Konusunu Oylayın.: Parasını korumak için bankaya yatırmış bir kişi verrilen faizi ne yapabilir nerelere

5 üzerinden 3.80 | Toplam : 5 kişi
Parasını korumak için bankaya yatırmış bir kişi verrilen faizi ne yapabilir nerelere
  1. 12.Şubat.2009, 13:56
    1
    mday
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Mart.2008
    Üye No: 15115
    Mesaj Sayısı: 5
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Parasını korumak için bankaya yatırmış bir kişi verrilen faizi ne yapabilir nerelere






    Parasını korumak için bankaya yatırmış bir kişi verrilen faizi ne yapabilir nerelere Mumsema parasını korumak için bankaya yatırmış bir kişi verrilen faizi ne yapabilir nerelere yada kişilere verilebilirmi?


  2. 12.Şubat.2009, 14:02
    2
    naqshi
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Aralık.2008
    Üye No: 41624
    Mesaj Sayısı: 244
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 38

    --->: faiz




    Konuyu İhyâ`da "Haram malın harcanması" bölümünde anlatan İmam Gazalî iki noktaya dikkat çeker. Birincisi, o malın sadaka olarak elden çıkarılması; diğeri de temiz bir mal olmadığı gerekçesiyle sadaka olarak verilemeyeceğidir. İkinci görüşü benimseyenlerden Fudayl bin İyad, eline geçen iki dirhem paranın helâl yoldan kazanılmış olmadığını fark edince onu götürüp taşların arasına koymuş ve "Ben ancak helâl ve temiz olan malı sadaka olarak veririm. Kendim için hoş görmediğimi bir malı başkası için de uygun görmem" demiştir. İmam Gazalî, Hz. Fudayl`ın bu halini anlattıktan ve bu görüşü bir derece kabul ettikten sonra, bu görüşleri destekleyen delilleri sıralar.
    Resul-i Ekrem Efendimiz, bir cenaze defni dönüşünde Kureyşli bir kadının verdiği ziyafete davet edilmişti. Önüne konulan kızartılmış koyunun haram olduğu bildirilince, "Bunu kaldırın ve esirlere yedirin" buyurmuştur.1 Diğer naklî delil de şöyle: Bizans`ın İranlılara galip geleceğini haber veren Rum Suresi`nin ilk ayetleri nazil olunca, müşrikler Peygamberimizi yalanlayarak alaya aldılar. Bunun üzerine Hz. Ebu Bekir, Peygamberimizin izniyle müşriklerle bahse girişti. Sonunda Kur`an`ın verdiği haber doğru çıktı. Hz. Ebu Bekir de iddiada ortaya konan develeri müşriklerden aldı. Ancak, bu arada kumar haram kılındığı için, Resul-i Ekrem Efendimiz, "Getirdiğin bu mal şüphesiz haramdır. Onu Müslümanlara sadaka olarak ver" buyurdu.
    Her iki görüşle ilgili geniş açıklamalarda bulunan İmam Gazalî özet olarak şunları söyler: Böyle bir malı hayırlı bir yere har`camak, denize atmaktan daha isabetlidir. Bunun ne atana, ne de malın sahibine bir faydası yoktur. Halbuki bir fakire verildiği zaman, o fakir faydalanacağı gibi, mal sahibine de duacı olacaktır. "Kendimiz haramı nasıl yemiyorsak, fakirlere de yedirmeyiz" görüşünde olan âlimlere ise Gazalî şu cevabı verir: "Bu söz doğrudur. Fakat bu mal, ihtiyacımız olmadığı zaman bize haramdır, fakire ise helaldir."2 Bu durumda gerek faizli parayı, gerekse başka yollardan ele geçmiş bulunan parayı fakirlere sadaka vermek mümkündür. İstenirse bu para bir hayır kurumuna da verilebilir. Sadaka olarak verilen bu paradan bir sevap da beklenmez. Sadece para en uygun bir şekilde değerlendirilmiş olur.
    1.Tirmizî, Savm: 3.
    2. İhyâ, 2:127-132.


  3. 12.Şubat.2009, 14:02
    2
    Devamlı Üye



    Konuyu İhyâ`da "Haram malın harcanması" bölümünde anlatan İmam Gazalî iki noktaya dikkat çeker. Birincisi, o malın sadaka olarak elden çıkarılması; diğeri de temiz bir mal olmadığı gerekçesiyle sadaka olarak verilemeyeceğidir. İkinci görüşü benimseyenlerden Fudayl bin İyad, eline geçen iki dirhem paranın helâl yoldan kazanılmış olmadığını fark edince onu götürüp taşların arasına koymuş ve "Ben ancak helâl ve temiz olan malı sadaka olarak veririm. Kendim için hoş görmediğimi bir malı başkası için de uygun görmem" demiştir. İmam Gazalî, Hz. Fudayl`ın bu halini anlattıktan ve bu görüşü bir derece kabul ettikten sonra, bu görüşleri destekleyen delilleri sıralar.
    Resul-i Ekrem Efendimiz, bir cenaze defni dönüşünde Kureyşli bir kadının verdiği ziyafete davet edilmişti. Önüne konulan kızartılmış koyunun haram olduğu bildirilince, "Bunu kaldırın ve esirlere yedirin" buyurmuştur.1 Diğer naklî delil de şöyle: Bizans`ın İranlılara galip geleceğini haber veren Rum Suresi`nin ilk ayetleri nazil olunca, müşrikler Peygamberimizi yalanlayarak alaya aldılar. Bunun üzerine Hz. Ebu Bekir, Peygamberimizin izniyle müşriklerle bahse girişti. Sonunda Kur`an`ın verdiği haber doğru çıktı. Hz. Ebu Bekir de iddiada ortaya konan develeri müşriklerden aldı. Ancak, bu arada kumar haram kılındığı için, Resul-i Ekrem Efendimiz, "Getirdiğin bu mal şüphesiz haramdır. Onu Müslümanlara sadaka olarak ver" buyurdu.
    Her iki görüşle ilgili geniş açıklamalarda bulunan İmam Gazalî özet olarak şunları söyler: Böyle bir malı hayırlı bir yere har`camak, denize atmaktan daha isabetlidir. Bunun ne atana, ne de malın sahibine bir faydası yoktur. Halbuki bir fakire verildiği zaman, o fakir faydalanacağı gibi, mal sahibine de duacı olacaktır. "Kendimiz haramı nasıl yemiyorsak, fakirlere de yedirmeyiz" görüşünde olan âlimlere ise Gazalî şu cevabı verir: "Bu söz doğrudur. Fakat bu mal, ihtiyacımız olmadığı zaman bize haramdır, fakire ise helaldir."2 Bu durumda gerek faizli parayı, gerekse başka yollardan ele geçmiş bulunan parayı fakirlere sadaka vermek mümkündür. İstenirse bu para bir hayır kurumuna da verilebilir. Sadaka olarak verilen bu paradan bir sevap da beklenmez. Sadece para en uygun bir şekilde değerlendirilmiş olur.
    1.Tirmizî, Savm: 3.
    2. İhyâ, 2:127-132.


  4. 12.Şubat.2009, 14:40
    3
    mday
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Mart.2008
    Üye No: 15115
    Mesaj Sayısı: 5
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: faiz

    cevap yazan kardeşimden Allah razı olsun araştırmam gereken bir konuydu bilgilendirdiğiniz için rabbim razı olsun sizi cennetine hapsetsin inşl


  5. 12.Şubat.2009, 14:40
    3
    mday - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    cevap yazan kardeşimden Allah razı olsun araştırmam gereken bir konuydu bilgilendirdiğiniz için rabbim razı olsun sizi cennetine hapsetsin inşl


  6. 12.Şubat.2009, 14:42
    4
    naqshi
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Aralık.2008
    Üye No: 41624
    Mesaj Sayısı: 244
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 38

    --->: faiz

    Amin Kardeşim ecmain. eğer aklına takılan diğer konularda varsa faiz ile ilgili konular güncellendi ordan da bakabilirsin.. vesselam veddua


  7. 12.Şubat.2009, 14:42
    4
    Devamlı Üye
    Amin Kardeşim ecmain. eğer aklına takılan diğer konularda varsa faiz ile ilgili konular güncellendi ordan da bakabilirsin.. vesselam veddua


  8. 12.Şubat.2009, 14:53
    5
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    --->: faiz

    Alıntı
    Her iki görüşle ilgili geniş açıklamalarda bulunan İmam Gazalî özet olarak şunları söyler: Böyle bir malı hayırlı bir yere har`camak, denize atmaktan daha isabetlidir. Bunun ne atana, ne de malın sahibine bir faydası yoktur. Halbuki bir fakire verildiği zaman, o fakir faydalanacağı gibi, mal sahibine de duacı olacaktır.
    isabetli görüş budur. Allah cc razı olsun.


  9. 12.Şubat.2009, 14:53
    5
    Administrator
    Alıntı
    Her iki görüşle ilgili geniş açıklamalarda bulunan İmam Gazalî özet olarak şunları söyler: Böyle bir malı hayırlı bir yere har`camak, denize atmaktan daha isabetlidir. Bunun ne atana, ne de malın sahibine bir faydası yoktur. Halbuki bir fakire verildiği zaman, o fakir faydalanacağı gibi, mal sahibine de duacı olacaktır.
    isabetli görüş budur. Allah cc razı olsun.





+ Yorum Gönder