Konusunu Oylayın.: Allah insanı kendi suretinde mi yarattı?

5 üzerinden 4.56 | Toplam : 9 kişi
Allah insanı kendi suretinde mi yarattı?
  1. 13.Şubat.2009, 10:49
    1
    Ehli Kuran
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Aralık.2008
    Üye No: 40961
    Mesaj Sayısı: 59
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Allah insanı kendi suretinde mi yarattı?






    Allah insanı kendi suretinde mi yarattı? Mumsema Allah insanı kendi suretinde mi yarattı?

    Tevrat a göre : evet.
    İncile göre : evet.
    Kütübü sitteya göre: evet
    Kuranı Kerime göre:HAYIR
    -------------------------------------------
    Allah’ın, İnsanı Kendi Suretinde Yaratması:

    Tevrat


    Tekvin 1:
    26 Tanrı, “İnsanı kendi suretimizde, kendimize benzer yaratalım” dedi, “Denizdeki balıklara, gökteki kuşlara, evcil hayvanlara, sürüngenlere, yeryüzünün tümüne egemen olsun.”


    27 Tanrı insanı kendi suretinde yarattı. Böylece insan Tanrı suretinde yaratılmış oldu. İnsanları erkek ve dişi olarak yarattı.
    (Ayrıca bkz. Tekvin 5:1)

    İncil

    1. Korintliler 11:
    7. (…) Çünkü erkek Tanrı’nın benzeyişinde olup Tanrı’nın yüceliğini yansıtır. Kadın ise erkeğin yüceliğini yansıtır.



    Kütübi Sitte

    3457 - Hz. Ebu Hureyre (r.a) anlatıyor: “Resûlullah (s.a.v) buyurdular ki: “Sizden biri kardeşiyle dövüşünce yüze vurmaktan sakınsın.”

    Müslim’in rivayetinde şu ziyade var: “…zira Allah Adem’i kendi suretinde yaratmıştır.”
    Buhari, Itk 20; Müslim, Birr, 112, (2612).


    Sahih-i Müslim / 45- İyilik, Sile ve Âdâb Bahsi / 32- “Yüze Vurmanın Yasak Edilmesi” Babı
    115- (…) Bize Nasr b. Ali El-Cehdamî rivayet etti. (Dedi ki): Bana babam rivayet etti. (Dedi ki): Bize Müsennâ rivayet etti. H. Band Muhammed b. Hatim de rivayet etti. (Dedi ki): Bize Abdurrahman b. Mehdi, Müsennâ b. Saîd’den, o da Katâde’den, o da Ebû Eyyûb’dan, o da Ebû Hureyre’den naklen rivayet etti. Ebû Hureyre, Resûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) buyurdu demiş. İbnu Hâtim’in hâdisinde ise Peygamber (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’den naklen ibaresi vardır:
    Biriniz kardeşiyle kavga ederse yüzden kaçınsın! Çünkü Allah Âdem’i kendi suretinde yaratmıştır.” buyurmuşlar.


    Sahih-i Müslim / Cennet / 11- “Cennete, Kalpleri Kuş Kalbi Gibi Olan Bir Takım Kavimler Girecektir” Hadisi Babı
    28- (2841) Bize Muhammed b. Râfi’ rivayet etti. (Dedi ki): Bize Abdürrezzak rivayet etti. (Dedi ki): Bize Ma’mer, Hemmam b. Münebbih’ten naklen haber verdi. Hemmam: Bize Ebu Hureyre’nin, Resûlullah (s.a.v)den rivayet ettikleri şunlardır… diyerek bir takım hadisler nakletmiştir. Onlardan biri de şudur: Resûlullah (s.a.v): “Allah (Azze ve Celle) Âdem’i kendi suretinde yarattı. …” buyurdular.



    Kur’an

    İhlâs Suresi:
    4. Hiçbir şey O’na denk ve benzer değildir.

    Kur’an / Şura Suresi:
    11. O, gökleri ve yeri yaratandır. Size kendinizden eşler, hayvanlardan da (kendilerine) eşler yaratmıştır. Bu suretle sizi üretiyor. O’nun benzeri hiçbir şey yoktur. O, hakkıyla işitendir, hakkıyla görendir.

    Not: Allah(c.c)’ın zati sıfatlarından olan “Muhâlefetün Lil Havâdis” sıfatı hemen hemen bütün Müslümanlar tarafından bilinmektedir. Muhâlefetün Lil Havâdis; “Allah’ın, yarattığı varlıklara hiçbir biçimde benzememesi” demektir.



  2. 13.Şubat.2009, 10:49
    1
    Emekli



    Allah insanı kendi suretinde mi yarattı?

    Tevrat a göre : evet.
    İncile göre : evet.
    Kütübü sitteya göre: evet
    Kuranı Kerime göre:HAYIR
    -------------------------------------------
    Allah’ın, İnsanı Kendi Suretinde Yaratması:

    Tevrat


    Tekvin 1:
    26 Tanrı, “İnsanı kendi suretimizde, kendimize benzer yaratalım” dedi, “Denizdeki balıklara, gökteki kuşlara, evcil hayvanlara, sürüngenlere, yeryüzünün tümüne egemen olsun.”


    27 Tanrı insanı kendi suretinde yarattı. Böylece insan Tanrı suretinde yaratılmış oldu. İnsanları erkek ve dişi olarak yarattı.
    (Ayrıca bkz. Tekvin 5:1)

    İncil

    1. Korintliler 11:
    7. (…) Çünkü erkek Tanrı’nın benzeyişinde olup Tanrı’nın yüceliğini yansıtır. Kadın ise erkeğin yüceliğini yansıtır.



    Kütübi Sitte

    3457 - Hz. Ebu Hureyre (r.a) anlatıyor: “Resûlullah (s.a.v) buyurdular ki: “Sizden biri kardeşiyle dövüşünce yüze vurmaktan sakınsın.”

    Müslim’in rivayetinde şu ziyade var: “…zira Allah Adem’i kendi suretinde yaratmıştır.”
    Buhari, Itk 20; Müslim, Birr, 112, (2612).


    Sahih-i Müslim / 45- İyilik, Sile ve Âdâb Bahsi / 32- “Yüze Vurmanın Yasak Edilmesi” Babı
    115- (…) Bize Nasr b. Ali El-Cehdamî rivayet etti. (Dedi ki): Bana babam rivayet etti. (Dedi ki): Bize Müsennâ rivayet etti. H. Band Muhammed b. Hatim de rivayet etti. (Dedi ki): Bize Abdurrahman b. Mehdi, Müsennâ b. Saîd’den, o da Katâde’den, o da Ebû Eyyûb’dan, o da Ebû Hureyre’den naklen rivayet etti. Ebû Hureyre, Resûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) buyurdu demiş. İbnu Hâtim’in hâdisinde ise Peygamber (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’den naklen ibaresi vardır:
    Biriniz kardeşiyle kavga ederse yüzden kaçınsın! Çünkü Allah Âdem’i kendi suretinde yaratmıştır.” buyurmuşlar.


    Sahih-i Müslim / Cennet / 11- “Cennete, Kalpleri Kuş Kalbi Gibi Olan Bir Takım Kavimler Girecektir” Hadisi Babı
    28- (2841) Bize Muhammed b. Râfi’ rivayet etti. (Dedi ki): Bize Abdürrezzak rivayet etti. (Dedi ki): Bize Ma’mer, Hemmam b. Münebbih’ten naklen haber verdi. Hemmam: Bize Ebu Hureyre’nin, Resûlullah (s.a.v)den rivayet ettikleri şunlardır… diyerek bir takım hadisler nakletmiştir. Onlardan biri de şudur: Resûlullah (s.a.v): “Allah (Azze ve Celle) Âdem’i kendi suretinde yarattı. …” buyurdular.



    Kur’an

    İhlâs Suresi:
    4. Hiçbir şey O’na denk ve benzer değildir.

    Kur’an / Şura Suresi:
    11. O, gökleri ve yeri yaratandır. Size kendinizden eşler, hayvanlardan da (kendilerine) eşler yaratmıştır. Bu suretle sizi üretiyor. O’nun benzeri hiçbir şey yoktur. O, hakkıyla işitendir, hakkıyla görendir.

    Not: Allah(c.c)’ın zati sıfatlarından olan “Muhâlefetün Lil Havâdis” sıfatı hemen hemen bütün Müslümanlar tarafından bilinmektedir. Muhâlefetün Lil Havâdis; “Allah’ın, yarattığı varlıklara hiçbir biçimde benzememesi” demektir.



    Benzer Konular

    - Allah hz. ademi kendi suretinde yaratmıştır peki allah yarattıklarından münezzeh degil mi ? ne alaka

    - Allah insanı neden kusurlu yarattı ?

    - Allah insanı hangi şeyden yarattı?

    - Buhari'nin naklettiği hadis-i şerifte ''Allah insanı kendi suretinde yarattı.” deniliyor mu?

    - Allah, insanı Rahman suretinde yarattı. hadis-i şerifi nasıl anlaşılmalıdır?

  3. 13.Şubat.2009, 10:59
    2
    naqshi
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Aralık.2008
    Üye No: 41624
    Mesaj Sayısı: 244
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 38

    --->: Allah insanı kendi suretinde mi yarattı?




    Alıntı
    Kütübi Sitte

    3457 - Hz. Ebu Hureyre (r.a) anlatıyor: “Resûlullah (s.a.v) buyurdular ki: “Sizden biri kardeşiyle dövüşünce yüze vurmaktan sakınsın.”

    Müslim’in rivayetinde şu ziyade var: “…zira Allah Adem’i kendi suretinde yaratmıştır.”
    Buhari, Itk 20; Müslim, Birr, 112, (2612).


    Sahih-i Müslim / 45- İyilik, Sile ve Âdâb Bahsi / 32- “Yüze Vurmanın Yasak Edilmesi” Babı
    115- (…) Bize Nasr b. Ali El-Cehdamî rivayet etti. (Dedi ki): Bana babam rivayet etti. (Dedi ki): Bize Müsennâ rivayet etti. H. Band Muhammed b. Hatim de rivayet etti. (Dedi ki): Bize Abdurrahman b. Mehdi, Müsennâ b. Saîd’den, o da Katâde’den, o da Ebû Eyyûb’dan, o da Ebû Hureyre’den naklen rivayet etti. Ebû Hureyre, Resûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) buyurdu demiş. İbnu Hâtim’in hâdisinde ise Peygamber (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’den naklen ibaresi vardır:
    Biriniz kardeşiyle kavga ederse yüzden kaçınsın! Çünkü Allah Âdem’i kendi suretinde yaratmıştır.” buyurmuşlar.


    Sahih-i Müslim / Cennet / 11- “Cennete, Kalpleri Kuş Kalbi Gibi Olan Bir Takım Kavimler Girecektir” Hadisi Babı
    28- (2841) Bize Muhammed b. Râfi’ rivayet etti. (Dedi ki): Bize Abdürrezzak rivayet etti. (Dedi ki): Bize Ma’mer, Hemmam b. Münebbih’ten naklen haber verdi. Hemmam: Bize Ebu Hureyre’nin, Resûlullah (s.a.v)den rivayet ettikleri şunlardır… diyerek bir takım hadisler nakletmiştir. Onlardan biri de şudur: Resûlullah (s.a.v): “Allah (Azze ve Celle) Âdem’i kendi suretinde yarattı. …” buyurdular.
    Allah razı olsun paylaşım için...eğer ki bir meal hatası yoksa o halde bu hadisler sahih değiller. çünkü kuranla zıt düşüyor.... vesselam veddua


  4. 13.Şubat.2009, 10:59
    2
    Devamlı Üye



    Alıntı
    Kütübi Sitte

    3457 - Hz. Ebu Hureyre (r.a) anlatıyor: “Resûlullah (s.a.v) buyurdular ki: “Sizden biri kardeşiyle dövüşünce yüze vurmaktan sakınsın.”

    Müslim’in rivayetinde şu ziyade var: “…zira Allah Adem’i kendi suretinde yaratmıştır.”
    Buhari, Itk 20; Müslim, Birr, 112, (2612).


    Sahih-i Müslim / 45- İyilik, Sile ve Âdâb Bahsi / 32- “Yüze Vurmanın Yasak Edilmesi” Babı
    115- (…) Bize Nasr b. Ali El-Cehdamî rivayet etti. (Dedi ki): Bana babam rivayet etti. (Dedi ki): Bize Müsennâ rivayet etti. H. Band Muhammed b. Hatim de rivayet etti. (Dedi ki): Bize Abdurrahman b. Mehdi, Müsennâ b. Saîd’den, o da Katâde’den, o da Ebû Eyyûb’dan, o da Ebû Hureyre’den naklen rivayet etti. Ebû Hureyre, Resûlullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) buyurdu demiş. İbnu Hâtim’in hâdisinde ise Peygamber (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’den naklen ibaresi vardır:
    Biriniz kardeşiyle kavga ederse yüzden kaçınsın! Çünkü Allah Âdem’i kendi suretinde yaratmıştır.” buyurmuşlar.


    Sahih-i Müslim / Cennet / 11- “Cennete, Kalpleri Kuş Kalbi Gibi Olan Bir Takım Kavimler Girecektir” Hadisi Babı
    28- (2841) Bize Muhammed b. Râfi’ rivayet etti. (Dedi ki): Bize Abdürrezzak rivayet etti. (Dedi ki): Bize Ma’mer, Hemmam b. Münebbih’ten naklen haber verdi. Hemmam: Bize Ebu Hureyre’nin, Resûlullah (s.a.v)den rivayet ettikleri şunlardır… diyerek bir takım hadisler nakletmiştir. Onlardan biri de şudur: Resûlullah (s.a.v): “Allah (Azze ve Celle) Âdem’i kendi suretinde yarattı. …” buyurdular.
    Allah razı olsun paylaşım için...eğer ki bir meal hatası yoksa o halde bu hadisler sahih değiller. çünkü kuranla zıt düşüyor.... vesselam veddua


  5. 13.Şubat.2009, 11:04
    3
    Hükümdar
    Ehl-i sünnet

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Aralık.2008
    Üye No: 44640
    Mesaj Sayısı: 497
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Yaş: 31

    --->: Allah insanı kendi suretinde mi yarattı?

    İmam-ı Rabbani hazretleri, faydalı ilimler hazinesi Mektubat'ta buyuruyor ki:

    Bir şeyin sureti, onun halifesidir, vekilidir. Bir şey onun suretinde yaratılmazsa, onun halifesi olamaz. Halife olmaya yakışmayan, emanet yükünü taşıyamaz. Sultanın hediyelerini, ancak onun vasıtaları taşır. Ahzab suresinin (Emaneti göklere ve yere ve dağlara bildirdik, yüklenmek istemediler. Ondan çekindiler. Onu insan yüklendi) mealindeki 72. âyetinde anlaşılıyor ki, insandaki kemaller, Vücub mertebesinin kemallerinin suretleri, görüntüleridir. İnsandaki kemallerin, Vücub mertebesindeki kemallere yalnız isimleri benzemektedir. Bunun içindir ki, hadis-i şerifte, (Allahü teâlâ, Âdem'i kendi suretinde yarattı) buyuruldu. Çünkü insanın nefsinde bulunan her şey, birer surettir, görüntüdür. Bu suretlerin hakikati, aslı, Vücub mertebesindedir. İnsanın halife olmasının inceliği buradan anlaşılmaktadır; çünkü bir şeyin sureti, o şeyin halifesidir, vekilidir. Zındıklar ve Allahü teâlâya madde diyen kâfirler, burada çok yanıldılar. Allah'ı insan suretinde sandılar. İnsanlarda olduğu gibi organları, duygu aletleri var dediler. Böylece, çok kimseleri de saptırdılar. Müteşabihat âyet-i kerimeler de böyledir. Âl-i İmran suresinin (Bu âyetlerin bildirdiklerini yalnız Allah bilir) mealindeki 7. âyet-i kerimesi gösteriyor ki, müteşabih olan âyet-i kerimeler, gösterdiklerinden başka şeyleri bildirmektedir. Ulema-i Rasihin denilen derin Ehl-i sünnet âlimlerine de, bu başka bilgiler ihsan olunmuştur. Bunun gibi, gaybı yalnız Allahü teâlâ bilir. Peygamberlerin yükseklerine bu bilgisinden ihsan etmektedir. (1/312)


  6. 13.Şubat.2009, 11:04
    3
    Ehl-i sünnet
    İmam-ı Rabbani hazretleri, faydalı ilimler hazinesi Mektubat'ta buyuruyor ki:

    Bir şeyin sureti, onun halifesidir, vekilidir. Bir şey onun suretinde yaratılmazsa, onun halifesi olamaz. Halife olmaya yakışmayan, emanet yükünü taşıyamaz. Sultanın hediyelerini, ancak onun vasıtaları taşır. Ahzab suresinin (Emaneti göklere ve yere ve dağlara bildirdik, yüklenmek istemediler. Ondan çekindiler. Onu insan yüklendi) mealindeki 72. âyetinde anlaşılıyor ki, insandaki kemaller, Vücub mertebesinin kemallerinin suretleri, görüntüleridir. İnsandaki kemallerin, Vücub mertebesindeki kemallere yalnız isimleri benzemektedir. Bunun içindir ki, hadis-i şerifte, (Allahü teâlâ, Âdem'i kendi suretinde yarattı) buyuruldu. Çünkü insanın nefsinde bulunan her şey, birer surettir, görüntüdür. Bu suretlerin hakikati, aslı, Vücub mertebesindedir. İnsanın halife olmasının inceliği buradan anlaşılmaktadır; çünkü bir şeyin sureti, o şeyin halifesidir, vekilidir. Zındıklar ve Allahü teâlâya madde diyen kâfirler, burada çok yanıldılar. Allah'ı insan suretinde sandılar. İnsanlarda olduğu gibi organları, duygu aletleri var dediler. Böylece, çok kimseleri de saptırdılar. Müteşabihat âyet-i kerimeler de böyledir. Âl-i İmran suresinin (Bu âyetlerin bildirdiklerini yalnız Allah bilir) mealindeki 7. âyet-i kerimesi gösteriyor ki, müteşabih olan âyet-i kerimeler, gösterdiklerinden başka şeyleri bildirmektedir. Ulema-i Rasihin denilen derin Ehl-i sünnet âlimlerine de, bu başka bilgiler ihsan olunmuştur. Bunun gibi, gaybı yalnız Allahü teâlâ bilir. Peygamberlerin yükseklerine bu bilgisinden ihsan etmektedir. (1/312)


  7. 13.Şubat.2009, 11:12
    4
    ezdli cündep
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Ekim.2008
    Üye No: 36789
    Mesaj Sayısı: 370
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4

    --->: Allah insanı kendi suretinde mi yarattı?

    Alıntı
    eğer ki bir meal hatası yoksa o halde bu hadisler sahih değiller. çünkü kuranla zıt düşüyo
    Şimdi öncelikle nagşi kardeş hadisler sahi.


    Ehli kuran nikli arkadaş aktarımın bu şekilde hiç hoş değil iyi niyetli değilsin diye düşünüyorum kuran nasıl vahiyse nebi hadisleride vahidir zira ALLAH(CC) rasulullah için o kendiliğinden konuşmaz buyurmaktadır.

    Aslında yazı anlatımım zayıf sesli anlatım imkanı olsaydı konuya daha güzel değinirdim

    Her neyse bu şekil aktarımlar hatalı aktarımlar fitne aktarımları inş. bilmeden yapmışsınızdır vesselam..


  8. 13.Şubat.2009, 11:12
    4
    Devamlı Üye
    Alıntı
    eğer ki bir meal hatası yoksa o halde bu hadisler sahih değiller. çünkü kuranla zıt düşüyo
    Şimdi öncelikle nagşi kardeş hadisler sahi.


    Ehli kuran nikli arkadaş aktarımın bu şekilde hiç hoş değil iyi niyetli değilsin diye düşünüyorum kuran nasıl vahiyse nebi hadisleride vahidir zira ALLAH(CC) rasulullah için o kendiliğinden konuşmaz buyurmaktadır.

    Aslında yazı anlatımım zayıf sesli anlatım imkanı olsaydı konuya daha güzel değinirdim

    Her neyse bu şekil aktarımlar hatalı aktarımlar fitne aktarımları inş. bilmeden yapmışsınızdır vesselam..


  9. 13.Şubat.2009, 11:32
    5
    naqshi
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Aralık.2008
    Üye No: 41624
    Mesaj Sayısı: 244
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 38

    --->: Allah insanı kendi suretinde mi yarattı?

    Alıntı
    Aslında yazı anlatımım zayıf sesli anlatım imkanı olsaydı konuya daha güzel değinirdim
    keşke imkan olsaydı benim problemim aslında hadislerin sahihliği değil. çünkü suret derken yüz hatlarının birebir olmadığını bendeçok iyi biliyorum (haşa Allahta insan yüzü varmış gibi oldu ama )işte yazı banada biraz farklı geldi. bu yaratılış konuları tevrat ve incilin gerçeğine en yakın en bozulmamış bölümleridir kuran kadar gerçektir bence çünkü insan bir şeyi değiştirebilmek için onun hakkında bilgi sahibi olması gerekir yaratma konusunda da bilgi yalnız allahındır. efendimizde söylediğiniz gibi kurandan başka konuşmayacağına göre kuranda bahsedilen benzemek olayı insanın-insana ,ağacın-ağaca benzemesi gibi birebir eşleşme konusunda olduğunu düşünüyorum.


  10. 13.Şubat.2009, 11:32
    5
    Devamlı Üye
    Alıntı
    Aslında yazı anlatımım zayıf sesli anlatım imkanı olsaydı konuya daha güzel değinirdim
    keşke imkan olsaydı benim problemim aslında hadislerin sahihliği değil. çünkü suret derken yüz hatlarının birebir olmadığını bendeçok iyi biliyorum (haşa Allahta insan yüzü varmış gibi oldu ama )işte yazı banada biraz farklı geldi. bu yaratılış konuları tevrat ve incilin gerçeğine en yakın en bozulmamış bölümleridir kuran kadar gerçektir bence çünkü insan bir şeyi değiştirebilmek için onun hakkında bilgi sahibi olması gerekir yaratma konusunda da bilgi yalnız allahındır. efendimizde söylediğiniz gibi kurandan başka konuşmayacağına göre kuranda bahsedilen benzemek olayı insanın-insana ,ağacın-ağaca benzemesi gibi birebir eşleşme konusunda olduğunu düşünüyorum.


  11. 13.Şubat.2009, 20:48
    6
    Ziyad Şafi
    Devamlı devama Devam :)

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Kasım.2008
    Üye No: 40350
    Mesaj Sayısı: 410
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Yaş: 34

    --->: Allah insanı kendi suretinde mi yarattı?

    Alıntı
    Allah insanı kendi suretinde mi yarattı?

    Tevrat a göre : evet.

    İncile göre : evet.
    Kütübü sitteya göre: evet
    Kuranı Kerime göre:HAYIR
    bu yazı doğru diyil . tevbe et .
    Alıntı
    İmam-ı Rabbani hazretleri, faydalı ilimler hazinesi Mektubat'ta buyuruyor ki:

    Bir şeyin sureti, onun halifesidir, vekilidir. Bir şey onun suretinde yaratılmazsa, onun halifesi olamaz. Halife olmaya yakışmayan, emanet yükünü taşıyamaz. Sultanın hediyelerini, ancak onun vasıtaları taşır. Ahzab suresinin (Emaneti göklere ve yere ve dağlara bildirdik, yüklenmek istemediler. Ondan çekindiler. Onu insan yüklendi) mealindeki 72. âyetinde anlaşılıyor ki, insandaki kemaller, Vücub mertebesinin kemallerinin suretleri, görüntüleridir. İnsandaki kemallerin, Vücub mertebesindeki kemallere yalnız isimleri benzemektedir. Bunun içindir ki, hadis-i şerifte, (Allahü teâlâ, Âdem'i kendi suretinde yarattı) buyuruldu. Çünkü insanın nefsinde bulunan her şey, birer surettir, görüntüdür. Bu suretlerin hakikati, aslı, Vücub mertebesindedir. İnsanın halife olmasının inceliği buradan anlaşılmaktadır; çünkü bir şeyin sureti, o şeyin halifesidir, vekilidir. Zındıklar ve Allahü teâlâya madde diyen kâfirler, burada çok yanıldılar. Allah'ı insan suretinde sandılar. İnsanlarda olduğu gibi organları, duygu aletleri var dediler. Böylece, çok kimseleri de saptırdılar. Müteşabihat âyet-i kerimeler de böyledir. Âl-i İmran suresinin (Bu âyetlerin bildirdiklerini yalnız Allah bilir) mealindeki 7. âyet-i kerimesi gösteriyor ki, müteşabih olan âyet-i kerimeler, gösterdiklerinden başka şeyleri bildirmektedir. Ulema-i Rasihin denilen derin Ehl-i sünnet âlimlerine de, bu başka bilgiler ihsan olunmuştur. Bunun gibi, gaybı yalnız Allahü teâlâ bilir. Peygamberlerin yükseklerine bu bilgisinden ihsan etmektedir. (1/312)
    Allah razı olsun . Çok güzel bir paylaşım .


  12. 13.Şubat.2009, 20:48
    6
    Devamlı devama Devam :)
    Alıntı
    Allah insanı kendi suretinde mi yarattı?

    Tevrat a göre : evet.

    İncile göre : evet.
    Kütübü sitteya göre: evet
    Kuranı Kerime göre:HAYIR
    bu yazı doğru diyil . tevbe et .
    Alıntı
    İmam-ı Rabbani hazretleri, faydalı ilimler hazinesi Mektubat'ta buyuruyor ki:

    Bir şeyin sureti, onun halifesidir, vekilidir. Bir şey onun suretinde yaratılmazsa, onun halifesi olamaz. Halife olmaya yakışmayan, emanet yükünü taşıyamaz. Sultanın hediyelerini, ancak onun vasıtaları taşır. Ahzab suresinin (Emaneti göklere ve yere ve dağlara bildirdik, yüklenmek istemediler. Ondan çekindiler. Onu insan yüklendi) mealindeki 72. âyetinde anlaşılıyor ki, insandaki kemaller, Vücub mertebesinin kemallerinin suretleri, görüntüleridir. İnsandaki kemallerin, Vücub mertebesindeki kemallere yalnız isimleri benzemektedir. Bunun içindir ki, hadis-i şerifte, (Allahü teâlâ, Âdem'i kendi suretinde yarattı) buyuruldu. Çünkü insanın nefsinde bulunan her şey, birer surettir, görüntüdür. Bu suretlerin hakikati, aslı, Vücub mertebesindedir. İnsanın halife olmasının inceliği buradan anlaşılmaktadır; çünkü bir şeyin sureti, o şeyin halifesidir, vekilidir. Zındıklar ve Allahü teâlâya madde diyen kâfirler, burada çok yanıldılar. Allah'ı insan suretinde sandılar. İnsanlarda olduğu gibi organları, duygu aletleri var dediler. Böylece, çok kimseleri de saptırdılar. Müteşabihat âyet-i kerimeler de böyledir. Âl-i İmran suresinin (Bu âyetlerin bildirdiklerini yalnız Allah bilir) mealindeki 7. âyet-i kerimesi gösteriyor ki, müteşabih olan âyet-i kerimeler, gösterdiklerinden başka şeyleri bildirmektedir. Ulema-i Rasihin denilen derin Ehl-i sünnet âlimlerine de, bu başka bilgiler ihsan olunmuştur. Bunun gibi, gaybı yalnız Allahü teâlâ bilir. Peygamberlerin yükseklerine bu bilgisinden ihsan etmektedir. (1/312)
    Allah razı olsun . Çok güzel bir paylaşım .


  13. 14.Şubat.2009, 04:16
    7
    Ehli Kuran
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Aralık.2008
    Üye No: 40961
    Mesaj Sayısı: 59
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    --->: Allah insanı kendi suretinde mi yarattı?

    Alıntı
    Bir şeyin sureti, onun halifesidir, vekilidir. Bir şey onun suretinde yaratılmazsa, onun halifesi olamaz.
    Bu söz ayet mi?
    Bu hüküm nerden çıkarılıyor?
    Yüce Allah yarattığı hiç bir şeye benzemez.Çünkü O sonsuz üstündür,aşkındır,mütealdir....
    İnsanın Allahın suretinde yaratıldığı inancı,haşa "Üzeyir Allahın oğludur" veya "İsa Allahın oğludur." diyenlerin inancıdır.Bu inançla insanın Allahın suretinde yaratıldığı inancı çelişmez.Ama İslam inancına göre küfürdür.

    Ademin Allahın suretinde yaratıldığı sözü hadis değil israiliyattır.Tevillere gitmenin bir manası yoktur.Apaçık Kuran duruken muharref tevrat ve incil kaynaklı bu batıl itikata sapıp şirke sapmayalım.

    Eğer o söz -Ademin Allahın suretinde yaratıldığına dair rivayet-hadis ise yemin edin.
    Edebiliyormusunuz?


  14. 14.Şubat.2009, 04:16
    7
    Emekli
    Alıntı
    Bir şeyin sureti, onun halifesidir, vekilidir. Bir şey onun suretinde yaratılmazsa, onun halifesi olamaz.
    Bu söz ayet mi?
    Bu hüküm nerden çıkarılıyor?
    Yüce Allah yarattığı hiç bir şeye benzemez.Çünkü O sonsuz üstündür,aşkındır,mütealdir....
    İnsanın Allahın suretinde yaratıldığı inancı,haşa "Üzeyir Allahın oğludur" veya "İsa Allahın oğludur." diyenlerin inancıdır.Bu inançla insanın Allahın suretinde yaratıldığı inancı çelişmez.Ama İslam inancına göre küfürdür.

    Ademin Allahın suretinde yaratıldığı sözü hadis değil israiliyattır.Tevillere gitmenin bir manası yoktur.Apaçık Kuran duruken muharref tevrat ve incil kaynaklı bu batıl itikata sapıp şirke sapmayalım.

    Eğer o söz -Ademin Allahın suretinde yaratıldığına dair rivayet-hadis ise yemin edin.
    Edebiliyormusunuz?


  15. 22.Şubat.2009, 01:37
    8
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,332
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    --->: Allah insanı kendi suretinde mi yarattı?

  16. 22.Şubat.2009, 02:09
    9
    zubeyr
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Kasım.2008
    Üye No: 37496
    Mesaj Sayısı: 127
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 33

    --->: Allah insanı kendi suretinde mi yarattı?

    Bütün ilimleri aldık.da
    Bunların peşine düştük


  17. 22.Şubat.2009, 02:09
    9
    Devamlı Üye
    Bütün ilimleri aldık.da
    Bunların peşine düştük


  18. 22.Şubat.2009, 02:10
    10
    BiLaL HaTTaB
    DeLi MoLLa

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Mart.2008
    Üye No: 12484
    Mesaj Sayısı: 2,526
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 29
    Yaş: 33
    Bulunduğu yer: Ne KaRa aN? YıLLaR KaRa...

    --->: Allah insanı kendi suretinde mi yarattı?

    Sahih-i Buharî'deki gerçek ifade ile, yukarıdaki ifade arasındaki uçurumu siz görün:

    .Bize Abdurrazzâk, Ma'mer ibn Râşid'den; o da Hemmâm ibn Münebbih'ten; o da Ebû Hureyre(R)'den tahdîs etti ki, Pey­gamber (S) şöyle buyurmuştur:

    "Allah, Âdem'i yarattı. Boyunun uzunluğu altmış zira' idi. (Ya­ratılması tamamlandıktan)sonra Allah, Âdem'e:
    — Haydi, meleklerden şunların yanlarına git de onlara selâm ver! Ve onların senin selâmını nasıl karşıladıklarını iyi dinle, işit. Çünkü bu, hem senin, hem de senden sonra zürriyetinin selâmlaşmasıdır, buyurdu.
    Bunun üzerine Âdem, meleklere:
    — Es-selâmu aleykum(Selâm üzerinize olsun), dedi. Onlar da:
    — es-Selâmu aleyke ve rahmetu'llâhi( = Esenlik ve Allah'ın rah­meti üzerine olsun), diye karşıladılar.
    Ve selâmlarına "Ve rahmetulllâhi" kısmını ziyâde ettiler (ki, bu selamlaşmanın ilk meşrû'iyyeti ve bu sözle söylenişidir).
    Âdem, beşerin büyük atası olduğu için, cennete her giren kişi Âdem 'in bu güzel suretinde girecektir. Âdem'in (sonra gelen) torun­ları, onun güzelliğinden ve uzunluğundan eksilmeye devam eder. Ni­hayet (bu eksiliş) şimdi (bu ümmette) sona erdi"

    Ayrıca, İmam Buharî, bu hadisi şu sözlerle şerh etmiştir:

    “Alâ sûretihî”deki zamîr, Âdem’e döndüğüne göre: Allah, Âdem’i rahim tavırlarına tâbi’ olmaksızın şu görülen hey’etinde yarattı, demek olur.

    vesselam...


  19. 22.Şubat.2009, 02:10
    10
    DeLi MoLLa
    Sahih-i Buharî'deki gerçek ifade ile, yukarıdaki ifade arasındaki uçurumu siz görün:

    .Bize Abdurrazzâk, Ma'mer ibn Râşid'den; o da Hemmâm ibn Münebbih'ten; o da Ebû Hureyre(R)'den tahdîs etti ki, Pey­gamber (S) şöyle buyurmuştur:

    "Allah, Âdem'i yarattı. Boyunun uzunluğu altmış zira' idi. (Ya­ratılması tamamlandıktan)sonra Allah, Âdem'e:
    — Haydi, meleklerden şunların yanlarına git de onlara selâm ver! Ve onların senin selâmını nasıl karşıladıklarını iyi dinle, işit. Çünkü bu, hem senin, hem de senden sonra zürriyetinin selâmlaşmasıdır, buyurdu.
    Bunun üzerine Âdem, meleklere:
    — Es-selâmu aleykum(Selâm üzerinize olsun), dedi. Onlar da:
    — es-Selâmu aleyke ve rahmetu'llâhi( = Esenlik ve Allah'ın rah­meti üzerine olsun), diye karşıladılar.
    Ve selâmlarına "Ve rahmetulllâhi" kısmını ziyâde ettiler (ki, bu selamlaşmanın ilk meşrû'iyyeti ve bu sözle söylenişidir).
    Âdem, beşerin büyük atası olduğu için, cennete her giren kişi Âdem 'in bu güzel suretinde girecektir. Âdem'in (sonra gelen) torun­ları, onun güzelliğinden ve uzunluğundan eksilmeye devam eder. Ni­hayet (bu eksiliş) şimdi (bu ümmette) sona erdi"

    Ayrıca, İmam Buharî, bu hadisi şu sözlerle şerh etmiştir:

    “Alâ sûretihî”deki zamîr, Âdem’e döndüğüne göre: Allah, Âdem’i rahim tavırlarına tâbi’ olmaksızın şu görülen hey’etinde yarattı, demek olur.

    vesselam...


  20. 26.Şubat.2009, 17:40
    11
    Ehli Kuran
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Aralık.2008
    Üye No: 40961
    Mesaj Sayısı: 59
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    --->: Allah insanı kendi suretinde mi yarattı?

    Alıntı
    Ehli kuran nikli arkadaş aktarımın bu şekilde hiç hoş değil iyi niyetli değilsin diye düşünüyorum kuran nasıl vahiyse nebi hadisleride vahidir zira ALLAH(CC) rasulullah için o kendiliğinden konuşmaz buyurmaktadır.
    Ezdli Cündep kardeşim.
    Müşriklerin Peygamberimize vahiy gelmediğini,şiir okuduğu,deli olduğu,kendisine ezberletilmiş şeyleri söylediğine dair iddiaları için gönderilmiş bir ayeti Buharinin 200 yıl sonra derlediği sözler için delil getiremezsiniz.
    Senin bu iddian çok büyük bir sorumluluk getirir.Allahın Ayetini saptırmak gibi bir sorumluluk altına girmeni istemem.Bu sebeple bir daha düşün,iyice araştır.



    NECM 4:
    İn huve illa vahyuy yuha.
    Diyanet :
    (Size okuduğu) Kur'an ancak kendisine bildirilen bir vahiydir.
    Elmalılı Orj. :
    O sade bir vahiydir ancak vahyolunur
    Ö.N. Bilmen :
    (4-5) O başka değil, ancak bir vahiydir, vahyolunuverir. Onu kuvvetleri pek şiddetli olan öğretmiştir.
    C. Yıldırım :
    O, ancak kendisine vahyolunan bir vahiydir.
    A.F. Yavuz :
    Kur’an sade bir vahiydir, ancak vahy olunur.
    H.B. Çantay :
    O, kendisine (Allahdan) ilkaa edilegelen bir vahyden başkası değildir.
    M. Esed :
    bu (size ilettiği), kendisine indirilen (ilahi) vahiyden başka bir şey değildir;
    A. Bulaç :
    O (söyledikleri), yalnızca vahyolunmakta olan bir vahiydir.
    Y.N. Öztürk :
    İndirilmiş bir vahiyden başkası değildir o.
    Diyanet Vakfı :
    O (bildirdikleri) vahyedilenden başkası değildir.
    Elmalılı S1 :
    O (Kur'an) sadece vahyolunan bir vahiydir.
    Elmalılı S2 :
    O(nun konuşması kendisine) vahyedilenden başkası değildir.
    TefhimulKuran :
    O (söyledikleri) yalnızca vahyolunmakta olan bir vahiydir.
    F. Kuran :
    Söyledikleri, kendisine indirilen bir vahiydir.
    A. Gölpınarlı :
    Sözü, ancak vahyedilen şeyden ibaret.
    S. Ateş :
    O(nun okuduğu Kur'ân) kendisine vahyedilen vahiyden başka bir şey değildir.
    S. Yıldırım :
    O, kendisine vahyedilen bir vahiyden başka bir şey değildir.
    A. Uğur :
    O (bildirdikleri) vahyedilenden başkası değildir.
    G. Onan :
    O (söyledikleri), yalnızca vahyolunmakta olan bir vahiydir.
    Ş. Piriş :
    O ancak kendisine vahyedilen bir vahiydir.

    Alıntı
    NECM 53
    1, 2. Battığı zaman yıldıza andolsun ki, arkadaşınız (Muhammed haktan) sapmadı ve azmadı.
    3. O, nefis arzusu ile konuşmaz.
    4. (Size okuduğu) Kur'an ancak kendisine bildirilen bir vahiydir.
    5, 6, 7. (Kur'an'ı) ona, üstün güçlere sahip, muhteşem görünümlü (Cebrail) öğretti. O, en yüksek ufukta bulunuyorken (aslî sûretine girip) doğruldu.
    8. Sonra (ona) yaklaştı derken sarkıp daha da yakın oldu.
    9. (Peygambere olan mesafesi) iki yay aralığı kadar, yahut daha az oldu.
    10. Böylece Allah kuluna vahyedeceğini vahyetti
    11....



  21. 26.Şubat.2009, 17:40
    11
    Emekli
    Alıntı
    Ehli kuran nikli arkadaş aktarımın bu şekilde hiç hoş değil iyi niyetli değilsin diye düşünüyorum kuran nasıl vahiyse nebi hadisleride vahidir zira ALLAH(CC) rasulullah için o kendiliğinden konuşmaz buyurmaktadır.
    Ezdli Cündep kardeşim.
    Müşriklerin Peygamberimize vahiy gelmediğini,şiir okuduğu,deli olduğu,kendisine ezberletilmiş şeyleri söylediğine dair iddiaları için gönderilmiş bir ayeti Buharinin 200 yıl sonra derlediği sözler için delil getiremezsiniz.
    Senin bu iddian çok büyük bir sorumluluk getirir.Allahın Ayetini saptırmak gibi bir sorumluluk altına girmeni istemem.Bu sebeple bir daha düşün,iyice araştır.



    NECM 4:
    İn huve illa vahyuy yuha.
    Diyanet :
    (Size okuduğu) Kur'an ancak kendisine bildirilen bir vahiydir.
    Elmalılı Orj. :
    O sade bir vahiydir ancak vahyolunur
    Ö.N. Bilmen :
    (4-5) O başka değil, ancak bir vahiydir, vahyolunuverir. Onu kuvvetleri pek şiddetli olan öğretmiştir.
    C. Yıldırım :
    O, ancak kendisine vahyolunan bir vahiydir.
    A.F. Yavuz :
    Kur’an sade bir vahiydir, ancak vahy olunur.
    H.B. Çantay :
    O, kendisine (Allahdan) ilkaa edilegelen bir vahyden başkası değildir.
    M. Esed :
    bu (size ilettiği), kendisine indirilen (ilahi) vahiyden başka bir şey değildir;
    A. Bulaç :
    O (söyledikleri), yalnızca vahyolunmakta olan bir vahiydir.
    Y.N. Öztürk :
    İndirilmiş bir vahiyden başkası değildir o.
    Diyanet Vakfı :
    O (bildirdikleri) vahyedilenden başkası değildir.
    Elmalılı S1 :
    O (Kur'an) sadece vahyolunan bir vahiydir.
    Elmalılı S2 :
    O(nun konuşması kendisine) vahyedilenden başkası değildir.
    TefhimulKuran :
    O (söyledikleri) yalnızca vahyolunmakta olan bir vahiydir.
    F. Kuran :
    Söyledikleri, kendisine indirilen bir vahiydir.
    A. Gölpınarlı :
    Sözü, ancak vahyedilen şeyden ibaret.
    S. Ateş :
    O(nun okuduğu Kur'ân) kendisine vahyedilen vahiyden başka bir şey değildir.
    S. Yıldırım :
    O, kendisine vahyedilen bir vahiyden başka bir şey değildir.
    A. Uğur :
    O (bildirdikleri) vahyedilenden başkası değildir.
    G. Onan :
    O (söyledikleri), yalnızca vahyolunmakta olan bir vahiydir.
    Ş. Piriş :
    O ancak kendisine vahyedilen bir vahiydir.

    Alıntı
    NECM 53
    1, 2. Battığı zaman yıldıza andolsun ki, arkadaşınız (Muhammed haktan) sapmadı ve azmadı.
    3. O, nefis arzusu ile konuşmaz.
    4. (Size okuduğu) Kur'an ancak kendisine bildirilen bir vahiydir.
    5, 6, 7. (Kur'an'ı) ona, üstün güçlere sahip, muhteşem görünümlü (Cebrail) öğretti. O, en yüksek ufukta bulunuyorken (aslî sûretine girip) doğruldu.
    8. Sonra (ona) yaklaştı derken sarkıp daha da yakın oldu.
    9. (Peygambere olan mesafesi) iki yay aralığı kadar, yahut daha az oldu.
    10. Böylece Allah kuluna vahyedeceğini vahyetti
    11....



  22. 26.Şubat.2009, 17:51
    12
    BiLaL HaTTaB
    DeLi MoLLa

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Mart.2008
    Üye No: 12484
    Mesaj Sayısı: 2,526
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 29
    Yaş: 33
    Bulunduğu yer: Ne KaRa aN? YıLLaR KaRa...

    --->: Allah insanı kendi suretinde mi yarattı?

    Alıntı
    Buharinin 200 yıl sonra derlediği sözler için delil getiremezsiniz.
    Ehl-i Kuran kardeşim. Yazdıklarımızı okumuyorsunuz sanıyorum. Sahih-i Buharî deki ifade, sizlerin anlamak istediği ifadeden çok uzaktır. Tekrar alıntılıyorum:

    Alıntı
    Sahih-i Buharî'deki gerçek ifade ile, yukarıdaki ifade arasındaki uçurumu siz görün:

    .Bize Abdurrazzâk, Ma'mer ibn Râşid'den; o da Hemmâm ibn Münebbih'ten; o da Ebû Hureyre(R)'den tahdîs etti ki, Pey­gamber (S) şöyle buyurmuştur:
    "Allah, Âdem'i yarattı. Boyunun uzunluğu altmış zira' idi. (Ya­ratılması tamamlandıktan)sonra Allah, Âdem'e:
    — Haydi, meleklerden şunların yanlarına git de onlara selâm ver! Ve onların senin selâmını nasıl karşıladıklarını iyi dinle, işit. Çünkü bu, hem senin, hem de senden sonra zürriyetinin selâmlaşmasıdır, buyurdu.
    Bunun üzerine Âdem, meleklere:
    — Es-selâmu aleykum(Selâm üzerinize olsun), dedi. Onlar da:
    — es-Selâmu aleyke ve rahmetu'llâhi( = Esenlik ve Allah'ın rah­meti üzerine olsun), diye karşıladılar.
    Ve selâmlarına "Ve rahmetulllâhi" kısmını ziyâde ettiler (ki, bu selamlaşmanın ilk meşrû'iyyeti ve bu sözle söylenişidir).
    Âdem, beşerin büyük atası olduğu için, cennete her giren kişi Âdem 'in bu güzel suretinde girecektir. Âdem'in (sonra gelen) torun­ları, onun güzelliğinden ve uzunluğundan eksilmeye devam eder. Ni­hayet (bu eksiliş) şimdi (bu ümmette) sona erdi"

    Ayrıca, İmam Buharî, bu hadisi şu sözlerle şerh etmiştir:

    “Alâ sûretihî”deki zamîr, Âdem’e döndüğüne göre: Allah, Âdem’i rahim tavırlarına tâbi’ olmaksızın şu görülen hey’etinde yarattı, demek olur.
    Alıntı
    Allahın Ayetini saptırmak gibi bir sorumluluk altına girmeni istemem.Bu sebeple bir daha düşün,iyice araştır.
    Bizler de sizlerin, Allah Rasulünün(sas) sözlerini saptırmanız gibi bir sorumluluğun altına girmenizi istemeyiz kardeşim. Sizler de birkez daha okuyun, düşünün ve iyice araştırın!

    Vahdet-i Vücûd öğretisine sahip zümre bu hadisi şerifi, sizin reddettiğiniz anlamı ile anlarlar. Ancak; şu gözler önündedir ki: Hakikat onların sandığından da, sizin sandığınızdan da uzaktır.

    Son olarak şunu söylemek isterim:

    İmam Buharî(rh.a), 600 bin hadis toplamış, bunların 100 bininin sahih, 200 bininin de illetli veya zayıf olanlarını senetleriyle hıfzetmiş ve benzerine ondan sonra rastlanamamış değerli bir İmam'dır. Hüccet'tir... Titiz bir ömürlük çaba ile eserine bunların en sahihlerini seçmiş ve yazdığı 600 bin hadisin yaklaşık 9000'ini rivayet etmiştir. Kendisi şöyle der:

    "Bu kitabıma yalnız sahih olan hadisleri aldım ve uzamasından korktuğum için de bir miktar hadisi kitabın dışında bıraktım."

    İmam Buharî(rh.a) gibi bir İmam, Allah'ın(cc) zatına bir sûret yakıştırmaktan uzaktır. Durum böyleyken, onun böylesibir hadisi rivayet etmesi de imkansızdır. Cuhelanın cehaletleri yüzünden, İslam'la alakası olamaycak bir görüşü İmam Buharî'ye ve hatta Rasulullah'a(sas) nisbet etmek bir cinayettir! İmam Müslim(rh.a) de, İmam Buharî'nin ilim tedrisinde yetişmiş değerli bir İmam'dır. İmam Buharî hakkında söylediklerimiz onun için de geçerlidir. Öününü arkasını okumadan, tereyağından kıl çeker gibi işlemlerle iş yapmak, size zarar verir; bu dine ve seçkin İmam'larına değil...

    İmam Müslim'in İmam Buharî'ye hitabı ne güzeldir:

    "Ey üstadların üstadı, muhaddislerin efendisi, hadis illetlerinin tabîbi! Sana yalnız hased edenler düşman olur. Şehadet ederim ki, dünyada senin bir eşin yoktur."

    vesselam...


  23. 26.Şubat.2009, 17:51
    12
    DeLi MoLLa
    Alıntı
    Buharinin 200 yıl sonra derlediği sözler için delil getiremezsiniz.
    Ehl-i Kuran kardeşim. Yazdıklarımızı okumuyorsunuz sanıyorum. Sahih-i Buharî deki ifade, sizlerin anlamak istediği ifadeden çok uzaktır. Tekrar alıntılıyorum:

    Alıntı
    Sahih-i Buharî'deki gerçek ifade ile, yukarıdaki ifade arasındaki uçurumu siz görün:

    .Bize Abdurrazzâk, Ma'mer ibn Râşid'den; o da Hemmâm ibn Münebbih'ten; o da Ebû Hureyre(R)'den tahdîs etti ki, Pey­gamber (S) şöyle buyurmuştur:
    "Allah, Âdem'i yarattı. Boyunun uzunluğu altmış zira' idi. (Ya­ratılması tamamlandıktan)sonra Allah, Âdem'e:
    — Haydi, meleklerden şunların yanlarına git de onlara selâm ver! Ve onların senin selâmını nasıl karşıladıklarını iyi dinle, işit. Çünkü bu, hem senin, hem de senden sonra zürriyetinin selâmlaşmasıdır, buyurdu.
    Bunun üzerine Âdem, meleklere:
    — Es-selâmu aleykum(Selâm üzerinize olsun), dedi. Onlar da:
    — es-Selâmu aleyke ve rahmetu'llâhi( = Esenlik ve Allah'ın rah­meti üzerine olsun), diye karşıladılar.
    Ve selâmlarına "Ve rahmetulllâhi" kısmını ziyâde ettiler (ki, bu selamlaşmanın ilk meşrû'iyyeti ve bu sözle söylenişidir).
    Âdem, beşerin büyük atası olduğu için, cennete her giren kişi Âdem 'in bu güzel suretinde girecektir. Âdem'in (sonra gelen) torun­ları, onun güzelliğinden ve uzunluğundan eksilmeye devam eder. Ni­hayet (bu eksiliş) şimdi (bu ümmette) sona erdi"

    Ayrıca, İmam Buharî, bu hadisi şu sözlerle şerh etmiştir:

    “Alâ sûretihî”deki zamîr, Âdem’e döndüğüne göre: Allah, Âdem’i rahim tavırlarına tâbi’ olmaksızın şu görülen hey’etinde yarattı, demek olur.
    Alıntı
    Allahın Ayetini saptırmak gibi bir sorumluluk altına girmeni istemem.Bu sebeple bir daha düşün,iyice araştır.
    Bizler de sizlerin, Allah Rasulünün(sas) sözlerini saptırmanız gibi bir sorumluluğun altına girmenizi istemeyiz kardeşim. Sizler de birkez daha okuyun, düşünün ve iyice araştırın!

    Vahdet-i Vücûd öğretisine sahip zümre bu hadisi şerifi, sizin reddettiğiniz anlamı ile anlarlar. Ancak; şu gözler önündedir ki: Hakikat onların sandığından da, sizin sandığınızdan da uzaktır.

    Son olarak şunu söylemek isterim:

    İmam Buharî(rh.a), 600 bin hadis toplamış, bunların 100 bininin sahih, 200 bininin de illetli veya zayıf olanlarını senetleriyle hıfzetmiş ve benzerine ondan sonra rastlanamamış değerli bir İmam'dır. Hüccet'tir... Titiz bir ömürlük çaba ile eserine bunların en sahihlerini seçmiş ve yazdığı 600 bin hadisin yaklaşık 9000'ini rivayet etmiştir. Kendisi şöyle der:

    "Bu kitabıma yalnız sahih olan hadisleri aldım ve uzamasından korktuğum için de bir miktar hadisi kitabın dışında bıraktım."

    İmam Buharî(rh.a) gibi bir İmam, Allah'ın(cc) zatına bir sûret yakıştırmaktan uzaktır. Durum böyleyken, onun böylesibir hadisi rivayet etmesi de imkansızdır. Cuhelanın cehaletleri yüzünden, İslam'la alakası olamaycak bir görüşü İmam Buharî'ye ve hatta Rasulullah'a(sas) nisbet etmek bir cinayettir! İmam Müslim(rh.a) de, İmam Buharî'nin ilim tedrisinde yetişmiş değerli bir İmam'dır. İmam Buharî hakkında söylediklerimiz onun için de geçerlidir. Öününü arkasını okumadan, tereyağından kıl çeker gibi işlemlerle iş yapmak, size zarar verir; bu dine ve seçkin İmam'larına değil...

    İmam Müslim'in İmam Buharî'ye hitabı ne güzeldir:

    "Ey üstadların üstadı, muhaddislerin efendisi, hadis illetlerinin tabîbi! Sana yalnız hased edenler düşman olur. Şehadet ederim ki, dünyada senin bir eşin yoktur."

    vesselam...





+ Yorum Gönder
Git 12 Son