Konusunu Oylayın.: Bir müslümana kafir demek

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 3 kişi
Bir müslümana kafir demek
  1. 14.Haziran.2016, 14:13
    13
    Mavisever
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Ocak.2016
    Üye No: 107598
    Mesaj Sayısı: 41
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Bir müslümana kafir demek

    reklam


    Cevap: Bir müslümana kafir demek isimli yazı www.Mumsema.comCevap: Bir müslümana kafir demek
    Amin, İnşaAllah bizler ve tüm sevdiklerimiz imanlarımızı kurtarırız. Allah bu yolda tüm müminlere kolaylıklar versin. Sağolasın,ben de varsa helal ediyorum hakkımı. Evet doğru, Allah'ın izniyle Kelime-i Tevhid'i içimize işlemeliyiz.Açıkçası bu konularla ilgili okumak konusu aynen dediğin gibi takıntı oldu bende.Zamanında kaynağını tam araştırmadan bazı dini internet sitelerinde Elfaz-ı Küfür'le ilgili yazılar okumuştum. "Hangi durumda küfre girilir?Kişi ne söylerse,ne yaparsa küfre girer?" şeklinde yazılar... Zamanla yaptığım bir çok hareketimde ve sözümde küfür görür oldum.Belki de bana öyle geliyordu. Allah muhafaza dinden çıkmışım gibi hisseder oldum bir çok kez.Allah muhafaza eğer bu yönde detaylı açıklamalar içeren bir kitap okumazsam,bilgi eksikliği yüzünden küfre girersem diye korkuyorum.Ama bu kez de okursam dediğin gibi takıntım daha da artabilir.Ne yapmalıyım,tıkandım kaldım.Evet,zikir çok önemli dediğin gibi.Ama bu takıntı hali zikir esnasında da olursa kendimi zikre veremem ki.Zikir çekerken bu durum olursa ne yapmalıyım?


  2. 14.Haziran.2016, 14:13
    13
    Mavisever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    reklam


    Amin, İnşaAllah bizler ve tüm sevdiklerimiz imanlarımızı kurtarırız. Allah bu yolda tüm müminlere kolaylıklar versin. Sağolasın,ben de varsa helal ediyorum hakkımı. Evet doğru, Allah'ın izniyle Kelime-i Tevhid'i içimize işlemeliyiz.Açıkçası bu konularla ilgili okumak konusu aynen dediğin gibi takıntı oldu bende.Zamanında kaynağını tam araştırmadan bazı dini internet sitelerinde Elfaz-ı Küfür'le ilgili yazılar okumuştum. "Hangi durumda küfre girilir?Kişi ne söylerse,ne yaparsa küfre girer?" şeklinde yazılar... Zamanla yaptığım bir çok hareketimde ve sözümde küfür görür oldum.Belki de bana öyle geliyordu. Allah muhafaza dinden çıkmışım gibi hisseder oldum bir çok kez.Allah muhafaza eğer bu yönde detaylı açıklamalar içeren bir kitap okumazsam,bilgi eksikliği yüzünden küfre girersem diye korkuyorum.Ama bu kez de okursam dediğin gibi takıntım daha da artabilir.Ne yapmalıyım,tıkandım kaldım.Evet,zikir çok önemli dediğin gibi.Ama bu takıntı hali zikir esnasında da olursa kendimi zikre veremem ki.Zikir çekerken bu durum olursa ne yapmalıyım?


  3. 14.Haziran.2016, 14:59
    14
    Kloroplast
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Haziran.2016
    Üye No: 108699
    Mesaj Sayısı: 97
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Bir müslümana kafir demek

    reklam


    Kardeşim kelime-i tevhid zikrini söylerken bu düşüncelerin(küfre düştüm mü?) gelmesi birşey ifade etmez ki(imandan şüphe etmek dışında).Çünkü sen bu zikri söylerken her defasında imanını tazelemiş oluyorsun,dinden çıkmış olsanda girmiş oluyorsun.İmanını ve kalbini bu zikir ile cilalamış oluyorsun.her söylediğinde cila atıyorsun iman nurunu parlatıyorsun,ışıl ışıl oluyor bunun için kalbine nakş edersen ölüm anında da imanını tazelemiş olarak gidersin.ölüm anında dilinde mecal yoksa bile kalbin zaten Lâ ilahe...diye başlar illallAllah diye bitirir.

    Yani bu zikir esnasında bu takıntı olursa kendimi zikre veremem diye soruyor olman kelime-i tevhidin ne demek olduğunu idrak edemeyişini gösteriyor kardeşim.

    Şimdi sen sormazsında ben söylüyeyim ölüm anında peygamberimiz dil ile ne diyordu Refîk-i a'la' ama peygamberimizin kalbi zaten hep Allah aşkı,zikir-sevgi-muhabbet-bağlılık-kelime-i tevhid halindeydi.yani kardeşim demek istediğim bu zikri ve manasını kalbine indir birşey olmaz.

    Böyle takıntı yapacaksan bu tür kitaplar okumaman daha iyi.Allah'ı seviyorsan,emir ve yasaklarını gözetiyorsan vs. Allah senin canının kafir olarak çıkmasını ister mi hiç kardeşim.istemez tabi.korkma..!ölümünden önce O halleder.bırak kendini Allah'a hiç bişe olmaz.


  4. 14.Haziran.2016, 14:59
    14
    Kloroplast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    reklam


    Kardeşim kelime-i tevhid zikrini söylerken bu düşüncelerin(küfre düştüm mü?) gelmesi birşey ifade etmez ki(imandan şüphe etmek dışında).Çünkü sen bu zikri söylerken her defasında imanını tazelemiş oluyorsun,dinden çıkmış olsanda girmiş oluyorsun.İmanını ve kalbini bu zikir ile cilalamış oluyorsun.her söylediğinde cila atıyorsun iman nurunu parlatıyorsun,ışıl ışıl oluyor bunun için kalbine nakş edersen ölüm anında da imanını tazelemiş olarak gidersin.ölüm anında dilinde mecal yoksa bile kalbin zaten Lâ ilahe...diye başlar illallAllah diye bitirir.

    Yani bu zikir esnasında bu takıntı olursa kendimi zikre veremem diye soruyor olman kelime-i tevhidin ne demek olduğunu idrak edemeyişini gösteriyor kardeşim.

    Şimdi sen sormazsında ben söylüyeyim ölüm anında peygamberimiz dil ile ne diyordu Refîk-i a'la' ama peygamberimizin kalbi zaten hep Allah aşkı,zikir-sevgi-muhabbet-bağlılık-kelime-i tevhid halindeydi.yani kardeşim demek istediğim bu zikri ve manasını kalbine indir birşey olmaz.

    Böyle takıntı yapacaksan bu tür kitaplar okumaman daha iyi.Allah'ı seviyorsan,emir ve yasaklarını gözetiyorsan vs. Allah senin canının kafir olarak çıkmasını ister mi hiç kardeşim.istemez tabi.korkma..!ölümünden önce O halleder.bırak kendini Allah'a hiç bişe olmaz.


  5. 14.Haziran.2016, 17:22
    15
    TAHARETTİN
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Şubat.2016
    Üye No: 107723
    Mesaj Sayısı: 51
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Bir müslümana kafir demek

    Sonuç ne anlayamadım ki bişey anlaşılmıyor.Ben bi örnek vereyim barı hatalımıydım değilmiydim cevap verin.
    Geçen aylarda adamın biri ile adamın biri dediğimde öz kardeşim ikna etmeye çalışıyorum da adam acaip bi şartlanmış ikna olacak gibi değil Allah cennete cehenneme gidecekleri biliyor neden insanları yarattı,neden şunu yapacaz neden bunu yapmayacaz acaip acaip konuşuyor.İnanmıyorum dedi konuyu kapattı üstelemedim.Geçen gün ramazan ramazan rakı içiyor o esnada ezan okunuyor hoca nefes almak için durduğunda o bi yudum çekiyor hoca okumaya başladığında içmeyi kesiyor.Sanki bi itikatlı havalarında."Ulen sen ne kafir adamsın zındık" dedim.Oda sen bana kafir diyemezsin ben itikatlı biriyim içki içiyorum günahı bana ama sen bana kafir diyerek direk kafir oldun dedi.Gerçi haklı yanlarıda var ilim olmadan konuşmak son derece yanlış bişey bi dahada buna benzer hiçbi yorum yapmayacam


  6. 14.Haziran.2016, 17:22
    15
    Sonuç ne anlayamadım ki bişey anlaşılmıyor.Ben bi örnek vereyim barı hatalımıydım değilmiydim cevap verin.
    Geçen aylarda adamın biri ile adamın biri dediğimde öz kardeşim ikna etmeye çalışıyorum da adam acaip bi şartlanmış ikna olacak gibi değil Allah cennete cehenneme gidecekleri biliyor neden insanları yarattı,neden şunu yapacaz neden bunu yapmayacaz acaip acaip konuşuyor.İnanmıyorum dedi konuyu kapattı üstelemedim.Geçen gün ramazan ramazan rakı içiyor o esnada ezan okunuyor hoca nefes almak için durduğunda o bi yudum çekiyor hoca okumaya başladığında içmeyi kesiyor.Sanki bi itikatlı havalarında."Ulen sen ne kafir adamsın zındık" dedim.Oda sen bana kafir diyemezsin ben itikatlı biriyim içki içiyorum günahı bana ama sen bana kafir diyerek direk kafir oldun dedi.Gerçi haklı yanlarıda var ilim olmadan konuşmak son derece yanlış bişey bi dahada buna benzer hiçbi yorum yapmayacam


  7. 14.Haziran.2016, 18:43
    16
    Kloroplast
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Haziran.2016
    Üye No: 108699
    Mesaj Sayısı: 97
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Bir müslümana kafir demek

    İnanmıyorum demişya kardeşim o an artık ona müslüman diyemezsin ama o an itibari ile yarın belki tövbe etmiş olabilir bu yüzden sadece tövbe etmediyse eğer kafirdir diye bil yeter.aradan zaman geçmiş tövbe edip edmediğini bilemezsin bu yüzden tövbe etmediyse eğer kafirdir onun için böyle bilmeli ve tek başına kafir kelimesini kullanmamalısın.

    İlla yüzüne kafir diyecen diye birşey yok az peygamberimizi örnek alın peygamberimiz yolda yürürken;putu eline almış yanından geçen kafirlere ya da konuştuğu kafirlere tuüü kafir-melun mu diyordu.cahillik etme..!


  8. 14.Haziran.2016, 18:43
    16
    Kloroplast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    İnanmıyorum demişya kardeşim o an artık ona müslüman diyemezsin ama o an itibari ile yarın belki tövbe etmiş olabilir bu yüzden sadece tövbe etmediyse eğer kafirdir diye bil yeter.aradan zaman geçmiş tövbe edip edmediğini bilemezsin bu yüzden tövbe etmediyse eğer kafirdir onun için böyle bilmeli ve tek başına kafir kelimesini kullanmamalısın.

    İlla yüzüne kafir diyecen diye birşey yok az peygamberimizi örnek alın peygamberimiz yolda yürürken;putu eline almış yanından geçen kafirlere ya da konuştuğu kafirlere tuüü kafir-melun mu diyordu.cahillik etme..!


  9. 21.Haziran.2016, 14:36
    17
    Mavisever
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Ocak.2016
    Üye No: 107598
    Mesaj Sayısı: 41
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Bir müslümana kafir demek

    Ah be kloroplast kardeşim; sağolasın yardımcı olmaya çalışıyorsun da,bazı ifadelerde yine sorun var ne yazık ki... (Üslubu kastettim.) Hani daha önce de demiştim ya bazı ifadelerden rahatsız olduğumu... Yine ona benzer durumlar... Belki sen yine iyi bir anlamda demiş olabilirsin,doğrudur.Ama burası yazı ortamı olduğu için ses tonu,vurgu gibi araçlar olmadığından dolayı genel olarak tam anlaşılamama veya yanlış anlaşılma durumları söz konusu... O yüzden şahsen buraya yazarken günlük hayata göre mümkün olduğunca daha bir dikkatli konuşmaya çalışıyorum.Çünkü yanlış anlaşılma durumları mevcut... Mesela "kelime-i tevhidin ne demek olduğunu idrak edemeyişini gösteriyor kardeşim." cümlesi... Tamam,doğrudur;iyi idrak edememiş olabilirim.Ama onun yerine sözü biraz daha yumuşatıp "Kelime-i Tevhid'in anlamı biraz anlaşılmamış sanki" şeklinde söylemek daha uygun değil midir?Çünkü 2. tekil şahıs olarak kullanılan sözler kişinin direkt egosuna hitap eder.Söylenen söz ne kadar doğru olursa olsun hitap edilen kişinin bilinçaltı istem dışı bir şekilde bunu bir saldırı gibi algılayabilir ve bunun sonucunda savunmaya geçme ihtimali yükselir.Bu söylediğim durum her insan için geçerli... Bu yüzden ne söylendiği kadar en az nasıl söylendiği de önemli olsa gerek... Ne de olsa tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır demişler.Ve buna ek olarak; "Şimdi sen sormazsında ben söylüyeyim" ifadesi de sıkıntılı... Hiç bir insan karşısındakinin kalbini,düşüncelerini kesin olarak bilemez ki,hatta onu bırak kendi kalbini bile tam olarak bilemez.Sanıyorum ki sen de onaylarsın beni,kesin bir şekilde kalpleri en iyi Allah bilir çünkü.Ya ben dediğinin aksine gerçekten öyle bir soru soracak olsaydım?Sormayacağımın bir garantisi mi vardı?Kusura bakma;bu eleştirilerimi kalp kırmak için değil,bazı konularda yardımcı olmak için yapıyorum.Elbette sen de nasıl konuşulacağını bilirsin,ve sanıyorum ki bir anlık dalgınlıktan dolayı böyle ifadeler olmuş olsa gerek... Çünkü resmin yani mesajının bütününe bakıyorum; genelde hep olumlu ifadeler mevcut... Eğer dediğim noktalara da değinirsen Allah'ın izniyle daha iyi olacak kardeşim.
    Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim.Evet,dediğin gibi benim durumumda olan biri böyle kitaplar okumamalı... Veya okursa da çok dikkatli bir şekilde,hatta bir hocanın gözetimi altında okumalı... Çünkü ister istemez olumsuz etkileniyorum.Aynen, Allah hiç bir mümin kulunun kafir olarak ölmesini tabi ki.Yapmamız gereken; Allah'ın Kur'an'da emrettiği gibi havf ve reca arasında olmak...
    Bu arada bazı dini sitelerde, çıkılan kapıdan geri girilmesi gerektiği yazıyordu.Yani kafir olan birinin o küfrüne tövbe etmeden Kelime-i Tevhid veya Kelime-i Şehadet getirse de müslüman olmayacağı yazıyordu yanlış anlamadıysam.Doğru mudur bu bilgi? Bir de ilk cümlede demişsin ya;imandan şüphe etmek diye... İman esasları konusunda şüphem yok Hamdolsun (Gerçi ara sıra o konularda da vesvese gelmiyor değil.) Ama benim şüphelerimi biliyorsun, Elfaz-ı küfür üzerine... Ve bir buçuk sene önce bazen öyle bir hal alıyordu ki bu durum; attığım her bir adımda,söylediğim her bir harfte "bu yaptığım işte küfür mü var,acaba küfre mi girdim?" diye düşünür olmuştum.Ve ben eğer küfre girdimse yaptığım hiç bir ibadet kabul olmaz bilgisini düşündükçe içim içimi kemiriyordu.Ayrıca elfaz-ı küfür ile ilgili kitaplarda ve sitelerde birbirlerinden farklı bilgilerin yazdığı da oluyor.Kimisi küfre girmenin kolay olduğunu söylerken,kimisi de küfre girmenin zor olduğunu ve bunun için özel bir niyet ve eylem gerektiğini söylüyordu.Birbirine zıt iki bilgi;şimdi ben hangisine inanayım?


  10. 21.Haziran.2016, 14:36
    17
    Mavisever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Ah be kloroplast kardeşim; sağolasın yardımcı olmaya çalışıyorsun da,bazı ifadelerde yine sorun var ne yazık ki... (Üslubu kastettim.) Hani daha önce de demiştim ya bazı ifadelerden rahatsız olduğumu... Yine ona benzer durumlar... Belki sen yine iyi bir anlamda demiş olabilirsin,doğrudur.Ama burası yazı ortamı olduğu için ses tonu,vurgu gibi araçlar olmadığından dolayı genel olarak tam anlaşılamama veya yanlış anlaşılma durumları söz konusu... O yüzden şahsen buraya yazarken günlük hayata göre mümkün olduğunca daha bir dikkatli konuşmaya çalışıyorum.Çünkü yanlış anlaşılma durumları mevcut... Mesela "kelime-i tevhidin ne demek olduğunu idrak edemeyişini gösteriyor kardeşim." cümlesi... Tamam,doğrudur;iyi idrak edememiş olabilirim.Ama onun yerine sözü biraz daha yumuşatıp "Kelime-i Tevhid'in anlamı biraz anlaşılmamış sanki" şeklinde söylemek daha uygun değil midir?Çünkü 2. tekil şahıs olarak kullanılan sözler kişinin direkt egosuna hitap eder.Söylenen söz ne kadar doğru olursa olsun hitap edilen kişinin bilinçaltı istem dışı bir şekilde bunu bir saldırı gibi algılayabilir ve bunun sonucunda savunmaya geçme ihtimali yükselir.Bu söylediğim durum her insan için geçerli... Bu yüzden ne söylendiği kadar en az nasıl söylendiği de önemli olsa gerek... Ne de olsa tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır demişler.Ve buna ek olarak; "Şimdi sen sormazsında ben söylüyeyim" ifadesi de sıkıntılı... Hiç bir insan karşısındakinin kalbini,düşüncelerini kesin olarak bilemez ki,hatta onu bırak kendi kalbini bile tam olarak bilemez.Sanıyorum ki sen de onaylarsın beni,kesin bir şekilde kalpleri en iyi Allah bilir çünkü.Ya ben dediğinin aksine gerçekten öyle bir soru soracak olsaydım?Sormayacağımın bir garantisi mi vardı?Kusura bakma;bu eleştirilerimi kalp kırmak için değil,bazı konularda yardımcı olmak için yapıyorum.Elbette sen de nasıl konuşulacağını bilirsin,ve sanıyorum ki bir anlık dalgınlıktan dolayı böyle ifadeler olmuş olsa gerek... Çünkü resmin yani mesajının bütününe bakıyorum; genelde hep olumlu ifadeler mevcut... Eğer dediğim noktalara da değinirsen Allah'ın izniyle daha iyi olacak kardeşim.
    Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim.Evet,dediğin gibi benim durumumda olan biri böyle kitaplar okumamalı... Veya okursa da çok dikkatli bir şekilde,hatta bir hocanın gözetimi altında okumalı... Çünkü ister istemez olumsuz etkileniyorum.Aynen, Allah hiç bir mümin kulunun kafir olarak ölmesini tabi ki.Yapmamız gereken; Allah'ın Kur'an'da emrettiği gibi havf ve reca arasında olmak...
    Bu arada bazı dini sitelerde, çıkılan kapıdan geri girilmesi gerektiği yazıyordu.Yani kafir olan birinin o küfrüne tövbe etmeden Kelime-i Tevhid veya Kelime-i Şehadet getirse de müslüman olmayacağı yazıyordu yanlış anlamadıysam.Doğru mudur bu bilgi? Bir de ilk cümlede demişsin ya;imandan şüphe etmek diye... İman esasları konusunda şüphem yok Hamdolsun (Gerçi ara sıra o konularda da vesvese gelmiyor değil.) Ama benim şüphelerimi biliyorsun, Elfaz-ı küfür üzerine... Ve bir buçuk sene önce bazen öyle bir hal alıyordu ki bu durum; attığım her bir adımda,söylediğim her bir harfte "bu yaptığım işte küfür mü var,acaba küfre mi girdim?" diye düşünür olmuştum.Ve ben eğer küfre girdimse yaptığım hiç bir ibadet kabul olmaz bilgisini düşündükçe içim içimi kemiriyordu.Ayrıca elfaz-ı küfür ile ilgili kitaplarda ve sitelerde birbirlerinden farklı bilgilerin yazdığı da oluyor.Kimisi küfre girmenin kolay olduğunu söylerken,kimisi de küfre girmenin zor olduğunu ve bunun için özel bir niyet ve eylem gerektiğini söylüyordu.Birbirine zıt iki bilgi;şimdi ben hangisine inanayım?


  11. 21.Haziran.2016, 16:21
    18
    Kloroplast
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Haziran.2016
    Üye No: 108699
    Mesaj Sayısı: 97
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Bir müslümana kafir demek

    Yok be Mavisever kardeşim ne alakası var.sandığın gibi değil.sanırım sen duygusal bir insan olduğun için böyle yazdığım en ufak şeyden dahi acaba burda bana bunumu demek istedi vs. diye incip çokcabuk kırılabiliyorsun.ben sandığın gibi insanları kıran,aşağılayan,ötekileştiren;insanların kusurlarıyla dalga geçen,alay eden bir tip değilim ki :- D

    Ayrıca yazında ki alt paragrafta değindiğin kısım ile ilgili hadis varken fazla söze gerek yok gibi;

    “İmanınızı ‘Lâ ilâhe illallah’ sözü ile tecdit ediniz ve yenileyiniz.” . (Müsned ,II/359; et-Terğib ve’t- Terhib, II/415)


  12. 21.Haziran.2016, 16:21
    18
    Kloroplast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Yok be Mavisever kardeşim ne alakası var.sandığın gibi değil.sanırım sen duygusal bir insan olduğun için böyle yazdığım en ufak şeyden dahi acaba burda bana bunumu demek istedi vs. diye incip çokcabuk kırılabiliyorsun.ben sandığın gibi insanları kıran,aşağılayan,ötekileştiren;insanların kusurlarıyla dalga geçen,alay eden bir tip değilim ki :- D

    Ayrıca yazında ki alt paragrafta değindiğin kısım ile ilgili hadis varken fazla söze gerek yok gibi;

    “İmanınızı ‘Lâ ilâhe illallah’ sözü ile tecdit ediniz ve yenileyiniz.” . (Müsned ,II/359; et-Terğib ve’t- Terhib, II/415)


  13. 28.Haziran.2016, 14:10
    19
    Mavisever
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Ocak.2016
    Üye No: 107598
    Mesaj Sayısı: 41
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Bir müslümana kafir demek

    Doğru tespit kloroplast kardeşim.Duygusal ve hassas insan olduğum doğru... Aynı zamanda daha önceden dediğim gibi yazı ortamı olduğu için vurgu vs. imkanı olmadığı için insan ister istemez başka yerlere çekebiliyor söylenen ifadeyi. Bu arada aklıma gelmişken,geçenlerde bir yazı okudum."İşte!,anlatmak istediğim bu" dedim.Tabi yanlış anlamanı istemem,yazının linkini lafına karşılık olsun diye kopyalamıyorum.Eğer son mesajını hiç yazmamış olsaydın bile o okuma parçasını buraya kopyalama fikri gelmişti aklıma.Bence bu yazıyı herkes okumalı... Öyle bir olay ki o,ansiklopediler dolu konuşsam o kıssanın anlatmak istediğini anlatamam.O yazılı kıssanın doğruluk derecesini bilmiyorum.Ama yine de kopyalamakta fayda var bence.


    Peygamber Efendimizin mübarek torunları Hasan ile Hüseyin, câmi avlusunda durmuş; şadırvandan abdest alan yaşlıca bir adamı seyrediyorlardı. Hasan bir ara kardeşi Hüseyin`e:
    - Bak dedi, dirseklerini iyice yıkamadı.
    - Evet görüyorum, bazı yerler kuru kalıyor.
    - Bunu ona söylemeliyiz, abdest sırasında yıkanması farz olan yerlerde iğne ucu kadar kuru bir yer kalsa abdest olmaz, abdest olmayınca tabiî namaz da olmaz.
    -Ama nasıl söyleyeceğiz? İşte bak, ayaklarında da aynı ihmali yaptı. Parmak aralarını ovuşturmadı, suyu topuklarına değdirmedi bile. Haydi gidip kendisine söyleyelim. Hüseyin:
    - Bir dakika, diye kardeşini durdurdu. O bizden çok yaşlı. Söylersek utanabilir. Yahut çocuk olduğumuz için bizi dinlemeyebilir. Onu kırmadan yanlışını anlatmanın bir yolunu bulmalıyız. Birden aklına geldi:
    - Tamam, dedi sevinçle; buldum! Adama yaklaştı. Saygı dolu bir sesle:
    - Efendim, dedi, sizden bir ricamız var.
    - Söyleyin bakalım çocuklar.
    - Biz henüz çocuk sayılırız. Şuradan abdest alırken başımızda dursanız da yanlışlarımızı söyleseniz. Adam memnun memnun güldü:
    - Tabiî, dedi. Başlayın bakalım. İki kardeş abdest almaya başladılar. Adam dikkatle bakıyor, bir yanlış bulmaya çalışıyor, ama bulamıyordu. Kendi abdestini düşündü. Hasan ile Hüseyin gibi dikkat göstermediğini anladı. Abdestleri bitince saçlarını okşadı:
    - Yanlış sizde değil çocuklar bende, dedi. Kusurlu benim. Yanlışımı yüzüme vurmadan bu kadar nazikçe düzelttiğiniz için çok teşekkür ederim. Artık ben de sizler gibi abdest alacağım. İşte başlıyorum. Yeniden suyun başına çöktü ve bir güzel abdest aldı. Demek ki, bir şeyin doğrusunu bilmek yeterli değildir. O doğruyu başkalarını kırmadan, darıltmadan anlatabilmek de lâzımdır. Peygamber Efendimizin torunları Hasan ile Hüseyin gibi... (Ahmed Şahin, Kıssalardan Hisseler) * **

    Sorularla İslamiyet


  14. 28.Haziran.2016, 14:10
    19
    Mavisever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Doğru tespit kloroplast kardeşim.Duygusal ve hassas insan olduğum doğru... Aynı zamanda daha önceden dediğim gibi yazı ortamı olduğu için vurgu vs. imkanı olmadığı için insan ister istemez başka yerlere çekebiliyor söylenen ifadeyi. Bu arada aklıma gelmişken,geçenlerde bir yazı okudum."İşte!,anlatmak istediğim bu" dedim.Tabi yanlış anlamanı istemem,yazının linkini lafına karşılık olsun diye kopyalamıyorum.Eğer son mesajını hiç yazmamış olsaydın bile o okuma parçasını buraya kopyalama fikri gelmişti aklıma.Bence bu yazıyı herkes okumalı... Öyle bir olay ki o,ansiklopediler dolu konuşsam o kıssanın anlatmak istediğini anlatamam.O yazılı kıssanın doğruluk derecesini bilmiyorum.Ama yine de kopyalamakta fayda var bence.


    Peygamber Efendimizin mübarek torunları Hasan ile Hüseyin, câmi avlusunda durmuş; şadırvandan abdest alan yaşlıca bir adamı seyrediyorlardı. Hasan bir ara kardeşi Hüseyin`e:
    - Bak dedi, dirseklerini iyice yıkamadı.
    - Evet görüyorum, bazı yerler kuru kalıyor.
    - Bunu ona söylemeliyiz, abdest sırasında yıkanması farz olan yerlerde iğne ucu kadar kuru bir yer kalsa abdest olmaz, abdest olmayınca tabiî namaz da olmaz.
    -Ama nasıl söyleyeceğiz? İşte bak, ayaklarında da aynı ihmali yaptı. Parmak aralarını ovuşturmadı, suyu topuklarına değdirmedi bile. Haydi gidip kendisine söyleyelim. Hüseyin:
    - Bir dakika, diye kardeşini durdurdu. O bizden çok yaşlı. Söylersek utanabilir. Yahut çocuk olduğumuz için bizi dinlemeyebilir. Onu kırmadan yanlışını anlatmanın bir yolunu bulmalıyız. Birden aklına geldi:
    - Tamam, dedi sevinçle; buldum! Adama yaklaştı. Saygı dolu bir sesle:
    - Efendim, dedi, sizden bir ricamız var.
    - Söyleyin bakalım çocuklar.
    - Biz henüz çocuk sayılırız. Şuradan abdest alırken başımızda dursanız da yanlışlarımızı söyleseniz. Adam memnun memnun güldü:
    - Tabiî, dedi. Başlayın bakalım. İki kardeş abdest almaya başladılar. Adam dikkatle bakıyor, bir yanlış bulmaya çalışıyor, ama bulamıyordu. Kendi abdestini düşündü. Hasan ile Hüseyin gibi dikkat göstermediğini anladı. Abdestleri bitince saçlarını okşadı:
    - Yanlış sizde değil çocuklar bende, dedi. Kusurlu benim. Yanlışımı yüzüme vurmadan bu kadar nazikçe düzelttiğiniz için çok teşekkür ederim. Artık ben de sizler gibi abdest alacağım. İşte başlıyorum. Yeniden suyun başına çöktü ve bir güzel abdest aldı. Demek ki, bir şeyin doğrusunu bilmek yeterli değildir. O doğruyu başkalarını kırmadan, darıltmadan anlatabilmek de lâzımdır. Peygamber Efendimizin torunları Hasan ile Hüseyin gibi... (Ahmed Şahin, Kıssalardan Hisseler) * **

    Sorularla İslamiyet


  15. 28.Haziran.2016, 21:20
    20
    KULL
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Haziran.2016
    Üye No: 108792
    Mesaj Sayısı: 67
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Bulunduğu yer: .

    Cevap: Bir müslümana kafir demek

    1736. İbni Ömer radıyallahu anhümâ'dan rivayet edildiğine göre Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

    "Bir adam din kardeşine, ey kâfir derse, bu söz ikisinden birine döner. Eğer böyle denilen kişi söylenildiği gibi ise söz doğrudur; yerini bulmuş olur. Aksi takdirde bu söz söyleyene geri döner."

    Buhârî, Edeb 73; Müslim, Îmân 111. Ayrıca bk. Tirmizî, Îmân 16


  16. 28.Haziran.2016, 21:20
    20
    KULL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    1736. İbni Ömer radıyallahu anhümâ'dan rivayet edildiğine göre Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

    "Bir adam din kardeşine, ey kâfir derse, bu söz ikisinden birine döner. Eğer böyle denilen kişi söylenildiği gibi ise söz doğrudur; yerini bulmuş olur. Aksi takdirde bu söz söyleyene geri döner."

    Buhârî, Edeb 73; Müslim, Îmân 111. Ayrıca bk. Tirmizî, Îmân 16


  17. 15.Mayıs.2017, 15:39
    21
    Misafir

    Birinin sana kafir veya başka birşey söylemesi

    1 Biri başkasına kafir, gavur, veya bir müslüman olamayana söylenen sözleri söylerse ve o başkası cevap vermezse. Dinden çıkarmı? Yani cevap vermediyse ve o an hani kabul ettimmi diye düşündü ama cevap vermedi ona o başkası dindenmi çıktı? Yani cevap vermedi ona ve dindenmi çıktı ?
    2 ve birdahaki sefer böyle bir durum olursa o başkası birine nasıl cevap vermeli yani cevap vermek istemiyorsa ve içinden yani agzı kapalıyken ben onun dediğini kabul etmiyorum estağfirullah dese yeterli olurmu ? Acil cevaplarmısınız?

    1 Birisi evden kaçtı diyelim ve biri hocaya gidip baktıralım dediyse ve o hoca mesela buraya gitmiş, buraya kaçmış dediyse ve başkası buna inandıysa bu günahmıdır? Dindenmi çıkar ve nasıl tövbe etmelidir?
    2 hocanın GEÇMİŞTE neler olmuş diye anlatıysa (mesela biri geçmişte ne yaptı veya büyü yaptıysa nasıl yaptı gibi şeyler söylediyse veya başka şeyler) ve sen inandıysan bu günahmıdır,şirkmidir,küfürmüdür? Ve nasıl tövbe etmeli?
    LÜTFEN CEVAP VERİN.


  18. 15.Mayıs.2017, 15:39
    21
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    1 Biri başkasına kafir, gavur, veya bir müslüman olamayana söylenen sözleri söylerse ve o başkası cevap vermezse. Dinden çıkarmı? Yani cevap vermediyse ve o an hani kabul ettimmi diye düşündü ama cevap vermedi ona o başkası dindenmi çıktı? Yani cevap vermedi ona ve dindenmi çıktı ?
    2 ve birdahaki sefer böyle bir durum olursa o başkası birine nasıl cevap vermeli yani cevap vermek istemiyorsa ve içinden yani agzı kapalıyken ben onun dediğini kabul etmiyorum estağfirullah dese yeterli olurmu ? Acil cevaplarmısınız?

    1 Birisi evden kaçtı diyelim ve biri hocaya gidip baktıralım dediyse ve o hoca mesela buraya gitmiş, buraya kaçmış dediyse ve başkası buna inandıysa bu günahmıdır? Dindenmi çıkar ve nasıl tövbe etmelidir?
    2 hocanın GEÇMİŞTE neler olmuş diye anlatıysa (mesela biri geçmişte ne yaptı veya büyü yaptıysa nasıl yaptı gibi şeyler söylediyse veya başka şeyler) ve sen inandıysan bu günahmıdır,şirkmidir,küfürmüdür? Ve nasıl tövbe etmeli?
    LÜTFEN CEVAP VERİN.


  19. 16.Mayıs.2017, 22:31
    22
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,316
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Bir müslümana kafir demek

    1- Bir müslümana kafir demek çok tehlikelidir. Buna susması razı olduğu anlamına gelmez. Elbette susmamalıdır ama bu onu kafir yapmaz.

    2- Öyle bir şeyle karşılaşırsa ona tepkini göstermelidir ve uyarmalıdır. Aynı şekilde ona kafir demesin ama onu ciddi bir şekilde azarlasın.

    __

    1- Böyle şeyler günahtır, inanmamak lazım. Bu küfre sokmaz ama tövbe etmelidir. Tövbe, o şeyden pişman olmak ve tekrar etmemektir.

    2- Geçmişten haber veren kimseye inanmak şirk değildir. Ama bu insanlara inanamamak ve muhatap olmamak gerekir.


  20. 16.Mayıs.2017, 22:31
    22
    Yönetici
    1- Bir müslümana kafir demek çok tehlikelidir. Buna susması razı olduğu anlamına gelmez. Elbette susmamalıdır ama bu onu kafir yapmaz.

    2- Öyle bir şeyle karşılaşırsa ona tepkini göstermelidir ve uyarmalıdır. Aynı şekilde ona kafir demesin ama onu ciddi bir şekilde azarlasın.

    __

    1- Böyle şeyler günahtır, inanmamak lazım. Bu küfre sokmaz ama tövbe etmelidir. Tövbe, o şeyden pişman olmak ve tekrar etmemektir.

    2- Geçmişten haber veren kimseye inanmak şirk değildir. Ama bu insanlara inanamamak ve muhatap olmamak gerekir.





+ Yorum Gönder
Git İlk 12