+ Yorum Gönder
Soru ve Cevaplar ve Sizden gelen sorular Kategorisinden Bu vakte kadar namazda avret yeri açık olmuş Konusununa Bakıyorsunuz..
  1. Gül988
    Devamlı Üye
    Reklam

    Bu vakte kadar namazda avret yeri açık olmuş

    Reklam





    Bu vakte kadar namazda avret yeri açık olmuş Mumsema Selam aleyküm. Namaza başladığımda annemle namaz elbisesi almıştık ama elbise öyleydi ki çenemin altı acıktı. Bu vakte kadar ben de annemde hepimiz oyle kılmışız (gerçi annem mezheb taklit etmiyor yani bilmiyor ) ve bu yakınlar benim aklıma geldi acaba çene altı açık mı olmalı bağlı mı olmalı internetde namaz kılan kadın şekilinde baktım gördüğüm ki ( ben öyle gördüm belkide öyle değildi ) belki çene altı acıktı . Ondan sonra kıldım namazları ama hep aklımdaydı Ve sonradan ögrendim çene altı avrettir. Bu vakte kadar kıldığım namazları kaza etmek gerekir mi ?





  2. Şem'a
    YÖNETİCİ

    Yorum: Bu vakte kadar namazda avret yeri açık olmuş


    Reklam


    Namazda ile dışarda kapalılık yani örtünme şekli aynıdır, yani çene altı avrettir örtünmelidir ama kıldığın namaz geçerlidir kaza etmene gerek yok

  3. MERAK EHLİ
    Devamlı Üye
    Erkek te kadında avret yerlerinin dörte biri açık olsa namaz bozulur deniliyor. Ama inşAllah kabul buyurur Allah namazlarımızı eksikleriyle hatalarıyla.
    Namazın şartlarından ikincisi de avret yerlerini kapalı tutmaktır. Şârîin namazda kapatılmasını emrettiği avret mahallerinin açık olması hâ*linde kılınan namaz safaîh olmaz. Ancak bir kişi, avret yerini kapatacak bir örtü bulamazsa, avret yerleri açık olarak kılmış olduğu namaz sahîh olur.
    Hanefiler dediler ki: Erkeğin namazdaki avret ölçüsü, göbekle diz arasıdır. Yine bu mezhebe göre göbek, avret mahallinden sayılmamakta, diz ise avret mahalline dâhil edilmektedir. Cariyeler de bu hususta erkekler gibidirler. Ancak bunların fazla olarak karınlarının tümü ve sırtları da avret mahalline dâhildir. Yan taraflarına gelince bunların karın etrafında olan kı*sımları karından; sırt etrafında olan kısımları sırttan sayılır. Hür kadının avret mahallinin ölçüsü, kulaklarının üstünden, aşağı inen saçları da dahil olmak üzere bütün bedenidir. Çünkü Rasûlullah (s.a.s.):

    “Kadın avrettir.” [168] buyurmuşlardır. Yalnız kadının avuç içleri avret sayılmaz. Ellerinin sırtı da avret sayılır. Ayaklarının dış yü*zü avretten sayılmamakta, tabanıysa avretten sayılmaktadır. buna göre hüküm vermek lazım.

  4. Gül988
    Devamlı Üye
    Selam aleyküm hocam . hocam peki abdesti de yalnış almışdımsa o vakte kadar ? Yani kaç ay Yeni başladığımda abdesti de yalnış almışım . Başımın 4te birini degil Şafii mezhebine göre yapmışım bilmiyordum (( kaza etmem gerekir mi ? Diğer hoca gerekir diyor ..

  5. imam
    Üye
    Hayır kaza etmene gerek yok. Yeter ki bir mezhepte çıkış yolu olsun yeter

  6. Rose_love
    Devamlı Üye
    Nasil yani, cenemizin basimizdaki cenemizin alti avret mi? Basortusunu nasil takmaliyiz o zaman?

  7. Rose_love
    Devamlı Üye
    Lutfen bana fotografla nasil olmasi gerektigini gosterirmisiniz

  8. Gül988
    Devamlı Üye
    Selam aleyküm kardeşim , ben elbiseyi çenemin üstüne kadar uzatıp Bi şeyle tıkıyordum . Böyle gitmeyince sadece boğazlı Bi şey giyiyorum Ve çenemin üstüne cekiyorum oyle kılıyorum

  9. Rose_love
    Devamlı Üye
    Yani cenemizin alti gozukmiycekmi boyun ile cene arasindaki o yer?

  10. Gül988
    Devamlı Üye
    evet kardesim

+ Yorum Gönder