Konusunu Oylayın.: Adak ile ilgili bi soru

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 3 kişi
Adak ile ilgili bi soru
  1. 21.Kasım.2008, 15:23
    1
    d_e_n_i_z
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Kasım.2008
    Üye No: 39074
    Mesaj Sayısı: 45
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Bulunduğu yer: Avustralya

    Adak ile ilgili bi soru






    Adak ile ilgili bi soru Mumsema Selam arkadaslar benim sormak istedigim cevabindan emin olmadigim bir sual var. Ben esim icin adak adamistim bi kac ay once hayirlisiyla islerimiz bitsin gelsin diye ben yurtidisindayim ferraha cikim allahim hayirlisiyla bi gelsin soyle verdigim emeklerimin mukafatini gorim diye adak adamistim. Simdi durumlar farkli beni terk etdi ustume baska birini aldi oynadi benimle ailesiyle birlikte hem madi hem manevi olarak kanima girdi ve birakti boyle bu durumda adagin kesilmesi lazimmidir? Sagolun arkadaslar.


  2. 21.Kasım.2008, 15:23
    1



    Selam arkadaslar benim sormak istedigim cevabindan emin olmadigim bir sual var. Ben esim icin adak adamistim bi kac ay once hayirlisiyla islerimiz bitsin gelsin diye ben yurtidisindayim ferraha cikim allahim hayirlisiyla bi gelsin soyle verdigim emeklerimin mukafatini gorim diye adak adamistim. Simdi durumlar farkli beni terk etdi ustume baska birini aldi oynadi benimle ailesiyle birlikte hem madi hem manevi olarak kanima girdi ve birakti boyle bu durumda adagin kesilmesi lazimmidir? Sagolun arkadaslar.

  3. 21.Kasım.2008, 17:02
    2
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    --->: Adak ile ilgili bi soru




    ve aleykumusselam ve rahmetullah.

    Kardeşim,
    Adadığın adak, şarta bağlı adaktır. eşinin gelmesi ve durumunuzun düzelmesi durumunda adağını yerine getirmen vacip olur.
    durumunu yazdığın kadarıyla, isdeğin feraha ulaşmamışsın. bu durumda sana adak gerekmez.
    Allah sıkıntılarını gidersin. Allaha emanet ol.


    ____________________________

    Adağın Kısımları
    Nezir'in şarta bağlı olan ve olmayan şeklinde ikiye ayrıldığı gibi bu türler de ayrıca kendi aralarında çeşitli kısımlara ayrılmaktadırlar.
    A- Şarta bağlı olan adaklar
    Bunlara ıstılâhî olarak "Muallak Adaklar" denir. Muallak adaklar ikiye ayrılır:

    1- Bazı hususların gerçekleşmesine ve yapılmasına bağlanan adaklar. Meselâ 'Hastalığım geçer ve iyileşirsem şu kadar oruç tutacağım' veya 'Şu kadar kurban keseceğim' şeklinde yapılan adak gibi. Bu hastalığı geçerse bu ibâdeti derhal yerine getirmek gerekir. Böyle bir adağı daha sonra yapmak her ne kadar câiz ise de hemen yerine getirilmesi daha sevaptır.

    2- Bazı iyi ve güzel hususların gerçekleşmemesi ve yapılmaması için adanan adaklar. Örneğin, 'Falan kimse ile konuşursam şu ibâdeti yapmak üzerime vâcip olsun' şeklindeki adaklar gibi. Burada koşulan şart falan kimse ile konuşmamadır. Bu şarta rağmen o kimse ile konuşulursa adağı yerine getirmek yahut bunun yerine yemin keffâreti ödemek gerekir.

    Genel olarak belli bir şarta bağlanan adaklar belirtilen şartın gerçekleşmesinden önce yapılmazlar. Örneğin 'Falan işim olursa şu kadar oruç tutacağım' diye adak yapılıp o işi gerçekleşmeden adadığı orucu tutarsa adağını yerine getirmiş olmaz. Adı geçen işi gerçekleşince yeniden o orucu tutması gerekir.

    Aynı şekilde bu tür bir adak belirli bir zaman, yer ve kişilere yahut belli bir şekle bağlanırsa mutlaka bu belirlenen şekilde yapılması şart değildir. Meselâ 'Falan işim olursa falan gün veya falan ay oruç tutacağım, şu parayı falan adama vereceğim', yahut şu kadar namazı falan camide kılacağım' dese belirtilen işi gerçekleşince belirttiği gün veya ayda oruç tutması şart değildir. Zikrettiği kişiye belirlediği parayı vermesi yahut söylediği camide namaz kılması şartı aranmamaktadır. Orucunu istediği bir zamanda tutması, sadakasını istediği kimseye vermesi, namazını istediği herhangi bir camide kılması mümkündür.


  4. 21.Kasım.2008, 17:02
    2
    Administrator



    ve aleykumusselam ve rahmetullah.

    Kardeşim,
    Adadığın adak, şarta bağlı adaktır. eşinin gelmesi ve durumunuzun düzelmesi durumunda adağını yerine getirmen vacip olur.
    durumunu yazdığın kadarıyla, isdeğin feraha ulaşmamışsın. bu durumda sana adak gerekmez.
    Allah sıkıntılarını gidersin. Allaha emanet ol.


    ____________________________

    Adağın Kısımları
    Nezir'in şarta bağlı olan ve olmayan şeklinde ikiye ayrıldığı gibi bu türler de ayrıca kendi aralarında çeşitli kısımlara ayrılmaktadırlar.
    A- Şarta bağlı olan adaklar
    Bunlara ıstılâhî olarak "Muallak Adaklar" denir. Muallak adaklar ikiye ayrılır:

    1- Bazı hususların gerçekleşmesine ve yapılmasına bağlanan adaklar. Meselâ 'Hastalığım geçer ve iyileşirsem şu kadar oruç tutacağım' veya 'Şu kadar kurban keseceğim' şeklinde yapılan adak gibi. Bu hastalığı geçerse bu ibâdeti derhal yerine getirmek gerekir. Böyle bir adağı daha sonra yapmak her ne kadar câiz ise de hemen yerine getirilmesi daha sevaptır.

    2- Bazı iyi ve güzel hususların gerçekleşmemesi ve yapılmaması için adanan adaklar. Örneğin, 'Falan kimse ile konuşursam şu ibâdeti yapmak üzerime vâcip olsun' şeklindeki adaklar gibi. Burada koşulan şart falan kimse ile konuşmamadır. Bu şarta rağmen o kimse ile konuşulursa adağı yerine getirmek yahut bunun yerine yemin keffâreti ödemek gerekir.

    Genel olarak belli bir şarta bağlanan adaklar belirtilen şartın gerçekleşmesinden önce yapılmazlar. Örneğin 'Falan işim olursa şu kadar oruç tutacağım' diye adak yapılıp o işi gerçekleşmeden adadığı orucu tutarsa adağını yerine getirmiş olmaz. Adı geçen işi gerçekleşince yeniden o orucu tutması gerekir.

    Aynı şekilde bu tür bir adak belirli bir zaman, yer ve kişilere yahut belli bir şekle bağlanırsa mutlaka bu belirlenen şekilde yapılması şart değildir. Meselâ 'Falan işim olursa falan gün veya falan ay oruç tutacağım, şu parayı falan adama vereceğim', yahut şu kadar namazı falan camide kılacağım' dese belirtilen işi gerçekleşince belirttiği gün veya ayda oruç tutması şart değildir. Zikrettiği kişiye belirlediği parayı vermesi yahut söylediği camide namaz kılması şartı aranmamaktadır. Orucunu istediği bir zamanda tutması, sadakasını istediği kimseye vermesi, namazını istediği herhangi bir camide kılması mümkündür.

  5. 21.Kasım.2008, 17:05
    3
    d_e_n_i_z
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Kasım.2008
    Üye No: 39074
    Mesaj Sayısı: 45
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Bulunduğu yer: Avustralya

    --->: Adak ile ilgili bi soru

    Cok sagol kardesim ya allah razi olsun cok sukur bu siteye uye oldum olali sikintilarim biraz olsada hafifledi sizlerin sayesinde sende allaha emanet ol eyvallah


  6. 21.Kasım.2008, 17:05
    3
    Cok sagol kardesim ya allah razi olsun cok sukur bu siteye uye oldum olali sikintilarim biraz olsada hafifledi sizlerin sayesinde sende allaha emanet ol eyvallah

  7. 15.Ocak.2018, 00:11
    4
    Misafir

    Yorum: Adak ile ilgili bi soru

    Hocam ilk sorum ben polisligi kazanirsam kurbam keseceğim demistim ama sonra adagimi unuturum diye vazgecmistim bu yine de adak yerine gecmis midir?
    2. Sorum kurbanin parasini aileme gondersem onlar kurbani kestirip fakire dagitsa adagim yerine gecer mi yani illa benim kurban kesilirken orda olmam gerekir mi ?


  8. 15.Ocak.2018, 00:11
    4
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Hocam ilk sorum ben polisligi kazanirsam kurbam keseceğim demistim ama sonra adagimi unuturum diye vazgecmistim bu yine de adak yerine gecmis midir?
    2. Sorum kurbanin parasini aileme gondersem onlar kurbani kestirip fakire dagitsa adagim yerine gecer mi yani illa benim kurban kesilirken orda olmam gerekir mi ?

  9. 15.Ocak.2018, 17:05
    5
    mum
    Administrator

    Profili:
    mum
    Üyelik Tarihi: 20.Ocak.2007
    Üye No: 2
    Mesaj Sayısı: 8,446
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Adak ile ilgili bi soru

    Adak adandıktan sonra vaz geçmek olmaz mutlaka kesilmelidir.
    Adağı kişi veya vekil ettiği keser. Sen kesme şansın yoksa birini vekil et kessin veya kestirsin ama ailen yemesin (anne baba dede nene karı ve çocuklar yiyemez)


  10. 15.Ocak.2018, 17:05
    5
    mum
    Administrator
    Adak adandıktan sonra vaz geçmek olmaz mutlaka kesilmelidir.
    Adağı kişi veya vekil ettiği keser. Sen kesme şansın yoksa birini vekil et kessin veya kestirsin ama ailen yemesin (anne baba dede nene karı ve çocuklar yiyemez)

  11. 17.Ocak.2018, 22:27
    6
    Misafir

    Yorum: Adak ile ilgili bi soru

    Sagolun hocam peki adagi yerine getirirken herhangi bir dua veya birsey soylememiz gerekir mi?


  12. 17.Ocak.2018, 22:27
    6
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Sagolun hocam peki adagi yerine getirirken herhangi bir dua veya birsey soylememiz gerekir mi?

  13. 18.Ocak.2018, 12:12
    7
    mum
    Administrator

    Profili:
    mum
    Üyelik Tarihi: 20.Ocak.2007
    Üye No: 2
    Mesaj Sayısı: 8,446
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Adak ile ilgili bi soru

    Adağı kesecek kişiye vekalet vermeniz yeterlidir özel bir duası yoktur.
    Sen benim vekilimsin benim niyetime göre kes deyin


  14. 18.Ocak.2018, 12:12
    7
    mum
    Administrator
    Adağı kesecek kişiye vekalet vermeniz yeterlidir özel bir duası yoktur.
    Sen benim vekilimsin benim niyetime göre kes deyin




+ Yorum Gönder