Konusunu Oylayın.: Bilgili adam arıyorum.

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Bilgili adam arıyorum.
  1. 11.Mayıs.2008, 20:24
    1
    ateist_dusmani
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Mayıs.2008
    Üye No: 20292
    Mesaj Sayısı: 24
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 33

    Bilgili adam arıyorum.






    Bilgili adam arıyorum. Mumsema ilmihal uzerine degil.ateizmle savasacak araştırmacı ruhuna sahip,bilimle ayetleri birebir acıklayacak,hadis ve kuran tarihi ilmine sahip ve bilgi savascısı arkadaslara ihtiyacım var.yeni bir oluşum için yeni bir platform ve yeni bir dusmana kalkan yapacak herşeyiyle Allahın davasına sarılmıs babayiğit arıyorum.oruc nasıl tutulur,su gunah mı bu gunahmı,soyle yapsam caiz olur mu bilgi degildir.din elden gidiyor desem herhalde cok abartmıs olmam.televizyonlara cıkan islam alimleride dedigim tarzın dısına cıkamamıs ,halka esas bilgiyi vermeden,su soyle olursa gunah boyle olursa gunah diye bilgi verenlerle dolu.

    amacım belli.bilinmeyen sahıslarla sanalda islam cihadı başlatmak.ama sapına kadar herşeyiyle bilgi olacak.karşıt dusunceyi birebir curuten belge kaynaklarla arastıran getiren sahıslar lazım bana.herkes yazsın.ne yapılcak ne edilcek.yada islamın gelecegi icin elimizden gelen ne varsa dokun.

    buna ihtiyacımız var.


  2. 11.Mayıs.2008, 20:24
    1



    ilmihal uzerine degil.ateizmle savasacak araştırmacı ruhuna sahip,bilimle ayetleri birebir acıklayacak,hadis ve kuran tarihi ilmine sahip ve bilgi savascısı arkadaslara ihtiyacım var.yeni bir oluşum için yeni bir platform ve yeni bir dusmana kalkan yapacak herşeyiyle Allahın davasına sarılmıs babayiğit arıyorum.oruc nasıl tutulur,su gunah mı bu gunahmı,soyle yapsam caiz olur mu bilgi degildir.din elden gidiyor desem herhalde cok abartmıs olmam.televizyonlara cıkan islam alimleride dedigim tarzın dısına cıkamamıs ,halka esas bilgiyi vermeden,su soyle olursa gunah boyle olursa gunah diye bilgi verenlerle dolu.

    amacım belli.bilinmeyen sahıslarla sanalda islam cihadı başlatmak.ama sapına kadar herşeyiyle bilgi olacak.karşıt dusunceyi birebir curuten belge kaynaklarla arastıran getiren sahıslar lazım bana.herkes yazsın.ne yapılcak ne edilcek.yada islamın gelecegi icin elimizden gelen ne varsa dokun.

    buna ihtiyacımız var.


    Benzer Konular

    - Laptop aldık satan adam haksızlık yapmış gibi geldi o adam günaha mı girdi ?

    - Adam Öldürmek - İslamda Adam Öldürmenin Hükmü

    - Adam adam denmekle adam olmaz atasözünün anlamı

    - Kalıp kıyafetle adam, adam olmaz atasözünün anlamı

    - Hür Adam'ı anlatabilmek için hür bir adam olmak gerek...

  3. 11.Mayıs.2008, 20:56
    2
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,511
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    --->: Bilgili adam arıyorum.




    ateist_dusmani Nickli Üyeden Alıntı
    ilmihal uzerine degil.ateizmle savasacak araştırmacı ruhuna sahip,bilimle ayetleri birebir acıklayacak,hadis ve kuran tarihi ilmine sahip ve bilgi savascısı arkadaslara ihtiyacım var.yeni bir oluşum için yeni bir platform ve yeni bir dusmana kalkan yapacak herşeyiyle Allahın davasına sarılmıs babayiğit arıyorum.oruc nasıl tutulur,su gunah mı bu gunahmı,soyle yapsam caiz olur mu bilgi degildir.din elden gidiyor desem herhalde cok abartmıs olmam.televizyonlara cıkan islam alimleride dedigim tarzın dısına cıkamamıs ,halka esas bilgiyi vermeden,su soyle olursa gunah boyle olursa gunah diye bilgi verenlerle dolu.

    amacım belli.bilinmeyen sahıslarla sanalda islam cihadı başlatmak.ama sapına kadar herşeyiyle bilgi olacak.karşıt dusunceyi birebir curuten belge kaynaklarla arastıran getiren sahıslar lazım bana.herkes yazsın.ne yapılcak ne edilcek.yada islamın gelecegi icin elimizden gelen ne varsa dokun.

    buna ihtiyacımız var.
    her iki konuda yapabildiğimiz kadar çaba sarfediyoruz. hem inanç (itikat) hemde fıkıh. hatta bütün dallarda desem daha doğru olur.

    kısacası biz çoktan başladık her iki alemde

    Mü'minler var oldukça mücadele devam edecek.. yani kıyamete kadar


  4. 11.Mayıs.2008, 20:56
    2
    Üye



    ateist_dusmani Nickli Üyeden Alıntı
    ilmihal uzerine degil.ateizmle savasacak araştırmacı ruhuna sahip,bilimle ayetleri birebir acıklayacak,hadis ve kuran tarihi ilmine sahip ve bilgi savascısı arkadaslara ihtiyacım var.yeni bir oluşum için yeni bir platform ve yeni bir dusmana kalkan yapacak herşeyiyle Allahın davasına sarılmıs babayiğit arıyorum.oruc nasıl tutulur,su gunah mı bu gunahmı,soyle yapsam caiz olur mu bilgi degildir.din elden gidiyor desem herhalde cok abartmıs olmam.televizyonlara cıkan islam alimleride dedigim tarzın dısına cıkamamıs ,halka esas bilgiyi vermeden,su soyle olursa gunah boyle olursa gunah diye bilgi verenlerle dolu.

    amacım belli.bilinmeyen sahıslarla sanalda islam cihadı başlatmak.ama sapına kadar herşeyiyle bilgi olacak.karşıt dusunceyi birebir curuten belge kaynaklarla arastıran getiren sahıslar lazım bana.herkes yazsın.ne yapılcak ne edilcek.yada islamın gelecegi icin elimizden gelen ne varsa dokun.

    buna ihtiyacımız var.
    her iki konuda yapabildiğimiz kadar çaba sarfediyoruz. hem inanç (itikat) hemde fıkıh. hatta bütün dallarda desem daha doğru olur.

    kısacası biz çoktan başladık her iki alemde

    Mü'minler var oldukça mücadele devam edecek.. yani kıyamete kadar


  5. 11.Mayıs.2008, 21:12
    3
    ateist_dusmani
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Mayıs.2008
    Üye No: 20292
    Mesaj Sayısı: 24
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 33

    --->: Bilgili adam arıyorum.

    o zaman hazır ol...

    ..


    araf süresinin 54.ayetinde

    Şüphesiz Allah gökleri ve yeri altı günde yarattı(inne rabbekümüllahülleziy halakassemavati vel-ardni eyyamin)


    sayısal deger =6


    .

    fe-kadzahünne seba semavatin fi yevmeyni ve eha fi külli semain emraha=böylece onları iki günde yedi gök olarak yarattı ve her göğe onun emrini vahyetti. fussilet süresi 12.ayet


    6 ya eşitlenecek ....+2 buradan...

    ....

    Fussilet süresinin 9.ayeti kerimesinde ise şöyle buyrulur:

    Kul e-inneküm le-tekfurune billeziy halakl-ardna fi yevmeyni=de ki;yeri iki günde yaratanı siz mi inkar edeceksiniz.


    6 ya esitlenecek .+2 +2 =+4




    fussilet 10

    ve ceale fiha revasiye min fevkiiha ve barake fiha ve kaddera fiha ekvateha fi erbaati eyyam=o, sabit dağlar yerleştirdi,orada bereketler yarattı ve orada bulunanların rızıklarını 4 devirde takdir etti.


    6 ya esitlenecek +2 +2 +4


  6. 11.Mayıs.2008, 21:12
    3
    o zaman hazır ol...

    ..


    araf süresinin 54.ayetinde

    Şüphesiz Allah gökleri ve yeri altı günde yarattı(inne rabbekümüllahülleziy halakassemavati vel-ardni eyyamin)


    sayısal deger =6


    .

    fe-kadzahünne seba semavatin fi yevmeyni ve eha fi külli semain emraha=böylece onları iki günde yedi gök olarak yarattı ve her göğe onun emrini vahyetti. fussilet süresi 12.ayet


    6 ya eşitlenecek ....+2 buradan...

    ....

    Fussilet süresinin 9.ayeti kerimesinde ise şöyle buyrulur:

    Kul e-inneküm le-tekfurune billeziy halakl-ardna fi yevmeyni=de ki;yeri iki günde yaratanı siz mi inkar edeceksiniz.


    6 ya esitlenecek .+2 +2 =+4




    fussilet 10

    ve ceale fiha revasiye min fevkiiha ve barake fiha ve kaddera fiha ekvateha fi erbaati eyyam=o, sabit dağlar yerleştirdi,orada bereketler yarattı ve orada bulunanların rızıklarını 4 devirde takdir etti.


    6 ya esitlenecek +2 +2 +4


  7. 11.Mayıs.2008, 21:21
    4
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,511
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    --->: Bilgili adam arıyorum.

    ateist_dusmani Nickli Üyeden Alıntı
    o zaman hazır ol...
    ..
    araf süresinin 54.ayetinde
    Şüphesiz Allah gökleri ve yeri altı günde yarattı(inne rabbekümüllahülleziy halakassemavati vel-ardni eyyamin)
    sayısal deger =6
    .
    fe-kadzahünne seba semavatin fi yevmeyni ve eha fi külli semain emraha=böylece onları iki günde yedi gök olarak yarattı ve her göğe onun emrini vahyetti. fussilet süresi 12.ayet
    6 ya eşitlenecek ....+2 buradan...
    ....
    Fussilet süresinin 9.ayeti kerimesinde ise şöyle buyrulur:
    Kul e-inneküm le-tekfurune billeziy halakl-ardna fi yevmeyni=de ki;yeri iki günde yaratanı siz mi inkar edeceksiniz.
    6 ya esitlenecek .+2 +2 =+4

    fussilet 10
    ve ceale fiha revasiye min fevkiiha ve barake fiha ve kaddera fiha ekvateha fi erbaati eyyam=o, sabit dağlar yerleştirdi,orada bereketler yarattı ve orada bulunanların rızıklarını 4 devirde takdir etti.
    6 ya esitlenecek +2 +2 +4
    derdini anlamadım. şimdi burda seninlemi tartışacaz yoksa inançsızlarla nette mi?
    ______________________

    şayet sen sorup biz cevap verceksek soruları kısa ve öz yazarsan daha güzel olur.

    üstte sorduğun Allahın yeri ve göğü yaratmasıyla ilgili şüphesi olanlara cevap için mi yoksa?


  8. 11.Mayıs.2008, 21:21
    4
    Üye
    ateist_dusmani Nickli Üyeden Alıntı
    o zaman hazır ol...
    ..
    araf süresinin 54.ayetinde
    Şüphesiz Allah gökleri ve yeri altı günde yarattı(inne rabbekümüllahülleziy halakassemavati vel-ardni eyyamin)
    sayısal deger =6
    .
    fe-kadzahünne seba semavatin fi yevmeyni ve eha fi külli semain emraha=böylece onları iki günde yedi gök olarak yarattı ve her göğe onun emrini vahyetti. fussilet süresi 12.ayet
    6 ya eşitlenecek ....+2 buradan...
    ....
    Fussilet süresinin 9.ayeti kerimesinde ise şöyle buyrulur:
    Kul e-inneküm le-tekfurune billeziy halakl-ardna fi yevmeyni=de ki;yeri iki günde yaratanı siz mi inkar edeceksiniz.
    6 ya esitlenecek .+2 +2 =+4

    fussilet 10
    ve ceale fiha revasiye min fevkiiha ve barake fiha ve kaddera fiha ekvateha fi erbaati eyyam=o, sabit dağlar yerleştirdi,orada bereketler yarattı ve orada bulunanların rızıklarını 4 devirde takdir etti.
    6 ya esitlenecek +2 +2 +4
    derdini anlamadım. şimdi burda seninlemi tartışacaz yoksa inançsızlarla nette mi?
    ______________________

    şayet sen sorup biz cevap verceksek soruları kısa ve öz yazarsan daha güzel olur.

    üstte sorduğun Allahın yeri ve göğü yaratmasıyla ilgili şüphesi olanlara cevap için mi yoksa?


  9. 11.Mayıs.2008, 21:27
    5
    ateist_dusmani
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Mayıs.2008
    Üye No: 20292
    Mesaj Sayısı: 24
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 33

    --->: Bilgili adam arıyorum.

    derdini anlamadım dedin ya.anlamadın iste.eger bir ateist dusmanıysan en azından benim gibi haykırarak yazardın.kardes ne lazım yapalım diye.ama mutevaziydin,yani dedin ki.muslumanlar var oldugu surece dava surer.kac tane gercek musluman sayabilirsin bana.adı muslumanları sayma tabi.

    derdim tartısmak degil.savasmak.yani olusacak platformda yer almak ister misin.


  10. 11.Mayıs.2008, 21:27
    5
    derdini anlamadım dedin ya.anlamadın iste.eger bir ateist dusmanıysan en azından benim gibi haykırarak yazardın.kardes ne lazım yapalım diye.ama mutevaziydin,yani dedin ki.muslumanlar var oldugu surece dava surer.kac tane gercek musluman sayabilirsin bana.adı muslumanları sayma tabi.

    derdim tartısmak degil.savasmak.yani olusacak platformda yer almak ister misin.


  11. 11.Mayıs.2008, 21:35
    6
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,511
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    --->: Bilgili adam arıyorum.

    ateist_dusmani Nickli Üyeden Alıntı
    derdini anlamadım dedin ya.anlamadın iste.eger bir ateist dusmanıysan en azından benim gibi haykırarak yazardın.kardes ne lazım yapalım diye.ama mutevaziydin,yani dedin ki.muslumanlar var oldugu surece dava surer.kac tane gercek musluman sayabilirsin bana.adı muslumanları sayma tabi.

    derdim tartısmak degil.savasmak.yani olusacak platformda yer almak ister misin.
    Allaha iman etmeyen biri ile Kur'anı ve islami hükümleri asla tartışmam.
    önce Allaha iman.
    ama iman ettikten sonra Kur'an ayetlerinde çelişkiye düşen kardeşlerede gereken cevaplar verilir.
    aşağıda bazı kardeşlerin verdiği gibi

    Alıntı
    Araf 7:54. Şüphesiz ki Rabbiniz, gökleri ve yeri altı günde yaratan, sonra Arşa istivâ eden, geceyi, durmadan kendisini kovalayan gündüze bürüyüp örten; güneşi, ayı ve yıldızları emrine boyun eğmiş durumda yaratan Allahtır. Bilesiniz ki, yaratmak da emretmek de O'na mahsustur. Alemlerin Rabbi Allah ne yücedir! Yunus10:3. Şüphesiz ki Rabbiniz, gökleri ve yeri altı günde yaratan, sonra da işleri yerli yerince idare ederek arşa istiva eden Allahdır. Onun izni olmadan hiç kimse şefaatçı olamaz. İşte O Rabbiniz Allahtır. O halde Ona kulluk edin. Hâlâ düşünmüyor musunuz! Hud 11:7. O, hanginizin amelinin daha güzel olacağı hususunda sizi imtihan etmek için, Arşı su üzerinde iken, gökleri ve yeri altı günde yaratandır. Yemin ederim ki, (Resûlüm!): "Ölümden sonra muhakkak diriltileceksiniz" desen, kâfir olanlar derhal "Bu, açık bir büyüden başka bir şey değildir" derler. Furkan/25: 59. Gökleri, yeri ve ikisinin arasındakileri altı günde yaratan, sonra Arşa istivâ eden (ona hükmeden) Rahmândır. Bunu bir bilene sor. Evet, yukarıdaki ayetlerin tümünde, yer ve göğün altı günde yaratıldığı söyleniyor. Halbuki, aşağıdaki ayetlerde ise, yer ve göğün sekiz günde yaratıldığı anlaşılıyor ki, bu ayetlerle yukarıdaki ayetler bir çelişki içindedir. Fussilet 41:9. De ki: Gerçekten siz, yeri iki günde yaratanı inkâr edip Ona ortaklar mı koşuyorsunuz? O, âlemlerin Rabbidir. Fussilet 41:10. O, yeryüzüne sabit dağlar yerleştirdi. Orada bereketler yarattı ve orada tam dört günde isteyenler için fark gözetmeden gıdalar takdir etti. Fussilet 41:12. Böylece onları, iki günde yedi gök olarak yarattı ve her göğe görevini vahyetti. Ve biz, yakın semâyı kandillerle donattık, bozulmaktan da koruduk. İşte bu, azîz, alîm Allahın takdiridir. Hesap edelim: 2 gün(yer)+ 4(gıdaların oluşumu)+ 2(gökler)= 8 Gün (6 değil!..) Muhammedin ya hesabı zayıftı, ya da Kuranı yazdırırken daha önce ne söylediğini unutuyor ve böylece çelişkili ayetler oluşturuyordu.
    Alıntı
    De ki: Siz dünyayı iki günde yaratan Allah’ın tek İlah olduğunu inkâr edip O’na birtakım eşler, ortaklar mı uyduruyorsunuz? Halbuki bütün bunları yapan, Rabbulâlemindir. (Fussilet 9)

    O, yerin üstünde yüce dağlar yarattı, orayı bereketli kıldı ve orada arayıp soranlar için gıdalarını, bitkilerini ve ağaçlarını tam dört günde takdir etti, düzenledi. (Fussilet 10)

    Derken, iki gün içinde, gökleri yedi kat olarak şekillendirdi ve her bir göğe kendisine ait işi vahyetti. Biz dünya semasını kandillerle, yıldızlarla süsledik, bozulup yıkılmaktan koruduk. İşte bu, azîz ve alîm (üstün kudret sahibi, her şeyi en mükemmel tarzda bilen) Allah’ın takdiridir. (Fussilet 12)

    Cenab-ı Hak kâinatı yaratmayı dileyince sonsuz kudretini izhar ederek, ölçüsü belirsiz bir enerji meydana getirdi ve o enerji zamanla yoğunlaşıp gaz halini aldı ve sonra da yoğunlaşıp bugünkü katı durumuna geçti. Yerküre iki jeolojik devirde oluşmuş ve sonra da oradaki kaynaklar belirlenerek, plan uyarınca dört jeolojik devirde oluşup bugünkü duruma gelmiştir. Zira âyetteki yevm kelimesi, başlangıç ve sonu kesin bilinmeyen uzun bir devir anlamına gelmektedir (...) Gökler, yerküre ile birlikte iki uzun devirde yedi tabaka haline getirilmiştir. Çünkü hepsi gaz halinde idi. Yoğunlaşıp katılaşması hep birlikte, iki devirde olmuştur.

    Birinci cümle analizine göre mânâ, yeryüzünü iki günde yarattı demek olur. Yeryüzü yaratılırken henüz bildiğimiz "gün" bulunmayacağından "yevm" (gün) mutlak zaman, mânâsına, yani iki nöbette demek olur ki Allah en iyisini bilir. Birisi "Göklerle yer bitişik halde iken, bizim onları birbirinden yarıp ayırdığımızı... görmediler mi?" (Enbiya, 21/30) ifadesi gereğince, yeryüzünün gökten, ayrıldığı gün, birisi de "O yeri uzatıp döşeyendir." (Ra'd, 13/3) buyurulduğu üzere, yeryüzünün "medd" olunduğu, yani yerkürenin kabuğunun kaymak halinde döşenmeye başladığı gündür. İkinci tahlile göre, mânâ yerküreyi iki günde olmak üzere yarattı demek olur. Bu şekilde yerkürenin kaç günde yaratıldığı söylenmiş olmayarak yaratıldıktan sonra iki gün içinde bulunması hali anlatılmış olur ki, bu da bir seneyi ikiye bölen iki gün dönümü nöbetidir. Çünkü yeryüzü bu iki zaman içinde deveran etmek, dönmek üzere yaratılmıştır.

    Hem onda üstünden baskılar yaptı; dağlar, yeryüzünün kabuğunu tabanına çiviler gibi kazıklar. Bu "vav", istinafiyedir, fiiline atıf değildir, çünkü fasıl vardır. Ve onda bereketler meydana getirdi. Yeryüzünde hayır ve hayrata elverişli şeyler, sular madenler, doğma ve gelişme kuvvetleriyle bitkiler ve hayvanlar gibi feyz ve bereket kaynaklarını yetiştirdi. Ve onda azıklarını da takdir buyurdu, yani bitkilerin ve hayvanların yaşamak için muhtaç oldukları yağmur ve diğer hasılatı da miktar ve sayılarıyla tayin buyurup yeryüzünde biçimine koydu. Dört gün içinde, yani bütün bunları dört gün içinde yaptı. Yahut dört gün içinde olarak yaptı. Önceki "iki"de içinde dahil olmak üzere, "dört" ki, bunda da gösterdiğimiz şekilde öbürleri gibi iki mânâ vardır. Birisi, madenlerin ve dağların yaratılması nöbeti, biri de bitkilerin ve hayvanların yaratılması nöbeti ki iki önceki ile dört olur. Birisi de hal olmasıdır ki, dört mevsimi göstermiş olur, bu şekilde önceki iki burada dahil olmuş bulunur. Benim aciz anlayışıma göre burada bu mânâ, öbüründen daha ön plânda, ifadenin akışına daha uygundur. Çünkü yeryüzünün bereketleri ve rızıkları her sene bu dört mevsim içinde yetişir. Sayısı ve miktarı ile biçimini bunlar içinde alır, bu sebepten dolayı nin, ve fiillerine bağlanması dahi aynı mânâyı ifade edebilir. Ve bu mânâca şu kayıt da açık olur. Bütün araştıranlar için eşit olmak üzere dört gün, çünkü her yerde rızık isteyenlerin hepsinin rızkı bu dört mevsim içinde yetişir, rızıklar eşit olmazsa da günler eşittir. Dört mevsim hepsi için dörttür. Burada ye müteallık (bağlı) olmaması ve meseleyi soranlar mânâsına olması da düşünülebilir.

    Şimdi asıl, göklere geçilerek buyuruluyor ki kısacası onları iki günde sağlam yedi göğe tamamladı. Bu iki günün birisi yeryüzünün de yaratılmasından önceki ilk maddenin yaratılması, birisi de cisimlerin teşekkülü günleridir ki A'raf Sûresi'nde beyan olunduğu üzere altı günden ikisini teşkil eder. Yahut birisi yerin yaratılmasından önce, birisi de yerin yaratılmasından sonradır. Çünkü Ay, Zühre (Venüs) ve Utarid (Merkür) gibi bazı gök cisimlerinin yaratılması, yeryüzünün yaratılmasından sonradır.
    Benim acizane fikrime göre, bu iki gün, göklerden hâl-i mukaddere olmak üzere birisinin dünya, birisinin ahiret olması da muhtemeldir. Bunları böyle sağlam yaptı ve tamamladı. Her gökte ona ait emri de vahyetti. Her "sema"nın meleklerine orada cereyan edecek işlerin emrini de telkin buyurdu ki bu da "tamamlama" cümlesindendir. Bütün bunların bu yolda ortaya çıkmasından ve tamamlanmasından yüce Yaratıcının kudretinin delilleri tecelli edip ortaya çıktığı için bu noktada "gıyab"dan (üçüncü tekil şahıs) "tekellüm"e, (birinci şahsa) dönülüyor ki ve dünya göğünü mısbahlar, yani parlak kandillerle donattık, süsledik. "En yakın göğü bir zinetle, yıldızlarla süsledik." (Saffât, 37/6) . Hem de korunmuş kıldık. Şeytanlar yanaşamazlar. İşte o, o azîz ve her şeyi bilen Allah'ın takdiridir.

    Gerçekten sizin Rabbiniz, altı günde gökleri ve yeri yaratan, sonra arşa istiva eden Allah'tır… (Araf Suresi, 54)

    Kuran ile modern bilim arasındaki uyumun bir örneği, evrenin yaşı konusudur: Kozmologlar evrenin yaşını 16-17 milyar yıl olarak hesaplamışlardır. Kuran'da ise tüm evrenin 6 günde yaratıldığı açıklanmaktadır. İlk bakışta farklı gibi görünen bu zaman dilimleri arasında aslında çok şaşırtıcı bir uyum vardır. Gerçekte, evrenin yaşı ile ilgili elimizde bulunan bu iki rakamın her ikisi de doğrudur. Yani evren, Kuran'da bildirildiği gibi 6 günde yaratılmıştır ve bu süre bizim zamanı algıladığımız şekliyle 16-17 milyar yıla karşılık gelmektedir.

    1915 yılında Einstein, zamanın göreceli olduğunu, mekana, seyahat eden kişinin süratine ve o andaki yerçekimi kuvvetine bağlı olarak zamanın akış katsayısının da değiştiğini öne sürmüştür. Kuran'da 7 farklı ayette bildirilen evrenin yaratılış süresinin, zamanın akış katsayısındaki bu farklılıklar göz önünde bulundurulduğunda bilim adamlarının tahminleri ile büyük bir paralellik içinde olduğu görülür. Kuran'da bildirilen 6 günlük süreyi, 6 devre olarak da düşünebiliriz. Çünkü zamanın göreceliği dikkate alındığında, "gün" sadece bugünkü koşullarıyla, Dünya üzerinde algılanan 24 saatlik bir zaman dilimini ifade etmektedir. Ancak evrenin bir başka yerinde, bir başka zamanda ve koşulda, "gün" çok daha uzun sürelik bir zaman dilimidir. Nitekim bu ayetlerde (Secde Suresi, 4; Yunus Suresi, 3; Hud Suresi, 7; Furkan Suresi, 59; Hadid Suresi, 4; Kaf Suresi, 38; Araf Suresi, 54) geçen 6 gün (sitteti eyyamin) ifadesindeki "eyyamin" kelimesi, "günler" anlamının yanı sıra "çağ, devir, an, müddet" anlamlarına da gelmektedir.

    Evrenin ilk dönemlerinde, zaman bugün alışık olduğumuz akış hızından çok çok daha hızlı akmıştır. Bunun nedeni şudur: Big Bang anında evren çok küçük bir noktaya sıkıştırılmıştı. Bu büyük patlama anından bu yana evrenin genişlemesi ve evrenin hacminin gerilmesi, evrenin sınırlarını milyarlarca ışık yılı uzağa taşıdı. Nitekim Big Bang'den bu yana uzayın geriliyor olmasının evren saatinin üzerinde çok önemli sonuçları oldu.

    Big Bang anındaki enerji, evrensel saatin zaman akış hızını milyon kere milyon (1012) defa yavaşlatmıştır. Evren yaratıldığında, evrensel zamanın akış katsayısı -bugün algılandığı şekliyle- milyon kere milyon kat kadar daha büyüktü, yani zaman daha hızlı akmaktaydı. Dolayısıyla Dünya’da milyon kere milyon dakikayı yaşadığımız esnada, evrensel saat için yalnızca bir dakika geçmiş olur.

    6 günlük zaman dilimi, zamanın göreceliği dikkate alınarak hesaplandığında, 6 milyon kere milyon (trilyon) güne denk gelmektedir. Çünkü evrensel saat, Dünya'daki saatin akış hızından milyon kere milyon daha hızlı akmaktadır. 6 trilyon günün karşılık geldiği yıl sayısı, yaklaşık olarak 16,427 milyardır. Bu rakam günümüzde evrenin tahmin edilen yaş aralığındadır.

    6.000.000.000.000 gün / 365,25 = 16.427.104.723 yıl

    Diğer yandan yaratılışın 6 gününün her biri -bizim zaman algımızla- birbirlerinden farklı zamanlara karşılık gelmektedir. Bunun sebebi zamanın akış katsayısının evrenin genişlemesiyle ters orantılı olarak azalmasıdır. Big Bang'den itibaren evrenin büyüklüğü her ikiye katlandığında, zamanın akış katsayısı yarıya düşmüştür. Evren büyüdükçe, evrenin ikiye katlanma hızı da gittikçe artan bir şekilde yavaşladı. Bu genişleme oranı, Fiziksel Kozmolojinin Temelleri adlı ders kitaplarında anlatılan, dünyanın her yerinde yaygın olarak bilinen bilimsel bir gerçektir. Yaratılışın her gününü, Dünya zamanıyla hesapladığımızda karşımıza aşağıdaki durum çıkar:

    * Zamanın başladığı andan itibaren bakıldığında, yaratılışın 1. günü (1. devre) 24 saat sürmüştür. Ancak bu süre, bizim zamanı Dünya'da algıladığımız şekliyle 8 milyar yıla eşittir.

    * Yaratılışın 2. günü (2. devre) 24 saat sürmüştür. Ancak bu, bizim algılarımızla bir önceki günün yarısı kadar sürmüştür. Yani 4 milyar yıl.

    * 3. gün (3. devre) ise yine bir önceki gün olan 2. günün yarısı kadar sürmüştür. Yani 2 milyar yıl.

    * 4. gün (4. devre) 1 milyar yıl,

    * 5. gün (5. devre) 500 milyon yıl,

    * ve 6. gün (6. devre) 250 milyon yıl sürmüştür.

    * Sonuç: Yaratılışın 6 günü, yani 6 devresi, Dünya zamanı türünden toplandığı zaman, 15 milyar 750 milyon yıl bulunur. Bu rakam günümüzdeki tahminlerle büyük bir paralellik içindedir.

    Bu sonuç 21. yüzyıl biliminin ortaya koyduğu gerçeklerdir. Bilim, 1400 yıl önce Kuran'da haber verilmiş bir gerçeği bir kere daha tasdik etmektedir. Kuran ve bilim arasındaki bu uyum, Kuran'ın, herşeyi bilen ve yaratan Allah'ın vahyi olduğunun mucizevi kanıtlarından biridir.
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör



  12. 11.Mayıs.2008, 21:35
    6
    Üye
    ateist_dusmani Nickli Üyeden Alıntı
    derdini anlamadım dedin ya.anlamadın iste.eger bir ateist dusmanıysan en azından benim gibi haykırarak yazardın.kardes ne lazım yapalım diye.ama mutevaziydin,yani dedin ki.muslumanlar var oldugu surece dava surer.kac tane gercek musluman sayabilirsin bana.adı muslumanları sayma tabi.

    derdim tartısmak degil.savasmak.yani olusacak platformda yer almak ister misin.
    Allaha iman etmeyen biri ile Kur'anı ve islami hükümleri asla tartışmam.
    önce Allaha iman.
    ama iman ettikten sonra Kur'an ayetlerinde çelişkiye düşen kardeşlerede gereken cevaplar verilir.
    aşağıda bazı kardeşlerin verdiği gibi

    Alıntı
    Araf 7:54. Şüphesiz ki Rabbiniz, gökleri ve yeri altı günde yaratan, sonra Arşa istivâ eden, geceyi, durmadan kendisini kovalayan gündüze bürüyüp örten; güneşi, ayı ve yıldızları emrine boyun eğmiş durumda yaratan Allahtır. Bilesiniz ki, yaratmak da emretmek de O'na mahsustur. Alemlerin Rabbi Allah ne yücedir! Yunus10:3. Şüphesiz ki Rabbiniz, gökleri ve yeri altı günde yaratan, sonra da işleri yerli yerince idare ederek arşa istiva eden Allahdır. Onun izni olmadan hiç kimse şefaatçı olamaz. İşte O Rabbiniz Allahtır. O halde Ona kulluk edin. Hâlâ düşünmüyor musunuz! Hud 11:7. O, hanginizin amelinin daha güzel olacağı hususunda sizi imtihan etmek için, Arşı su üzerinde iken, gökleri ve yeri altı günde yaratandır. Yemin ederim ki, (Resûlüm!): "Ölümden sonra muhakkak diriltileceksiniz" desen, kâfir olanlar derhal "Bu, açık bir büyüden başka bir şey değildir" derler. Furkan/25: 59. Gökleri, yeri ve ikisinin arasındakileri altı günde yaratan, sonra Arşa istivâ eden (ona hükmeden) Rahmândır. Bunu bir bilene sor. Evet, yukarıdaki ayetlerin tümünde, yer ve göğün altı günde yaratıldığı söyleniyor. Halbuki, aşağıdaki ayetlerde ise, yer ve göğün sekiz günde yaratıldığı anlaşılıyor ki, bu ayetlerle yukarıdaki ayetler bir çelişki içindedir. Fussilet 41:9. De ki: Gerçekten siz, yeri iki günde yaratanı inkâr edip Ona ortaklar mı koşuyorsunuz? O, âlemlerin Rabbidir. Fussilet 41:10. O, yeryüzüne sabit dağlar yerleştirdi. Orada bereketler yarattı ve orada tam dört günde isteyenler için fark gözetmeden gıdalar takdir etti. Fussilet 41:12. Böylece onları, iki günde yedi gök olarak yarattı ve her göğe görevini vahyetti. Ve biz, yakın semâyı kandillerle donattık, bozulmaktan da koruduk. İşte bu, azîz, alîm Allahın takdiridir. Hesap edelim: 2 gün(yer)+ 4(gıdaların oluşumu)+ 2(gökler)= 8 Gün (6 değil!..) Muhammedin ya hesabı zayıftı, ya da Kuranı yazdırırken daha önce ne söylediğini unutuyor ve böylece çelişkili ayetler oluşturuyordu.
    Alıntı
    De ki: Siz dünyayı iki günde yaratan Allah’ın tek İlah olduğunu inkâr edip O’na birtakım eşler, ortaklar mı uyduruyorsunuz? Halbuki bütün bunları yapan, Rabbulâlemindir. (Fussilet 9)

    O, yerin üstünde yüce dağlar yarattı, orayı bereketli kıldı ve orada arayıp soranlar için gıdalarını, bitkilerini ve ağaçlarını tam dört günde takdir etti, düzenledi. (Fussilet 10)

    Derken, iki gün içinde, gökleri yedi kat olarak şekillendirdi ve her bir göğe kendisine ait işi vahyetti. Biz dünya semasını kandillerle, yıldızlarla süsledik, bozulup yıkılmaktan koruduk. İşte bu, azîz ve alîm (üstün kudret sahibi, her şeyi en mükemmel tarzda bilen) Allah’ın takdiridir. (Fussilet 12)

    Cenab-ı Hak kâinatı yaratmayı dileyince sonsuz kudretini izhar ederek, ölçüsü belirsiz bir enerji meydana getirdi ve o enerji zamanla yoğunlaşıp gaz halini aldı ve sonra da yoğunlaşıp bugünkü katı durumuna geçti. Yerküre iki jeolojik devirde oluşmuş ve sonra da oradaki kaynaklar belirlenerek, plan uyarınca dört jeolojik devirde oluşup bugünkü duruma gelmiştir. Zira âyetteki yevm kelimesi, başlangıç ve sonu kesin bilinmeyen uzun bir devir anlamına gelmektedir (...) Gökler, yerküre ile birlikte iki uzun devirde yedi tabaka haline getirilmiştir. Çünkü hepsi gaz halinde idi. Yoğunlaşıp katılaşması hep birlikte, iki devirde olmuştur.

    Birinci cümle analizine göre mânâ, yeryüzünü iki günde yarattı demek olur. Yeryüzü yaratılırken henüz bildiğimiz "gün" bulunmayacağından "yevm" (gün) mutlak zaman, mânâsına, yani iki nöbette demek olur ki Allah en iyisini bilir. Birisi "Göklerle yer bitişik halde iken, bizim onları birbirinden yarıp ayırdığımızı... görmediler mi?" (Enbiya, 21/30) ifadesi gereğince, yeryüzünün gökten, ayrıldığı gün, birisi de "O yeri uzatıp döşeyendir." (Ra'd, 13/3) buyurulduğu üzere, yeryüzünün "medd" olunduğu, yani yerkürenin kabuğunun kaymak halinde döşenmeye başladığı gündür. İkinci tahlile göre, mânâ yerküreyi iki günde olmak üzere yarattı demek olur. Bu şekilde yerkürenin kaç günde yaratıldığı söylenmiş olmayarak yaratıldıktan sonra iki gün içinde bulunması hali anlatılmış olur ki, bu da bir seneyi ikiye bölen iki gün dönümü nöbetidir. Çünkü yeryüzü bu iki zaman içinde deveran etmek, dönmek üzere yaratılmıştır.

    Hem onda üstünden baskılar yaptı; dağlar, yeryüzünün kabuğunu tabanına çiviler gibi kazıklar. Bu "vav", istinafiyedir, fiiline atıf değildir, çünkü fasıl vardır. Ve onda bereketler meydana getirdi. Yeryüzünde hayır ve hayrata elverişli şeyler, sular madenler, doğma ve gelişme kuvvetleriyle bitkiler ve hayvanlar gibi feyz ve bereket kaynaklarını yetiştirdi. Ve onda azıklarını da takdir buyurdu, yani bitkilerin ve hayvanların yaşamak için muhtaç oldukları yağmur ve diğer hasılatı da miktar ve sayılarıyla tayin buyurup yeryüzünde biçimine koydu. Dört gün içinde, yani bütün bunları dört gün içinde yaptı. Yahut dört gün içinde olarak yaptı. Önceki "iki"de içinde dahil olmak üzere, "dört" ki, bunda da gösterdiğimiz şekilde öbürleri gibi iki mânâ vardır. Birisi, madenlerin ve dağların yaratılması nöbeti, biri de bitkilerin ve hayvanların yaratılması nöbeti ki iki önceki ile dört olur. Birisi de hal olmasıdır ki, dört mevsimi göstermiş olur, bu şekilde önceki iki burada dahil olmuş bulunur. Benim aciz anlayışıma göre burada bu mânâ, öbüründen daha ön plânda, ifadenin akışına daha uygundur. Çünkü yeryüzünün bereketleri ve rızıkları her sene bu dört mevsim içinde yetişir. Sayısı ve miktarı ile biçimini bunlar içinde alır, bu sebepten dolayı nin, ve fiillerine bağlanması dahi aynı mânâyı ifade edebilir. Ve bu mânâca şu kayıt da açık olur. Bütün araştıranlar için eşit olmak üzere dört gün, çünkü her yerde rızık isteyenlerin hepsinin rızkı bu dört mevsim içinde yetişir, rızıklar eşit olmazsa da günler eşittir. Dört mevsim hepsi için dörttür. Burada ye müteallık (bağlı) olmaması ve meseleyi soranlar mânâsına olması da düşünülebilir.

    Şimdi asıl, göklere geçilerek buyuruluyor ki kısacası onları iki günde sağlam yedi göğe tamamladı. Bu iki günün birisi yeryüzünün de yaratılmasından önceki ilk maddenin yaratılması, birisi de cisimlerin teşekkülü günleridir ki A'raf Sûresi'nde beyan olunduğu üzere altı günden ikisini teşkil eder. Yahut birisi yerin yaratılmasından önce, birisi de yerin yaratılmasından sonradır. Çünkü Ay, Zühre (Venüs) ve Utarid (Merkür) gibi bazı gök cisimlerinin yaratılması, yeryüzünün yaratılmasından sonradır.
    Benim acizane fikrime göre, bu iki gün, göklerden hâl-i mukaddere olmak üzere birisinin dünya, birisinin ahiret olması da muhtemeldir. Bunları böyle sağlam yaptı ve tamamladı. Her gökte ona ait emri de vahyetti. Her "sema"nın meleklerine orada cereyan edecek işlerin emrini de telkin buyurdu ki bu da "tamamlama" cümlesindendir. Bütün bunların bu yolda ortaya çıkmasından ve tamamlanmasından yüce Yaratıcının kudretinin delilleri tecelli edip ortaya çıktığı için bu noktada "gıyab"dan (üçüncü tekil şahıs) "tekellüm"e, (birinci şahsa) dönülüyor ki ve dünya göğünü mısbahlar, yani parlak kandillerle donattık, süsledik. "En yakın göğü bir zinetle, yıldızlarla süsledik." (Saffât, 37/6) . Hem de korunmuş kıldık. Şeytanlar yanaşamazlar. İşte o, o azîz ve her şeyi bilen Allah'ın takdiridir.

    Gerçekten sizin Rabbiniz, altı günde gökleri ve yeri yaratan, sonra arşa istiva eden Allah'tır… (Araf Suresi, 54)

    Kuran ile modern bilim arasındaki uyumun bir örneği, evrenin yaşı konusudur: Kozmologlar evrenin yaşını 16-17 milyar yıl olarak hesaplamışlardır. Kuran'da ise tüm evrenin 6 günde yaratıldığı açıklanmaktadır. İlk bakışta farklı gibi görünen bu zaman dilimleri arasında aslında çok şaşırtıcı bir uyum vardır. Gerçekte, evrenin yaşı ile ilgili elimizde bulunan bu iki rakamın her ikisi de doğrudur. Yani evren, Kuran'da bildirildiği gibi 6 günde yaratılmıştır ve bu süre bizim zamanı algıladığımız şekliyle 16-17 milyar yıla karşılık gelmektedir.

    1915 yılında Einstein, zamanın göreceli olduğunu, mekana, seyahat eden kişinin süratine ve o andaki yerçekimi kuvvetine bağlı olarak zamanın akış katsayısının da değiştiğini öne sürmüştür. Kuran'da 7 farklı ayette bildirilen evrenin yaratılış süresinin, zamanın akış katsayısındaki bu farklılıklar göz önünde bulundurulduğunda bilim adamlarının tahminleri ile büyük bir paralellik içinde olduğu görülür. Kuran'da bildirilen 6 günlük süreyi, 6 devre olarak da düşünebiliriz. Çünkü zamanın göreceliği dikkate alındığında, "gün" sadece bugünkü koşullarıyla, Dünya üzerinde algılanan 24 saatlik bir zaman dilimini ifade etmektedir. Ancak evrenin bir başka yerinde, bir başka zamanda ve koşulda, "gün" çok daha uzun sürelik bir zaman dilimidir. Nitekim bu ayetlerde (Secde Suresi, 4; Yunus Suresi, 3; Hud Suresi, 7; Furkan Suresi, 59; Hadid Suresi, 4; Kaf Suresi, 38; Araf Suresi, 54) geçen 6 gün (sitteti eyyamin) ifadesindeki "eyyamin" kelimesi, "günler" anlamının yanı sıra "çağ, devir, an, müddet" anlamlarına da gelmektedir.

    Evrenin ilk dönemlerinde, zaman bugün alışık olduğumuz akış hızından çok çok daha hızlı akmıştır. Bunun nedeni şudur: Big Bang anında evren çok küçük bir noktaya sıkıştırılmıştı. Bu büyük patlama anından bu yana evrenin genişlemesi ve evrenin hacminin gerilmesi, evrenin sınırlarını milyarlarca ışık yılı uzağa taşıdı. Nitekim Big Bang'den bu yana uzayın geriliyor olmasının evren saatinin üzerinde çok önemli sonuçları oldu.

    Big Bang anındaki enerji, evrensel saatin zaman akış hızını milyon kere milyon (1012) defa yavaşlatmıştır. Evren yaratıldığında, evrensel zamanın akış katsayısı -bugün algılandığı şekliyle- milyon kere milyon kat kadar daha büyüktü, yani zaman daha hızlı akmaktaydı. Dolayısıyla Dünya’da milyon kere milyon dakikayı yaşadığımız esnada, evrensel saat için yalnızca bir dakika geçmiş olur.

    6 günlük zaman dilimi, zamanın göreceliği dikkate alınarak hesaplandığında, 6 milyon kere milyon (trilyon) güne denk gelmektedir. Çünkü evrensel saat, Dünya'daki saatin akış hızından milyon kere milyon daha hızlı akmaktadır. 6 trilyon günün karşılık geldiği yıl sayısı, yaklaşık olarak 16,427 milyardır. Bu rakam günümüzde evrenin tahmin edilen yaş aralığındadır.

    6.000.000.000.000 gün / 365,25 = 16.427.104.723 yıl

    Diğer yandan yaratılışın 6 gününün her biri -bizim zaman algımızla- birbirlerinden farklı zamanlara karşılık gelmektedir. Bunun sebebi zamanın akış katsayısının evrenin genişlemesiyle ters orantılı olarak azalmasıdır. Big Bang'den itibaren evrenin büyüklüğü her ikiye katlandığında, zamanın akış katsayısı yarıya düşmüştür. Evren büyüdükçe, evrenin ikiye katlanma hızı da gittikçe artan bir şekilde yavaşladı. Bu genişleme oranı, Fiziksel Kozmolojinin Temelleri adlı ders kitaplarında anlatılan, dünyanın her yerinde yaygın olarak bilinen bilimsel bir gerçektir. Yaratılışın her gününü, Dünya zamanıyla hesapladığımızda karşımıza aşağıdaki durum çıkar:

    * Zamanın başladığı andan itibaren bakıldığında, yaratılışın 1. günü (1. devre) 24 saat sürmüştür. Ancak bu süre, bizim zamanı Dünya'da algıladığımız şekliyle 8 milyar yıla eşittir.

    * Yaratılışın 2. günü (2. devre) 24 saat sürmüştür. Ancak bu, bizim algılarımızla bir önceki günün yarısı kadar sürmüştür. Yani 4 milyar yıl.

    * 3. gün (3. devre) ise yine bir önceki gün olan 2. günün yarısı kadar sürmüştür. Yani 2 milyar yıl.

    * 4. gün (4. devre) 1 milyar yıl,

    * 5. gün (5. devre) 500 milyon yıl,

    * ve 6. gün (6. devre) 250 milyon yıl sürmüştür.

    * Sonuç: Yaratılışın 6 günü, yani 6 devresi, Dünya zamanı türünden toplandığı zaman, 15 milyar 750 milyon yıl bulunur. Bu rakam günümüzdeki tahminlerle büyük bir paralellik içindedir.

    Bu sonuç 21. yüzyıl biliminin ortaya koyduğu gerçeklerdir. Bilim, 1400 yıl önce Kuran'da haber verilmiş bir gerçeği bir kere daha tasdik etmektedir. Kuran ve bilim arasındaki bu uyum, Kuran'ın, herşeyi bilen ve yaratan Allah'ın vahyi olduğunun mucizevi kanıtlarından biridir.
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet Editör



  13. 11.Mayıs.2008, 21:46
    7
    sevcan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Nisan.2008
    Üye No: 17555
    Mesaj Sayısı: 83
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 27

    --->: Bilgili adam arıyorum.

    selamun aleykum kardesim diyer arkadasla yazidiklarinizi okudumda sunu dusundum bence guzel islamiyetimizde savas kotudur tum insanlar konusarak halletmeliler islerini konularini eyer sen bir insani dogru yola cekmek istiyorsan bunun icin bu kadar temiz kalpliysen o inasana o ataiste karsi sabirli, tatli dilli, guzel sozcuklerle basarili olabilirsin, savasla haykirmak ile sadece insanlari urkutursun!! benim dusuncelerim bunlar Allaha emanet ol


  14. 11.Mayıs.2008, 21:46
    7
    Devamlı Üye
    selamun aleykum kardesim diyer arkadasla yazidiklarinizi okudumda sunu dusundum bence guzel islamiyetimizde savas kotudur tum insanlar konusarak halletmeliler islerini konularini eyer sen bir insani dogru yola cekmek istiyorsan bunun icin bu kadar temiz kalpliysen o inasana o ataiste karsi sabirli, tatli dilli, guzel sozcuklerle basarili olabilirsin, savasla haykirmak ile sadece insanlari urkutursun!! benim dusuncelerim bunlar Allaha emanet ol


  15. 11.Mayıs.2008, 22:24
    8
    ateist_dusmani
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Mayıs.2008
    Üye No: 20292
    Mesaj Sayısı: 24
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 33

    --->: Bilgili adam arıyorum.

    ben bu konuyu acmamıs olayım olur mu...hadi kendine iyi bak imam kardes.beni dinsiz yaptın ayak ustu...
    sevcan kardes sagolasın...2 tane adam buldum ben.konusuyoruz.


  16. 11.Mayıs.2008, 22:24
    8
    ben bu konuyu acmamıs olayım olur mu...hadi kendine iyi bak imam kardes.beni dinsiz yaptın ayak ustu...
    sevcan kardes sagolasın...2 tane adam buldum ben.konusuyoruz.


  17. 11.Mayıs.2008, 22:30
    9
    sevcan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Nisan.2008
    Üye No: 17555
    Mesaj Sayısı: 83
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 27

    --->: Bilgili adam arıyorum.

    ateist_dusmani Nickli Üyeden Alıntı
    ben bu konuyu acmamıs olayım olur mu...hadi kendine iyi bak imam kardes.beni dinsiz yaptın ayak ustu...
    sevcan kardes sagolasın...2 tane adam buldum ben.konusuyoruz.
    siz bilirsiniz insallah istediginiz cevaplari sorunlari cozersiniz Allah yardimciniz olsun Allaha emanet olun!!


  18. 11.Mayıs.2008, 22:30
    9
    Devamlı Üye
    ateist_dusmani Nickli Üyeden Alıntı
    ben bu konuyu acmamıs olayım olur mu...hadi kendine iyi bak imam kardes.beni dinsiz yaptın ayak ustu...
    sevcan kardes sagolasın...2 tane adam buldum ben.konusuyoruz.
    siz bilirsiniz insallah istediginiz cevaplari sorunlari cozersiniz Allah yardimciniz olsun Allaha emanet olun!!


  19. 11.Mayıs.2008, 22:35
    10
    ateist_dusmani
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Mayıs.2008
    Üye No: 20292
    Mesaj Sayısı: 24
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 33

    --->: Bilgili adam arıyorum.

    sevcan Nickli Üyeden Alıntı
    siz bilirsiniz insallah istediginiz cevaplari sorunlari cozersiniz Allah yardimciniz olsun Allaha emanet olun!!

    cogu cozulu zaten...gercek bir platforma tasıycaz


    benim derdim...arastırıcı ruha sahip sahıs var mı bu guzel dini sitede dedim.ama arkadas yanlıs anladı...bu arada verdigi yazı guzel cok guzel yani iyi tefsir ama maalesef ateist yutmaz onu...derdimiz yutturmakta degil gerci ama...onlarca genç cevapsızlıktan oturu ateist oluyor ...bize soracaklar...teblig ettiniz mi diye...hayır etmedim...ya siz ?

    size bir şey soyliyim mi...kuran tarihi,kuran gibi kelimeleri google bunların sitesini ustlerde cıkarıyor...yazık harun yahyadan baska ugrasan yok henuz.


  20. 11.Mayıs.2008, 22:35
    10
    sevcan Nickli Üyeden Alıntı
    siz bilirsiniz insallah istediginiz cevaplari sorunlari cozersiniz Allah yardimciniz olsun Allaha emanet olun!!

    cogu cozulu zaten...gercek bir platforma tasıycaz


    benim derdim...arastırıcı ruha sahip sahıs var mı bu guzel dini sitede dedim.ama arkadas yanlıs anladı...bu arada verdigi yazı guzel cok guzel yani iyi tefsir ama maalesef ateist yutmaz onu...derdimiz yutturmakta degil gerci ama...onlarca genç cevapsızlıktan oturu ateist oluyor ...bize soracaklar...teblig ettiniz mi diye...hayır etmedim...ya siz ?

    size bir şey soyliyim mi...kuran tarihi,kuran gibi kelimeleri google bunların sitesini ustlerde cıkarıyor...yazık harun yahyadan baska ugrasan yok henuz.


  21. 11.Mayıs.2008, 22:46
    11
    sevcan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Nisan.2008
    Üye No: 17555
    Mesaj Sayısı: 83
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 27

    --->: Bilgili adam arıyorum.

    ateist_dusmani Nickli Üyeden Alıntı
    cogu cozulu zaten...gercek bir platforma tasıycaz


    www.troyya-evrimyalani.blogspot.com
    www.troyya-islam.blogspot.com

    benim derdim...arastırıcı ruha sahip sahıs var mı bu guzel dini sitede dedim.ama arkadas yanlıs anladı...bu arada verdigi yazı guzel cok guzel yani iyi tefsir ama maalesef ateist yutmaz onu...derdimiz yutturmakta degil gerci ama...onlarca genç cevapsızlıktan oturu ateist oluyor ...bize soracaklar...teblig ettiniz mi diye...hayır etmedim...ya siz ?

    size bir şey soyliyim mi...kuran tarihi,kuran gibi kelimeleri google bunların sitesini ustlerde cıkarıyor...yazık harun yahyadan baska ugrasan yok henuz.
    sizi anlamakta gucluk cekiyorum kusura bakmayin olurmu!!


  22. 11.Mayıs.2008, 22:46
    11
    Devamlı Üye
    ateist_dusmani Nickli Üyeden Alıntı
    cogu cozulu zaten...gercek bir platforma tasıycaz


    www.troyya-evrimyalani.blogspot.com
    www.troyya-islam.blogspot.com

    benim derdim...arastırıcı ruha sahip sahıs var mı bu guzel dini sitede dedim.ama arkadas yanlıs anladı...bu arada verdigi yazı guzel cok guzel yani iyi tefsir ama maalesef ateist yutmaz onu...derdimiz yutturmakta degil gerci ama...onlarca genç cevapsızlıktan oturu ateist oluyor ...bize soracaklar...teblig ettiniz mi diye...hayır etmedim...ya siz ?

    size bir şey soyliyim mi...kuran tarihi,kuran gibi kelimeleri google bunların sitesini ustlerde cıkarıyor...yazık harun yahyadan baska ugrasan yok henuz.
    sizi anlamakta gucluk cekiyorum kusura bakmayin olurmu!!


  23. 11.Mayıs.2008, 22:47
    12
    kerze
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Temmuz.2007
    Üye No: 1286
    Mesaj Sayısı: 279
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4
    Yaş: 40
    Bulunduğu yer: Karye

    --->: Bilgili adam arıyorum.

    ateist_dusmani Nickli Üyeden Alıntı
    cogu cozulu zaten...gercek bir platforma tasıycaz

    benim derdim...arastırıcı ruha sahip sahıs var mı bu guzel dini sitede dedim.ama arkadas yanlıs anladı...bu arada verdigi yazı guzel cok guzel yani iyi tefsir ama maalesef ateist yutmaz onu...derdimiz yutturmakta degil gerci ama...onlarca genç cevapsızlıktan oturu ateist oluyor ...bize soracaklar...teblig ettiniz mi diye...hayır etmedim...ya siz ?

    size bir şey soyliyim mi...kuran tarihi,kuran gibi kelimeleri google bunların sitesini ustlerde cıkarıyor...yazık harun yahyadan baska ugrasan yok henuz.

    herkes bildiği kadar tebliğ eder. harun yahya gibi malaesef yapamayız ama kendimizce çabalıyoruz.
    mesela en az bin kişiye kuran öğrettim. herkes kendi bildiğince tebliğ eder.

    diğer konuda sana hak veriyorum. hristiyan misyonerlerin ve ateistlerin siteleri maalesef dini konu araken en üstlerde geziniyor.

    buna islami cemaatlerin el atması lazım.


  24. 11.Mayıs.2008, 22:47
    12
    Devamlı Üye
    ateist_dusmani Nickli Üyeden Alıntı
    cogu cozulu zaten...gercek bir platforma tasıycaz

    benim derdim...arastırıcı ruha sahip sahıs var mı bu guzel dini sitede dedim.ama arkadas yanlıs anladı...bu arada verdigi yazı guzel cok guzel yani iyi tefsir ama maalesef ateist yutmaz onu...derdimiz yutturmakta degil gerci ama...onlarca genç cevapsızlıktan oturu ateist oluyor ...bize soracaklar...teblig ettiniz mi diye...hayır etmedim...ya siz ?

    size bir şey soyliyim mi...kuran tarihi,kuran gibi kelimeleri google bunların sitesini ustlerde cıkarıyor...yazık harun yahyadan baska ugrasan yok henuz.

    herkes bildiği kadar tebliğ eder. harun yahya gibi malaesef yapamayız ama kendimizce çabalıyoruz.
    mesela en az bin kişiye kuran öğrettim. herkes kendi bildiğince tebliğ eder.

    diğer konuda sana hak veriyorum. hristiyan misyonerlerin ve ateistlerin siteleri maalesef dini konu araken en üstlerde geziniyor.

    buna islami cemaatlerin el atması lazım.





+ Yorum Gönder
Git 12 Son