Konusunu Oylayın.: İslamda müzik dinlemek caiz mi? Musiki caiz mi?

5 üzerinden 4.39 | Toplam : 23 kişi
İslamda müzik dinlemek caiz mi? Musiki caiz mi?
  1. 12.Şubat.2011, 01:38
    37
    Tebliğe Aşık
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Şubat.2011
    Üye No: 84240
    Mesaj Sayısı: 2
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: İslamda müzik dinlemek caiz mi? Musiki caiz mi?

    reklam


    Cevap: İslamda müzik dinlemek caiz mi? Musiki caiz mi? ile ilgili yazı Mumsema.org
    Selamun Aleykum Kardeşlerim.
    Müzik konusu hep aklımı karıştırmıştır.

    Ben RapSantral adlı kişiyi dinliyorum,isterseniz siz de dinleyebilir neler söylediğini görebilirsiniz,acaba onu dinlerken de mi günah işliyorum,eğer onu dinlerken günah işliyorsam peki o söylerken günah işlemiyor mudur ?
    Lütfen RapSantraL Mahlaslı kişiyi dinleyin sonra KESİN CEVAP verin.


  2. 12.Şubat.2011, 01:38
    37
    reklam


    Selamun Aleykum Kardeşlerim.
    Müzik konusu hep aklımı karıştırmıştır.

    Ben RapSantral adlı kişiyi dinliyorum,isterseniz siz de dinleyebilir neler söylediğini görebilirsiniz,acaba onu dinlerken de mi günah işliyorum,eğer onu dinlerken günah işliyorsam peki o söylerken günah işlemiyor mudur ?
    Lütfen RapSantraL Mahlaslı kişiyi dinleyin sonra KESİN CEVAP verin.


  3. 12.Şubat.2011, 14:07
    38
    EarthQuake®
    Yolcu

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Kasım.2009
    Üye No: 64514
    Mesaj Sayısı: 494
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Yaş: 30
    Bulunduğu yer: Ankara

    Cevap: İslamda müzik dinlemek caiz mi? Musiki caiz mi?

    reklam


    Ve aleyküm selam,
    Kesin Cevap:
    Müziği Rapsantral'i Sagopa'sı vesairesi diye kategorilere ayırmayalım. Hangi tür müziklerin haram, hangilerinin mekruh, mübah olduğu önceki sayfalarda ve konularda net bir şekilde izah edildi. Ayrıca her koyun kendi bacağından asılır, onların yaptıklarını değil önce kendi davranışlarımızı değerlendirmeliyiz.


  4. 12.Şubat.2011, 14:07
    38
    reklam


    Ve aleyküm selam,
    Kesin Cevap:
    Müziği Rapsantral'i Sagopa'sı vesairesi diye kategorilere ayırmayalım. Hangi tür müziklerin haram, hangilerinin mekruh, mübah olduğu önceki sayfalarda ve konularda net bir şekilde izah edildi. Ayrıca her koyun kendi bacağından asılır, onların yaptıklarını değil önce kendi davranışlarımızı değerlendirmeliyiz.


  5. 05.Mart.2011, 19:35
    39
    Zerr
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Mart.2011
    Üye No: 85528
    Mesaj Sayısı: 2
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: İslamda müzik dinlemek caiz mi? Musiki caiz mi?

    Alıntı ...
    Ve aleyküm selam,
    Kesin Cevap:
    Müziği Rapsantral'i Sagopa'sı vesairesi diye kategorilere ayırmayalım. Hangi tür müziklerin haram, hangilerinin mekruh, mübah olduğu önceki sayfalarda ve konularda net bir şekilde izah edildi. Ayrıca her koyun kendi bacağından asılır, onların yaptıklarını değil önce kendi davranışlarımızı değerlendirmeliyiz.


    İmam Gazali müzik konusunu 5 hususta incelemis Sizde muhtemelen biliyorsunuz Ebu hanefi ise hertürlü günah demis yukarda yazılanları okuyunca Ben müzik dinlemıyorum ama Ney ve ilahi dinlerdiM ..

    Bu arada Üstteki mesaji yazan kardes İyi hos cveap yazmaya calisiyorsunda kaş yapayım derken göz cıkarma İslamda Her koyun kendi bacagından asılır diye bir terim yoktur Küfür ve şirk içeren sözler içerisinde bu sözde vardir Bilmemek te mazaret degildir Buna Delil olarak su hadis sana yeter !!!!
    Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem bir hadis-i şeriflerinde şöyle buyuruyor:
    “Mü’minlerin, birbirlerini sevmede, birbirlerine acımada, birbirlerini korumada misali, bir bedene, bir vücuda benzer ki, bedenin herhangi bir uzvu rahatsız olsa, hastalansa, diğer uzuvları da bundan muzdarip olurlar ve uykusuz kalır, ateşler içinde yanarlar.”



  6. 05.Mart.2011, 19:35
    39
    Zerr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Alıntı ...
    Ve aleyküm selam,
    Kesin Cevap:
    Müziği Rapsantral'i Sagopa'sı vesairesi diye kategorilere ayırmayalım. Hangi tür müziklerin haram, hangilerinin mekruh, mübah olduğu önceki sayfalarda ve konularda net bir şekilde izah edildi. Ayrıca her koyun kendi bacağından asılır, onların yaptıklarını değil önce kendi davranışlarımızı değerlendirmeliyiz.


    İmam Gazali müzik konusunu 5 hususta incelemis Sizde muhtemelen biliyorsunuz Ebu hanefi ise hertürlü günah demis yukarda yazılanları okuyunca Ben müzik dinlemıyorum ama Ney ve ilahi dinlerdiM ..

    Bu arada Üstteki mesaji yazan kardes İyi hos cveap yazmaya calisiyorsunda kaş yapayım derken göz cıkarma İslamda Her koyun kendi bacagından asılır diye bir terim yoktur Küfür ve şirk içeren sözler içerisinde bu sözde vardir Bilmemek te mazaret degildir Buna Delil olarak su hadis sana yeter !!!!
    Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem bir hadis-i şeriflerinde şöyle buyuruyor:
    “Mü’minlerin, birbirlerini sevmede, birbirlerine acımada, birbirlerini korumada misali, bir bedene, bir vücuda benzer ki, bedenin herhangi bir uzvu rahatsız olsa, hastalansa, diğer uzuvları da bundan muzdarip olurlar ve uykusuz kalır, ateşler içinde yanarlar.”



  7. 05.Mart.2011, 23:02
    40
    EarthQuake®
    Yolcu

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Kasım.2009
    Üye No: 64514
    Mesaj Sayısı: 494
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Yaş: 30
    Bulunduğu yer: Ankara

    Cevap: İslamda müzik dinlemek caiz mi? Musiki caiz mi?

    İyi de kardeşim o atasözünü kullanmamdaki maksadı anlamamışsın ki sen. İnsan vereceği kararlarda özgürdür; haram, helal açık ve nettir buna göre kendi vicdanını kullanarak davranması gerektiğini belirttim. Sago şöyle yapmış Rapsantral'i böyle yapmış diye onları aklamaya çalışmasını eleştirdim. Yoksa burada bu kardeşe yardımcı olmaya çalışmamız bile onu düşündüğümüzdendir. Banane deyip geçmiyoruz çok şükür.


  8. 05.Mart.2011, 23:02
    40
    İyi de kardeşim o atasözünü kullanmamdaki maksadı anlamamışsın ki sen. İnsan vereceği kararlarda özgürdür; haram, helal açık ve nettir buna göre kendi vicdanını kullanarak davranması gerektiğini belirttim. Sago şöyle yapmış Rapsantral'i böyle yapmış diye onları aklamaya çalışmasını eleştirdim. Yoksa burada bu kardeşe yardımcı olmaya çalışmamız bile onu düşündüğümüzdendir. Banane deyip geçmiyoruz çok şükür.


  9. 22.Nisan.2011, 17:02
    41
    Yakut
    mumine.com

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Mart.2008
    Üye No: 11544
    Mesaj Sayısı: 725
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 9
    Bulunduğu yer: istanbul

    Cevap: İslamda müzik dinlemek caiz mi? Musiki caiz mi?

    İslamda müzik dinlemek caiz mi? Musiki caiz mi?


    teşekkür ederim bilgiler için



  10. 22.Nisan.2011, 17:02
    41
    mumine.com
    İslamda müzik dinlemek caiz mi? Musiki caiz mi?


    teşekkür ederim bilgiler için



  11. 22.Nisan.2011, 17:56
    42
    mfcanbaz
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ocak.2011
    Üye No: 83323
    Mesaj Sayısı: 217
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Bulunduğu yer: Fatih

    Cevap: İslamda müzik dinlemek caiz mi? Musiki caiz mi?

    gerekli bir konuydu sağolun...


  12. 22.Nisan.2011, 17:56
    42
    Devamlı Üye
    gerekli bir konuydu sağolun...


  13. 22.Nisan.2011, 19:01
    43
    -UGUR-
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2011
    Üye No: 85005
    Mesaj Sayısı: 130
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: İslamda müzik dinlemek caiz mi? Musiki caiz mi?

    Arkadaşlardan Allah razı olsun çok güzel konuları netliğe kavuşturmuşlar. Müzik dinlemek cok tehlikelidir. Özellikle Arabesk ben eskiden Çok Ferdi Tayfur Fanatiğiydim. dinlerdim kasetlerini full almıştım bütün şarkılarını ezbere biliyorum. halada biliyorum. Ama işte ne boş işler bunlar. o işleri yapacagıma Kuran okusaydım. Hafız olurdum. Neyse anlatmak isteyecegim. kimi şarkılar insanı dinden cıkarır bilip veya bilmeden. mesela felek e hakaret içeren şarkılar çok yogunlukta. Kadere hakaret içeren şarkılar cok yogunlukta. Tövbe Haşa Allaha isyan edilen şarkılar dolu. Arabeskten özellikle kaçın..

    şimdi İlahiler konusuna gelince. İlahi dinlemek güzeldir. Bir Ali Ercan dinlersin. MUHAMMEDİ NEDDİN diye bir ilahi. içinde ne güzel bilgiler var. bir yandanda ilim öğreniyorsun. Ama şöyle birşeyler var günümüzde ilahilerde bile yasaklı müzikler kullanıyorlar. Yemin ederim bir ara eve geldigimde ilahi oldugunu bilmiyordum. çalıyordu bir baktım otomatikmen oynamaya başlıyorum. öyle müzikler yapıyorlarki insan dalsa bilmese ilahi oldugunu kalkar çiftetelli atar. yani ilahi çıplak sesle daha makbuldur. ağlamalı acılı bir sesle insana cenneti cehennemi kabir hayatını günahlarını herşeyi hatırlatır. öyle ilahiler dinlenmesi lazım



  14. 22.Nisan.2011, 19:01
    43
    -UGUR- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Arkadaşlardan Allah razı olsun çok güzel konuları netliğe kavuşturmuşlar. Müzik dinlemek cok tehlikelidir. Özellikle Arabesk ben eskiden Çok Ferdi Tayfur Fanatiğiydim. dinlerdim kasetlerini full almıştım bütün şarkılarını ezbere biliyorum. halada biliyorum. Ama işte ne boş işler bunlar. o işleri yapacagıma Kuran okusaydım. Hafız olurdum. Neyse anlatmak isteyecegim. kimi şarkılar insanı dinden cıkarır bilip veya bilmeden. mesela felek e hakaret içeren şarkılar çok yogunlukta. Kadere hakaret içeren şarkılar cok yogunlukta. Tövbe Haşa Allaha isyan edilen şarkılar dolu. Arabeskten özellikle kaçın..

    şimdi İlahiler konusuna gelince. İlahi dinlemek güzeldir. Bir Ali Ercan dinlersin. MUHAMMEDİ NEDDİN diye bir ilahi. içinde ne güzel bilgiler var. bir yandanda ilim öğreniyorsun. Ama şöyle birşeyler var günümüzde ilahilerde bile yasaklı müzikler kullanıyorlar. Yemin ederim bir ara eve geldigimde ilahi oldugunu bilmiyordum. çalıyordu bir baktım otomatikmen oynamaya başlıyorum. öyle müzikler yapıyorlarki insan dalsa bilmese ilahi oldugunu kalkar çiftetelli atar. yani ilahi çıplak sesle daha makbuldur. ağlamalı acılı bir sesle insana cenneti cehennemi kabir hayatını günahlarını herşeyi hatırlatır. öyle ilahiler dinlenmesi lazım



  15. 22.Nisan.2011, 22:57
    44
    musab.b.umeyr
    Hamım, pişme yolunda.

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Mart.2011
    Üye No: 85969
    Mesaj Sayısı: 477
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Yaş: 28

    Cevap: İslamda müzik dinlemek caiz mi? Musiki caiz mi?

    Alıntı
    Yemin ederim bir ara eve geldigimde ilahi oldugunu bilmiyordum. çalıyordu bir baktım otomatikmen oynamaya başlıyorum
    Çok güldüm.Allah hidayet etsin sana.

    Konuya gelince; sadece fikrimi belirtmek istiyorum.Eğer musiki isyan barındırmıyorsa dinlerim.Zaten dinlediğim müziklerde bana güzel duygular veriyor çogu zaman.Enstrumantal müzik mesela tek başına alaturka gitar dinlerim.Ayrıca ney de dinlerim.Bunlar da sorun olacagını sanmıyorum.
    Dursun Ali Erzincanlı yı da herkese tavsiye ederim.Sesi ve tonu çok güzel.Ayrıca hep bir kıssadan hisse var sözlerinde.Tavsiye ediyorum.

    Bir ara bende ergenlik döneminde arabesk dinlerdim.Çok üzülüyorum ve şu an karşıyım arabeske.Keşke beynimi o tür müziklerle kirletmeseydim.Rock dinlerdim o da beynimi kirletti.Şimdilerde temizlemeye çalışıyorum.Çok şükür artık o tür müzikler pek fazla aklıma gelmez oldu.Unuttum sayılır.Ama yine de o tür müziklere ait olan beyindeki nöronların bağlarını koparmalıyım.

    Zaten fazla müzik dinlemiyorum.Aklıma gelmiyor ki.Günde 1-2 tane o da belki yani.



    Allah razı olsun.
    Selametle..


  16. 22.Nisan.2011, 22:57
    44
    Hamım, pişme yolunda.
    Alıntı
    Yemin ederim bir ara eve geldigimde ilahi oldugunu bilmiyordum. çalıyordu bir baktım otomatikmen oynamaya başlıyorum
    Çok güldüm.Allah hidayet etsin sana.

    Konuya gelince; sadece fikrimi belirtmek istiyorum.Eğer musiki isyan barındırmıyorsa dinlerim.Zaten dinlediğim müziklerde bana güzel duygular veriyor çogu zaman.Enstrumantal müzik mesela tek başına alaturka gitar dinlerim.Ayrıca ney de dinlerim.Bunlar da sorun olacagını sanmıyorum.
    Dursun Ali Erzincanlı yı da herkese tavsiye ederim.Sesi ve tonu çok güzel.Ayrıca hep bir kıssadan hisse var sözlerinde.Tavsiye ediyorum.

    Bir ara bende ergenlik döneminde arabesk dinlerdim.Çok üzülüyorum ve şu an karşıyım arabeske.Keşke beynimi o tür müziklerle kirletmeseydim.Rock dinlerdim o da beynimi kirletti.Şimdilerde temizlemeye çalışıyorum.Çok şükür artık o tür müzikler pek fazla aklıma gelmez oldu.Unuttum sayılır.Ama yine de o tür müziklere ait olan beyindeki nöronların bağlarını koparmalıyım.

    Zaten fazla müzik dinlemiyorum.Aklıma gelmiyor ki.Günde 1-2 tane o da belki yani.



    Allah razı olsun.
    Selametle..


  17. 14.Ağustos.2011, 23:45
    45
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,586
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: İslamda müzik dinlemek caiz mi? Musiki caiz mi?

    İSLAMDA MUSİKÎ



    Ölçülü sesler vasıtasıyla estetik bir tesir ve heyecan ortaya koyan ve ses üzerine kurulmuş bir sanat.

    Güzel sanatların en önemlilerinden biri olan musikînin dinî hükmü hakkında Kur'ân-ı Kerim'de açık bir işaret yoktur.

    Hanefi hukukçular musikînin hükmü konusunda icrâsının ve bunu dinlemenin haram olduğu kanaatindedirler. Ancak savaşta vurulan kös ile düğünlerde çalınan zilsiz def, bundan istisnâ edilmiştir. Bunun yanında Hanefi hukukçularından İmam Serahsî'ye göre; müzik, başkalarına dinletmek için değil de, insanın kendisini dinlendirmesi ve yalnızlığını gidermesi amacıyla yapılırsa câizdir. İmam Ebu Yusuf, "Düğün dışında, meselâ kadının ve çocuğun, kendi evinde def çalmasına ne dersin?" sorusuna "Aşırı olmamak kaydıyla bir sakıncası yoktur" cevabını vermiştir. Bazı Hanefi hukukçuları, çalgı bulunan düğüne yapılan davete icâbetin mutlak manada câiz olmadığını söylerken, diğer bazıları, düğün ve bayram gibi günler münasebetiyle bazı musikî türlerini mübah görürler. Ancak kesin olan şu ki, musikî konusunda en ağır sözler Hanefiler tarafından söylenmiştir. Hanefî fakihler şu hususları esas alırlar: "Çalgı âletlerini dinlemek günahtır; çalgı çalınan yerde oturmak fâsıklıktır, çalgıdan zevk almak da küfürdür". Hanefi ve diğer hukukçular genel bir düşünceyle, musikî ile meşgul olmayı ve bunu bir meslek haline getirmeyi, fâsık ve fâcirlere ait bir sanat saymışlardır.

    Büyük İslâm âlimlerinden İmam Gazzâlî, "İhyâ" adlı ünlü eserinde musikî konusuna geniş yer vermiş ve bu mesele hakkında bütün söylenenleri tahlil ederek delillerini karşılaştırmış ve şu sonuca varmıştır:

    Musikî ister ses, isterse çalgı âleti ile olsun, tek hükme bağlı değildir. Haram, mekruh, mübah ve hatta müstehab olabilir.

    a) Dünya arzusu ve şehvet hisleri ile dolup taşan gençler için yalnızca bu duyguları tahrik eden müzik haramdır.

    b) Vakitlerinin çoğunu müziğe harcayan ve bununla uğraşmayı âdet haline getiren kimse için müzik mekruhtur.

    c) Güzel sesten zevk alma dışında bir duyguya kapılmayan kimse için müzik mübahtır.

    d) Allah sevgisi ile dolup taşan, duyduğu güzel ses kendisinde sadece güzel şeyleri harekete geçiren kimse için ise müzik müstehaptır.

    İmanı Gazzâlî, musikî ile ilgili değerlendirmesine devam ederken, müziğin duruma göre mübah ya da mendub olduğunu, onu haram kılan şeyin kendisi değil, dıştan kaynaklanan beş sebepten ibaret bulunduğunu ifade ederek şu açıklamalarda bulunur:

    1- Müziği söyleyen kadın veya gencin sesi, şehveti ve nefsi tahrik edip bir fitneye sebep olacaksa, bunun söylenmesi ve dinlenmesi haram olur. Buradaki haram hükmü müzikten değil, kadının veya gencin sesinden gelmektedir. Kadının sesi şehveti kamçılayacak şekilde ise, onun Kur'ân okumasını dinlemek bile haram olur.

    2- Musikî âleti içki meclislerine veya fuhuş ve sefâhat yerlerine (bar, pavyon, gece kulübü, diskotek vb.) ait ise bunu kullanmak ve dinlemek haram kapsamına girer. Kilise ve Sinagog gibi yerlerde çalınan musikînin hükmü de böyledir.

    3- İçinde fuhuş, ahlâksızlık, İslâm inancına ve ahlâkına ters düşen güfteler ve sözler bulunan şarkıları, müzik eşliğinde veya müziksiz dinlemek ve söylemek haramdır.

    4- Gençlik çağında bulunan veya şehevî arzuların esiri olan kişilerin aşırı derecede müziğe düşkün olmaları dinen günah ve haramdır.

    5. Zamanının çoğunu müzik dinleyerek geçiren kişiler, sonucun sefih hâle geleceklerinden dolayı. İslâm hukukuna göre, böyle kişilerin şahitlikleri de kabul edilmez.

    Sonuç olarak musikînin hoş, ölçülü ve manâlı bir ses olması itibariyle mübah olduğu; haram olmasının kendisinden değil de dıştan ârız olan sebepler dolayısıyla olduğu söylenebilir.

    Mefail HIZLI


  18. 14.Ağustos.2011, 23:45
    45
    Moderatör
    İSLAMDA MUSİKÎ



    Ölçülü sesler vasıtasıyla estetik bir tesir ve heyecan ortaya koyan ve ses üzerine kurulmuş bir sanat.

    Güzel sanatların en önemlilerinden biri olan musikînin dinî hükmü hakkında Kur'ân-ı Kerim'de açık bir işaret yoktur.

    Hanefi hukukçular musikînin hükmü konusunda icrâsının ve bunu dinlemenin haram olduğu kanaatindedirler. Ancak savaşta vurulan kös ile düğünlerde çalınan zilsiz def, bundan istisnâ edilmiştir. Bunun yanında Hanefi hukukçularından İmam Serahsî'ye göre; müzik, başkalarına dinletmek için değil de, insanın kendisini dinlendirmesi ve yalnızlığını gidermesi amacıyla yapılırsa câizdir. İmam Ebu Yusuf, "Düğün dışında, meselâ kadının ve çocuğun, kendi evinde def çalmasına ne dersin?" sorusuna "Aşırı olmamak kaydıyla bir sakıncası yoktur" cevabını vermiştir. Bazı Hanefi hukukçuları, çalgı bulunan düğüne yapılan davete icâbetin mutlak manada câiz olmadığını söylerken, diğer bazıları, düğün ve bayram gibi günler münasebetiyle bazı musikî türlerini mübah görürler. Ancak kesin olan şu ki, musikî konusunda en ağır sözler Hanefiler tarafından söylenmiştir. Hanefî fakihler şu hususları esas alırlar: "Çalgı âletlerini dinlemek günahtır; çalgı çalınan yerde oturmak fâsıklıktır, çalgıdan zevk almak da küfürdür". Hanefi ve diğer hukukçular genel bir düşünceyle, musikî ile meşgul olmayı ve bunu bir meslek haline getirmeyi, fâsık ve fâcirlere ait bir sanat saymışlardır.

    Büyük İslâm âlimlerinden İmam Gazzâlî, "İhyâ" adlı ünlü eserinde musikî konusuna geniş yer vermiş ve bu mesele hakkında bütün söylenenleri tahlil ederek delillerini karşılaştırmış ve şu sonuca varmıştır:

    Musikî ister ses, isterse çalgı âleti ile olsun, tek hükme bağlı değildir. Haram, mekruh, mübah ve hatta müstehab olabilir.

    a) Dünya arzusu ve şehvet hisleri ile dolup taşan gençler için yalnızca bu duyguları tahrik eden müzik haramdır.

    b) Vakitlerinin çoğunu müziğe harcayan ve bununla uğraşmayı âdet haline getiren kimse için müzik mekruhtur.

    c) Güzel sesten zevk alma dışında bir duyguya kapılmayan kimse için müzik mübahtır.

    d) Allah sevgisi ile dolup taşan, duyduğu güzel ses kendisinde sadece güzel şeyleri harekete geçiren kimse için ise müzik müstehaptır.

    İmanı Gazzâlî, musikî ile ilgili değerlendirmesine devam ederken, müziğin duruma göre mübah ya da mendub olduğunu, onu haram kılan şeyin kendisi değil, dıştan kaynaklanan beş sebepten ibaret bulunduğunu ifade ederek şu açıklamalarda bulunur:

    1- Müziği söyleyen kadın veya gencin sesi, şehveti ve nefsi tahrik edip bir fitneye sebep olacaksa, bunun söylenmesi ve dinlenmesi haram olur. Buradaki haram hükmü müzikten değil, kadının veya gencin sesinden gelmektedir. Kadının sesi şehveti kamçılayacak şekilde ise, onun Kur'ân okumasını dinlemek bile haram olur.

    2- Musikî âleti içki meclislerine veya fuhuş ve sefâhat yerlerine (bar, pavyon, gece kulübü, diskotek vb.) ait ise bunu kullanmak ve dinlemek haram kapsamına girer. Kilise ve Sinagog gibi yerlerde çalınan musikînin hükmü de böyledir.

    3- İçinde fuhuş, ahlâksızlık, İslâm inancına ve ahlâkına ters düşen güfteler ve sözler bulunan şarkıları, müzik eşliğinde veya müziksiz dinlemek ve söylemek haramdır.

    4- Gençlik çağında bulunan veya şehevî arzuların esiri olan kişilerin aşırı derecede müziğe düşkün olmaları dinen günah ve haramdır.

    5. Zamanının çoğunu müzik dinleyerek geçiren kişiler, sonucun sefih hâle geleceklerinden dolayı. İslâm hukukuna göre, böyle kişilerin şahitlikleri de kabul edilmez.

    Sonuç olarak musikînin hoş, ölçülü ve manâlı bir ses olması itibariyle mübah olduğu; haram olmasının kendisinden değil de dıştan ârız olan sebepler dolayısıyla olduğu söylenebilir.

    Mefail HIZLI


  19. 15.Ağustos.2011, 01:50
    46
    emniciba
    Hep Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Ağustos.2011
    Üye No: 89415
    Mesaj Sayısı: 635
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Bulunduğu yer: Himalaya Dağları

    Cevap: İslamda müzik dinlemek caiz mi? Musiki caiz mi?

    Allah razı olsun hepimizden.. ..


  20. 15.Ağustos.2011, 01:50
    46
    Hep Üye
    Allah razı olsun hepimizden.. ..


  21. 27.Aralık.2011, 11:28
    47
    Muhammed
    الله اكبر

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Haziran.2010
    Üye No: 76755
    Mesaj Sayısı: 7,671
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Yaş: 27
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: İslamda müzik dinlemek caiz mi? Musiki caiz mi?

    Musikî hususunda umumî ölçümüz şu ifadeler olmalıdır:
    “Şeriatça bazı savtlar (dinî bakımdan bazı sesler) helâl, bazıları haram kılınmıştır. Evet, ulvî hüzünleri, Rabbanî aşkları iras eden (hatırlatan) sesler helâldir. Yetimane hüzünleri, nefsanî şehevâtı tahrik eden sesler haramdır. Şeriatın tayin etmediği kısım ise senin ruhuna, vicdanına yaptığı tesire göre hüküm alır.” (İşaratü’l-İ’câz, s. 78; Sözler, s. 382, 687-688)
    Musikîde iki ses kullanılır: insan sesi ve âlet sesi. Bir eser icra edilirken ya tek başına insan sesi veya müzik âletleri kullanılır; çok kere de her ikisinden birden istifade edilir. Her üç halde de insanın hoşuna giden, onun zevk duyduğu ve tesirinde kaldığı ölçülü, belli bir makamda ses çıkarılır. Bu sesler mahiyetine, mevzuuna ve tesirine göre değerlendirilir. Ya insanın ruhuna tesir eder, onda ulvî, dinî, hamâsî hislerin canlanmasına sebep olur; ya da dinlediği bir musikî parçası, nefsine ve süflî hislere hitap ederek yüce hislerin körelmesine sebebiyet verir.
    Yukarıdaki ifadelerde de açıkça görüldüğü gibi, meşru olan, dinlenilmesinde bir mahzur bulunmayan ses, insana ulvî hüzünleri, yani dünyanın fâniliğini, ölümün her an gelebileceğini, insanın bir gün gelip toprak olacağını, Allah korkusunu hatırlatmalı veya ilâhî aşkı, Allah sevgisini, dünya üzerinde Cenab-ı Hakk'ın güzel sanat eserlerindeki yüce isimlerinin ve sıfatlarının tecellîlerini hatıra getirmeli. Bu hisleri tahrik eden her türlü sesi dinlemek helâl ve caizdir. Fakat yetimane hüzünleri; insana ümitsizlik veren, sevdiği kimselerden ve nimetlerden ayrılmanın ıztırabını hatırlatan, insanı bedbinliğe, karamsarlığa iten; insanın şehevanî hislerine hitap eden, dinlediği zaman nefsin hoşuna giden sesler ise haramdır, dinlemek caiz değildir.

    Bu iki sınıfa girmeyen birtakım sesler de vardır ki, insandan insana değişir. Meselâ aynı musikî parçasını dinleyen iki kişiden birisi nefsânî bir his duyarken, diğeri ondan daha ulvî bir mânâ çıkarmaktadır. Meselâ “İncecikten bir kar yağar, tozar elif elif diye/Deli gönül abdal olmuş, gezer elif elif diye.” parçasını bir musikî eşliğinde dinleyen iki kişiden birisi “elif”ten Allah’ı hatırlayıp, ilâhî aşkı düşünürken, öbürü zahirî mânâsına bakarak “elif”ten bir kadını hatırlar, mecâzî bir aşk düşünür.

    Bir başka misâl: Yunus’un,
    “Aşkın aldı benden beni/ Bana Seni gerek Seni

    Ben yanarım dünü gün/Bana Seni gerek Seni

    Aşkın şarâbından içem/Mecnûn olup dağa düşem

    Sensin dünü gün endîşem/Bana Seni gerek Seni”
    şiiri, bugün hem ilâhî olarak, hem de türkü olarak söylenmektedir. Şimdi biri burada geçen “aşk”tan ilâhî aşkı düşünürken, diğeri zâhirî mânâsına bakarak mecâzî bir aşkı hatırlar.

    İmam Gazalî Hazretleri ise (İhyâ, II/279-81) musikîyi, haram, mekruh ve mubah olmak üzere üç ana başlık altında inceleyerek şöyle der:

    Dünya arzusu ve şehvet hisleri ile dolup taşan kimseler için yalnızca bu duyguları tahrik eden sesler haramdır.

    Vakitlerinin çoğunu buna veren, meşguliyeti âdet haline getiren kimse için mekruhtur.

    Allah sevgisi ile dolup taşan, duyduğu güzel ses kendisinde yalnızca güzel sıfatları tahrik eden kimse için müstehaptır.

    İmam Gazalî daha sonra, musikîyi haram kılan şeyin kendisi değil, sonradan ârız olan bazı sebepler olduğunu ifade eder, bunu da şöyle tasnif eder:
    "Şarkı söyleyen kadın olur, dinleyen de kadın sesinin şehvetini tahrik edeceğinden korkarsa dinlemek haramdır. Burada haram hükmü müzikten değil, kadının sesinden gelmektedir."

    "Şarkı ve türkünün güftesi bozuk, İslâm inancına ve ahlâkına aykırı ise, bunu müzikli veya müziksiz söylemek ve dinlemek haramdır."
    Gençliği icabı şehevî duyguların mahkûmu olan bir kimse aşırı derecede müziğe düşer, vaktinin çoğunu bu yolda geçirirse sefih olur.Sorularla İslamiyet


  22. 27.Aralık.2011, 11:28
    47
    Muhammed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    الله اكبر
    Musikî hususunda umumî ölçümüz şu ifadeler olmalıdır:
    “Şeriatça bazı savtlar (dinî bakımdan bazı sesler) helâl, bazıları haram kılınmıştır. Evet, ulvî hüzünleri, Rabbanî aşkları iras eden (hatırlatan) sesler helâldir. Yetimane hüzünleri, nefsanî şehevâtı tahrik eden sesler haramdır. Şeriatın tayin etmediği kısım ise senin ruhuna, vicdanına yaptığı tesire göre hüküm alır.” (İşaratü’l-İ’câz, s. 78; Sözler, s. 382, 687-688)
    Musikîde iki ses kullanılır: insan sesi ve âlet sesi. Bir eser icra edilirken ya tek başına insan sesi veya müzik âletleri kullanılır; çok kere de her ikisinden birden istifade edilir. Her üç halde de insanın hoşuna giden, onun zevk duyduğu ve tesirinde kaldığı ölçülü, belli bir makamda ses çıkarılır. Bu sesler mahiyetine, mevzuuna ve tesirine göre değerlendirilir. Ya insanın ruhuna tesir eder, onda ulvî, dinî, hamâsî hislerin canlanmasına sebep olur; ya da dinlediği bir musikî parçası, nefsine ve süflî hislere hitap ederek yüce hislerin körelmesine sebebiyet verir.
    Yukarıdaki ifadelerde de açıkça görüldüğü gibi, meşru olan, dinlenilmesinde bir mahzur bulunmayan ses, insana ulvî hüzünleri, yani dünyanın fâniliğini, ölümün her an gelebileceğini, insanın bir gün gelip toprak olacağını, Allah korkusunu hatırlatmalı veya ilâhî aşkı, Allah sevgisini, dünya üzerinde Cenab-ı Hakk'ın güzel sanat eserlerindeki yüce isimlerinin ve sıfatlarının tecellîlerini hatıra getirmeli. Bu hisleri tahrik eden her türlü sesi dinlemek helâl ve caizdir. Fakat yetimane hüzünleri; insana ümitsizlik veren, sevdiği kimselerden ve nimetlerden ayrılmanın ıztırabını hatırlatan, insanı bedbinliğe, karamsarlığa iten; insanın şehevanî hislerine hitap eden, dinlediği zaman nefsin hoşuna giden sesler ise haramdır, dinlemek caiz değildir.

    Bu iki sınıfa girmeyen birtakım sesler de vardır ki, insandan insana değişir. Meselâ aynı musikî parçasını dinleyen iki kişiden birisi nefsânî bir his duyarken, diğeri ondan daha ulvî bir mânâ çıkarmaktadır. Meselâ “İncecikten bir kar yağar, tozar elif elif diye/Deli gönül abdal olmuş, gezer elif elif diye.” parçasını bir musikî eşliğinde dinleyen iki kişiden birisi “elif”ten Allah’ı hatırlayıp, ilâhî aşkı düşünürken, öbürü zahirî mânâsına bakarak “elif”ten bir kadını hatırlar, mecâzî bir aşk düşünür.

    Bir başka misâl: Yunus’un,
    “Aşkın aldı benden beni/ Bana Seni gerek Seni

    Ben yanarım dünü gün/Bana Seni gerek Seni

    Aşkın şarâbından içem/Mecnûn olup dağa düşem

    Sensin dünü gün endîşem/Bana Seni gerek Seni”
    şiiri, bugün hem ilâhî olarak, hem de türkü olarak söylenmektedir. Şimdi biri burada geçen “aşk”tan ilâhî aşkı düşünürken, diğeri zâhirî mânâsına bakarak mecâzî bir aşkı hatırlar.

    İmam Gazalî Hazretleri ise (İhyâ, II/279-81) musikîyi, haram, mekruh ve mubah olmak üzere üç ana başlık altında inceleyerek şöyle der:

    Dünya arzusu ve şehvet hisleri ile dolup taşan kimseler için yalnızca bu duyguları tahrik eden sesler haramdır.

    Vakitlerinin çoğunu buna veren, meşguliyeti âdet haline getiren kimse için mekruhtur.

    Allah sevgisi ile dolup taşan, duyduğu güzel ses kendisinde yalnızca güzel sıfatları tahrik eden kimse için müstehaptır.

    İmam Gazalî daha sonra, musikîyi haram kılan şeyin kendisi değil, sonradan ârız olan bazı sebepler olduğunu ifade eder, bunu da şöyle tasnif eder:
    "Şarkı söyleyen kadın olur, dinleyen de kadın sesinin şehvetini tahrik edeceğinden korkarsa dinlemek haramdır. Burada haram hükmü müzikten değil, kadının sesinden gelmektedir."

    "Şarkı ve türkünün güftesi bozuk, İslâm inancına ve ahlâkına aykırı ise, bunu müzikli veya müziksiz söylemek ve dinlemek haramdır."
    Gençliği icabı şehevî duyguların mahkûmu olan bir kimse aşırı derecede müziğe düşer, vaktinin çoğunu bu yolda geçirirse sefih olur.Sorularla İslamiyet


  23. 15.Ocak.2012, 17:28
    48
    vesveseli
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2011
    Üye No: 89766
    Mesaj Sayısı: 93
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 27

    Cevap: İslamda müzik dinlemek caiz mi? Musiki caiz mi?

    bol bol Kur'an-ı Hakim dinleyip okuyacaksınız kulakları tatmin ruhu tatmin eden o mükemmel mucizevi kelam insanı içini huzura erdirir böylece müzik dinlemekten kurtulursun


  24. 15.Ocak.2012, 17:28
    48
    vesveseli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    bol bol Kur'an-ı Hakim dinleyip okuyacaksınız kulakları tatmin ruhu tatmin eden o mükemmel mucizevi kelam insanı içini huzura erdirir böylece müzik dinlemekten kurtulursun





+ Yorum Gönder
Git İlk 345 Son