Konusunu Oylayın.: Sarhoş etmeyen İçkinin az'ı helal mi? içki sarhoş ettiği için mi haram?

5 üzerinden 4.67 | Toplam : 3 kişi
Sarhoş etmeyen İçkinin az'ı helal mi? içki sarhoş ettiği için mi haram?
  1. 24.Eylül.2008, 17:35
    1
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,585
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Sarhoş etmeyen İçkinin az'ı helal mi? içki sarhoş ettiği için mi haram?






    Sarhoş etmeyen İçkinin az'ı helal mi? içki sarhoş ettiği için mi haram? Mumsema Bu Mesaj Size Mumsema islam Arsivi araciligi ile, Sayin .... tarafindan gönderilmistir.

    ------------------------------

    Merhaba hocam,
    Kusura bakmayın kafamda bu aralar bayağı bi soru işareti var.Etraftaki din hocalarından farklı farklı cevaplar aldığım için cevabı sizin gibi birinden öğrenmek en doğrusu ve en mantıklısı bence.Herneyse,sorum şu; Geçenlerde 1-2 eski arkadaşı gördüm.Bayağı bi sohbet ettik.Sonra konu alkollü içeceklere geldi ve bu konuda tartıştık.Arkadaşlar; İslam dininin alkolü yasaklama sebebi insanların içip sarhoş olması ve çevrelerine hasar vermesi yüzündendir,bu sebeple alkolün dozunu fazla kaçırmamak şartıyla sadece tadına bakmak için içmek günah değildir bence dedi.Tabii ben karşı çıktım ama bir türlü inandıramadım.Sizin bu konudaki bilginiz nedir? Selam ve Dua ile...

    --------------------------------

    esteğfirullah dilediğinizi sorabilirsiniz biz bunun için varız kardeşler

    cevabın burda kardeşim: https://www.mumsema.org/i-j/6740-ick...icecekler.html


  2. 24.Eylül.2008, 17:35
    1
    Moderatör



    Bu Mesaj Size Mumsema islam Arsivi araciligi ile, Sayin .... tarafindan gönderilmistir.

    ------------------------------

    Merhaba hocam,
    Kusura bakmayın kafamda bu aralar bayağı bi soru işareti var.Etraftaki din hocalarından farklı farklı cevaplar aldığım için cevabı sizin gibi birinden öğrenmek en doğrusu ve en mantıklısı bence.Herneyse,sorum şu; Geçenlerde 1-2 eski arkadaşı gördüm.Bayağı bi sohbet ettik.Sonra konu alkollü içeceklere geldi ve bu konuda tartıştık.Arkadaşlar; İslam dininin alkolü yasaklama sebebi insanların içip sarhoş olması ve çevrelerine hasar vermesi yüzündendir,bu sebeple alkolün dozunu fazla kaçırmamak şartıyla sadece tadına bakmak için içmek günah değildir bence dedi.Tabii ben karşı çıktım ama bir türlü inandıramadım.Sizin bu konudaki bilginiz nedir? Selam ve Dua ile...

    --------------------------------

    esteğfirullah dilediğinizi sorabilirsiniz biz bunun için varız kardeşler

    cevabın burda kardeşim: https://www.mumsema.org/i-j/6740-ick...icecekler.html


    Benzer Konular

    - Rüyada içki içip sarhoş olduğunu görmek

    - Arkadaşlarıma uyup içki içtim ve sarhoş oldum Şimdi ben kırk (40) gün namaz kılamıyacak mıyım?

    - Alkolün bir damalsı mı haram yoksa sarhoş olna kadarı mı?

    - Çoğu içince sarhoş etmeyen alkol helal midir ?

    - Bir kimse içki içer ve sarhoş olur ve neticesinde Zevcesini boşarsa boşanır mı ?

  3. 29.Haziran.2009, 19:02
    2
    fecr
    Kıdemli Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Eylül.2008
    Üye No: 33533
    Mesaj Sayısı: 688
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7

    --->: Sarhoş etmeyen İçkinin az'ı helal mi? içki sarhoş ettiği için mi haram?




    "Ey İman edenler! içki (hamr), kumar, dikili taşlar ve fal okları Şevtanın işlerinden bir pisliktir" (el-Mâide, 5/90).

    Ey iman edenler! Helâl olan güzel şeyleri haram etmediğiniz gibi, haram olan pisliklerden de iyi sakınınız. Bu cümleden olarak muhakkak ki hamr, yani sarhoş edici şeyler ve meysir, yani piyango ve kumar (Bakara Sûresi 2/219. âyetin tefsirine bkz.) ensâb yani tapılmak için dikilmiş taş vesâir putlar, kumar ve piyango kalemleri, okları, zarları, bütün bunlar başka bir şey değil, ancak birer ricstir, aklınızın tiksineceği, iğreneceği pis, murdar bir şeydir, şeytanın işlerindendir. Şeytanın işi, şeytanın teşvikidir. O halde bu pislikten çekininiz, uzak durunuz ki kurtuluşa eresiniz.
    Bu âyet, müskirât (şarhos edici şeyler)ın yasaklanması ve haram edilmesi hakkında üçüncü ve son olarak nazil olan âyettir ki birincisi Nisâ Sûresindeki "Sarhoş olduğunuz zaman namaza yaklaşmayın." (Nisâ, 4/43) ikincisi de Bakara sûresindeki "Senden içki ve kumarı sorarlar. De ki: Onun ikisinde büyük bir günah vardır." (Bakara, 2/219) âyeti idi. (Oraya bkz.) Allah Teâlâ bu âyette içki ve kumarın haramlığını çeşitli yönleriyle tekit etmiştir. Birinci olarak cümlenin başı ile başlanmış; ikinci olarak putlar ve fal okları ile beraber zikredilerek, "Şarap içen puta tapan gibidir" hadis-i şerifi delaletince puta tapıcılık kabilinden gösterilmiş; üçüncü olarak "pislik" adı verilmiş; dördüncü olarak başlı başına şer veya galip olduğuna tenbih edilerek "şeytanın işlerinden" buyurulmuş; beşinci olarak bizzat kendilerinden çekinilmesi emredilmiş; altıncı olarak, bu çekinme, kurtuluş ümidine bir sebep yapılmıştır.


  4. 29.Haziran.2009, 19:02
    2
    Kıdemli Üye



    "Ey İman edenler! içki (hamr), kumar, dikili taşlar ve fal okları Şevtanın işlerinden bir pisliktir" (el-Mâide, 5/90).

    Ey iman edenler! Helâl olan güzel şeyleri haram etmediğiniz gibi, haram olan pisliklerden de iyi sakınınız. Bu cümleden olarak muhakkak ki hamr, yani sarhoş edici şeyler ve meysir, yani piyango ve kumar (Bakara Sûresi 2/219. âyetin tefsirine bkz.) ensâb yani tapılmak için dikilmiş taş vesâir putlar, kumar ve piyango kalemleri, okları, zarları, bütün bunlar başka bir şey değil, ancak birer ricstir, aklınızın tiksineceği, iğreneceği pis, murdar bir şeydir, şeytanın işlerindendir. Şeytanın işi, şeytanın teşvikidir. O halde bu pislikten çekininiz, uzak durunuz ki kurtuluşa eresiniz.
    Bu âyet, müskirât (şarhos edici şeyler)ın yasaklanması ve haram edilmesi hakkında üçüncü ve son olarak nazil olan âyettir ki birincisi Nisâ Sûresindeki "Sarhoş olduğunuz zaman namaza yaklaşmayın." (Nisâ, 4/43) ikincisi de Bakara sûresindeki "Senden içki ve kumarı sorarlar. De ki: Onun ikisinde büyük bir günah vardır." (Bakara, 2/219) âyeti idi. (Oraya bkz.) Allah Teâlâ bu âyette içki ve kumarın haramlığını çeşitli yönleriyle tekit etmiştir. Birinci olarak cümlenin başı ile başlanmış; ikinci olarak putlar ve fal okları ile beraber zikredilerek, "Şarap içen puta tapan gibidir" hadis-i şerifi delaletince puta tapıcılık kabilinden gösterilmiş; üçüncü olarak "pislik" adı verilmiş; dördüncü olarak başlı başına şer veya galip olduğuna tenbih edilerek "şeytanın işlerinden" buyurulmuş; beşinci olarak bizzat kendilerinden çekinilmesi emredilmiş; altıncı olarak, bu çekinme, kurtuluş ümidine bir sebep yapılmıştır.





+ Yorum Gönder