Konusunu Oylayın.: Domuz kılıyla yapılan taraklar, fırçalar yada kısaca domuzun organlarını kul günah mı?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Domuz kılıyla yapılan taraklar, fırçalar yada kısaca domuzun organlarını kul günah mı?
  1. 29.Haziran.2008, 17:32
    1
    sevcan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Nisan.2008
    Üye No: 17555
    Mesaj Sayısı: 83
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 27

    Domuz kılıyla yapılan taraklar, fırçalar yada kısaca domuzun organlarını kul günah mı?






    Domuz kılıyla yapılan taraklar, fırçalar yada kısaca domuzun organlarını kul günah mı? Mumsema mrb arkadaslar,
    hemen soruma gecmek istiyorum,*
    dinimizin belli nedenlerden dolayi domuz etini yasakladigini biliyoruz, yemememiz gerekiyor.
    sorum su domuz eti yemek gunah peki domuz kiliyla yapilan taraklar yada kisaca domuzun organlarini kullabilirmiyiz?? (tabikide hicbi sekilde yememek sartiyla).
    bilen arkadaslarim cevaplasin lutfen, bilmeden yazip gunaha girmenizi istemem.
    Allaha emanet olun.


  2. 29.Haziran.2008, 17:32
    1
    Devamlı Üye



    mrb arkadaslar,
    hemen soruma gecmek istiyorum,*
    dinimizin belli nedenlerden dolayi domuz etini yasakladigini biliyoruz, yemememiz gerekiyor.
    sorum su domuz eti yemek gunah peki domuz kiliyla yapilan taraklar yada kisaca domuzun organlarini kullabilirmiyiz?? (tabikide hicbi sekilde yememek sartiyla).
    bilen arkadaslarim cevaplasin lutfen, bilmeden yazip gunaha girmenizi istemem.
    Allaha emanet olun.


    Benzer Konular

    - Genital bölgeye lazer yaptırmak günahmı günah yada değil yada mekruhmu kesin bir cevap verirmisiniz?

    - Eşlerin cinsel organlarını görmesi dinimizce günah mıdır?

    - Sadece domuz eti yemek mi günah yoksa domuzun bütün herşeyinden faydalanmak mı günah?

    - İçki içmek yada domuz yemek daha günah mı?

    - Domuz yağı ile yapılan sabunları kullanmak caiz midir ?

  3. 29.Haziran.2008, 17:44
    2
    M_Eminn
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Mart.2008
    Üye No: 12762
    Mesaj Sayısı: 19
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 31
    Bulunduğu yer: Konya

    --->: gunahmi?? bilenler yanitlasin




    domuzla yapılan herşey çok mecbur kalmadımığımız müddetçe günahtır.mesela domuz derisinden yapılmış bir ayakkabılar vardır..mecbur kalırsan giyilebilir fakat giyinmiş olduğun o çorapla ne namaz kılınır ne camiye girilir...


  4. 29.Haziran.2008, 17:44
    2
    Üye



    domuzla yapılan herşey çok mecbur kalmadımığımız müddetçe günahtır.mesela domuz derisinden yapılmış bir ayakkabılar vardır..mecbur kalırsan giyilebilir fakat giyinmiş olduğun o çorapla ne namaz kılınır ne camiye girilir...


  5. 29.Haziran.2008, 17:58
    3
    efşan
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Mayıs.2008
    Üye No: 19037
    Mesaj Sayısı: 5
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Bulunduğu yer: İSTANBUL

    --->: gunahmi?? bilenler yanitlasin

    Daha geniş çapta bir cevap Buyur kardeş:
    Eti yenilmeyen hayvanların etinden, hayatî bir zaruret olmadığı müddetçe istifade edilmez. Ancak normal hallerde, ihtiyaç olursa kılından, kemiğinden ve boynuzundan, tabaklandığı zaman da derisinden faydalanmak caiz ve mümkündür. Fakat domuzun eti, yağı ve diğer parçaları hiçbir şekilde temiz olmayıp, yenmesi ve kullanılması caiz değildir.
    Zamanımız âlimlerinden merhum Ömer Nasuhi Bilmen, eserinde şöyle bir izaha yer verir:
    “İmameyn (İmam Ebû Yusuf ve Muhammed) ile İmam-ı Şâfiî’ye göre, hınzırın kıllarından badana fırçası yapılması ve bununla ayakkabı dikilmesi caizdir. Hattâ bu kıldan bir miktar az bir su içine düşecek olsa, İmam-ı Muhammed’e o suyu temizlikten çıkarmaz. Çünkü bu kılların alelıtlak ((umumî olarak) istifadeye müsaade edilmesi taharetine (temizliğine) delildir. Fakat İmam-ı ebû Yusuf’a göre, bu istimal (domuz kılından yapılan fırçaları kullanmak) hakkındaki müsaade bir zarurete mebnîdir. Suya düşmesi hâline şâmil değildir.”1
    Fıkıh kitaplarımızın çoğunda, bilhassa el-İhtiyâr’da İmam-ı Muhammed’in fetvasına yer verilirken, bunu ancak zarurî hallerde, ayakkabıcıların kullanmalarının caiz olacağı belirtilmektedir.2
    Bu husustaki görüşleri sıralayan İbni Âbidin ise, son olarak şöyle demektedir: “Dürer’de bildirildiğine göre, İmam-ı Muhammed, domuz kılının temiz olduuna zaruretten dolayı cevaz vermiştir. Çünkü ayakkabıcıların onu kullanmaya ihtiyacı vardır. Allâme Makdisî, ‘Bizim zamanımızda ayakkabıcıların buna ihtiyaçları kalmamıştır. Bundan dolayı temizliğine hüküm vermeye sebep olan zaruret ortadan kalktığı için kullanılması caiz değildir’ demiştir.”3
    Her ne kadar İmam-ı Şâfiî ve İmameyn zarurî hallerde domuz kılının kullanılmasına cevaz veriyorsa da, bundaniki asır önce yaşayan allâme Makdisî bu zaruretin ortadan kalktığını söylemektedir. Çünkü o işi görecek başka âletler bulunmuş ve kullanılmıştır.
    Zamanımızda ise böyle bir zaruretten bahsetmek ve kullanmak için çare aramak imkânı, hâliyle ortadan kalkmaktadır. Çünkü tekniğin getirdiği yenilikler sayesinde birçok mâmül sun’î maddelerden yapılmaktadır. Bu, her türlü işte kullanılan fırçalar için de söz konusudur.
    Bunun için, şüphe ve tereddüte düşmeden, sun’î maddelerden yapılmış olan fırçaları kullanmak en iyisidir. Kıldan yapılan fırçaların bazılarında domuz kılının kullanıldığı bazı imâlatçılar tarafından bildirilmektedir. Bundan dolayı, her türlü fırçalarda, bilhassa sakal ve diş fırçalarında sun’î olanını tercih etmekte fayda vardır. Artık bir zaruretten bahsetmek mümkün olmadığı için, domuz kılından yapıldığı bilinen sakal fırçasını kullanmak uygun olmaz.

    1. Büyük İslâm İlmihali, s. 419.
    2. el-İhtiyar, 1: 17.
    3. Reddü’l-Muhtar, 1: 138.


  6. 29.Haziran.2008, 17:58
    3
    Üye
    Daha geniş çapta bir cevap Buyur kardeş:
    Eti yenilmeyen hayvanların etinden, hayatî bir zaruret olmadığı müddetçe istifade edilmez. Ancak normal hallerde, ihtiyaç olursa kılından, kemiğinden ve boynuzundan, tabaklandığı zaman da derisinden faydalanmak caiz ve mümkündür. Fakat domuzun eti, yağı ve diğer parçaları hiçbir şekilde temiz olmayıp, yenmesi ve kullanılması caiz değildir.
    Zamanımız âlimlerinden merhum Ömer Nasuhi Bilmen, eserinde şöyle bir izaha yer verir:
    “İmameyn (İmam Ebû Yusuf ve Muhammed) ile İmam-ı Şâfiî’ye göre, hınzırın kıllarından badana fırçası yapılması ve bununla ayakkabı dikilmesi caizdir. Hattâ bu kıldan bir miktar az bir su içine düşecek olsa, İmam-ı Muhammed’e o suyu temizlikten çıkarmaz. Çünkü bu kılların alelıtlak ((umumî olarak) istifadeye müsaade edilmesi taharetine (temizliğine) delildir. Fakat İmam-ı ebû Yusuf’a göre, bu istimal (domuz kılından yapılan fırçaları kullanmak) hakkındaki müsaade bir zarurete mebnîdir. Suya düşmesi hâline şâmil değildir.”1
    Fıkıh kitaplarımızın çoğunda, bilhassa el-İhtiyâr’da İmam-ı Muhammed’in fetvasına yer verilirken, bunu ancak zarurî hallerde, ayakkabıcıların kullanmalarının caiz olacağı belirtilmektedir.2
    Bu husustaki görüşleri sıralayan İbni Âbidin ise, son olarak şöyle demektedir: “Dürer’de bildirildiğine göre, İmam-ı Muhammed, domuz kılının temiz olduuna zaruretten dolayı cevaz vermiştir. Çünkü ayakkabıcıların onu kullanmaya ihtiyacı vardır. Allâme Makdisî, ‘Bizim zamanımızda ayakkabıcıların buna ihtiyaçları kalmamıştır. Bundan dolayı temizliğine hüküm vermeye sebep olan zaruret ortadan kalktığı için kullanılması caiz değildir’ demiştir.”3
    Her ne kadar İmam-ı Şâfiî ve İmameyn zarurî hallerde domuz kılının kullanılmasına cevaz veriyorsa da, bundaniki asır önce yaşayan allâme Makdisî bu zaruretin ortadan kalktığını söylemektedir. Çünkü o işi görecek başka âletler bulunmuş ve kullanılmıştır.
    Zamanımızda ise böyle bir zaruretten bahsetmek ve kullanmak için çare aramak imkânı, hâliyle ortadan kalkmaktadır. Çünkü tekniğin getirdiği yenilikler sayesinde birçok mâmül sun’î maddelerden yapılmaktadır. Bu, her türlü işte kullanılan fırçalar için de söz konusudur.
    Bunun için, şüphe ve tereddüte düşmeden, sun’î maddelerden yapılmış olan fırçaları kullanmak en iyisidir. Kıldan yapılan fırçaların bazılarında domuz kılının kullanıldığı bazı imâlatçılar tarafından bildirilmektedir. Bundan dolayı, her türlü fırçalarda, bilhassa sakal ve diş fırçalarında sun’î olanını tercih etmekte fayda vardır. Artık bir zaruretten bahsetmek mümkün olmadığı için, domuz kılından yapıldığı bilinen sakal fırçasını kullanmak uygun olmaz.

    1. Büyük İslâm İlmihali, s. 419.
    2. el-İhtiyar, 1: 17.
    3. Reddü’l-Muhtar, 1: 138.


  7. 29.Haziran.2008, 18:39
    4
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    --->: gunahmi?? bilenler yanitlasin

    sevcan Nickli Üyeden Alıntı
    mrb arkadaslar,
    hemen soruma gecmek istiyorum,*
    dinimizin belli nedenlerden dolayi domuz etini yasakladigini biliyoruz, yememiz gerekiyor.
    sorum su domuz eti yemek gunah peki domuz kiliyla yapilan taraklar yada kisaca domuzun organlarini kullabilirmiyiz?? (tabikide hicbi sekilde yememek sartiyla).
    bilen arkadaslarim cevaplasin lutfen, bilmeden yazip gunaha girmenizi istemem.
    Allaha emanet olun.
    3) Domuz eti: Domuzun eti yenmediği gibi derisi, kılı gibi hiçbir uzvundan yararlanılamaz, haramdır.




    efşan Nickli Üyeden Alıntı
    Daha geniş çapta bir cevap Buyur kardeş:
    Eti yenilmeyen hayvanların etinden, hayatî bir zaruret olmadığı müddetçe istifade edilmez. Ancak normal hallerde, ihtiyaç olursa kılından, kemiğinden ve boynuzundan, tabaklandığı zaman da derisinden faydalanmak caiz ve mümkündür. Fakat domuzun eti, yağı ve diğer parçaları hiçbir şekilde temiz olmayıp, yenmesi ve kullanılması caiz değildir.
    Zamanımız âlimlerinden merhum Ömer Nasuhi Bilmen, eserinde şöyle bir izaha yer verir:
    “İmameyn (İmam Ebû Yusuf ve Muhammed) ile İmam-ı Şâfiî’ye göre, hınzırın kıllarından badana fırçası yapılması ve bununla ayakkabı dikilmesi caizdir. Hattâ bu kıldan bir miktar az bir su içine düşecek olsa, İmam-ı Muhammed’e o suyu temizlikten çıkarmaz. Çünkü bu kılların alelıtlak ((umumî olarak) istifadeye müsaade edilmesi taharetine (temizliğine) delildir. Fakat İmam-ı ebû Yusuf’a göre, bu istimal (domuz kılından yapılan fırçaları kullanmak) hakkındaki müsaade bir zarurete mebnîdir. Suya düşmesi hâline şâmil değildir.”1
    Fıkıh kitaplarımızın çoğunda, bilhassa el-İhtiyâr’da İmam-ı Muhammed’in fetvasına yer verilirken, bunu ancak zarurî hallerde, ayakkabıcıların kullanmalarının caiz olacağı belirtilmektedir.2
    Bu husustaki görüşleri sıralayan İbni Âbidin ise, son olarak şöyle demektedir: “Dürer’de bildirildiğine göre, İmam-ı Muhammed, domuz kılının temiz olduuna zaruretten dolayı cevaz vermiştir. Çünkü ayakkabıcıların onu kullanmaya ihtiyacı vardır. Allâme Makdisî, ‘Bizim zamanımızda ayakkabıcıların buna ihtiyaçları kalmamıştır. Bundan dolayı temizliğine hüküm vermeye sebep olan zaruret ortadan kalktığı için kullanılması caiz değildir’ demiştir.”3
    Her ne kadar İmam-ı Şâfiî ve İmameyn zarurî hallerde domuz kılının kullanılmasına cevaz veriyorsa da, bundaniki asır önce yaşayan allâme Makdisî bu zaruretin ortadan kalktığını söylemektedir. Çünkü o işi görecek başka âletler bulunmuş ve kullanılmıştır.
    Zamanımızda ise böyle bir zaruretten bahsetmek ve kullanmak için çare aramak imkânı, hâliyle ortadan kalkmaktadır. Çünkü tekniğin getirdiği yenilikler sayesinde birçok mâmül sun’î maddelerden yapılmaktadır. Bu, her türlü işte kullanılan fırçalar için de söz konusudur.
    Bunun için, şüphe ve tereddüte düşmeden, sun’î maddelerden yapılmış olan fırçaları kullanmak en iyisidir. Kıldan yapılan fırçaların bazılarında domuz kılının kullanıldığı bazı imâlatçılar tarafından bildirilmektedir. Bundan dolayı, her türlü fırçalarda, bilhassa sakal ve diş fırçalarında sun’î olanını tercih etmekte fayda vardır. Artık bir zaruretten bahsetmek mümkün olmadığı için, domuz kılından yapıldığı bilinen sakal fırçasını kullanmak uygun olmaz.

    1. Büyük İslâm İlmihali, s. 419.
    2. el-İhtiyar, 1: 17.
    3. Reddü’l-Muhtar, 1: 138.
    Makdisi görüşünde isabet etmiştir. Allah cc razı olsun.


  8. 29.Haziran.2008, 18:39
    4
    Administrator
    sevcan Nickli Üyeden Alıntı
    mrb arkadaslar,
    hemen soruma gecmek istiyorum,*
    dinimizin belli nedenlerden dolayi domuz etini yasakladigini biliyoruz, yememiz gerekiyor.
    sorum su domuz eti yemek gunah peki domuz kiliyla yapilan taraklar yada kisaca domuzun organlarini kullabilirmiyiz?? (tabikide hicbi sekilde yememek sartiyla).
    bilen arkadaslarim cevaplasin lutfen, bilmeden yazip gunaha girmenizi istemem.
    Allaha emanet olun.
    3) Domuz eti: Domuzun eti yenmediği gibi derisi, kılı gibi hiçbir uzvundan yararlanılamaz, haramdır.




    efşan Nickli Üyeden Alıntı
    Daha geniş çapta bir cevap Buyur kardeş:
    Eti yenilmeyen hayvanların etinden, hayatî bir zaruret olmadığı müddetçe istifade edilmez. Ancak normal hallerde, ihtiyaç olursa kılından, kemiğinden ve boynuzundan, tabaklandığı zaman da derisinden faydalanmak caiz ve mümkündür. Fakat domuzun eti, yağı ve diğer parçaları hiçbir şekilde temiz olmayıp, yenmesi ve kullanılması caiz değildir.
    Zamanımız âlimlerinden merhum Ömer Nasuhi Bilmen, eserinde şöyle bir izaha yer verir:
    “İmameyn (İmam Ebû Yusuf ve Muhammed) ile İmam-ı Şâfiî’ye göre, hınzırın kıllarından badana fırçası yapılması ve bununla ayakkabı dikilmesi caizdir. Hattâ bu kıldan bir miktar az bir su içine düşecek olsa, İmam-ı Muhammed’e o suyu temizlikten çıkarmaz. Çünkü bu kılların alelıtlak ((umumî olarak) istifadeye müsaade edilmesi taharetine (temizliğine) delildir. Fakat İmam-ı ebû Yusuf’a göre, bu istimal (domuz kılından yapılan fırçaları kullanmak) hakkındaki müsaade bir zarurete mebnîdir. Suya düşmesi hâline şâmil değildir.”1
    Fıkıh kitaplarımızın çoğunda, bilhassa el-İhtiyâr’da İmam-ı Muhammed’in fetvasına yer verilirken, bunu ancak zarurî hallerde, ayakkabıcıların kullanmalarının caiz olacağı belirtilmektedir.2
    Bu husustaki görüşleri sıralayan İbni Âbidin ise, son olarak şöyle demektedir: “Dürer’de bildirildiğine göre, İmam-ı Muhammed, domuz kılının temiz olduuna zaruretten dolayı cevaz vermiştir. Çünkü ayakkabıcıların onu kullanmaya ihtiyacı vardır. Allâme Makdisî, ‘Bizim zamanımızda ayakkabıcıların buna ihtiyaçları kalmamıştır. Bundan dolayı temizliğine hüküm vermeye sebep olan zaruret ortadan kalktığı için kullanılması caiz değildir’ demiştir.”3
    Her ne kadar İmam-ı Şâfiî ve İmameyn zarurî hallerde domuz kılının kullanılmasına cevaz veriyorsa da, bundaniki asır önce yaşayan allâme Makdisî bu zaruretin ortadan kalktığını söylemektedir. Çünkü o işi görecek başka âletler bulunmuş ve kullanılmıştır.
    Zamanımızda ise böyle bir zaruretten bahsetmek ve kullanmak için çare aramak imkânı, hâliyle ortadan kalkmaktadır. Çünkü tekniğin getirdiği yenilikler sayesinde birçok mâmül sun’î maddelerden yapılmaktadır. Bu, her türlü işte kullanılan fırçalar için de söz konusudur.
    Bunun için, şüphe ve tereddüte düşmeden, sun’î maddelerden yapılmış olan fırçaları kullanmak en iyisidir. Kıldan yapılan fırçaların bazılarında domuz kılının kullanıldığı bazı imâlatçılar tarafından bildirilmektedir. Bundan dolayı, her türlü fırçalarda, bilhassa sakal ve diş fırçalarında sun’î olanını tercih etmekte fayda vardır. Artık bir zaruretten bahsetmek mümkün olmadığı için, domuz kılından yapıldığı bilinen sakal fırçasını kullanmak uygun olmaz.

    1. Büyük İslâm İlmihali, s. 419.
    2. el-İhtiyar, 1: 17.
    3. Reddü’l-Muhtar, 1: 138.
    Makdisi görüşünde isabet etmiştir. Allah cc razı olsun.


  9. 29.Haziran.2008, 19:35
    5
    sevcan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Nisan.2008
    Üye No: 17555
    Mesaj Sayısı: 83
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 27

    --->: gunahmi?? bilenler yanitlasin

    efşan Nickli Üyeden Alıntı
    Daha geniş çapta bir cevap Buyur kardeş:
    Eti yenilmeyen hayvanların etinden, hayatî bir zaruret olmadığı müddetçe istifade edilmez. Ancak normal hallerde, ihtiyaç olursa kılından, kemiğinden ve boynuzundan, tabaklandığı zaman da derisinden faydalanmak caiz ve mümkündür. Fakat domuzun eti, yağı ve diğer parçaları hiçbir şekilde temiz olmayıp, yenmesi ve kullanılması caiz değildir.
    Zamanımız âlimlerinden merhum Ömer Nasuhi Bilmen, eserinde şöyle bir izaha yer verir:
    “İmameyn (İmam Ebû Yusuf ve Muhammed) ile İmam-ı Şâfiî’ye göre, hınzırın kıllarından badana fırçası yapılması ve bununla ayakkabı dikilmesi caizdir. Hattâ bu kıldan bir miktar az bir su içine düşecek olsa, İmam-ı Muhammed’e o suyu temizlikten çıkarmaz. Çünkü bu kılların alelıtlak ((umumî olarak) istifadeye müsaade edilmesi taharetine (temizliğine) delildir. Fakat İmam-ı ebû Yusuf’a göre, bu istimal (domuz kılından yapılan fırçaları kullanmak) hakkındaki müsaade bir zarurete mebnîdir. Suya düşmesi hâline şâmil değildir.”1
    Fıkıh kitaplarımızın çoğunda, bilhassa el-İhtiyâr’da İmam-ı Muhammed’in fetvasına yer verilirken, bunu ancak zarurî hallerde, ayakkabıcıların kullanmalarının caiz olacağı belirtilmektedir.2
    Bu husustaki görüşleri sıralayan İbni Âbidin ise, son olarak şöyle demektedir: “Dürer’de bildirildiğine göre, İmam-ı Muhammed, domuz kılının temiz olduuna zaruretten dolayı cevaz vermiştir. Çünkü ayakkabıcıların onu kullanmaya ihtiyacı vardır. Allâme Makdisî, ‘Bizim zamanımızda ayakkabıcıların buna ihtiyaçları kalmamıştır. Bundan dolayı temizliğine hüküm vermeye sebep olan zaruret ortadan kalktığı için kullanılması caiz değildir’ demiştir.”3
    Her ne kadar İmam-ı Şâfiî ve İmameyn zarurî hallerde domuz kılının kullanılmasına cevaz veriyorsa da, bundaniki asır önce yaşayan allâme Makdisî bu zaruretin ortadan kalktığını söylemektedir. Çünkü o işi görecek başka âletler bulunmuş ve kullanılmıştır.
    Zamanımızda ise böyle bir zaruretten bahsetmek ve kullanmak için çare aramak imkânı, hâliyle ortadan kalkmaktadır. Çünkü tekniğin getirdiği yenilikler sayesinde birçok mâmül sun’î maddelerden yapılmaktadır. Bu, her türlü işte kullanılan fırçalar için de söz konusudur.
    Bunun için, şüphe ve tereddüte düşmeden, sun’î maddelerden yapılmış olan fırçaları kullanmak en iyisidir. Kıldan yapılan fırçaların bazılarında domuz kılının kullanıldığı bazı imâlatçılar tarafından bildirilmektedir. Bundan dolayı, her türlü fırçalarda, bilhassa sakal ve diş fırçalarında sun’î olanını tercih etmekte fayda vardır. Artık bir zaruretten bahsetmek mümkün olmadığı için, domuz kılından yapıldığı bilinen sakal fırçasını kullanmak uygun olmaz.

    1. Büyük İslâm İlmihali, s. 419.
    2. el-İhtiyar, 1: 17.
    3. Reddü’l-Muhtar, 1: 138.

    --->: gunahmi?? bilenler yanitlasin
    domuzla yapılan herşey çok mecbur kalmadımığımız müddetçe günahtır.mesela domuz derisinden yapılmış bir ayakkabılar vardır..mecbur kalırsan giyilebilir fakat giyinmiş olduğun o çorapla ne namaz kılınır ne camiye girilir...



    Allah hepinizdende razi olsun bilginizi paylastiginiz icin cok sagolun!!


  10. 29.Haziran.2008, 19:35
    5
    Devamlı Üye
    efşan Nickli Üyeden Alıntı
    Daha geniş çapta bir cevap Buyur kardeş:
    Eti yenilmeyen hayvanların etinden, hayatî bir zaruret olmadığı müddetçe istifade edilmez. Ancak normal hallerde, ihtiyaç olursa kılından, kemiğinden ve boynuzundan, tabaklandığı zaman da derisinden faydalanmak caiz ve mümkündür. Fakat domuzun eti, yağı ve diğer parçaları hiçbir şekilde temiz olmayıp, yenmesi ve kullanılması caiz değildir.
    Zamanımız âlimlerinden merhum Ömer Nasuhi Bilmen, eserinde şöyle bir izaha yer verir:
    “İmameyn (İmam Ebû Yusuf ve Muhammed) ile İmam-ı Şâfiî’ye göre, hınzırın kıllarından badana fırçası yapılması ve bununla ayakkabı dikilmesi caizdir. Hattâ bu kıldan bir miktar az bir su içine düşecek olsa, İmam-ı Muhammed’e o suyu temizlikten çıkarmaz. Çünkü bu kılların alelıtlak ((umumî olarak) istifadeye müsaade edilmesi taharetine (temizliğine) delildir. Fakat İmam-ı ebû Yusuf’a göre, bu istimal (domuz kılından yapılan fırçaları kullanmak) hakkındaki müsaade bir zarurete mebnîdir. Suya düşmesi hâline şâmil değildir.”1
    Fıkıh kitaplarımızın çoğunda, bilhassa el-İhtiyâr’da İmam-ı Muhammed’in fetvasına yer verilirken, bunu ancak zarurî hallerde, ayakkabıcıların kullanmalarının caiz olacağı belirtilmektedir.2
    Bu husustaki görüşleri sıralayan İbni Âbidin ise, son olarak şöyle demektedir: “Dürer’de bildirildiğine göre, İmam-ı Muhammed, domuz kılının temiz olduuna zaruretten dolayı cevaz vermiştir. Çünkü ayakkabıcıların onu kullanmaya ihtiyacı vardır. Allâme Makdisî, ‘Bizim zamanımızda ayakkabıcıların buna ihtiyaçları kalmamıştır. Bundan dolayı temizliğine hüküm vermeye sebep olan zaruret ortadan kalktığı için kullanılması caiz değildir’ demiştir.”3
    Her ne kadar İmam-ı Şâfiî ve İmameyn zarurî hallerde domuz kılının kullanılmasına cevaz veriyorsa da, bundaniki asır önce yaşayan allâme Makdisî bu zaruretin ortadan kalktığını söylemektedir. Çünkü o işi görecek başka âletler bulunmuş ve kullanılmıştır.
    Zamanımızda ise böyle bir zaruretten bahsetmek ve kullanmak için çare aramak imkânı, hâliyle ortadan kalkmaktadır. Çünkü tekniğin getirdiği yenilikler sayesinde birçok mâmül sun’î maddelerden yapılmaktadır. Bu, her türlü işte kullanılan fırçalar için de söz konusudur.
    Bunun için, şüphe ve tereddüte düşmeden, sun’î maddelerden yapılmış olan fırçaları kullanmak en iyisidir. Kıldan yapılan fırçaların bazılarında domuz kılının kullanıldığı bazı imâlatçılar tarafından bildirilmektedir. Bundan dolayı, her türlü fırçalarda, bilhassa sakal ve diş fırçalarında sun’î olanını tercih etmekte fayda vardır. Artık bir zaruretten bahsetmek mümkün olmadığı için, domuz kılından yapıldığı bilinen sakal fırçasını kullanmak uygun olmaz.

    1. Büyük İslâm İlmihali, s. 419.
    2. el-İhtiyar, 1: 17.
    3. Reddü’l-Muhtar, 1: 138.

    --->: gunahmi?? bilenler yanitlasin
    domuzla yapılan herşey çok mecbur kalmadımığımız müddetçe günahtır.mesela domuz derisinden yapılmış bir ayakkabılar vardır..mecbur kalırsan giyilebilir fakat giyinmiş olduğun o çorapla ne namaz kılınır ne camiye girilir...



    Allah hepinizdende razi olsun bilginizi paylastiginiz icin cok sagolun!!


  11. 02.Ağustos.2008, 20:59
    6
    asli66
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Mayıs.2008
    Üye No: 19790
    Mesaj Sayısı: 8
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 26

    --->: domuz kiliyla yapilan taraklar, fırçalar yada kisaca domuzun organlarını kul gu

    saolun Allah razi olsun...


  12. 02.Ağustos.2008, 20:59
    6
    Üye
    saolun Allah razi olsun...





+ Yorum Gönder