Konusunu Oylayın.: Mezhepleri merak ediyorum. birbirinden farkı nedir? nanamazları oruçları farklı mı?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Mezhepleri merak ediyorum. birbirinden farkı nedir? nanamazları oruçları farklı mı?
  1. 22.Şubat.2009, 21:17
    1
    fundademet
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Şubat.2009
    Üye No: 46949
    Mesaj Sayısı: 2
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Mezhepleri merak ediyorum. birbirinden farkı nedir? nanamazları oruçları farklı mı?






    Mezhepleri merak ediyorum. birbirinden farkı nedir? nanamazları oruçları farklı mı? Mumsema slm.ben hanefi mezhebindenim.mezhepleri merak ediyorum birbirinden farkı ne...namazları oruçları farklımı...kazalar bitmeden sünnet kılınmaz diyorsunuz namaza geç başlayanlar namazdan sonra kazasını kılıyor ama sünnetini terketmiyor bizde.nafile namazlardaysa kazaya niyetleniyor.şafilerde kazayı bitirmeye bakalım ömür yetecekmi.peygamberimizin şefaati için sünnet de gerekmezmi...aydınlatrmısınız


  2. 22.Şubat.2009, 21:17
    1
    fundademet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    slm.ben hanefi mezhebindenim.mezhepleri merak ediyorum birbirinden farkı ne...namazları oruçları farklımı...kazalar bitmeden sünnet kılınmaz diyorsunuz namaza geç başlayanlar namazdan sonra kazasını kılıyor ama sünnetini terketmiyor bizde.nafile namazlardaysa kazaya niyetleniyor.şafilerde kazayı bitirmeye bakalım ömür yetecekmi.peygamberimizin şefaati için sünnet de gerekmezmi...aydınlatrmısınız


    Benzer Konular

    - Mezi ile meninin farkı nedir,birbirinden nasıl ayırt edilir?

    - Allahı merak ediyorum

    - Riya nedir? çok merak ediyorum detaylı bilgi vermeniizi rica ediyorum

    - Kur'an-ı Kerim’de ateistlerden söz edilmekte midir? Ateist ve kafir birbirinden farklı mıdır?

    - Neden birbirinden farklı mezhepler var

  3. 04.Mayıs.2009, 06:28
    2
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    --->: mezhepleri merak ediyorum. birbirinden farkı nenamazları oruçları farklı mı?




    Alıntı
    slm.ben hanefi mezhebindenim.mezhepleri merak ediyorum birbirinden farkı ne...namazları oruçları farklımı...kazalar bitmeden sünnet kılınmaz diyorsunuz namaza geç başlayanlar namazdan sonra kazasını kılıyor ama sünnetini terketmiyor bizde.nafile namazlardaysa kazaya niyetleniyor.şafilerde kazayı bitirmeye bakalım ömür yetecekmi.peygamberimizin şefaati için sünnet de gerekmezmi...aydınlatrmısınız
    ve aleykumusselam ve rahmetullah.


    • mezhepler konusunda Sedanur link vermiş bakabilirsin kardeş
    • Ameli mezheplerin birbirlerinden farklarının nedenini anlamak için "mezhep" ve "içtihad" kavramlarını okuman/bilmen gerekir.
    • Kazalar bitmeden sünnet kılınmaz evet ama bu imam şafiinni görüşüdür. imamı azama göre kaza ile birlikte sünnetlerde kılınır.
    • ömür yetmeyebilir diye sünneti, farza tercih etmek olmaz zaten hayatınız boyunca kılmadığınız bir farzdan hesaba çekileceksiniz ama bir ömür kılmadığınız sünnetlerden hesaba çekilmezsiniz. yani farz ile sünnet kıyası olmaz. biri Alah'ın emri, diğeri Peygamberimizin tavsiyesi(sav).
    • Borcu olan birinin, borcunu ödemesi mi? akıllıcadır yoksa borcu olduğu halde sadaka vermesi mi? elbette sünnet de çoook ehemmiyetlidir ama farzla kıyas yapılmaz. bir farz bir ömürlük nafileden hayırlıdır.
    • Anlamadığını sor kardeş



  4. 04.Mayıs.2009, 06:28
    2
    Administrator



    Alıntı
    slm.ben hanefi mezhebindenim.mezhepleri merak ediyorum birbirinden farkı ne...namazları oruçları farklımı...kazalar bitmeden sünnet kılınmaz diyorsunuz namaza geç başlayanlar namazdan sonra kazasını kılıyor ama sünnetini terketmiyor bizde.nafile namazlardaysa kazaya niyetleniyor.şafilerde kazayı bitirmeye bakalım ömür yetecekmi.peygamberimizin şefaati için sünnet de gerekmezmi...aydınlatrmısınız
    ve aleykumusselam ve rahmetullah.


    • mezhepler konusunda Sedanur link vermiş bakabilirsin kardeş
    • Ameli mezheplerin birbirlerinden farklarının nedenini anlamak için "mezhep" ve "içtihad" kavramlarını okuman/bilmen gerekir.
    • Kazalar bitmeden sünnet kılınmaz evet ama bu imam şafiinni görüşüdür. imamı azama göre kaza ile birlikte sünnetlerde kılınır.
    • ömür yetmeyebilir diye sünneti, farza tercih etmek olmaz zaten hayatınız boyunca kılmadığınız bir farzdan hesaba çekileceksiniz ama bir ömür kılmadığınız sünnetlerden hesaba çekilmezsiniz. yani farz ile sünnet kıyası olmaz. biri Alah'ın emri, diğeri Peygamberimizin tavsiyesi(sav).
    • Borcu olan birinin, borcunu ödemesi mi? akıllıcadır yoksa borcu olduğu halde sadaka vermesi mi? elbette sünnet de çoook ehemmiyetlidir ama farzla kıyas yapılmaz. bir farz bir ömürlük nafileden hayırlıdır.
    • Anlamadığını sor kardeş



  5. 05.Mayıs.2009, 14:39
    3
    fundademet
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Şubat.2009
    Üye No: 46949
    Mesaj Sayısı: 2
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: mezhepleri merak ediyorum. birbirinden farkı nedir? nanamazları oruçları farklı

    teşekkür ederim bilgileriniz için.birde ben secdeye varırken işaret parmaklarını açık tuttuğunu duymuştum şafiilerin allah bir peygamber bir diyerek bu doğrumu....allah razı olsun aydınlattığınız için


  6. 05.Mayıs.2009, 14:39
    3
    fundademet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    teşekkür ederim bilgileriniz için.birde ben secdeye varırken işaret parmaklarını açık tuttuğunu duymuştum şafiilerin allah bir peygamber bir diyerek bu doğrumu....allah razı olsun aydınlattığınız için


  7. 05.Mayıs.2009, 14:51
    4
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    --->: mezhepleri merak ediyorum. birbirinden farkı nedir? nanamazları oruçları farklı

    Alıntı
    teşekkür ederim bilgileriniz için.birde ben secdeye varırken işaret parmaklarını açık tuttuğunu duymuştum şafiilerin allah bir peygamber bir diyerek bu doğrumu....allah razı olsun aydınlattığınız için
    Şafii Mezhebinde Secde'nin Şartları

    Secde'nin sahih olması için aşağıdaki şartlara riayet edilmesi gerekir.
    a. Secde esnasında alın açık olmalıdır.
    b. Secde yedi âza üzerine yapılmalıdır. Hz. Peygamber şöyle demiştir:
    Alın (alnını gösterirken eliyle burnu üzerine işaret etti), eller, dizler ve ayak uçları olmak üzere yedi kemik (yedi âza) üzerine secde etmekle emrolundum.[14]
    Bu azalardan sadece alnın açık olması şarttır. Diğer azaların açık ol-ması gerekmez. Bu bakımdan eldivenli olarak namaz kıhnabilir.
    c. Mümkün olduğu kadar secde'de kuyruk sokumu, baş'tan yüksek tutulmalıdır. Bunun delili Hz. Peygamber'in böyle yapmış olmasıdır.
    d. Kişinin kıpırdaması ile kıpırdayan elbise ve benzeri şeylerin üze-rine secde edilmemelidir.
    e. Secde'ye, secde'den başka, korku ve benzeri sebeplerle gidilme-melidir.
    f. Karın ile yer arasında bir açıklık kalmalıdır.
    g. Secde'de, en az subhane rabbiye'l-a'lâ diyecek kadar kalmalıdır.
    Secde'nin en mükemmel şekli şöyledir: Kişi secde'ye giderken tekbir getirip önce dizlerini, sonra ellerini, sonra alnını, sonra burnunu yere koymalıdır. Elleri omuzların hizasında ve parmaklan bitişik olarak kıble'ye doğru olmalıdır. Yanlar, uyluk ve karına dokunmamah, dirsekler yerden yüksek olup iki yandan da uzak tutulmalı ve üç defa subhane rabbiye'l-a'îâ demelidir. Ebu Hüreyre şöyle demiştir: 'Hz. Peygamber secde'ye git-mek istediği zaman Allahu Ekber derdi'.[15]
    Hz. Peygamber de şöyle buyurmuştur:
    Secde'ye gittiğin zaman avuçlannı yere koy ve dirseklerini kaldır.[16]
    Abdullah b. Mâlik b. Buhayne şöyle demiştir: 'Hz. Peygamber namaz kılarken koltuklarının beyazlığı görünecek kadar pazulannı açardı'.[17]
    Ebu Humeydî şöyle diyor: 'Hz. Peygamber ellerini yanlarından uzaklaştırıp avuçlarını omuzlarının hizasına koydu'.[18]
    Yine Ebu Humeydî şöyle demektedir: 'Hz. Peygamber secde ettiği zaman karnını uyluklarından hiçbir şey üzerine yüklemeden uyluklarının arasını açardı'.[19]
    Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur:
    Sizden biriniz secde ettiğinde, secdelerinde üç defa subhane rab-biye'1-a'lâ derse secdeleri tamam olur ve bu en azıdır.[20]
    Kadın ise, secde halinde azalarını birbirine bitiştirmelidir. Hz. Peygamber namaz kılan iki kadının yanından geçerken şöyle demiştir:
    Secde'ye gittiğinizde vücudunuzu yere yapıştırın. Çünkü kadın bu hususta erkek gibi değildir.[21]
    ____________
    [14] Buharî/779; Müslim/490
    [15] Buharî/770; Müslim/292
    [16] Müslim/494, (Bera'dan)
    [17] Buharî/383; Müslim/495
    [18] Ebu Dâvud/734; Tirmizî/270
    [19] Ebu Dâvud/735
    [20] Tirmizî/26l; Ebu Dâvud/886
    [21] Beyhakî, 11/223


  8. 05.Mayıs.2009, 14:51
    4
    Administrator
    Alıntı
    teşekkür ederim bilgileriniz için.birde ben secdeye varırken işaret parmaklarını açık tuttuğunu duymuştum şafiilerin allah bir peygamber bir diyerek bu doğrumu....allah razı olsun aydınlattığınız için
    Şafii Mezhebinde Secde'nin Şartları

    Secde'nin sahih olması için aşağıdaki şartlara riayet edilmesi gerekir.
    a. Secde esnasında alın açık olmalıdır.
    b. Secde yedi âza üzerine yapılmalıdır. Hz. Peygamber şöyle demiştir:
    Alın (alnını gösterirken eliyle burnu üzerine işaret etti), eller, dizler ve ayak uçları olmak üzere yedi kemik (yedi âza) üzerine secde etmekle emrolundum.[14]
    Bu azalardan sadece alnın açık olması şarttır. Diğer azaların açık ol-ması gerekmez. Bu bakımdan eldivenli olarak namaz kıhnabilir.
    c. Mümkün olduğu kadar secde'de kuyruk sokumu, baş'tan yüksek tutulmalıdır. Bunun delili Hz. Peygamber'in böyle yapmış olmasıdır.
    d. Kişinin kıpırdaması ile kıpırdayan elbise ve benzeri şeylerin üze-rine secde edilmemelidir.
    e. Secde'ye, secde'den başka, korku ve benzeri sebeplerle gidilme-melidir.
    f. Karın ile yer arasında bir açıklık kalmalıdır.
    g. Secde'de, en az subhane rabbiye'l-a'lâ diyecek kadar kalmalıdır.
    Secde'nin en mükemmel şekli şöyledir: Kişi secde'ye giderken tekbir getirip önce dizlerini, sonra ellerini, sonra alnını, sonra burnunu yere koymalıdır. Elleri omuzların hizasında ve parmaklan bitişik olarak kıble'ye doğru olmalıdır. Yanlar, uyluk ve karına dokunmamah, dirsekler yerden yüksek olup iki yandan da uzak tutulmalı ve üç defa subhane rabbiye'l-a'îâ demelidir. Ebu Hüreyre şöyle demiştir: 'Hz. Peygamber secde'ye git-mek istediği zaman Allahu Ekber derdi'.[15]
    Hz. Peygamber de şöyle buyurmuştur:
    Secde'ye gittiğin zaman avuçlannı yere koy ve dirseklerini kaldır.[16]
    Abdullah b. Mâlik b. Buhayne şöyle demiştir: 'Hz. Peygamber namaz kılarken koltuklarının beyazlığı görünecek kadar pazulannı açardı'.[17]
    Ebu Humeydî şöyle diyor: 'Hz. Peygamber ellerini yanlarından uzaklaştırıp avuçlarını omuzlarının hizasına koydu'.[18]
    Yine Ebu Humeydî şöyle demektedir: 'Hz. Peygamber secde ettiği zaman karnını uyluklarından hiçbir şey üzerine yüklemeden uyluklarının arasını açardı'.[19]
    Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur:
    Sizden biriniz secde ettiğinde, secdelerinde üç defa subhane rab-biye'1-a'lâ derse secdeleri tamam olur ve bu en azıdır.[20]
    Kadın ise, secde halinde azalarını birbirine bitiştirmelidir. Hz. Peygamber namaz kılan iki kadının yanından geçerken şöyle demiştir:
    Secde'ye gittiğinizde vücudunuzu yere yapıştırın. Çünkü kadın bu hususta erkek gibi değildir.[21]
    ____________
    [14] Buharî/779; Müslim/490
    [15] Buharî/770; Müslim/292
    [16] Müslim/494, (Bera'dan)
    [17] Buharî/383; Müslim/495
    [18] Ebu Dâvud/734; Tirmizî/270
    [19] Ebu Dâvud/735
    [20] Tirmizî/26l; Ebu Dâvud/886
    [21] Beyhakî, 11/223





+ Yorum Gönder