizi goruyor ya da tanıyor mu?

  3. 09.Temmuz.2009, 16:40
    2
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,065
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    --->: kabir ziyareti esnasında....




    Alıntı
    Selamun aleyküm kardeşlerim,öğrenmek istediğim konu şu,peygamberimiz (S.A.V) kabir ziyeretini tavsiye etmiş ve kendisi de bunu bizzat defaten yapmıştır,lakin bu ziyaretler esnasında kuran-ı kerim okuyup okumadığı ile ilgili rivayet hadis var mı?
    ve aleykumusselam ve rahmetullah. hayır kardeşim hiç bir kaynakta, Peygamberimiz (sav) ve Sahabelerinin mezarlıkta Kur'an okuduklarına dair rivayet yoktur.


  4. 09.Temmuz.2009, 16:40
    2
    Administrator



    Alıntı
    Selamun aleyküm kardeşlerim,öğrenmek istediğim konu şu,peygamberimiz (S.A.V) kabir ziyeretini tavsiye etmiş ve kendisi de bunu bizzat defaten yapmıştır,lakin bu ziyaretler esnasında kuran-ı kerim okuyup okumadığı ile ilgili rivayet hadis var mı?
    ve aleykumusselam ve rahmetullah. hayır kardeşim hiç bir kaynakta, Peygamberimiz (sav) ve Sahabelerinin mezarlıkta Kur'an okuduklarına dair rivayet yoktur.


  5. 09.Temmuz.2009, 18:02
    3
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,310
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 333
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    --->: kabir ziyareti esnasında Peygamberimiz (sav) Kuran okumuş mudur?

    Alıntı
    - Hanefî mezhebine göre de, bir insan akrabasının veya yakın dostunun kabri başında Kur’an okusa güzel olur(V. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 8/49).
    bu kaynak şu an elimde ve öyle bir şey geçmiyor.
    Alıntı
    - Malikî mezhebinde ise –şartsız olarak- kişinin, kendi kabri üzerinde Kur’an okunmasını tavsiye etmesi caizdir(V. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 8/51).
    bu da yanlış


  6. 09.Temmuz.2009, 18:02
    3
    Moderatör
    Alıntı
    - Hanefî mezhebine göre de, bir insan akrabasının veya yakın dostunun kabri başında Kur’an okusa güzel olur(V. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 8/49).
    bu kaynak şu an elimde ve öyle bir şey geçmiyor.
    Alıntı
    - Malikî mezhebinde ise –şartsız olarak- kişinin, kendi kabri üzerinde Kur’an okunmasını tavsiye etmesi caizdir(V. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 8/51).
    bu da yanlış


  7. 09.Temmuz.2009, 19:00
    4
    Hükümdar
    Ehl-i sünnet

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Aralık.2008
    Üye No: 44640
    Mesaj Sayısı: 497
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Yaş: 31

    --->: kabir ziyareti esnasında Peygamberimiz (sav) Kuran okumuş mudur?

    Alıntı
    bu kaynak şu an elimde ve öyle bir şey geçmiyor.
    Hocam bu yazı Mehmed PAKSU'nundur kendi kafasına göre kitaba ekleme yapamaz herhalde kitap elimde olmadığı için bir şey diyemiyorum ama Sorularlaislamiyet'e sorarız gerçeği öğreniriz


    Alıntı
    bu da yanlış
    Bu da yanlış derken açıklarmısınız kitapta böyle bir şey geçmiyormu yoksa başka bir şey mi


  8. 09.Temmuz.2009, 19:00
    4
    Ehl-i sünnet
    Alıntı
    bu kaynak şu an elimde ve öyle bir şey geçmiyor.
    Hocam bu yazı Mehmed PAKSU'nundur kendi kafasına göre kitaba ekleme yapamaz herhalde kitap elimde olmadığı için bir şey diyemiyorum ama Sorularlaislamiyet'e sorarız gerçeği öğreniriz


    Alıntı
    bu da yanlış
    Bu da yanlış derken açıklarmısınız kitapta böyle bir şey geçmiyormu yoksa başka bir şey mi


  9. 09.Temmuz.2009, 19:38
    5
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,310
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 333
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    --->: kabir ziyareti esnasında Peygamberimiz (sav) Kuran okumuş mudur?

    Alıntı
    Bu da yanlış derken açıklarmısınız kitapta böyle bir şey geçmiyormu yoksa başka bir şey mi
    El-fıkhul islami - Prof.Dr. Vehme zuhaylinin dört mezhep vedelilleri adlı kitap "islam fıkhı ansiklopedisi" olarak bir yayın evi tarafından terceme edilmiş (risale yay).
    bu kitapta verilen cilt ve sayfada öyle bir konu geçmiyor.
    Arapçası da 4 cilttir. arapçasıda var ama verilen cilt sayısı 8 olduğuna göre tercemeden alıntı yapılmış ve öyle bir konu yok.
    başka yayınevi terceme etmiş olsaydı yine farklı kitaptandır diyecektim ama o da yok.


  10. 09.Temmuz.2009, 19:38
    5
    Moderatör
    Alıntı
    Bu da yanlış derken açıklarmısınız kitapta böyle bir şey geçmiyormu yoksa başka bir şey mi
    El-fıkhul islami - Prof.Dr. Vehme zuhaylinin dört mezhep vedelilleri adlı kitap "islam fıkhı ansiklopedisi" olarak bir yayın evi tarafından terceme edilmiş (risale yay).
    bu kitapta verilen cilt ve sayfada öyle bir konu geçmiyor.
    Arapçası da 4 cilttir. arapçasıda var ama verilen cilt sayısı 8 olduğuna göre tercemeden alıntı yapılmış ve öyle bir konu yok.
    başka yayınevi terceme etmiş olsaydı yine farklı kitaptandır diyecektim ama o da yok.


  11. 11.Temmuz.2009, 15:51
    6
    Hükümdar
    Ehl-i sünnet

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Aralık.2008
    Üye No: 44640
    Mesaj Sayısı: 497
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Yaş: 31

    --->: kabir ziyareti esnasında Peygamberimiz (sav) Kuran okumuş mudur?

    Alıntı
    El-fıkhul islami - Prof.Dr. Vehme zuhaylinin dört mezhep vedelilleri adlı kitap "islam fıkhı ansiklopedisi" olarak bir yayın evi tarafından terceme edilmiş (risale yay).
    bu kitapta verilen cilt ve sayfada öyle bir konu geçmiyor.
    Arapçası da 4 cilttir. arapçasıda var ama verilen cilt sayısı 8 olduğuna göre tercemeden alıntı yapılmış ve öyle bir konu yok.
    başka yayınevi terceme etmiş olsaydı yine farklı kitaptandır diyecektim ama o da yok.
    Hocam sorularlaislamiyet'e sordum şu cevabı verdiler


    Soru;
    Hanefî mezhebine göre de, bir insan akrabasının veya yakın dostunun kabri başında Kur’an okusa güzel olur(V Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 8/49) - Malikî mezhebinde ise –şartsız olarak- kişinin, kendi kabri üzerinde Kur’an okunmasını tavsiye etmesi caizdir(V Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 8/51)

    Yukarıda yazılanlar bu kitapta geçmemektedir El-fıkhul islami - ProfDr Vehme zuhayli (risale yay) bu kitapta verilen cilt ve sayfada böyle bir konu geçmemekte arapçasında da yok açıklama yapar mısınız ?

    Cevap;

    Değerli Kardeşimiz;

    Belirttiğiniz sayflarda geçmediği doğrudur. Ancak 3. cildin 98 ve 100 sahifelerinde buna dair bilgiler bulunmaktadır. Şöyleki:

    Hanefî ile Hanbelî alimlerine ve Şafiî ve Malikîlerin sonradan gelen alimlerine göre, ölü yanında okunan Kur'an'ın sevabı ile Kur'an okumanın peşinden yapılan dua, orada bulunmasa da ölüye ulaşır. Kur'an okumanın akabinde dua etmek ise daha çok kabule şayandır ve kabul edilmesi daha çok umulur.

    Malikîlerin önceki fakihleriyle ilk Şafiîlerin meşhur olan görüşleri, ibadetlerin sevabının yapandan başkasına ulaşmayacağı yolundadır.

    Hanefîlere göre, insan yaptığı amelin sevabını başkasına bağışlayabilir. İster namaz olsun, ister oruç olsun, ister sadaka ve benzeri şeyler olsun fark etmez. Bunların sevabını ölüye bağışlamak, kendi sevabından bir şey eksiltmez.

    Hanbelîlere göre, kabrin yanında Kur'an okumakta bir sakınca yoktur.

    Mâlikîlere göre, öldükten sonra kişi yahut kabri üzerine Kur'an okumak mekruhtur. Çünkü selef böyle bir şey yapmamıştır. Fakat sonradan gelen Mâlikîlere göre, Kur'an okuyup zikir yapmakta ve bunların sevabını ölüye bağışlamakta bir sakınca yoktur. Ölü için de Allah'ın izniyle sevap hasıl olur.

    Şafiilerde meşhur olan görüşe göre, ölüye kendi amelinden başkası fayda vermez. Ancak Şafiîlerin sonradan gelen fakihleri, Kur'an okumanın sevabının ölüye ulaşacağı yolunda açıklamalarda bulunmuşlardır. Bu şekilde Şafiîlerin sonraki fakihlerinin görüşü de diğer üç mezhebin görüşlerine uygunluk arz etmektedir.

    Kur'an okumak, belli bir maksat için diriye fayda verince, ölüye fayda vermesi daha evladır. İbn Salâh'a göre, Kur'an okuma sonunda: "Allah'ım okuduğumuz Kur'an'ın sevabını filancaya ulaştır" demesi ve okunan Kur'an'ı dua kılması da uygun olur. Bu hususta uzak, yakın aynıdır değişmez. Bunun fayda vereceğine kesin olarak inanmak lazımdır.57 Nitekim Peygamber (s.a.v) de, zaman zaman kabirlere uğrar ve oradakilere dua ederlerdi. Bu konuda İbn Ebî Şeybe'den rivayet edilen hadis şöyledir: "Hz. Peygamber (s.a.v) her yılın başında Uhud'daki şehitlerin kabirlerine gelir ve şöyle derdi: "Sabrettiğiniz şeylere mukabil sizlere selâm ve selâmet! Dünyanın en güzel neticesi budur!" Allah Resulü (s.a.v), Bazen de Bakî' mezarlığına çıkar ve şöyle derdi: "Ey mü'minler yurdunun sâkinleri! Selâm size! Bizler de inşallah sizlere kavuşacağız. Allah Teâlâ'dan bizim ve sizin için âfiyet, ahiretle ilgili korku ve sıkıntılardan selâmet ve siyanet dilerim.”

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör



  12. 11.Temmuz.2009, 15:51
    6
    Ehl-i sünnet
    Alıntı
    El-fıkhul islami - Prof.Dr. Vehme zuhaylinin dört mezhep vedelilleri adlı kitap "islam fıkhı ansiklopedisi" olarak bir yayın evi tarafından terceme edilmiş (risale yay).
    bu kitapta verilen cilt ve sayfada öyle bir konu geçmiyor.
    Arapçası da 4 cilttir. arapçasıda var ama verilen cilt sayısı 8 olduğuna göre tercemeden alıntı yapılmış ve öyle bir konu yok.
    başka yayınevi terceme etmiş olsaydı yine farklı kitaptandır diyecektim ama o da yok.
    Hocam sorularlaislamiyet'e sordum şu cevabı verdiler


    Soru;
    Hanefî mezhebine göre de, bir insan akrabasının veya yakın dostunun kabri başında Kur’an okusa güzel olur(V Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 8/49) - Malikî mezhebinde ise –şartsız olarak- kişinin, kendi kabri üzerinde Kur’an okunmasını tavsiye etmesi caizdir(V Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 8/51)

    Yukarıda yazılanlar bu kitapta geçmemektedir El-fıkhul islami - ProfDr Vehme zuhayli (risale yay) bu kitapta verilen cilt ve sayfada böyle bir konu geçmemekte arapçasında da yok açıklama yapar mısınız ?

    Cevap;

    Değerli Kardeşimiz;

    Belirttiğiniz sayflarda geçmediği doğrudur. Ancak 3. cildin 98 ve 100 sahifelerinde buna dair bilgiler bulunmaktadır. Şöyleki:

    Hanefî ile Hanbelî alimlerine ve Şafiî ve Malikîlerin sonradan gelen alimlerine göre, ölü yanında okunan Kur'an'ın sevabı ile Kur'an okumanın peşinden yapılan dua, orada bulunmasa da ölüye ulaşır. Kur'an okumanın akabinde dua etmek ise daha çok kabule şayandır ve kabul edilmesi daha çok umulur.

    Malikîlerin önceki fakihleriyle ilk Şafiîlerin meşhur olan görüşleri, ibadetlerin sevabının yapandan başkasına ulaşmayacağı yolundadır.

    Hanefîlere göre, insan yaptığı amelin sevabını başkasına bağışlayabilir. İster namaz olsun, ister oruç olsun, ister sadaka ve benzeri şeyler olsun fark etmez. Bunların sevabını ölüye bağışlamak, kendi sevabından bir şey eksiltmez.

    Hanbelîlere göre, kabrin yanında Kur'an okumakta bir sakınca yoktur.

    Mâlikîlere göre, öldükten sonra kişi yahut kabri üzerine Kur'an okumak mekruhtur. Çünkü selef böyle bir şey yapmamıştır. Fakat sonradan gelen Mâlikîlere göre, Kur'an okuyup zikir yapmakta ve bunların sevabını ölüye bağışlamakta bir sakınca yoktur. Ölü için de Allah'ın izniyle sevap hasıl olur.

    Şafiilerde meşhur olan görüşe göre, ölüye kendi amelinden başkası fayda vermez. Ancak Şafiîlerin sonradan gelen fakihleri, Kur'an okumanın sevabının ölüye ulaşacağı yolunda açıklamalarda bulunmuşlardır. Bu şekilde Şafiîlerin sonraki fakihlerinin görüşü de diğer üç mezhebin görüşlerine uygunluk arz etmektedir.

    Kur'an okumak, belli bir maksat için diriye fayda verince, ölüye fayda vermesi daha evladır. İbn Salâh'a göre, Kur'an okuma sonunda: "Allah'ım okuduğumuz Kur'an'ın sevabını filancaya ulaştır" demesi ve okunan Kur'an'ı dua kılması da uygun olur. Bu hususta uzak, yakın aynıdır değişmez. Bunun fayda vereceğine kesin olarak inanmak lazımdır.57 Nitekim Peygamber (s.a.v) de, zaman zaman kabirlere uğrar ve oradakilere dua ederlerdi. Bu konuda İbn Ebî Şeybe'den rivayet edilen hadis şöyledir: "Hz. Peygamber (s.a.v) her yılın başında Uhud'daki şehitlerin kabirlerine gelir ve şöyle derdi: "Sabrettiğiniz şeylere mukabil sizlere selâm ve selâmet! Dünyanın en güzel neticesi budur!" Allah Resulü (s.a.v), Bazen de Bakî' mezarlığına çıkar ve şöyle derdi: "Ey mü'minler yurdunun sâkinleri! Selâm size! Bizler de inşallah sizlere kavuşacağız. Allah Teâlâ'dan bizim ve sizin için âfiyet, ahiretle ilgili korku ve sıkıntılardan selâmet ve siyanet dilerim.”

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör



  13. 11.Temmuz.2009, 20:17
    7
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,065
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    --->: kabir ziyareti esnasında Peygamberimiz (sav) Kuran okumuş mudur?

    Alıntı
    Mâlikîlere göre, öldükten sonra kişi yahut kabri üzerine Kur'an okumak mekruhtur. Çünkü selef böyle bir şey yapmamıştır.
    Ne Rasulullah (sav) nede Sahabelerden (r.anhum) böyle bir şey görülmemiştir..
    yukarda imam Malik (rah.a) de bunu söylemiş.
    Kuran ve ibadet sevabı gider mi? sorusuna cevap olarak, Ehli Sünnetin geneli gider görüşündedir. bizde bu şekilde inanıyoruz. ama kabir başında asr-ı saadette böyler bi şey olmamıştır, hiç kimse kaynak bulamaz.
    elbette hem ölüye he diriye Kur'an fayda verir ama kaynakda vardır derseniz bunu kabul etmiyorum yada bulun.

    sadece ölmek üzere olan biri yanında Yasin okuyunuz bu onu rahatlatır hadisi varsada zayıftır.




  14. 11.Temmuz.2009, 20:17
    7
    Administrator
    Alıntı
    Mâlikîlere göre, öldükten sonra kişi yahut kabri üzerine Kur'an okumak mekruhtur. Çünkü selef böyle bir şey yapmamıştır.
    Ne Rasulullah (sav) nede Sahabelerden (r.anhum) böyle bir şey görülmemiştir..
    yukarda imam Malik (rah.a) de bunu söylemiş.
    Kuran ve ibadet sevabı gider mi? sorusuna cevap olarak, Ehli Sünnetin geneli gider görüşündedir. bizde bu şekilde inanıyoruz. ama kabir başında asr-ı saadette böyler bi şey olmamıştır, hiç kimse kaynak bulamaz.
    elbette hem ölüye he diriye Kur'an fayda verir ama kaynakda vardır derseniz bunu kabul etmiyorum yada bulun.

    sadece ölmek üzere olan biri yanında Yasin okuyunuz bu onu rahatlatır hadisi varsada zayıftır.




  15. 11.Temmuz.2009, 21:16
    8
    enginkanat
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Eylül.2007
    Üye No: 2552
    Mesaj Sayısı: 104
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 44
    Bulunduğu yer: İzmir

    --->: kabir ziyareti esnasında Peygamberimiz (sav) Kuran okumuş mudur?

    Üzgünüm ama ben bu konudan pek bir şey anlamadım. Bir yakınımız öldüğünde okuduğumuz kur'an-ı kendisinin ruhunada hediye etmemiz manasız mı yani? Hadis in zayıf olması yalancı hadislerden olduğuna mı işarettir?


  16. 11.Temmuz.2009, 21:16
    8
    Devamlı Üye
    Üzgünüm ama ben bu konudan pek bir şey anlamadım. Bir yakınımız öldüğünde okuduğumuz kur'an-ı kendisinin ruhunada hediye etmemiz manasız mı yani? Hadis in zayıf olması yalancı hadislerden olduğuna mı işarettir?


  17. 11.Temmuz.2009, 21:49
    9
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,310
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 333
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    --->: kabir ziyareti esnasında Peygamberimiz (sav) Kuran okumuş mudur?

    Alıntı
    Üzgünüm ama ben bu konudan pek bir şey anlamadım. Bir yakınımız öldüğünde okuduğumuz kur'an-ı kendisinin ruhunada hediye etmemiz manasız mı yani? Hadis in zayıf olması yalancı hadislerden olduğuna mı işarettir?
    Bugün cenaze defnedildikten sonra mezar başında yapmakta olduğumuz bazı işler vardır ki, bunların dinimizin emri olup olmadığı hep tartışılmıştır. Bunlar, ölüye karşı görevlerimiz cümlesinden olmamakla beraber, bunlara da temas etmek bilgi bakımından yararlı olacaktır. Yoksa yerleşmiş bir geleneğin değiştirilmesi hemen hemen mümkün değildir. Mezar başında Yasin Sûresi’ni okumak, bu işlerden birisidir. Ölü defnedildikten sonra mezar başında dua etmenin Peygamberimiz tarafından tavsiye edildiği ve bizzat kendilerinin de dua ettiği az önce ifade edilmişti. Ancak Peygamberimizin mezar başında Yasin-i Şerif ve diğer sûrelerden her hangi birini okuduğuna dair güvenilir bir rivayet bulunmamaktadır. Ölülere Yasin Sûresi’nin okunması ile ilgili Makil b. Yesar'ın rivayet ettiği bir hadisi şerif vardır. Bu hadis-i şerifte şöyle buyurulur: ''Yasin Kur'an'ın kalbidir. Allah'ı ve ahiret gününü niyetine alarak hiçbir kimse onu okumaz ki bağışlanmasın. Onu ölülerinize okuyun.''(22) Darekutni (306-385) bu hadisin isnadının zayıf ve metninin meçhul olduğunu ve bu konuda sahih bir hadis bulunmadığını söylemiştir. İmam A'zam Ebû Hanife de bu görüşte olduğu için mezar başında Kur'an okumanın mekruh olduğu görüşündedir. İbn Hibban da sahihinde hadisteki, ''ölüleriniz'' demek, ''ölmek üzere olanlarınız'' demektir, demiş ve Yasin'in ölümden sonra değil, ölmeden önce hastaya okunması görüşünü belirtmiştir. İbn Hibban'ın Ebû’d-Derda ve Ebû Zer'den rivayet ettikleri bir hadiste Peygamberimiz: “Ölmek üzere olan her hangi bir kimsenin yanında Yasin okunacak olursa, Allah ona kolaylık verir.”(23) buyurmuştur.

    Kaynak: https://www.mumsema.org/vaaz-ve-sohb...tml#post353061


  18. 11.Temmuz.2009, 21:49
    9
    Moderatör
    Alıntı
    Üzgünüm ama ben bu konudan pek bir şey anlamadım. Bir yakınımız öldüğünde okuduğumuz kur'an-ı kendisinin ruhunada hediye etmemiz manasız mı yani? Hadis in zayıf olması yalancı hadislerden olduğuna mı işarettir?
    Bugün cenaze defnedildikten sonra mezar başında yapmakta olduğumuz bazı işler vardır ki, bunların dinimizin emri olup olmadığı hep tartışılmıştır. Bunlar, ölüye karşı görevlerimiz cümlesinden olmamakla beraber, bunlara da temas etmek bilgi bakımından yararlı olacaktır. Yoksa yerleşmiş bir geleneğin değiştirilmesi hemen hemen mümkün değildir. Mezar başında Yasin Sûresi’ni okumak, bu işlerden birisidir. Ölü defnedildikten sonra mezar başında dua etmenin Peygamberimiz tarafından tavsiye edildiği ve bizzat kendilerinin de dua ettiği az önce ifade edilmişti. Ancak Peygamberimizin mezar başında Yasin-i Şerif ve diğer sûrelerden her hangi birini okuduğuna dair güvenilir bir rivayet bulunmamaktadır. Ölülere Yasin Sûresi’nin okunması ile ilgili Makil b. Yesar'ın rivayet ettiği bir hadisi şerif vardır. Bu hadis-i şerifte şöyle buyurulur: ''Yasin Kur'an'ın kalbidir. Allah'ı ve ahiret gününü niyetine alarak hiçbir kimse onu okumaz ki bağışlanmasın. Onu ölülerinize okuyun.''(22) Darekutni (306-385) bu hadisin isnadının zayıf ve metninin meçhul olduğunu ve bu konuda sahih bir hadis bulunmadığını söylemiştir. İmam A'zam Ebû Hanife de bu görüşte olduğu için mezar başında Kur'an okumanın mekruh olduğu görüşündedir. İbn Hibban da sahihinde hadisteki, ''ölüleriniz'' demek, ''ölmek üzere olanlarınız'' demektir, demiş ve Yasin'in ölümden sonra değil, ölmeden önce hastaya okunması görüşünü belirtmiştir. İbn Hibban'ın Ebû’d-Derda ve Ebû Zer'den rivayet ettikleri bir hadiste Peygamberimiz: “Ölmek üzere olan her hangi bir kimsenin yanında Yasin okunacak olursa, Allah ona kolaylık verir.”(23) buyurmuştur.

    Kaynak: https://www.mumsema.org/vaaz-ve-sohb...tml#post353061


  19. 01.Şubat.2016, 08:25
    10
    Misafir

    Cevap: Kabir ziyareti esnasında Peygamberimiz (sav) Kuran okumuş mudur?

    Peygamber kabir başında kendisi okumamista başkasına yapmadığı şeyi mi tavsiye etmiş allah akıl versin.kuran ölüler değil diriler kitabıdır.bununla dirileri kurtaralım diye geldi ölüleri kurtaramayiz. Ölüleri kurtarmaya ugrastigimiz kadar dirilerle ugrassaydik ümmet kurtulurdu.


  20. 01.Şubat.2016, 08:25
    10
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Peygamber kabir başında kendisi okumamista başkasına yapmadığı şeyi mi tavsiye etmiş allah akıl versin.kuran ölüler değil diriler kitabıdır.bununla dirileri kurtaralım diye geldi ölüleri kurtaramayiz. Ölüleri kurtarmaya ugrastigimiz kadar dirilerle ugrassaydik ümmet kurtulurdu.


  21. 06.Mart.2016, 12:39
    11
    Misafir

    Cevap: Kabir ziyareti esnasında Peygamberimiz (sav) Kuran okumuş mudur?

    Yukarıdaki yazıda peygamber ve sahabeler mezarlık ziyaretlerinde kuran okuduğuna dair bir rivayet yok diyorsunuz alttaki yazıda ise bediuzzamanın görüşlerine göre peygamber adına rivayetler sıralanmış bu peygamberimiz yapılan bir iftira değil midir..ve de kurana göre çelişki kitabımın sen kabirdekilere işttiremessin diyor....


  22. 06.Mart.2016, 12:39
    11
    huseymen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    huseymen
    Misafir
    Yukarıdaki yazıda peygamber ve sahabeler mezarlık ziyaretlerinde kuran okuduğuna dair bir rivayet yok diyorsunuz alttaki yazıda ise bediuzzamanın görüşlerine göre peygamber adına rivayetler sıralanmış bu peygamberimiz yapılan bir iftira değil midir..ve de kurana göre çelişki kitabımın sen kabirdekilere işttiremessin diyor....


  23. 28.Eylül.2016, 23:30
    12
    Misafir

    Yorum: Kabir ziyareti esnasında Peygamberimiz (sav) Kuran okumuş mudur?

    Peygamberimizin hayatında ölülere yasin okuma gibi bir uygulaması yokken, nasıl oluyorda ölülerinize okuyun diyor? O ölülere derken, kalbi ölü, hasta, vs gibi olanlara söylüyor. Kur an in ölüye hiç bir faydası yoktur. Biraz daha açayım, bu dünyada herkes kendi hatim i ile gider. Ve bu dünyada adam gibi insan gibi yaşamayanlar bu hurafelerin arkasına sığınarak oradan yırtmaya çalışıyorlar. Boşuna kimse kendi kendini aldatmasin.


  24. 28.Eylül.2016, 23:30
    12
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Peygamberimizin hayatında ölülere yasin okuma gibi bir uygulaması yokken, nasıl oluyorda ölülerinize okuyun diyor? O ölülere derken, kalbi ölü, hasta, vs gibi olanlara söylüyor. Kur an in ölüye hiç bir faydası yoktur. Biraz daha açayım, bu dünyada herkes kendi hatim i ile gider. Ve bu dünyada adam gibi insan gibi yaşamayanlar bu hurafelerin arkasına sığınarak oradan yırtmaya çalışıyorlar. Boşuna kimse kendi kendini aldatmasin.





+ Yorum Gönder
Git 12 Son