Konusunu Oylayın.: Hadis İle İlgili Bir Soru

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Hadis İle İlgili Bir Soru
  1. 17.Şubat.2008, 22:33
    1
    Ecir
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Temmuz.2007
    Üye No: 1608
    Mesaj Sayısı: 952
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 15
    Yaş: 29
    Bulunduğu yer: Sükûtun kıyısı...

    Hadis İle İlgili Bir Soru






    Hadis İle İlgili Bir Soru Mumsema bu konuyu bir yerde konuştuk arkadaşlarla ama şu hadisin sahih olup olmadığını merak ettim

    Mezhepler tarihi ile meşgul olan alimler, İslâm mezheplerini Peygamberimizden (s.a.v.) rivayet olunan bir hadise göre tasnif etmişlerdir. Bu hadiste Yahudilerin yetmiş bir, Hıristiyanların yetmiş iki fırkaya ayrıldığı, İslâm ümmetinin ise yetmiş üç fırkaya ayrılacağı; cehennemden kurtulacak Müslümanların, Resûlüllah’ı ve ashabının yolunu takip eden fırka –başka bir rivayette de, birlik ve beraberlikten ayrılmayan cemaat- olduğu belirtilmektedir.(1)


  2. 17.Şubat.2008, 22:33
    1
    Devamlı Üye



    bu konuyu bir yerde konuştuk arkadaşlarla ama şu hadisin sahih olup olmadığını merak ettim

    Mezhepler tarihi ile meşgul olan alimler, İslâm mezheplerini Peygamberimizden (s.a.v.) rivayet olunan bir hadise göre tasnif etmişlerdir. Bu hadiste Yahudilerin yetmiş bir, Hıristiyanların yetmiş iki fırkaya ayrıldığı, İslâm ümmetinin ise yetmiş üç fırkaya ayrılacağı; cehennemden kurtulacak Müslümanların, Resûlüllah’ı ve ashabının yolunu takip eden fırka –başka bir rivayette de, birlik ve beraberlikten ayrılmayan cemaat- olduğu belirtilmektedir.(1)


    Benzer Konular

    - Dua ile İlgili Bir Soru

    - Namaz ile İlgili Soru

    - Zekat İle İlgili Bİr Soru?

    - Boy Abdesti İle İlgili Bir Kaç Soru

    - Abdest İle İlgili Bir Soru

  3. 17.Şubat.2008, 22:45
    2
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    --->: Hadis İle İlgili Bir Soru




    Ecir Nickli Üyeden Alıntı
    bu konuyu bir yerde konuştuk arkadaşlarla ama şu hadisin sahih olup olmadığını merak ettim

    Mezhepler tarihi ile meşgul olan alimler, İslâm mezheplerini Peygamberimizden (s.a.v.) rivayet olunan bir hadise göre tasnif etmişlerdir. Bu hadiste Yahudilerin yetmiş bir, Hıristiyanların yetmiş iki fırkaya ayrıldığı, İslâm ümmetinin ise yetmiş üç fırkaya ayrılacağı; cehennemden kurtulacak Müslümanların, Resûlüllah’ı ve ashabının yolunu takip eden fırka –başka bir rivayette de, birlik ve beraberlikten ayrılmayan cemaat- olduğu belirtilmektedir.(1)
    Bu hadisi bir sürü yerde okudum ama sıhhat derecesine kitaplardan bakmam lazım
    Alıntı

    Ebû Hüreyre’nin (ra) ve Abdullah bin Amr’in (ra) ayrı ayrı rivayetleriyle Peygamber Efendimiz’in (asm) “Ümmetin yetmiş üç fırkaya bölüneceğini, bunlardan yalnız birinin kurtuluş fırkası olacağını” beyan buyurduğunu Dârimî’nin Siyerinden, Tirmizî’nin Süneninden, Süyûtî’nin Câmiü’s-Sağir’inden öğreniyoruz. Hadis şöyledir: “İsrailoğullarının başına gelen her şey, pabucun pabuca denkliği gibi, tıpa tıp ümmetimin başına da gelecektir. İsrailoğulları yetmiş iki fırkaya ayrılmışlardı. Ümmetim ise yetmiş üç fırkaya ayrılacaktır. Onlardan bir fırkanın dışında hepsi Cehennem’dedir.” Ashab-ı Kiram sordu: “Ya Resûlallah! O kurtulan fırka kimlerdir?” Peygamber Efendimiz (asm): “Benim ve ashabımın yolu üzere olanlardır” buyurdu.1
    Câmiü’s-Sağîr, 3/3292; Tirmizî, İman, 18



  4. 17.Şubat.2008, 22:45
    2
    Administrator



    Ecir Nickli Üyeden Alıntı
    bu konuyu bir yerde konuştuk arkadaşlarla ama şu hadisin sahih olup olmadığını merak ettim

    Mezhepler tarihi ile meşgul olan alimler, İslâm mezheplerini Peygamberimizden (s.a.v.) rivayet olunan bir hadise göre tasnif etmişlerdir. Bu hadiste Yahudilerin yetmiş bir, Hıristiyanların yetmiş iki fırkaya ayrıldığı, İslâm ümmetinin ise yetmiş üç fırkaya ayrılacağı; cehennemden kurtulacak Müslümanların, Resûlüllah’ı ve ashabının yolunu takip eden fırka –başka bir rivayette de, birlik ve beraberlikten ayrılmayan cemaat- olduğu belirtilmektedir.(1)
    Bu hadisi bir sürü yerde okudum ama sıhhat derecesine kitaplardan bakmam lazım
    Alıntı

    Ebû Hüreyre’nin (ra) ve Abdullah bin Amr’in (ra) ayrı ayrı rivayetleriyle Peygamber Efendimiz’in (asm) “Ümmetin yetmiş üç fırkaya bölüneceğini, bunlardan yalnız birinin kurtuluş fırkası olacağını” beyan buyurduğunu Dârimî’nin Siyerinden, Tirmizî’nin Süneninden, Süyûtî’nin Câmiü’s-Sağir’inden öğreniyoruz. Hadis şöyledir: “İsrailoğullarının başına gelen her şey, pabucun pabuca denkliği gibi, tıpa tıp ümmetimin başına da gelecektir. İsrailoğulları yetmiş iki fırkaya ayrılmışlardı. Ümmetim ise yetmiş üç fırkaya ayrılacaktır. Onlardan bir fırkanın dışında hepsi Cehennem’dedir.” Ashab-ı Kiram sordu: “Ya Resûlallah! O kurtulan fırka kimlerdir?” Peygamber Efendimiz (asm): “Benim ve ashabımın yolu üzere olanlardır” buyurdu.1
    Câmiü’s-Sağîr, 3/3292; Tirmizî, İman, 18



  5. 17.Şubat.2008, 23:04
    3
    sitare
    ...demincek

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Ocak.2008
    Üye No: 8019
    Mesaj Sayısı: 502
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 34

    --->: Hadis İle İlgili Bir Soru

    Hemen her dinde görüldüğü gibi İslam dininin mensupları da farklı mezheplere ayrılmışlardır. Bu mezhepler, Fığlalı nın ifadesiyle "İslam dininin itikadî ve amelî sahadaki düşünce ekolleridir."(1) Mezhep, gitmek anlamındaki Z-H-B kökünden türetilmiş bir kelime olup, "gidilen yol" anlamındadır. (2)Hz. Peygamber (asm) şu ifadeleriyle insanlık alemindeki ihtilaf gerçeğine işaret eder: "Yahudiler 71 fırkaya bölündü, Hıristiyanlar 72 fırkaya. Ümmetim ise 73 fırkaya bölünecek. Biri dışında hepsi ateşte olacak. Kurtulan fırka benim ve ashabımın yolundan gidenlerdir." (3) Zayıf bir rivayette ise,"biri dışında hepsi cennettedir" denilmiştir. (4)

    73 fırka ile ilgili hadislerin sıhhat durumu hakkında hayli konuşulmuşsa da, (5) bizce bu fırkalara bölünme, tarihi bir realitedir ve ilgili hadisler bu realitenin ifadesidir. Hadislerin sıhhati kabul edildiğinde "73 fırkadan muradın ne olduğu?" meselesi karşımıza çıkar. Bu konuda başlıca iki görüş vardır:


    1-73 fırka ifadesini hakikat anlamında kabul edenler.

    Bunlar başlıca itikadi fırkaları nazara verirler ve bunlardan çıkan tali kollarla 73 fırkaya tamamlarlar. Bu fırkaların başlıcaları, "Hariciler, Şia, Mutezile, Cebriye, Mürcie"dir. Bunlar ve bunlardan çıkan fırkalarla 73 rakamına ulaşmaya çalışan müellifler arasında tam bir ittifak yoktur. ( 6 )

    2-73 fırka ifadesini kesretten kinaye olarak görenler.

    Arapçada 7, 70, 700 gibi ifadeler çokluk ifade eder. Mesela, "yedi sema" (7)"yedi deniz", (8)"onlar için 70 defa da istiğfar etsen, Allah onları affetmeyecek." (9) "İman 70 küsur şubedir" (10)tarzındaki nass larda bunu görebiliriz.

    73 fırkadan herbiri kendini "fırka-i naciye" yani kurtulan fırka olarak kabul eder. (11)Fığlalı nın yorumuyla, "nasıl bugün siyasi partiler devleti ve milleti en iyi kendilerinin yönetebileceğini söylüyor ve bu işin gerektirdiği "en doğru fikrin" kendi partilerince ortaya konduğunu iddia ederek iktidar için hesaplar yapıyor, taraftar kazanma yollarını arıyorlarsa, İslam tarihinde gördüğümüz fırkalar da, en iyi ve en doğru fırkanın kendileri olduğunu ileri sürmüş ve sürmektedirler." (12)

    73 fırka hadislerinde geçen "biri dışında hepsi ateştedir" ifadesine Mevlüt Özler şöyle yaklaşır: "Bu bizzat narda (ateşte) olmayı değil, Kuran ve Sünnetin yolundan ibaret olan hakka, doğruya isabet edememeyi ifade eder... Hz. Peygamber böyle diyerek onların görüş ve düşüncelerinin yanlışlığına dikkat çekmiştir." (13)

    Şatıbî, aynı meselede şuna dikkat çeker: "Biri dışında hepsi ateştedir" ifadesi, zahirde tehdid hükmünü iktiza eder. Cehennemde ebedilik veya ebedi olmayış "meskutun anh"dır, yani belirtilmemiştir. Dolayısıyla cehennemde ebediliğe bu ifadede bir delil yoktur. Çünkü cehennemle tehdid kafirlere yönelik olabildiği gibi, asi müminlere de yönelik olabilmektedir." (14)

    Bediüzzaman, kurtulan fırkayı "Fırka-i naciye-i kamile" tabiriyle ifade eder. (15) Yani kamil manada kurtulan bir tanesi olacak, diğerleri az veya çok haktan inhiraf edeceklerdir.

    Hz. Peygamber yere bir çizgi çizer, "işte bu doğru yol" der. Sonra bu çizginin sağına soluna başka çizgiler çizer. "Bunlar da başka yollar... Bunlardan herbiri üzerinde o yola çağıran bir şeytan vardır" buyurur ve şu ayeti okur: (16) "İşte bu benim dosdoğru yolumdur, ona uyunuz. Başka yollara uymayın ki, sizi Onun (Allahın) yolundan ayırmasın..." (17)

    Malumdur ki iki nokta arasında en kısa mesafe, doğrudur. Bunun dışında yer alan eğriler, az veya çok doğrudan inhiraf etmişlerdir.

    Mesela, Allahın sıfatları konusunda, o sıfatları inkar eden muattıla tefrit, onları mahlukatın sıfatlarına benzeten müşebbihe ifrat etmişlerdir. "Allahın bizce keyfiyeti meçhul sıfatları vardır" diyen ehli sünnet ve cemaat ise, istikameti yakalamışlardır.

    Keza, kader meselesinde kaderi inkar eden mutezile tefrit, insanın hür iradesini reddeden cebriye ifrat etmiştir. "İlahi kader vardır. Fakat insan cüzi ihtiyari sahibidir, dolayısıyla mesuldür" diyen ehli sünnet ve cemaat istikameti ifade etmiştir.

    Bu iki misal gibi, 73 fırkayı meydana getiren ekoller, ya ifrat veya tefrit ucunda yer almışlardır. İstikametli yorum ise ehli sünnetin olmuştur.

    Kaynaklar: 1- Fığlalı, Ethem Ruhi, Çağımızda İtikadi İslam Mezhepleri, Selçuk Yay. İst. 1980, s. 1
    2-İbnu Manzur, Lisanul Arab, Daru Sadır, Beyrut, I, 393-394
    3- Tirmizi, İman,18; İbnu Mace, Fiten, 17; Ebu Davud, Sünne, 1
    4- Aclûnî, Muhammed, Keşful Hafa, Daru İhyait Türasil Arabi, Beyrut, 1351 h., I, 150
    5- Bu konudaki görüşler için, bkz. Özler, Mevlüt, İslam Düşüncesinde 73 Fırka Kavramı, Nun Yay. İst. 1996, s. 29-39
    6- Bkz. Özler, s. 67-78
    7- Bakara, 27
    8- Lukman, 27
    9- Tevbe, 80
    10-Müslim, İman, 58
    11-Bkz. Özler, s. 93-95; Fığlalı, s. 5
    12-Fığlalı, s. 2
    13-Özler, s. 122
    14-Şatıbî, Ebu İshak, el İtisam, Darul Kütübil İlmiyye, Beyrut, 1995, s. 413
    15-Nursi, Said, Mektubat, Envar Neş. İst. 1993, s. 106
    16-Râzî, Fahreddin, Mefatihul Gayb (Tefsiru Kebir), Daru İhyait Türasil Arabi, XIV, 3; İbnu Kesir, Hafız, Tefsirul-Kur anil-Azim, Kahraman Yay. İst. 1985, III, 360; Kurtubi, Ebu Abdullah, El-Cami Liahkamil-Kuran, Darul-Kütübil-İlmiyye, Beyrut, 1993, VII, 90
    17-Enam, 153


    Doç Dr Şadi EREN


  6. 17.Şubat.2008, 23:04
    3
    ...demincek
    Hemen her dinde görüldüğü gibi İslam dininin mensupları da farklı mezheplere ayrılmışlardır. Bu mezhepler, Fığlalı nın ifadesiyle "İslam dininin itikadî ve amelî sahadaki düşünce ekolleridir."(1) Mezhep, gitmek anlamındaki Z-H-B kökünden türetilmiş bir kelime olup, "gidilen yol" anlamındadır. (2)Hz. Peygamber (asm) şu ifadeleriyle insanlık alemindeki ihtilaf gerçeğine işaret eder: "Yahudiler 71 fırkaya bölündü, Hıristiyanlar 72 fırkaya. Ümmetim ise 73 fırkaya bölünecek. Biri dışında hepsi ateşte olacak. Kurtulan fırka benim ve ashabımın yolundan gidenlerdir." (3) Zayıf bir rivayette ise,"biri dışında hepsi cennettedir" denilmiştir. (4)

    73 fırka ile ilgili hadislerin sıhhat durumu hakkında hayli konuşulmuşsa da, (5) bizce bu fırkalara bölünme, tarihi bir realitedir ve ilgili hadisler bu realitenin ifadesidir. Hadislerin sıhhati kabul edildiğinde "73 fırkadan muradın ne olduğu?" meselesi karşımıza çıkar. Bu konuda başlıca iki görüş vardır:


    1-73 fırka ifadesini hakikat anlamında kabul edenler.

    Bunlar başlıca itikadi fırkaları nazara verirler ve bunlardan çıkan tali kollarla 73 fırkaya tamamlarlar. Bu fırkaların başlıcaları, "Hariciler, Şia, Mutezile, Cebriye, Mürcie"dir. Bunlar ve bunlardan çıkan fırkalarla 73 rakamına ulaşmaya çalışan müellifler arasında tam bir ittifak yoktur. ( 6 )

    2-73 fırka ifadesini kesretten kinaye olarak görenler.

    Arapçada 7, 70, 700 gibi ifadeler çokluk ifade eder. Mesela, "yedi sema" (7)"yedi deniz", (8)"onlar için 70 defa da istiğfar etsen, Allah onları affetmeyecek." (9) "İman 70 küsur şubedir" (10)tarzındaki nass larda bunu görebiliriz.

    73 fırkadan herbiri kendini "fırka-i naciye" yani kurtulan fırka olarak kabul eder. (11)Fığlalı nın yorumuyla, "nasıl bugün siyasi partiler devleti ve milleti en iyi kendilerinin yönetebileceğini söylüyor ve bu işin gerektirdiği "en doğru fikrin" kendi partilerince ortaya konduğunu iddia ederek iktidar için hesaplar yapıyor, taraftar kazanma yollarını arıyorlarsa, İslam tarihinde gördüğümüz fırkalar da, en iyi ve en doğru fırkanın kendileri olduğunu ileri sürmüş ve sürmektedirler." (12)

    73 fırka hadislerinde geçen "biri dışında hepsi ateştedir" ifadesine Mevlüt Özler şöyle yaklaşır: "Bu bizzat narda (ateşte) olmayı değil, Kuran ve Sünnetin yolundan ibaret olan hakka, doğruya isabet edememeyi ifade eder... Hz. Peygamber böyle diyerek onların görüş ve düşüncelerinin yanlışlığına dikkat çekmiştir." (13)

    Şatıbî, aynı meselede şuna dikkat çeker: "Biri dışında hepsi ateştedir" ifadesi, zahirde tehdid hükmünü iktiza eder. Cehennemde ebedilik veya ebedi olmayış "meskutun anh"dır, yani belirtilmemiştir. Dolayısıyla cehennemde ebediliğe bu ifadede bir delil yoktur. Çünkü cehennemle tehdid kafirlere yönelik olabildiği gibi, asi müminlere de yönelik olabilmektedir." (14)

    Bediüzzaman, kurtulan fırkayı "Fırka-i naciye-i kamile" tabiriyle ifade eder. (15) Yani kamil manada kurtulan bir tanesi olacak, diğerleri az veya çok haktan inhiraf edeceklerdir.

    Hz. Peygamber yere bir çizgi çizer, "işte bu doğru yol" der. Sonra bu çizginin sağına soluna başka çizgiler çizer. "Bunlar da başka yollar... Bunlardan herbiri üzerinde o yola çağıran bir şeytan vardır" buyurur ve şu ayeti okur: (16) "İşte bu benim dosdoğru yolumdur, ona uyunuz. Başka yollara uymayın ki, sizi Onun (Allahın) yolundan ayırmasın..." (17)

    Malumdur ki iki nokta arasında en kısa mesafe, doğrudur. Bunun dışında yer alan eğriler, az veya çok doğrudan inhiraf etmişlerdir.

    Mesela, Allahın sıfatları konusunda, o sıfatları inkar eden muattıla tefrit, onları mahlukatın sıfatlarına benzeten müşebbihe ifrat etmişlerdir. "Allahın bizce keyfiyeti meçhul sıfatları vardır" diyen ehli sünnet ve cemaat ise, istikameti yakalamışlardır.

    Keza, kader meselesinde kaderi inkar eden mutezile tefrit, insanın hür iradesini reddeden cebriye ifrat etmiştir. "İlahi kader vardır. Fakat insan cüzi ihtiyari sahibidir, dolayısıyla mesuldür" diyen ehli sünnet ve cemaat istikameti ifade etmiştir.

    Bu iki misal gibi, 73 fırkayı meydana getiren ekoller, ya ifrat veya tefrit ucunda yer almışlardır. İstikametli yorum ise ehli sünnetin olmuştur.

    Kaynaklar: 1- Fığlalı, Ethem Ruhi, Çağımızda İtikadi İslam Mezhepleri, Selçuk Yay. İst. 1980, s. 1
    2-İbnu Manzur, Lisanul Arab, Daru Sadır, Beyrut, I, 393-394
    3- Tirmizi, İman,18; İbnu Mace, Fiten, 17; Ebu Davud, Sünne, 1
    4- Aclûnî, Muhammed, Keşful Hafa, Daru İhyait Türasil Arabi, Beyrut, 1351 h., I, 150
    5- Bu konudaki görüşler için, bkz. Özler, Mevlüt, İslam Düşüncesinde 73 Fırka Kavramı, Nun Yay. İst. 1996, s. 29-39
    6- Bkz. Özler, s. 67-78
    7- Bakara, 27
    8- Lukman, 27
    9- Tevbe, 80
    10-Müslim, İman, 58
    11-Bkz. Özler, s. 93-95; Fığlalı, s. 5
    12-Fığlalı, s. 2
    13-Özler, s. 122
    14-Şatıbî, Ebu İshak, el İtisam, Darul Kütübil İlmiyye, Beyrut, 1995, s. 413
    15-Nursi, Said, Mektubat, Envar Neş. İst. 1993, s. 106
    16-Râzî, Fahreddin, Mefatihul Gayb (Tefsiru Kebir), Daru İhyait Türasil Arabi, XIV, 3; İbnu Kesir, Hafız, Tefsirul-Kur anil-Azim, Kahraman Yay. İst. 1985, III, 360; Kurtubi, Ebu Abdullah, El-Cami Liahkamil-Kuran, Darul-Kütübil-İlmiyye, Beyrut, 1993, VII, 90
    17-Enam, 153


    Doç Dr Şadi EREN


  7. 17.Şubat.2008, 23:09
    4
    sitare
    ...demincek

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Ocak.2008
    Üye No: 8019
    Mesaj Sayısı: 502
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 34

    --->: Hadis İle İlgili Bir Soru

    yalnız unutulmaması gereken bir husus daha olduğunu düşünüyorum.
    Peygamberimiz (sav)'in bu mevzuya değindiğini kabul edersek illa tek düşünelesi kısım 73 fırka kısmı değildir.
    önemli olan kısmı "Allahın ipine sımsıkı sarılın" ayetinin bizlere vurgulanması değilmidir..Peygamberimizin yolu Kuran değil miydi..Kuran Allah kelamı değilmi..
    sayıda yada isimlerde takılmaktan ziyade içeriklere bakılsa ve keşke kritere dikkat edilse.oysa hadis tartışılıyor ve acaba o sayıya erişildimi erişilmedimi hesabı yapılıyor..

    Rabbim yolundan ayırmasın..


  8. 17.Şubat.2008, 23:09
    4
    ...demincek
    yalnız unutulmaması gereken bir husus daha olduğunu düşünüyorum.
    Peygamberimiz (sav)'in bu mevzuya değindiğini kabul edersek illa tek düşünelesi kısım 73 fırka kısmı değildir.
    önemli olan kısmı "Allahın ipine sımsıkı sarılın" ayetinin bizlere vurgulanması değilmidir..Peygamberimizin yolu Kuran değil miydi..Kuran Allah kelamı değilmi..
    sayıda yada isimlerde takılmaktan ziyade içeriklere bakılsa ve keşke kritere dikkat edilse.oysa hadis tartışılıyor ve acaba o sayıya erişildimi erişilmedimi hesabı yapılıyor..

    Rabbim yolundan ayırmasın..


  9. 17.Şubat.2008, 23:19
    5
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    --->: Hadis İle İlgili Bir Soru

    Alıntı
    73 fırka ile ilgili hadislerin sıhhat durumu hakkında hayli konuşulmuşsa da, (5) bizce bu fırkalara bölünme, tarihi bir realitedir ve ilgili hadisler bu realitenin ifadesidir. Hadislerin sıhhati kabul edildiğinde "73 fırkadan muradın ne olduğu?" meselesi karşımıza çıkar.

    5- Bu konudaki görüşler için, bkz. Özler, Mevlüt, İslam Düşüncesinde 73 Fırka Kavramı, Nun Yay. İst. 1996, s. 29-39


    ZiyaN Nickli Üyeden Alıntı
    yalnız unutulmaması gereken bir husus daha olduğunu düşünüyorum.
    Peygamberimiz (sav)'in bu mevzuya değindiğini kabul edersek illa tek düşünelesi kısım 73 fırka kısmı değildir.
    önemli olan kısmı "Allahın ipine sımsıkı sarılın" ayetinin bizlere vurgulanması değilmidir..Peygamberimizin yolu Kuran değil miydi..Kuran Allah kelamı değilmi..
    sayıda yada isimlerde takılmaktan ziyade içeriklere bakılsa ve keşke kritere dikkat edilse.oysa hadis tartışılıyor ve acaba o sayıya erişildimi erişilmedimi hesabı yapılıyor..

    Rabbim yolundan ayırmasın..
    evet sayıya takılmamak lazım.
    benim hadisten aldığım mesaj: "Kur'ana ve Sünnete tutunun kurtulan fırka olursunuz" mesajıdır

    Allah cc razı olsun Ecir ve Ziyan hocam


  10. 17.Şubat.2008, 23:19
    5
    Administrator
    Alıntı
    73 fırka ile ilgili hadislerin sıhhat durumu hakkında hayli konuşulmuşsa da, (5) bizce bu fırkalara bölünme, tarihi bir realitedir ve ilgili hadisler bu realitenin ifadesidir. Hadislerin sıhhati kabul edildiğinde "73 fırkadan muradın ne olduğu?" meselesi karşımıza çıkar.

    5- Bu konudaki görüşler için, bkz. Özler, Mevlüt, İslam Düşüncesinde 73 Fırka Kavramı, Nun Yay. İst. 1996, s. 29-39


    ZiyaN Nickli Üyeden Alıntı
    yalnız unutulmaması gereken bir husus daha olduğunu düşünüyorum.
    Peygamberimiz (sav)'in bu mevzuya değindiğini kabul edersek illa tek düşünelesi kısım 73 fırka kısmı değildir.
    önemli olan kısmı "Allahın ipine sımsıkı sarılın" ayetinin bizlere vurgulanması değilmidir..Peygamberimizin yolu Kuran değil miydi..Kuran Allah kelamı değilmi..
    sayıda yada isimlerde takılmaktan ziyade içeriklere bakılsa ve keşke kritere dikkat edilse.oysa hadis tartışılıyor ve acaba o sayıya erişildimi erişilmedimi hesabı yapılıyor..

    Rabbim yolundan ayırmasın..
    evet sayıya takılmamak lazım.
    benim hadisten aldığım mesaj: "Kur'ana ve Sünnete tutunun kurtulan fırka olursunuz" mesajıdır

    Allah cc razı olsun Ecir ve Ziyan hocam


  11. 19.Şubat.2008, 00:13
    6
    Ecir
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Temmuz.2007
    Üye No: 1608
    Mesaj Sayısı: 952
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 15
    Yaş: 29
    Bulunduğu yer: Sükûtun kıyısı...

    --->: Hadis İle İlgili Bir Soru

    ZiyaN Nickli Üyeden Alıntı
    yalnız unutulmaması gereken bir husus daha olduğunu düşünüyorum.
    ZiyaN Nickli Üyeden Alıntı
    Peygamberimiz (sav)'in bu mevzuya değindiğini kabul edersek illa tek düşünelesi kısım 73 fırka kısmı değildir.
    önemli olan kısmı "Allahın ipine sımsıkı sarılın" ayetinin bizlere vurgulanması değilmidir..Peygamberimizin yolu Kuran değil miydi..Kuran Allah kelamı değilmi..
    sayıda yada isimlerde takılmaktan ziyade içeriklere bakılsa ve keşke kritere dikkat edilse.oysa hadis tartışılıyor ve acaba o sayıya erişildimi erişilmedimi hesabı yapılıyor..

    Rabbim yolundan ayırmasın..


    ZiyaN kardeşim;
    Söylediğiniz sözleri üstüme alındım eğer yanlış anladıysam hakkınızı helal edin.
    Dikkat ederseniz yönelttiğim soruda 73 fırka ile ilgili herhangi bir soru geçmemiştir..
    Sadece sıhhat derecesini merak ettim ki; sizin verdiğiniz açıklamada zayıfta olsa bunun tam tersi hadisin mevcut olduğu belirtilmiş.
    73 fırka konusuna gelince;
    Yazının sonunda tarihi bir reailte olduğu ifade edilmiş lakin bana göre önemli olan bu realiteyi algılama şeklidir.
    Alıntı
    Peygamberimizin yolu Kuran değil miydi..Kuran Allah kelamı değilmi..
    Alıntı
    sayıda yada isimlerde takılmaktan ziyade içeriklere bakılsa ve keşke kritere dikkat edilse
    Muhakak öyle ,
    Hadisin sonunda peygamber efendimizin belirtmiş olduğu kurtulan fırka'nın
    mumsemanın belirttiği gibi ;
    Kur'ana ve Sünnete tutunan ümmet olduğunu ;
    Şadi EREN hocanın vermiş olduğu örnekte aklında hala soru işareti bulunanlar için netliğe kavuşturmanın faydası olacağı kanaatindeyim
    Alıntı
    Hz. Peygamber yere bir çizgi çizer, "işte bu doğru yol" der. Sonra bu çizginin sağına soluna başka çizgiler çizer. "Bunlar da başka yollar... Bunlardan herbiri üzerinde o yola çağıran bir şeytan vardır" buyurur ve şu ayeti okur: (16) "İşte bu benim dosdoğru yolumdur, ona uyunuz. Başka yollara uymayın ki, sizi Onun (Allahın) yolundan ayırmasın..." (17)
    Ayet ve hadislerlede sabit olduğunu görüyoruz.


    Belirtilen düşüncelerden dolayı Allah sizlerden razı olsun.


  12. 19.Şubat.2008, 00:13
    6
    Devamlı Üye
    ZiyaN Nickli Üyeden Alıntı
    yalnız unutulmaması gereken bir husus daha olduğunu düşünüyorum.
    ZiyaN Nickli Üyeden Alıntı
    Peygamberimiz (sav)'in bu mevzuya değindiğini kabul edersek illa tek düşünelesi kısım 73 fırka kısmı değildir.
    önemli olan kısmı "Allahın ipine sımsıkı sarılın" ayetinin bizlere vurgulanması değilmidir..Peygamberimizin yolu Kuran değil miydi..Kuran Allah kelamı değilmi..
    sayıda yada isimlerde takılmaktan ziyade içeriklere bakılsa ve keşke kritere dikkat edilse.oysa hadis tartışılıyor ve acaba o sayıya erişildimi erişilmedimi hesabı yapılıyor..

    Rabbim yolundan ayırmasın..


    ZiyaN kardeşim;
    Söylediğiniz sözleri üstüme alındım eğer yanlış anladıysam hakkınızı helal edin.
    Dikkat ederseniz yönelttiğim soruda 73 fırka ile ilgili herhangi bir soru geçmemiştir..
    Sadece sıhhat derecesini merak ettim ki; sizin verdiğiniz açıklamada zayıfta olsa bunun tam tersi hadisin mevcut olduğu belirtilmiş.
    73 fırka konusuna gelince;
    Yazının sonunda tarihi bir reailte olduğu ifade edilmiş lakin bana göre önemli olan bu realiteyi algılama şeklidir.
    Alıntı
    Peygamberimizin yolu Kuran değil miydi..Kuran Allah kelamı değilmi..
    Alıntı
    sayıda yada isimlerde takılmaktan ziyade içeriklere bakılsa ve keşke kritere dikkat edilse
    Muhakak öyle ,
    Hadisin sonunda peygamber efendimizin belirtmiş olduğu kurtulan fırka'nın
    mumsemanın belirttiği gibi ;
    Kur'ana ve Sünnete tutunan ümmet olduğunu ;
    Şadi EREN hocanın vermiş olduğu örnekte aklında hala soru işareti bulunanlar için netliğe kavuşturmanın faydası olacağı kanaatindeyim
    Alıntı
    Hz. Peygamber yere bir çizgi çizer, "işte bu doğru yol" der. Sonra bu çizginin sağına soluna başka çizgiler çizer. "Bunlar da başka yollar... Bunlardan herbiri üzerinde o yola çağıran bir şeytan vardır" buyurur ve şu ayeti okur: (16) "İşte bu benim dosdoğru yolumdur, ona uyunuz. Başka yollara uymayın ki, sizi Onun (Allahın) yolundan ayırmasın..." (17)
    Ayet ve hadislerlede sabit olduğunu görüyoruz.


    Belirtilen düşüncelerden dolayı Allah sizlerden razı olsun.


  13. 19.Şubat.2008, 00:16
    7
    sitare
    ...demincek

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Ocak.2008
    Üye No: 8019
    Mesaj Sayısı: 502
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 34

    --->: Hadis İle İlgili Bir Soru

    estğ Ecir kardeşim..
    lafım direkt olarak size değildi..genel anlamda söyledim sadece
    Allah razı olsun konu için...


  14. 19.Şubat.2008, 00:16
    7
    ...demincek
    estğ Ecir kardeşim..
    lafım direkt olarak size değildi..genel anlamda söyledim sadece
    Allah razı olsun konu için...


  15. 16.Ocak.2014, 16:54
    8
    jerusselam
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2013
    Üye No: 100353
    Mesaj Sayısı: 4,172
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 42

    Cevap: Hadis İle İlgili Bir Soru

    Fırkai naciye denilen kurtulan tek fırka Kitap ve Sünnetle amel eden ehli sünnettir.


  16. 16.Ocak.2014, 16:54
    8
    Devamlı Üye
    Fırkai naciye denilen kurtulan tek fırka Kitap ve Sünnetle amel eden ehli sünnettir.





+ Yorum Gönder