Konusunu Oylayın.: Varoluş sebebimiz nedir?

5 üzerinden 3.67 | Toplam : 3 kişi
Varoluş sebebimiz nedir?
  1. 06.Aralık.2008, 06:45
    1
    fatma zehra
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Aralık.2008
    Üye No: 41606
    Mesaj Sayısı: 33
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Varoluş sebebimiz nedir?






    Varoluş sebebimiz nedir? Mumsema yüce Allah bizi halkeylediği zaman başımıza nelerin geleceğini hangi yolda olup müslüman mı yoksa sapkınlardan mı olacağımızı cennetemi yoksa cehenneme mi gireceğimizi yani kısacası herşeyi bilerek halkeylemektedir.madem yüce Rabbimiz herşeyi bilerek halkeyliyorsa biz neden çabalıyoruz sonuç belli zaten.sakın bu sorum isyan gibi anlaşılmasın haşa bu soruyu sormamın sebebi sadece gerçek cevabını bulabilmektir.çünkü şimdiye kadar bir çok kişiye sordum fakat bu sorunun cevabını bir türlü bulamadım.eğer bu sorunun cevabını bulmama yardımcı olabilirseniz çok sevirim.Rabbim cümle ümmet'i müslümandan razı olsun inşaallah.Allah'a emanet olun


  2. 06.Aralık.2008, 06:45
    1



    yüce Allah bizi halkeylediği zaman başımıza nelerin geleceğini hangi yolda olup müslüman mı yoksa sapkınlardan mı olacağımızı cennetemi yoksa cehenneme mi gireceğimizi yani kısacası herşeyi bilerek halkeylemektedir.madem yüce Rabbimiz herşeyi bilerek halkeyliyorsa biz neden çabalıyoruz sonuç belli zaten.sakın bu sorum isyan gibi anlaşılmasın haşa bu soruyu sormamın sebebi sadece gerçek cevabını bulabilmektir.çünkü şimdiye kadar bir çok kişiye sordum fakat bu sorunun cevabını bir türlü bulamadım.eğer bu sorunun cevabını bulmama yardımcı olabilirseniz çok sevirim.Rabbim cümle ümmet'i müslümandan razı olsun inşaallah.Allah'a emanet olun


    Benzer Konular

    - Adalet nedir? adalet sözcüğünün terim anlamı nedir? adaletin hak ile olan ilişkisi nedir? hak nedir?

    - Varoluş sendromu

    - Tarikat nedir? Tasavvuf nedir? Tarikatin gaye-i maksadı nedir?

    - Salli barik varoluş sebebi nedir

    - Bosna Müslümanlarının varoluş mücadelesinin unutulmaz öncüsü

  3. 06.Aralık.2008, 07:31
    2
    ravzanur
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Mart.2007
    Üye No: 177
    Mesaj Sayısı: 839
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 12

    varoluş sebebimiz ne




    cennet-cehennem...

    İnsanın cüz-i ihtiyari adı verilen iradesi, önemsiz gibi görülmekle beraber, kainatta geçerli olan kanunlardan istifade ederek büyük işlerin meydana gelmesine sebep olmaktadır.
    Burada iradenin yaptığı tek şey, sadece hangi düğmeye basılacağına karar vermesi ve teşebbüse geçmesidir. Asansör ise, o zatın kudret ve iradesiyle değil, belirli fizik ve mekanik kanunlarla hareket etmektedir. Yani, insan üst kata kendi iktidarıyla çıkmadığı gibi, alt kata da kendi iktidarıyla inmemektedir. Bununla beraber asansörün nereye gideceğinin tayini, içindeki şahsın iradesine bırakılmıştır.
    İnsanın kendi iradesiyle yaptığı bütün işler, bu ölçüyle değerlendirilebilir. Mesela; cenab-ı hak, meyhaneye gitmenin haram, camiye gitmenin ise faziletli olduğunu insanlara bildirmiş bulunmaktadır. İnsan bedeni ise kendi iradesiyle, misaldeki asansör gibi her iki yere de gitmeye müsait bir yapıdadır.
    Kaynak: Buhari, Bed'ül-Halk 8, Tefsir Secde 1, Tevhid 35; Müslim, Cennet 2, (2824); Tirmizi, Tefsir

    Kainattaki faaliyetlerde olduğu gibi, beden içindeki faaliyetlerde de insanın iradesi söz konusu olmamakta ve insan bedeni, kanun-u külli adı verilen ilahi kanunlarla hareket etmektedir. Fakat onun nereye gideceğinin tayini, insanın irade ve ihtiyarına bırakılmıştır. O hangi düğmeye basarsa, yani nereye gitmek isterse, beden oraya doğru hareket etmekte, dolayısıyla da gideceği yerin mükafatı veya cezası o insana ait olmaktadır.
    Allah’ın ne yapacağımızı bilmesi bizi sorumluluktan kurtarır mı ?

    Bir film senaryosu tasarlayalım: dedektif, soygun planı hazırlayan üç adamı gizlice dinliyor. Zamanı gelince, soyulacak yere gidiyor. Maksadı suçüstü yakalamak. Fakat soyguna başlarken, adamlar planı değiştiriyorlar. Biri vazgeçiyor, ikisi başka türlü hareket ediyorlar. Eğer bir başkasının bilmesi soyguncuların hareketlerini engelleseydi, planın değişmemesi gerekirdi. Polisin önceden bilmesi olaya hiç tesir etmedi.

    Plan değişmese yine etmeyecekti. Çünkü onlar, bu işi polis öyle biliyor diye yapmayacaklardı. Zaten polisin neler bildiğini de bilmiyorlardı.

    Eğer planı uygulasalar, yakalansalar ve polis, yaptıklarını önceden bildiğini söyleseydi, “sen böyle bildiğin için, biz bu suçu işledik. Gerçek suçlu sensin. Biz masumuz” mu diyeceklerdi?
    Günah işleyip de suçu kadere, yani “o işi önceden bilen ilahi ilme” yüklemek isteyen günahkarın bunlardan ne farkı var?

    “kaderimden kaçamam, yazılan başa gelir, olacak denen olur. Öyleyse günahımdan dolayı niçin suçlu sayılıyorum?” diye düşünenler hiç de az değil.

    Bu mantığın, mesuliyetten kurtulmak isteyen bir suçluya ait olduğu gün gibi ortada. İşte formül: suçu kadere yükle ve rahatla! Adil bir hakem olan vicdanın, bu düşünüş biçimiyle huzura kavuşacağını sanmıyorum. Çünkü, yapıp ettiklerimizin dikkatli bir şahididir o. Şüphesiz bir “kader kanunu” vardır ve hükmünü yürütür, ama “irade” de bir kanundur. Her günahı isteyip dileyerek işlediğimizi nasıl unutabiliriz? Alınyazımızı okuyamıyoruz, kaderde olanı bilmiyoruz. Bizim bildiğimiz, önümüzde biri iyi, diğeri kötü iki yol bulunduğu. Asla inkar edemeyeceğimiz irademizle birinden gidiyoruz. Giderken de nefsimizden başka bir zorlayıcı olmadığını pekala hissediyoruz. Önce değil, ancak her şey olup bittikten sonra öğreniyoruz alın yazımızı.

    Şu misalin meselemize ışık tutacağına inanıyorum. Harika bir kameraman düşünelim. Diyelim ki, bu adam, bizim gelecekteki on günlük hayatımızı gizlice filme aldı. Yani o, on günlük yaşantımızı önceden bildi. Biz de film olayını öğrendik, ama bantta neler olduğunu bilmiyoruz. Onbirinci gün filmi bize gösterdi. İşlediğimiz hataları, günahları ve suçları seyrettik. Kameramana, “sen bizim on günlük geleceğimizi bilmesen, görüntülemesen, biz bu suçları işlemezdik” diyebiliriz miyiz?

    Bilmekle yapmanın çok farklı şeyler olduğunu vurgulamak gerekir. Bir misal vermiştik. Bizlerin bir çekirdeğin ağaç olacağını bilmemiz onun ağaç olmasına gerek olmadığı anlamına gelmez.

    Ayrıca bir makine veya bina için bir plan yapılsa, madem ki plan var öyleyse binaya ve makinaya ne gerek var denilebilir mi.

    Yarın bir yere gideceğimizi ve şunları yiyeceğimizi planlıyalım. Buna göre madem ne yapacağımız belli öyleyse ne gerek var gitmeye ve yemek yemeye diyor muyuz.

    Biz bile gündelik basit şeyler için bunu diyemezsek, Allah'ın sayısız hikmetlerle yarattığı insanı, madem ne yapacağını biliyordu öyleyse neden imtihan ediyor denilemez.
    Buna bir örnek verelim; Allah dostu evliyadan bir öğretmen düşünelim. Öğrencilerinden birisine “yarın seni şu kitaptan imtihan edeceğim.” diyor. Fakat öğretmen Allah’ın izniyle onun filim, maç, oyun, eğlence, derken sabah okula çalışmadan geleceğini bilerek, akşamdan karnesine “0” yazıyor. Ertesi sabah öğrenci sorulan sorulara cevap veremiyor ve sıfırı hak ettiğini bildiği anda, öğretmen cebinden not defterini çıkarıp “senin çalışmayıp sıfır alacağını bildiğim için önceden deftere sıfır yazmıştım” diyor. Buna karşı öğrenci “Hocam sen sıfır yazdığın için ben sıfır aldım. Yoksa geçer puan yazsaydın geçerdim.” diyebilir mi?
    Evet Allah insanın cennetlik ve cehennemlik olduğunu bilmektedir. Ancak nasılki insanı bu dünyaya gönderip imtihan etmesinin hikmetleri varsa mahşerde de hesaba çekmesinin bir çok hikmeti vardır.


  4. 06.Aralık.2008, 07:31
    2
    Devamlı Üye



    cennet-cehennem...

    İnsanın cüz-i ihtiyari adı verilen iradesi, önemsiz gibi görülmekle beraber, kainatta geçerli olan kanunlardan istifade ederek büyük işlerin meydana gelmesine sebep olmaktadır.
    Burada iradenin yaptığı tek şey, sadece hangi düğmeye basılacağına karar vermesi ve teşebbüse geçmesidir. Asansör ise, o zatın kudret ve iradesiyle değil, belirli fizik ve mekanik kanunlarla hareket etmektedir. Yani, insan üst kata kendi iktidarıyla çıkmadığı gibi, alt kata da kendi iktidarıyla inmemektedir. Bununla beraber asansörün nereye gideceğinin tayini, içindeki şahsın iradesine bırakılmıştır.
    İnsanın kendi iradesiyle yaptığı bütün işler, bu ölçüyle değerlendirilebilir. Mesela; cenab-ı hak, meyhaneye gitmenin haram, camiye gitmenin ise faziletli olduğunu insanlara bildirmiş bulunmaktadır. İnsan bedeni ise kendi iradesiyle, misaldeki asansör gibi her iki yere de gitmeye müsait bir yapıdadır.
    Kaynak: Buhari, Bed'ül-Halk 8, Tefsir Secde 1, Tevhid 35; Müslim, Cennet 2, (2824); Tirmizi, Tefsir

    Kainattaki faaliyetlerde olduğu gibi, beden içindeki faaliyetlerde de insanın iradesi söz konusu olmamakta ve insan bedeni, kanun-u külli adı verilen ilahi kanunlarla hareket etmektedir. Fakat onun nereye gideceğinin tayini, insanın irade ve ihtiyarına bırakılmıştır. O hangi düğmeye basarsa, yani nereye gitmek isterse, beden oraya doğru hareket etmekte, dolayısıyla da gideceği yerin mükafatı veya cezası o insana ait olmaktadır.
    Allah’ın ne yapacağımızı bilmesi bizi sorumluluktan kurtarır mı ?

    Bir film senaryosu tasarlayalım: dedektif, soygun planı hazırlayan üç adamı gizlice dinliyor. Zamanı gelince, soyulacak yere gidiyor. Maksadı suçüstü yakalamak. Fakat soyguna başlarken, adamlar planı değiştiriyorlar. Biri vazgeçiyor, ikisi başka türlü hareket ediyorlar. Eğer bir başkasının bilmesi soyguncuların hareketlerini engelleseydi, planın değişmemesi gerekirdi. Polisin önceden bilmesi olaya hiç tesir etmedi.

    Plan değişmese yine etmeyecekti. Çünkü onlar, bu işi polis öyle biliyor diye yapmayacaklardı. Zaten polisin neler bildiğini de bilmiyorlardı.

    Eğer planı uygulasalar, yakalansalar ve polis, yaptıklarını önceden bildiğini söyleseydi, “sen böyle bildiğin için, biz bu suçu işledik. Gerçek suçlu sensin. Biz masumuz” mu diyeceklerdi?
    Günah işleyip de suçu kadere, yani “o işi önceden bilen ilahi ilme” yüklemek isteyen günahkarın bunlardan ne farkı var?

    “kaderimden kaçamam, yazılan başa gelir, olacak denen olur. Öyleyse günahımdan dolayı niçin suçlu sayılıyorum?” diye düşünenler hiç de az değil.

    Bu mantığın, mesuliyetten kurtulmak isteyen bir suçluya ait olduğu gün gibi ortada. İşte formül: suçu kadere yükle ve rahatla! Adil bir hakem olan vicdanın, bu düşünüş biçimiyle huzura kavuşacağını sanmıyorum. Çünkü, yapıp ettiklerimizin dikkatli bir şahididir o. Şüphesiz bir “kader kanunu” vardır ve hükmünü yürütür, ama “irade” de bir kanundur. Her günahı isteyip dileyerek işlediğimizi nasıl unutabiliriz? Alınyazımızı okuyamıyoruz, kaderde olanı bilmiyoruz. Bizim bildiğimiz, önümüzde biri iyi, diğeri kötü iki yol bulunduğu. Asla inkar edemeyeceğimiz irademizle birinden gidiyoruz. Giderken de nefsimizden başka bir zorlayıcı olmadığını pekala hissediyoruz. Önce değil, ancak her şey olup bittikten sonra öğreniyoruz alın yazımızı.

    Şu misalin meselemize ışık tutacağına inanıyorum. Harika bir kameraman düşünelim. Diyelim ki, bu adam, bizim gelecekteki on günlük hayatımızı gizlice filme aldı. Yani o, on günlük yaşantımızı önceden bildi. Biz de film olayını öğrendik, ama bantta neler olduğunu bilmiyoruz. Onbirinci gün filmi bize gösterdi. İşlediğimiz hataları, günahları ve suçları seyrettik. Kameramana, “sen bizim on günlük geleceğimizi bilmesen, görüntülemesen, biz bu suçları işlemezdik” diyebiliriz miyiz?

    Bilmekle yapmanın çok farklı şeyler olduğunu vurgulamak gerekir. Bir misal vermiştik. Bizlerin bir çekirdeğin ağaç olacağını bilmemiz onun ağaç olmasına gerek olmadığı anlamına gelmez.

    Ayrıca bir makine veya bina için bir plan yapılsa, madem ki plan var öyleyse binaya ve makinaya ne gerek var denilebilir mi.

    Yarın bir yere gideceğimizi ve şunları yiyeceğimizi planlıyalım. Buna göre madem ne yapacağımız belli öyleyse ne gerek var gitmeye ve yemek yemeye diyor muyuz.

    Biz bile gündelik basit şeyler için bunu diyemezsek, Allah'ın sayısız hikmetlerle yarattığı insanı, madem ne yapacağını biliyordu öyleyse neden imtihan ediyor denilemez.
    Buna bir örnek verelim; Allah dostu evliyadan bir öğretmen düşünelim. Öğrencilerinden birisine “yarın seni şu kitaptan imtihan edeceğim.” diyor. Fakat öğretmen Allah’ın izniyle onun filim, maç, oyun, eğlence, derken sabah okula çalışmadan geleceğini bilerek, akşamdan karnesine “0” yazıyor. Ertesi sabah öğrenci sorulan sorulara cevap veremiyor ve sıfırı hak ettiğini bildiği anda, öğretmen cebinden not defterini çıkarıp “senin çalışmayıp sıfır alacağını bildiğim için önceden deftere sıfır yazmıştım” diyor. Buna karşı öğrenci “Hocam sen sıfır yazdığın için ben sıfır aldım. Yoksa geçer puan yazsaydın geçerdim.” diyebilir mi?
    Evet Allah insanın cennetlik ve cehennemlik olduğunu bilmektedir. Ancak nasılki insanı bu dünyaya gönderip imtihan etmesinin hikmetleri varsa mahşerde de hesaba çekmesinin bir çok hikmeti vardır.


  5. 11.Aralık.2008, 21:38
    3
    asmina
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ağustos.2008
    Üye No: 29280
    Mesaj Sayısı: 20
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Bulunduğu yer: İstanbul

    --->: varoluş sebebimiz nedir?

    Allah razı olsun. Benim öğrenmek istediğim eş seçimi yani evlilik şimdi külli irademi yoksa cüz-i irademi. Eğer cüz-i irade ise zorla evlendirilen insnalar görüyoruz hatta bazı yerlerde zor kullanılarak bile evlilikler oluyor. Bu duurmda kim ve nasıl karar vermiş oluyor.Lütfen bu konuda açıklayıcı bir bilgi veriseniz sevinirim.


  6. 11.Aralık.2008, 21:38
    3
    asmina - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Allah razı olsun. Benim öğrenmek istediğim eş seçimi yani evlilik şimdi külli irademi yoksa cüz-i irademi. Eğer cüz-i irade ise zorla evlendirilen insnalar görüyoruz hatta bazı yerlerde zor kullanılarak bile evlilikler oluyor. Bu duurmda kim ve nasıl karar vermiş oluyor.Lütfen bu konuda açıklayıcı bir bilgi veriseniz sevinirim.


  7. 11.Aralık.2008, 21:43
    4
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,585
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    --->: varoluş sebebimiz nedir?

    Alıntı
    yüce Allah bizi halkeylediği zaman başımıza nelerin geleceğini hangi yolda olup müslüman mı yoksa sapkınlardan mı olacağımızı cennetemi yoksa cehenneme mi gireceğimizi yani kısacası herşeyi bilerek halkeylemektedir.madem yüce Rabbimiz herşeyi bilerek halkeyliyorsa biz neden çabalıyoruz sonuç belli zaten.sakın bu sorum isyan gibi anlaşılmasın haşa bu soruyu sormamın sebebi sadece gerçek cevabını bulabilmektir.çünkü şimdiye kadar bir çok kişiye sordum fakat bu sorunun cevabını bir türlü bulamadım.eğer bu sorunun cevabını bulmama yardımcı olabilirseniz çok sevirim.Rabbim cümle ümmet'i müslümandan razı olsun inşaallah.Allah'a emanet olun
    buyur:

    Hayr ve Şer de Allah'tan madem. İnsanların ne Suçu var ? - Mumsema ...

    http://www.mumsema.com/itikat-iman-s...-cevaplar.html

    Ehli sünnet'in kader anlayışı nasıldır?

    Allah'ın Takdiri değişir mi?



    Dünyaya Geliş Amacimiz - Mumsema islam Arsivi

    Yaratiliş Gayesi - Mumsema islam Arsivi

    Alıntı
    Allah razı olsun. Benim öğrenmek istediğim eş seçimi yani evlilik şimdi külli irademi yoksa cüz-i irademi. Eğer cüz-i irade ise zorla evlendirilen insnalar görüyoruz hatta bazı yerlerde zor kullanılarak bile evlilikler oluyor. Bu duurmda kim ve nasıl karar vermiş oluyor.Lütfen bu konuda açıklayıcı bir bilgi veriseniz sevinirim.
    Kaderimizde kim varsa onunla mı evlenmek zorundayız? Evlilik kader midir?


  8. 11.Aralık.2008, 21:43
    4
    Moderatör
    Alıntı
    yüce Allah bizi halkeylediği zaman başımıza nelerin geleceğini hangi yolda olup müslüman mı yoksa sapkınlardan mı olacağımızı cennetemi yoksa cehenneme mi gireceğimizi yani kısacası herşeyi bilerek halkeylemektedir.madem yüce Rabbimiz herşeyi bilerek halkeyliyorsa biz neden çabalıyoruz sonuç belli zaten.sakın bu sorum isyan gibi anlaşılmasın haşa bu soruyu sormamın sebebi sadece gerçek cevabını bulabilmektir.çünkü şimdiye kadar bir çok kişiye sordum fakat bu sorunun cevabını bir türlü bulamadım.eğer bu sorunun cevabını bulmama yardımcı olabilirseniz çok sevirim.Rabbim cümle ümmet'i müslümandan razı olsun inşaallah.Allah'a emanet olun
    buyur:

    Hayr ve Şer de Allah'tan madem. İnsanların ne Suçu var ? - Mumsema ...

    http://www.mumsema.com/itikat-iman-s...-cevaplar.html

    Ehli sünnet'in kader anlayışı nasıldır?

    Allah'ın Takdiri değişir mi?



    Dünyaya Geliş Amacimiz - Mumsema islam Arsivi

    Yaratiliş Gayesi - Mumsema islam Arsivi

    Alıntı
    Allah razı olsun. Benim öğrenmek istediğim eş seçimi yani evlilik şimdi külli irademi yoksa cüz-i irademi. Eğer cüz-i irade ise zorla evlendirilen insnalar görüyoruz hatta bazı yerlerde zor kullanılarak bile evlilikler oluyor. Bu duurmda kim ve nasıl karar vermiş oluyor.Lütfen bu konuda açıklayıcı bir bilgi veriseniz sevinirim.
    Kaderimizde kim varsa onunla mı evlenmek zorundayız? Evlilik kader midir?


  9. 11.Aralık.2008, 22:01
    5
    asmina
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ağustos.2008
    Üye No: 29280
    Mesaj Sayısı: 20
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Bulunduğu yer: İstanbul

    --->: varoluş sebebimiz nedir?

    Allah razı olsun


  10. 11.Aralık.2008, 22:01
    5
    asmina - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Allah razı olsun





+ Yorum Gönder