Konusunu Oylayın.: Soru: Allah razı olsun inşallah denir mi?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Soru: Allah razı olsun inşallah denir mi?
  1. 26.Temmuz.2008, 21:31
    13
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    --->: Soru: Allah razı olsun inşallah denir mi?

    reklam


    --->: Soru: Allah razı olsun inşallah denir mi? isimli yazı www.Mumsema.com--->: Soru: Allah razı olsun inşallah denir mi?
    haldandoz Nickli Üyeden Alıntı
    Peki hocam, herhangi bir kasıt olmaksızın inşaAllah sözünü sık kullanan ve bunu alışkanlık haline getirenler için, bu sözü kullanmakta bir beis var mıdır?
    sevgili kardeşim haldandoz,

    daha önceki cevabında da öyle yazmışsın sanki inşaAllah denmesini sakıncalı görüyormuşuz gibi.. böyle bir şey söz konusu değil.
    sakıncalı olan yer, duadan sonra denmesidir. zaten daha sonra bir iş yapacağını söyleyen kişi inşaAllah demesi gerektiğini verdiğim linkte dile getirmiştim. bu dinimizin bir emridir.


    Allaha emanet olun


  2. 26.Temmuz.2008, 21:31
    13
    Administrator
    reklam


    haldandoz Nickli Üyeden Alıntı
    Peki hocam, herhangi bir kasıt olmaksızın inşaAllah sözünü sık kullanan ve bunu alışkanlık haline getirenler için, bu sözü kullanmakta bir beis var mıdır?
    sevgili kardeşim haldandoz,

    daha önceki cevabında da öyle yazmışsın sanki inşaAllah denmesini sakıncalı görüyormuşuz gibi.. böyle bir şey söz konusu değil.
    sakıncalı olan yer, duadan sonra denmesidir. zaten daha sonra bir iş yapacağını söyleyen kişi inşaAllah demesi gerektiğini verdiğim linkte dile getirmiştim. bu dinimizin bir emridir.


    Allaha emanet olun


  3. 26.Temmuz.2008, 21:46
    14
    haldandoz
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Mayıs.2008
    Üye No: 21490
    Mesaj Sayısı: 321
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    --->: Soru: Allah razı olsun inşallah denir mi?

    reklam


    Hocam, benim yukarıdaki sorumda kastettiğim "Allah (c.c) razı olsun" dan sonraki alışkanlık gereği "inşaAllah" denilmesiyle ilgiliydi. Yoksa diğer bahsettiğniz konuda herhangi bir tereddüt yoktur inş.

    Allah (c.c) razı olsun..



  4. 26.Temmuz.2008, 21:46
    14
    haldandoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    reklam


    Hocam, benim yukarıdaki sorumda kastettiğim "Allah (c.c) razı olsun" dan sonraki alışkanlık gereği "inşaAllah" denilmesiyle ilgiliydi. Yoksa diğer bahsettiğniz konuda herhangi bir tereddüt yoktur inş.

    Allah (c.c) razı olsun..



  5. 30.Mayıs.2009, 14:22
    15
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,606
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    --->: Soru: Allah razı olsun inşallah denir mi?

    dua, ısrar ve kesinlik ifade eden sözler ister.


  6. 30.Mayıs.2009, 14:22
    15
    Moderatör
    dua, ısrar ve kesinlik ifade eden sözler ister.


  7. 31.Mayıs.2009, 00:04
    16
    uSTa
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Temmuz.2008
    Üye No: 26342
    Mesaj Sayısı: 266
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 32

    --->: Soru: Allah razı olsun inşallah denir mi?

    hep karşılaşırım günlük hayatta uyarıyoruz sert tepki görüyoruz sen nasıl öyle dersin diye yani ağız alışkanlığı yapmışlar


  8. 31.Mayıs.2009, 00:04
    16
    Devamlı Üye
    hep karşılaşırım günlük hayatta uyarıyoruz sert tepki görüyoruz sen nasıl öyle dersin diye yani ağız alışkanlığı yapmışlar


  9. 24.Temmuz.2009, 19:15
    17
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,606
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    --->: Soru: Allah razı olsun inşallah denir mi?

    Alıntı
    hep karşılaşırım günlük hayatta uyarıyoruz sert tepki görüyoruz sen nasıl öyle dersin diye yani ağız alışkanlığı yapmışlar
    alımış .... beterdir derler alışkanlıkları terketmek zor oluyor biraz


  10. 24.Temmuz.2009, 19:15
    17
    Moderatör
    Alıntı
    hep karşılaşırım günlük hayatta uyarıyoruz sert tepki görüyoruz sen nasıl öyle dersin diye yani ağız alışkanlığı yapmışlar
    alımış .... beterdir derler alışkanlıkları terketmek zor oluyor biraz


  11. 27.Eylül.2009, 02:39
    18
    vuslat93
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Nisan.2009
    Üye No: 47703
    Mesaj Sayısı: 178
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    --->: Soru: Allah razı olsun inşallah denir mi?

    demiyordum dediysemde demem artık
    Allah razı olsun


  12. 27.Eylül.2009, 02:39
    18
    Devamlı Üye
    demiyordum dediysemde demem artık
    Allah razı olsun


  13. 27.Eylül.2009, 02:43
    19
    alpgirayhan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Eylül.2009
    Üye No: 57277
    Mesaj Sayısı: 131
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    --->: Soru: Allah razı olsun inşallah denir mi?

    inşAllah arapçata kesin yapacağın işe kullanılır! yani bir cümlenin sonunda inşAllah varsa .. o cümlenin kesinliğini ifade eder ... ! ...


  14. 27.Eylül.2009, 02:43
    19
    alpgirayhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    inşAllah arapçata kesin yapacağın işe kullanılır! yani bir cümlenin sonunda inşAllah varsa .. o cümlenin kesinliğini ifade eder ... ! ...


  15. 27.Eylül.2009, 02:48
    20
    abd-rahman
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Eylül.2009
    Üye No: 55077
    Mesaj Sayısı: 98
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 31

    --->: Soru: Allah razı olsun inşallah denir mi?

    senin ALLAH razı olsun dediğin kişi iyi değilse ve sen inşALLAH dersen o kimse ALLAHIN izniyle ve senin bu duan ile iyiliğe yönelebilir ve ALLAH razı olabilir


  16. 27.Eylül.2009, 02:48
    20
    Devamlı Üye
    senin ALLAH razı olsun dediğin kişi iyi değilse ve sen inşALLAH dersen o kimse ALLAHIN izniyle ve senin bu duan ile iyiliğe yönelebilir ve ALLAH razı olabilir


  17. 27.Eylül.2009, 02:51
    21
    islamdostu
    hizmetkar

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Temmuz.2008
    Üye No: 26997
    Mesaj Sayısı: 823
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 9

    --->: Soru: Allah razı olsun inşallah denir mi?

    Alıntı
    inşAllah arapçata kesin yapacağın işe kullanılır! yani bir cümlenin sonunda inşAllah varsa .. o cümlenin kesinliğini ifade eder ... !
    "Allah dilerse Allah razı olsun" kesinlik ifade etmeyen bir duadır. duada ısrar var.
    aç riyazüssalihin kitabını, bunun yasak olduğunu göreceksin


  18. 27.Eylül.2009, 02:51
    21
    hizmetkar
    Alıntı
    inşAllah arapçata kesin yapacağın işe kullanılır! yani bir cümlenin sonunda inşAllah varsa .. o cümlenin kesinliğini ifade eder ... !
    "Allah dilerse Allah razı olsun" kesinlik ifade etmeyen bir duadır. duada ısrar var.
    aç riyazüssalihin kitabını, bunun yasak olduğunu göreceksin


  19. 27.Eylül.2009, 02:53
    22
    alpgirayhan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Eylül.2009
    Üye No: 57277
    Mesaj Sayısı: 131
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    --->: Soru: Allah razı olsun inşallah denir mi?

    yahu ben mümkünse sana cevap yetiştirmek istemiyorum ... bu konu hakkında da yorum yapmak istemiyorum sana iyi sohbetler


  20. 27.Eylül.2009, 02:53
    22
    alpgirayhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    yahu ben mümkünse sana cevap yetiştirmek istemiyorum ... bu konu hakkında da yorum yapmak istemiyorum sana iyi sohbetler


  21. 27.Eylül.2009, 02:55
    23
    islamdostu
    hizmetkar

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Temmuz.2008
    Üye No: 26997
    Mesaj Sayısı: 823
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 9

    --->: Soru: Allah razı olsun inşallah denir mi?

    Alıntı
    yahu ben mümkünse sana cevap yetiştirmek istemiyorum ... bu konu hakkında da yorum yapmak istemiyorum sana iyi sohbetler
    sen bilirsin ama bir bildiğin varsa ve yanlış ise doğru olanı zor kabulleniyorsun. kardeş tavsiyesi bu huyunu terket.

    Riyadüssalihin hadis kitabı vardır sizde aç bak dua bölümüne.


  22. 27.Eylül.2009, 02:55
    23
    hizmetkar
    Alıntı
    yahu ben mümkünse sana cevap yetiştirmek istemiyorum ... bu konu hakkında da yorum yapmak istemiyorum sana iyi sohbetler
    sen bilirsin ama bir bildiğin varsa ve yanlış ise doğru olanı zor kabulleniyorsun. kardeş tavsiyesi bu huyunu terket.

    Riyadüssalihin hadis kitabı vardır sizde aç bak dua bölümüne.


  23. 27.Eylül.2009, 02:57
    24
    alpgirayhan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Eylül.2009
    Üye No: 57277
    Mesaj Sayısı: 131
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    --->: Soru: Allah razı olsun inşallah denir mi?

    ya kardeşim güzel kardeşim Allahın (c.c.) Askeri .. yeter da.. bizde insanız neticede sabırda bir yere kadar .


  24. 27.Eylül.2009, 02:57
    24
    alpgirayhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    ya kardeşim güzel kardeşim Allahın (c.c.) Askeri .. yeter da.. bizde insanız neticede sabırda bir yere kadar .





+ Yorum Gönder
Git İlk 123 Son