Konusunu Oylayın.: Kalp kırmak

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 6 kişi
Kalp kırmak
  1. 28.Mart.2016, 03:43
    1
    İslamasıgı
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mart.2016
    Üye No: 108142
    Mesaj Sayısı: 1
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Kalp kırmak






    Kalp kırmak Mumsema Benim lisede bir arkadaşım vardı ve ben buna bir şaka yaptım ve bu şakayı kaldıramayıp sinirden bana çok kötü bir tokat attı ve kalbim çok kırıldı şimdi sokakta bazen görüyorum oda beni görüyor ama korkuyorum barışayım hala bana kızgınsa ve kalbimi kırdığı için allahtan ve dinden çok soğumak geliyor içimden sizce dini yönden ne yapmalıyım nasıl davranmalıyım ahirette allah hakkımızda neler yapacak?


  2. 28.Mart.2016, 03:43
    1



    Benim lisede bir arkadaşım vardı ve ben buna bir şaka yaptım ve bu şakayı kaldıramayıp sinirden bana çok kötü bir tokat attı ve kalbim çok kırıldı şimdi sokakta bazen görüyorum oda beni görüyor ama korkuyorum barışayım hala bana kızgınsa ve kalbimi kırdığı için allahtan ve dinden çok soğumak geliyor içimden sizce dini yönden ne yapmalıyım nasıl davranmalıyım ahirette allah hakkımızda neler yapacak?

  3. 28.Mart.2016, 10:10
    2
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,307
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Cevap: Kalp kırmak




    Büyük tavsiyesi dinle asla ahirete hak hukuk bırakma mutlaka özür dile ve barışın
    Bu küslük olayı 3 günden fazla sürmesin


  4. 28.Mart.2016, 10:10
    2
    Moderatör



    Büyük tavsiyesi dinle asla ahirete hak hukuk bırakma mutlaka özür dile ve barışın
    Bu küslük olayı 3 günden fazla sürmesin

  5. 28.Mart.2016, 12:26
    3
    Bilgin Birey
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Mart.2016
    Üye No: 108048
    Mesaj Sayısı: 65
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Bulunduğu yer: Ankara

    Cevap: Kalp kırmak

    dinden soğuman için suçsuz yere tokat yemiş olman gerekir. oysaki eşek şakan yüzünden olmuş. iyilikler allahtan, kötülükler kendi hataların sebebiyledir.

    ''Sana ne iyilik gelirse Allah’tandır. Sana ne kötülük gelirse kendindendir.''_Nisa79.ayet


  6. 28.Mart.2016, 12:26
    3
    dinden soğuman için suçsuz yere tokat yemiş olman gerekir. oysaki eşek şakan yüzünden olmuş. iyilikler allahtan, kötülükler kendi hataların sebebiyledir.

    ''Sana ne iyilik gelirse Allah’tandır. Sana ne kötülük gelirse kendindendir.''_Nisa79.ayet

  7. 02.Eylül.2017, 23:53
    4
    Feryuz R.
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mart.2017
    Üye No: 111595
    Mesaj Sayısı: 22
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Bulunduğu yer: Burdur

    Kalp kırmak

    Merhaba Hocam;
    Bir Müslüman kardeşimin kalbini kırdım. En son ayrılırken yüzü bu durumdan hiç memnun değil gibiydi. Mevzu ikram konusu, bana bir ikramda bulundu ve ben kabul etmedim. Olcağı yere kadar diretti yine de olmaz dedim. İçim içimi kemiriyor. Hocam bir yol yordam gösterin, hiç iyi değilim. Whatsapp'dan mesaj attım hakkını helal et diye, ediyorum falan da demedi. İhtiyacın olduğunda bir abin olduğunu bil dedi, sadece o kadar.


  8. 02.Eylül.2017, 23:53
    4
    Merhaba Hocam;
    Bir Müslüman kardeşimin kalbini kırdım. En son ayrılırken yüzü bu durumdan hiç memnun değil gibiydi. Mevzu ikram konusu, bana bir ikramda bulundu ve ben kabul etmedim. Olcağı yere kadar diretti yine de olmaz dedim. İçim içimi kemiriyor. Hocam bir yol yordam gösterin, hiç iyi değilim. Whatsapp'dan mesaj attım hakkını helal et diye, ediyorum falan da demedi. İhtiyacın olduğunda bir abin olduğunu bil dedi, sadece o kadar.

  9. 03.Eylül.2017, 06:16
    5
    bbgbbg
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Haziran.2017
    Üye No: 113174
    Mesaj Sayısı: 437
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5

    Yorum: Kalp kırmak

    Kardeşim sen helallik istemişsin artık helal edip etmemek ona kalmış birşey.Belki sana dememiştir ama hakkını helal etmiştir.
    Birde birisi sana ikramda bulunduğunda ısrarlı bir şekilde reddetme artık.Tabiki ben olayı bilemiyorum şimdi belki haram bir şey ikram etmiştir yada başka özel bir durum vardır.Ama yinede bundan sonra biri sana bir ikramda bulunduğunda reddetmek yerine Allah(cc) razı olsun diyip ikramı kabul et inşaAllah.Allah(azze ve celle) hepimizi ahirette sorgusu kolay olanlardan eylesin,amin.


  10. 03.Eylül.2017, 06:16
    5
    bbgbbg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Kardeşim sen helallik istemişsin artık helal edip etmemek ona kalmış birşey.Belki sana dememiştir ama hakkını helal etmiştir.
    Birde birisi sana ikramda bulunduğunda ısrarlı bir şekilde reddetme artık.Tabiki ben olayı bilemiyorum şimdi belki haram bir şey ikram etmiştir yada başka özel bir durum vardır.Ama yinede bundan sonra biri sana bir ikramda bulunduğunda reddetmek yerine Allah(cc) razı olsun diyip ikramı kabul et inşaAllah.Allah(azze ve celle) hepimizi ahirette sorgusu kolay olanlardan eylesin,amin.

  11. 01.Ocak.2018, 22:10
    6
    Misafir

    Uyarmamıza rağmen aynı şeyi yapıyor konuşmalımıyım?

    merhaba hocam sorum şu
    bir kişiyi sürekli affetmemize rağmen kalp kırıp kaba davranıyorsa ve allah yoluna çağırmamıza rağmen gelmiyorsa ve aynı (davranışları sürekli sergiliyorsa) o kişiyle konuşmayıp Ondan nefret edersek ve görmezlikten gelirsek UYGUN bir davranış sergilemiş olurmuyuz ?

    YANİ ALLAH YOLUNA GELMİYORSA VE KÖTÜ DAVRANIŞLARINI DÜZELTMİYORSA

    BUNUN İÇİN ONLA KONUŞMASAK GÖRMEZLIKTEN GELSEK UYGUN OLURMU

    ALLAHIN YASAKLADIĞI İŞLERİ YAPAN BU ŞAHIS GELİP BENLE KONUŞURSA

    BENLE KONUŞMANI İSTEMİYORUM SENİ UYARMAMAMA RAĞMEN MÜBAH YOLU SEÇİYORSUN DEMELİMİYİM?


  12. 01.Ocak.2018, 22:10
    6
    SAF MÜMİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    SAF MÜMİN
    Misafir
    merhaba hocam sorum şu
    bir kişiyi sürekli affetmemize rağmen kalp kırıp kaba davranıyorsa ve allah yoluna çağırmamıza rağmen gelmiyorsa ve aynı (davranışları sürekli sergiliyorsa) o kişiyle konuşmayıp Ondan nefret edersek ve görmezlikten gelirsek UYGUN bir davranış sergilemiş olurmuyuz ?

    YANİ ALLAH YOLUNA GELMİYORSA VE KÖTÜ DAVRANIŞLARINI DÜZELTMİYORSA

    BUNUN İÇİN ONLA KONUŞMASAK GÖRMEZLIKTEN GELSEK UYGUN OLURMU

    ALLAHIN YASAKLADIĞI İŞLERİ YAPAN BU ŞAHIS GELİP BENLE KONUŞURSA

    BENLE KONUŞMANI İSTEMİYORUM SENİ UYARMAMAMA RAĞMEN MÜBAH YOLU SEÇİYORSUN DEMELİMİYİM?

  13. 02.Ocak.2018, 06:29
    7
    avni
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Aralık.2017
    Üye No: 116200
    Mesaj Sayısı: 42
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Yorum: Kalp kırmak

    Merhaba hocam demişsin hoca değilim ama bildiğimi paylaşayım belki işine yarar.

    Allah Peygamberimize sana kötü davrananlara karşı da nazik davran diye emretmiştir. Bizlerde bize kötü davrananlara karşı nazik davranarak sünneti yerine getirmiş oluruz. Peygamberimiz kendisini zehirleyen yahudiyi bile affetmiştir. Bir keresinde de kendisine 2 kişi ziyarete gelirken ilk gelen için bu kavmi arasında iyi biri olarak tanınır demiştir, bu adama karşı iyi bir tavır almış, ikinci adam gelirken buda kötü olarak bilinir demiş, bu adama karşı ilkine göre daha nazik davranmıştır. Yani kötü insanlara kötülükle karşılık vermememiz gerekir.


  14. 02.Ocak.2018, 06:29
    7
    avni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Merhaba hocam demişsin hoca değilim ama bildiğimi paylaşayım belki işine yarar.

    Allah Peygamberimize sana kötü davrananlara karşı da nazik davran diye emretmiştir. Bizlerde bize kötü davrananlara karşı nazik davranarak sünneti yerine getirmiş oluruz. Peygamberimiz kendisini zehirleyen yahudiyi bile affetmiştir. Bir keresinde de kendisine 2 kişi ziyarete gelirken ilk gelen için bu kavmi arasında iyi biri olarak tanınır demiştir, bu adama karşı iyi bir tavır almış, ikinci adam gelirken buda kötü olarak bilinir demiş, bu adama karşı ilkine göre daha nazik davranmıştır. Yani kötü insanlara kötülükle karşılık vermememiz gerekir.

  15. 02.Ocak.2018, 12:23
    8
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,948
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 339
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Yorum: Kalp kırmak

    Alıntı
    kişiyle konuşmayıp Ondan nefret edersek ve görmezlikten gelirsek UYGUN bir davranış sergilemiş olurmuyuz ?
    Küsmek caiz değil, sadece 3 gün küsebilirsiniz ama tavır gösterin yani yaptığı kötü işlerden hoşlanmadığınızı ve onlardan dolayı kendisinden soğuduğunuzu bilsin


  16. 02.Ocak.2018, 12:23
    8
    Moderatör
    Alıntı
    kişiyle konuşmayıp Ondan nefret edersek ve görmezlikten gelirsek UYGUN bir davranış sergilemiş olurmuyuz ?
    Küsmek caiz değil, sadece 3 gün küsebilirsiniz ama tavır gösterin yani yaptığı kötü işlerden hoşlanmadığınızı ve onlardan dolayı kendisinden soğuduğunuzu bilsin




+ Yorum Gönder