Konusunu Oylayın.: Çok eş istemenin sebebi hakkında yalnızca sizin görüşünüz

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Çok eş istemenin sebebi hakkında yalnızca sizin görüşünüz
  1. 09.Mart.2009, 18:44
    13
    אור
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Şubat.2009
    Üye No: 46864
    Mesaj Sayısı: 43
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    --->: Çok eş istemenin sebebi hakkında yalnızca sizin görüşünüz

    reklam


    --->: Çok eş istemenin sebebi hakkında yalnızca sizin görüşünüz isimli yazı www.Mumsema.com--->: Çok eş istemenin sebebi hakkında yalnızca sizin görüşünüz
    Çok eşliliğe ihtiyac vardır deniliyor,nedir bu ihtiyaç bunu anlayamıyorum ben?

    İhtiyaç derken ne kastediliyor?

    Tek kadınla yetinin deniyor,peki yetinememek nasıl olur?nasıl yetmez?ne yetmez?

    İşte her kadın farklı bir haz mı veriyor,kimi az kimi çok mu veriyor?

    Bu nasıl bir yetinmekdir?

    Bunları anlatırmısınız?Bunları anladığımda mesele benim açımdan çözülecektir.


  2. 09.Mart.2009, 18:44
    13
    Emekli
    reklam


    Çok eşliliğe ihtiyac vardır deniliyor,nedir bu ihtiyaç bunu anlayamıyorum ben?

    İhtiyaç derken ne kastediliyor?

    Tek kadınla yetinin deniyor,peki yetinememek nasıl olur?nasıl yetmez?ne yetmez?

    İşte her kadın farklı bir haz mı veriyor,kimi az kimi çok mu veriyor?

    Bu nasıl bir yetinmekdir?

    Bunları anlatırmısınız?Bunları anladığımda mesele benim açımdan çözülecektir.


  3. 09.Mart.2009, 19:52
    14
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    --->: Çok eş istemenin sebebi hakkında yalnızca sizin görüşünüz

    reklam


    Alıntı
    Çok eşliliğe ihtiyac vardır deniliyor,nedir bu ihtiyaç bunu anlayamıyorum ben?
    İhtiyaç derken ne kastediliyor?
    Tek kadınla yetinin deniyor,peki yetinememek nasıl olur?nasıl yetmez?ne yetmez?
    İşte her kadın farklı bir haz mı veriyor,kimi az kimi çok mu veriyor?
    Bu nasıl bir yetinmekdir?
    Bunları anlatırmısınız?Bunları anladığımda mesele benim açımdan çözülecektir.
    İslamda bir hükmü öğrenmeye çalışırken yapılan hatalardan biri (haşa) Allah'ı sorgulamak. yukarda ayeti ve numarasını verdim. bu gibi dini hükümlerin hikmetine aklımız ermeyebilir ama tereddütsüz kalbul ederiz/etmek zorundayız..
    Alıntı
    Hani kadının üzerine alınınca böyle oluyor ya,bu erkek için de olsaydı adaletli olmazmıydı?
    gibi...
    _____________
    çok ayrıntılara girmeye gerek yoktur. haz veya himaye altına almak ne fark eder ki..


  4. 09.Mart.2009, 19:52
    14
    Administrator
    reklam


    Alıntı
    Çok eşliliğe ihtiyac vardır deniliyor,nedir bu ihtiyaç bunu anlayamıyorum ben?
    İhtiyaç derken ne kastediliyor?
    Tek kadınla yetinin deniyor,peki yetinememek nasıl olur?nasıl yetmez?ne yetmez?
    İşte her kadın farklı bir haz mı veriyor,kimi az kimi çok mu veriyor?
    Bu nasıl bir yetinmekdir?
    Bunları anlatırmısınız?Bunları anladığımda mesele benim açımdan çözülecektir.
    İslamda bir hükmü öğrenmeye çalışırken yapılan hatalardan biri (haşa) Allah'ı sorgulamak. yukarda ayeti ve numarasını verdim. bu gibi dini hükümlerin hikmetine aklımız ermeyebilir ama tereddütsüz kalbul ederiz/etmek zorundayız..
    Alıntı
    Hani kadının üzerine alınınca böyle oluyor ya,bu erkek için de olsaydı adaletli olmazmıydı?
    gibi...
    _____________
    çok ayrıntılara girmeye gerek yoktur. haz veya himaye altına almak ne fark eder ki..


  5. 09.Mart.2009, 20:11
    15
    אור
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Şubat.2009
    Üye No: 46864
    Mesaj Sayısı: 43
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    --->: Çok eş istemenin sebebi hakkında yalnızca sizin görüşünüz

    Alıntı
    Hani kadının üzerine alınınca böyle oluyor ya,bu erkek için de olsaydı adaletli olmazmıydı?
    Bu sözüm biraz ölçüsüz olmuş haklısınız,kusura bakmayın....

    Haz veya himaye altına almak çok farklı aslında,

    Haz ise kadınında hazları var,

    Himaye altına almak ise buna kimsenin diyeceği söz olamaz,

    Ancak baktığımızda bu pek himaye altına alınarak yapılan bişey değil yada serbest

    bırakılan bir şey değil.

    Fıtrat gereği deniliyorsa burada himayeden söz edemeyiz,erkeğin yapısından

    hazzından bahsede biliriz değilmi?

    Ama buda adaletsizliğe kaçıyor.

    Tabiki herkese göre adalet getirilemez.

    Her kesin adalet anlayışıda farklıdır ayrıca,

    Neyse bu konu dallanıp budaklanıyor.

    Ben şu sorularla yetineyim.

    (1) Kadının kocası kısır ise yada kadının cinsel ihtiyacını karşılayamaz durumda ise,

    kadın kocasını boşamadan ikinci bir eş neden alamaz?

    (2) Yapılan çok evliliğin nedeni olarak gösterilen zorluk durumu nedir?(savaş mı-

    erkeğin tek kadınla yetinemeyip girdiği bir zorluk mu)

    (3) Bu zorluk durumu savaş gibi durumlarda yapılan,serbest bırakılan evlilik ise buna

    Kurandan hangi ayetleri delil göstere biliriz?









  6. 09.Mart.2009, 20:11
    15
    Emekli
    Alıntı
    Hani kadının üzerine alınınca böyle oluyor ya,bu erkek için de olsaydı adaletli olmazmıydı?
    Bu sözüm biraz ölçüsüz olmuş haklısınız,kusura bakmayın....

    Haz veya himaye altına almak çok farklı aslında,

    Haz ise kadınında hazları var,

    Himaye altına almak ise buna kimsenin diyeceği söz olamaz,

    Ancak baktığımızda bu pek himaye altına alınarak yapılan bişey değil yada serbest

    bırakılan bir şey değil.

    Fıtrat gereği deniliyorsa burada himayeden söz edemeyiz,erkeğin yapısından

    hazzından bahsede biliriz değilmi?

    Ama buda adaletsizliğe kaçıyor.

    Tabiki herkese göre adalet getirilemez.

    Her kesin adalet anlayışıda farklıdır ayrıca,

    Neyse bu konu dallanıp budaklanıyor.

    Ben şu sorularla yetineyim.

    (1) Kadının kocası kısır ise yada kadının cinsel ihtiyacını karşılayamaz durumda ise,

    kadın kocasını boşamadan ikinci bir eş neden alamaz?

    (2) Yapılan çok evliliğin nedeni olarak gösterilen zorluk durumu nedir?(savaş mı-

    erkeğin tek kadınla yetinemeyip girdiği bir zorluk mu)

    (3) Bu zorluk durumu savaş gibi durumlarda yapılan,serbest bırakılan evlilik ise buna

    Kurandan hangi ayetleri delil göstere biliriz?









  7. 09.Mart.2009, 20:44
    16
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,332
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    --->: Çok eş istemenin sebebi hakkında yalnızca sizin görüşünüz

    Alıntı
    (1) Kadının kocası kısır ise yada kadının cinsel ihtiyacını karşılayamaz durumda ise,
    kadın kocasını boşamadan ikinci bir eş neden alamaz?
    kusura bakma ama sorularında haddini aşıyorsun.
    bu dediğin islamın bir kuralı ve bütün mezhep/fıkıh kitaplarında yazılıdr/dinimizin emridir.

    belki zandır ama sorularından bu emrin hoşuna gitmediği anlaşılıyor.



  8. 09.Mart.2009, 20:44
    16
    Moderatör
    Alıntı
    (1) Kadının kocası kısır ise yada kadının cinsel ihtiyacını karşılayamaz durumda ise,
    kadın kocasını boşamadan ikinci bir eş neden alamaz?
    kusura bakma ama sorularında haddini aşıyorsun.
    bu dediğin islamın bir kuralı ve bütün mezhep/fıkıh kitaplarında yazılıdr/dinimizin emridir.

    belki zandır ama sorularından bu emrin hoşuna gitmediği anlaşılıyor.



  9. 09.Mart.2009, 21:08
    17
    אור
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Şubat.2009
    Üye No: 46864
    Mesaj Sayısı: 43
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    --->: Çok eş istemenin sebebi hakkında yalnızca sizin görüşünüz

    Hoşuma gidip gitmemesi önemli değil,

    Benim bu dine inanmam Allah tarafından isteniyorsa ve bu din hepimiz için gelmişse,

    Bana aklını kullanmalısın diyorsa,

    O zaman bu dine inanma aşamasın da,


    O Merhametlilerin en merhametlisi deniliyorsa,

    O Adaletlilerin en adaletlisi deniliyorsa,

    O İnsanın fıtratını en iyi bilen ve onun için neyin iyi olduğunu insandan daha iyi bilen

    Allahdır deniliyorsa,

    O kimseye zorluk çıkarmaz deniliyorsa,

    Şu durumda bende,

    Onda adalet ararım,

    Merhamet ararım,

    Eşitlik ararım,

    Fıtratım gereği ne ise ona zorluk çıkarmamasını ararım,


    * erkeğe 4 eş,kadına tekle yetin deniliyorsa,

    * erkeğin şehveti düşünülüp kadınınkine aldırış edilmiyorsa,

    * buna eşitlik deniliyorsa,

    * erkeğin fıtratı gereğidir çok eşlilik denip ona yeşil ışık yakılıyorsa,

    * kadının fıtratında olan çok eşliliği kabul etmemek göz ardı edilip çok eşliliğe boyun

    eğdiriliyorsa,

    * kadın kısırken adam başka kadından ihtiyacını ve çocuk özlemini giderirken,

    * eşitlik,adalet burdadır denilen dinde kadının bunları yapamaması,

    yapmasına izin verilmemesi vs. oluyorsa

    bunları sorgulamaya hakkım vardır,

    ta ki

    ben bu sorulara,

    -adaletli olduğuna

    -sadece erkeğin değil kadınında fıtratını düşündüğüne,

    -merhametli olduğuna

    aklını kullan diyen dinin dediğini yapıp bu sorulara akıllıca cevaplar aldıktan sonra

    bu dine girip ona boyun eğene kadar.

    ondan sonra evet derim,

    bu din de adalet var-merhemet var-eşitlik var



    müsade edin de gerçekleri görene kadar haddimi aşayım,

    ondan sonra elbet tövbe kapıları bizede açıktır bundan gerekirse istifade ederim.


    Ben söylemlerimiz biraz sert olduğunu söylemiş ve sizden özür dilemişken,

    keşke bu tür söylemde bulunmasaydınız.























  10. 09.Mart.2009, 21:08
    17
    Emekli
    Hoşuma gidip gitmemesi önemli değil,

    Benim bu dine inanmam Allah tarafından isteniyorsa ve bu din hepimiz için gelmişse,

    Bana aklını kullanmalısın diyorsa,

    O zaman bu dine inanma aşamasın da,


    O Merhametlilerin en merhametlisi deniliyorsa,

    O Adaletlilerin en adaletlisi deniliyorsa,

    O İnsanın fıtratını en iyi bilen ve onun için neyin iyi olduğunu insandan daha iyi bilen

    Allahdır deniliyorsa,

    O kimseye zorluk çıkarmaz deniliyorsa,

    Şu durumda bende,

    Onda adalet ararım,

    Merhamet ararım,

    Eşitlik ararım,

    Fıtratım gereği ne ise ona zorluk çıkarmamasını ararım,


    * erkeğe 4 eş,kadına tekle yetin deniliyorsa,

    * erkeğin şehveti düşünülüp kadınınkine aldırış edilmiyorsa,

    * buna eşitlik deniliyorsa,

    * erkeğin fıtratı gereğidir çok eşlilik denip ona yeşil ışık yakılıyorsa,

    * kadının fıtratında olan çok eşliliği kabul etmemek göz ardı edilip çok eşliliğe boyun

    eğdiriliyorsa,

    * kadın kısırken adam başka kadından ihtiyacını ve çocuk özlemini giderirken,

    * eşitlik,adalet burdadır denilen dinde kadının bunları yapamaması,

    yapmasına izin verilmemesi vs. oluyorsa

    bunları sorgulamaya hakkım vardır,

    ta ki

    ben bu sorulara,

    -adaletli olduğuna

    -sadece erkeğin değil kadınında fıtratını düşündüğüne,

    -merhametli olduğuna

    aklını kullan diyen dinin dediğini yapıp bu sorulara akıllıca cevaplar aldıktan sonra

    bu dine girip ona boyun eğene kadar.

    ondan sonra evet derim,

    bu din de adalet var-merhemet var-eşitlik var



    müsade edin de gerçekleri görene kadar haddimi aşayım,

    ondan sonra elbet tövbe kapıları bizede açıktır bundan gerekirse istifade ederim.


    Ben söylemlerimiz biraz sert olduğunu söylemiş ve sizden özür dilemişken,

    keşke bu tür söylemde bulunmasaydınız.























  11. 09.Mart.2009, 22:30
    18
    iliman
    ilim+iman

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Nisan.2008
    Üye No: 16604
    Mesaj Sayısı: 674
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Yaş: 29
    Bulunduğu yer: Brûksel

    --->: Çok eş istemenin sebebi hakkında yalnızca sizin görüşünüz

    "tix" kardesim sen kimsenin dedigine bakmaz kendi aklin ile bu yolda ne nasil olur neden olur gibi sorulari aramaya devam et sana katiliyorum ve destek veriyorum (Allah varmidir nasildir"hasa"...sorular hariç) bende kendimce bu yola bas koydum sayiyorum ve elimden geldigince butun sorulari aramaya calisiyorum...bu konuya gelince aslinda her zor soruda bôyle tikanikliklar olur çûnki bazen zaman gerekir ,belki gûn gelecek ileriki bi zamanda 4kadin la evlenmek bûyuk bir çôzûm olacak (hastalik olabilir, savas olabilir,...) ne olacakti o zman Allah'in bize tekrar Ayet indirmeyecegine gôre belki bu 4esli konu ileriki zamanlarda anlasilacak


  12. 09.Mart.2009, 22:30
    18
    ilim+iman
    "tix" kardesim sen kimsenin dedigine bakmaz kendi aklin ile bu yolda ne nasil olur neden olur gibi sorulari aramaya devam et sana katiliyorum ve destek veriyorum (Allah varmidir nasildir"hasa"...sorular hariç) bende kendimce bu yola bas koydum sayiyorum ve elimden geldigince butun sorulari aramaya calisiyorum...bu konuya gelince aslinda her zor soruda bôyle tikanikliklar olur çûnki bazen zaman gerekir ,belki gûn gelecek ileriki bi zamanda 4kadin la evlenmek bûyuk bir çôzûm olacak (hastalik olabilir, savas olabilir,...) ne olacakti o zman Allah'in bize tekrar Ayet indirmeyecegine gôre belki bu 4esli konu ileriki zamanlarda anlasilacak


  13. 09.Mart.2009, 22:41
    19
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,332
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    --->: Çok eş istemenin sebebi hakkında yalnızca sizin görüşünüz

    sence Allah dan daha adil, daha hakim, daha şefkatli daha merhametli biri var mı?
    (elbette akıl sahipleri yok diyecektir.) peki en merahmetli en adil en şefkatli olan Yüce Allah bu kuralı koyup kullarını bu şekilde denemek istiyorsa biz kullarına ne düşer? semi'na ve ata'na - işittik ve itaat ettik olmalı değil midir?
    sadece bir emrin hikmetini ararız ki bu güzeldir bir sakıncası yoktur. ama hikmetini aramak yerine Allah'ın koymuş olduğu bir emri sorgulamak/Hükmüne razı olmamak imanı tehlikeye atar. Allah korusun

    Türkiye Diyanet Vakfı Meali ve İzzahı:

    Hayır, Rabbine andolsun ki aralarında çıkan anlaşmazlık hususunda seni hakem kılıp sonra da verdiğin hükümden içlerinde hiçbir sıkıntı duymaksızın (onu) tam manasıyla kabullenmedikçe iman etmiş olmazlar. (Nisa Süresi 65)

    İman kuru bir sözden ibaret değildir; gönülden bağlanmak, inanmak ve kabullenmektir. Hem “Allah ve Resulü’ne inandım” deyip, hem de hükümlerine razı olmamak tipik münafıklık alametidir. “Şeriatın kestiği parmak acımaz” denilmiştir;acımaz, çünkü müminin kalbinde o acıyı unutturacak kadar büyük bir iman vardır.


  14. 09.Mart.2009, 22:41
    19
    Moderatör
    sence Allah dan daha adil, daha hakim, daha şefkatli daha merhametli biri var mı?
    (elbette akıl sahipleri yok diyecektir.) peki en merahmetli en adil en şefkatli olan Yüce Allah bu kuralı koyup kullarını bu şekilde denemek istiyorsa biz kullarına ne düşer? semi'na ve ata'na - işittik ve itaat ettik olmalı değil midir?
    sadece bir emrin hikmetini ararız ki bu güzeldir bir sakıncası yoktur. ama hikmetini aramak yerine Allah'ın koymuş olduğu bir emri sorgulamak/Hükmüne razı olmamak imanı tehlikeye atar. Allah korusun

    Türkiye Diyanet Vakfı Meali ve İzzahı:

    Hayır, Rabbine andolsun ki aralarında çıkan anlaşmazlık hususunda seni hakem kılıp sonra da verdiğin hükümden içlerinde hiçbir sıkıntı duymaksızın (onu) tam manasıyla kabullenmedikçe iman etmiş olmazlar. (Nisa Süresi 65)

    İman kuru bir sözden ibaret değildir; gönülden bağlanmak, inanmak ve kabullenmektir. Hem “Allah ve Resulü’ne inandım” deyip, hem de hükümlerine razı olmamak tipik münafıklık alametidir. “Şeriatın kestiği parmak acımaz” denilmiştir;acımaz, çünkü müminin kalbinde o acıyı unutturacak kadar büyük bir iman vardır.


  15. 09.Mart.2009, 22:58
    20
    iliman
    ilim+iman

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Nisan.2008
    Üye No: 16604
    Mesaj Sayısı: 674
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Yaş: 29
    Bulunduğu yer: Brûksel

    --->: Çok eş istemenin sebebi hakkında yalnızca sizin görüşünüz

    peki herkes sence senin gibi imanlimi senin gibi bu isin egitimini gôrmûs ailesi tarafindan yetistirilmis arkadas çevresi dûzgûn...su yasadigimiz dûnyada heran iyi bir insan yanlis bir internet sayfasi yûzûnden hayati dûsûnceleri degisebilir Allah'i (hasa) yok saya bilir.
    bôyle iken nasil bir insan'a bunu anlatabilirsin aklina yatmadigi birseyi onu dûzgûn bir sekilde anlayip sonra vay be gerçekten islamda herseye mantikli bir soru varmis diyip daha gûçlû bir sekilde inanmasin...o senin dedigin kural bir nur yûzlû kisinin konusmasindan etkilenip oldugu gibi inanmakla olur sence dûnyada kaç tane ôyle insan var ve kaç kisi onlari taniyip biliyor


  16. 09.Mart.2009, 22:58
    20
    ilim+iman
    peki herkes sence senin gibi imanlimi senin gibi bu isin egitimini gôrmûs ailesi tarafindan yetistirilmis arkadas çevresi dûzgûn...su yasadigimiz dûnyada heran iyi bir insan yanlis bir internet sayfasi yûzûnden hayati dûsûnceleri degisebilir Allah'i (hasa) yok saya bilir.
    bôyle iken nasil bir insan'a bunu anlatabilirsin aklina yatmadigi birseyi onu dûzgûn bir sekilde anlayip sonra vay be gerçekten islamda herseye mantikli bir soru varmis diyip daha gûçlû bir sekilde inanmasin...o senin dedigin kural bir nur yûzlû kisinin konusmasindan etkilenip oldugu gibi inanmakla olur sence dûnyada kaç tane ôyle insan var ve kaç kisi onlari taniyip biliyor


  17. 09.Mart.2009, 23:13
    21
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,332
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    --->: Çok eş istemenin sebebi hakkında yalnızca sizin görüşünüz

    erkek neden 4 tane eş alabiliyor da kadın almıyor?
    Kadın evli olduğu halde neden ikinci biri ile evlenemiyor?
    eşitlik neden yok gibi sorular yerine:

    çok evliliğin hikmeti nedir? deyip soru sorulsa diyeceğimiz bir şey yok ama Allah'ı sorgular gibi aklına ne geliyorsa yazmak hiç hoş bir şey değil.

    yer yüzünde kadın ve erkek nufusuna bakın o zaman bu hikmeti daha iyi anlarsınız.

    erkeklerin tam 4.25 katı kadındır


  18. 09.Mart.2009, 23:13
    21
    Moderatör
    erkek neden 4 tane eş alabiliyor da kadın almıyor?
    Kadın evli olduğu halde neden ikinci biri ile evlenemiyor?
    eşitlik neden yok gibi sorular yerine:

    çok evliliğin hikmeti nedir? deyip soru sorulsa diyeceğimiz bir şey yok ama Allah'ı sorgular gibi aklına ne geliyorsa yazmak hiç hoş bir şey değil.

    yer yüzünde kadın ve erkek nufusuna bakın o zaman bu hikmeti daha iyi anlarsınız.

    erkeklerin tam 4.25 katı kadındır


  19. 09.Mart.2009, 23:31
    22
    BiLaL HaTTaB
    DeLi MoLLa

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Mart.2008
    Üye No: 12484
    Mesaj Sayısı: 2,526
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 29
    Yaş: 33
    Bulunduğu yer: Ne KaRa aN? YıLLaR KaRa...

    --->: Çok eş istemenin sebebi hakkında yalnızca sizin görüşünüz

    Madem bu kadar karışıklığınız var ve cevap arıyorsunuz, umarım zahmetime değer de tamamını okursunuz.

    Alıntı
    * erkeğe 4 eş,kadına tekle yetin deniliyorsa,
    Böyle birşey yok kardeşim. Erkeğe de tek eşle yetin demekte Rabbimiz. İlgili ayet:

    "Yetimlere mallarını verin, temizi pis olanla değişmeyin, onların mallarını kendi mallarınıza katarak yemeyin; çünkü bu büyük bir günahtır. Yetimlerin hakkına riâyet edememekten korkarsanız (bunların yakasını bırakın da) beğendiğiniz kadınlardan ikişer, üçer, dörder nikâhlayın; haksızlık etmekten korkarsanız bir tane kadın veya mülkiyetinizde bulunan câriye (ile yetinin); bu, adâletten ayrılmamanız için en uygun olanıdır" (Nisâ: 4/2-3)

    İslâm öncesi çağlarda Mısır, Hindistan, Çin ve İran'da, eski Yunan ve Roma toplumlarında, Yahûdîlerde ve Araplarda ya nikâhlamak, yahut da evde veya evin dışında bir yerde dost tutmak sûretiyle erkekler, birden fazla kadınla evlilik yapıyorlar veya evliliğe benzer ilişkiler yaşıyorlardı. Bu çağlarda birden fazla kadınla evlenmenin birden fazla sebebi mevcûttu. İslâm'ın geldiği coğrafyada sınırsız olarak çok kadınlı aileler vardı. Kırsal bölgede özellikle köylerde ve dağ başlarında yaşayan bedevîlerin çok kadınla evlenmelerinin baş sebebi, hem korunma, hem de çevresi üzerinde hâkimiyet sağlamanın güçlü ve muharip nüfusa ihtiyaç göstermesidir. Diğer sebepler arasında kırsal hayatın güçlüğü ve birçok emekçiyi gerekli kılması, kabileler arasında sürüp giden savaşların, yağma, baskın ve talan hareketlerinin çok sayıda erkek ölümüne sebep olması, bunun sonucu olarak da kadın-erkek arasındaki sayıca eşitlik dengesinin erkek aleyhine bozulmasıdır.

    Şu halde İslâm teaddüd-i zevcâtı, poligamiyi getirmemiş, mevcût uygulamayı belli şartlara ve hukuka bağlayarak devam ettirmiştir. Devam ettirirken de iki durumu birbirinden ayırmış gibidir:

    1) Henüz evlenmemiş olanlara -bu âyette- bir kadınla yetinmelerini tavsîye etmiş, birden fazla kadınla evli olanlar için adâlete riâyet edememe tehlikesinin bulunduğunu, bundan uzak kalmanın en uygun yolunun ise bir kadınla evlenmek olduğunu dile getirmiştir.

    2) Nisa 129. âyette ise birden fazla kadınla fiilen evli olanlara hitap etmiş, birden fazla kadın arasında adâlete tam riâyetin mümkün olmadığını bir kere daha hatırlattıktan sonra hiç olmazsa adâletsizlikte, farklı ilgi ve muamelede ölçünün kaçırılmamasını istemiştir. 129. âyette şöyle buyurulmaktadır: "Ne kadar üzerine düşseniz de kadınlar arasında âdil davranmaya güç yetiremezsiniz; bari birine tamamen kapılıp da diğerini askıda imiş gibi bırakmayın. Eğer arayı düzeltir ve Allah'a itâatsizlikten sakınırsanız bilin ki Allah çok bağışlayıcıdır, engin rahmet sahibidir." Burada ne kadar istense, üzerine düşülse, gayret edilse de birden fazla eş arasında âdil davranmanın mümkün olmadığı açık ve kesin bir ifade ile dile getirilmiştir. Bu gerçeklik karşısında beklenirdi ki Allah Teâlâ birden fazla kadınla evlenmeyi yasaklasın; ancak O(cc), zarûretleri, mübrem ihtiyaçları, fevkalâde halleri bildiği için bunu yasaklamadı, kulların uygulamada zorlanacakları bir yasak hükmü yerine ikili bir tavsiye ile yetindi:

    1) Tek hanımla evli olanlar aksine bir zarûret bulunmadıkça bununla yetinmelidirler; çünkü birden fazla kadınla evlenmeleri halinde haksızlıklar olacak ve bundan dolayı günaha girebileceklerdir.

    2) Fiilen birden fazla kadınla evli bulunan erkekler ise gönül ilişkisi, sevgi ve bağlılık gibi insanın elinde olmayan durumlar ve farklılıklar dışında, objektif, ölçülebilir, maddî konularda kadınlarına eşit davranacak, biri ile evlilik hayatını fiilen yaşarken diğerini askıda (yalnız, ilgi ve ilişkiden dışlanmış, ihtiyaç içinde veya maddî bakımdan diğerlerinden aşağı durumda) bırakmayacaklardır.


    Alıntı
    * erkeğin şehveti düşünülüp kadınınkine aldırış edilmiyorsa,
    İslâm'ın kadınlar için getirdiği edep kuralları ve terbiye tarzı onların cinsî duygu ve güçlerinin -erkeklere nisbetle- daha az gelişmesi ve tahrik edilmesi sonucunu doğurmaktadır. Ayrıca tabiatları icabı yaşadıkları ay hali, gebelik, lohusalık, emzirme gibi haller evlilik hayatlarının üçte birinde onları cinsî hayattan uzak tutmaktadır. Bunlara bir de İslâm'ın, ümmet sayısının çoğalmasına verdiği önem eklenince gerekli durumlarda bir erkeğin, birden fazla kadınla evlenebilmesinin câiz kılınması kaçınılmaz olmaktadır. İslâm da bunu yapmış, birden fazla kadınla evlenmeyi menetmediği gibi, farz, vacib, müstehab da kılmamıştır.


    Alıntı
    * buna eşitlik deniliyorsa,

    * erkeğin fıtratı gereğidir çok eşlilik denip ona yeşil ışık yakılıyorsa,


    * kadının fıtratında olan çok eşliliği kabul etmemek göz ardı edilip çok eşliliğe boyun eğdiriliyorsa,
    Bunlar tamamen cahilâne söylemler kardeşim. Kadın çok eşliliğe boyun eğdirilemez! İslâm topluluklarında ikinci eşler, kendi serbest irâdeleri ile ikinci eş olmayı istemektedirler, birinci eşler de ortak istememeleri halinde, evlenme akdini yaparken bunu şart olarak ortaya koyma hakkına sahiptirler.

    Alıntı
    * kadın kısırken adam başka kadından ihtiyacını ve çocuk özlemini giderirken,

    * eşitlik,adalet burdadır denilen dinde kadının bunları yapamaması,


    yapmasına izin verilmemesi vs. oluyorsa
    Fizyolojik ve psikolojik olarak evliliğe hazır hale gelme bakımından kadınların önceliği vardır; sıcak bölgelerde kızlar dokuz yaşında bu olgunluğa erişirken erkeklerin onaltı yaşlarını beklemeleri gerekmektedir. Medenî denilen ülkelerde kızların, kanunî evlenme çağına gelinceye kadar bekâretlerini korumaları gittikçe daha zor ve nadir hale gelmektedir, bu da onların evliliğe daha önceden hazır duruma geldiklerinin bir başka delîlidir. Buradan hareketle bir hesap yapıldığında şu sonuç çıkacaktır: Belli bir yılda onaltı yaşına girmiş bin erkek ve dokuz yaşına girmiş bin kız olsa, kanunî evlenme çağı olan yirmi beş yaşa kadar erkeklerden on nesil, kızlardan ise onbeş nesil biyolojik olarak evlenmeye hazır hale gelmiş olacaklardır, bu takdirde biyolojik büluğ bakımından kızların sayısı -farazî olarak- erkeklerinkinin iki katına da çıkabilecektir; bu vakıa, tabiat eliyle (sünnetullah gereği) bir erkeğe iki kızın hazırlanmasını ifade eder.

    Kadınların ortalama ölüm yaşları erkeklerinkinden uzundur, buna karşılık erkeklerin de çocuk sahibi olma yaşları kadınlarınkinden daha uzundur. Bu iki yaş ortalaması farkı bir arada düşünüldüğünde, ortalama olarak çocuğu olabilecek yüz erkeğe karşı çocuk yapabilecek elli kadın bulunur.

    Başta savaş olmak üzere ölüm getiren olaylar daha çok erkek ölümü getirmektedir. Bu sebeple bazı büyük savaşların sonunda toplumda, kadınların evlenecek erkek bulamadıkları ve hükumetlerinden iki kadınla evliliğe izin talep ettikleri olmuştur.

    Kadınlar ile erkeklerin eşit sayıda olduklarından hareketle, poligaminin sosyal sıkıntılara yol açacağı iddiası ancak bütün erkeklerin veya çoğunun birden fazla kadınla evlenmesi durumunda düşünülebilir. Halbuki İslâm'ın ikinci kadınla evlenebilmek için koştuğu şartlar erkelerin çoğunda değil, azında gerçekleşmektedir. Yaşanılan tecrübe de poligaminin uygulandığı yerlerde kadın kıtlığının değil, tek kadınla evlenmenin kanunlaştırıldığı yerlerde bekâr erkek kıtlığının yaşandığını ortaya koymuştur.

    Ve son söz olarak:

    İslâm'ın kadına nasıl değer verdiği, onun haklarının korunmasına nasıl îtîna gösterdiği hem dinî metinlerde, hem de örnek devirlere ait uygulamalarda açıkça görülmektedir. Birden fazla kadınla şartlara bağlı evlenme izninin, kadınların hakları ve değerleri ile olumsuz bir ilgisi yoktur; bu iznin gerekçesi yukarıdaki maddelerde açıklandığı üzere dînî, ictimaî, iktisadî, ahlâkî zarûretlere dayanmaktadır.
    Uyugulamada çok kadınla evli erkeklerin adâletsizliği, kumalar arasındaki geçimsizlik, böyle ailelerde evlerin cehennem çukuruna dönüşmesi, insanlar arasındaki güzel ilişkilerin çirkinleşmesi bir vâkıadır. Ancak bu çirkinliklerin ve kötülüklerin âmili kanun (şerîat) değil, onu uygulayan -daha doğrusu uygulamayan- müslümanlardır.

    Allah'a(cc) emanetsiniz..

    vesselam, veddua...



  20. 09.Mart.2009, 23:31
    22
    DeLi MoLLa
    Madem bu kadar karışıklığınız var ve cevap arıyorsunuz, umarım zahmetime değer de tamamını okursunuz.

    Alıntı
    * erkeğe 4 eş,kadına tekle yetin deniliyorsa,
    Böyle birşey yok kardeşim. Erkeğe de tek eşle yetin demekte Rabbimiz. İlgili ayet:

    "Yetimlere mallarını verin, temizi pis olanla değişmeyin, onların mallarını kendi mallarınıza katarak yemeyin; çünkü bu büyük bir günahtır. Yetimlerin hakkına riâyet edememekten korkarsanız (bunların yakasını bırakın da) beğendiğiniz kadınlardan ikişer, üçer, dörder nikâhlayın; haksızlık etmekten korkarsanız bir tane kadın veya mülkiyetinizde bulunan câriye (ile yetinin); bu, adâletten ayrılmamanız için en uygun olanıdır" (Nisâ: 4/2-3)

    İslâm öncesi çağlarda Mısır, Hindistan, Çin ve İran'da, eski Yunan ve Roma toplumlarında, Yahûdîlerde ve Araplarda ya nikâhlamak, yahut da evde veya evin dışında bir yerde dost tutmak sûretiyle erkekler, birden fazla kadınla evlilik yapıyorlar veya evliliğe benzer ilişkiler yaşıyorlardı. Bu çağlarda birden fazla kadınla evlenmenin birden fazla sebebi mevcûttu. İslâm'ın geldiği coğrafyada sınırsız olarak çok kadınlı aileler vardı. Kırsal bölgede özellikle köylerde ve dağ başlarında yaşayan bedevîlerin çok kadınla evlenmelerinin baş sebebi, hem korunma, hem de çevresi üzerinde hâkimiyet sağlamanın güçlü ve muharip nüfusa ihtiyaç göstermesidir. Diğer sebepler arasında kırsal hayatın güçlüğü ve birçok emekçiyi gerekli kılması, kabileler arasında sürüp giden savaşların, yağma, baskın ve talan hareketlerinin çok sayıda erkek ölümüne sebep olması, bunun sonucu olarak da kadın-erkek arasındaki sayıca eşitlik dengesinin erkek aleyhine bozulmasıdır.

    Şu halde İslâm teaddüd-i zevcâtı, poligamiyi getirmemiş, mevcût uygulamayı belli şartlara ve hukuka bağlayarak devam ettirmiştir. Devam ettirirken de iki durumu birbirinden ayırmış gibidir:

    1) Henüz evlenmemiş olanlara -bu âyette- bir kadınla yetinmelerini tavsîye etmiş, birden fazla kadınla evli olanlar için adâlete riâyet edememe tehlikesinin bulunduğunu, bundan uzak kalmanın en uygun yolunun ise bir kadınla evlenmek olduğunu dile getirmiştir.

    2) Nisa 129. âyette ise birden fazla kadınla fiilen evli olanlara hitap etmiş, birden fazla kadın arasında adâlete tam riâyetin mümkün olmadığını bir kere daha hatırlattıktan sonra hiç olmazsa adâletsizlikte, farklı ilgi ve muamelede ölçünün kaçırılmamasını istemiştir. 129. âyette şöyle buyurulmaktadır: "Ne kadar üzerine düşseniz de kadınlar arasında âdil davranmaya güç yetiremezsiniz; bari birine tamamen kapılıp da diğerini askıda imiş gibi bırakmayın. Eğer arayı düzeltir ve Allah'a itâatsizlikten sakınırsanız bilin ki Allah çok bağışlayıcıdır, engin rahmet sahibidir." Burada ne kadar istense, üzerine düşülse, gayret edilse de birden fazla eş arasında âdil davranmanın mümkün olmadığı açık ve kesin bir ifade ile dile getirilmiştir. Bu gerçeklik karşısında beklenirdi ki Allah Teâlâ birden fazla kadınla evlenmeyi yasaklasın; ancak O(cc), zarûretleri, mübrem ihtiyaçları, fevkalâde halleri bildiği için bunu yasaklamadı, kulların uygulamada zorlanacakları bir yasak hükmü yerine ikili bir tavsiye ile yetindi:

    1) Tek hanımla evli olanlar aksine bir zarûret bulunmadıkça bununla yetinmelidirler; çünkü birden fazla kadınla evlenmeleri halinde haksızlıklar olacak ve bundan dolayı günaha girebileceklerdir.

    2) Fiilen birden fazla kadınla evli bulunan erkekler ise gönül ilişkisi, sevgi ve bağlılık gibi insanın elinde olmayan durumlar ve farklılıklar dışında, objektif, ölçülebilir, maddî konularda kadınlarına eşit davranacak, biri ile evlilik hayatını fiilen yaşarken diğerini askıda (yalnız, ilgi ve ilişkiden dışlanmış, ihtiyaç içinde veya maddî bakımdan diğerlerinden aşağı durumda) bırakmayacaklardır.


    Alıntı
    * erkeğin şehveti düşünülüp kadınınkine aldırış edilmiyorsa,
    İslâm'ın kadınlar için getirdiği edep kuralları ve terbiye tarzı onların cinsî duygu ve güçlerinin -erkeklere nisbetle- daha az gelişmesi ve tahrik edilmesi sonucunu doğurmaktadır. Ayrıca tabiatları icabı yaşadıkları ay hali, gebelik, lohusalık, emzirme gibi haller evlilik hayatlarının üçte birinde onları cinsî hayattan uzak tutmaktadır. Bunlara bir de İslâm'ın, ümmet sayısının çoğalmasına verdiği önem eklenince gerekli durumlarda bir erkeğin, birden fazla kadınla evlenebilmesinin câiz kılınması kaçınılmaz olmaktadır. İslâm da bunu yapmış, birden fazla kadınla evlenmeyi menetmediği gibi, farz, vacib, müstehab da kılmamıştır.


    Alıntı
    * buna eşitlik deniliyorsa,

    * erkeğin fıtratı gereğidir çok eşlilik denip ona yeşil ışık yakılıyorsa,


    * kadının fıtratında olan çok eşliliği kabul etmemek göz ardı edilip çok eşliliğe boyun eğdiriliyorsa,
    Bunlar tamamen cahilâne söylemler kardeşim. Kadın çok eşliliğe boyun eğdirilemez! İslâm topluluklarında ikinci eşler, kendi serbest irâdeleri ile ikinci eş olmayı istemektedirler, birinci eşler de ortak istememeleri halinde, evlenme akdini yaparken bunu şart olarak ortaya koyma hakkına sahiptirler.

    Alıntı
    * kadın kısırken adam başka kadından ihtiyacını ve çocuk özlemini giderirken,

    * eşitlik,adalet burdadır denilen dinde kadının bunları yapamaması,


    yapmasına izin verilmemesi vs. oluyorsa
    Fizyolojik ve psikolojik olarak evliliğe hazır hale gelme bakımından kadınların önceliği vardır; sıcak bölgelerde kızlar dokuz yaşında bu olgunluğa erişirken erkeklerin onaltı yaşlarını beklemeleri gerekmektedir. Medenî denilen ülkelerde kızların, kanunî evlenme çağına gelinceye kadar bekâretlerini korumaları gittikçe daha zor ve nadir hale gelmektedir, bu da onların evliliğe daha önceden hazır duruma geldiklerinin bir başka delîlidir. Buradan hareketle bir hesap yapıldığında şu sonuç çıkacaktır: Belli bir yılda onaltı yaşına girmiş bin erkek ve dokuz yaşına girmiş bin kız olsa, kanunî evlenme çağı olan yirmi beş yaşa kadar erkeklerden on nesil, kızlardan ise onbeş nesil biyolojik olarak evlenmeye hazır hale gelmiş olacaklardır, bu takdirde biyolojik büluğ bakımından kızların sayısı -farazî olarak- erkeklerinkinin iki katına da çıkabilecektir; bu vakıa, tabiat eliyle (sünnetullah gereği) bir erkeğe iki kızın hazırlanmasını ifade eder.

    Kadınların ortalama ölüm yaşları erkeklerinkinden uzundur, buna karşılık erkeklerin de çocuk sahibi olma yaşları kadınlarınkinden daha uzundur. Bu iki yaş ortalaması farkı bir arada düşünüldüğünde, ortalama olarak çocuğu olabilecek yüz erkeğe karşı çocuk yapabilecek elli kadın bulunur.

    Başta savaş olmak üzere ölüm getiren olaylar daha çok erkek ölümü getirmektedir. Bu sebeple bazı büyük savaşların sonunda toplumda, kadınların evlenecek erkek bulamadıkları ve hükumetlerinden iki kadınla evliliğe izin talep ettikleri olmuştur.

    Kadınlar ile erkeklerin eşit sayıda olduklarından hareketle, poligaminin sosyal sıkıntılara yol açacağı iddiası ancak bütün erkeklerin veya çoğunun birden fazla kadınla evlenmesi durumunda düşünülebilir. Halbuki İslâm'ın ikinci kadınla evlenebilmek için koştuğu şartlar erkelerin çoğunda değil, azında gerçekleşmektedir. Yaşanılan tecrübe de poligaminin uygulandığı yerlerde kadın kıtlığının değil, tek kadınla evlenmenin kanunlaştırıldığı yerlerde bekâr erkek kıtlığının yaşandığını ortaya koymuştur.

    Ve son söz olarak:

    İslâm'ın kadına nasıl değer verdiği, onun haklarının korunmasına nasıl îtîna gösterdiği hem dinî metinlerde, hem de örnek devirlere ait uygulamalarda açıkça görülmektedir. Birden fazla kadınla şartlara bağlı evlenme izninin, kadınların hakları ve değerleri ile olumsuz bir ilgisi yoktur; bu iznin gerekçesi yukarıdaki maddelerde açıklandığı üzere dînî, ictimaî, iktisadî, ahlâkî zarûretlere dayanmaktadır.
    Uyugulamada çok kadınla evli erkeklerin adâletsizliği, kumalar arasındaki geçimsizlik, böyle ailelerde evlerin cehennem çukuruna dönüşmesi, insanlar arasındaki güzel ilişkilerin çirkinleşmesi bir vâkıadır. Ancak bu çirkinliklerin ve kötülüklerin âmili kanun (şerîat) değil, onu uygulayan -daha doğrusu uygulamayan- müslümanlardır.

    Allah'a(cc) emanetsiniz..

    vesselam, veddua...



  21. 09.Mart.2009, 23:31
    23
    iliman
    ilim+iman

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Nisan.2008
    Üye No: 16604
    Mesaj Sayısı: 674
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Yaş: 29
    Bulunduğu yer: Brûksel

    --->: Çok eş istemenin sebebi hakkında yalnızca sizin görüşünüz

    Alıntı
    erkek neden 4 tane eş alabiliyor da kadın almıyor?
    Kadın evli olduğu halde neden ikinci biri ile evlenemiyor?
    eşitlik neden yok gibi sorular yerine:

    çok evliliğin hikmeti nedir? deyip soru sorulsa diyeceğimiz bir şey yok ama Allah'ı sorgular gibi aklına ne geliyorsa yazmak hiç hoş bir şey değil.

    yer yüzünde kadın ve erkek nufusuna bakın o zaman bu hikmeti daha iyi anlarsınız.

    erkeklerin tam 4.25'i kadındır
    tamam iste bôyle sôyleseydin daha iyi anlardim seni


  22. 09.Mart.2009, 23:31
    23
    ilim+iman
    Alıntı
    erkek neden 4 tane eş alabiliyor da kadın almıyor?
    Kadın evli olduğu halde neden ikinci biri ile evlenemiyor?
    eşitlik neden yok gibi sorular yerine:

    çok evliliğin hikmeti nedir? deyip soru sorulsa diyeceğimiz bir şey yok ama Allah'ı sorgular gibi aklına ne geliyorsa yazmak hiç hoş bir şey değil.

    yer yüzünde kadın ve erkek nufusuna bakın o zaman bu hikmeti daha iyi anlarsınız.

    erkeklerin tam 4.25'i kadındır
    tamam iste bôyle sôyleseydin daha iyi anlardim seni


  23. 09.Mart.2009, 23:59
    24
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,332
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    --->: Çok eş istemenin sebebi hakkında yalnızca sizin görüşünüz

    Alıntı
    tamam iste bôyle sôyleseydin daha iyi anlardim seni
    başta soru soran kişi bu konuda uyarıldı bende ondan kızdım biraz. herşeyin bir adabı var.
    Bilal Hattab Allah razı olsun.



  24. 09.Mart.2009, 23:59
    24
    Moderatör
    Alıntı
    tamam iste bôyle sôyleseydin daha iyi anlardim seni
    başta soru soran kişi bu konuda uyarıldı bende ondan kızdım biraz. herşeyin bir adabı var.
    Bilal Hattab Allah razı olsun.






+ Yorum Gönder
Git İlk 1235 Son