Konusunu Oylayın.: İnsanın yok veye yokluk halinde olması

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
İnsanın yok veye yokluk halinde olması
  1. 02.Temmuz.2009, 15:23
    1
    halil akyaz
    Seyirci Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Haziran.2009
    Üye No: 48750
    Mesaj Sayısı: 577
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Bulunduğu yer: kula bela gelmez hak yazmayınca.hakda bela yazmaz kul azmayınca

    İnsanın yok veye yokluk halinde olması






    İnsanın yok veye yokluk halinde olması Mumsema
    KALBİ HAKTAN PERDELEYEN ÜÇ ŞEY

    Sonra halk/insanlar bu perdeden başka, üç perdeyle perdelenmiştir. Bu perdelerin bazısı diğerinden daha kalındır.

    Onlardan birisi, halkın önüne serilmiş sebepler, diğeri onları cezbeden şehvetler, bir diğeri de her gün uygulanan ve alışılan adetlerdir. Sebepler, kendilerini Hak’tan alıkor. Şehvetler insanı kendine çeker. Âdetler de onları oyalayıp durur. Bu perdelerden hangisi kalpte tesirini gösterirse -ki biri diğerine nispetle kalpte daha şiddetli tesir göstermektedir- o, şeytan için daha geniş hareket alanı olmaktadır. Şeytan, hareket alanının genişliği nispetinde kalpte hakimiyet kurar. O zaman nefis, şeytanın, kendisine kötülükleri güzel göstermesi sebebiyle kuvvetlenir ve onun vaadlerine aldanır. Sonuçta nefis, bütünüyle kula sahip olur. Nefs durmadan hevaî şeyleri emreder. Bu durumda şeytan da kulu azıtıp sapıtmak ister, mal ve evlat gibi şeylerin derdine düşürerek onu iyice kıskacı arasına alır. Böylece onu Allahu Teala’dan alıkor ve O’nun zikrini unutturur. Bu hâl, Allahu Teala’nın, şu ayeti kerimesinde kötülediği şeytanla beraberliktir:

    “Şeytan, kime yakın bir arkadaş olursa, ne kötü bir arkadaştır o!”
    1222


  2. 02.Temmuz.2009, 15:23
    1
    Seyirci Üye



    KALBİ HAKTAN PERDELEYEN ÜÇ ŞEY

    Sonra halk/insanlar bu perdeden başka, üç perdeyle perdelenmiştir. Bu perdelerin bazısı diğerinden daha kalındır.

    Onlardan birisi, halkın önüne serilmiş sebepler, diğeri onları cezbeden şehvetler, bir diğeri de her gün uygulanan ve alışılan adetlerdir. Sebepler, kendilerini Hak’tan alıkor. Şehvetler insanı kendine çeker. Âdetler de onları oyalayıp durur. Bu perdelerden hangisi kalpte tesirini gösterirse -ki biri diğerine nispetle kalpte daha şiddetli tesir göstermektedir- o, şeytan için daha geniş hareket alanı olmaktadır. Şeytan, hareket alanının genişliği nispetinde kalpte hakimiyet kurar. O zaman nefis, şeytanın, kendisine kötülükleri güzel göstermesi sebebiyle kuvvetlenir ve onun vaadlerine aldanır. Sonuçta nefis, bütünüyle kula sahip olur. Nefs durmadan hevaî şeyleri emreder. Bu durumda şeytan da kulu azıtıp sapıtmak ister, mal ve evlat gibi şeylerin derdine düşürerek onu iyice kıskacı arasına alır. Böylece onu Allahu Teala’dan alıkor ve O’nun zikrini unutturur. Bu hâl, Allahu Teala’nın, şu ayeti kerimesinde kötülediği şeytanla beraberliktir:

    “Şeytan, kime yakın bir arkadaş olursa, ne kötü bir arkadaştır o!”
    1222


    Benzer Konular

    - İnsanın başıboş yaratılmamış olması ne anlama gelir?

    - İnsanın sorumlu olması sözünden ne anlıyorsunuz

    - İnsanın şuurunun Külli Olması Ne Demek?

    - İnsanın çirkin veya güzel olması ilgili ayet var mı ?

    - Adet halinin kısa olması halinde kalan zamanlarda kirliliğin parçalar halinde gelmesi gusül abdestin

  3. 22.Ağustos.2009, 13:42
    2
    halil akyaz
    Seyirci Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Haziran.2009
    Üye No: 48750
    Mesaj Sayısı: 577
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Bulunduğu yer: kula bela gelmez hak yazmayınca.hakda bela yazmaz kul azmayınca

    --->: insanın yok veye yokluk halinde olması




    Alıntı
    ALLAH razı olsun
    cümle ümmeti Muhammed den kardeş.



    ne şeytanın bineği olalım....nede şeytanın bineğine binelim


  4. 22.Ağustos.2009, 13:42
    2
    Seyirci Üye



    Alıntı
    ALLAH razı olsun
    cümle ümmeti Muhammed den kardeş.



    ne şeytanın bineği olalım....nede şeytanın bineğine binelim





+ Yorum Gönder