Konusunu Oylayın.: Cennetten çıkarılma

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Cennetten çıkarılma
  1. 29.Nisan.2009, 20:50
    1
    meryemPİERRE
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Nisan.2009
    Üye No: 48130
    Mesaj Sayısı: 27
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cennetten çıkarılma






    Cennetten çıkarılma Mumsema Merhaba arkadaşlar..
    Cennetten çıkarılma konusunda bir sorum var.
    Cennetten çıkarılırken "bir kısmınız bir kısmınıza düşman olarak inin" denmekte,burada düşman olanlar şeytan ve insanlar mıdır yoksa bununla birlikte Adem ve Havva da birbirine düşman olacaklar mıdır?
    Adem ve Havva da birbirine düşman kılındıysa burada anlatılan aslında adem ve havvanın birbirine kin beslemesi değil de,onların soyu olan bütün insanlara mı denmektedir "birbirinize düşman olun" diye.yani aslında Adem ve havva değil de insan soyu mu kastediliyor?

    teşekkürler...


  2. 29.Nisan.2009, 20:50
    1



    Merhaba arkadaşlar..
    Cennetten çıkarılma konusunda bir sorum var.
    Cennetten çıkarılırken "bir kısmınız bir kısmınıza düşman olarak inin" denmekte,burada düşman olanlar şeytan ve insanlar mıdır yoksa bununla birlikte Adem ve Havva da birbirine düşman olacaklar mıdır?
    Adem ve Havva da birbirine düşman kılındıysa burada anlatılan aslında adem ve havvanın birbirine kin beslemesi değil de,onların soyu olan bütün insanlara mı denmektedir "birbirinize düşman olun" diye.yani aslında Adem ve havva değil de insan soyu mu kastediliyor?

    teşekkürler...


    Benzer Konular

    - Cennetten kovulma hikayesi

    - Hz Ademin cennetten çıkarılma olayı?

    - Beni nadir yahudilerinin medineden çıkarılma sebepleri nelerdir?

    - Cennetten Gelen Ağaçlar

    - Cennetten Çalınmış Günler

  3. 30.Nisan.2009, 23:23
    2
    LeyL!
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Nisan.2009
    Üye No: 48106
    Mesaj Sayısı: 195
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Bulunduğu yer: İnna Fetahna!!

    --->: cennetten çıkarılma




    Araf Suresi 24. ayetin meali şöyledir: Birbirinize düşman olarak -yeryüzüne- ininiz, sizin için yerde bir zamana kadar bir ikametgâh, bir faydalanma vardır.


    "Birbirinize düşman olarak inin" mealindeki ifadede söz konusu olanlar, Hz. Adem, Hz. Havva ve iblis/şeytandır. Bunlar üç kişidir, onun için “İnin” anlamına gelen “ihbitû” emir fiili, çoğul olarak kullanılmıştır. Fakat asıl düşmanlık Hz. Adem ile şeytan arasındadır, Hz. Havva ise, Hz. Adem’e tabidir. Bu sebeple, Ta Ha Suresinin 123. ayetinde sırf ikisine hitap edilmiş ve”İhbita” tensiye/ikil kipi kullanılmıştır(bk. İbn Kesir, ilgili ayetin tefsiri).

    Ayrıca bu mananın içine dünyada yaşanan savaş, her türlü kavga ve düşmanlıklar da girer. "..biz de dedik ki haydi ininiz ve o halde ininiz ki bir kısmınız, bir kısmınıza zulüm ve tecavüz edecek düşman ve sizin için yeryüzünde bir zamana (yani ölünceye) kadar geçici bir oturulacak yer tutmaya çalışmak ve faydalanıp yaşamak da bir hak olsun..." (Bkz. Elmalılı, ilgili ayetin tefsiri)

    Âdem ve Havva şeytana uymakta ısrar etmeyip günahlarının farkına vararak pişmanlıklarını Allah'a arzetmişler ve Bakara sûresinde (2/37) belirtildiği üzere Allah da onların tövbeleri kabul etmiş ve onları imtihan yurdu olan dünya­ya göndermiş; insan soyunun yeryüzüne dağılıp orada karar kılmaları ve barınma­ları , orada yaşayıp orada ölmeleri, yeniden orada dirilmeleri takdir edilmiştir. Böy­lece, gerek bu âyetten gerekse İlgili diğer âyetlerde (bk. Bakara 2/36, 38; Tâhâ 20/123) Âdem ile eşinin, işledikleri günahın bir sonucu olmak üzere cennetten çı­karıldıkları ve bu olayın insanlığın kaderini etkilediği anlaşılmaktadır.

    Bu arada, kardeşlik ve dostluklar gibi sürtüşme ve düşmanlıklar da dün­ya hayatının bir parçası olarak takdir edilmiştir. Burada anılan düşmanlığın, hem insanoğlu ile şeytan arasındaki ebedî düşmanlığı hem karı-koca arasındaki çekişmeleri hem de Âdem ve Havva'nın soyu arasındaki çatışmaları ifade ettiği düşü­nülebilir. Bu sebeple onlara bir yoruma göre İblîs de kastedilerek- "İnin ora­dan!.." buyurulmuştur. Çünkü Kur'ân-ı Kerîm'in "dârüsselâm" (barış yurdu) diye tanımladığı cennette düşmanlık olamazdı.

    Kuşkusuz Âdem ve Havva'nın cennette saf ve günahsız olmaları iradeye da­yanmadığı için -kötü bir durum sayılmasa bile- ahlâkî bir değer de ifade etmiyor, sadece içgüdüsel bir karakter taşıyordu. Ancak öyle anlaşılıyor ki, "...şu ağaca yaklaşmayın ..." şeklindeki yasaklamayla birlikte yasağa uyup uymama hususun­da kendilerine irade ve tercih yeteneği de verilmiş; böylece insanlığın atası ve an­nesi, yasaklanmış ağaçtan yeme olayında içgüdüsel davranmaktan bilinçli ve ira­deli davranma aşamasına geçmişler; kötülüklerinin farkına vararak af dilemişler ve bağışlanmışlardır. Bu durumda ilk günahla başlayan ve cennetten çıkarılma ile devam eden süreç, insanlık için ahlâkî bakımdan bir düşüşü değil, bir yükselişi, öteki canlılardan farklı olup adına "insan" denen ve özgür davranabilen, yanlışlık yapabilen, fakat yanlışlarının farkına vararak özür dileyip tövbe eden, iyiliğe yönelme bilinç ve iradesini gösterebilen bir varlık kategorisinin başlayışını da İfade etmektedir. (Bkz. Kuran Yolu, Diyanet İşleri Başkanlığı, ilgili ayetin açıklaması)

    Bu ve benzeri ayerler, Allah'ın emrine karşı gelmenin bir neticesi olmak üzere Hz. Adem ile Havva'nın ve iblis'in yüce makamlardan yeryüzüne indirilmiş ve aralarında bir düşmanlığın cereyana başlamış olduğunu bildirmektedir. Ve bunların yeryüzünde yaşayacaklarını, orada öleceklerini ve tekrar orada toplanıp dağıtılacaklarını hatırlatmaktadır.


    İnsanlar arasında düşmanlıklar cereyan edeceği gibi, insanlar ile şeytanlar ve cinler arasında da düşmanlık yok olmayacaktır.

    SiE



  4. 30.Nisan.2009, 23:23
    2
    Devamlı Üye



    Araf Suresi 24. ayetin meali şöyledir: Birbirinize düşman olarak -yeryüzüne- ininiz, sizin için yerde bir zamana kadar bir ikametgâh, bir faydalanma vardır.


    "Birbirinize düşman olarak inin" mealindeki ifadede söz konusu olanlar, Hz. Adem, Hz. Havva ve iblis/şeytandır. Bunlar üç kişidir, onun için “İnin” anlamına gelen “ihbitû” emir fiili, çoğul olarak kullanılmıştır. Fakat asıl düşmanlık Hz. Adem ile şeytan arasındadır, Hz. Havva ise, Hz. Adem’e tabidir. Bu sebeple, Ta Ha Suresinin 123. ayetinde sırf ikisine hitap edilmiş ve”İhbita” tensiye/ikil kipi kullanılmıştır(bk. İbn Kesir, ilgili ayetin tefsiri).

    Ayrıca bu mananın içine dünyada yaşanan savaş, her türlü kavga ve düşmanlıklar da girer. "..biz de dedik ki haydi ininiz ve o halde ininiz ki bir kısmınız, bir kısmınıza zulüm ve tecavüz edecek düşman ve sizin için yeryüzünde bir zamana (yani ölünceye) kadar geçici bir oturulacak yer tutmaya çalışmak ve faydalanıp yaşamak da bir hak olsun..." (Bkz. Elmalılı, ilgili ayetin tefsiri)

    Âdem ve Havva şeytana uymakta ısrar etmeyip günahlarının farkına vararak pişmanlıklarını Allah'a arzetmişler ve Bakara sûresinde (2/37) belirtildiği üzere Allah da onların tövbeleri kabul etmiş ve onları imtihan yurdu olan dünya­ya göndermiş; insan soyunun yeryüzüne dağılıp orada karar kılmaları ve barınma­ları , orada yaşayıp orada ölmeleri, yeniden orada dirilmeleri takdir edilmiştir. Böy­lece, gerek bu âyetten gerekse İlgili diğer âyetlerde (bk. Bakara 2/36, 38; Tâhâ 20/123) Âdem ile eşinin, işledikleri günahın bir sonucu olmak üzere cennetten çı­karıldıkları ve bu olayın insanlığın kaderini etkilediği anlaşılmaktadır.

    Bu arada, kardeşlik ve dostluklar gibi sürtüşme ve düşmanlıklar da dün­ya hayatının bir parçası olarak takdir edilmiştir. Burada anılan düşmanlığın, hem insanoğlu ile şeytan arasındaki ebedî düşmanlığı hem karı-koca arasındaki çekişmeleri hem de Âdem ve Havva'nın soyu arasındaki çatışmaları ifade ettiği düşü­nülebilir. Bu sebeple onlara bir yoruma göre İblîs de kastedilerek- "İnin ora­dan!.." buyurulmuştur. Çünkü Kur'ân-ı Kerîm'in "dârüsselâm" (barış yurdu) diye tanımladığı cennette düşmanlık olamazdı.

    Kuşkusuz Âdem ve Havva'nın cennette saf ve günahsız olmaları iradeye da­yanmadığı için -kötü bir durum sayılmasa bile- ahlâkî bir değer de ifade etmiyor, sadece içgüdüsel bir karakter taşıyordu. Ancak öyle anlaşılıyor ki, "...şu ağaca yaklaşmayın ..." şeklindeki yasaklamayla birlikte yasağa uyup uymama hususun­da kendilerine irade ve tercih yeteneği de verilmiş; böylece insanlığın atası ve an­nesi, yasaklanmış ağaçtan yeme olayında içgüdüsel davranmaktan bilinçli ve ira­deli davranma aşamasına geçmişler; kötülüklerinin farkına vararak af dilemişler ve bağışlanmışlardır. Bu durumda ilk günahla başlayan ve cennetten çıkarılma ile devam eden süreç, insanlık için ahlâkî bakımdan bir düşüşü değil, bir yükselişi, öteki canlılardan farklı olup adına "insan" denen ve özgür davranabilen, yanlışlık yapabilen, fakat yanlışlarının farkına vararak özür dileyip tövbe eden, iyiliğe yönelme bilinç ve iradesini gösterebilen bir varlık kategorisinin başlayışını da İfade etmektedir. (Bkz. Kuran Yolu, Diyanet İşleri Başkanlığı, ilgili ayetin açıklaması)

    Bu ve benzeri ayerler, Allah'ın emrine karşı gelmenin bir neticesi olmak üzere Hz. Adem ile Havva'nın ve iblis'in yüce makamlardan yeryüzüne indirilmiş ve aralarında bir düşmanlığın cereyana başlamış olduğunu bildirmektedir. Ve bunların yeryüzünde yaşayacaklarını, orada öleceklerini ve tekrar orada toplanıp dağıtılacaklarını hatırlatmaktadır.


    İnsanlar arasında düşmanlıklar cereyan edeceği gibi, insanlar ile şeytanlar ve cinler arasında da düşmanlık yok olmayacaktır.

    SiE



  5. 30.Nisan.2009, 23:56
    3
    meryemPİERRE
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Nisan.2009
    Üye No: 48130
    Mesaj Sayısı: 27
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: cennetten çıkarılma

    Teşekkürler leyl...

    Cevap gecikince kaale alınmadığımı düşünmeye başlamıştım.






  6. 30.Nisan.2009, 23:56
    3
    Teşekkürler leyl...

    Cevap gecikince kaale alınmadığımı düşünmeye başlamıştım.






  7. 01.Mayıs.2009, 00:09
    4
    LeyL!
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Nisan.2009
    Üye No: 48106
    Mesaj Sayısı: 195
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Bulunduğu yer: İnna Fetahna!!

    --->: cennetten çıkarılma

    rica ederim

    bazen hocalarda yogun olabiliyor, yoksa her soruya en gec 3 günün icinde gözden kacmamissa cevap veriliyor


  8. 01.Mayıs.2009, 00:09
    4
    Devamlı Üye
    rica ederim

    bazen hocalarda yogun olabiliyor, yoksa her soruya en gec 3 günün icinde gözden kacmamissa cevap veriliyor





+ Yorum Gönder