Konusunu Oylayın.: Zevc ne demek

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Zevc ne demek
  1. 02.Mart.2009, 20:36
    1
    אור
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Şubat.2009
    Üye No: 46864
    Mesaj Sayısı: 43
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Zevc ne demek






    Zevc ne demek Mumsema Zevc: çift mânasına geldiği gibi çeşit ve kısım mânasına da geldiği doğru mudur?

    Zevc Kuranda hangi ayetlerde ve hangi anlamda geçmektedir?(Arapça aslına göre)


  2. 02.Mart.2009, 20:36
    1
    Emekli



    Zevc: çift mânasına geldiği gibi çeşit ve kısım mânasına da geldiği doğru mudur?

    Zevc Kuranda hangi ayetlerde ve hangi anlamda geçmektedir?(Arapça aslına göre)


    Benzer Konular

    - Allah'ıma hamdolsun, demek ile Tanrımıza hamolsun demek arasında bir fark varmıdır?

    - Caiz ne demektir? Caizdir demek helaldir demek midir?

    - Küfre razı olmak, birine kafir demek veya ben kafirim demek konularını izah eder misiniz?

    - Tatil demek atıl kalmak,zaman ödürmek demek midir?

    - En Güzel Zevc

  3. 02.Mart.2009, 21:15
    2
    Hazall.
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2008
    Üye No: 28160
    Mesaj Sayısı: 352
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Bulunduğu yer: Belcika

    --->: zevc




    Alıntı
    Kur'an'a göre zevç ve aile tabirlerini izah eder misiniz? Hz. Nuh ve Lut'un kafir kadınlarla tezevvücünü nasıl anlamalıyız?




    Her şeyden önce şu hususu belirtmekte yarar var; zevç ve zevce (karı-koca) mevzuu insanoğlu için önemli ve fıtri hadiselerden biridir. Hayvanlar arasında zevçlik meselesi söz konusu değildir. Onlarda sadece ilkah (döllemek, aşılamak) vardır. Yani onlar, mevsimi gelince yavru yapmak için bir araya gelirler ve bu faaliyeti de bir sene birisiyle, ertesi sene de bir başkasıyla, hatta bazen de kendisinden meydana gelen yavrularıyla gerçekleştirirler. Onun için hayvanlar arasındaki eşleşmede bir gaye ve hedef etrafında bir araya gelme söz konusu değildir. Bu tür yüksek gaye ve hedefleri tahakkuk ettirmek, kalp, his, şuur ve irade farklılığıyla insanoğluna ait bir hususiyettir.
    Zevç-Ehl
    Arapça'da 'ehl', aile demektir. Kur'an-ı Kerim'e bakıldığında 'zevç' ve 'ehl' kelimelerinin aynı çizgide ele alındığı görülecektir. 'Ey Nuh! O, asla senin ehlinden (ailenden) değildir.' ayet-i kerimesi bu hakikati gösteren misallerden sadece biridir. Bu ayet-i kerimede Cenab-ı Hak, Hz. Nuh'un oğlunun inkar edenlerden olması hasebiyle onunla aynı duygu, aynı düşünce ve aynı frekansı paylaşmadığını, dolayısıyla da oğlunun onun ailesinden olamayacağını ifade buyurmaktadır.
    Mer'-Mer'e
    Arapça'da 'mer'' erkek, 'mer'e' veya 'imrae' kadın demektir. Kur'an-ı Kerim Hz. Nuh ve Hz. Lut'un kadınlarının kafir olduğunu anlattığı ayette 'imraetün' kelimesini kullanmaktadır. Zira bu iki kadın Hz. Nuh ve Hz. Lut'a zevce olamamış, onlarla bütünleşememiş, aksine onlara hıyanet etmişlerdir. Dolayısıyla bu kadınlar, Kur'an'da 'imraetün' kelimesiyle ifade edilmişlerdir. Gerçi Kurdan, Hz. İbrahim'in hanımı Hz. Sara için de aynı kelimeyi kullanır, ama arada farklı bir nükte söz konusudur.
    Kur'an-ı Kerim, belli bir hedef ve gayeyi tahakkuk ettirmek için duygu, düşünce ve inanç birliğine bağlanmış ve kendilerinden bir neslin meydana gelmesi hedeflenmiş ve böylece maddi, manevi, cismani ve ruhani tam bir bütünlük bahis mevzuu olan eşleşmelerde 'zevç' ve 'zevce' kelimelerini kullanmaktadır. Mesela Kur'an, Efendimiz'in (sav) hanımlarından bahsederken bu kelimeyi zikretmektedir. Zira onlar her zaman Allah Rasulü'yle (sav) aynı duygu ve düşünceyi paylaşmışlardır.
    Zevç-İmrae
    Bu açıdan denebilir ki, bir imamın veya nikah memurunun akdetmesiyle nikahlanan kimseler, birbirlerinin kadını veya erkeği olsalar da her zaman birbirlerinin zevç veya zevcesi sayılmazlar. Bu itibarla da insanın bir eşinin olması, onun zevci veya zevcesinin var olduğu manasına gelmez. Zira eşinden duygu ve düşüncesini saklayan bir insan, ona karşı yalnız demektir. İşte Hz. Nuh ve Hz. Lut'un eşleri, hakiki manada onlara zevce olamamış ve daima 'imrae=salt bir kadın' olarak kalmışlardır.
    KAYNAK:Fetullah GÜLEN

    Kardeşim bulduklarım bu kadar umarım işine yarar selam ve dua ile...



  4. 02.Mart.2009, 21:15
    2
    Devamlı Üye



    Alıntı
    Kur'an'a göre zevç ve aile tabirlerini izah eder misiniz? Hz. Nuh ve Lut'un kafir kadınlarla tezevvücünü nasıl anlamalıyız?




    Her şeyden önce şu hususu belirtmekte yarar var; zevç ve zevce (karı-koca) mevzuu insanoğlu için önemli ve fıtri hadiselerden biridir. Hayvanlar arasında zevçlik meselesi söz konusu değildir. Onlarda sadece ilkah (döllemek, aşılamak) vardır. Yani onlar, mevsimi gelince yavru yapmak için bir araya gelirler ve bu faaliyeti de bir sene birisiyle, ertesi sene de bir başkasıyla, hatta bazen de kendisinden meydana gelen yavrularıyla gerçekleştirirler. Onun için hayvanlar arasındaki eşleşmede bir gaye ve hedef etrafında bir araya gelme söz konusu değildir. Bu tür yüksek gaye ve hedefleri tahakkuk ettirmek, kalp, his, şuur ve irade farklılığıyla insanoğluna ait bir hususiyettir.
    Zevç-Ehl
    Arapça'da 'ehl', aile demektir. Kur'an-ı Kerim'e bakıldığında 'zevç' ve 'ehl' kelimelerinin aynı çizgide ele alındığı görülecektir. 'Ey Nuh! O, asla senin ehlinden (ailenden) değildir.' ayet-i kerimesi bu hakikati gösteren misallerden sadece biridir. Bu ayet-i kerimede Cenab-ı Hak, Hz. Nuh'un oğlunun inkar edenlerden olması hasebiyle onunla aynı duygu, aynı düşünce ve aynı frekansı paylaşmadığını, dolayısıyla da oğlunun onun ailesinden olamayacağını ifade buyurmaktadır.
    Mer'-Mer'e
    Arapça'da 'mer'' erkek, 'mer'e' veya 'imrae' kadın demektir. Kur'an-ı Kerim Hz. Nuh ve Hz. Lut'un kadınlarının kafir olduğunu anlattığı ayette 'imraetün' kelimesini kullanmaktadır. Zira bu iki kadın Hz. Nuh ve Hz. Lut'a zevce olamamış, onlarla bütünleşememiş, aksine onlara hıyanet etmişlerdir. Dolayısıyla bu kadınlar, Kur'an'da 'imraetün' kelimesiyle ifade edilmişlerdir. Gerçi Kurdan, Hz. İbrahim'in hanımı Hz. Sara için de aynı kelimeyi kullanır, ama arada farklı bir nükte söz konusudur.
    Kur'an-ı Kerim, belli bir hedef ve gayeyi tahakkuk ettirmek için duygu, düşünce ve inanç birliğine bağlanmış ve kendilerinden bir neslin meydana gelmesi hedeflenmiş ve böylece maddi, manevi, cismani ve ruhani tam bir bütünlük bahis mevzuu olan eşleşmelerde 'zevç' ve 'zevce' kelimelerini kullanmaktadır. Mesela Kur'an, Efendimiz'in (sav) hanımlarından bahsederken bu kelimeyi zikretmektedir. Zira onlar her zaman Allah Rasulü'yle (sav) aynı duygu ve düşünceyi paylaşmışlardır.
    Zevç-İmrae
    Bu açıdan denebilir ki, bir imamın veya nikah memurunun akdetmesiyle nikahlanan kimseler, birbirlerinin kadını veya erkeği olsalar da her zaman birbirlerinin zevç veya zevcesi sayılmazlar. Bu itibarla da insanın bir eşinin olması, onun zevci veya zevcesinin var olduğu manasına gelmez. Zira eşinden duygu ve düşüncesini saklayan bir insan, ona karşı yalnız demektir. İşte Hz. Nuh ve Hz. Lut'un eşleri, hakiki manada onlara zevce olamamış ve daima 'imrae=salt bir kadın' olarak kalmışlardır.
    KAYNAK:Fetullah GÜLEN

    Kardeşim bulduklarım bu kadar umarım işine yarar selam ve dua ile...






+ Yorum Gönder