Konusunu Oylayın.: İçkili mekanda çalışmak (gazino,pavyon)...

5 üzerinden 4.00 | Toplam : 5 kişi
İçkili mekanda çalışmak (gazino,pavyon)...
  1. 16.Mayıs.2009, 00:47
    1
    harunbaba06
    ALLAH YOLUNDA

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Nisan.2009
    Üye No: 48016
    Mesaj Sayısı: 159
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 51
    Bulunduğu yer: TÜRKİYE

    İçkili mekanda çalışmak (gazino,pavyon)...






    İçkili mekanda çalışmak (gazino,pavyon)... Mumsema selamün aleyküm,benim bir akrabamın oğlu bu ağustos ayında askere gidecek.Bu kişinin babası çalışmıyor işi yok,kendisi çalışmıyor.Ailede gelir yok,kendisi içkili mekan pavyonda askere gidene kadar çalışmak istiyor.2 ayda harçlık çıkarmak istiyor,yaklaşık aylık 1000 tl.Babası göndermiyor,ne yapmaları gerek?


  2. 16.Mayıs.2009, 00:47
    1
    ALLAH YOLUNDA



    selamün aleyküm,benim bir akrabamın oğlu bu ağustos ayında askere gidecek.Bu kişinin babası çalışmıyor işi yok,kendisi çalışmıyor.Ailede gelir yok,kendisi içkili mekan pavyonda askere gidene kadar çalışmak istiyor.2 ayda harçlık çıkarmak istiyor,yaklaşık aylık 1000 tl.Babası göndermiyor,ne yapmaları gerek?


    Benzer Konular

    - İçkili yerde çalışmak haram mı

    - İçkili bir mekanda çalışmak günah mıdır

    - Rüyada Pavyon Görmek (imam nablusi)

    - Allah bir mekanda bulunmuş olsa ne olur?

    - İçki içilen bir mekanda kuran okunabilirmi?

  3. 16.Mayıs.2009, 02:51
    2
    DZALBAY
    Seyirci Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Temmuz.2008
    Üye No: 24825
    Mesaj Sayısı: 2,274
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 38
    Yaş: 61

    --->: İçkili mekanda çalışmak(gazino,pavyon)...




    Madde 1.İçkiyle ilgili hadisi şerifi hatırlatalım (hani şu yapan,taşıyan,satan,içen....ile ilgili)

    Madde 2.Devlet askere gidenlerin yiyeceğini,giyeceğini vb ihtiyaçlarını karşıladıktan sonra,bir de cep harçlığı veriyor.Bunu hatırlatalım.

    Başka yorum yapmasam olur mu? Selam ve dua ile ...


  4. 16.Mayıs.2009, 02:51
    2
    Seyirci Üye



    Madde 1.İçkiyle ilgili hadisi şerifi hatırlatalım (hani şu yapan,taşıyan,satan,içen....ile ilgili)

    Madde 2.Devlet askere gidenlerin yiyeceğini,giyeceğini vb ihtiyaçlarını karşıladıktan sonra,bir de cep harçlığı veriyor.Bunu hatırlatalım.

    Başka yorum yapmasam olur mu? Selam ve dua ile ...


  5. 16.Mayıs.2009, 05:19
    3
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    --->: İçkili mekanda çalışmak(gazino,pavyon)...

    Alıntı
    selamün aleyküm,benim bir akrabamın oğlu bu ağustos ayında askere gidecek.Bu kişinin babası çalışmıyor işi yok,kendisi çalışmıyor.Ailede gelir yok,kendisi içkili mekan pavyonda askere gidene kadar çalışmak istiyor.2 ayda harçlık çıkarmak istiyor,yaklaşık aylık 1000 tl.Babası göndermiyor,ne yapmaları gerek?
    ve aleykumusselam ve rahmetullah.
    ilk sefer "pavyon" kelimesinin anlamına bakıyorum.
    Pavyon: "geceleri çalışan içkili eğlence yeri" kaynak: B.Türkçe sözlük, D.M.Doğan

    bu bir müslümana yakışır mı? nice helal kazanç yerleri var. belki 1000 tl vermezler ama kazanacağı bereketsiz haram paradan hayırlıdır.
    geniş cevap için tıkla: içkili yerde çalışma ve depozito parası - Mumsema islam Arsivi


  6. 16.Mayıs.2009, 05:19
    3
    Moderatör
    Alıntı
    selamün aleyküm,benim bir akrabamın oğlu bu ağustos ayında askere gidecek.Bu kişinin babası çalışmıyor işi yok,kendisi çalışmıyor.Ailede gelir yok,kendisi içkili mekan pavyonda askere gidene kadar çalışmak istiyor.2 ayda harçlık çıkarmak istiyor,yaklaşık aylık 1000 tl.Babası göndermiyor,ne yapmaları gerek?
    ve aleykumusselam ve rahmetullah.
    ilk sefer "pavyon" kelimesinin anlamına bakıyorum.
    Pavyon: "geceleri çalışan içkili eğlence yeri" kaynak: B.Türkçe sözlük, D.M.Doğan

    bu bir müslümana yakışır mı? nice helal kazanç yerleri var. belki 1000 tl vermezler ama kazanacağı bereketsiz haram paradan hayırlıdır.
    geniş cevap için tıkla: içkili yerde çalışma ve depozito parası - Mumsema islam Arsivi


  7. 16.Mayıs.2009, 11:48
    4
    Hazall.
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2008
    Üye No: 28160
    Mesaj Sayısı: 352
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Bulunduğu yer: Belcika

    --->: İçkili mekanda çalışmak(gazino,pavyon)...

    Alıntı
    bu bir müslümana yakışır mı?
    çok doğru...Paylasım için teşekkürler....Gercekten de bu bir müslümana yakışır mı?


  8. 16.Mayıs.2009, 11:48
    4
    Devamlı Üye
    Alıntı
    bu bir müslümana yakışır mı?
    çok doğru...Paylasım için teşekkürler....Gercekten de bu bir müslümana yakışır mı?


  9. 16.Mayıs.2009, 12:41
    5
    esenbey
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Nisan.2009
    Üye No: 48021
    Mesaj Sayısı: 38
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 51
    Bulunduğu yer: Almanya- Osnabrück

    --->: İçkili mekanda çalışmak(gazino,pavyon)...

    Bu meseleye ışık tutacak bazı fetvaları zikredelim:

    Bir kimse şarap taşıtmak için birisini tutsa, İmam-ı Azama göre işçinin bu taşımadan dolayı aldığı para helâldir, fakat İmam-ı Muhammed'le İmam-ı Ebû Yusuf a göre caiz değildir. Yine ehl-i kitap bir gayr-ı müslim, bir Müslümanın hayvanını veya gemisini şarap taşımak için kiralasa; Müslümanın aldığı para İmam-ı Azama göre helâl, İmameyne göre caiz değildir.

    Tatbikatta görülmese de, kitaplarımızda şöyle bir fetvaya da yer verilmektedir:

    Bir Müslüman gütmüş olduğu domuzların karşılığında ücret alabilir. Bu İmam-ı Âzamin görüşüdür, fakat İmameyne göre alması caiz olmaz. (2)

    Fakat olayın değişik yönlerini de değerlendirmek gerekiyor:

    Yurtdışında Müslümanların sosyal ilişkilerinde İslam ahlakını yaşamaları, yurtiçindeki Müslümanlara göre daha fazla ehemmiyetli bulunmaktadır. Çünkü yurtdışındaki gayrimüslimler İslamiyet’i doğrudan Müslümanların şahsında görüyorlar ve onların güzel ahlakları hidayetlerine de vesile olabiliyor.

    Bediüzzaman (ra) İslam ahlakını bizzat yaşayarak örneklik edebildiğimiz takdirde diğer dinlerin tabilerinin İslamiyet’e cemaatlerle girebileceğini bildirirken İslam’ı doğru temsil etmemenin de mesuliyeti mucip olduğuna işaret buyuruyor.

    Gayrimüslim ülkeleri “darü’-l harp” olarak niteleyen İslam fakihleri, bu ülkelerde yaşayan Müslümanlarla gayrimüslimlerin münasebetlerini düzenleme konusunda muhtelif görüşler ileri sürmüşlerdir.

    Bir Müslüman’ın gayrimüslim ülkelerde gayrimüslimden faiz alması, gayrimüslime içki ve domuz eti satması ve hatta kazanacağı kesin olmak şartıyla kumar oynaması, bu fiillerin gayrimüslimlerce meşru olduğu ve Müslüman’ın da bu meşruiyetten faydalanmasının bir ölçüde ganimet mantığıyla açıklanabildiği esasına binaen, İmam-ı Azam ve İmam-ı Muhammed’e göre caiz bulunmakla beraber, İmam-ı Şafii, İmam-ı Malik, İmam-ı Ahmed bin Hanbel, Evzai, İshak ve Hanefi’lerden Ebu Yusuf’un da içinde bulunduğu fukahanın ekserisi, Müslüman’ın her yerde İslam ahkamı ile bağlı bulunduğunu ifade ederek, böyle batıl ve fasit akit ve alışverişleri caiz bulmamışlardır!.

    En uygun olanı da çoğunluğun bu görüşüdür!.

    Zira artık günümüzde Müslüman ülkeler de dahil dünya ülkeleri, umumi bir barış ve sulhu esas almışlardır. Müslümanlar gayrimüslim ülkelere izinli ve müsaadeli olarak girebilmektedirler ve bu ülkelerde emniyet ve güvenlik içinde yaşayabilmektedirler. Harp durumu ise söz konusu değildir. Binaenaleyh, İmam-ı Azam’ın fetvasında esas aldığı şartlar da, artık günümüz itibariyle mevcut değildir. Muharebe yok ki ganimet söz konusu olsun!

    Esasen, Kuran ve Sünnet, zaruret dışında haramlara izin de vermemiştir. Zaruret olmadığı takdirde haram, her yerde haramdır.

    O halde özetleyecek olursak diyebiliriz ki: Günümüzde Müslüman, dünyanın neresinde bulunursa bulunsun; İslam ahkamını ve ahlakını yaşamakla mükelleftir. İki Müslüman arasında caiz olmayan bir alışveriş, Müslüman ile gayrimüslim arasında da uygun olmamalıdır.

    Bu itibarla, gayrimüslim ülkelerde yaşayan Müslümanlar da (zaruret dışında) faiz almamalıdır, içki, domuz eti, laşe gibi İslam’ın haram kıldığı herhangi bir şeyi satmamalıdır.” Alimlerin çoğunluğunun şüpheden uzak görüşleri bu doğrultudadır.

    Ancak yukarıdaki fetvalar dikkate alınırsa, içki ve domuz taşımak suretiyle karşılık almak, İmam-ı Azama göre caizdir denilebilir; fakat imameyne ve diğer müçtehitlere göre caiz değildir, haramdır.

    Mecbur kalmadıkça böyle işlerde çalışmamak gerekir.

    1. Buharı, Büyü: 102; Müslim, Müsakat: 71; Tirmizî, Büyü: 60; &m Mâce, Ticaret: 11.
    2. el-Feteva'l-Hindiyye, 4:449-450.
    3- Mehmed Paksu, Meseleler ve Çözümleri 1, Nesil yayınları, İstanbul, ss. 135-138; Süleyman Kösemene, (Günümüz Meselelerine Çözümler), Yeni Asya Yayınları.
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör


    Not: Hüküm Gayr-i Islami bir ülkede bu sekilde verildigi takdirde Müslüman olan bir ülkedeki kiyasi sizin takdirlerinize birakiyorum...


    selam ve hürmetlerimle...


  10. 16.Mayıs.2009, 12:41
    5
    Üye
    Bu meseleye ışık tutacak bazı fetvaları zikredelim:

    Bir kimse şarap taşıtmak için birisini tutsa, İmam-ı Azama göre işçinin bu taşımadan dolayı aldığı para helâldir, fakat İmam-ı Muhammed'le İmam-ı Ebû Yusuf a göre caiz değildir. Yine ehl-i kitap bir gayr-ı müslim, bir Müslümanın hayvanını veya gemisini şarap taşımak için kiralasa; Müslümanın aldığı para İmam-ı Azama göre helâl, İmameyne göre caiz değildir.

    Tatbikatta görülmese de, kitaplarımızda şöyle bir fetvaya da yer verilmektedir:

    Bir Müslüman gütmüş olduğu domuzların karşılığında ücret alabilir. Bu İmam-ı Âzamin görüşüdür, fakat İmameyne göre alması caiz olmaz. (2)

    Fakat olayın değişik yönlerini de değerlendirmek gerekiyor:

    Yurtdışında Müslümanların sosyal ilişkilerinde İslam ahlakını yaşamaları, yurtiçindeki Müslümanlara göre daha fazla ehemmiyetli bulunmaktadır. Çünkü yurtdışındaki gayrimüslimler İslamiyet’i doğrudan Müslümanların şahsında görüyorlar ve onların güzel ahlakları hidayetlerine de vesile olabiliyor.

    Bediüzzaman (ra) İslam ahlakını bizzat yaşayarak örneklik edebildiğimiz takdirde diğer dinlerin tabilerinin İslamiyet’e cemaatlerle girebileceğini bildirirken İslam’ı doğru temsil etmemenin de mesuliyeti mucip olduğuna işaret buyuruyor.

    Gayrimüslim ülkeleri “darü’-l harp” olarak niteleyen İslam fakihleri, bu ülkelerde yaşayan Müslümanlarla gayrimüslimlerin münasebetlerini düzenleme konusunda muhtelif görüşler ileri sürmüşlerdir.

    Bir Müslüman’ın gayrimüslim ülkelerde gayrimüslimden faiz alması, gayrimüslime içki ve domuz eti satması ve hatta kazanacağı kesin olmak şartıyla kumar oynaması, bu fiillerin gayrimüslimlerce meşru olduğu ve Müslüman’ın da bu meşruiyetten faydalanmasının bir ölçüde ganimet mantığıyla açıklanabildiği esasına binaen, İmam-ı Azam ve İmam-ı Muhammed’e göre caiz bulunmakla beraber, İmam-ı Şafii, İmam-ı Malik, İmam-ı Ahmed bin Hanbel, Evzai, İshak ve Hanefi’lerden Ebu Yusuf’un da içinde bulunduğu fukahanın ekserisi, Müslüman’ın her yerde İslam ahkamı ile bağlı bulunduğunu ifade ederek, böyle batıl ve fasit akit ve alışverişleri caiz bulmamışlardır!.

    En uygun olanı da çoğunluğun bu görüşüdür!.

    Zira artık günümüzde Müslüman ülkeler de dahil dünya ülkeleri, umumi bir barış ve sulhu esas almışlardır. Müslümanlar gayrimüslim ülkelere izinli ve müsaadeli olarak girebilmektedirler ve bu ülkelerde emniyet ve güvenlik içinde yaşayabilmektedirler. Harp durumu ise söz konusu değildir. Binaenaleyh, İmam-ı Azam’ın fetvasında esas aldığı şartlar da, artık günümüz itibariyle mevcut değildir. Muharebe yok ki ganimet söz konusu olsun!

    Esasen, Kuran ve Sünnet, zaruret dışında haramlara izin de vermemiştir. Zaruret olmadığı takdirde haram, her yerde haramdır.

    O halde özetleyecek olursak diyebiliriz ki: Günümüzde Müslüman, dünyanın neresinde bulunursa bulunsun; İslam ahkamını ve ahlakını yaşamakla mükelleftir. İki Müslüman arasında caiz olmayan bir alışveriş, Müslüman ile gayrimüslim arasında da uygun olmamalıdır.

    Bu itibarla, gayrimüslim ülkelerde yaşayan Müslümanlar da (zaruret dışında) faiz almamalıdır, içki, domuz eti, laşe gibi İslam’ın haram kıldığı herhangi bir şeyi satmamalıdır.” Alimlerin çoğunluğunun şüpheden uzak görüşleri bu doğrultudadır.

    Ancak yukarıdaki fetvalar dikkate alınırsa, içki ve domuz taşımak suretiyle karşılık almak, İmam-ı Azama göre caizdir denilebilir; fakat imameyne ve diğer müçtehitlere göre caiz değildir, haramdır.

    Mecbur kalmadıkça böyle işlerde çalışmamak gerekir.

    1. Buharı, Büyü: 102; Müslim, Müsakat: 71; Tirmizî, Büyü: 60; &m Mâce, Ticaret: 11.
    2. el-Feteva'l-Hindiyye, 4:449-450.
    3- Mehmed Paksu, Meseleler ve Çözümleri 1, Nesil yayınları, İstanbul, ss. 135-138; Süleyman Kösemene, (Günümüz Meselelerine Çözümler), Yeni Asya Yayınları.
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör


    Not: Hüküm Gayr-i Islami bir ülkede bu sekilde verildigi takdirde Müslüman olan bir ülkedeki kiyasi sizin takdirlerinize birakiyorum...


    selam ve hürmetlerimle...


  11. 01.Mayıs.2012, 18:10
    6
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,511
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Cevap: İçkili mekanda çalışmak(gazino,pavyon)...

    İçkili ortamlarda çalışmak haram mı?

    Soru

    İçki satılan bir yerde çalışan birinin kazandığı para haram olur mu?mesela içkili bi restorantta çalışan bir garson gibi...

    İçkili yerlerde çalışan adamlar (iş imkanı bir tek orada bulduysa) çalışsa doğru olur mu?

    Soru

    İçkili yerlerde çalışan adamlar (iş imkanı bir tek orada bulduysa) çalışsa doğru olur mu?


    Geliri tamamen içkiden olan meyhane gibi yerlerde çalışmak caiz değildir. Ancak restaurant ve market gibi helal mal satan ve bunun yanında da içki satan müesseselerin durumu farklıdır.

    İçkinin alınması, satılması, taşınması ve servisinde bulunması haramdır. Bu bakımdan market ve restaurantta bu gibi işlerde çalışmak caiz değildir. Ancak restaurantın diğer bölümlerinde mesela mutfak bölümünde çalışılabilir. Eğer kazancı tamamen helal olan yerler varsa buralarda çalışmanız daha iyidir.

    İslâm dini, cemiyette yaygın halde bulunan birtakım kötü haslet ve alışkanlıkların bir anda kaldırılması yolunu tercih etmemiş, bunun yerine asgarî seviyeden başlayıp muhatabı belli bir istikamette tekâmüle sevk eden bir metodla hareket etmiştir. Meselâ faiz yasağı, İslâm'ın en son hükümlerinden birisidir. İnsanlar Kur'ân'ın metoduyla belli bir merhaleye ulaştıktan sonra ticarî hayattaki bu yara tedavi edilmiştir. Tedricîlik esas alınmıştır. İşte, yasaklanırken tedrice riayet edilen hususlardan birisi de içkidir. İçki birden bire yasaklanmamış; belirli aralıklarla peş peşe inen üç âyetin akabinde mü'minler o yasağa iyice hazırlandıktan sonra men edilmiştir. Öyle ki, Müslümanlar içkinin haram kılındığım duyar duymaz, yanlarında bulunan bütün şarap küplerini ters çevirmiş, sokağa dökmüşlerdir. 1

    İçkinin sadece içilmesi yasaklanmakla kalınmamış, alınıp satılması, yani ticareti de haram kılınmıştır. Resul-i Ekrem (a.s.m.) bir hadislerinde içkiye on yönden lanet edildiğini belirtmiş ve şöyle buyurmuştur : «İçkiye on yönden lanet edilmiştir : İçkinin kendisine, onu imâl edene, imâl etmek isteyene, satıcısına, müşterisine, taşıyanına, taşıttıranına, kazancını yiyene, içene ve içirene.» 2

    İçkili lokanta, kulüp ve benzeri yerleri işleten kimse, lanete müstehak olan sınıfların bazısına girmektedir. Çünkü içkiyi satan ve kazancını yiyen durumundadır. Bu itibarla, böyle bir kazanç yolunu tasvip etmek mümkün değildir.

    Bu hususta Müslüman bir ülke ile Müslüman olmayan bir ülke arasında fark yoktur. İmâm-ı Âzam Hazretlerinin gayri müslim bir beldede gayri müslimlere içki satışı yapılabileceğine dair bir fetvası varsa da, talebesi İmam Ebu Yusuf, bir Müslümanın gayri müslim bir beldede de olsa içki satamayacağını açıklıyor ve şöyle diyor : «Bir Müslüman nerede olursa olsun, İslâmiyetin hükümlerini kabul etmiş demektir. Ona aykırı birşey yapamaz.» 3 Fetva da buna göredir. Bir Müslüman nerede olursa olsun, Allah'ın haram kıldığı bir şeyi alıp satamaz. Nitekim bu hüküm Şafiî mezhebine göre de böyledir. Haram olan bir şey dünyanın her yerinde haramdır.
    1. Müslim, Musâkat: 67.
    2. İbni Mâce, Eşribe : 6.
    3. İbni Âbidin, Beddü'l-Muhtar, 3 :247.

    Mehmed PAKSU (HELAL – HARAM)



  12. 01.Mayıs.2012, 18:10
    6
    Üye
    İçkili ortamlarda çalışmak haram mı?

    Soru

    İçki satılan bir yerde çalışan birinin kazandığı para haram olur mu?mesela içkili bi restorantta çalışan bir garson gibi...

    İçkili yerlerde çalışan adamlar (iş imkanı bir tek orada bulduysa) çalışsa doğru olur mu?

    Soru

    İçkili yerlerde çalışan adamlar (iş imkanı bir tek orada bulduysa) çalışsa doğru olur mu?


    Geliri tamamen içkiden olan meyhane gibi yerlerde çalışmak caiz değildir. Ancak restaurant ve market gibi helal mal satan ve bunun yanında da içki satan müesseselerin durumu farklıdır.

    İçkinin alınması, satılması, taşınması ve servisinde bulunması haramdır. Bu bakımdan market ve restaurantta bu gibi işlerde çalışmak caiz değildir. Ancak restaurantın diğer bölümlerinde mesela mutfak bölümünde çalışılabilir. Eğer kazancı tamamen helal olan yerler varsa buralarda çalışmanız daha iyidir.

    İslâm dini, cemiyette yaygın halde bulunan birtakım kötü haslet ve alışkanlıkların bir anda kaldırılması yolunu tercih etmemiş, bunun yerine asgarî seviyeden başlayıp muhatabı belli bir istikamette tekâmüle sevk eden bir metodla hareket etmiştir. Meselâ faiz yasağı, İslâm'ın en son hükümlerinden birisidir. İnsanlar Kur'ân'ın metoduyla belli bir merhaleye ulaştıktan sonra ticarî hayattaki bu yara tedavi edilmiştir. Tedricîlik esas alınmıştır. İşte, yasaklanırken tedrice riayet edilen hususlardan birisi de içkidir. İçki birden bire yasaklanmamış; belirli aralıklarla peş peşe inen üç âyetin akabinde mü'minler o yasağa iyice hazırlandıktan sonra men edilmiştir. Öyle ki, Müslümanlar içkinin haram kılındığım duyar duymaz, yanlarında bulunan bütün şarap küplerini ters çevirmiş, sokağa dökmüşlerdir. 1

    İçkinin sadece içilmesi yasaklanmakla kalınmamış, alınıp satılması, yani ticareti de haram kılınmıştır. Resul-i Ekrem (a.s.m.) bir hadislerinde içkiye on yönden lanet edildiğini belirtmiş ve şöyle buyurmuştur : «İçkiye on yönden lanet edilmiştir : İçkinin kendisine, onu imâl edene, imâl etmek isteyene, satıcısına, müşterisine, taşıyanına, taşıttıranına, kazancını yiyene, içene ve içirene.» 2

    İçkili lokanta, kulüp ve benzeri yerleri işleten kimse, lanete müstehak olan sınıfların bazısına girmektedir. Çünkü içkiyi satan ve kazancını yiyen durumundadır. Bu itibarla, böyle bir kazanç yolunu tasvip etmek mümkün değildir.

    Bu hususta Müslüman bir ülke ile Müslüman olmayan bir ülke arasında fark yoktur. İmâm-ı Âzam Hazretlerinin gayri müslim bir beldede gayri müslimlere içki satışı yapılabileceğine dair bir fetvası varsa da, talebesi İmam Ebu Yusuf, bir Müslümanın gayri müslim bir beldede de olsa içki satamayacağını açıklıyor ve şöyle diyor : «Bir Müslüman nerede olursa olsun, İslâmiyetin hükümlerini kabul etmiş demektir. Ona aykırı birşey yapamaz.» 3 Fetva da buna göredir. Bir Müslüman nerede olursa olsun, Allah'ın haram kıldığı bir şeyi alıp satamaz. Nitekim bu hüküm Şafiî mezhebine göre de böyledir. Haram olan bir şey dünyanın her yerinde haramdır.
    1. Müslim, Musâkat: 67.
    2. İbni Mâce, Eşribe : 6.
    3. İbni Âbidin, Beddü'l-Muhtar, 3 :247.

    Mehmed PAKSU (HELAL – HARAM)



  13. 25.Kasım.2015, 16:11
    7
    Misafir

    Cevap: İçkili mekanda çalışmak(gazino,pavyon)...

    bence öyle yerde çalışması sakıncalı ben şahsen mekanda çalışmaya karşıyım.


  14. 25.Kasım.2015, 16:11
    7
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    bence öyle yerde çalışması sakıncalı ben şahsen mekanda çalışmaya karşıyım.


  15. 25.Kasım.2015, 18:12
    8
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,332
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Cevap: İçkili mekanda çalışmak(gazino,pavyon)...

    Haram işlenen yerlerde çalışmak günahtır


  16. 25.Kasım.2015, 18:12
    8
    Moderatör
    Haram işlenen yerlerde çalışmak günahtır





+ Yorum Gönder