Konusunu Oylayın.: Velisiz nikahlanan gençlerin nikahı dinen nasıl karşılanır ?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Velisiz nikahlanan gençlerin nikahı dinen nasıl karşılanır ?
  1. 13.Nisan.2008, 12:56
    1
    _ fuzuli
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Mart.2008
    Üye No: 12385
    Mesaj Sayısı: 196
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Velisiz nikahlanan gençlerin nikahı dinen nasıl karşılanır ?






    Velisiz nikahlanan gençlerin nikahı dinen nasıl karşılanır ? Mumsema velisiz nikahlanan gençlerin nikahı dinen nasıl karşılanır ?
    Bir hata yapmıştır nasıl bir yol izlemelidir? Velimumsema


  2. 13.Nisan.2008, 12:56
    1
    Devamlı Üye



    velisiz nikahlanan gençlerin nikahı dinen nasıl karşılanır ?
    Bir hata yapmıştır nasıl bir yol izlemelidir? Velimumsema


    Benzer Konular

    - İmam nikahı velisiz olurmu

    - İmam nikahı velisiz olmaz mı?

    - İmam nikahı velisiz yapılır mı?

    - Velisiz imam nikahı

    - Kordon bağlatma caizmi dinde nasıl karşılanır doğrumudur veya diğer gebeliği engelleyen yöntemler di

  3. 13.Nisan.2010, 13:32
    2
    imamhatipli42
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 3,569
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51

    --->: velisiz nikahlanan gençlerin nikahı dinen nasıl karşılanır ?




    Nikahta veli şarttır. Hiç kimse kendine fetva aramasın. Velisinin izni olmadan nikah kıyanların durumunu görüyoruz. İnsan ne acayiptir ki kendi eliyle kendini ateşe atıyor.


  4. 13.Nisan.2010, 13:32
    2
    Özel Üye



    Nikahta veli şarttır. Hiç kimse kendine fetva aramasın. Velisinin izni olmadan nikah kıyanların durumunu görüyoruz. İnsan ne acayiptir ki kendi eliyle kendini ateşe atıyor.


  5. 27.Şubat.2011, 19:26
    3
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,511
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Cevap: velisiz nikahlanan gençlerin nikahı dinen nasıl karşılanır ?

    Nikahta Veli ve önemi

    Veli, isteyip istemediğine bakmaksızın, bir başkasını bağlayıcı karar alma ve uygulama yetkisini elinde bulunduran kişidir. Bu yetkiye velâyet denir[1].
    Daha önce görüldüğü gibi âyetler nikâhın, marufa uygunluk açısından denetlenmesini öngörmektedir. Hz. Peygamberin sözleri, bu denetimi velinin yapacağını gösterir. O, şöyle demiştir:
    Velisiz nikâh olmaz[2].”
    Hangi kadın, velisinin izni olmadan nikâhlanırsa onun nikâhı batıldır, onun nikâhı batıldır, onun nikâhı batıldır. .[3].”
    _________________
    [1]- Şemsuddin es-Serahsî, el- Mebsût, XVI/124, Babü men la tecuzü şehadetühü; Kasım b. Abdullah Ali, Enîs’ul-fukahâ, s. 148.
    [2]- Et -Tirmîzî, Nikâh, bab 14, hadis no 1101; İbn Mâce, Nikâh, bab 15, hadis no 1880; Ahmed b. Hanbel, Müsned c. VI, s. 260.
    [3] – Ebû Dâvûd, Nikâh, bab 20, Hadis no 2083; Tirmîzî, Nikâh, bab 14, hadis no 1102; İbn Mâce, Nikâh, bab 15, hadis no 1879; Ahmed b. Hanbel, Müsned c. VI, s. 66.


  6. 27.Şubat.2011, 19:26
    3
    Üye
    Nikahta Veli ve önemi

    Veli, isteyip istemediğine bakmaksızın, bir başkasını bağlayıcı karar alma ve uygulama yetkisini elinde bulunduran kişidir. Bu yetkiye velâyet denir[1].
    Daha önce görüldüğü gibi âyetler nikâhın, marufa uygunluk açısından denetlenmesini öngörmektedir. Hz. Peygamberin sözleri, bu denetimi velinin yapacağını gösterir. O, şöyle demiştir:
    Velisiz nikâh olmaz[2].”
    Hangi kadın, velisinin izni olmadan nikâhlanırsa onun nikâhı batıldır, onun nikâhı batıldır, onun nikâhı batıldır. .[3].”
    _________________
    [1]- Şemsuddin es-Serahsî, el- Mebsût, XVI/124, Babü men la tecuzü şehadetühü; Kasım b. Abdullah Ali, Enîs’ul-fukahâ, s. 148.
    [2]- Et -Tirmîzî, Nikâh, bab 14, hadis no 1101; İbn Mâce, Nikâh, bab 15, hadis no 1880; Ahmed b. Hanbel, Müsned c. VI, s. 260.
    [3] – Ebû Dâvûd, Nikâh, bab 20, Hadis no 2083; Tirmîzî, Nikâh, bab 14, hadis no 1102; İbn Mâce, Nikâh, bab 15, hadis no 1879; Ahmed b. Hanbel, Müsned c. VI, s. 66.


  7. 03.Aralık.2012, 10:07
    4
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: velisiz nikahlanan gençlerin nikahı dinen nasıl karşılanır ?

    İslam’da Velisiz Nikah
    Soru- Gençler ana-babalarından habersiz olarak nikah kıydırıyorlar. Düzenli bir aile hayatı yaşamıyor, çoğu zaman gerdeğe girmeden ayrılıyorlar. Bu olayı fı¬kıh ve toplumsal açılardan nasıl değerlendiriyorsunuz?
    Cevap- Hz. Aişe radıyallahu anha’nın bildirdiğine göre Hz. Peygamber sal¬lal¬lahu aleyhi ve sellem üç kere “Hangi kadın velisinin onayı olmadan nikahla¬nırsa nikahı batıldır.” buyurdu.1
    Ebu Musa radıyallahu anh’ın bildirdiğine göre Hz. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem, “Velisiz nikah olmaz.” buyurmuştur.2
    Hz. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurduğu rivayet edilmiş¬tir: “Veli ve iki güvenilir şahit olmadan nikah olmaz. Bu şekilde kıyılmayan ni¬kah ba¬tıldır. Anlaşamaz¬larsa sultan velisi olmayanın velisidir.”3
    Sultan bölgenin yetkili amiri demektir.
    Bugün bildiğimiz kadarıyla velisiz nikah kıyılmamaktadır. Nikahı onay¬lama yetkisine sahip makam ister Türkiye Cumhuriyetinde olduğu gibi belediye başkan¬ları, ister Hıristiyan dünyasında olduğu gibi kilise olsun onların böyle bir yetkiye sahip olmaları velilik yetkisini kullanmaları demektir. Nikah memuru¬nun gerekli incelemeleri yaptıktan ve tarafların onayını aldıktan sonra “Belediye başkanının verdiği yetkiyle sizleri karı koca ilan ediyorum.” diyerek evliliği onaylaması bun¬dandır. Bugün anne-babanın onayı, reşit olmayanların evlenme¬sinde aranmaktadır.
    Evlenmek için Hz. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellemin koyduğu veli şartı nikahın, eşler dışında yetkili biri tarafından onaylanması şartı demektir. Eğer veli bulunmaz veya görevini yapmazsa o zaman velilik bölgenin yetkili amirine geçer.
    İslâm’da veli yalnızca, bakire kız için aranır. Peygamber sallallahu aleyhi ve sel¬lem şöyle buyurmuştur: “Dulun, kendisiyle ilgili olarak velisinden önceliği vardır. Bakirenin de onayı istenir. Susması kabul demektir.” 4
    Dul olan Hansa’yı babası Hizam evlendirmiş ama o bundan hoşlanmamıştı. Peygamber sal¬lallahu aleyhi ve selleme başvurunca Hz. Peygamber babasının kıy¬dığı nikahı reddetmişti.”5
    Evlilik ciddiyet isteyen bir iştir. Rahatça gezip tozmak için nikah kıyılmaz. Ni¬kah kıyılınca evlilik gerçekleşmiş, karşılıklı hak ve sorumluluklar başlamış olur.
    Bugün toplum olarak evlenmenin önüne yığdığımız engeller ve gençleri geç evlendirme alışkanlığı yukarıdaki sıkıntılara sebep olmaktadır. Onları erken ev¬lendirme ve üniversite tahsillerini evli olarak tamamlamaları için ortam ha¬zır¬lama zorunluluğu vardır.
    1. Ebu Davud, Nikah 20,(2083); Tirmizi Nikah 14 (1102). [↩]
    2. Ebu Davud, Nikah 20,(2085); Tirmizi Nikah 14 (1101). [↩]
    3. Ebû Dâvûd, Nikâh, 20, (2083); Tirmîzî, Nikâh, 14 (1102); İbn Mâce, Nikâh, 15, (1879); Ahmed b. Hanbel, Müsned c. VI, s. 66. [↩]
    4. Müslim, Nikah bab 9, H.No 66-(1421). [↩]
    5. Buharî, Nikah, bab 42. [↩]

    S.Vakfı


  8. 03.Aralık.2012, 10:07
    4
    Moderatör
    İslam’da Velisiz Nikah
    Soru- Gençler ana-babalarından habersiz olarak nikah kıydırıyorlar. Düzenli bir aile hayatı yaşamıyor, çoğu zaman gerdeğe girmeden ayrılıyorlar. Bu olayı fı¬kıh ve toplumsal açılardan nasıl değerlendiriyorsunuz?
    Cevap- Hz. Aişe radıyallahu anha’nın bildirdiğine göre Hz. Peygamber sal¬lal¬lahu aleyhi ve sellem üç kere “Hangi kadın velisinin onayı olmadan nikahla¬nırsa nikahı batıldır.” buyurdu.1
    Ebu Musa radıyallahu anh’ın bildirdiğine göre Hz. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem, “Velisiz nikah olmaz.” buyurmuştur.2
    Hz. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurduğu rivayet edilmiş¬tir: “Veli ve iki güvenilir şahit olmadan nikah olmaz. Bu şekilde kıyılmayan ni¬kah ba¬tıldır. Anlaşamaz¬larsa sultan velisi olmayanın velisidir.”3
    Sultan bölgenin yetkili amiri demektir.
    Bugün bildiğimiz kadarıyla velisiz nikah kıyılmamaktadır. Nikahı onay¬lama yetkisine sahip makam ister Türkiye Cumhuriyetinde olduğu gibi belediye başkan¬ları, ister Hıristiyan dünyasında olduğu gibi kilise olsun onların böyle bir yetkiye sahip olmaları velilik yetkisini kullanmaları demektir. Nikah memuru¬nun gerekli incelemeleri yaptıktan ve tarafların onayını aldıktan sonra “Belediye başkanının verdiği yetkiyle sizleri karı koca ilan ediyorum.” diyerek evliliği onaylaması bun¬dandır. Bugün anne-babanın onayı, reşit olmayanların evlenme¬sinde aranmaktadır.
    Evlenmek için Hz. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellemin koyduğu veli şartı nikahın, eşler dışında yetkili biri tarafından onaylanması şartı demektir. Eğer veli bulunmaz veya görevini yapmazsa o zaman velilik bölgenin yetkili amirine geçer.
    İslâm’da veli yalnızca, bakire kız için aranır. Peygamber sallallahu aleyhi ve sel¬lem şöyle buyurmuştur: “Dulun, kendisiyle ilgili olarak velisinden önceliği vardır. Bakirenin de onayı istenir. Susması kabul demektir.” 4
    Dul olan Hansa’yı babası Hizam evlendirmiş ama o bundan hoşlanmamıştı. Peygamber sal¬lallahu aleyhi ve selleme başvurunca Hz. Peygamber babasının kıy¬dığı nikahı reddetmişti.”5
    Evlilik ciddiyet isteyen bir iştir. Rahatça gezip tozmak için nikah kıyılmaz. Ni¬kah kıyılınca evlilik gerçekleşmiş, karşılıklı hak ve sorumluluklar başlamış olur.
    Bugün toplum olarak evlenmenin önüne yığdığımız engeller ve gençleri geç evlendirme alışkanlığı yukarıdaki sıkıntılara sebep olmaktadır. Onları erken ev¬lendirme ve üniversite tahsillerini evli olarak tamamlamaları için ortam ha¬zır¬lama zorunluluğu vardır.
    1. Ebu Davud, Nikah 20,(2083); Tirmizi Nikah 14 (1102). [↩]
    2. Ebu Davud, Nikah 20,(2085); Tirmizi Nikah 14 (1101). [↩]
    3. Ebû Dâvûd, Nikâh, 20, (2083); Tirmîzî, Nikâh, 14 (1102); İbn Mâce, Nikâh, 15, (1879); Ahmed b. Hanbel, Müsned c. VI, s. 66. [↩]
    4. Müslim, Nikah bab 9, H.No 66-(1421). [↩]
    5. Buharî, Nikah, bab 42. [↩]

    S.Vakfı





+ Yorum Gönder