Konusunu Oylayın.: İslamda müzik dinlemek caiz mi? Musiki caiz mi?

5 üzerinden 4.39 | Toplam : 23 kişi
İslamda müzik dinlemek caiz mi? Musiki caiz mi?
  1. 22.Nisan.2008, 01:26
    1
    HaYaL---
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Nisan.2008
    Üye No: 17247
    Mesaj Sayısı: 28
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    İslamda müzik dinlemek caiz mi? Musiki caiz mi?






    İslamda müzik dinlemek caiz mi? Musiki caiz mi? Mumsema Değerli dostlar,
    müzik aletlerinin kullanıldığı ilahi ve marş dinlemek.
    kimine göre caiz .kimine göre değil.Bu konuya şüpheli olarakmı bakacağız ..
    sağlam detayla beni aydınlatırsanız sevinirim..
    selam ve dua ile...


  2. 22.Nisan.2008, 01:26
    1
    Üye



    Değerli dostlar,
    müzik aletlerinin kullanıldığı ilahi ve marş dinlemek.
    kimine göre caiz .kimine göre değil.Bu konuya şüpheli olarakmı bakacağız ..
    sağlam detayla beni aydınlatırsanız sevinirim..
    selam ve dua ile...


    Benzer Konular

    - Yabancı Müzik Dinlemek Caiz Midir?

    - Müzik dinlemek caiz midir?

    - Dini müzik dinlemek caiz mi?

    - Rock müzik dinlemek caiz mi?

    - Kadın sesinde müzik dinlemek caiz midir?

  3. 04.Mayıs.2008, 15:37
    2
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    --->: müzik dinlemek...




    HaYaL--- Nickli Üyeden Alıntı
    Değerli dostlar,
    müzik aletlerinin kullanıldığı ilahi ve marş dinlemek.
    kimine göre caiz .kimine göre değil.Bu konuya şüpheli olarakmı bakacağız ..
    sağlam detayla beni aydınlatırsanız sevinirim..
    selam ve dua ile...
    http://www.mumsema.com/fetvalar-bir-...-nelerdir.html

    Ölçülü sesler vasıtasıyla estetik bir tesir ve heyecan ortaya koyan ve ses üzerine kurulmuş bir sanat.
    Güzel sanatların en önemlilerinden biri olan musikînin dinî hükmü hakkında Kur'ân-ı Kerim'de açık bir işaret yoktur.
    Hanefi hukukçular musikînin hükmü konusunda icrâsının ve bunu dinlemenin haram olduğu kanaatindedirler. Ancak savaşta vurulan kös ile düğünlerde çalınan zilsiz def, bundan istisnâ edilmiştir. Bunun yanında Hanefi hukukçularından İmam Serahsî'ye göre; müzik, başkalarına dinletmek için değil de, insanın kendisini dinlendirmesi ve yalnızlığını gidermesi amacıyla yapılırsa câizdir. İmam Ebu Yusuf, "Düğün dışında, meselâ kadının ve çocuğun, kendi evinde def çalmasına ne dersin?" sorusuna "Aşırı olmamak kaydıyla bir sakıncası yoktur" cevabını vermiştir. Bazı Hanefi hukukçuları, çalgı bulunan düğüne yapılan davete icâbetin mutlak manada câiz olmadığını söylerken, diğer bazıları, düğün ve bayram gibi günler münasebetiyle bazı musikî türlerini mübah görürler. Ancak kesin olan şu ki, musikî konusunda en ağır sözler Hanefiler tarafından söylenmiştir. Hanefî fakihler şu hususları esas alırlar: "Çalgı âletlerini dinlemek günahtır; çalgı çalınan yerde oturmak fâsıklıktır, çalgıdan zevk almak da küfürdür". Hanefi ve diğer hukukçular genel bir düşünceyle, musikî ile meşgul olmayı ve bunu bir meslek haline getirmeyi, fâsık ve fâcirlere ait bir sanat saymışlardır.
    Büyük İslâm âlimlerinden İmam Gazzâlî, "İhyâ" adlı ünlü eserinde musikî konusuna geniş yer vermiş ve bu mesele hakkında bütün söylenenleri tahlil ederek delillerini karşılaştırmış ve şu sonuca varmıştır:
    Musikî ister ses, isterse çalgı âleti ile olsun, tek hükme bağlı değildir. Haram, mekruh, mübah ve hatta müstehab olabilir.
    a) Dünya arzusu ve şehvet hisleri ile dolup taşan gençler için yalnızca bu duyguları tahrik eden müzik haramdır.
    b) Vakitlerinin çoğunu müziğe harcayan ve bununla uğraşmayı âdet haline getiren kimse için müzik mekruhtur.
    c) Güzel sesten zevk alma dışında bir duyguya kapılmayan kimse için müzik mübahtır.
    d) Allah sevgisi ile dolup taşan, duyduğu güzel ses kendisinde sadece güzel şeyleri harekete geçiren kimse için ise müzik müstehaptır.
    İmanı Gazzâlî, musikî ile ilgili değerlendirmesine devam ederken, müziğin duruma göre mübah ya da mendub olduğunu, onu haram kılan şeyin kendisi değil, dıştan kaynaklanan beş sebepten ibaret bulunduğunu ifade ederek şu açıklamalarda bulunur:
    1- Müziği söyleyen kadın veya gencin sesi, şehveti ve nefsi tahrik edip bir fitneye sebep olacaksa, bunun söylenmesi ve dinlenmesi haram olur. Buradaki haram hükmü müzikten değil, kadının veya gencin sesinden gelmektedir. Kadının sesi şehveti kamçılayacak şekilde ise, onun Kur'ân okumasını dinlemek bile haram olur.
    2- Musikî âleti içki meclislerine veya fuhuş ve sefâhat yerlerine (bar, pavyon, gece kulübü, diskotek vb.) ait ise bunu kullanmak ve dinlemek haram kapsamına girer. Kilise ve Sinagog gibi yerlerde çalınan musikînin hükmü de böyledir.
    3- İçinde fuhuş, ahlâksızlık, İslâm inancına ve ahlâkına ters düşen güfteler ve sözler bulunan şarkıları, müzik eşliğinde veya müziksiz dinlemek ve söylemek haramdır.
    4- Gençlik çağında bulunan veya şehevî arzuların esiri olan kişilerin aşırı derecede müziğe düşkün olmaları dinen günah ve haramdır.
    5. Zamanının çoğunu müzik dinleyerek geçiren kişiler, sonucun sefih hâle geleceklerinden dolayı. İslâm hukukuna göre, böyle kişilerin şahitlikleri de kabul edilmez.
    Sonuç olarak musikînin hoş, ölçülü ve manâlı bir ses olması itibariyle mübah olduğu; haram olmasının kendisinden değil de dıştan ârız olan sebepler dolayısıyla olduğu söylenebilir.
    Mefail HIZLI


  4. 04.Mayıs.2008, 15:37
    2
    Administrator



    HaYaL--- Nickli Üyeden Alıntı
    Değerli dostlar,
    müzik aletlerinin kullanıldığı ilahi ve marş dinlemek.
    kimine göre caiz .kimine göre değil.Bu konuya şüpheli olarakmı bakacağız ..
    sağlam detayla beni aydınlatırsanız sevinirim..
    selam ve dua ile...
    http://www.mumsema.com/fetvalar-bir-...-nelerdir.html

    Ölçülü sesler vasıtasıyla estetik bir tesir ve heyecan ortaya koyan ve ses üzerine kurulmuş bir sanat.
    Güzel sanatların en önemlilerinden biri olan musikînin dinî hükmü hakkında Kur'ân-ı Kerim'de açık bir işaret yoktur.
    Hanefi hukukçular musikînin hükmü konusunda icrâsının ve bunu dinlemenin haram olduğu kanaatindedirler. Ancak savaşta vurulan kös ile düğünlerde çalınan zilsiz def, bundan istisnâ edilmiştir. Bunun yanında Hanefi hukukçularından İmam Serahsî'ye göre; müzik, başkalarına dinletmek için değil de, insanın kendisini dinlendirmesi ve yalnızlığını gidermesi amacıyla yapılırsa câizdir. İmam Ebu Yusuf, "Düğün dışında, meselâ kadının ve çocuğun, kendi evinde def çalmasına ne dersin?" sorusuna "Aşırı olmamak kaydıyla bir sakıncası yoktur" cevabını vermiştir. Bazı Hanefi hukukçuları, çalgı bulunan düğüne yapılan davete icâbetin mutlak manada câiz olmadığını söylerken, diğer bazıları, düğün ve bayram gibi günler münasebetiyle bazı musikî türlerini mübah görürler. Ancak kesin olan şu ki, musikî konusunda en ağır sözler Hanefiler tarafından söylenmiştir. Hanefî fakihler şu hususları esas alırlar: "Çalgı âletlerini dinlemek günahtır; çalgı çalınan yerde oturmak fâsıklıktır, çalgıdan zevk almak da küfürdür". Hanefi ve diğer hukukçular genel bir düşünceyle, musikî ile meşgul olmayı ve bunu bir meslek haline getirmeyi, fâsık ve fâcirlere ait bir sanat saymışlardır.
    Büyük İslâm âlimlerinden İmam Gazzâlî, "İhyâ" adlı ünlü eserinde musikî konusuna geniş yer vermiş ve bu mesele hakkında bütün söylenenleri tahlil ederek delillerini karşılaştırmış ve şu sonuca varmıştır:
    Musikî ister ses, isterse çalgı âleti ile olsun, tek hükme bağlı değildir. Haram, mekruh, mübah ve hatta müstehab olabilir.
    a) Dünya arzusu ve şehvet hisleri ile dolup taşan gençler için yalnızca bu duyguları tahrik eden müzik haramdır.
    b) Vakitlerinin çoğunu müziğe harcayan ve bununla uğraşmayı âdet haline getiren kimse için müzik mekruhtur.
    c) Güzel sesten zevk alma dışında bir duyguya kapılmayan kimse için müzik mübahtır.
    d) Allah sevgisi ile dolup taşan, duyduğu güzel ses kendisinde sadece güzel şeyleri harekete geçiren kimse için ise müzik müstehaptır.
    İmanı Gazzâlî, musikî ile ilgili değerlendirmesine devam ederken, müziğin duruma göre mübah ya da mendub olduğunu, onu haram kılan şeyin kendisi değil, dıştan kaynaklanan beş sebepten ibaret bulunduğunu ifade ederek şu açıklamalarda bulunur:
    1- Müziği söyleyen kadın veya gencin sesi, şehveti ve nefsi tahrik edip bir fitneye sebep olacaksa, bunun söylenmesi ve dinlenmesi haram olur. Buradaki haram hükmü müzikten değil, kadının veya gencin sesinden gelmektedir. Kadının sesi şehveti kamçılayacak şekilde ise, onun Kur'ân okumasını dinlemek bile haram olur.
    2- Musikî âleti içki meclislerine veya fuhuş ve sefâhat yerlerine (bar, pavyon, gece kulübü, diskotek vb.) ait ise bunu kullanmak ve dinlemek haram kapsamına girer. Kilise ve Sinagog gibi yerlerde çalınan musikînin hükmü de böyledir.
    3- İçinde fuhuş, ahlâksızlık, İslâm inancına ve ahlâkına ters düşen güfteler ve sözler bulunan şarkıları, müzik eşliğinde veya müziksiz dinlemek ve söylemek haramdır.
    4- Gençlik çağında bulunan veya şehevî arzuların esiri olan kişilerin aşırı derecede müziğe düşkün olmaları dinen günah ve haramdır.
    5. Zamanının çoğunu müzik dinleyerek geçiren kişiler, sonucun sefih hâle geleceklerinden dolayı. İslâm hukukuna göre, böyle kişilerin şahitlikleri de kabul edilmez.
    Sonuç olarak musikînin hoş, ölçülü ve manâlı bir ses olması itibariyle mübah olduğu; haram olmasının kendisinden değil de dıştan ârız olan sebepler dolayısıyla olduğu söylenebilir.
    Mefail HIZLI


  5. 05.Mayıs.2008, 00:37
    3
    HaYaL---
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Nisan.2008
    Üye No: 17247
    Mesaj Sayısı: 28
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: İslamda müzik dinlemek caiz mi? Musiki caiz mi?

    Teşekkür ederim..
    değerli dost...Mumsema hocam..
    Ben galiba bu konuda biraz mekruh ve harama kayıyorum.Zira ügnahıma sizleri şahit tutmak gibi olacak ama,Ben ,Allah c.c şirk ve isyandan hariç. sair her türlü müzik dinliyorum.
    ve aksilik bu ya... müziği çok seviyorum.
    yaa! ben neyapacağım.




  6. 05.Mayıs.2008, 00:37
    3
    Üye
    Teşekkür ederim..
    değerli dost...Mumsema hocam..
    Ben galiba bu konuda biraz mekruh ve harama kayıyorum.Zira ügnahıma sizleri şahit tutmak gibi olacak ama,Ben ,Allah c.c şirk ve isyandan hariç. sair her türlü müzik dinliyorum.
    ve aksilik bu ya... müziği çok seviyorum.
    yaa! ben neyapacağım.




  7. 05.Mayıs.2008, 02:22
    4
    rehnüma01
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Nisan.2008
    Üye No: 17847
    Mesaj Sayısı: 36
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Bulunduğu yer: İSTANBUL

    --->: İslamda müzik dinlemek caiz mi? Musiki caiz mi?

    "insanlardan öyleleri vardır ki, halkı farkettirmeden ve hiçbir bilgiye dayan-madan Allah yolundan saptırmak ve dini alaya almak için boş söz ve eğlendirici sözler (lehve'l-hadîs) satın alırlar. işte onlar için hor ve hakir edici bir azap vardır.[Lokman (31), 6]
    Sahabeden İbni Mes'ud, İbni Abbas, Ebu Ümâme ve Cabir b. Abdullah; Tabiinden Mücahid, İbn Cüreyc, ikrime, Hasan-i Basrî ve Mekhûl burada geçen "lehve'l-hadîs"den maksadın şarkı olduğunu söylemişlerdir.
    İmam Kurtubi, müfessirlerin bu konudaki görüşlerini nakletikten sonra: "Bu konuda en doğru görüş, "Lehve'l-Hadis"ten maksadın şarkı olduğunu ifade eden görüştür. Peygamber (s.a.v.) ve ashab-ı kirâmdan nakledilen görüşler de bunu gerektirir" demektedir. 1- Hâkimin bir rivâyeti şöyledir: "Bu ümmetten bir topluluk sabahlara kadar yiyip, içip ve eğlenecekler, sabaha ise domuz olarak çıkacaklardır.. Orada bir takım kabile ve yerleşim yerleri sabaha kadar darmadağın edilecek ve sonra da "bu gece falancalar, falancaların evleri tarumar edilmiş" denilecektir. Onların üzerine, Lut kavminin üzerine gönderildiği gibi taş yağdırılacak ve köklerini kesen rüzgar gönderilecektir. içki içmeleri, faiz yemeleri, ipek giymeleri, dansöz-şarkıcı kadınlar edinmeleri ve akraba ile ilişkileri kesmelerinden ötürü bu rüzgar, öncekileri köklerinden söküp attığı gibi onları da köklerinden söküp atacaktır".
    2-Ebu Amir veya Ebu Malik el-Eş'arî'nin peygamberimizden şunu işittiği rivyet edilmiştir: "Ümmetimden öyle topluluklar çıkacak ki, zinayı, ipeği, içkiyi, ve çalgı aletlerini helal sayacaklar. Yine bazı topluluklar, büyük bir koyun sürüsüyle dağın başında konaklaycak, onlara bir fakir ihtiyacı için geldiğinde "yarın gel "diyecekler. Allahu Teâlâ da onları bir gece ansızın helak edecek, dağı başlarına yıkacak. Diğer bir kısmı-nı da domuz ve maymun sûretine çevirecektir. Bu uygulama kıyamete kadar sürecektir".
    3-
    İbn Abbas (r.a.) Peygamber (s.a.s.)'in şöyle buyurduğunu rivâyet etmektedir: "Şüphesiz Yüce ve Ulu Rabbim, size içki, kumar ve davulu yasakla-mak-tadır."
    4- Başka bir rivâyet de şöyledir: "Şüphesiz Allah ve rasulü, içki, kumar,
    davul ve tambur'u yasaklamışlardır."
    Yukarıda gecen ayet ve hadislere göre müzik caiz değildir. Allahresulu zamanında kullanılan tek müzik aleti def'tir bunun haricinde bir şey kullanılmamıştır dolayısı ile diğer çalgı aletleri ayetin ve hadisi şeriflerin ifade ettiği gibi haramdır. Kitaplarda geçen ve caiz olduğuna fetva verilen şarkı, çalgı aleti olmadan söylenilendir yoksa müzik değil bu hususa dikkat edilmeli .
    İşin hakikati HaYaL--- kardeşinde söylediği gibi nefis hiçbir zaman azla yetinmez hep daha fazlasını ister, mübahı elde etse mekruha göz diker onu elde etse harama kadar gider en güzeli sorunu kökten halletmek. Zaten zamanımızda yapılan ilahi adı altında ki müziklerin diğerlerinden farkı ne duyunca insanın kalkıp oynayası geliyor bu mu zikir? böylemi Allah celle celaluhu hatırlanıyor? çok büyük bir hata Allah
    celle celaluhu kurtarsın. Ayrıca dünyada altın ve ipek giyen erkeklerin ahirette onlardan mahrum olması gibi, dünyada müzik dinleyenler ahirette ondan mahrum olurlarsa halleri nice olur, Allah muhafaza buyursun. selametle...


  8. 05.Mayıs.2008, 02:22
    4
    Devamlı Üye
    "insanlardan öyleleri vardır ki, halkı farkettirmeden ve hiçbir bilgiye dayan-madan Allah yolundan saptırmak ve dini alaya almak için boş söz ve eğlendirici sözler (lehve'l-hadîs) satın alırlar. işte onlar için hor ve hakir edici bir azap vardır.[Lokman (31), 6]
    Sahabeden İbni Mes'ud, İbni Abbas, Ebu Ümâme ve Cabir b. Abdullah; Tabiinden Mücahid, İbn Cüreyc, ikrime, Hasan-i Basrî ve Mekhûl burada geçen "lehve'l-hadîs"den maksadın şarkı olduğunu söylemişlerdir.
    İmam Kurtubi, müfessirlerin bu konudaki görüşlerini nakletikten sonra: "Bu konuda en doğru görüş, "Lehve'l-Hadis"ten maksadın şarkı olduğunu ifade eden görüştür. Peygamber (s.a.v.) ve ashab-ı kirâmdan nakledilen görüşler de bunu gerektirir" demektedir. 1- Hâkimin bir rivâyeti şöyledir: "Bu ümmetten bir topluluk sabahlara kadar yiyip, içip ve eğlenecekler, sabaha ise domuz olarak çıkacaklardır.. Orada bir takım kabile ve yerleşim yerleri sabaha kadar darmadağın edilecek ve sonra da "bu gece falancalar, falancaların evleri tarumar edilmiş" denilecektir. Onların üzerine, Lut kavminin üzerine gönderildiği gibi taş yağdırılacak ve köklerini kesen rüzgar gönderilecektir. içki içmeleri, faiz yemeleri, ipek giymeleri, dansöz-şarkıcı kadınlar edinmeleri ve akraba ile ilişkileri kesmelerinden ötürü bu rüzgar, öncekileri köklerinden söküp attığı gibi onları da köklerinden söküp atacaktır".
    2-Ebu Amir veya Ebu Malik el-Eş'arî'nin peygamberimizden şunu işittiği rivyet edilmiştir: "Ümmetimden öyle topluluklar çıkacak ki, zinayı, ipeği, içkiyi, ve çalgı aletlerini helal sayacaklar. Yine bazı topluluklar, büyük bir koyun sürüsüyle dağın başında konaklaycak, onlara bir fakir ihtiyacı için geldiğinde "yarın gel "diyecekler. Allahu Teâlâ da onları bir gece ansızın helak edecek, dağı başlarına yıkacak. Diğer bir kısmı-nı da domuz ve maymun sûretine çevirecektir. Bu uygulama kıyamete kadar sürecektir".
    3-
    İbn Abbas (r.a.) Peygamber (s.a.s.)'in şöyle buyurduğunu rivâyet etmektedir: "Şüphesiz Yüce ve Ulu Rabbim, size içki, kumar ve davulu yasakla-mak-tadır."
    4- Başka bir rivâyet de şöyledir: "Şüphesiz Allah ve rasulü, içki, kumar,
    davul ve tambur'u yasaklamışlardır."
    Yukarıda gecen ayet ve hadislere göre müzik caiz değildir. Allahresulu zamanında kullanılan tek müzik aleti def'tir bunun haricinde bir şey kullanılmamıştır dolayısı ile diğer çalgı aletleri ayetin ve hadisi şeriflerin ifade ettiği gibi haramdır. Kitaplarda geçen ve caiz olduğuna fetva verilen şarkı, çalgı aleti olmadan söylenilendir yoksa müzik değil bu hususa dikkat edilmeli .
    İşin hakikati HaYaL--- kardeşinde söylediği gibi nefis hiçbir zaman azla yetinmez hep daha fazlasını ister, mübahı elde etse mekruha göz diker onu elde etse harama kadar gider en güzeli sorunu kökten halletmek. Zaten zamanımızda yapılan ilahi adı altında ki müziklerin diğerlerinden farkı ne duyunca insanın kalkıp oynayası geliyor bu mu zikir? böylemi Allah celle celaluhu hatırlanıyor? çok büyük bir hata Allah
    celle celaluhu kurtarsın. Ayrıca dünyada altın ve ipek giyen erkeklerin ahirette onlardan mahrum olması gibi, dünyada müzik dinleyenler ahirette ondan mahrum olurlarsa halleri nice olur, Allah muhafaza buyursun. selametle...


  9. 06.Mayıs.2008, 13:25
    5
    BiLaL HaTTaB
    DeLi MoLLa

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Mart.2008
    Üye No: 12484
    Mesaj Sayısı: 2,526
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 29
    Yaş: 33
    Bulunduğu yer: Ne KaRa aN? YıLLaR KaRa...

    --->: İslamda müzik dinlemek caiz mi? Musiki caiz mi?

    mumsema hocam ve rehnüma kardeşim yeteri kadar açıklama yapmışlar zaten. Allah onlardan razı olsun. Ben de birkaç aktarım yapmak istiyorum müsadenizle:


    İmam Malik(ra)'a bu konu sorulduğunda demiştir ki; "Böyle birşeyi fasık olanlar işler." Malikî mezhebinde söz sahibi olup da eser yazanlar, eserlerinde konuya ilişkin olarak şu bilgi yer almaktadır: "Eğer bir kimse bir köle kadın-cariye satın alsa, sonradan da onun şarkı türünden şeyler söyleyen biri olduğunu öğrense, böyle bir kusur nedeniyle, o cariyeyi asıl sahibine yani satanına iade etme hakkı vardır."

    Ahmed b. Hanbel(Ra) ise; oğlu Abdullah, babasına bu konuyu sormuş, o da şu cevabı vermiştir: "Oğulcağızım. Nifak kalpte yeşerir. Daha saonra İmam Malik'in: 'Bize göre böyle bir işi fasıklar işler' görüşünü söyler."

    İmam Ebu Hanife(ra)'ye gelince, onun mezhebinin görüşü mezhepler arasında en ağır görüşe sahip olanıdır. Hatta onun bu konuda söyledikleri de, görüşler arasında söylenen sözlerin en ağır olanıdır. Ebu Hanife'nin(ra) arkadaşlarının çok net olarak açıkladıklarına göre, bu türden şeyleri dinlemek fasıklıktır. Ondan lezzet almak, onunla doyuma ulaşmak(telezzüz) ise küfürdür. Kaldı ki küfürden öteye de bir amaç, bir başka yol yoktur.

    İmam Şafiî'ye(ra) gelince; O da "Edebu'l-Kada" adını verdiği kitabında diyor ki: "Doğrusu, şarkı-türkü türünden şeyler söylemek mekruh olan bir oyun ve eğlencedir, batıla benzemektedir." Nitekim Mısır'daki arkadaşlarına şöyle demiştir: "Ben Bağdat'tan buraya gelirken, zındıklar tarafından meydana getirilen birşey arkamda bıraktım. Onlar bu şeye "tağbir" diyorlar ama bununla halkı Kur'an'dan uzaklaştırıyorlar."

    İbn Cemaa da diyor ki; "Eğer İmam Şafiî'nin, 'Tağbir' kelimesiyle kastı, dünyalıkla bağı kesmeyi öngören şiirlerden ibaret olan bir davranış şekli ise, şarkıcı veya bu görevi üstlenen kişi, bunu söyleyince, orada bulunanlar, okunan şiirin veya şarkının nağmeleriyle ahenkli olarak tempo tutup tef ve benzeri şeyleri çalmaktır. Vah başıma gelenlere... Acaba günümüzdeki çalgı ve benzeri aletleri, buna eşlik edenleri görseydi acaba bunları dinleme hakkında ne söylerdi ki? Kim bu gibi şeylerin mübah olduğunu ileri sürerse, bu kimse Allah'ın dininde olmayan birşeyi icat etmiş olur."


    Rabbim her türlü batıldan muhafaza buyursun bizleri... vesselam...





  10. 06.Mayıs.2008, 13:25
    5
    DeLi MoLLa
    mumsema hocam ve rehnüma kardeşim yeteri kadar açıklama yapmışlar zaten. Allah onlardan razı olsun. Ben de birkaç aktarım yapmak istiyorum müsadenizle:


    İmam Malik(ra)'a bu konu sorulduğunda demiştir ki; "Böyle birşeyi fasık olanlar işler." Malikî mezhebinde söz sahibi olup da eser yazanlar, eserlerinde konuya ilişkin olarak şu bilgi yer almaktadır: "Eğer bir kimse bir köle kadın-cariye satın alsa, sonradan da onun şarkı türünden şeyler söyleyen biri olduğunu öğrense, böyle bir kusur nedeniyle, o cariyeyi asıl sahibine yani satanına iade etme hakkı vardır."

    Ahmed b. Hanbel(Ra) ise; oğlu Abdullah, babasına bu konuyu sormuş, o da şu cevabı vermiştir: "Oğulcağızım. Nifak kalpte yeşerir. Daha saonra İmam Malik'in: 'Bize göre böyle bir işi fasıklar işler' görüşünü söyler."

    İmam Ebu Hanife(ra)'ye gelince, onun mezhebinin görüşü mezhepler arasında en ağır görüşe sahip olanıdır. Hatta onun bu konuda söyledikleri de, görüşler arasında söylenen sözlerin en ağır olanıdır. Ebu Hanife'nin(ra) arkadaşlarının çok net olarak açıkladıklarına göre, bu türden şeyleri dinlemek fasıklıktır. Ondan lezzet almak, onunla doyuma ulaşmak(telezzüz) ise küfürdür. Kaldı ki küfürden öteye de bir amaç, bir başka yol yoktur.

    İmam Şafiî'ye(ra) gelince; O da "Edebu'l-Kada" adını verdiği kitabında diyor ki: "Doğrusu, şarkı-türkü türünden şeyler söylemek mekruh olan bir oyun ve eğlencedir, batıla benzemektedir." Nitekim Mısır'daki arkadaşlarına şöyle demiştir: "Ben Bağdat'tan buraya gelirken, zındıklar tarafından meydana getirilen birşey arkamda bıraktım. Onlar bu şeye "tağbir" diyorlar ama bununla halkı Kur'an'dan uzaklaştırıyorlar."

    İbn Cemaa da diyor ki; "Eğer İmam Şafiî'nin, 'Tağbir' kelimesiyle kastı, dünyalıkla bağı kesmeyi öngören şiirlerden ibaret olan bir davranış şekli ise, şarkıcı veya bu görevi üstlenen kişi, bunu söyleyince, orada bulunanlar, okunan şiirin veya şarkının nağmeleriyle ahenkli olarak tempo tutup tef ve benzeri şeyleri çalmaktır. Vah başıma gelenlere... Acaba günümüzdeki çalgı ve benzeri aletleri, buna eşlik edenleri görseydi acaba bunları dinleme hakkında ne söylerdi ki? Kim bu gibi şeylerin mübah olduğunu ileri sürerse, bu kimse Allah'ın dininde olmayan birşeyi icat etmiş olur."


    Rabbim her türlü batıldan muhafaza buyursun bizleri... vesselam...





  11. 06.Mayıs.2008, 14:30
    6
    hasan_yusuf
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Mart.2008
    Üye No: 14218
    Mesaj Sayısı: 9
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 26

    --->: İslamda müzik dinlemek caiz mi? Musiki caiz mi?

    müzik denince aklımıza iki tür müzik geliyor birincisi İLAHİ müzik ikincisi şeytani müzik 1 İLAHİ müzik dinlemek bence caizdir çünkü ilahi müzik hocaların ve alimlerin ulaşamadığı avlere ve yerlere bir tebliğ aracı olarak ulaşıyor veinsanların uzaya sefer düzenlediği bir dönemde bizlerin hala böyle şeylerle uğraşmamız bence caiz değildir


  12. 06.Mayıs.2008, 14:30
    6
    müzik denince aklımıza iki tür müzik geliyor birincisi İLAHİ müzik ikincisi şeytani müzik 1 İLAHİ müzik dinlemek bence caizdir çünkü ilahi müzik hocaların ve alimlerin ulaşamadığı avlere ve yerlere bir tebliğ aracı olarak ulaşıyor veinsanların uzaya sefer düzenlediği bir dönemde bizlerin hala böyle şeylerle uğraşmamız bence caiz değildir


  13. 06.Mayıs.2008, 21:04
    7
    BiLaL HaTTaB
    DeLi MoLLa

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Mart.2008
    Üye No: 12484
    Mesaj Sayısı: 2,526
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 29
    Yaş: 33
    Bulunduğu yer: Ne KaRa aN? YıLLaR KaRa...

    --->: İslamda müzik dinlemek caiz mi? Musiki caiz mi?

    hasan_yusuf Nickli Üyeden Alıntı
    müzik denince aklımıza iki tür müzik geliyor birincisi İLAHİ müzik ikincisi şeytani müzik 1 İLAHİ müzik dinlemek bence caizdir çünkü ilahi müzik hocaların ve alimlerin ulaşamadığı avlere ve yerlere bir tebliğ aracı olarak ulaşıyor veinsanların uzaya sefer düzenlediği bir dönemde bizlerin hala böyle şeylerle uğraşmamız bence caiz değildir
    Cevazlar "bence"lere göre verile verile hurafe bataklığında kaybolur olduk. Canım kardeşim, fikrini beyan edebilirsin; ancak birşeyin caiz olup olmadığı Kur'an, Sünnet, İcma ve Kıyas yolu ile belirlenir.. Uzaya sefer düzenlemekle de şarkı dinlemek arasında bir bağlantı kurmak imkansız.

    vesselam...


  14. 06.Mayıs.2008, 21:04
    7
    DeLi MoLLa
    hasan_yusuf Nickli Üyeden Alıntı
    müzik denince aklımıza iki tür müzik geliyor birincisi İLAHİ müzik ikincisi şeytani müzik 1 İLAHİ müzik dinlemek bence caizdir çünkü ilahi müzik hocaların ve alimlerin ulaşamadığı avlere ve yerlere bir tebliğ aracı olarak ulaşıyor veinsanların uzaya sefer düzenlediği bir dönemde bizlerin hala böyle şeylerle uğraşmamız bence caiz değildir
    Cevazlar "bence"lere göre verile verile hurafe bataklığında kaybolur olduk. Canım kardeşim, fikrini beyan edebilirsin; ancak birşeyin caiz olup olmadığı Kur'an, Sünnet, İcma ve Kıyas yolu ile belirlenir.. Uzaya sefer düzenlemekle de şarkı dinlemek arasında bir bağlantı kurmak imkansız.

    vesselam...


  15. 06.Mayıs.2008, 23:52
    8
    rehnüma01
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Nisan.2008
    Üye No: 17847
    Mesaj Sayısı: 36
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Bulunduğu yer: İSTANBUL

    --->: İslamda müzik dinlemek caiz mi? Musiki caiz mi?

    BiLaL HaTTaB Nickli Üyeden Alıntı
    Cevazlar "bence"lere göre verile verile hurafe bataklığında kaybolur olduk. Canım kardeşim, fikrini beyan edebilirsin; ancak birşeyin caiz olup olmadığı Kur'an, Sünnet, İcma ve Kıyas yolu ile belirlenir.. Uzaya sefer düzenlemekle de şarkı dinlemek arasında bir bağlantı kurmak imkansız.

    vesselam...
    çok güzel cevap . şunuda söyleyeyim belki islamdan haberi olmayan bir kişi o müzikle belki! biraz yumuşayabilir peki ya bizim sağlam dediğimiz müslümanlar neden hala dinlemeye devam ediyorlar o kadar şuurlanma derdinde iseler vaazu nasihat dinlesinler vesselam..


  16. 06.Mayıs.2008, 23:52
    8
    Devamlı Üye
    BiLaL HaTTaB Nickli Üyeden Alıntı
    Cevazlar "bence"lere göre verile verile hurafe bataklığında kaybolur olduk. Canım kardeşim, fikrini beyan edebilirsin; ancak birşeyin caiz olup olmadığı Kur'an, Sünnet, İcma ve Kıyas yolu ile belirlenir.. Uzaya sefer düzenlemekle de şarkı dinlemek arasında bir bağlantı kurmak imkansız.

    vesselam...
    çok güzel cevap . şunuda söyleyeyim belki islamdan haberi olmayan bir kişi o müzikle belki! biraz yumuşayabilir peki ya bizim sağlam dediğimiz müslümanlar neden hala dinlemeye devam ediyorlar o kadar şuurlanma derdinde iseler vaazu nasihat dinlesinler vesselam..


  17. 15.Mayıs.2008, 19:56
    9
    HaYaL---
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Nisan.2008
    Üye No: 17247
    Mesaj Sayısı: 28
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: İslamda müzik dinlemek caiz mi? Musiki caiz mi?

    Değerli arkadaşlar..
    bu önemli ve birbirinden değerli bilgiler için sizlere çok teşekkür ederim.
    radiyAllahu ankum...



  18. 15.Mayıs.2008, 19:56
    9
    Üye
    Değerli arkadaşlar..
    bu önemli ve birbirinden değerli bilgiler için sizlere çok teşekkür ederim.
    radiyAllahu ankum...



  19. 14.Temmuz.2008, 11:59
    10
    mum_pervane
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Temmuz.2008
    Üye No: 25385
    Mesaj Sayısı: 2
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    --->: İslamda müzik dinlemek caiz mi? Musiki caiz mi?

    rehnuma kardeşim! Vermiş olduğun âyette "....Allah yolundan saptırmak ve dini alaya almak için boş söz ve eğlendirici sözler (lehve'l-hadîs)..." diyor. Yani sarfedilen sözün ya da yapılan hareketin/amelin Allah yolundan saptırmak amacıyla yapılmış olması söz konusudur.


  20. 14.Temmuz.2008, 11:59
    10
    rehnuma kardeşim! Vermiş olduğun âyette "....Allah yolundan saptırmak ve dini alaya almak için boş söz ve eğlendirici sözler (lehve'l-hadîs)..." diyor. Yani sarfedilen sözün ya da yapılan hareketin/amelin Allah yolundan saptırmak amacıyla yapılmış olması söz konusudur.


  21. 05.Mart.2009, 23:56
    11
    7BiTiRDi
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Mart.2009
    Üye No: 47198
    Mesaj Sayısı: 9
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 27

    --->: İslamda müzik dinlemek caiz mi? Musiki caiz mi?

    Eğer Müzk Dinlemek Caiz Olsa İlahiler Ne Olacak Acaba?


  22. 05.Mart.2009, 23:56
    11
    Üye
    Eğer Müzk Dinlemek Caiz Olsa İlahiler Ne Olacak Acaba?


  23. 05.Mart.2009, 23:59
    12
    Yusuf
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Mart.2007
    Üye No: 89
    Mesaj Sayısı: 1,563
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 22
    Yaş: 27

    --->: İslamda müzik dinlemek caiz mi? Musiki caiz mi?

    Alıntı
    Eğer Müzk Dinlemek Caiz Olsa İlahiler Ne Olacak Acaba?
    müziksiz ilahiler


    http://www.mumsema.com/dini-klipler-...irmaklari.html


  24. 05.Mart.2009, 23:59
    12
    Devamlı Üye
    Alıntı
    Eğer Müzk Dinlemek Caiz Olsa İlahiler Ne Olacak Acaba?
    müziksiz ilahiler


    http://www.mumsema.com/dini-klipler-...irmaklari.html





+ Yorum Gönder
Git 124 Son