Konusunu Oylayın.: İmama uyup uymama hakkında Allah cc rızası için okuyun

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
İmama uyup uymama hakkında Allah cc rızası için okuyun
  1. 23.Haziran.2009, 16:46
    1
    muradd
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Haziran.2009
    Üye No: 48935
    Mesaj Sayısı: 3
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    İmama uyup uymama hakkında Allah cc rızası için okuyun






    İmama uyup uymama hakkında Allah cc rızası için okuyun Mumsema Selamün aleyküm; İmamı şafii meshebine mensubum,lakin elinme kocaman bir fıkı kitabı olmasona rağmen (4 Cilt) bazı sorulara cevap bulamamaktayım.Allah rızası için bu kula bir yardım.
    1- hocaya katiyen uymak şartmıdır (Veccehtü vede fatiha okumak gerekmiyormu)
    2- Şafii Hz nin dediğine göre fatihasız namaz olmazmış,bu durumda hocaya uyamıyorum. (Yanılıyorsam Önce CC lim affeylesin)
    3- Niyet ederken illade uydum hazıl olan imama dememize kesinlikle gerek varmıdır.
    4- Kaza namazlarım bitene kadar sünnet terk edilecek.Son sünnetlerdemi terk edilecek, edilecekse (son sünnetlerde)kaza namazlarını nasıl eda edeceğim....!!!
    5- Namazımı vecehtüyle kıldığımdan hiç bi şekilde cemaate ve hocaya uyamıyorum,Hocam ALLAH rızası için bu konulara anlayacağım şekilde kolayca açıklarsanız size duacı olurum.


  2. 23.Haziran.2009, 16:46
    1
    Üye



    Selamün aleyküm; İmamı şafii meshebine mensubum,lakin elinme kocaman bir fıkı kitabı olmasona rağmen (4 Cilt) bazı sorulara cevap bulamamaktayım.Allah rızası için bu kula bir yardım.
    1- hocaya katiyen uymak şartmıdır (Veccehtü vede fatiha okumak gerekmiyormu)
    2- Şafii Hz nin dediğine göre fatihasız namaz olmazmış,bu durumda hocaya uyamıyorum. (Yanılıyorsam Önce CC lim affeylesin)
    3- Niyet ederken illade uydum hazıl olan imama dememize kesinlikle gerek varmıdır.
    4- Kaza namazlarım bitene kadar sünnet terk edilecek.Son sünnetlerdemi terk edilecek, edilecekse (son sünnetlerde)kaza namazlarını nasıl eda edeceğim....!!!
    5- Namazımı vecehtüyle kıldığımdan hiç bi şekilde cemaate ve hocaya uyamıyorum,Hocam ALLAH rızası için bu konulara anlayacağım şekilde kolayca açıklarsanız size duacı olurum.


    Benzer Konular

    - Allah rızası için okuyun (vesvese müptelası oldum)

    - İmama uyup namaz kıldığımızda ne yapmalıyız?

    - İmama uyup imamdan önce rüku ve secde yapmak

    - Allah rızası için evladı sevmek, arkadaşı sevmek, anne babayı sevmek ne demektir? Allah rızası için

    - Allah'ın Hikmet ve Adaleti. Allah'a isyan.(Allah rızası için bakın lütfen)

  3. 23.Haziran.2009, 19:43
    2
    İsTiKaMeT
    İsTiKaMeT

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Ağustos.2008
    Üye No: 29694
    Mesaj Sayısı: 289
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 25
    Bulunduğu yer: malatya/yeşilevler

    --->: İmama uyup uymama hakkında Allah cc rızası için okuyun




    1-evet camide olduğun sürece şarttır..
    2-BÜTÜN MEZHEPLERde fatiha okunu hanefide vacip şafide farzdır..
    3-dille söylemeye gerek yoktur.kalbiyle uyması yeterlidir fakat dillen söylersen daha güzel olur...
    4-kazayı bilerekmi kazaylamı bıraktın...bilerek braktıysan kaza sayılmaz..şafilerde bütün sünnetler gayri müekked olduğu için hepsinin yerine kaza namazı kılınabilir...
    5-hanefi imam uyduğun zaman ona göre namaz kılacaksın ve tevecehtüyü yapmana gerek yoktur...


  4. 23.Haziran.2009, 19:43
    2
    İsTiKaMeT



    1-evet camide olduğun sürece şarttır..
    2-BÜTÜN MEZHEPLERde fatiha okunu hanefide vacip şafide farzdır..
    3-dille söylemeye gerek yoktur.kalbiyle uyması yeterlidir fakat dillen söylersen daha güzel olur...
    4-kazayı bilerekmi kazaylamı bıraktın...bilerek braktıysan kaza sayılmaz..şafilerde bütün sünnetler gayri müekked olduğu için hepsinin yerine kaza namazı kılınabilir...
    5-hanefi imam uyduğun zaman ona göre namaz kılacaksın ve tevecehtüyü yapmana gerek yoktur...


  5. 23.Haziran.2009, 20:55
    3
    BiLaL HaTTaB
    DeLi MoLLa

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Mart.2008
    Üye No: 12484
    Mesaj Sayısı: 2,526
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 29
    Yaş: 33
    Bulunduğu yer: Ne KaRa aN? YıLLaR KaRa...

    --->: İmama uyup uymama hakkında Allah cc rızası için okuyun

    Allah'ın(cc) selamı üzerinize olsun kardeşim...

    Alıntı
    1- hocaya katiyen uymak şartmıdır (Veccehtü vede fatiha okumak gerekmiyormu)


    İmam, kendisine uyulan kişi demektir.

    Öyle ki; birgün Rasulullah(sas), namazda ayakkabısını fırlatıp atmış ve ona uyan sahabeler de bunu aynı şekilde tekrar etmişlerdir. Onların İmam'ları olan Allah Rasulüne uymaları böyleydi...

    Veccehtu duası, bir duadır... Okumak "şart" değildir. Hanefî bir İmam'ın arkasında namaz kılıyorsanız ve bu duayı yetiştiremiyorsanız, biliyorsanız "subhaneke" duasını okursunuz. (Gerçi günümüzde bu duayı bile yetiştirmekte güçlük çekiyoruz jet İmamlar sayesinde)

    Alıntı
    2- Şafii Hz nin dediğine göre fatihasız namaz olmazmış,bu durumda hocaya uyamıyorum. (Yanılıyorsam Önce CC lim affeylesin)
    Bu, İmam Şafiî'nin(rh.a) bir sözü değildir kardeşim. "Sahih" kaynaklı bir hadis-i şeriftir. Yani Rasulullah'ın(sas) sözüdür.

    Evvela bu bilgilere sahip olmalıyız aslında... Biz asılları geçmişiz, hep ayrıntılarla ilgiliyiz...

    Kardeşim; İmam'a uyduğunda, İmam sesli okuduğunda(yani mesela akşamın ilk iki rekatı gibi) hiçbir şey okumaz, İmam'ı dinlersin; İmam içinden okuduğu namazlarda ise sen de içinden okursun. Alimlerimiz orta yolu bu şekilde açıklamışlardır. Kaynak dilersen onu da sunayım.

    Bu konuda iki "sahih" hadis olduğu için ve birinde Rasulullah(sas) arkasında sesli okuyanı uyarıp, diğerinde ise "Fatiha'sız namaz olmaz" dediği için, bu iki zıt gibi görünen hadisi birleştirmişler/cem etmişler ve yukarıdaki sonucu çıkarmışlardır.

    Yeter ki taassuba düşmeyelim... Ben Şafiyim, Hanefinin arkasında kılmam demeyelim... Bu din hepimizin...
    Alıntı
    3- Niyet ederken illade uydum hazıl olan imama dememize kesinlikle gerek varmıdır
    Kardeşim, niyet kalbin amelidir. Dil ile söylemek ise sonradan çıkarılmıştır; yani bid'attir. Rasulullah'tan(sas) bize ulaşan hadislerde, onun namazdaki her hareketi en ince ayrıntısına kadar anlatılmıştır; öyle ki, okudukları ayet ve dualar sırasında mübarek sakalının oynayışını dahi bildirmiştir sahabeler bizlere. Ama bu rivayetlerin hiçbirinde, Rasulullah'ın(sas) "dil ile" niyet ettiği kayıtlı değildir. Siz hangi namazı kıldığınızın "bilincinde" olun, kalb ile niyetinizi edin; kalbiniz mutmain bir şekilde namazınızı eda edebilirsiniz...
    .
    Alıntı
    4- Kaza namazlarım bitene kadar sünnet terk edilecek.Son sünnetlerdemi terk edilecek, edilecekse (son sünnetlerde)kaza namazlarını nasıl eda edeceğim....!!!
    Böyle bir zorunluluk yok kardeşim. Hem Sünnet'leri kılsan, hem de kaza kılsan, kaybın ne olur?

    Ama; sonuçta "Sünnet" olarak kıldığımız namazlar, nafile ibadetler kapsamındadır. Yani "farz" gibi "olmazsa olmaz" değildirler. Sabah namazının Sünnet'i, öğlenin son Sünnet'i, akşam'ın Sünnet'i ve yatsının son Sünnet'i ise, Rasulullah'ın(sas) terketmediği namazlar olduğundan; bu Sünnet'ler dışında kıldıklarımızı terkeder, kazanı kılarsın. Bu meselede de orta yolu bu şekilde "bir nebze de olsa" bulmuş oluruz.
    Alıntı
    5- Namazımı vecehtüyle kıldığımdan hiç bi şekilde cemaate ve hocaya uyamıyorum,Hocam ALLAH rızası için bu konulara anlayacağım şekilde kolayca açıklarsanız size duacı olurum.


    Bunun cevabını ilk maddede açıklamaya çalıştık zaten kardeşim. İnşaAllah yardımcı olabilmişizdir.

    Rabbimden hayra muvaffakiyetler diliyorum...

    ve's-Selam...


  6. 23.Haziran.2009, 20:55
    3
    DeLi MoLLa
    Allah'ın(cc) selamı üzerinize olsun kardeşim...

    Alıntı
    1- hocaya katiyen uymak şartmıdır (Veccehtü vede fatiha okumak gerekmiyormu)


    İmam, kendisine uyulan kişi demektir.

    Öyle ki; birgün Rasulullah(sas), namazda ayakkabısını fırlatıp atmış ve ona uyan sahabeler de bunu aynı şekilde tekrar etmişlerdir. Onların İmam'ları olan Allah Rasulüne uymaları böyleydi...

    Veccehtu duası, bir duadır... Okumak "şart" değildir. Hanefî bir İmam'ın arkasında namaz kılıyorsanız ve bu duayı yetiştiremiyorsanız, biliyorsanız "subhaneke" duasını okursunuz. (Gerçi günümüzde bu duayı bile yetiştirmekte güçlük çekiyoruz jet İmamlar sayesinde)

    Alıntı
    2- Şafii Hz nin dediğine göre fatihasız namaz olmazmış,bu durumda hocaya uyamıyorum. (Yanılıyorsam Önce CC lim affeylesin)
    Bu, İmam Şafiî'nin(rh.a) bir sözü değildir kardeşim. "Sahih" kaynaklı bir hadis-i şeriftir. Yani Rasulullah'ın(sas) sözüdür.

    Evvela bu bilgilere sahip olmalıyız aslında... Biz asılları geçmişiz, hep ayrıntılarla ilgiliyiz...

    Kardeşim; İmam'a uyduğunda, İmam sesli okuduğunda(yani mesela akşamın ilk iki rekatı gibi) hiçbir şey okumaz, İmam'ı dinlersin; İmam içinden okuduğu namazlarda ise sen de içinden okursun. Alimlerimiz orta yolu bu şekilde açıklamışlardır. Kaynak dilersen onu da sunayım.

    Bu konuda iki "sahih" hadis olduğu için ve birinde Rasulullah(sas) arkasında sesli okuyanı uyarıp, diğerinde ise "Fatiha'sız namaz olmaz" dediği için, bu iki zıt gibi görünen hadisi birleştirmişler/cem etmişler ve yukarıdaki sonucu çıkarmışlardır.

    Yeter ki taassuba düşmeyelim... Ben Şafiyim, Hanefinin arkasında kılmam demeyelim... Bu din hepimizin...
    Alıntı
    3- Niyet ederken illade uydum hazıl olan imama dememize kesinlikle gerek varmıdır
    Kardeşim, niyet kalbin amelidir. Dil ile söylemek ise sonradan çıkarılmıştır; yani bid'attir. Rasulullah'tan(sas) bize ulaşan hadislerde, onun namazdaki her hareketi en ince ayrıntısına kadar anlatılmıştır; öyle ki, okudukları ayet ve dualar sırasında mübarek sakalının oynayışını dahi bildirmiştir sahabeler bizlere. Ama bu rivayetlerin hiçbirinde, Rasulullah'ın(sas) "dil ile" niyet ettiği kayıtlı değildir. Siz hangi namazı kıldığınızın "bilincinde" olun, kalb ile niyetinizi edin; kalbiniz mutmain bir şekilde namazınızı eda edebilirsiniz...
    .
    Alıntı
    4- Kaza namazlarım bitene kadar sünnet terk edilecek.Son sünnetlerdemi terk edilecek, edilecekse (son sünnetlerde)kaza namazlarını nasıl eda edeceğim....!!!
    Böyle bir zorunluluk yok kardeşim. Hem Sünnet'leri kılsan, hem de kaza kılsan, kaybın ne olur?

    Ama; sonuçta "Sünnet" olarak kıldığımız namazlar, nafile ibadetler kapsamındadır. Yani "farz" gibi "olmazsa olmaz" değildirler. Sabah namazının Sünnet'i, öğlenin son Sünnet'i, akşam'ın Sünnet'i ve yatsının son Sünnet'i ise, Rasulullah'ın(sas) terketmediği namazlar olduğundan; bu Sünnet'ler dışında kıldıklarımızı terkeder, kazanı kılarsın. Bu meselede de orta yolu bu şekilde "bir nebze de olsa" bulmuş oluruz.
    Alıntı
    5- Namazımı vecehtüyle kıldığımdan hiç bi şekilde cemaate ve hocaya uyamıyorum,Hocam ALLAH rızası için bu konulara anlayacağım şekilde kolayca açıklarsanız size duacı olurum.


    Bunun cevabını ilk maddede açıklamaya çalıştık zaten kardeşim. İnşaAllah yardımcı olabilmişizdir.

    Rabbimden hayra muvaffakiyetler diliyorum...

    ve's-Selam...


  7. 23.Haziran.2009, 22:27
    4
    muradd
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Haziran.2009
    Üye No: 48935
    Mesaj Sayısı: 3
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: İmama uyup uymama hakkında Allah cc rızası için okuyun

    Suallerime cevap veren tüm büyüklerimden Allah ım (cc) razı olsun.
    Bi sualim daha olacak sizlere cevaplarsanız Allah razı olsun vede hakkınız geçiyor bana hakkınızı HELAL edin.

    Allahım affetsinki çok kaza namazım var,Allahım ömür versinki ödeyeyeyim sualim kaza namazlarımla alakalı cemaatle kılacagım namazlarda mesela camiye girdim,vakit ikindi vakti önceden kılınan sünnetin yerine kaza olarakmı namazımızı eda edecegiz. Vaktin namazından önce kaza namazı olurmu? Vaktin namazından önce kaza namazı olursa sahih olurmu ? Her vakitte o vaktin kazasını yapabilirmiyim.(Farzın arkası kaza veya farzın önünden kaza gibimi olacak) Hocam kısacası her vakitte nasıl kazamı kılmalıyım açıklamalarınız için Allah!ım sizden razı olsun. Yinen sizin sitede okudugum üzeri şafi olan kişinin kazası varsa (Yani borcu bitene kadar kasıt) sünnet vede nafile klılması sahih degil diye açıklama vardı.


  8. 23.Haziran.2009, 22:27
    4
    Üye
    Suallerime cevap veren tüm büyüklerimden Allah ım (cc) razı olsun.
    Bi sualim daha olacak sizlere cevaplarsanız Allah razı olsun vede hakkınız geçiyor bana hakkınızı HELAL edin.

    Allahım affetsinki çok kaza namazım var,Allahım ömür versinki ödeyeyeyim sualim kaza namazlarımla alakalı cemaatle kılacagım namazlarda mesela camiye girdim,vakit ikindi vakti önceden kılınan sünnetin yerine kaza olarakmı namazımızı eda edecegiz. Vaktin namazından önce kaza namazı olurmu? Vaktin namazından önce kaza namazı olursa sahih olurmu ? Her vakitte o vaktin kazasını yapabilirmiyim.(Farzın arkası kaza veya farzın önünden kaza gibimi olacak) Hocam kısacası her vakitte nasıl kazamı kılmalıyım açıklamalarınız için Allah!ım sizden razı olsun. Yinen sizin sitede okudugum üzeri şafi olan kişinin kazası varsa (Yani borcu bitene kadar kasıt) sünnet vede nafile klılması sahih degil diye açıklama vardı.


  9. 23.Haziran.2009, 23:08
    5
    BiLaL HaTTaB
    DeLi MoLLa

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Mart.2008
    Üye No: 12484
    Mesaj Sayısı: 2,526
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 29
    Yaş: 33
    Bulunduğu yer: Ne KaRa aN? YıLLaR KaRa...

    --->: İmama uyup uymama hakkında Allah cc rızası için okuyun

    Değerli kardeşim, bilhassa mezheplerimiz arasındaki ihtilaflı meselelerde Sünnet'e en uygun olanını arayıp ona göre amel etmeliyiz. Bu dediğimizden, mezhep İmamlarımız sünnet dışına çıkmış anlamı çıkarılmamalı. Rasulullah'ı(sas) bizden çok seven ve O'na(sas) uymada bizden daha titiz oldukları aşikar olan İmamlarımıza bu türlü bir yakıştırma elbette edeb dışıdır. Ancak, şu unutulmamalı ki; her İmam'a her hadis ulaşmamıştı. Bilhassa İmam Azam(rh.a)'ın yaşadığı ortam ve diğer İmamlarımızın yaşadığı devirler, hadislerin derlenip toplandığı yıllardan önceydi. Bu bakımdan bazen Sünnet'e muhalif, bazen de "zayıf" hadislerle görüş beyan ettiklerini müşahade edebilmekteyiz. Bunun, o büyük İmamların kendileri de farkında olduğundan, her biri ortak bir dille şunu söylemişlerdi:

    "Sahih hadis olduğu zaman, benim görüşümü terkedin. Benim mezhebim, sahih hadistir."

    Daha sonraki yüzyıllarda mezheb mutaassıbları ortaya çıkıp, mezhepleri "din" haline getirdikleri için, kendi mezhepleri dışındaki görüşlere kapı kapayıp, çoğu zaman "sahih Sünnet"leri dahi terkedebilmişlerdir. Rabbim böyle olmaktan muhafaza buyursun bizleri ve Rasulü'ne gerçek ittiba edenlerden olabilmeyi nasib eylesin.

    Gelelim sorunuza... Tavsiyem şu olacaktır sizlere:

    Sabah Namazı: Sırasıyla; Sünnet+farz+o vaktin geçmiş kazası

    Öğle Namazı: İlk sünnet+farz+son sünnet+o vaktin geçmiş kazası

    İkindi Namazı: Sünnet+farz+o vaktin geçmiş kazası(Dilerseniz sünnet namazını terkedersiniz. Ama camiye gittiğinizde, henüz farza durmadıkları halde, siz Sünnet'i terkedip kaza kılamazsınız. Öncelik, o vaktin namazına aittir.)

    Akşam Namazı: Farz+sünnet+o vaktin geçmiş kazası

    Yatsı Namazı: İlk sünnet+farz+son sünnet+o vaktin geçmiş kazası+vitir (İkindi namazında bahsettiğimiz gibi, evde kıldığınızda dilerseniz ilk sünneti terkedersiniz; ama terketmemeniz daha güzeldir.)

    Son olarak, şunu da belirtmemiz üzerimize borçtur:

    Nefsinizi fazlaca ibadet yapıp, ibadetten nefret ettirmeyiniz. Bir anda binanın beşinci katına çıkılmaz. Basamak basamak inşaAllah...

    Allah'a(cc) emanetsiniz.

    vesselam...


  10. 23.Haziran.2009, 23:08
    5
    DeLi MoLLa
    Değerli kardeşim, bilhassa mezheplerimiz arasındaki ihtilaflı meselelerde Sünnet'e en uygun olanını arayıp ona göre amel etmeliyiz. Bu dediğimizden, mezhep İmamlarımız sünnet dışına çıkmış anlamı çıkarılmamalı. Rasulullah'ı(sas) bizden çok seven ve O'na(sas) uymada bizden daha titiz oldukları aşikar olan İmamlarımıza bu türlü bir yakıştırma elbette edeb dışıdır. Ancak, şu unutulmamalı ki; her İmam'a her hadis ulaşmamıştı. Bilhassa İmam Azam(rh.a)'ın yaşadığı ortam ve diğer İmamlarımızın yaşadığı devirler, hadislerin derlenip toplandığı yıllardan önceydi. Bu bakımdan bazen Sünnet'e muhalif, bazen de "zayıf" hadislerle görüş beyan ettiklerini müşahade edebilmekteyiz. Bunun, o büyük İmamların kendileri de farkında olduğundan, her biri ortak bir dille şunu söylemişlerdi:

    "Sahih hadis olduğu zaman, benim görüşümü terkedin. Benim mezhebim, sahih hadistir."

    Daha sonraki yüzyıllarda mezheb mutaassıbları ortaya çıkıp, mezhepleri "din" haline getirdikleri için, kendi mezhepleri dışındaki görüşlere kapı kapayıp, çoğu zaman "sahih Sünnet"leri dahi terkedebilmişlerdir. Rabbim böyle olmaktan muhafaza buyursun bizleri ve Rasulü'ne gerçek ittiba edenlerden olabilmeyi nasib eylesin.

    Gelelim sorunuza... Tavsiyem şu olacaktır sizlere:

    Sabah Namazı: Sırasıyla; Sünnet+farz+o vaktin geçmiş kazası

    Öğle Namazı: İlk sünnet+farz+son sünnet+o vaktin geçmiş kazası

    İkindi Namazı: Sünnet+farz+o vaktin geçmiş kazası(Dilerseniz sünnet namazını terkedersiniz. Ama camiye gittiğinizde, henüz farza durmadıkları halde, siz Sünnet'i terkedip kaza kılamazsınız. Öncelik, o vaktin namazına aittir.)

    Akşam Namazı: Farz+sünnet+o vaktin geçmiş kazası

    Yatsı Namazı: İlk sünnet+farz+son sünnet+o vaktin geçmiş kazası+vitir (İkindi namazında bahsettiğimiz gibi, evde kıldığınızda dilerseniz ilk sünneti terkedersiniz; ama terketmemeniz daha güzeldir.)

    Son olarak, şunu da belirtmemiz üzerimize borçtur:

    Nefsinizi fazlaca ibadet yapıp, ibadetten nefret ettirmeyiniz. Bir anda binanın beşinci katına çıkılmaz. Basamak basamak inşaAllah...

    Allah'a(cc) emanetsiniz.

    vesselam...


  11. 23.Haziran.2009, 23:42
    6
    muradd
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Haziran.2009
    Üye No: 48935
    Mesaj Sayısı: 3
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: İmama uyup uymama hakkında Allah cc rızası için okuyun

    Allah (cc) sizden razı olsun,hakkınızı helal edin.


  12. 23.Haziran.2009, 23:42
    6
    Üye
    Allah (cc) sizden razı olsun,hakkınızı helal edin.


  13. 24.Haziran.2009, 11:37
    7
    ene-zerre
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Eylül.2008
    Üye No: 33916
    Mesaj Sayısı: 187
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    --->: İmama uyup uymama hakkında Allah cc rızası için okuyun

    Alıntı
    Kardeşim; İmam'a uyduğunda, İmam sesli okuduğunda(yani mesela akşamın ilk iki rekatı gibi) hiçbir şey okumaz, İmam'ı dinlersin; İmam içinden okuduğu namazlarda ise sen de içinden okursun. Alimlerimiz orta yolu bu şekilde açıklamışlardır. Kaynak dilersen onu da sunayım.


    Bilal abi,imam sesli okusa,Fatiha'yı bitirdiginde bizlerin Fatiha'yı okuması farz degil midir,tekrar düşünün isterseniz..


  14. 24.Haziran.2009, 11:37
    7
    Devamlı Üye
    Alıntı
    Kardeşim; İmam'a uyduğunda, İmam sesli okuduğunda(yani mesela akşamın ilk iki rekatı gibi) hiçbir şey okumaz, İmam'ı dinlersin; İmam içinden okuduğu namazlarda ise sen de içinden okursun. Alimlerimiz orta yolu bu şekilde açıklamışlardır. Kaynak dilersen onu da sunayım.


    Bilal abi,imam sesli okusa,Fatiha'yı bitirdiginde bizlerin Fatiha'yı okuması farz degil midir,tekrar düşünün isterseniz..


  15. 24.Haziran.2009, 11:58
    8
    mantık
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2009
    Üye No: 47459
    Mesaj Sayısı: 116
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    --->: İmama uyup uymama hakkında Allah cc rızası için okuyun

    Alıntı
    mam, kendisine uyulan kişi demektir

    Öyle ki; birgün Rasulullah(sas), namazda ayakkabısını fırlatıp atmış ve ona uyan sahabeler de bunu aynı şekilde tekrar etmişlerdir Onların İmam'ları olan Allah Rasulüne uymaları böyleydi
    Ayakkabı ile mi namaz kılıyorlarmış ?


  16. 24.Haziran.2009, 11:58
    8
    mantık - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    mam, kendisine uyulan kişi demektir

    Öyle ki; birgün Rasulullah(sas), namazda ayakkabısını fırlatıp atmış ve ona uyan sahabeler de bunu aynı şekilde tekrar etmişlerdir Onların İmam'ları olan Allah Rasulüne uymaları böyleydi
    Ayakkabı ile mi namaz kılıyorlarmış ?


  17. 24.Haziran.2009, 12:16
    9
    ene-zerre
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Eylül.2008
    Üye No: 33916
    Mesaj Sayısı: 187
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    --->: İmama uyup uymama hakkında Allah cc rızası için okuyun

    Alıntı
    Ayakkabı ile mi namaz kılıyorlarmış ?
    Resulullah zamanındaki mescidler şimdikiler gibi olmayıp,dışarıda idi..


  18. 24.Haziran.2009, 12:16
    9
    Devamlı Üye
    Alıntı
    Ayakkabı ile mi namaz kılıyorlarmış ?
    Resulullah zamanındaki mescidler şimdikiler gibi olmayıp,dışarıda idi..


  19. 24.Haziran.2009, 12:44
    10
    BiLaL HaTTaB
    DeLi MoLLa

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Mart.2008
    Üye No: 12484
    Mesaj Sayısı: 2,526
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 29
    Yaş: 33
    Bulunduğu yer: Ne KaRa aN? YıLLaR KaRa...

    --->: İmama uyup uymama hakkında Allah cc rızası için okuyun

    Değerli kardeşim; bilhassa Beytullah İmamları, fatihadan sonra bir müddet susarlar, sonra kıraate geçerler. Bu susma esnasında, cemaatin fatiha'yı okuması amaçlanır.

    Ancak, bilhassa Türkiye gibi "jet ve bilgisiz" İmam'ların bulunduğu ülkelerde böyle bir uygulama görülmez. Bu bakımdan da, İmam'ın sesli okuduğu namazlarda susmak ve İmam'ı dinlemek daha doğrudur.

    Rasûlullah(sav) imamın açıktan okuduğu namaz­lar­da imama uyan cemaate de Fâtiha’yı okuma izni ver­mişti. Bu izin şöyle gelmişti:

    Bir gün “sabah namazında Kur’an okuyor; fakat okumakta zorlanı­yordu. Namazı biti­rince ce­maa­te dönerek:
    “Sanırım, imamınızın arkasında siz de okuyorsunuz?” di­ye sordu. Biz: “Evet, ey Allah’ın Rasûlü‎! Hızlı bir şekilde okuyoruz.” diye cevap verdik. Bunun üzerine Hz. Peygam­ber (s.a.v.) şöyle buyurdu: “Böyle yapmayın. [Siz sadece] Fâ­tiha’yı okuyun; çünkü onu okumayanın namazı yok­tur.”[Dârekutnî hadisin hasen olduğunu söylemiştir. Buhârî, Salât 14 (25), c.2, s.764; Müslim, Salat 34-37 (394), c.3, s.1242-1243; Ebû Dâvud, Salât 131, 132 (823), c.3, s.281; Tirmizî, Salat 183 (247), c.1, s.186]

    Hz. Peygamber(sav) daha sonra imamın açıktan oku­duğu namazlarda cemaatin oku­masını yasaklamıştır. Bu yasak da şöyle meydana gelmişti:

    “Hz. Peygamber(sav) açıktan oku­duğu bir namazı(bir rivâyette: sabah namazını) kıldırdıktan sonra cemaate şöyle dedi: “Biraz önce benimle beraber okuyanınız oldu mu?” Bir adam: “Evet, ey Allah’ın Rasûlü‎, ben okudum!” dedi. Hz. Peygam­ber(sav): “Ben de bana ne oluyor ki huzursuz oluyorum!? diyordum.”[Bu sözü Hattâbî şöyle açıklamıştır: “Ben de neden Kur'an okurken bana karışanlar ve sesimi bastıranlar oluyor diyordum.”] [Ebû Hüreyre dedi ki]: “İnsanlar, Rasûlullah’tan(sav) bunu duyduktan sonra onun açıktan okuduğu na­mazlarda okumaya son verdiler. [İmamın açıktan okumadığı namaz­larda ise sessizce okumaya devam ettiler]. [Tirmizî hadisin hasen olduğunu, Ebû Hâtim er-Râzî, İbn Hibbân ve İbn Kayyim de sahih olduğunu söyle­mişlerdir. Muvatta, Salat 44, c.1 s.106-107; Ebû Dâvud, Salât 132-133 (826), c.3, s.287; Nesaî, İftitah 28 (919), c.1-2, s.548; İbn Mâce, İkametü's-salât 13 (848), c. 3, s. 75]

    Hz. Peygamber(sav), imamın okuyuşunu dinlemek için susmayı da imama uymanın gereklerinden kabul etmiş ve şöyle buyurmuştur:
    “İmam, kendisine uyulmak için imam yapılmıştır. O, tek­bir aldığında siz de tekbir alın; okuduğunda susup, din­leyin.”[Ebû Dâvud, Salât 68 (604), c.2, s.456; Nesaî, İftitah 30 (921, 922), c.1-2, s.549; İbn Mâce, İkametü's-salât 13 (846), c. 3, s. 71]

    Hz. Peygamber(sav), imamı dinlemenin, arkasındaki cemaatin kıratının da yerine geçeceğini bildirerek, şöyle buyur­muştur: “Her kim imama uyarsa, imamın okuması onun okuması yerine de geçer.” [Şey­hül­is­lâm İbn Teymiye hadisin sahih olduğunu söylemiştir. İbn Abdül­hâ­dî’nin “el-Furu” adlı kitabında (varak: 48/2) bu şekildedir. el-Bûsîrî, ha­disin bazı rivâyet yollarının sahih olduğunu söylemiştir. İbn Mâce, İkametü's-salât 13 (850), c.3, s.78]
    Bu imam
    ın açıktan okuduğu namazlarda böyledir.

    Hz. Peygamber(sav) imamın açıktan okumadığı na­mazlarda arkasındaki cemaatin okumasını onaylamıştır. Cabir(ra) şöyle rivayet etmiştir: “Öğle ve ikindi namazlarını kılarken, imamın arkasında, ilk iki rekâtta Fâtihayı ve bir sû­reyi, son iki rekâtta da sadece Fâtiha’yı okurduk.” [İbn Mâce sahih bir senedle rivâyet etmiştir. İbn Mâce, İkametü's-salât 11 (843), c. 3, s. 65]

    Hz. Peygamber(sav) kendisi açıktan okurken, cema­atin de okuyarak, zihnini dağıtmalarını hoş karşılamamıştır.

    Bir gün ashabına öğle namazını kıl­dırdı. Ardından şöyle dedi: سَبِّحِ اسْمَ رَبِّكَ الْأَعْلَى sûresini hanginiz oku­du?” Bir kişi: “Ben okudum; [fakat hayırdan başka bir amacım yoktu.]” dedi. Bunun üzerine Hz. Peygamber(sav): “Hakikaten anladım ki, biriniz bunu benim ağzımdan çekip aldı.” [Müslim, Salât 47-49 (398), c.3, s.1266-1267; Ebû Dâvud, Salât 133,134, (828), c.3, s.291-292; Nesâî, İftitah 27 (917, 918), c.1-2, s.547]

    Başka bir ha­diste ise şöyle geçer: “Hz. Peygamber’in(sav) arkasında okuyorlar [ve bu okuyuşu açıktan yapı­yorlardı]. Bunun üze­rine Hz. Peygamber(sav) şöyle bu­yurdu: “Okuduğum Kur’an’ı karıştırmama sebep oldu­nuz.” [“Cüz’ü’l-kıraati halfel-imâm” adlı kitabında Buhârî, Ahmed ve Serrâc hasen bir senedle rivâyet etmiştir]

    Sadece gizli okunan namazlarda imamın arkasında oku­ma­nın meşru olduğu görüşü, eski içtihadında İmam Şafiî’ye ve bir rivâyete göre; Ebû Hanîfe’nin öğrencisi İmam Muhammed’e aittir. Aliy­yü’l-Kârî ve ileri gelen bazı Hanefî âlimleri bu görüşü tercih etmiş­lerdir. Bu aynı zamanda İmam Zührî, Malik, İbnü’l-Mübarek, Ahmed b. Hanbel ve bir grup muhaddisin görüşüdür. İbn Teymiye de bu gö­rü­şü benimsemiştir.

    Daha iyisini getirene Allah(cc) razı olsun deriz...

    ve's-Selam...


  20. 24.Haziran.2009, 12:44
    10
    DeLi MoLLa
    Değerli kardeşim; bilhassa Beytullah İmamları, fatihadan sonra bir müddet susarlar, sonra kıraate geçerler. Bu susma esnasında, cemaatin fatiha'yı okuması amaçlanır.

    Ancak, bilhassa Türkiye gibi "jet ve bilgisiz" İmam'ların bulunduğu ülkelerde böyle bir uygulama görülmez. Bu bakımdan da, İmam'ın sesli okuduğu namazlarda susmak ve İmam'ı dinlemek daha doğrudur.

    Rasûlullah(sav) imamın açıktan okuduğu namaz­lar­da imama uyan cemaate de Fâtiha’yı okuma izni ver­mişti. Bu izin şöyle gelmişti:

    Bir gün “sabah namazında Kur’an okuyor; fakat okumakta zorlanı­yordu. Namazı biti­rince ce­maa­te dönerek:
    “Sanırım, imamınızın arkasında siz de okuyorsunuz?” di­ye sordu. Biz: “Evet, ey Allah’ın Rasûlü‎! Hızlı bir şekilde okuyoruz.” diye cevap verdik. Bunun üzerine Hz. Peygam­ber (s.a.v.) şöyle buyurdu: “Böyle yapmayın. [Siz sadece] Fâ­tiha’yı okuyun; çünkü onu okumayanın namazı yok­tur.”[Dârekutnî hadisin hasen olduğunu söylemiştir. Buhârî, Salât 14 (25), c.2, s.764; Müslim, Salat 34-37 (394), c.3, s.1242-1243; Ebû Dâvud, Salât 131, 132 (823), c.3, s.281; Tirmizî, Salat 183 (247), c.1, s.186]

    Hz. Peygamber(sav) daha sonra imamın açıktan oku­duğu namazlarda cemaatin oku­masını yasaklamıştır. Bu yasak da şöyle meydana gelmişti:

    “Hz. Peygamber(sav) açıktan oku­duğu bir namazı(bir rivâyette: sabah namazını) kıldırdıktan sonra cemaate şöyle dedi: “Biraz önce benimle beraber okuyanınız oldu mu?” Bir adam: “Evet, ey Allah’ın Rasûlü‎, ben okudum!” dedi. Hz. Peygam­ber(sav): “Ben de bana ne oluyor ki huzursuz oluyorum!? diyordum.”[Bu sözü Hattâbî şöyle açıklamıştır: “Ben de neden Kur'an okurken bana karışanlar ve sesimi bastıranlar oluyor diyordum.”] [Ebû Hüreyre dedi ki]: “İnsanlar, Rasûlullah’tan(sav) bunu duyduktan sonra onun açıktan okuduğu na­mazlarda okumaya son verdiler. [İmamın açıktan okumadığı namaz­larda ise sessizce okumaya devam ettiler]. [Tirmizî hadisin hasen olduğunu, Ebû Hâtim er-Râzî, İbn Hibbân ve İbn Kayyim de sahih olduğunu söyle­mişlerdir. Muvatta, Salat 44, c.1 s.106-107; Ebû Dâvud, Salât 132-133 (826), c.3, s.287; Nesaî, İftitah 28 (919), c.1-2, s.548; İbn Mâce, İkametü's-salât 13 (848), c. 3, s. 75]

    Hz. Peygamber(sav), imamın okuyuşunu dinlemek için susmayı da imama uymanın gereklerinden kabul etmiş ve şöyle buyurmuştur:
    “İmam, kendisine uyulmak için imam yapılmıştır. O, tek­bir aldığında siz de tekbir alın; okuduğunda susup, din­leyin.”[Ebû Dâvud, Salât 68 (604), c.2, s.456; Nesaî, İftitah 30 (921, 922), c.1-2, s.549; İbn Mâce, İkametü's-salât 13 (846), c. 3, s. 71]

    Hz. Peygamber(sav), imamı dinlemenin, arkasındaki cemaatin kıratının da yerine geçeceğini bildirerek, şöyle buyur­muştur: “Her kim imama uyarsa, imamın okuması onun okuması yerine de geçer.” [Şey­hül­is­lâm İbn Teymiye hadisin sahih olduğunu söylemiştir. İbn Abdül­hâ­dî’nin “el-Furu” adlı kitabında (varak: 48/2) bu şekildedir. el-Bûsîrî, ha­disin bazı rivâyet yollarının sahih olduğunu söylemiştir. İbn Mâce, İkametü's-salât 13 (850), c.3, s.78]
    Bu imam
    ın açıktan okuduğu namazlarda böyledir.

    Hz. Peygamber(sav) imamın açıktan okumadığı na­mazlarda arkasındaki cemaatin okumasını onaylamıştır. Cabir(ra) şöyle rivayet etmiştir: “Öğle ve ikindi namazlarını kılarken, imamın arkasında, ilk iki rekâtta Fâtihayı ve bir sû­reyi, son iki rekâtta da sadece Fâtiha’yı okurduk.” [İbn Mâce sahih bir senedle rivâyet etmiştir. İbn Mâce, İkametü's-salât 11 (843), c. 3, s. 65]

    Hz. Peygamber(sav) kendisi açıktan okurken, cema­atin de okuyarak, zihnini dağıtmalarını hoş karşılamamıştır.

    Bir gün ashabına öğle namazını kıl­dırdı. Ardından şöyle dedi: سَبِّحِ اسْمَ رَبِّكَ الْأَعْلَى sûresini hanginiz oku­du?” Bir kişi: “Ben okudum; [fakat hayırdan başka bir amacım yoktu.]” dedi. Bunun üzerine Hz. Peygamber(sav): “Hakikaten anladım ki, biriniz bunu benim ağzımdan çekip aldı.” [Müslim, Salât 47-49 (398), c.3, s.1266-1267; Ebû Dâvud, Salât 133,134, (828), c.3, s.291-292; Nesâî, İftitah 27 (917, 918), c.1-2, s.547]

    Başka bir ha­diste ise şöyle geçer: “Hz. Peygamber’in(sav) arkasında okuyorlar [ve bu okuyuşu açıktan yapı­yorlardı]. Bunun üze­rine Hz. Peygamber(sav) şöyle bu­yurdu: “Okuduğum Kur’an’ı karıştırmama sebep oldu­nuz.” [“Cüz’ü’l-kıraati halfel-imâm” adlı kitabında Buhârî, Ahmed ve Serrâc hasen bir senedle rivâyet etmiştir]

    Sadece gizli okunan namazlarda imamın arkasında oku­ma­nın meşru olduğu görüşü, eski içtihadında İmam Şafiî’ye ve bir rivâyete göre; Ebû Hanîfe’nin öğrencisi İmam Muhammed’e aittir. Aliy­yü’l-Kârî ve ileri gelen bazı Hanefî âlimleri bu görüşü tercih etmiş­lerdir. Bu aynı zamanda İmam Zührî, Malik, İbnü’l-Mübarek, Ahmed b. Hanbel ve bir grup muhaddisin görüşüdür. İbn Teymiye de bu gö­rü­şü benimsemiştir.

    Daha iyisini getirene Allah(cc) razı olsun deriz...

    ve's-Selam...





+ Yorum Gönder