Konusunu Oylayın.: Mevdudi kimdir? hak birisi midir? tefsiri var güvenebilir miyiz?

5 üzerinden 4.83 | Toplam : 12 kişi
Mevdudi kimdir? hak birisi midir? tefsiri var güvenebilir miyiz?
  1. 29.Ekim.2009, 00:30
    13
    BiLaL HaTTaB
    DeLi MoLLa

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Mart.2008
    Üye No: 12484
    Mesaj Sayısı: 2,526
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 29
    Yaş: 33
    Bulunduğu yer: Ne KaRa aN? YıLLaR KaRa...

    --->: mevdudi kimdir? hak birisi midir? tefsiri var güvenebilir miyiz?

    reklam


    --->: mevdudi kimdir? hak birisi midir? tefsiri var güvenebilir miyiz? isimli yazı www.Mumsema.com--->: mevdudi kimdir? hak birisi midir? tefsiri var güvenebilir miyiz?
    Ehl-i Sünnet'i Eygi'lere indirgeyenlerden ne beklenir ki...


    İtikadının bozuk oluşundan kasıt ne olabilir ?


    Alıntı
    kimseye cevap vermiyoruz bu sapık adamın hilafet ve saltanat kitabını okuyun demiyeceğim ama bu kitabını okuyanlar varsa sahabeye dil uzatıp uzatmadığını dürüst olarak yazsınlar. ondan sonra cevabını veririz.
    Başından sonuna kadar okuduğuna Allah'ı(cc) şahid tutarak yemin edeceksin, sonra konuşacağız kabul mü?

    Sağda solda kendilerini ehl-i Sünnet müdafisi gibi gören din tüccarlarının yaptıkları araştırmaları(!) kopyalayıp sunmayacaksın burada. Anlaştık mı?

    "Şurda şöyle diyor" dediğin cümlenin, başından ve arkasından gelen birkaç cümleyi de yazacaksın. Söz mü?

    Buyrun, hadi... Ama ilk şart, başta dediğim yemini etmen. Okudun mu okumadın mı ?


  2. 29.Ekim.2009, 00:30
    13
    DeLi MoLLa
    reklam


    Ehl-i Sünnet'i Eygi'lere indirgeyenlerden ne beklenir ki...


    İtikadının bozuk oluşundan kasıt ne olabilir ?


    Alıntı
    kimseye cevap vermiyoruz bu sapık adamın hilafet ve saltanat kitabını okuyun demiyeceğim ama bu kitabını okuyanlar varsa sahabeye dil uzatıp uzatmadığını dürüst olarak yazsınlar. ondan sonra cevabını veririz.
    Başından sonuna kadar okuduğuna Allah'ı(cc) şahid tutarak yemin edeceksin, sonra konuşacağız kabul mü?

    Sağda solda kendilerini ehl-i Sünnet müdafisi gibi gören din tüccarlarının yaptıkları araştırmaları(!) kopyalayıp sunmayacaksın burada. Anlaştık mı?

    "Şurda şöyle diyor" dediğin cümlenin, başından ve arkasından gelen birkaç cümleyi de yazacaksın. Söz mü?

    Buyrun, hadi... Ama ilk şart, başta dediğim yemini etmen. Okudun mu okumadın mı ?


  3. 29.Ekim.2009, 08:09
    14
    abdullahbiri1
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Ekim.2009
    Üye No: 61478
    Mesaj Sayısı: 71
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: mevdudi kimdir? hak birisi midir? tefsiri var güvenebilir miyiz?

    reklam


    hattap kardeş mehmet şevvet eygi tevhid ehli sünnet inancına sahip bir muharrirdir. kendisi alim değildir amma bir müslümanın bilmesi gereken asgari bilgilerede sahiptir. müdafi olmak için illa alim olmak gerekmiyor. Allah kendisinden Razı olsun küfür karanlığında islamı savunduğu için hapiste bedel ödeyen ve birsüre yurtdışında sürgünde yaşamaya maruz kalmış bir gazeteci abimizdir. Sahi biz ne bedel ödedik? bir görüşü red ederken illa onunla ilgili bir kitabı okumak gerekmiyor. Şimdi İncili red etmem için incili okumam gerekmiyor. çünkü Rabbimiz Kur'an ı Mecid inde bozulan incildeki yanlış inançları bizlere bildiriyor. diyebilirsinki bu adamlar ın söyledikleri ayetmi hayır tabiki onun için diyorumki bu adamın kitabını okuyanlar bu görüşlerin olup olmadığını söylesin bizde ona göre karar verelim. rededilen görüşü söyleriz bu adamın kitabında varmı yokmu diye yoksa zaten sorun da yok var diyenler vebal altına girmiş olurlar amma o görüş varsa bunu inceltmek için hiç tevillere girmeye de gerek yok. Mesela hilafet ve saltanat kitabında sayfa 58 de "Bir İslâm memleketinde, müslüman olmayanların iman edenlere verilmiş bulunan bütün medenî haklardan aynı şekilde istifade imkânına sahip bulunduğunu iddia etmişmidir.?

    2001 haccında bir şia mollasına bir ehli sünnet aliminden duyduğum ve benimde buna inandığım inançlarını söyledim. bana kendimin direk okuyup okumadığımı sordu. bende detaylı kendimin okumadığını ama o alimin güvenilir olduğunu bu yüzden okuma gereksinimini duymadığımı söyleyince bana okumadan karar vermemin yanlış olduğunu söyledi bunun üzerine yanlış inançlarını teker teker söylemeye başlayınca başladı bana bunları kendine göre delillendirmeye bir iki delillendirmeden sonra daha fazla gerek olmadığına kanaat edip o alimin söylediklerinin tamamının doğru olduğunu kendim müşahade etmiş oldum. bulunduğumuz yer Kabe olmasaydı o namussuzu bir güzel döverdim.. en basiti Medineye neden gitmediğini sordum ... neden mi ? bakın neden gitmiyormuş .. Çünkü Kainatın Sultanının (SAV) yanında Peygamberler hariç yeryüzünün en şerefli ve en üstün 2 insanı varmış. (tabi o namussuz böyle demiyor).. ve bunu gibi diğer sapık görüşler.


  4. 29.Ekim.2009, 08:09
    14
    reklam


    hattap kardeş mehmet şevvet eygi tevhid ehli sünnet inancına sahip bir muharrirdir. kendisi alim değildir amma bir müslümanın bilmesi gereken asgari bilgilerede sahiptir. müdafi olmak için illa alim olmak gerekmiyor. Allah kendisinden Razı olsun küfür karanlığında islamı savunduğu için hapiste bedel ödeyen ve birsüre yurtdışında sürgünde yaşamaya maruz kalmış bir gazeteci abimizdir. Sahi biz ne bedel ödedik? bir görüşü red ederken illa onunla ilgili bir kitabı okumak gerekmiyor. Şimdi İncili red etmem için incili okumam gerekmiyor. çünkü Rabbimiz Kur'an ı Mecid inde bozulan incildeki yanlış inançları bizlere bildiriyor. diyebilirsinki bu adamlar ın söyledikleri ayetmi hayır tabiki onun için diyorumki bu adamın kitabını okuyanlar bu görüşlerin olup olmadığını söylesin bizde ona göre karar verelim. rededilen görüşü söyleriz bu adamın kitabında varmı yokmu diye yoksa zaten sorun da yok var diyenler vebal altına girmiş olurlar amma o görüş varsa bunu inceltmek için hiç tevillere girmeye de gerek yok. Mesela hilafet ve saltanat kitabında sayfa 58 de "Bir İslâm memleketinde, müslüman olmayanların iman edenlere verilmiş bulunan bütün medenî haklardan aynı şekilde istifade imkânına sahip bulunduğunu iddia etmişmidir.?

    2001 haccında bir şia mollasına bir ehli sünnet aliminden duyduğum ve benimde buna inandığım inançlarını söyledim. bana kendimin direk okuyup okumadığımı sordu. bende detaylı kendimin okumadığını ama o alimin güvenilir olduğunu bu yüzden okuma gereksinimini duymadığımı söyleyince bana okumadan karar vermemin yanlış olduğunu söyledi bunun üzerine yanlış inançlarını teker teker söylemeye başlayınca başladı bana bunları kendine göre delillendirmeye bir iki delillendirmeden sonra daha fazla gerek olmadığına kanaat edip o alimin söylediklerinin tamamının doğru olduğunu kendim müşahade etmiş oldum. bulunduğumuz yer Kabe olmasaydı o namussuzu bir güzel döverdim.. en basiti Medineye neden gitmediğini sordum ... neden mi ? bakın neden gitmiyormuş .. Çünkü Kainatın Sultanının (SAV) yanında Peygamberler hariç yeryüzünün en şerefli ve en üstün 2 insanı varmış. (tabi o namussuz böyle demiyor).. ve bunu gibi diğer sapık görüşler.


  5. 29.Ekim.2009, 10:56
    15
    AlMuallim87
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ekim.2009
    Üye No: 62165
    Mesaj Sayısı: 31
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 30

    --->: mevdudi kimdir? hak birisi midir? tefsiri var güvenebilir miyiz?

    Şia böyle tabii ki Hz.Ebu Bekr ve Hz Ömerden "Kafiran" Hz Aişe Validemizden Mücrime diye bahseden topluluk.
    Böyle alaylı bir dille yazarak daha etkileyici olduğunu zannediyorsun sayın @Bilal HAttap
    Sen M.Şevket Eygi için Eygi'lere indirgemek diye söz ediyorsun peki sen kimden delil getireceksin.Kaldı ki biz delili M.Şevket Eygi hocadan değil onun Mevdudi incelemesinde ihlal ettiğini tesbit ettiği Ehli Sünnet görüşlerinden getiriyoruz.Bunu bir başka şahıs da yazabilir hatta kitapları açıp kendinizde bulabilirsiniz.

    Ben de senden birşey istiyorum.Bana yemin ederek Ehl-i Sünnet misin onu söyleyeceksin.Eğer cevabın evetse benim Mevdudi'nin tefsirinden sorduğum sorulara Ehl-i Sünnetdeki delilini söyleyeceksin.Sende bunu kabul et.


  6. 29.Ekim.2009, 10:56
    15
    Şia böyle tabii ki Hz.Ebu Bekr ve Hz Ömerden "Kafiran" Hz Aişe Validemizden Mücrime diye bahseden topluluk.
    Böyle alaylı bir dille yazarak daha etkileyici olduğunu zannediyorsun sayın @Bilal HAttap
    Sen M.Şevket Eygi için Eygi'lere indirgemek diye söz ediyorsun peki sen kimden delil getireceksin.Kaldı ki biz delili M.Şevket Eygi hocadan değil onun Mevdudi incelemesinde ihlal ettiğini tesbit ettiği Ehli Sünnet görüşlerinden getiriyoruz.Bunu bir başka şahıs da yazabilir hatta kitapları açıp kendinizde bulabilirsiniz.

    Ben de senden birşey istiyorum.Bana yemin ederek Ehl-i Sünnet misin onu söyleyeceksin.Eğer cevabın evetse benim Mevdudi'nin tefsirinden sorduğum sorulara Ehl-i Sünnetdeki delilini söyleyeceksin.Sende bunu kabul et.


  7. 29.Ekim.2009, 12:36
    16
    Ziyad Şafi
    Devamlı devama Devam :)

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Kasım.2008
    Üye No: 40350
    Mesaj Sayısı: 410
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Yaş: 34

    --->: mevdudi kimdir? hak birisi midir? tefsiri var güvenebilir miyiz?

    ben de size iki soru soruyim hepinize...1) siz Mevdudiyi kendinize bir müslüman kardeş gibi görüyormusunuz yoksa görmüyormusunuz ????

    2) Giybet nedir ?


  8. 29.Ekim.2009, 12:36
    16
    Devamlı devama Devam :)
    ben de size iki soru soruyim hepinize...1) siz Mevdudiyi kendinize bir müslüman kardeş gibi görüyormusunuz yoksa görmüyormusunuz ????

    2) Giybet nedir ?


  9. 29.Ekim.2009, 12:46
    17
    hafiz_e
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Haziran.2007
    Üye No: 1022
    Mesaj Sayısı: 161
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3

    --->: mevdudi kimdir? hak birisi midir? tefsiri var güvenebilir miyiz?

    1.evet Mevdudi değerli bir alimdir ve müslüman bir "kardeş"tir...imana ve cihada bakış açımızın sağlamlaşmaşına vesile olan kompleksiz müslüman olmayı öğretmiştir..en azından bana bunu öğretti..
    2.soruyuda muhatapları cevaplasın..ölü eti yiyenler yani..



  10. 29.Ekim.2009, 12:46
    17
    Devamlı Üye
    1.evet Mevdudi değerli bir alimdir ve müslüman bir "kardeş"tir...imana ve cihada bakış açımızın sağlamlaşmaşına vesile olan kompleksiz müslüman olmayı öğretmiştir..en azından bana bunu öğretti..
    2.soruyuda muhatapları cevaplasın..ölü eti yiyenler yani..



  11. 29.Ekim.2009, 16:34
    18
    AlMuallim87
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ekim.2009
    Üye No: 62165
    Mesaj Sayısı: 31
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 30

    --->: mevdudi kimdir? hak birisi midir? tefsiri var güvenebilir miyiz?

    Sorularınıza ben cevap vereyim

    1- Biz Ehl-i Sünnete tabi olan herkesi kardeş olarak kabul ederiz.Bunun dışında kalan mübtedileri ise reddederiz.Bahsettiğiniz kişi maalesef kitaplarında hiçbir mezhebe uyduğunu belirtmemiş ve mezhep imamlarımızın görüşlerinden alıntılar yapmamış,tefsirlerinde kendi reyini kullanmış yine mucaz müfessirlerden alıntılar yapmamıştır.

    2 Bu sorunun cevabını İhya Ulumiddin adlı eserde geçen hadis-i şerif ile vereceğim.Bakalım yaptığımız gıybet mi değil mi?

    Hz. Peygamber (s.a.v) şöyle buyurmuştur:

    Siz fâcir kimseyi belirtmekten korkar mısınız, çekinir misiniz? (Hayır çekinmeyin!) Halk kendisini tanısın diye maskesini yırtınız. Halk ondan sakınsın diye onda bulunan kusurları soyleyin.

    İmam Gazali Hazretlerini bile eleştirme gücünü kendinde bulan Mevdudi'den alıntılar yaparak buraya hadis-i şerifi inkar edecek değilsiniz değil mi?


  12. 29.Ekim.2009, 16:34
    18
    Sorularınıza ben cevap vereyim

    1- Biz Ehl-i Sünnete tabi olan herkesi kardeş olarak kabul ederiz.Bunun dışında kalan mübtedileri ise reddederiz.Bahsettiğiniz kişi maalesef kitaplarında hiçbir mezhebe uyduğunu belirtmemiş ve mezhep imamlarımızın görüşlerinden alıntılar yapmamış,tefsirlerinde kendi reyini kullanmış yine mucaz müfessirlerden alıntılar yapmamıştır.

    2 Bu sorunun cevabını İhya Ulumiddin adlı eserde geçen hadis-i şerif ile vereceğim.Bakalım yaptığımız gıybet mi değil mi?

    Hz. Peygamber (s.a.v) şöyle buyurmuştur:

    Siz fâcir kimseyi belirtmekten korkar mısınız, çekinir misiniz? (Hayır çekinmeyin!) Halk kendisini tanısın diye maskesini yırtınız. Halk ondan sakınsın diye onda bulunan kusurları soyleyin.

    İmam Gazali Hazretlerini bile eleştirme gücünü kendinde bulan Mevdudi'den alıntılar yaparak buraya hadis-i şerifi inkar edecek değilsiniz değil mi?


  13. 29.Ekim.2009, 16:48
    19
    BiLaL HaTTaB
    DeLi MoLLa

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Mart.2008
    Üye No: 12484
    Mesaj Sayısı: 2,526
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 29
    Yaş: 33
    Bulunduğu yer: Ne KaRa aN? YıLLaR KaRa...

    --->: mevdudi kimdir? hak birisi midir? tefsiri var güvenebilir miyiz?

    Alıntı
    hattap kardeş mehmet şevvet eygi tevhid ehli sünnet inancına sahip bir muharrirdir. kendisi alim değildir amma bir müslümanın bilmesi gereken asgari bilgilerede sahiptir. müdafi olmak için illa alim olmak gerekmiyor
    Madem müdafî olmak için alim olmak gerekmiyor; o halde bizi ya da Mevdudî'yi yadırgamanız neden ?

    Biz eleştirdik mi; "sen kimsin ki eleştirebiliyorsun" oluyor; ama nefsinize uygun konuşanlar dilediği gibi konuşma özgürlüğüne sahipler... İlginç...

    Alıntı
    Allah kendisinden Razı olsun küfür karanlığında islamı savunduğu için hapiste bedel ödeyen ve birsüre yurtdışında sürgünde yaşamaya maruz kalmış bir gazeteci abimizdir Sahi biz ne bedel ödedik?
    Mevdudî, Pakistan'da 3 kez tutuklandı ve 1955 yılında idam cezasına mahkum edildi. Daha sonra idam cezası müebbet hapis cezası ile hafifletildi.

    Bunun haricinde, "sapık"lığa layık gördüğünüz Seyyid Kutub, Hasan el-Benna, Abdulkadir Udeh gibi zevat da canları ile bedel ödediler.

    Sahi biz ne bedel ödedik ? ? ?

    Alıntı
    bir görüşü red ederken illa onunla ilgili bir kitabı okumak gerekmiyor. Şimdi İncili red etmem için incili okumam gerekmiyor çünkü Rabbimiz Kur'an ı Mecid inde bozulan incildeki yanlış inançları bizlere bildiriyor
    Kur'an ile tüm ilahî kitaplar neshedilmiştir. Mevdudî'nin kitaplarını nesh eden bir kitap mı nazil oldu da böyle bir örnekle kendinizi müdafaa etmeye çalışıyorsunuz?

    Yukarıdaki cevabında kitabı sanki okumuş gibi ahkam kesiyordun. Senden tek birşey istedim; yemin edeceksin okuduğuna dair. Cevap ise ancak böyle olabilirdi...


    Alıntı
    diyebilirsinki bu adamlar ın söyledikleri ayetmi hayır tabiki onun için diyorumki bu adamın kitabını okuyanlar bu görüşlerin olup olmadığını söylesin bizde ona göre karar verelim rededilen görüşü söyleriz bu adamın kitabında varmı yokmu diye yoksa zaten sorun da yok var diyenler vebal altına girmiş olurlar amma o görüş varsa bunu inceltmek için hiç tevillere girmeye de gerek yok
    Te'vil, İbn Arabî gibileri savunanların yapacağı iştir. Biz te'vile yeltenmeyiz; ne anlatılmak istendiğine bakarız. Doğruysa doğrudur, yanlışsa yanlış. Yanlışın savunusunu yaparsak, birilerinden farkımız kalmaz...

    Peygamberler harici hiçkimse "ismet" sıfatına sahip değildir. Hiç kimse korunmuş, hıfz edilmiş de değildir. Herkes aynı ölçüde imtihana tabidir.

    Amaç üzüm yemekse; herkesin bağından tadılacak kadar alınır; yok eğer bağcı dövmekse, Mevdudî'ye gelene kadar öyleleri layık ki dövülmeye...

    Alıntı
    Mesela hilafet ve saltanat kitabında sayfa 58 de "Bir İslâm memleketinde, müslüman olmayanların iman edenlere verilmiş bulunan bütün medenî haklardan aynı şekilde istifade imkânına sahip bulunduğunu iddia etmişmidir?
    Bu çalışma, "Hakikat Neşriyat" tarafından yayınlanan ve amaçları akl-ı selim herkesçe bilinen kişilerce yapılmıştır. Bu çalışmayı, Ahmed Cevdet Paşa'nın "Faydalı Bilgiler" isimli eserini kullanarak yapmışlar ve 10-15 sayfalık bir eseri kendi düşünceleri ile doldurup 400 sayfalık bir eser haline getirme becerisini gösterebilmişlerdir. Ve utanmadan bu eseri, "Ahmed Cevdet Paşa" adı ile neşretmişlerdir. Oysa ki Ahmed Cevdet Paşa, bu eserde bahsi geçen Seyyid Kutub, Mevdudî gibi zevattan habersizdi. Zira yaşadıkları tarihler aynı değildi. Daha sonra işin farkedilmesi üzerine kitabı iki bölüme ayırmışlar.

    Ama şimdi sormak gerekir: Kendi kinlerini, iftiralarını ve hatta pisliklerini, bir Osmanlı tarihçisinin adını kullanarak pazarlamaya çalışan bedbahtlardan ne öğrenebilir bu insanlar sahtekarlıktan başka?

    Bu soru ve açıklamanın akabinde; asıl cevaba gelecek olursak:

    Üstad'ın o eserini okumadım. Ama bu söylenenin doğru olduğunu varsayarak devam edelim.

    Birincisi; bu mesele fıkhî bir meseledir; akidevî bir mesele değil. Fıkhî konudaki hatasını akide bozukluğu olarak göstermeye çalışmanız, sizin akidenizin bozukluğunu göstermek adına yeterlidir.

    İkincisi; Mevdudî'nin bu cümlesinden önce, Fatih Sultan Mehmed'in, İstanbul'u fethinden sonra gayr-ı Müslimlere tanıdığı kolaylıkları ve ayrıcalıkları bir okuyun tarih kitaplarından. Acaba onun da mı akidesi bozuktu ? ? ?

    Üçüncüsü; İslam memleketinde yaşayan gayr-ı Müslimler birçok haktan faydalanabilir. Buna şahidlik dahi dahildir. İslam muhakeme hukukuna dair eserlere müracaat etmeniz faydanızadır. Önemli olan, bu cümleyi vermeniz değil, bu cümlede neyi eleştirdiğinizdir ? Bunu belirtin ki daha iyi anlaşabilelim.



    Alıntı
    2001 haccında bir şia mollasına bir ehli sünnet aliminden duyduğum ve benimde buna inandığım inançlarını söyledim. bana kendimin direk okuyup okumadığımı sordu. bende detaylı kendimin okumadığını ama o alimin güvenilir olduğunu bu yüzden okuma gereksinimini duymadığımı söyleyince bana okumadan karar vermemin yanlış olduğunu söyledi bunun üzerine yanlış inançlarını teker teker söylemeye başlayınca başladı bana bunları kendine göre delillendirmeye bir iki delillendirmeden sonra daha fazla gerek olmadığına kanaat edip o alimin söylediklerinin tamamının doğru olduğunu kendim müşahade etmiş oldum. bulunduğumuz yer Kabe olmasaydı o namussuzu bir güzel döverdim.. en basiti Medineye neden gitmediğini sordum ... neden mi ? bakın neden gitmiyormuş .. Çünkü Kainatın Sultanının (SAV) yanında Peygamberler hariç yeryüzünün en şerefli ve en üstün 2 insanı varmış. (tabi o namussuz böyle demiyor) ve bunu gibi diğer sapık görüşler
    Bu da tamamen gereksiz bir paylaşım olmuş... Bize ne yahu Şia'dan ?


    Alıntı
    Böyle alaylı bir dille yazarak daha etkileyici olduğunu zannediyorsun sayın @Bilal HAttap
    Kimseyi etkileme derdinde değilim sayın kardeş. Bu insanların bana karşı kullandıkları üslub hep aynı nedense. İlk cümlelerinde hemen benim adıma söz söylemelerle, yargıda bulunmalarla başlıyorlar.

    Yahu bir durun, sakin olun...

    Alıntı
    Sen M.Şevket Eygi için Eygi'lere indirgemek diye söz ediyorsun peki sen kimden delil getireceksin.Kaldı ki biz delili M.Şevket Eygi hocadan değil onun Mevdudi incelemesinde ihlal ettiğini tesbit ettiği Ehli Sünnet görüşlerinden getiriyoruz.Bunu bir başka şahıs da yazabilir hatta kitapları açıp kendinizde bulabilirsiniz.
    Ehl-i Sünnet diye kimden delil getirdiğinizi görüyoruz kardeşim. Hakikat Neşriyat, TGRT, Türkiye Gazetesi... Bu gurubun çalışmalarını ehl-i Sünnet çalışması olarak sunabilmeniz için, elinizde sağlam delilleriniz olması gerekiyor.

    Buyrun... Kimlermiş delilleriniz görelim.

    Alıntı
    Ben de senden birşey istiyorum.Bana yemin ederek Ehl-i Sünnet misin onu söyleyeceksin.Eğer cevabın evetse benim Mevdudi'nin tefsirinden sorduğum sorulara Ehl-i Sünnetdeki delilini söyleyeceksin.Sende bunu kabul et.
    Ehl-i Sünnet'le anlatmak istediğin, yukarıda ismi geçen din tacirlerine mensubiyet ise; asla değilim ve olamam da.

    Ama ben aslî anlamı ile ehl-i Sünnet ve'l cemaat'tenim inşaAllah.

    Doğruysa doğru, yanlışsa yanlış... Buyrun, bekliyorum...

    Ama ben de sizin düşünce önderlerinizin "hokka"larını paylaşacağım sonra; siz de onların delillerini sunacaksınız anlaştık mı ?

    Haddi aşmak yok; deliller sunulacak. Bu delillerin gerekiyorsa isnadlarına kadar paylaşılacak ki, ismi geçen zatlar adına uydurulmuş sözler mi, yoksa gerçekten onların sözleri mi müşahade etmiş olacağız.


    Ve bu münazaranın sonunda da Allah'ın izniyle kim akidevî yönden bozuk ortaya çıkacak.

    Hadi, Bismike'llâhumme...


  14. 29.Ekim.2009, 16:48
    19
    DeLi MoLLa
    Alıntı
    hattap kardeş mehmet şevvet eygi tevhid ehli sünnet inancına sahip bir muharrirdir. kendisi alim değildir amma bir müslümanın bilmesi gereken asgari bilgilerede sahiptir. müdafi olmak için illa alim olmak gerekmiyor
    Madem müdafî olmak için alim olmak gerekmiyor; o halde bizi ya da Mevdudî'yi yadırgamanız neden ?

    Biz eleştirdik mi; "sen kimsin ki eleştirebiliyorsun" oluyor; ama nefsinize uygun konuşanlar dilediği gibi konuşma özgürlüğüne sahipler... İlginç...

    Alıntı
    Allah kendisinden Razı olsun küfür karanlığında islamı savunduğu için hapiste bedel ödeyen ve birsüre yurtdışında sürgünde yaşamaya maruz kalmış bir gazeteci abimizdir Sahi biz ne bedel ödedik?
    Mevdudî, Pakistan'da 3 kez tutuklandı ve 1955 yılında idam cezasına mahkum edildi. Daha sonra idam cezası müebbet hapis cezası ile hafifletildi.

    Bunun haricinde, "sapık"lığa layık gördüğünüz Seyyid Kutub, Hasan el-Benna, Abdulkadir Udeh gibi zevat da canları ile bedel ödediler.

    Sahi biz ne bedel ödedik ? ? ?

    Alıntı
    bir görüşü red ederken illa onunla ilgili bir kitabı okumak gerekmiyor. Şimdi İncili red etmem için incili okumam gerekmiyor çünkü Rabbimiz Kur'an ı Mecid inde bozulan incildeki yanlış inançları bizlere bildiriyor
    Kur'an ile tüm ilahî kitaplar neshedilmiştir. Mevdudî'nin kitaplarını nesh eden bir kitap mı nazil oldu da böyle bir örnekle kendinizi müdafaa etmeye çalışıyorsunuz?

    Yukarıdaki cevabında kitabı sanki okumuş gibi ahkam kesiyordun. Senden tek birşey istedim; yemin edeceksin okuduğuna dair. Cevap ise ancak böyle olabilirdi...


    Alıntı
    diyebilirsinki bu adamlar ın söyledikleri ayetmi hayır tabiki onun için diyorumki bu adamın kitabını okuyanlar bu görüşlerin olup olmadığını söylesin bizde ona göre karar verelim rededilen görüşü söyleriz bu adamın kitabında varmı yokmu diye yoksa zaten sorun da yok var diyenler vebal altına girmiş olurlar amma o görüş varsa bunu inceltmek için hiç tevillere girmeye de gerek yok
    Te'vil, İbn Arabî gibileri savunanların yapacağı iştir. Biz te'vile yeltenmeyiz; ne anlatılmak istendiğine bakarız. Doğruysa doğrudur, yanlışsa yanlış. Yanlışın savunusunu yaparsak, birilerinden farkımız kalmaz...

    Peygamberler harici hiçkimse "ismet" sıfatına sahip değildir. Hiç kimse korunmuş, hıfz edilmiş de değildir. Herkes aynı ölçüde imtihana tabidir.

    Amaç üzüm yemekse; herkesin bağından tadılacak kadar alınır; yok eğer bağcı dövmekse, Mevdudî'ye gelene kadar öyleleri layık ki dövülmeye...

    Alıntı
    Mesela hilafet ve saltanat kitabında sayfa 58 de "Bir İslâm memleketinde, müslüman olmayanların iman edenlere verilmiş bulunan bütün medenî haklardan aynı şekilde istifade imkânına sahip bulunduğunu iddia etmişmidir?
    Bu çalışma, "Hakikat Neşriyat" tarafından yayınlanan ve amaçları akl-ı selim herkesçe bilinen kişilerce yapılmıştır. Bu çalışmayı, Ahmed Cevdet Paşa'nın "Faydalı Bilgiler" isimli eserini kullanarak yapmışlar ve 10-15 sayfalık bir eseri kendi düşünceleri ile doldurup 400 sayfalık bir eser haline getirme becerisini gösterebilmişlerdir. Ve utanmadan bu eseri, "Ahmed Cevdet Paşa" adı ile neşretmişlerdir. Oysa ki Ahmed Cevdet Paşa, bu eserde bahsi geçen Seyyid Kutub, Mevdudî gibi zevattan habersizdi. Zira yaşadıkları tarihler aynı değildi. Daha sonra işin farkedilmesi üzerine kitabı iki bölüme ayırmışlar.

    Ama şimdi sormak gerekir: Kendi kinlerini, iftiralarını ve hatta pisliklerini, bir Osmanlı tarihçisinin adını kullanarak pazarlamaya çalışan bedbahtlardan ne öğrenebilir bu insanlar sahtekarlıktan başka?

    Bu soru ve açıklamanın akabinde; asıl cevaba gelecek olursak:

    Üstad'ın o eserini okumadım. Ama bu söylenenin doğru olduğunu varsayarak devam edelim.

    Birincisi; bu mesele fıkhî bir meseledir; akidevî bir mesele değil. Fıkhî konudaki hatasını akide bozukluğu olarak göstermeye çalışmanız, sizin akidenizin bozukluğunu göstermek adına yeterlidir.

    İkincisi; Mevdudî'nin bu cümlesinden önce, Fatih Sultan Mehmed'in, İstanbul'u fethinden sonra gayr-ı Müslimlere tanıdığı kolaylıkları ve ayrıcalıkları bir okuyun tarih kitaplarından. Acaba onun da mı akidesi bozuktu ? ? ?

    Üçüncüsü; İslam memleketinde yaşayan gayr-ı Müslimler birçok haktan faydalanabilir. Buna şahidlik dahi dahildir. İslam muhakeme hukukuna dair eserlere müracaat etmeniz faydanızadır. Önemli olan, bu cümleyi vermeniz değil, bu cümlede neyi eleştirdiğinizdir ? Bunu belirtin ki daha iyi anlaşabilelim.



    Alıntı
    2001 haccında bir şia mollasına bir ehli sünnet aliminden duyduğum ve benimde buna inandığım inançlarını söyledim. bana kendimin direk okuyup okumadığımı sordu. bende detaylı kendimin okumadığını ama o alimin güvenilir olduğunu bu yüzden okuma gereksinimini duymadığımı söyleyince bana okumadan karar vermemin yanlış olduğunu söyledi bunun üzerine yanlış inançlarını teker teker söylemeye başlayınca başladı bana bunları kendine göre delillendirmeye bir iki delillendirmeden sonra daha fazla gerek olmadığına kanaat edip o alimin söylediklerinin tamamının doğru olduğunu kendim müşahade etmiş oldum. bulunduğumuz yer Kabe olmasaydı o namussuzu bir güzel döverdim.. en basiti Medineye neden gitmediğini sordum ... neden mi ? bakın neden gitmiyormuş .. Çünkü Kainatın Sultanının (SAV) yanında Peygamberler hariç yeryüzünün en şerefli ve en üstün 2 insanı varmış. (tabi o namussuz böyle demiyor) ve bunu gibi diğer sapık görüşler
    Bu da tamamen gereksiz bir paylaşım olmuş... Bize ne yahu Şia'dan ?


    Alıntı
    Böyle alaylı bir dille yazarak daha etkileyici olduğunu zannediyorsun sayın @Bilal HAttap
    Kimseyi etkileme derdinde değilim sayın kardeş. Bu insanların bana karşı kullandıkları üslub hep aynı nedense. İlk cümlelerinde hemen benim adıma söz söylemelerle, yargıda bulunmalarla başlıyorlar.

    Yahu bir durun, sakin olun...

    Alıntı
    Sen M.Şevket Eygi için Eygi'lere indirgemek diye söz ediyorsun peki sen kimden delil getireceksin.Kaldı ki biz delili M.Şevket Eygi hocadan değil onun Mevdudi incelemesinde ihlal ettiğini tesbit ettiği Ehli Sünnet görüşlerinden getiriyoruz.Bunu bir başka şahıs da yazabilir hatta kitapları açıp kendinizde bulabilirsiniz.
    Ehl-i Sünnet diye kimden delil getirdiğinizi görüyoruz kardeşim. Hakikat Neşriyat, TGRT, Türkiye Gazetesi... Bu gurubun çalışmalarını ehl-i Sünnet çalışması olarak sunabilmeniz için, elinizde sağlam delilleriniz olması gerekiyor.

    Buyrun... Kimlermiş delilleriniz görelim.

    Alıntı
    Ben de senden birşey istiyorum.Bana yemin ederek Ehl-i Sünnet misin onu söyleyeceksin.Eğer cevabın evetse benim Mevdudi'nin tefsirinden sorduğum sorulara Ehl-i Sünnetdeki delilini söyleyeceksin.Sende bunu kabul et.
    Ehl-i Sünnet'le anlatmak istediğin, yukarıda ismi geçen din tacirlerine mensubiyet ise; asla değilim ve olamam da.

    Ama ben aslî anlamı ile ehl-i Sünnet ve'l cemaat'tenim inşaAllah.

    Doğruysa doğru, yanlışsa yanlış... Buyrun, bekliyorum...

    Ama ben de sizin düşünce önderlerinizin "hokka"larını paylaşacağım sonra; siz de onların delillerini sunacaksınız anlaştık mı ?

    Haddi aşmak yok; deliller sunulacak. Bu delillerin gerekiyorsa isnadlarına kadar paylaşılacak ki, ismi geçen zatlar adına uydurulmuş sözler mi, yoksa gerçekten onların sözleri mi müşahade etmiş olacağız.


    Ve bu münazaranın sonunda da Allah'ın izniyle kim akidevî yönden bozuk ortaya çıkacak.

    Hadi, Bismike'llâhumme...


  15. 29.Ekim.2009, 16:57
    20
    BiLaL HaTTaB
    DeLi MoLLa

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Mart.2008
    Üye No: 12484
    Mesaj Sayısı: 2,526
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 29
    Yaş: 33
    Bulunduğu yer: Ne KaRa aN? YıLLaR KaRa...

    --->: mevdudi kimdir? hak birisi midir? tefsiri var güvenebilir miyiz?

    Alıntı
    Biz Ehl-i Sünnete tabi olan herkesi kardeş olarak kabul ederiz.Bunun dışında kalan mübtedileri ise reddederiz.Bahsettiğiniz kişi maalesef kitaplarında hiçbir mezhebe uyduğunu belirtmemiş ve mezhep imamlarımızın görüşlerinden alıntılar yapmamış,tefsirlerinde kendi reyini kullanmış yine mucaz müfessirlerden alıntılar yapmamıştır.
    Ne garip... Kendisine "ehl-i hadis"ten olan taassub sahibi kimseler tarafından da "ehl-i hadisi hanefî yapacağına dair endişeler" iletiliyordu...

    Mezhep İmam'larından alıntılar yapmadığını ispatlayın. Bunun tam aksine, o bütün mezheplerin görüşlerini belirtir, bunlardan kendisince en doğru olanı ise görüşü olarak belirtir.

    Yaptığınız cahilce iftiralardır sadece.


  16. 29.Ekim.2009, 16:57
    20
    DeLi MoLLa
    Alıntı
    Biz Ehl-i Sünnete tabi olan herkesi kardeş olarak kabul ederiz.Bunun dışında kalan mübtedileri ise reddederiz.Bahsettiğiniz kişi maalesef kitaplarında hiçbir mezhebe uyduğunu belirtmemiş ve mezhep imamlarımızın görüşlerinden alıntılar yapmamış,tefsirlerinde kendi reyini kullanmış yine mucaz müfessirlerden alıntılar yapmamıştır.
    Ne garip... Kendisine "ehl-i hadis"ten olan taassub sahibi kimseler tarafından da "ehl-i hadisi hanefî yapacağına dair endişeler" iletiliyordu...

    Mezhep İmam'larından alıntılar yapmadığını ispatlayın. Bunun tam aksine, o bütün mezheplerin görüşlerini belirtir, bunlardan kendisince en doğru olanı ise görüşü olarak belirtir.

    Yaptığınız cahilce iftiralardır sadece.


  17. 29.Ekim.2009, 17:12
    21
    abdullahbiri1
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Ekim.2009
    Üye No: 61478
    Mesaj Sayısı: 71
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: mevdudi kimdir? hak birisi midir? tefsiri var güvenebilir miyiz?

    Alıntı
    Madem müdafî olmak için alim olmak gerekmiyor; o halde bizi ya da Mevdudî'yi yadırgamanız neden ?
    müdafi olmak ile yermek arasındaki farki bildiğine eminim.

    Alıntı
    Sahi biz ne bedel ödedik ? ? ?
    bu ortak noktamız..

    Alıntı
    Bir İslâm memleketinde, müslüman olmayanların iman edenlere verilmiş bulunan bütün medenî haklardan aynı şekilde istifade imkânına sahip bulunduğunu iddia etmişmidir?
    demokratik küfür sistemi demiyor..

    bu cümleden müslümanlarla gayri müslümlerin aynı hakka sahip oldukları sonucu çıkmıyormu. islami bir devlette gayri müslümlerin seçme seçilme hakları varmıdır. bir gayri müslüm müslüman bir hanımla evlebilirmi.. aynı haklara sahip ya..

    Alıntı
    Birincisi; bu mesele fıkhî bir meseledir; akidevî bir mesele değil. Fıkhî konudaki hatasını akide bozukluğu olarak göstermeye çalışmanız, sizin akidenizin bozukluğunu göstermek adına yeterlidir.
    akidevi konularda bozukluklarını veya iddia edilen akidevi bozuklukları da buraya yazacağız inşaallah. kardeş itikad imamım Ebu Musa El Eşari mezhep imamımda İmam Şafii Elhamdulillah.

    Alıntı
    Bu da tamamen gereksiz bir paylaşım olmuş... Bize ne yahu Şia'dan ?
    en altta sözünü kullandığın adam şia değilmi..

    Alıntı
    Biz eleştirdik mi; "sen kimsin ki eleştirebiliyorsun" oluyor; ama nefsinize uygun konuşanlar dilediği gibi konuşma özgürlüğüne sahipler... İlginç...
    eleştirme cüretini gösterdiğin isimleri yazarmısın. ama hiç sözü çarpıtmadan.. bizim redettiklerimiz ortada vede cüretimiz.

    Alıntı
    Bu insanların bana karşı kullandıkları üslub hep aynı nedense
    kimse senle alaycı konuşmuyor kardeş..


    Alıntı
    Ama ben aslî anlamı ile ehl-i Sünnet ve'l cemaat'tenim inşaAllah.
    itikad imamın ile mezhep imamını yazarmısın. eğer kendine ait özel bir mezhebin yoksa.


  18. 29.Ekim.2009, 17:12
    21
    Alıntı
    Madem müdafî olmak için alim olmak gerekmiyor; o halde bizi ya da Mevdudî'yi yadırgamanız neden ?
    müdafi olmak ile yermek arasındaki farki bildiğine eminim.

    Alıntı
    Sahi biz ne bedel ödedik ? ? ?
    bu ortak noktamız..

    Alıntı
    Bir İslâm memleketinde, müslüman olmayanların iman edenlere verilmiş bulunan bütün medenî haklardan aynı şekilde istifade imkânına sahip bulunduğunu iddia etmişmidir?
    demokratik küfür sistemi demiyor..

    bu cümleden müslümanlarla gayri müslümlerin aynı hakka sahip oldukları sonucu çıkmıyormu. islami bir devlette gayri müslümlerin seçme seçilme hakları varmıdır. bir gayri müslüm müslüman bir hanımla evlebilirmi.. aynı haklara sahip ya..

    Alıntı
    Birincisi; bu mesele fıkhî bir meseledir; akidevî bir mesele değil. Fıkhî konudaki hatasını akide bozukluğu olarak göstermeye çalışmanız, sizin akidenizin bozukluğunu göstermek adına yeterlidir.
    akidevi konularda bozukluklarını veya iddia edilen akidevi bozuklukları da buraya yazacağız inşaallah. kardeş itikad imamım Ebu Musa El Eşari mezhep imamımda İmam Şafii Elhamdulillah.

    Alıntı
    Bu da tamamen gereksiz bir paylaşım olmuş... Bize ne yahu Şia'dan ?
    en altta sözünü kullandığın adam şia değilmi..

    Alıntı
    Biz eleştirdik mi; "sen kimsin ki eleştirebiliyorsun" oluyor; ama nefsinize uygun konuşanlar dilediği gibi konuşma özgürlüğüne sahipler... İlginç...
    eleştirme cüretini gösterdiğin isimleri yazarmısın. ama hiç sözü çarpıtmadan.. bizim redettiklerimiz ortada vede cüretimiz.

    Alıntı
    Bu insanların bana karşı kullandıkları üslub hep aynı nedense
    kimse senle alaycı konuşmuyor kardeş..


    Alıntı
    Ama ben aslî anlamı ile ehl-i Sünnet ve'l cemaat'tenim inşaAllah.
    itikad imamın ile mezhep imamını yazarmısın. eğer kendine ait özel bir mezhebin yoksa.


  19. 29.Ekim.2009, 18:00
    22
    AlMuallim87
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ekim.2009
    Üye No: 62165
    Mesaj Sayısı: 31
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 30

    --->: mevdudi kimdir? hak birisi midir? tefsiri var güvenebilir miyiz?

    Aslında ben de en baştan başlayacaktım sözlerini tenkite ama diğer arkadaşım yapmış o yüzden lüzum görmüyorum.Ama aşağıdaki husus senin diğer msjında söylediğin gibi cehaletten başka birşey değil.

    Alıntı
    Birincisi; bu mesele fıkhî bir meseledir; akidevî bir mesele değil. Fıkhî konudaki hatasını akide bozukluğu olarak göstermeye çalışmanız, sizin akidenizin bozukluğunu göstermek adına yeterlidir.
    Sen de Ehli Sünnetsin ben de aramız da ayrılık yok ama Ehl-i Sünnet Akidesi olarak şunu bilmeni isterim ki;
    Ehl-i Sünnet dışındaki fırkaların herbiriyle görüş ayrılığına gidilen her konu akaid kaidesidir.Eğer şu an şerhi akaid kitabım yanımda olsa inan bu kaideyi arapça olarak yazardım.Hatta bu Akaid kitaplarında ki Şia ile mestler üzerine mesh hususunda ki ayrılıktan sonra yazılmış bir kaide.Şimdi Mestler üzerine mesh akaid kaidesi mi ki akaid kitabında yer alıyor.Tamamıyla fıkh kaidesidir.

    ---------------------------------------------------

    Ayrıca şunu da belirtmek isterim ki benim M.Şevket Eygi'nin yazısını önermemden ne kadar çok şey çıkardın öyle.Yok TGRT yok Türkiye Gazetesi.Ben sana bunların yaptığı herşey doğru demedim.Bu cemaate bağlılığım falan da yok.Sen kalkmış bu hokkabazların yaptığını söyleyecem delil getireceksin diyosun.Meseleyi başka yönlere kaydırma.Hakikat Kitabevi'nin kitablarını okurum o ayrı.Çünkü Ehli Sünnet görüşlerine göre yazılan kitaplar,hataları vardır elbette ama Bidatçilik yoktur.Ayrıca ben bazı kitapları telif ederken başında islam düşmanlarından bahsetmelerinde bir sakınca görmüyorum.Tamamen iyi niyetle Müslümanları bazı bid'atçilerden uzak tutmak adına yararlı olduğunu düşünüyorum.Zaten kitapların başında açıklama oluyor okuduysan o kısmın kitabın müellifi ile alakalı olmadığını anlatan.

    Esselamü Ala Men-ittebealHüda


  20. 29.Ekim.2009, 18:00
    22
    Aslında ben de en baştan başlayacaktım sözlerini tenkite ama diğer arkadaşım yapmış o yüzden lüzum görmüyorum.Ama aşağıdaki husus senin diğer msjında söylediğin gibi cehaletten başka birşey değil.

    Alıntı
    Birincisi; bu mesele fıkhî bir meseledir; akidevî bir mesele değil. Fıkhî konudaki hatasını akide bozukluğu olarak göstermeye çalışmanız, sizin akidenizin bozukluğunu göstermek adına yeterlidir.
    Sen de Ehli Sünnetsin ben de aramız da ayrılık yok ama Ehl-i Sünnet Akidesi olarak şunu bilmeni isterim ki;
    Ehl-i Sünnet dışındaki fırkaların herbiriyle görüş ayrılığına gidilen her konu akaid kaidesidir.Eğer şu an şerhi akaid kitabım yanımda olsa inan bu kaideyi arapça olarak yazardım.Hatta bu Akaid kitaplarında ki Şia ile mestler üzerine mesh hususunda ki ayrılıktan sonra yazılmış bir kaide.Şimdi Mestler üzerine mesh akaid kaidesi mi ki akaid kitabında yer alıyor.Tamamıyla fıkh kaidesidir.

    ---------------------------------------------------

    Ayrıca şunu da belirtmek isterim ki benim M.Şevket Eygi'nin yazısını önermemden ne kadar çok şey çıkardın öyle.Yok TGRT yok Türkiye Gazetesi.Ben sana bunların yaptığı herşey doğru demedim.Bu cemaate bağlılığım falan da yok.Sen kalkmış bu hokkabazların yaptığını söyleyecem delil getireceksin diyosun.Meseleyi başka yönlere kaydırma.Hakikat Kitabevi'nin kitablarını okurum o ayrı.Çünkü Ehli Sünnet görüşlerine göre yazılan kitaplar,hataları vardır elbette ama Bidatçilik yoktur.Ayrıca ben bazı kitapları telif ederken başında islam düşmanlarından bahsetmelerinde bir sakınca görmüyorum.Tamamen iyi niyetle Müslümanları bazı bid'atçilerden uzak tutmak adına yararlı olduğunu düşünüyorum.Zaten kitapların başında açıklama oluyor okuduysan o kısmın kitabın müellifi ile alakalı olmadığını anlatan.

    Esselamü Ala Men-ittebealHüda


  21. 29.Ekim.2009, 18:08
    23
    Ziyad Şafi
    Devamlı devama Devam :)

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Kasım.2008
    Üye No: 40350
    Mesaj Sayısı: 410
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Yaş: 34

    --->: mevdudi kimdir? hak birisi midir? tefsiri var güvenebilir miyiz?

    Alıntı
    1- Biz Ehl-i Sünnete tabi olan herkesi kardeş olarak kabul ederiz.Bunun dışında kalan mübtedileri ise reddederiz.Bahsettiğiniz kişi maalesef kitaplarında hiçbir mezhebe uyduğunu belirtmemiş ve mezhep imamlarımızın görüşlerinden alıntılar yapmamış,tefsirlerinde kendi reyini kullanmış yine mucaz müfessirlerden alıntılar yapmamıştır.
    ehli sünnete tabi olmaya bidat ehli müslüman deyilmidir ?
    Alıntı
    Siz fâcir kimseyi belirtmekten korkar mısınız, çekinir misiniz? (Hayır çekinmeyin!) Halk kendisini tanısın diye maskesini yırtınız. Halk ondan sakınsın diye onda bulunan kusurları soyleyin.
    yani facir... ya mülsümansa, güzelce deyiniz ki, falan falan işi yanlıştır falan falan işi doğrudur ! innamal amelu bin-niyyet ! ah kardeş ah ... imam Gazali (ra)büyüyümdür ... sözde deyil amelde anla kardeş !... sana bana fıkıh-dır farz... doğruyu bilirsen anlat ki öyrensinler, gerisi bize düşmez !

    isra suresi :
    11.İnsan hayra dua eder gibi şerre dua eder. İnsan çok acelecidir.13.Her insanın amelini boynuna yükledik. Kıyamet günü kendisine, açılmış olarak karşılaşacağı bir kitap çıkaracağız. 15.Kim doğru yolu bulmuşsa, ancak kendisi için bulmuştur; kim de sapıtmışsa kendi aleyhine sapıtmıştır. Hiçbir günahkâr, başka bir günahkârın günah yükünü yüklenmez. Biz, bir peygamber göndermedikçe azap edici değiliz.25.Rabbiniz içinizde olanı en iyi bilendir. Eğer siz iyi kişiler olursanız, şunu bilin ki Allah tövbeye yönelenleri çok bağışlayandır. 70.Andolsun, biz insanoğlunu şerefli kıldık. Onları karada ve denizde taşıdık. Kendilerini en güzel ve temiz şeylerden rızıklandırdık ve onları yarattıklarımızın bir çoğundan üstün kıldık. 71.Bütün insanları kendi önderleriyle birlikte çağıracağımız günü hatırla. (O gün) her kime kitabı sağından verilirse işte onlar kitaplarını okurlar ve kıl kadar haksızlığa uğratılmazlar.

    Allah için dikkatlice okuyun !!!

    36.Hakkında kesin bilgi sahibi olmadığın şeyin peşine düşme. Çünkü kulak, göz ve kalp, bunların hepsi ondan sorumludur


  22. 29.Ekim.2009, 18:08
    23
    Devamlı devama Devam :)
    Alıntı
    1- Biz Ehl-i Sünnete tabi olan herkesi kardeş olarak kabul ederiz.Bunun dışında kalan mübtedileri ise reddederiz.Bahsettiğiniz kişi maalesef kitaplarında hiçbir mezhebe uyduğunu belirtmemiş ve mezhep imamlarımızın görüşlerinden alıntılar yapmamış,tefsirlerinde kendi reyini kullanmış yine mucaz müfessirlerden alıntılar yapmamıştır.
    ehli sünnete tabi olmaya bidat ehli müslüman deyilmidir ?
    Alıntı
    Siz fâcir kimseyi belirtmekten korkar mısınız, çekinir misiniz? (Hayır çekinmeyin!) Halk kendisini tanısın diye maskesini yırtınız. Halk ondan sakınsın diye onda bulunan kusurları soyleyin.
    yani facir... ya mülsümansa, güzelce deyiniz ki, falan falan işi yanlıştır falan falan işi doğrudur ! innamal amelu bin-niyyet ! ah kardeş ah ... imam Gazali (ra)büyüyümdür ... sözde deyil amelde anla kardeş !... sana bana fıkıh-dır farz... doğruyu bilirsen anlat ki öyrensinler, gerisi bize düşmez !

    isra suresi :
    11.İnsan hayra dua eder gibi şerre dua eder. İnsan çok acelecidir.13.Her insanın amelini boynuna yükledik. Kıyamet günü kendisine, açılmış olarak karşılaşacağı bir kitap çıkaracağız. 15.Kim doğru yolu bulmuşsa, ancak kendisi için bulmuştur; kim de sapıtmışsa kendi aleyhine sapıtmıştır. Hiçbir günahkâr, başka bir günahkârın günah yükünü yüklenmez. Biz, bir peygamber göndermedikçe azap edici değiliz.25.Rabbiniz içinizde olanı en iyi bilendir. Eğer siz iyi kişiler olursanız, şunu bilin ki Allah tövbeye yönelenleri çok bağışlayandır. 70.Andolsun, biz insanoğlunu şerefli kıldık. Onları karada ve denizde taşıdık. Kendilerini en güzel ve temiz şeylerden rızıklandırdık ve onları yarattıklarımızın bir çoğundan üstün kıldık. 71.Bütün insanları kendi önderleriyle birlikte çağıracağımız günü hatırla. (O gün) her kime kitabı sağından verilirse işte onlar kitaplarını okurlar ve kıl kadar haksızlığa uğratılmazlar.

    Allah için dikkatlice okuyun !!!

    36.Hakkında kesin bilgi sahibi olmadığın şeyin peşine düşme. Çünkü kulak, göz ve kalp, bunların hepsi ondan sorumludur


  23. 29.Ekim.2009, 18:10
    24
    BiLaL HaTTaB
    DeLi MoLLa

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Mart.2008
    Üye No: 12484
    Mesaj Sayısı: 2,526
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 29
    Yaş: 33
    Bulunduğu yer: Ne KaRa aN? YıLLaR KaRa...

    --->: mevdudi kimdir? hak birisi midir? tefsiri var güvenebilir miyiz?

    Alıntı
    demokratik küfür sistemi demiyor...
    Demokrasi ile ne alaka şimdi?

    "İslam Devleti"ndeki gayr-ı müslimler konumuz. Demokratik sistemdeki gayr-ı Müslimler değil...

    Alıntı
    bu cümleden müslümanlarla gayri müslümlerin aynı hakka sahip oldukları sonucu çıkmıyormu. islami bir devlette gayri müslümlerin seçme seçilme hakları varmıdır. bir gayri müslüm müslüman bir hanımla evlebilirmi.. aynı haklara sahip ya.
    Onca cümle arasından, başına sonuna bakmadan tek cümleyi cımbızla alırsanız, o cümleye dilediğiniz anlamı vermekte zorluk çekmezsiniz. Üstad'ın o cümlelerinin tamamını alalım. Siz de karşı geldiğiniz yeri söyleyin:

    "İslâm devletinde yaşayan ve azınlıktan olan insanlar, müslümanların yararlandığı bütün medeni haklardan aynı ölçüde yararlanırlar. Ancak, idarî ve siyasî haklar bakımın­dan müslümanlarla aynı statüye tabi tutulamazlar. Çünkü, İslâm devlet düzeninin işlerliğinden ve onun sağlıklı bir şe­kilde yürütülmesinden sorumlu olanlar müslümanlardır. Zira yeryüzünün neresinde olursa olsun bir devlet kuran müslumanlar, kurdukları devleti Kuran ve Sünnet'in tayin ettiği ölçüler içerisinde yönetmek zorundadırlar. Bu onlar için dinî bir yükümlülüktür. Kur'an ve Sünnetle bildirilen hakikatlere iman etmemiş insanların Kur'an ve Sünnet'in talimatı doğrultusunda işlerini yürütmeleri beklenemez. Onlara böyle bir sorumluluk yüklemek uygun düşmeyeceği gibi, böyle bir yetkiye sahip kılınmaları da uygun düşmez. Azınlıkların, karar verme yetkisi bulunmayan yönetim ka­demelerine getirilmesinde bir sakınca yoktur. İslâm'ın azın­lıklarla ilgili tavrı açık ve nettir. Müslümanlar, İslâmdışı yönetimlerin yaptıkları gibi iki yüzlü davranmamakta; önce İslâm'ın tavrını açıkça ortaya koymakta, sonra da Rabb'inin huzurunda bütün yaptıklarının hesabını vereceğinin so­rumluluğu içerisinde hareket etmektedir. Müslüman olma­yanlar ise, kağıt üzerinde bütün azınlıklara sınırsız haklar ta­nıdıklarını söylemelerine rağmen uygulamada bunun tam tersini yaparlar. Onları en basit medeni haklardan bile mah­rum bırakırlar."


    Sizin sorduğunuz sorularla alakası var mı bu cümlelerin ? Bu sorulara cevapları da açık ve nettir. Merak ediyorsanız iftira etmez, önce bi okursunuz. Biz bir sorunuzu cevaplayalım onun dilinden. "Gayr-ı müslim, Müslüman bir hanımla evlenebilir mi" sorusuna şu cevabı verir Üstad:

    "Müslüman bir kadın, kafir bir kocaya, kafir bir koca da Müslüman bir kadına helâl değildir."



    Alıntı
    akidevi konularda bozukluklarını veya iddia edilen akidevi bozuklukları da buraya yazacağız inşaallah. kardeş itikad imamım Ebu Musa El Eşari mezhep imamımda İmam Şafii Elhamdulillah.
    Yazın, bekliyoruz...

    Alıntı
    en altta sözünü kullandığın adam şia değilmi..
    Meselemiz alttaki adam değil, Mevdudi... Dansözlük yapmaya gerek var mı ?

    Ayrıca o adam da Şia değil. Şia olsa, sapkın Şia'ya söver miydi ?

    Alıntı
    eleştirme cüretini gösterdiğin isimleri yazarmısın. ama hiç sözü çarpıtmadan.. bizim redettiklerimiz ortada vede cüretimiz.
    Herşey ortada evet...

    Eleştirilmesi gereken varsa, eleştirme hakkını hiçbir Kur'anî ve Nebevî hüküm almamıştır kişinin elinden. Seviyemdekileri kendi cümleleriyle; ulemayı da ulema dilinden eleştirebilir herkes.

    Alıntı
    itikad imamın ile mezhep imamını yazarmısın. eğer kendine ait özel bir mezhebin yoksa
    İşiniz gücünüz mezheb, cemaat, tarikat... "Ben Müslümanlardanım diyenden daha güzel sözlü kimdir" buyuruyor Rabbimiz. Müslüman olmam yeterli değil mi sizin için ?

    Ama ille de birşeylere nisbet olunmak zorunda bırakıyorsanız, onun da cevabını verelim:

    İtikadî meseleleri selefin anladığı gibi anlarım; amelde ise Hanefî mukallidi olmakla birlikte, araştırdığım meselelerde kuvvetli delile tabi olurum. Telfikten kaçınır, taklide de körü körüne saplanmam yani...

    Söyleyin bana; ben sapık mıyım?


  24. 29.Ekim.2009, 18:10
    24
    DeLi MoLLa
    Alıntı
    demokratik küfür sistemi demiyor...
    Demokrasi ile ne alaka şimdi?

    "İslam Devleti"ndeki gayr-ı müslimler konumuz. Demokratik sistemdeki gayr-ı Müslimler değil...

    Alıntı
    bu cümleden müslümanlarla gayri müslümlerin aynı hakka sahip oldukları sonucu çıkmıyormu. islami bir devlette gayri müslümlerin seçme seçilme hakları varmıdır. bir gayri müslüm müslüman bir hanımla evlebilirmi.. aynı haklara sahip ya.
    Onca cümle arasından, başına sonuna bakmadan tek cümleyi cımbızla alırsanız, o cümleye dilediğiniz anlamı vermekte zorluk çekmezsiniz. Üstad'ın o cümlelerinin tamamını alalım. Siz de karşı geldiğiniz yeri söyleyin:

    "İslâm devletinde yaşayan ve azınlıktan olan insanlar, müslümanların yararlandığı bütün medeni haklardan aynı ölçüde yararlanırlar. Ancak, idarî ve siyasî haklar bakımın­dan müslümanlarla aynı statüye tabi tutulamazlar. Çünkü, İslâm devlet düzeninin işlerliğinden ve onun sağlıklı bir şe­kilde yürütülmesinden sorumlu olanlar müslümanlardır. Zira yeryüzünün neresinde olursa olsun bir devlet kuran müslumanlar, kurdukları devleti Kuran ve Sünnet'in tayin ettiği ölçüler içerisinde yönetmek zorundadırlar. Bu onlar için dinî bir yükümlülüktür. Kur'an ve Sünnetle bildirilen hakikatlere iman etmemiş insanların Kur'an ve Sünnet'in talimatı doğrultusunda işlerini yürütmeleri beklenemez. Onlara böyle bir sorumluluk yüklemek uygun düşmeyeceği gibi, böyle bir yetkiye sahip kılınmaları da uygun düşmez. Azınlıkların, karar verme yetkisi bulunmayan yönetim ka­demelerine getirilmesinde bir sakınca yoktur. İslâm'ın azın­lıklarla ilgili tavrı açık ve nettir. Müslümanlar, İslâmdışı yönetimlerin yaptıkları gibi iki yüzlü davranmamakta; önce İslâm'ın tavrını açıkça ortaya koymakta, sonra da Rabb'inin huzurunda bütün yaptıklarının hesabını vereceğinin so­rumluluğu içerisinde hareket etmektedir. Müslüman olma­yanlar ise, kağıt üzerinde bütün azınlıklara sınırsız haklar ta­nıdıklarını söylemelerine rağmen uygulamada bunun tam tersini yaparlar. Onları en basit medeni haklardan bile mah­rum bırakırlar."


    Sizin sorduğunuz sorularla alakası var mı bu cümlelerin ? Bu sorulara cevapları da açık ve nettir. Merak ediyorsanız iftira etmez, önce bi okursunuz. Biz bir sorunuzu cevaplayalım onun dilinden. "Gayr-ı müslim, Müslüman bir hanımla evlenebilir mi" sorusuna şu cevabı verir Üstad:

    "Müslüman bir kadın, kafir bir kocaya, kafir bir koca da Müslüman bir kadına helâl değildir."



    Alıntı
    akidevi konularda bozukluklarını veya iddia edilen akidevi bozuklukları da buraya yazacağız inşaallah. kardeş itikad imamım Ebu Musa El Eşari mezhep imamımda İmam Şafii Elhamdulillah.
    Yazın, bekliyoruz...

    Alıntı
    en altta sözünü kullandığın adam şia değilmi..
    Meselemiz alttaki adam değil, Mevdudi... Dansözlük yapmaya gerek var mı ?

    Ayrıca o adam da Şia değil. Şia olsa, sapkın Şia'ya söver miydi ?

    Alıntı
    eleştirme cüretini gösterdiğin isimleri yazarmısın. ama hiç sözü çarpıtmadan.. bizim redettiklerimiz ortada vede cüretimiz.
    Herşey ortada evet...

    Eleştirilmesi gereken varsa, eleştirme hakkını hiçbir Kur'anî ve Nebevî hüküm almamıştır kişinin elinden. Seviyemdekileri kendi cümleleriyle; ulemayı da ulema dilinden eleştirebilir herkes.

    Alıntı
    itikad imamın ile mezhep imamını yazarmısın. eğer kendine ait özel bir mezhebin yoksa
    İşiniz gücünüz mezheb, cemaat, tarikat... "Ben Müslümanlardanım diyenden daha güzel sözlü kimdir" buyuruyor Rabbimiz. Müslüman olmam yeterli değil mi sizin için ?

    Ama ille de birşeylere nisbet olunmak zorunda bırakıyorsanız, onun da cevabını verelim:

    İtikadî meseleleri selefin anladığı gibi anlarım; amelde ise Hanefî mukallidi olmakla birlikte, araştırdığım meselelerde kuvvetli delile tabi olurum. Telfikten kaçınır, taklide de körü körüne saplanmam yani...

    Söyleyin bana; ben sapık mıyım?





+ Yorum Gönder
Git İlk 1235 Son