Konusunu Oylayın.: Ruhul beyan tefsiri internette bulamadım bilen arkadaşlarımız yardım edebilirler mi?

5 üzerinden 4.50 | Toplam : 2 kişi
Ruhul beyan tefsiri internette bulamadım bilen arkadaşlarımız yardım edebilirler mi?
  1. 02.Aralık.2008, 21:10
    1
    gözde1
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 27.Kasım.2008
    Üye No: 40476
    Mesaj Sayısı: 8
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 29

    Ruhul beyan tefsiri internette bulamadım bilen arkadaşlarımız yardım edebilirler mi?






    Ruhul beyan tefsiri internette bulamadım bilen arkadaşlarımız yardım edebilirler mi? Mumsema arkadaşlar,ruhul beyan tefsiri internette bulamadım.bilen arkadaşlarımız yardım edebilirler mi?


  2. 02.Aralık.2008, 21:10
    1
    Üye



  3. 02.Aralık.2008, 22:10
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,585
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    --->: ruhul beyan tefsiri internette bulamadımbilen arkadaşlarımız yardım edebilirler




    bilgi ve irtibat hakkında kısa bir yazı buyur:

    Ruhu`l-Beyan Tefsiri


    Her ilim dalında kendisinden sonra gelenlere iz açıp yol gösteren, rehberlik ve kaynaklık eden çalışmalar vardır. Konuyu Tefsir sahasına inhisar ettirerek örneklendirecek olursak, ez-Zemahşeri`nin el-Keşşaf`ı, Fahruddin er-Razi`nin Mefatihu`l-Gayb`ı ve Ebu Hayyan`ın el-Bahru`l-Muhit`inin dirayet tefsirleri, et-Taberi`nin Cami`u`l-Beyan`ı ve İbn Kesir`in Tefsiru`l-Kur`ani`l-Azim`inin rivayet tefsirleri üzerindeki etkisi malum ve müsellemdir. İşari/Tasavvufi tefsirler arasında da –mütekaddimuna ait eserleri hariç tutarak söylersek– İsmail Hakkı Bursevi`nin Ruhu`l-Beyan`ı böyle bir özelliğe sahiptir. Kendisinden sonra kaleme alınmış birçok eserde Ruhu`l-Beyan`ın izi ve etkisi vardır. 17. asır ricalinden olan İsmail Hakkı Bursevi(rh.a), 20 seneyi aşkın bir zamanda tamamladığı tefsirinde ayetlerin bütün vecihleri üzerinde durmamış, bunun yerine kolay anlaşılacak sade bir tefsir tarzını benimsemiştir. Eserinde bol miktarda nasihat, terğib, öğüt ve ibret ağırlıklı kıssalar, Farsça beyitler ve Tasavvufi eserlerden alıntılar vardır. Her ne kadar Tasavvufi/işari tefsir kategorisinin tipik örneklerinden ise de, Ruhu`l-Beyan`da Kur`an`ın Kur`an`la, Sünnet`le ve Sahabe ve Tabiun akvaliyle tefsirine de riayet edilmiştir. Bu bakımdan onun hem rivayet hem de dirayet tefsiri olduğunu söylemek mümkündür. Şu kadar ki, ihtiva ettiği bazı rivayetler dolayısıyla Ruhu`l-Beyan`ın, el-Kevseri ve Abdülfettah Ebu Gudde gibi Hadis sahasının otoritesi olan ulema tarafından eleştiri konusu yapıldığını görüyoruz. Eserin çevirisinin başında yer alan `İsmail Hakkı Bursevi Hazretlerinin Hayatı ve Eserleri` isimli çalışmasında Dr. Ali Namlı da bu noktaya dikkat çekmiş ve Ebu Gudde`nin, Bursevi hakkında kullandığı `La yede lehu bi ilmi`l-Hadis` (Hadis ilminde birikimi yoktur) ifadesine itiraz ederek bu tenkidin mübalağalı olduğunu söylemiştir. Ardından da onun, İbn Hacer`in Nuhbetü`l-Fiker`ini şerh ettiğini hatırlatmış ve meselenin, Bursevi`nin Muhaddisler tarafından belirlenen Hadis Usulü kriterlerine riayet etmekle birlikte `keşf`i de hadis tesbit ve tashihinde bir kriter olarak benimsemesinden kaynaklandığını söylemiştir. Hadis tesbit ve tashihinde `keşf`in belirleyici kılınıp kılınamayacağı, Ehl-i Tasavvuf ile Ehl-i Hadis arasında süregelen bir tartışmadır ve yukarıdaki problem de buradan kaynaklanmaktadır. Kısmetse ileride bu mesele üzerinde ayrıca dururuz… Ruhu`l-Beyan`ın çevirisinde dikkat çeken noktalara gelince, itina ile hazırlanmış fizik görüntü (cilt, sayfa düzeni, kapak, harf karakterleri vb.) konusunda söylenebilecekleri bir kenara bırakırsak, mütercimlerin, eserin aslında mevcut bazı yerleri faydadan hali olduğu düşüncesiyle tercüme etmeyip, dileyenleri cilt ve sayfa numarasını verdikleri yerlere havale ettikleri görülüyor. Birinci cildin başına yayınevi tarafından konan `sunuş` yazısında da okuyucu bu noktada uyarılıyor. Bu haliyle Ruhu`l-Beyan çevirisine, `tartışmak` ya da `eleştirmek` için değil de `öğüt ve ibret almak` için Kur`an tefsiri okumak isteyenlerin hedeflendiği bir eser özelliği kazandırılmış. Çeviride sağlanan akıcılığın da bu noktada önemli bir rol üstlendiğini özellikle belirtmek -dolayısıyla mütercimleri de ayrıca kutlamak- gerekiyor.
    İrtibat için:
    Erkam yayınları tel: 0212 671 07 00 – 513 35 80

    Ebubekir Sifil


  4. 02.Aralık.2008, 22:10
    2
    Moderatör



    bilgi ve irtibat hakkında kısa bir yazı buyur:

    Ruhu`l-Beyan Tefsiri


    Her ilim dalında kendisinden sonra gelenlere iz açıp yol gösteren, rehberlik ve kaynaklık eden çalışmalar vardır. Konuyu Tefsir sahasına inhisar ettirerek örneklendirecek olursak, ez-Zemahşeri`nin el-Keşşaf`ı, Fahruddin er-Razi`nin Mefatihu`l-Gayb`ı ve Ebu Hayyan`ın el-Bahru`l-Muhit`inin dirayet tefsirleri, et-Taberi`nin Cami`u`l-Beyan`ı ve İbn Kesir`in Tefsiru`l-Kur`ani`l-Azim`inin rivayet tefsirleri üzerindeki etkisi malum ve müsellemdir. İşari/Tasavvufi tefsirler arasında da –mütekaddimuna ait eserleri hariç tutarak söylersek– İsmail Hakkı Bursevi`nin Ruhu`l-Beyan`ı böyle bir özelliğe sahiptir. Kendisinden sonra kaleme alınmış birçok eserde Ruhu`l-Beyan`ın izi ve etkisi vardır. 17. asır ricalinden olan İsmail Hakkı Bursevi(rh.a), 20 seneyi aşkın bir zamanda tamamladığı tefsirinde ayetlerin bütün vecihleri üzerinde durmamış, bunun yerine kolay anlaşılacak sade bir tefsir tarzını benimsemiştir. Eserinde bol miktarda nasihat, terğib, öğüt ve ibret ağırlıklı kıssalar, Farsça beyitler ve Tasavvufi eserlerden alıntılar vardır. Her ne kadar Tasavvufi/işari tefsir kategorisinin tipik örneklerinden ise de, Ruhu`l-Beyan`da Kur`an`ın Kur`an`la, Sünnet`le ve Sahabe ve Tabiun akvaliyle tefsirine de riayet edilmiştir. Bu bakımdan onun hem rivayet hem de dirayet tefsiri olduğunu söylemek mümkündür. Şu kadar ki, ihtiva ettiği bazı rivayetler dolayısıyla Ruhu`l-Beyan`ın, el-Kevseri ve Abdülfettah Ebu Gudde gibi Hadis sahasının otoritesi olan ulema tarafından eleştiri konusu yapıldığını görüyoruz. Eserin çevirisinin başında yer alan `İsmail Hakkı Bursevi Hazretlerinin Hayatı ve Eserleri` isimli çalışmasında Dr. Ali Namlı da bu noktaya dikkat çekmiş ve Ebu Gudde`nin, Bursevi hakkında kullandığı `La yede lehu bi ilmi`l-Hadis` (Hadis ilminde birikimi yoktur) ifadesine itiraz ederek bu tenkidin mübalağalı olduğunu söylemiştir. Ardından da onun, İbn Hacer`in Nuhbetü`l-Fiker`ini şerh ettiğini hatırlatmış ve meselenin, Bursevi`nin Muhaddisler tarafından belirlenen Hadis Usulü kriterlerine riayet etmekle birlikte `keşf`i de hadis tesbit ve tashihinde bir kriter olarak benimsemesinden kaynaklandığını söylemiştir. Hadis tesbit ve tashihinde `keşf`in belirleyici kılınıp kılınamayacağı, Ehl-i Tasavvuf ile Ehl-i Hadis arasında süregelen bir tartışmadır ve yukarıdaki problem de buradan kaynaklanmaktadır. Kısmetse ileride bu mesele üzerinde ayrıca dururuz… Ruhu`l-Beyan`ın çevirisinde dikkat çeken noktalara gelince, itina ile hazırlanmış fizik görüntü (cilt, sayfa düzeni, kapak, harf karakterleri vb.) konusunda söylenebilecekleri bir kenara bırakırsak, mütercimlerin, eserin aslında mevcut bazı yerleri faydadan hali olduğu düşüncesiyle tercüme etmeyip, dileyenleri cilt ve sayfa numarasını verdikleri yerlere havale ettikleri görülüyor. Birinci cildin başına yayınevi tarafından konan `sunuş` yazısında da okuyucu bu noktada uyarılıyor. Bu haliyle Ruhu`l-Beyan çevirisine, `tartışmak` ya da `eleştirmek` için değil de `öğüt ve ibret almak` için Kur`an tefsiri okumak isteyenlerin hedeflendiği bir eser özelliği kazandırılmış. Çeviride sağlanan akıcılığın da bu noktada önemli bir rol üstlendiğini özellikle belirtmek -dolayısıyla mütercimleri de ayrıca kutlamak- gerekiyor.
    İrtibat için:
    Erkam yayınları tel: 0212 671 07 00 – 513 35 80

    Ebubekir Sifil


  5. 30.Eylül.2011, 16:08
    3
    irtibat
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Eylül.2011
    Üye No: 90585
    Mesaj Sayısı: 1
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: ruhul beyan tefsiri internette bulamadımbilen arkadaşlarımız yardım edebilirler mi?

    ruhul beyan tefsirini nasıl indirebilirim yardımcı olurmusunuz lütfen


  6. 30.Eylül.2011, 16:08
    3
    irtibat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    ruhul beyan tefsirini nasıl indirebilirim yardımcı olurmusunuz lütfen





+ Yorum Gönder