Konusunu Oylayın.: Mevdudi kimdir? hak birisi midir? tefsiri var güvenebilir miyiz?

5 üzerinden 4.83 | Toplam : 12 kişi
Mevdudi kimdir? hak birisi midir? tefsiri var güvenebilir miyiz?
  1. 29.Ekim.2009, 18:12
    25
    abdullahbiri1
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Ekim.2009
    Üye No: 61478
    Mesaj Sayısı: 71
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: mevdudi kimdir? hak birisi midir? tefsiri var güvenebilir miyiz?

    reklam


    --->: mevdudi kimdir? hak birisi midir? tefsiri var güvenebilir miyiz? isimli konu Mumsema.com --->: mevdudi kimdir? hak birisi midir? tefsiri var güvenebilir miyiz?
    kardeş hattap arkadaşımızın fıkıh kaidesimi akaid kaidesimi meselesinin üzerine gitmek istemedim çünkü bir sonuç çıkmayacaktır. farketmez okadar çok yanlış görüşü varki..


  2. 29.Ekim.2009, 18:12
    25
    reklam


    kardeş hattap arkadaşımızın fıkıh kaidesimi akaid kaidesimi meselesinin üzerine gitmek istemedim çünkü bir sonuç çıkmayacaktır. farketmez okadar çok yanlış görüşü varki..


  3. 29.Ekim.2009, 18:15
    26
    BiLaL HaTTaB
    DeLi MoLLa

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Mart.2008
    Üye No: 12484
    Mesaj Sayısı: 2,526
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 29
    Yaş: 33
    Bulunduğu yer: Ne KaRa aN? YıLLaR KaRa...

    --->: mevdudi kimdir? hak birisi midir? tefsiri var güvenebilir miyiz?

    reklam


    Alıntı
    Sen de Ehli Sünnetsin ben de aramız da ayrılık yok ama Ehl-i Sünnet Akidesi olarak şunu bilmeni isterim ki;
    Ehl-i Sünnet dışındaki fırkaların herbiriyle görüş ayrılığına gidilen her konu akaid kaidesidir.Eğer şu an şerhi akaid kitabım yanımda olsa inan bu kaideyi arapça olarak yazardım.Hatta bu Akaid kitaplarında ki Şia ile mestler üzerine mesh hususunda ki ayrılıktan sonra yazılmış bir kaide.Şimdi Mestler üzerine mesh akaid kaidesi mi ki akaid kitabında yer alıyor.Tamamıyla fıkh kaidesidir.
    Şia ile ayrılık zaten akidededir. Akidede ayrılık olan hiziplerle ilgili diğer fıkhî konuların da bu eserlerde yer alması gayet doğaldır.

    Evet, çoraplara mesh fıkhî bir konudur. Bunu akidevî bir konu olarak sunmaya çalışan, traji-komik bir faciaya imza atar. Ki attınız...


    Alıntı
    Zaten kitapların başında açıklama oluyor okuduysan o kısmın kitabın müellifi ile alakalı olmadığını anlatan.
    Gelen tepkilerden sonra kitabı iki bölüme ayırdıklarını da belirtmiştik yukarıdaki cevabımızda.


    Bid'atçilik yok demek onların kitaplarında ?

    Vay vay vayyy... Nerelere gitsek, başımızı nerelere vursak...


  4. 29.Ekim.2009, 18:15
    26
    DeLi MoLLa
    reklam


    Alıntı
    Sen de Ehli Sünnetsin ben de aramız da ayrılık yok ama Ehl-i Sünnet Akidesi olarak şunu bilmeni isterim ki;
    Ehl-i Sünnet dışındaki fırkaların herbiriyle görüş ayrılığına gidilen her konu akaid kaidesidir.Eğer şu an şerhi akaid kitabım yanımda olsa inan bu kaideyi arapça olarak yazardım.Hatta bu Akaid kitaplarında ki Şia ile mestler üzerine mesh hususunda ki ayrılıktan sonra yazılmış bir kaide.Şimdi Mestler üzerine mesh akaid kaidesi mi ki akaid kitabında yer alıyor.Tamamıyla fıkh kaidesidir.
    Şia ile ayrılık zaten akidededir. Akidede ayrılık olan hiziplerle ilgili diğer fıkhî konuların da bu eserlerde yer alması gayet doğaldır.

    Evet, çoraplara mesh fıkhî bir konudur. Bunu akidevî bir konu olarak sunmaya çalışan, traji-komik bir faciaya imza atar. Ki attınız...


    Alıntı
    Zaten kitapların başında açıklama oluyor okuduysan o kısmın kitabın müellifi ile alakalı olmadığını anlatan.
    Gelen tepkilerden sonra kitabı iki bölüme ayırdıklarını da belirtmiştik yukarıdaki cevabımızda.


    Bid'atçilik yok demek onların kitaplarında ?

    Vay vay vayyy... Nerelere gitsek, başımızı nerelere vursak...


  5. 29.Ekim.2009, 18:16
    27
    abdullahbiri1
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Ekim.2009
    Üye No: 61478
    Mesaj Sayısı: 71
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: mevdudi kimdir? hak birisi midir? tefsiri var güvenebilir miyiz?

    Alıntı
    Dansözlük yapmaya gerek var mı ?
    buna benzer sana bir kelime kullanmadıkki..


  6. 29.Ekim.2009, 18:16
    27
    Alıntı
    Dansözlük yapmaya gerek var mı ?
    buna benzer sana bir kelime kullanmadıkki..


  7. 29.Ekim.2009, 18:17
    28
    BiLaL HaTTaB
    DeLi MoLLa

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Mart.2008
    Üye No: 12484
    Mesaj Sayısı: 2,526
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 29
    Yaş: 33
    Bulunduğu yer: Ne KaRa aN? YıLLaR KaRa...

    --->: mevdudi kimdir? hak birisi midir? tefsiri var güvenebilir miyiz?

    Alıntı
    kardeş hattap arkadaşımızın fıkıh kaidesimi akaid kaidesimi meselesinin üzerine gitmek istemedim çünkü bir sonuç çıkmayacaktır. farketmez okadar çok yanlış görüşü varki.
    Yanlışlar bizim için...

    Ama yanlışı var deyip, yanlıştan bahsetmemek zann ile hareket etmek ve dolayısıyla iftira etmektir. Buyrun, söyleyin yanlışları zanda bulunacağınıza. Burdayız, kaçmıyoruz ya !


  8. 29.Ekim.2009, 18:17
    28
    DeLi MoLLa
    Alıntı
    kardeş hattap arkadaşımızın fıkıh kaidesimi akaid kaidesimi meselesinin üzerine gitmek istemedim çünkü bir sonuç çıkmayacaktır. farketmez okadar çok yanlış görüşü varki.
    Yanlışlar bizim için...

    Ama yanlışı var deyip, yanlıştan bahsetmemek zann ile hareket etmek ve dolayısıyla iftira etmektir. Buyrun, söyleyin yanlışları zanda bulunacağınıza. Burdayız, kaçmıyoruz ya !


  9. 29.Ekim.2009, 18:33
    29
    AlMuallim87
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ekim.2009
    Üye No: 62165
    Mesaj Sayısı: 31
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 30

    --->: mevdudi kimdir? hak birisi midir? tefsiri var güvenebilir miyiz?

    Alıntı
    Şia ile ayrılık zaten akidededir. Akidede ayrılık olan hiziplerle ilgili diğer fıkhî konuların da bu eserlerde yer alması gayet doğaldır.

    Evet, çoraplara mesh fıkhî bir konudur. Bunu akidevî bir konu olarak sunmaya çalışan, traji-komik bir faciaya imza atar. Ki attınız...
    Kardeş sen benim yazdığımı okumuyor musun yoksa anlamıyor musun? Ben sana bunu ben demiyorum bu Ehl-i Sünnetin en çok okunan Akaid kitabı olan AKAİDİ ÖMER NESEFİ'nin şerhinde yazıyor diyorum sen bana faciadan bahsediyorsun.O zaman o imzayı Ömer Nesefi Hz atmış diyorsun.Ve ben de diyorum ki seninle benim anladım ki her ne kadar ehli sünnet olduğunu söylesen de uzlaşacağımız bir nokta yok.Burada münazaradan çekilmenin daha hayırlı olacağını düşünüyorum.
    Ehli İman olan kardeşlerimiz araştırıp öğrensinler Mevdudi hususunu biz diyeceğimizi dedik birkaç arkadaşımızla...

    Esselamü Ala Men- ittebealHüda


  10. 29.Ekim.2009, 18:33
    29
    Alıntı
    Şia ile ayrılık zaten akidededir. Akidede ayrılık olan hiziplerle ilgili diğer fıkhî konuların da bu eserlerde yer alması gayet doğaldır.

    Evet, çoraplara mesh fıkhî bir konudur. Bunu akidevî bir konu olarak sunmaya çalışan, traji-komik bir faciaya imza atar. Ki attınız...
    Kardeş sen benim yazdığımı okumuyor musun yoksa anlamıyor musun? Ben sana bunu ben demiyorum bu Ehl-i Sünnetin en çok okunan Akaid kitabı olan AKAİDİ ÖMER NESEFİ'nin şerhinde yazıyor diyorum sen bana faciadan bahsediyorsun.O zaman o imzayı Ömer Nesefi Hz atmış diyorsun.Ve ben de diyorum ki seninle benim anladım ki her ne kadar ehli sünnet olduğunu söylesen de uzlaşacağımız bir nokta yok.Burada münazaradan çekilmenin daha hayırlı olacağını düşünüyorum.
    Ehli İman olan kardeşlerimiz araştırıp öğrensinler Mevdudi hususunu biz diyeceğimizi dedik birkaç arkadaşımızla...

    Esselamü Ala Men- ittebealHüda


  11. 29.Ekim.2009, 18:35
    30
    BiLaL HaTTaB
    DeLi MoLLa

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Mart.2008
    Üye No: 12484
    Mesaj Sayısı: 2,526
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 29
    Yaş: 33
    Bulunduğu yer: Ne KaRa aN? YıLLaR KaRa...

    --->: mevdudi kimdir? hak birisi midir? tefsiri var güvenebilir miyiz?

    EyvAllah...

    Selametle...


  12. 29.Ekim.2009, 18:35
    30
    DeLi MoLLa
    EyvAllah...

    Selametle...


  13. 29.Ekim.2009, 18:43
    31
    AlMuallim87
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ekim.2009
    Üye No: 62165
    Mesaj Sayısı: 31
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 30

    --->: mevdudi kimdir? hak birisi midir? tefsiri var güvenebilir miyiz?

    Allah Selamet Vetsin.. teşekkürler iyi dileklerin için...


  14. 29.Ekim.2009, 18:43
    31
    Allah Selamet Vetsin.. teşekkürler iyi dileklerin için...


  15. 29.Ekim.2009, 18:44
    32
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    --->: mevdudi kimdir? hak birisi midir? tefsiri var güvenebilir miyiz?

    Bilal kardeş Allah razı olsun çok güzel cevaplar vermişsin
    Elbetteki Mevdudi de bir insandır va hataları günahları elbetteki olacaktır.
    Üstelik onun kitaplarının zannedersem urducadan çevriliyor olduğu ve çeviri sırasında hatalar da olabileceği unutulmamalıdır.

    Siz iftira olduğunu ispatladınız ama
    farz edelim ki Mevdudi kafriler ile müslümanların aynı medeni haklara sahip olduğunu iddia etmiş olsun.
    Ona sırf bu yüzden bu kadar sövüp sayanların ve şeyhlerinin içinde yaşadıkları ülkenin medeni kanunu hakkında tek eleştirisi olmuş mu acaba?

    almuallim87 Nickli Üyeden Alıntı
    Kardeş sen benim yazdığımı okumuyor musun yoksa anlamıyor musun? Ben sana bunu ben demiyorum bu Ehl-i Sünnetin en çok okunan Akaid kitabı olan AKAİDİ ÖMER NESEFİ'nin şerhinde yazıyor diyorum sen bana faciadan bahsediyorsun.O zaman o imzayı Ömer Nesefi Hz atmış diyorsun.
    Size Kafirun Suresinin ilk kelimesini muteber tefsirlrden okumanızı tavsiye ederim. "Qul" kelimesinin tefsirinde hemen tüm müfessirlerin ortak tesbiti şudur: İslam akaidine Rasulullah bile ekleme ya da çıkarma YAPAMAZ. Evet akaid kitaplarında meshler üzerine mesh etmeyi ben de gördüm. Ama bu onu oraya ekleyenlerin hatasıdır. Bu hataya sahip çıktığınız sürece bu eklemeyi yapanların hatalarının yayılmasına dolayısı ile hesaplarının zorlaşmasına sebebp oluyor olabilirsiniz. Hadi onlar hatalı ictihad ile mesh meselesini akide kitaplarına koydukları için bir sevap almış olabililer ama siz o hataya sahip çıktıkça ancak günah kazanırsınız.


  16. 29.Ekim.2009, 18:44
    32
    âb ü kil
    Bilal kardeş Allah razı olsun çok güzel cevaplar vermişsin
    Elbetteki Mevdudi de bir insandır va hataları günahları elbetteki olacaktır.
    Üstelik onun kitaplarının zannedersem urducadan çevriliyor olduğu ve çeviri sırasında hatalar da olabileceği unutulmamalıdır.

    Siz iftira olduğunu ispatladınız ama
    farz edelim ki Mevdudi kafriler ile müslümanların aynı medeni haklara sahip olduğunu iddia etmiş olsun.
    Ona sırf bu yüzden bu kadar sövüp sayanların ve şeyhlerinin içinde yaşadıkları ülkenin medeni kanunu hakkında tek eleştirisi olmuş mu acaba?

    almuallim87 Nickli Üyeden Alıntı
    Kardeş sen benim yazdığımı okumuyor musun yoksa anlamıyor musun? Ben sana bunu ben demiyorum bu Ehl-i Sünnetin en çok okunan Akaid kitabı olan AKAİDİ ÖMER NESEFİ'nin şerhinde yazıyor diyorum sen bana faciadan bahsediyorsun.O zaman o imzayı Ömer Nesefi Hz atmış diyorsun.
    Size Kafirun Suresinin ilk kelimesini muteber tefsirlrden okumanızı tavsiye ederim. "Qul" kelimesinin tefsirinde hemen tüm müfessirlerin ortak tesbiti şudur: İslam akaidine Rasulullah bile ekleme ya da çıkarma YAPAMAZ. Evet akaid kitaplarında meshler üzerine mesh etmeyi ben de gördüm. Ama bu onu oraya ekleyenlerin hatasıdır. Bu hataya sahip çıktığınız sürece bu eklemeyi yapanların hatalarının yayılmasına dolayısı ile hesaplarının zorlaşmasına sebebp oluyor olabilirsiniz. Hadi onlar hatalı ictihad ile mesh meselesini akide kitaplarına koydukları için bir sevap almış olabililer ama siz o hataya sahip çıktıkça ancak günah kazanırsınız.


  17. 29.Ekim.2009, 18:56
    33
    AlMuallim87
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ekim.2009
    Üye No: 62165
    Mesaj Sayısı: 31
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 30

    --->: mevdudi kimdir? hak birisi midir? tefsiri var güvenebilir miyiz?

    Kardeş lafı uzatmak istemiyorum ama siz de pek rahat durmak isteimyorsunuz.Şunu söyleyim kimse haklılığını falan ispat etmedi.O benim söylediğim kitapları reddetti sen de aynısını yaptın şu an gittin Ömer Nesefi hz hatalı dedin Mevdudi'ye laf yok.Dedim ya teşbihi yanlış anlamayın ama Ateiste Allahın bir olduğu Kuran'da yazıyor demek gibi birşey oluyor tartışma.Benim sahih kabul ettiğim kitaplar sana göre sahih değil ben ne yapayım.Hemen hakikat kitapevinden dem vurma yine kastettiğim o kitaplar değil...

    Alıntı
    Hadi onlar hatalı ictihad ile mesh meselesini akide kitaplarına koydukları için bir sevap almış olabililer ama siz o hataya sahip çıktıkça ancak günah kazanırsınız.
    ya bu nerden çıktı güldürmek için mi yazdın.Müctehid hata ettiyse bu Allah katında bilinir,ona uyanlar günah kazndıklarını nerden çıkarttın....


  18. 29.Ekim.2009, 18:56
    33
    Kardeş lafı uzatmak istemiyorum ama siz de pek rahat durmak isteimyorsunuz.Şunu söyleyim kimse haklılığını falan ispat etmedi.O benim söylediğim kitapları reddetti sen de aynısını yaptın şu an gittin Ömer Nesefi hz hatalı dedin Mevdudi'ye laf yok.Dedim ya teşbihi yanlış anlamayın ama Ateiste Allahın bir olduğu Kuran'da yazıyor demek gibi birşey oluyor tartışma.Benim sahih kabul ettiğim kitaplar sana göre sahih değil ben ne yapayım.Hemen hakikat kitapevinden dem vurma yine kastettiğim o kitaplar değil...

    Alıntı
    Hadi onlar hatalı ictihad ile mesh meselesini akide kitaplarına koydukları için bir sevap almış olabililer ama siz o hataya sahip çıktıkça ancak günah kazanırsınız.
    ya bu nerden çıktı güldürmek için mi yazdın.Müctehid hata ettiyse bu Allah katında bilinir,ona uyanlar günah kazndıklarını nerden çıkarttın....


  19. 29.Ekim.2009, 19:21
    34
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    --->: mevdudi kimdir? hak birisi midir? tefsiri var güvenebilir miyiz?

    Eğer 25 nolu mesajı okursanız Bilal Hattab'ın Mevdudi'den cımbızlanan cümlenin ve sonra sorulan sorunun cevabını verdiğini görürsünüz.
    Alıntı
    "Müslüman bir kadın, kafir bir kocaya, kafir bir koca da Müslüman bir kadına helâl değildir."
    Yani Mevdudi iddia edildiği gibi mümine bir bayanın kafir bir erkekle evlenebileceğine cevaz vermemiştir. Bu isbat değilse nedir?
    Alıntı
    ya bu nerden çıktı güldürmek için mi yazdın.Müctehid hata ettiyse bu Allah katında bilinir,ona uyanlar günah kazndıklarını nerden çıkarttın.
    Gülebilirsin. Ben de gülüyorum halinize. Bir hatanın hata olduğunu bile bile ayet ve hadislere aykırı olduğunu bile bile savunmak günah ve hatta bazı durumlarda küfür değilse nedir?
    Size meshler üzerine mesh etmek akaid kitaplarına başkaları tarafından sonradan sokuşturulmuştur diyorum. Yanlışsa isbatlayın. İslam akidesine Rasulullah bile ekleme yapamaz diyorum. Ama size göre bırakın Rasulullahı Nesefi bile ekleme çıkarma yapabiliyor galiba.


  20. 29.Ekim.2009, 19:21
    34
    âb ü kil
    Eğer 25 nolu mesajı okursanız Bilal Hattab'ın Mevdudi'den cımbızlanan cümlenin ve sonra sorulan sorunun cevabını verdiğini görürsünüz.
    Alıntı
    "Müslüman bir kadın, kafir bir kocaya, kafir bir koca da Müslüman bir kadına helâl değildir."
    Yani Mevdudi iddia edildiği gibi mümine bir bayanın kafir bir erkekle evlenebileceğine cevaz vermemiştir. Bu isbat değilse nedir?
    Alıntı
    ya bu nerden çıktı güldürmek için mi yazdın.Müctehid hata ettiyse bu Allah katında bilinir,ona uyanlar günah kazndıklarını nerden çıkarttın.
    Gülebilirsin. Ben de gülüyorum halinize. Bir hatanın hata olduğunu bile bile ayet ve hadislere aykırı olduğunu bile bile savunmak günah ve hatta bazı durumlarda küfür değilse nedir?
    Size meshler üzerine mesh etmek akaid kitaplarına başkaları tarafından sonradan sokuşturulmuştur diyorum. Yanlışsa isbatlayın. İslam akidesine Rasulullah bile ekleme yapamaz diyorum. Ama size göre bırakın Rasulullahı Nesefi bile ekleme çıkarma yapabiliyor galiba.


  21. 29.Ekim.2009, 19:37
    35
    abdullahbiri1
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Ekim.2009
    Üye No: 61478
    Mesaj Sayısı: 71
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: mevdudi kimdir? hak birisi midir? tefsiri var güvenebilir miyiz?

    Alıntı
    bu cümleden müslümanlarla gayri müslümlerin aynı hakka sahip oldukları sonucu çıkmıyormu. islami bir devlette gayri müslümlerin seçme seçilme hakları varmıdır. bir gayri müslüm müslüman bir hanımla evlebilirmi.. aynı haklara sahip ya.
    verilen cevap mevdudinin kitabında böyle yazıyorsa eyvallah.. hakkı haklıya teslim ederiz.

    Alıntı
    eleştirme cüretini gösterdiğin isimleri yazarmısın. ama hiç sözü çarpıtmadan.. bizim redettiklerimiz ortada vede cüretimiz. Herşey ortada evet...

    Eleştirilmesi gereken varsa, eleştirme hakkını hiçbir Kur'anî ve Nebevî hüküm almamıştır kişinin elinden. Seviyemdekileri kendi cümleleriyle; ulemayı da ulema dilinden eleştirebilir herkes.
    kendi seviyendekilere yanlış olanlara tamamda ulemayı da ulemanın dilinden eleştirebilir herkes demekle kişinin kendisi eleştirmiş olmuyormu ne farkı var. büyüklerin kendi aralarındaki meselelerde küçüklerin söz söyleme ve eleştiri hakkı yoktur. (büyüklerden kasıt ehli sünnet alimleridir. diğerlerinin görüşlerini kast etmiyorum.)

    Alıntı
    İşiniz gücünüz mezheb, cemaat, tarikat... "Ben Müslümanlardanım diyenden daha güzel sözlü kimdir" buyuruyor Rabbimiz. Müslüman olmam yeterli değil mi sizin için ?
    seni aynı kefeye koymuyorum da , yahu yaşar nuri de zek. beyazda müslümanım diyor sizce yeterlimi.

    Alıntı
    İtikadî meseleleri selefin anladığı gibi anlarım;
    bu cevap kimlik için yeterli..

    Alıntı
    amelde ise Hanefî mukallidi olmakla birlikte, araştırdığım meselelerde kuvvetli delile tabi olurum.
    nefsime uyanı alırım uymayanı almam. özgürlük ülkesi herhes istediği şey olabilir.

    neyse bunlar konumuz dışı..

    şimdi gelelim konumuza

    Alıntı
    Mevdudi, Efendimiz (SAV) için tefsirinde (nasr suresi) şöyle diyor:
    'Görevi yerine getirirken işlediği zaaf ve eksikliklerden dolayı Allah'tan af dilemelidir.
    bu doğrumudur.. Zaaf ve eksiklik

    islami kavramlar adlı yazısında da çok iğrenç ifadeleride bulunmaktadır. gerekirse onuda burda yazarım.

    buyur hattap kardeş ...


  22. 29.Ekim.2009, 19:37
    35
    Alıntı
    bu cümleden müslümanlarla gayri müslümlerin aynı hakka sahip oldukları sonucu çıkmıyormu. islami bir devlette gayri müslümlerin seçme seçilme hakları varmıdır. bir gayri müslüm müslüman bir hanımla evlebilirmi.. aynı haklara sahip ya.
    verilen cevap mevdudinin kitabında böyle yazıyorsa eyvallah.. hakkı haklıya teslim ederiz.

    Alıntı
    eleştirme cüretini gösterdiğin isimleri yazarmısın. ama hiç sözü çarpıtmadan.. bizim redettiklerimiz ortada vede cüretimiz. Herşey ortada evet...

    Eleştirilmesi gereken varsa, eleştirme hakkını hiçbir Kur'anî ve Nebevî hüküm almamıştır kişinin elinden. Seviyemdekileri kendi cümleleriyle; ulemayı da ulema dilinden eleştirebilir herkes.
    kendi seviyendekilere yanlış olanlara tamamda ulemayı da ulemanın dilinden eleştirebilir herkes demekle kişinin kendisi eleştirmiş olmuyormu ne farkı var. büyüklerin kendi aralarındaki meselelerde küçüklerin söz söyleme ve eleştiri hakkı yoktur. (büyüklerden kasıt ehli sünnet alimleridir. diğerlerinin görüşlerini kast etmiyorum.)

    Alıntı
    İşiniz gücünüz mezheb, cemaat, tarikat... "Ben Müslümanlardanım diyenden daha güzel sözlü kimdir" buyuruyor Rabbimiz. Müslüman olmam yeterli değil mi sizin için ?
    seni aynı kefeye koymuyorum da , yahu yaşar nuri de zek. beyazda müslümanım diyor sizce yeterlimi.

    Alıntı
    İtikadî meseleleri selefin anladığı gibi anlarım;
    bu cevap kimlik için yeterli..

    Alıntı
    amelde ise Hanefî mukallidi olmakla birlikte, araştırdığım meselelerde kuvvetli delile tabi olurum.
    nefsime uyanı alırım uymayanı almam. özgürlük ülkesi herhes istediği şey olabilir.

    neyse bunlar konumuz dışı..

    şimdi gelelim konumuza

    Alıntı
    Mevdudi, Efendimiz (SAV) için tefsirinde (nasr suresi) şöyle diyor:
    'Görevi yerine getirirken işlediği zaaf ve eksikliklerden dolayı Allah'tan af dilemelidir.
    bu doğrumudur.. Zaaf ve eksiklik

    islami kavramlar adlı yazısında da çok iğrenç ifadeleride bulunmaktadır. gerekirse onuda burda yazarım.

    buyur hattap kardeş ...


  23. 01.Kasım.2009, 03:06
    36
    BiLaL HaTTaB
    DeLi MoLLa

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Mart.2008
    Üye No: 12484
    Mesaj Sayısı: 2,526
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 29
    Yaş: 33
    Bulunduğu yer: Ne KaRa aN? YıLLaR KaRa...

    --->: mevdudi kimdir? hak birisi midir? tefsiri var güvenebilir miyiz?

    Alıntı
    seni aynı kefeye koymuyorum da , yahu yaşar nuri de zek. beyazda müslümanım diyor sizce yeterlimi.
    Açık küfürleri bulunmadıkça yeterli...

    Benim de açık küfrüm bulunmuyorsa yeterli gelmeli...

    Malik b. Miğvel(rh.a) şöyle demiştir:

    “Kişi İslamın ve sünnetin dışında bir isim ile kendini adlandıracak olursa, sen de onu dilediğin dine nisbet edebilirsin.” [Bkz: es-Suyutî, ed-Durru’l-Mensur, II, 63; el-Lalekaî, I, 62]

    Alıntı
    bu cevap kimlik için yeterli..
    el-hamdu lillah...
    Alıntı
    nefsime uyanı alırım uymayanı almam. özgürlük ülkesi herhes istediği şey olabilir.
    Ağır ve altından kalkılamayacak bir itham; ama görmezlikten geliyorum...
    Alıntı
    Mevdudi, Efendimiz (SAV) için tefsirinde (nasr suresi) şöyle diyor:
    'Görevi yerine getirirken işlediği zaaf ve eksikliklerden dolayı Allah'tan af dilemelidir.

    bu doğrumudur.. Zaaf ve eksiklik
    Surenin nuzul zamanı ile ilgili rivayetleri paylaştıktan sonra, surenin genel olarak konusunu anlatırken kullanıyor bu cümleyi. Rivayetleri almıyorum konu uzamaması için.

    "Yukarıda zikerdilen rivayetlerden anlaşılıyor ki, bu surede Allah (c.c.) Rasulullah'a, Arabistan'da İslam'ın zaferi kemale erdikten sonra ve insanlar grup grup dine girdiklerinde bunun anlamının, bu dünyadaki misyonunun sona ermesi olduğunu bildirmiştir. Ondan sonra Rasulullah'a, hamd ve Allah'ı tesbih ile meşgul olması emredilmiştir. Çünkü O, Allah'ın lütfu ile büyük bir işi başarıyla tamamlamıştır. Görevi yerine getirirken işlediği zaaf ve eksikliklerden dolayı Allah'tan af dilemelidir. Buradaki önemli nokta, bir Nebi ile dünyevî önder arasındaki farkın ne kadar büyük olduğudur. Bir dünyevî öndere, dünyada büyük bir inkılâb yapmak nasip olsa, o kişi törenler düzenleyerek önderliğinden gurur duyar. Ama burada Allah'ın peygamberi, 23 sene gibi kısa bir sürede bir kavmin akide, düşünce, ahlâk, kültür, medeniyet, muaşeret, siyaset, iktisat ve savaş anlayışını değiştirerek, cahiliyeye boğulmuş bu kavmi bütün dünyaya hâkim olacak bir duruma getirmesine ve dünyanın bütün kavimlerine önder olmaya lâyık hâle kavuşturmasına rağmen, böyle büyük bir başarının sonunda törenler düzenleyip gururlanmak yerine, Allah'a hamd edip mağfiret dilemesi ve O'nu tesbih etmesi emredilmiştir. Hz. Peygamber (s.a.) de bütün acziyle bu emri yerine getirmekle meşgul olmuştur."

    Surede, "...O'ndan mağfiret dile" (Nasr/3) buyrulmuştur. Surenin tefsirinde ise, bunun Rasulullah(sas) şahsında Ümmet'e bir uyarı niteliğinde olduğu sonucuna ulaşılır. Tefsirini de yazmak isterdim; uzamasını istemiyorum. Çok merak ediyorsanız ulaşmanız mümkündür zaten.

    Mesela Vehbe Zuhaylî(rh.a) de, aynı surenin tefsirinde şu ifadelere yer verir:

    "Yine Allah'tan kendine mağfiret iste. Allah'a karşı tevazu, ilminin yetersizliğini kabul ve ümmetini eğitmek için..."

    Ne anlatılmak istenene bakılmadan, bu açıklamadan "ilminin yetersizliğini kabul et" kısmını alarak;

    "Aha Vehbe Zuhaylî sapığın teki. Rasulullah'a(sas) ilmi yetersiz diyor!" naraları atmak ne kadar da samimiyetten uzak bir davranıştır değil mi ?

    Yine İmam Kurtubî(rh.a) de şu tefsire yer verir:

    "Sen hep O'na bağlı kal, O'ndan istekte bulun, O'ndan umutla dileklerde bulun. Hakları gereği gibi ye­rine getirmek hususunda kusurlu olduğunu görerek yalvarıp yakar. Böylelikle amelleriyle yetinmesin."

    Buradan da, "Rasulullah'a(sas) kusur atfetti" (haşa) diyerek, İmam Kurtubî ye de saldırmak gerekir sizin mantığınıza göre.

    Ama hakikatin peşinde olanlar, söylenen birkaç kelimeye değil; aslında ne anlatmak istediğine bakarlar...


    Alıntı
    islami kavramlar adlı yazısında da çok iğrenç ifadeleride bulunmaktadır. gerekirse onuda burda yazarım.
    Gerekti... Bekliyoruz inşaAllah...

    ve's-selam...


  24. 01.Kasım.2009, 03:06
    36
    DeLi MoLLa
    Alıntı
    seni aynı kefeye koymuyorum da , yahu yaşar nuri de zek. beyazda müslümanım diyor sizce yeterlimi.
    Açık küfürleri bulunmadıkça yeterli...

    Benim de açık küfrüm bulunmuyorsa yeterli gelmeli...

    Malik b. Miğvel(rh.a) şöyle demiştir:

    “Kişi İslamın ve sünnetin dışında bir isim ile kendini adlandıracak olursa, sen de onu dilediğin dine nisbet edebilirsin.” [Bkz: es-Suyutî, ed-Durru’l-Mensur, II, 63; el-Lalekaî, I, 62]

    Alıntı
    bu cevap kimlik için yeterli..
    el-hamdu lillah...
    Alıntı
    nefsime uyanı alırım uymayanı almam. özgürlük ülkesi herhes istediği şey olabilir.
    Ağır ve altından kalkılamayacak bir itham; ama görmezlikten geliyorum...
    Alıntı
    Mevdudi, Efendimiz (SAV) için tefsirinde (nasr suresi) şöyle diyor:
    'Görevi yerine getirirken işlediği zaaf ve eksikliklerden dolayı Allah'tan af dilemelidir.

    bu doğrumudur.. Zaaf ve eksiklik
    Surenin nuzul zamanı ile ilgili rivayetleri paylaştıktan sonra, surenin genel olarak konusunu anlatırken kullanıyor bu cümleyi. Rivayetleri almıyorum konu uzamaması için.

    "Yukarıda zikerdilen rivayetlerden anlaşılıyor ki, bu surede Allah (c.c.) Rasulullah'a, Arabistan'da İslam'ın zaferi kemale erdikten sonra ve insanlar grup grup dine girdiklerinde bunun anlamının, bu dünyadaki misyonunun sona ermesi olduğunu bildirmiştir. Ondan sonra Rasulullah'a, hamd ve Allah'ı tesbih ile meşgul olması emredilmiştir. Çünkü O, Allah'ın lütfu ile büyük bir işi başarıyla tamamlamıştır. Görevi yerine getirirken işlediği zaaf ve eksikliklerden dolayı Allah'tan af dilemelidir. Buradaki önemli nokta, bir Nebi ile dünyevî önder arasındaki farkın ne kadar büyük olduğudur. Bir dünyevî öndere, dünyada büyük bir inkılâb yapmak nasip olsa, o kişi törenler düzenleyerek önderliğinden gurur duyar. Ama burada Allah'ın peygamberi, 23 sene gibi kısa bir sürede bir kavmin akide, düşünce, ahlâk, kültür, medeniyet, muaşeret, siyaset, iktisat ve savaş anlayışını değiştirerek, cahiliyeye boğulmuş bu kavmi bütün dünyaya hâkim olacak bir duruma getirmesine ve dünyanın bütün kavimlerine önder olmaya lâyık hâle kavuşturmasına rağmen, böyle büyük bir başarının sonunda törenler düzenleyip gururlanmak yerine, Allah'a hamd edip mağfiret dilemesi ve O'nu tesbih etmesi emredilmiştir. Hz. Peygamber (s.a.) de bütün acziyle bu emri yerine getirmekle meşgul olmuştur."

    Surede, "...O'ndan mağfiret dile" (Nasr/3) buyrulmuştur. Surenin tefsirinde ise, bunun Rasulullah(sas) şahsında Ümmet'e bir uyarı niteliğinde olduğu sonucuna ulaşılır. Tefsirini de yazmak isterdim; uzamasını istemiyorum. Çok merak ediyorsanız ulaşmanız mümkündür zaten.

    Mesela Vehbe Zuhaylî(rh.a) de, aynı surenin tefsirinde şu ifadelere yer verir:

    "Yine Allah'tan kendine mağfiret iste. Allah'a karşı tevazu, ilminin yetersizliğini kabul ve ümmetini eğitmek için..."

    Ne anlatılmak istenene bakılmadan, bu açıklamadan "ilminin yetersizliğini kabul et" kısmını alarak;

    "Aha Vehbe Zuhaylî sapığın teki. Rasulullah'a(sas) ilmi yetersiz diyor!" naraları atmak ne kadar da samimiyetten uzak bir davranıştır değil mi ?

    Yine İmam Kurtubî(rh.a) de şu tefsire yer verir:

    "Sen hep O'na bağlı kal, O'ndan istekte bulun, O'ndan umutla dileklerde bulun. Hakları gereği gibi ye­rine getirmek hususunda kusurlu olduğunu görerek yalvarıp yakar. Böylelikle amelleriyle yetinmesin."

    Buradan da, "Rasulullah'a(sas) kusur atfetti" (haşa) diyerek, İmam Kurtubî ye de saldırmak gerekir sizin mantığınıza göre.

    Ama hakikatin peşinde olanlar, söylenen birkaç kelimeye değil; aslında ne anlatmak istediğine bakarlar...


    Alıntı
    islami kavramlar adlı yazısında da çok iğrenç ifadeleride bulunmaktadır. gerekirse onuda burda yazarım.
    Gerekti... Bekliyoruz inşaAllah...

    ve's-selam...





+ Yorum Gönder
Git İlk 234 Son